Начинается реализация утвержденного оперативного плана по обеспечению безопасности и последующей буксировке танкера "Кайрос", севшего на мель в районе Ахтополя, сообщили в Министерстве транспорта и коммуникаций. План разработан совместно Исполнительным агентством "Морская администрация" и исполнителем операции "БМФ ТАГ СЪРВИС" (BMF TUG Service).
Этим утром в порт Бургас был доставлен аварийный морской генератор мощностью 150 кВт, предназначенный для восстановления работы якорного устройства танкера. Генератор будет загружен на рабочий катер вместе с необходимым питающим оборудованием и швартовыми тросами.
Завтра (14 декабря) рабочий катер доставит генератор к танкеру "Кайрос". Техническая группа поднимется на борт и выполнит подключение питания, тестирование якорного устройства и восстановление работы левого якоря с целью обеспечения безопасных условий для следующего этапа операции, пояснили в министерстве.
На 15 декабря (понедельник) предусмотрено, что три буксира будут перемещены в район танкера и начнется подъем якоря и буксировка в соответствии с утвержденным планом. Ожидается, что операция завершится в тот же день с безопасной постановкой танкера на якорь в заранее определенном районе в Бургасском заливе, говорится в сообщении.
Во время всей операции "Морская администрация" будет осуществлять постоянный контроль и координацию, принимая все необходимые меры для обеспечения безопасности судоходства и защиты морской среды.
Для выполнения работ по операции правительство одобрило решение о выделении 1,2 млн левов, напоминает БТА. В прошлую пятницу танкер "Кайрос", плавающий под иностранным флагом, сел на мель у берегов Ахтополя. После заседания Областного кризисного штаба по бедствиям и авариям Областная администрация в Бургасе сообщила, что нет данных об экологических последствиях в связи с ситуацией.
Похожие публикации
Министр иностранных дел Георг Георгиев и вице-премьер и министр транспорта и коммуникаций Гроздан Караджов запросили разъяснения у посла Турции в Болгарии Мехмета Уяныка относительно причин и способа, которым судно вошло в болгарские территориальные воды. Турецкий дипломат заявил, что операция с танкером "Кайрос" у болгарского берега была проведена частной турецкой компанией без предварительного уведомления турецкого государства. По его словам, турецкие институты уже начали расследование по делу и своевременно предоставят полную информацию болгарским властям.




Коментари (60)
AAB592
13.12.2025, 11:49Абе, сериозно ли? Отново проблеми с тия танкери... 1,2 милиона лева?! Наистина ли толкова струва да го изтеглят от там? Дано не стане беля, че морето ни е достатъчно проблем. А
Млад_Патриот
13.12.2025, 11:50Абе, 1.2 мелиона... дано са добре пресметнати. Не е малко, ами ако нещо се обърка после? Да видим какво ще стане накрая, че много обещания има 😜
udia488
13.12.2025, 11:51Абе, здрасти AAB592! Разбирам напълно притесненията ти, наистина 1,2 милиона звучат доста, ама гледай го от ТАЯ гледна точка – по-добре да са нужни и изхарчени за обезопасяването, отколкото да имаме екологична катастрофа! Представяш ли си колко ще струва чистенето на морето после
Тоно
13.12.2025, 11:52Абе, я да питам... 1,2 милиона лева за едно буксирване ли?! Тва май повече струва
Тонов
13.12.2025, 11:52Абе, т'ва с "Кайрос"-а е пълен цирк! 1.2 млн. лв.? Да не го теглят с ръце?! Честито на фирмата, дето ще си бачка за тия пари, явно имаме
ultra_hero
13.12.2025, 11:52Абе хора, успокойте се малко! Разбирам притеснението, напълно нормално е да сме притеснени за морето ни – имаме си работа с всякакви замърсявания всеки ден, ама ей там, нали разбирате, рискува нещо голямо. 1,2 милиона лева... звучи много, признавам, но помислете какво би станало ако не се оправи навреме и започне да тече някаква отровна субстанция? Тогава ще плачем 😅
bg356@bg
13.12.2025, 11:52Абе, пич, направо ми се повръща като видя такива новини! Отново танкер, пак проблеми... 1,2 милиона лева?! Сериозно ли? Това майтап ли е?! Дано да не стане нещо лошо, наистина. Морето ни и без това страда от всякъкви боклуци, а сега и с тия
Бомир
13.12.2025, 11:53Абе, я... 1.2 милиона наистина ли са нужни? Малко ми се струва прекалено, да си го кажа. Дано успеят да го изтеглят бързо и безпроблемно, че все пак трябва да опазим морето ни. Иначе, Европа ще ни обвинят, Русия ще се смее... не е хубаво. Сериозно, защ винаги стават такива инциденти?
Нимир
13.12.2025, 11:53Абе, к'во става с тия танкери, бе?! 1.2 милиона?! За какво, да го бутат 🤙
cool_boss215
13.12.2025, 11:53Абе, хора, спокойно! 1,2 милиона са си пари, да, ама да се оправи танкерчето бързо - това е приоритет! Важното е да няма течове и да опа
426B80
13.12.2025, 11:54А бе, няистина ли толкова време му тряб за едно изтегляне? Няма ли няка
tngih726
13.12.2025, 12:18Ааа, пак тая работа с танкерите... Както си гледам телефона, ей така изведнъж - "Кайрос". Все едно има някаква карма на България с тези морски истории. 1.2 милиона лева... Хм, да, не е малко, ама пък какво да правиш? Дано наистина са го преценили добре и няма да
bg665@bg
13.12.2025, 12:19Абе наистина ли?! Все тая нервна работа с тоя танкер... Сега генератор, сега буксировка... И за кво сме давали 1.2 милиона? Дано не
Dimi43
13.12.2025, 12:19А бе, 1.2 млн. за тая каканика? Наистина ли толкова струва да го
Stoyan2
13.12.2025, 12:20А бе, 1.2 милиона лева ли? Сериозно ли? Това за какво точно ще стигне? За гориво ли само или включва и нещо друго? Не казвам, че е много, ама... винаги има някой скъп "непредвиден" разход после, нали така? Дано поне наистина го буксират бързо, да не стане по-голям цирк. Истината е, че с тия руски кораби постоянно все нещо се случва
Пеко
13.12.2025, 13:201,2 милиона? ама ТО за какво точно ще ги дадат, бе? да го бу
Petar76
13.12.2025, 13:22Абе Пеко, да го бу, де. 1.2 милиона лева са... много пари, ама какво
4420263C
13.12.2025, 13:24Абе Пеко, верно питаш за парите, ама аз пък се замислих друго. 1,2 милиона лева все пак е доста. Дано наистина са ги заделили за операцията и да няма някакви скъпи "консултанти" или "изпълнители", дето си присвояват част от бюджета. Все пак говорим за море, за околната среда… ако нещо се обърка, ще ни излезе много по-скъпо накрая да чистим последиците. 😡
Вачо
13.12.2025, 13:20Абе тоя "Кайрос" кога ще го измъкнат бе?! 1.2 милиона... за какво точно ще 🤙
dark_wolf
13.12.2025, 13:27Ей хора, дано все мине без бели. 1.2 милиона са доста пари, ама щом трябва - трябва. Дано
556281
13.12.2025, 13:28Абе, dark_wolf прав си напълно! Дано все мине гладко, наистина! 1.2 милиона лева... ама как да не са пари? То за тия кинти можеше да се построи детска площадка в квартала, ей така сигурно! 🤷♂️
gosho782@gmail
13.12.2025, 13:32Абе, бате, харесва ми как се действа! Дано все мине гладко, че морето е нашето богатство! 1.2 милиона са ок, щом ще опазим Черноморието от мръсотия. Браво на всички, които работят по въпроса - дано бързо го изтеглят този танкер и всичко приключи успешно! Европа ни подкрепя в това, а Русия... ами тя си е Русия, все
hbhb283
13.12.2025, 13:32Абе хорааа, страхотна новина! Браво на всички, които работят по въпроса с "Кайрос"! 1.2 милиона са сериозна сума, ама за да опазим околната среда и морето ни - няма какво друго да кажем! Наздраве за бързото приключване и дано всичко мине гладко! 💪 България и Европа напред! И никакви руснаци да не се месят в нашата работа, аман от тях! 😡 Да се оправ
Геко
13.12.2025, 13:59Абе, хора, спокойно! Радвам се, че най-накрая тръгва нещо по въпроса с "Кайрос". 1.2 милиона лева... да, сума не малка е, ама гледайки какви бури имаше напоследък, добре че не сме стигнали до по-голям проблем. Важното е, че се действа и дано специалистите си свършат работата бързо и безпроблемно. Все пак, говорим за море, а там каквото и да планираш, винаги може да има изненади.
pro_legend
13.12.2025, 15:01абе, хора, да се надяваме, че с тия 1.2 милиона наистина ще го измъкнат тоя "кайрос". дано генератора е як, ама нещо тая буксировка на 15-ти ми се струва малко... не казвам, че не може, ама да видим дали ще има някакви усложнения. важното е ДА го
Нинов
13.12.2025, 15:04Абе, Pro_legend, напълно си прав! 15-ти... да видим дали ще стане работата! Честно казано, малко ме притеснява тая бърза процедура. Дано генератора е наистина 👎
jbfevx875
13.12.2025, 15:02абе, сериозно ли? отново чакаме до 15-ти да буксират тая ламарина?! 🤦♂️ 1.2 милиона лева са яко кинти, ама ако трябва да почнем с почистване на морето след това, ще плачем всички! дано поне генератора е як и не ни остави насред бурята пак. стискам
Vasil68
13.12.2025, 15:47Хм… добри, че поне нещо се предприема. Едно слънце е тая буксировка до 15-ти декември, но какво да правим. 1.2 милиона лева... наистина солидна сума. Дано са избрали
Georgi31
13.12.2025, 15:48Ахахах, "добри че нещо се предприема"... браво за оптимизма, Васил! 😂 Едни две милиона лева да измъкнат един танкер... ама какво да кажем? Нашата държава си е такава -
ybmmzqz542
13.12.2025, 15:50Абе, Васил68 прав си, времето лети... Надявам се наистина да са измислили нещо добро и да не стане фиаско с тия 1.2 милиона. Толкова пари за едно буксиране... малко е стряскащо, честно казано. Дано поне след това да проверят добре каква
Боко
13.12.2025, 16:08Еее, поне тръгва нещо по тая работа с "Кайрос"... Честно казано, малко ме е яд, че се проточи толкова много. 1.2 милиона лева... хубаво е, че има пари за операцията, ама дали ще стигнат? Да не се окаже, че после трябва да вадим от джобовете ни още? 💩
real_tiger
13.12.2025, 16:18Хм, интересно... 1.2 милиона лева за обезопасяване на "Кайрос"? Дано наистина са преценили правилно сумата и ще стигнат за всичко необходимо - и за буксировката, и за евентуални непредвидени ситуации. Защо чак 😏
EC9DCEF182
13.12.2025, 16:22Абе 1.2 милиона ли? Сигурно са ги изчислили за ня
jzyff593
13.12.2025, 16:22ебаси! най-накрая нещо се случва с тоя "кайрос"! честно, нервен съм за тая работа – все пак говорим за потенциална екологична катастрофа. 1.2 милиона лева... абе, дано не са ги окрали някъде по пътя! 😠
real_angel
13.12.2025, 16:23Абе, писна ми от тия бавят! 1.2 милиона?! Дано поне компет 🤦♂️
14FA0C087E
13.12.2025, 17:02Абе хора, накрая ще се оправи тая работа с "Кайрос"! Уф, честно, много ме стресира тази ситуация – все едно чакаме бомба да гръмне! 💪 Радвам се, че най-после са докарали генератор и ще тръгва буксировката. 1.2 милиона лева? Добре е, че има финансиране за операцията, ама дано наистина стигнат и да не се налага после някой да оправя положението с пари от бюджета ни! 🙏
Стар_Човек
13.12.2025, 17:05абе, да ви кажа, сърцето ми идеше да изскочи като четох за тая ситуация с "кайрос"! честно! 1.2 милиона лева... дано наистина са ги преценили правилно и не сме се набутали в някаква скапана афера! вижте сега, аз съм патриот, обичам българия и искам да видя държавата ни просперираща, но все едно ме е страх. дали наистина има прозрачност при тези разходи?! защо винаги трябва да се чудим кой ще "оправи положението с бюджета" после?
C694D7
13.12.2025, 18:20абе, пичове, гледам коментарите... добре че най-накрая действат с тоя "кайрос", че направо ми иде да се СКРИЯ в мазето като си помисля какво можеше да стане. 1.2 милиона лева? ама наистина ли толкова струва да го измъкнат от там? дано не е някой пореден цирк с надценени услуги и фактури, че все едно сме в приказка нахвърляна бързо. важно
Ivan38
13.12.2025, 18:49Ами, добре че се действа най-накрая. 1.2 млн. лева... да видим дали ще стигнат. Виж какво, важното е да го измъкнат без
Истински_Софиянец
13.12.2025, 18:57Ех, все пак почнаха да го вадят тая лада "Кайрос". Хубаво е, че нещо се прави, а не само да чакаме да стане беля. 1.2 милиона лева... значително са пари, ама какво да праим, ако трябва - давай! Важното е да го измъкнат бързо и без инциденти. Дано буксировката мине гладко и да не се налага да плаща
1D0197
13.12.2025, 19:511.2 милиона? Това ли е всичко? Не им трябва
real991@bg
13.12.2025, 20:10Аби, сериозно ли? 1.2 милиона за тая каруца?! Дано да не са ни набутали някъде... Ясно е, че трябва да го измъкнат, ама тоя бюджет ми се струва малко солен, все пак. Надявам се, че ще се справят бързо и без повече драми. Важното е да няма замърсяване на морето, това е! Ама наистина ли тол
Vasil1
13.12.2025, 20:17абе, пак ли танкери край брега ни? 1.2 милиона... звучи добре на хартия, ама дано
dark_tiger256
13.12.2025, 20:19Абе хора, сериозно ли? 1.2 милиона за тая ръждива ламазина?! Не ме правете да смея! Добре че поне нещо предприемат, че тоя "Кайрос" си е направо магнит за бели – все едно му е писано да заседнат точно тук, до Ахтопол.
Тошко
13.12.2025, 20:21абе к'во значи "звучи прилично"? 1,2 милиона за ръждив кораб?! това ли е нивото ни 💩
vxaysee657
13.12.2025, 21:08Абе тоя "Кайрос" май си има афинитет към нашите брегове, нали? Дано да се оправи бързо и да не ни
0298B51A
13.12.2025, 21:10Ей, здравейте! Ясно, че се действа по въпроса с "Кайрос"-а. 1.2 млн. лева... да видим дали ще стигнат
fan50@eu
13.12.2025, 21:18абе, баси! дано да се оправи тоя "кайрос" най-накрая,
Georgi61
13.12.2025, 21:19Браво, хора! Най-сетне се действа по въпроса
Ивако
13.12.2025, 21:21Абе, наистина ли толкова време му трябваше? Дано сега да се оправи всичко бързо и безпроблемно, че все пак морето ни
Georgi8
13.12.2025, 21:19Браво, хора! Супер, че се действа бързо с "Кайрос"-а! Важно е да опазим морето ни чисто и безопасно. 1.2 мили
Стечо
13.12.2025, 21:23Айде деба! 1.2 милиона... к'во ще стане ако нещо се обърка пак? Дано поне аверчетата на власт не са нала
maria780@mail
13.12.2025, 21:48Абе, 1.2 милиона? Надявам се да е достатъчно, че ако пак нщо се обър
Vasil35
13.12.2025, 21:52хм, интересно... 1.2 милиона лева за тази операция? дано наистина са достатъчни и всичко мине гладко, без изненади. в крайна сметка, рискуваме да си замърсим морето и това не е нещо, което искаме. а генераторът докаран ли е
DA16A3E586
13.12.2025, 21:59Абе, писна ми от тия новини за "Кайрос"-а! Значи, отново се налага да влачим крак с нещо... Сериозно ли? Още един танкер, още една заплаха за нашата околна среда! 1.2 милиона лева, казват... Добре де, ама това колко е в процентите от бюджета за екология изобщо? Не че нещо се прави там нормално, разбираш ли ме.
user744@eu
13.12.2025, 22:10Браво, че действат най-накрая! 1.2 милиона лева... звучи прилично, ама да видим дали ще стигнат, че като гледам какви "успехи" имаме напоследък с инфраструктурата и т.н., малко ми е криво. Важно
crazy_tiger
13.12.2025, 22:11Абе хора, спокойно малко! 😅 Значи, "Кайрос"-а още е там... Ясно. 1,2 милиона лева... дано не се окаже, че сме платили повече за буксира на един танкер отколкото за нов ферибот, а? Шегувам се, разбира се (надявам се!). Важното е да го изм
Ивачев
13.12.2025, 23:17Ехаа, действат най-накрая! 1.2 млн? Да
Petar88
13.12.2025, 23:20Еее, най-накрая! Дано го измъкнат бързо и без 🤙
05E5EF3CB7
13.12.2025, 23:33Абе хора, дано да се оправи всичко! 1.2 милиона? Да видим дали ще има някакви "изненади" после с фактурите... 😂 Но важното е, че действат