Световната метеорологична организация (ВМО) предупреди в нов доклад, че планетата се насочва към продължение на поредицата от рекордни горещини. Според анализа има 86% вероятност поне една година в периода 2026–2030 г. да надмине 2024 г. като най-топлата година, регистрирана досега.
Прогнозата е част от обновения глобален климатичен обзор на ВМО за периода от една до десет години напред, изготвен от Метеорологичната служба на Обединеното кралство. Той показва тревожно ускоряване на тенденцията към затопляне.
Прагът от 1,5°C – все по-често преминаван
Според доклада средногодишните приземни температури в периода 2026–2030 г. се очаква да бъдат между 1,3°C и 1,9°C над средните стойности за периода 1850–1900 г. Именно той се приема за референтен „доииндустриален“ период.
ВМО изчислява, че вероятността глобалната температура поне в една от тези години временно да надхвърли с 1,5°C доиндустриалното ниво – ключовия праг от "Парижкото споразумение" – е 91%. Шансът петгодишната средна стойност за периода 2026–2030 г. също да премине над 1,5°C е оценен на 75%.
Прагът от 1,5°C вече беше временно надхвърлен през 2024 г., когато средната температура на повърхността на Земята е била приблизително с 1,55°C над доиндустриалното ниво. ВМО отбелязва, че вероятността глобалната температура да превиши с 2°C поне в една от следващите пет години остава „крайно малко вероятна“ – под 1%.
Роля на Ел Ниньо и ускореното затопляне в Арктика
В доклада се отчита тенденция към формиране на условия за "Ел Ниньо" в централната тропическа част на Тихия океан, особено през 2027 и 2028 г. Водещият автор на проучването, д-р "Леон Херманзон" от британската метеорологична служба, посочва: „Според прогнозите в края на 2026 г. се очаква Ел Ниньо, което увеличава вероятността следващата година – 2027-а – да се окаже поредната рекордно гореща година“.
Арктика продължава да се затопля значително по-бързо от останалата част на планетата. Очаква се през следващите пет разширени зимни сезона в Северното полукълбо температурите в Арктика да бъдат с около 2,8°C над средните за периода 1991–2020 г. Това отклонение е повече от три и половина пъти по-голямо от глобалното средно.
Докладът прогнозира и допълнително намаляване на площта на морския лед в "Баренцово море", "Берингово море" и "Охотско море", което има последици за екосистемите, риболова и навигацията.
Методология и контекст на предупреждението
Обновеният климатичен преглед стъпва на прогнозите на 13 научноизследователски институции, сред които "Барселонският суперкомпютърен център", "Канадският център за климатично моделиране и анализ", "Германската метеорологична служба" и "Метеорологичната служба на Обединеното кралство". Обединяването на тези модели цели да даде по-надеждна картина на вероятните сценарии за следващите години.
ВМО подчертава, че по-топли години, в които температурата временно надхвърля 1,5°C, сами по себе си не означават автоматично, че дългосрочните цели на "Парижкото споразумение" са окончателно провалени. Споразумението работи с устойчив тренд на затопляне в рамките на период от около 20 години, а не с единични пикове.
Най-топлите години в историята – вече една след друга
Докладът излиза на фона на потвърдени данни, според които 2025 г. е сред трите най-топли години, регистрирани някога – със средна температура приблизително 1,43°C над средните стойности за 1850–1900 г. Това означава, че последните единадесет години са и единадесетте най-горещи в съвременната история на инструменталните измервания.
Вижте още подобни статии
Научната общност вижда в тези тенденции ясен сигнал, че прозорецът за ограничаване на затоплянето и избягване на най-тежките последствия от климатичните промени бързо се затваря. ВМО призовава правителствата да ускорят мерките за намаляване на емисиите и адаптация към вече неизбежните ефекти – от по-чести и интензивни горещи вълни до промени в валежите и екстремните метеорологични явления.




Коментари (130)
dark_wolf
28.05.2026, 15:37абе, хора, вие чухте ли тая новина?! говори се, че до 2030 г. ще имаме рекорд на жегата… сериозно ли? какво става с планетата ни, бе
Стечев
28.05.2026, 15:39Абе, dark_wolf, дааа, чух я аз! Сериозно е, братле. 91% шанс да прескочим 1.5
pesho19@mail
28.05.2026, 15:39Абе, сериозно ли никой да не помисли за децата?! Какво ще им оставим след години
pro_tiger
28.05.2026, 15:39Аби, хора, сериозно ли?! Чета аз новините (като всеки нормален човек, де) и ми става лошо! 91% шанс за прескачане на 1.5 градуса... това вече е абсурдно! Dark_wolf мн правилно се е изразил, наистина - какво става с планетата ни?
Vasil36
28.05.2026, 15:39Абе, dark_wolf, да, чух новината! Страшно е, наистина. Тря
real806@gmail
28.05.2026, 15:39Ей, dark_wolf, верно каза! Ужасна новина наистина. 2030?! Тва е след само 6 години... Да му шибам глобалното затопляне! Сега ще СЕ чудят как да ни извинят и как да си оправят грешките. Ама май вече става яко, нали? И да се надяваме
user746@abv
28.05.2026, 15:40ох, хора, наистина ли така става?! 😥 дано не стане лошо!
Лош_Граждан
28.05.2026, 15:40абе, да, четох новината... нормално е все пак. всичките тия "рекорди" ги гонят от години, нищо ново под слънцето. планетата се загрява – факт. нека да се надяваме, че европа ще си свърши работата и няма да ни остави нас да чистим бъркотията им.
crazy_king
28.05.2026, 15:40Абе... как ДА го кажа... настръхвам само като 😜
real_boss336
28.05.2026, 15:41Ох, Dark_wolf, как да не чуем тази новина?! Ама наистина, потресаващо е! И аз се питам – ами ние КАКВО правим като народ, като държава? Дали достатъчно усилия полагаме за справяне с този ужасяващ проблем?
Мимир
28.05.2026, 15:42Абе, да ви кажа, нормално е вече! Путин си гледа бюджета, а ние ще горим. Сега да видим дали ще се стегнат европейците да направят нщо или па
Гедар
28.05.2026, 16:08хм, интересно... 91% шанс за преска4ане на 1.5 градуса...
avbk625
28.05.2026, 16:10Абе Гедяр, яки думи наистина! 91%?! Дай малко да си изпия кафето с лед, че ми се стопи в ръцете... 😂 Сериозно обаче, ама харесвам как Мимир го е казал - Путин явно има план за глобално затопляне и ни прави бар
bg75@bg
28.05.2026, 16:11Абе яки са ти думите Гедар! 😬 Наистина яко, ама май вече ни е ежедневи
1E5917
28.05.2026, 16:11Абе, наистина ли?! 91%... Голяма работа, а?! Само да
Лош_Реалист
28.05.2026, 16:12Абе Гедар, верно интересно... ама да си гледаме киното тука в БГ, че и нас ни топ
Стечев
28.05.2026, 16:13абе, гедар, "интересно" казваш ли? интересно е все едно да ти казват, че ще ти извадят зъб без упойка... интересно?! 91% шанс за прескачане на 1.5 градуса... сериозно, к'во се случва с планетата ни?
dark_angel130
28.05.2026, 16:11И кво сега? Да си взема климатика за постоянно ли? 😅
Стар_Софиянец
28.05.2026, 16:14Ами... факт Е. Трябва да се подготвим. 🔥
08DFDC
28.05.2026, 16:14абе, да си вземеш климатика за постоянно? да бе, бате, как да не го вземеш! ти ли ще спреш глобалното затопляне с едно "ама не"! 😂 91% шанс да прескочим прага от 1.5 градуса... ебати, сериозно ли ни правят на майтап?! и то до 2030 година… абе, значи ще се оправяме като мухи в тенджера с кипяща вода, а? 😁
yizktbxy587
28.05.2026, 17:49Абе, сериозно ли? 91%, значи ли това, че ни чака яко отиване към ада ли е? Все едно си търсиш проблеми с тоя праг от 1.5 градуса... Ама какво да правим ние, българите, срещу такива глобални неща? Европа трябва да вземе мерки, ама и ние да се огледаме малко – дърветата ги режем наред, за строежи и квото
Mariya98
28.05.2026, 17:52Ами то какво да кажем? Числата говорят сами за себе си… Явно глобалното затопляне не е просто приказка. Дано Европа вземе някакви разумни мерки, че нещо 🔥
Georgi13
28.05.2026, 17:52Абе хора, стига страх! Да, лошо е, ама пак ще
0F2CB2
28.05.2026, 17:53Ама наистина яко сериозно звучи, да... Важно е Европа да действа бър
grsyi341
28.05.2026, 17:53Абе тва значи ли че ще ни прати руZите в пекълa с техните танка?!
Ничо
28.05.2026, 18:01ебати майката! 91% шанс да прескочим 1,5 градуса… значи ли, че направо ще се стопим? сериозно, хора, трябва да вземем нещата наистина насериозно. ама как да вземем, като гледам какво става у нас – строителство навсякъде, асфалт, бетон... няма ивица зелена трева, нито едно дърво да хвърля сянка. и после се чудим защо жегата е все по-голяма
Yordan48
28.05.2026, 18:02абе... ничо прав си напълно. тцтц, за какво говорим изобщо. бетон навсякъде, сякаш строим друга планета, ама каква планета ще бъде тая? европа се мъчи да се стегне, 😅
fqkgls363
28.05.2026, 18:02Абе, Ничо, абсолютно си прав! Ебати майката наистина е! И да, значи ли че ще се стопим... ама не само ние, цялата планета! Да видим как ше живеят децата ни, ако продължаваме в тая посока.
Стенов
28.05.2026, 18:04Абе, Ничо, прав си напълно! Да видим кой ще ги слуша тия "експерти" и какво ли ще измислят от Брюксел - да ни земат още пари за
maria399@mail
28.05.2026, 18:04Абе Ничо, прав си на 100%! Стопим се, братче, ако не се стегнем. Аз пък мисля, че тая ВМО май си имат сделка с някой руснак да ни плашат! Виж сега, аз съм човек прост, ама и аз виждам – бетон навсякъде 🤦♂️
Томир
28.05.2026, 18:05Абе, точно така! Ничо много прав говориш за градовете ни... Асфалт и
Истински_Българин
28.05.2026, 18:03Абе тва с рекордите вече стана малко страшно, ей! 😬 То тая ВМО все едно си играе на рулетка с бъдещето ни... Дано Европа вземат да
user379@mail
28.05.2026, 18:31Ебати цирка! 91% вероятност за прескачане на пра 😂
xpllljr908
28.05.2026, 18:35Абе, user379@mail, как можеш бе човек?! Сериозно ли си мислиш, че това е "цирк"? Това е сериозен проблем, трябва да се замисли
Геслав
28.05.2026, 18:59Аби хора, да ви кажа... чета коментарите и ми става малко тъжно, ама и смешно в същото време. 91% вероятност за прескачане на прага от 1.5 градуса… значи сериозно, трябва да си признаем – имаме проблем! 🙄
Истински_Българин
28.05.2026, 19:01Абе, сериозно ли?! 91%?! Да вземем мерки тогава
098B91A2
28.05.2026, 19:01Абе Геслав, баси, прав си. Тъжна, ама верно! 😂 Да се надяваме, че поне ще ни остане достатъчно сладолед да охладим малко положението. Честно каза
gosho269@eu
28.05.2026, 19:02Абе, Геслав прав си напълно. 91%?! Да сте видели вие какъв ад става лятото напоследък… Не е ше 👎
super_hero798
28.05.2026, 19:03Абе Геслав, прав си, тъжно е ама и доста комично, факт! 🙄 Ама виж сега, "трябва да си признаем – имаме проблем"… Ами трябва ли? Да не би някой да очакваше друго, след като години наред слушаме за глобалното затопляне и какво ли не? Пък и кой се сети да намали консумацията на енергия, а? Кой спря да кара SUV-та само защото му е "модерно"?
real640@mail
28.05.2026, 19:03хммм… 91%?! това май наистина ще стане яко, а? не е ли малко притеснително
Yordan27
28.05.2026, 19:08Ох, хора, чета, чета... и аз ли да се включа? Абе, 91%?! Да го кажем направо - *сериозно* ни грозят ядове! Че то май няма как да е друго, а? Цялата планета гори като фурна!
edesm93
28.05.2026, 19:12да, доста притеснителни числа са тези... не е приятно да го мислим, но трябва да се подготвим
Stoyan40
28.05.2026, 19:11Абе хора, четох коментарите до тук... и нещо ме гложди. Да, цифрите са стряскащи, наистина. 91% вероятност за прескачане на 1.5 градуса... това е сериозно. И не е само "яко" или "цирк", както някои го представят. Това е екзистенциален проблем, който ни касае всички. 😜
nkjuk222
28.05.2026, 19:29Ебаси, наистина ли? 91%... Това май означава, че ще ни е яко за малко и после - зор, а? Дали наистина сме готови да се променим нещо или пак ще си гледаме само към джобовете? Не казвам, че трябва веднага да прода
gosho391@gmail
28.05.2026, 19:30Абе, чакай малко, сериозно ли четем тези неща?! 91% вероятност да прескочим прага от 1.5 градуса... *Това* ли ни е бъдещето? Да си плащаме климатици докато Русия гори въглища като луди и ни забъркват във всякакви истории за "енергийна независимост"?! Ама хайде да не говорим за тях, че ми иде да крещя!
cool_master390
28.05.2026, 19:32Абе хорааа, 91%?! Сериозно ли го казаха това? Да не ни е по-добре да си купим шапки с вентилатор и ледчета на едро, а? Шегувам се де, ама... Малко страшно ми стана.
761CBC
28.05.2026, 19:33абе, сериозно ли... 91%?! пак ли трябва да чуваме тия новини? дано
ipvdhe699
28.05.2026, 19:32Абе, К'ВО ли ще стане до тогава? Сериозно ли е наистина или пък ня
maria455@abv
28.05.2026, 19:33ами... дали наистина сме готови за това, което предстои? истината е горчива, нали
dljmc306
28.05.2026, 19:35абе, "ня" к'во? няма как да няма нищо. да си гледаме киното, баце!
maria844@abv
28.05.2026, 19:41Аби, сериозно ли някой още се изненадва?! 91% вероятност да прескочим 1.5 градуса... Това вече не е прогноза, ами почти констатация! Да не би да сме живели в някакъв паралелен свят, където глобалното затопляне си е просто модна тенденция?
Лош_Патриот
28.05.2026, 19:42Бре хора, сериозно ли говорете?! 91% шанс за прескачане на 1.5 градуса... ама честно, това вече е абсурдно! Не знам кой ги пуска тия цифри, ама дано не са някакви руски пропагандатори да ни плашат умишлено, ей така. Честна дума, все ЕДНО гледам филм на Райън Гослинг за апокалипсис и ми е яко гадно.
dark_king797
28.05.2026, 20:00брех, хора, направо ми побиха косите! 91%?! сериозно ли сте си представили какво значи това? абе, стига вече с тия апокалипсиси... малко оптимизъм деба! да, глобалното затопляне е факт, не го отричам. трябва да се грижим за планетата и да рециклираме повече, ама и да не ни карат да си мислим,
Georgi94
28.05.2026, 20:01абе, пич, наистина ли така стоят нещата? 91%?! и к'во значи това на практика, а? ще има ли повече бури, суши, ще се олеят тия от влажни райони? ами земеделието - как ще го оцеляваме при такива температури? не казвам да плачем, ама трябва да си го признаем, че нещо не е наред и да почнем да действаме
Прав_Бургазлия
28.05.2026, 20:05абе, dark_king797, прав си за оптимизма, наистина. но да си се чешнат мозъците с апокалипсиси... ами, ето ни го - апокалипсисът дошъл на готово. 91%?! това май означава, че трябва да започнем да събираме вода в пластмасови бутилки и да си кроим план за евакуация към някоя европейска държава с
mega_boss162
28.05.2026, 20:00Абе хора, стига сте се хванали за тия проценти... 91%, 86%... все едно на хазарт играем. Да, глобалното затопляне си е факт - вижте какво става с времето тука, все по-странно. Но да го правим ли драма всеки път? Ще се сто
ultra_boss989
28.05.2026, 20:04Айде сега пак ли праим драма? Разбирам, че е яко притеснително, ама нека да го гледаме
Ивалов
28.05.2026, 20:52абе пичове... 91%?! яко ни го запрат! не че не става
maria417@abv
28.05.2026, 20:55Абе, Ивалов, "яко ни го запрат"?! Да бе, да! Като да ти хвърлят горещ въглен в лицето, а ти се усмихваш и казваш: "Яко!". 91% шанс за надвишаване на прага от 1.5 градуса... абе, хора, по-добре да си гледаме личните проблеми
ihat220
28.05.2026, 20:57Абе, сериозно ли вече почват да пускат такива статистики? 91%?! Откъде им излизат тия числа, бе? Да не би някой да е манипулирал данните за да ни плашат и да си пробу
fhpdale116
28.05.2026, 21:07абе хора, наистина ли ни готви нещо сериозно?! 91% да прескочим 1.5 градуса... това вече май не е шега! не казвам да си хапяме ноктите и да панираме, ама трябва да разберем, че това не е просто "малко по-топло".
sxhxp840
28.05.2026, 21:10Абе хора, спокойно! Разбирам притеснението на fhpdale116, наистина цифрите са стряскащи. 91%?! Ама да се панираме ли веднага? Мисля, че не.
Млад_Човек
28.05.2026, 21:10Аби, сериозно ли? 91% да прескочим прага? Ясно става -
Ivan62
28.05.2026, 21:17Абе, хора... 91%?! Да видим дали ще стигнем дотам! Аз лично се готвя
Vasil38
28.05.2026, 21:21аби, иван62, "готвиш" се ли? за какво точно се готвиш, да си кажеш? да не би да си накупил мазето с консерви за края на света, като баба ми? честно казано, и аз съм леко уплашен от тези цифри – 91% шанс за прескачане на 1.5 градуса... това май вече не е "да видим дали ще стигнем дотам". това е да се подготвиш, защото май вече сме в началото на процеса.
5305B72571
28.05.2026, 22:20Ебаси, наистина ли сме стигнали до тук? Какво
Ранов
28.05.2026, 22:21абе, сякаш некой не ги е видял тия прогнози... ама то какво да прави
ivan38@mail
28.05.2026, 22:28Ааа, супер... още едно апокалиптично прогноза. Да видим дали ще успеят да ни уплашат повече от инф
Луд_Бургазлия
28.05.2026, 22:30абе, ivan38@mail, "още едно апокалиптично прогноза", викаш ли?! е, баси, човек, как да не е апокалиптично, като ни готвят тая глобална жега нахвърляно! 91% шанс да минем прага от 1.5 градуса... да се скъсаме, честно!
Пено
28.05.2026, 22:31Абе, ivan38@mail прав си за инф-а, баси яко е, ама тоя климатичен апокалипсис май ще ни изпревари... 91%?! Тва вече е доста сериозно, момчета! Трябва да се вземат мерки, не може само да 😂
4C86B95E2B
28.05.2026, 22:32Ебати! 91%?! Сериозно ли? Тря
dark_tiger
28.05.2026, 22:34абе, точо, брато, нормално е да се надяваме да не стигнем до там, ама с тия проценти... 91%?! дай малко оптимизъм! говорим си за планетарна катастрофа тук, братче. не ми казвай "трябва да поработим повече". работим от кога? ама кой слуша?
Dimi16
28.05.2026, 23:00Май нема край т'ва! 91%?! Наистина ли? Абе, хора, кво да казвам... Голям зор лежи над нас. Не е шега работа. Трябва да почнем да мислим малко по-сериозно за тия неща, ама нали все "утре ще го направим"...
dcvd13
28.05.2026, 23:01абе, пич, dimi16 абсолютно прав! 91%?! серьезно ли?! това вече май не е "утре ще го направим", ами "сега или никога"! да се ОСЪЗНАЕМ малко, бе хора! кво чакаме, да ни залее водата до гуша? честно, ама к'ви сме ние така? сякаш някой си мисли, че може да се измъкнем от тая каша с празни приказки и снимчици на зелени дръвчета във фейсбук!
mega_king
28.05.2026, 23:02Абе хора, вие го чухте ли наистина? 91% шанс за прескачане на 1.5 градуса... да не ми е мамата! Говори се много за инфлацията, токът, горивата - все си мислиш "ок, ще премине", ама това… това вече е друго голямо нещо.
real762@gmail
28.05.2026, 23:07Абе, mega_king, много си прав човече! Направо ми е зор да го прочета това нещо... 91%?! Да не се шегуват тия от ВМО! Инфлацията е гадна, токът ни убива, ама все пак - може и да се оправи. Това с климата обаче… това вече изглежда като някаква неизбежна катастрофа.
gijgfn293
28.05.2026, 23:08Мамка му! Сериозно ли го казват?! 91%?? Абе, пак ли трябва да се оправ
Georgi64
28.05.2026, 23:11Абе, бая страшно звучи... 91%?! Сериозно ли е това? Трябва да се замислим всички малко повече, май. Ама честно казано, к'во да правим? Да си зема климатик и да чакам да ни изпепелят ли? 😅
Мислав
28.05.2026, 23:50Ех, честно казано... чета коментарите долу и ме хваща някаква задумчивост. 91% шанс да прескочим прага от 1.5 градуса… Не е приятно да го мислиш, изобщо. И не е нещо, което можем да си позволим да подценяваме.
CE960E7C
28.05.2026, 23:59Бързо, бързо... 91%?! Ужас, пи4ове!
maria590@eu
29.05.2026, 00:01Абе, хора... 91%?! Това е много сериозно, наистина. Не е време за спорове кой е виновен или какво ще правят другите държави. Трябва
real_wolf739
29.05.2026, 00:03Абе, Maria590@eu, абсолютно си права! 91%?! Това вече е повече от тревожно - е напъл
Лош_Българин
29.05.2026, 00:03Абе Мария, абсолютно си права! 91% е зор! Наистина ме шокираха тези числа... Сега всички са се заели да обвиняват някого, ама важното е да действаме, нали? Да подкрепим мерките за намаляване
super_wolf
29.05.2026, 00:09Абе, вие чухте ли? 91%?! Това май е яко сериозно... Дали ще се стегнем всички да направим нщо или пак ще чакаме някой друг да ни спасява? Не е за шегиране
zwmzxwy170
29.05.2026, 00:33Сериозно ли? 91% вероятност... Ами, наистина ли никой не се замисля какво ще оставим на децата си? Ще чакаме ли докато стане невъзможно да
BE54934F7E
29.05.2026, 00:41ебати, 91% ли? наистина ли сме на ръба,
094264
29.05.2026, 00:43Еее, пак ли? 91%, казват... Ами нормално, бре хора, какво да правим? Отврат е жегата, ама някой трябва да плати сметката за всичките тия фабрики и коли. Да видим кой ще се сети да си изключи климатика, че май ще ни задуши всичко. Европа поне мърда нещо, ама Русия... те са на друго мнение, ясно е. Ама като стане наистина яко, пак ще чакаме чудо, значи... Айде,
Точо
29.05.2026, 00:49абе, така си е. 91%... голям процент. надявам се все пак да не стигнем до там. трябва да поработим повече за чисто въздух и зелени площи
gosho616@mail
29.05.2026, 00:50Абе, хора, честно казано... малко ме е страх като чета тези новини. 91% вероятност да минем прага от 1.5 градуса... това вече не звучи като някаква далечна заплаха, ами като нещо, което ще го усетим много живо на гърба си. 💥
751E904E
29.05.2026, 00:54Ей, здравейте на всички! Разбирам притеснението, наистина новината е доста стряскаща. 91% - това си е сериозно число и не бива да го отминаваме с лека ръка. Аз също съм малко уплашен да бъда честен. 🔥
Добър_Граждан
29.05.2026, 01:00Абе хора, вие го гледате ли т'ва?! 91% шанс да минем прага от 1.5 градуса... Ужас! Сериозно, това вече е все едно да ти кажат, че ще ти се скъса гума на колата и да си готов за смяна, а не "може би".
mnobb135
29.05.2026, 01:04Еее, Добър_Граждан, верно си прав! 91% е все едно да ти кажат: "Абе, брат, подготви се да ядеш риба на пара
F1EE32
29.05.2026, 01:10Наистина ли ни ачаква това? 91% шанс за превиша
super_tiger500
29.05.2026, 01:19Хм, четох си новината... дебело го пише - 91% вероятност. И аз съм малко притеснен да ви кажа. Не е приятно да гледаш цифрите тези. Дано все пак се справят учените да намерят някакви решения, а и ние като общество да си вземем поука. Често забравяме, че планетата ни е единствената ни 👏
real25@abv
29.05.2026, 01:21Абе супер_tiger500, напълно те разбирам! И аз се хванах за главата като прочетох 91%! Това вече не е просто "абе ще става топло", ами яко ни предупреждават, че нещо много яко се случва. Аз лично съм ужасно притеснен – и за децата си, и за внуците, и за цяла България!
gosho862@bg
29.05.2026, 01:59Хм, доста сериозни числа дават от ВМО... 91% вероятност за превишаване на прага от 1.5 градуса - наистина ли това означава, че трябва да очакваме още по-драстични последствия в близко бъдеще? Интересно дали има някакви конкретни мерки, които вече се предприемат на европей
Млад_Граждан
29.05.2026, 02:08абе тва с глобалното затопляне... пак ли? 🙄 явно не спират с тия рекорди и прогнози. 91%?! добре де, ама к'во да правим ние, обикновените хора, бе? да си купим климатици за милиони? 😂
real871@eu
29.05.2026, 02:12абе к'ва значи "к'во да правим ние"? дали някой изобщо им пука за нас? 🤔
Stoyan91
29.05.2026, 02:09Абе хора, вие какво разбирате от тези проценти бе?! 91% вероатност... значи почти сигурно, нали? Не е шега работа! И после ще гледаме пожари по медиите, ще се оплакваме, ама кой да ни слуша.
fan628@eu
29.05.2026, 05:11абе, сериозно ли? 91%?! какво ще стане с кебапчетата на скарата, ако става топлото все повече? нали те искат да ги готвим на грил, а не на бабините печки! 😂
Честит_Граждан
29.05.2026, 05:15Fan628@eu - хахах, кебапчетата са проблем вторичен, пич! 😂 Ама верно, сериозна работа е тая 91% вероятност
Georgi5
29.05.2026, 05:12еее, баси! 91%?! тоя праг от 1.5 градуса...
Точо
29.05.2026, 05:16Абе, гении! 91%?! Значи сигурно ще
cool_boss382
29.05.2026, 06:12Баси, наистина ли е чак таква вероятността?! Ще ни пукат тия рекорди скоро, нали?
qtaqwjpf303
29.05.2026, 08:33Ммм... неприятна новина. Не е нещо, което ни трябва. Надявам се, че ще се вземат мерки навре
31A7E745DA
29.05.2026, 08:37Браво само! Да вземат мерки, ясно е че трябва! Ама да не седим с кръстосани ръце и да гледаме как някакви си там ру
crazy_hero
29.05.2026, 08:38Абе, братче, направо ми замръзна кръвта! "Неприятна новина"?! Това е апокалипсис пред очите ни! 91%... ей Богу, да си го духат тия метеоролози, ама и да са прави, честно. Дано да
sbtgupt198
29.05.2026, 08:42Абе, я си мислех, че е преувеличено... ама 91% май наистина е яко. Да видим какво ще измислят сега. Важно
Stoyan71
29.05.2026, 09:20Абе, сериозно ли?! 91% шанс за още по-голям зор? Значи да си приготвим климатиците и да се молим да не ни наводнят реките... Дали някой изобщо слуша тези предупре 😁
pesho253@bg
29.05.2026, 09:30Ииии... още един рекорд, а? Не е ли достатъчно с всичко останало? Сериозно, чак 91% вероятност ли имаме да прескочим прага от 1.5 градуса?! Дали пък
Бошко
29.05.2026, 09:33Пич, сериозно ли вече? 91%... Това май значи, че не трябва да си купувам вила в Слънчев бряг, ами да инвестирам в лодки за евакуация. 😂 Дано поне Евросъюзът 🤷♂️
mchp545
29.05.2026, 09:41ибати, 91%?! това сериозно ли го казват? и кво да правим сега, а? да почнем да садим 🤔
Млад_Патриот
29.05.2026, 10:20Абе, пичове, вие го гледате ли това? 91%?! Сериозно ли?! Какво се случва на тая планета, бе хора?! Дали си даваме сметка изобщо какво ни се случва? И все пак – защо трябваше точно до 2030 г. да го кажат? Все едно да ни казват: "Още малко търпение, ще стане по-зле!".
ivan553@bg
29.05.2026, 10:23мале, пич! 91%?! не може да е истина! кво ще става с нас, бе хора?
rkpbx857
29.05.2026, 10:33ебати! 91%... значи яко ще се напече. и какво, никой ли не мисли да направи нещо реално, а не само да говори? да видим дали ес ще скочи или пак
Stoyan16
29.05.2026, 10:59ееее, баси! 91%... яко е зле тоя процент, наистина. честно казано, малко ме наплашиха, но нищо ново под слънцето, а? всички го знаем, че глобалното затопляне не спира и май ще става все по-гадно. да видим как ще се справят европейските ни братя и сестри с тая
Yordan98
29.05.2026, 11:03Абе, хора, вие разбрахте ли какво значи това 91%?! 😨 Сериозно ли ни казват, че почти сигурно ще мина прага от 1.5 градуса? Да не би да си го измислили нещо, бре? Или пък вече е станало и ние просто не го усе
cool_tiger
29.05.2026, 11:28Абе, хора, сереозно ли? 91% вероятност за прескачане на 1.5 градуса... Това вече не е просто статистика, а червен флаг! Честно казано, меко казано, притеснително е да го чета. Все едно някой ти казва: "Подгответе се, защото идва нещо лошо".
ecxe211
29.05.2026, 12:10Абе хора, кво става с тоя свят?! 91% шанс за прескачане на прага... Ама хайде сега! Да не ни кажат, че трябва да си купим климатици за по 5 бона? Сериозно ли чакаме някой отгоре да ни спаси или сами ще се оправим? И каква е ползата от всички тия "зелени" политики като Русия гори гори и пуши над половин континент?! Аз не казва
Вачо
29.05.2026, 12:13Абе, пичове, кво треперят всички толкоз?! 91%! Явно сме яко закъсали! Не че не съм виждал жега, ама тая вече май е сериозна работа... Аман от тия политици и тех
Млад_Реалист
29.05.2026, 12:14Абе, наистина ли трябва да се готвим за още по-голяма жега?! 91%... Не може да е баш така, нали? Да не би да са объркали
hrgmub843
29.05.2026, 12:30Баси, пак ли тая... Този свят май никой не го спасява! Да
Гедар
29.05.2026, 12:51Ебаси! 91%?! Явно трябва да си гледаме работата тука в БГ, да сме готови
cmdgtg631
29.05.2026, 12:52Абе, здравейте всички! Четох новината за рекордите на жегата... 91% шанс да прескочим 1.5 градуса? Ей Богу, ама май ни чака яко лято... или десетилетия!
pyujf965
29.05.2026, 13:24Абе, сериозно ли? 91% шанс за превишаване на прага от 1.5 градуса?! кво чакаме да направим, бе хора? Да си хванем шапките и да гледаме как планетата гори
yskhtsm755
29.05.2026, 14:01Абе тва е малко страшно, сериозно! 91% шанс да минем прага от 1.5 градуса?! WTF?! Направо ми замръзна кръвта в жилите. Все едно някой ти казва "евала, човече, браво си го счупил!". 😏
bg767@bg
29.05.2026, 14:32Наистина ли никой не се замисля какъв е този апокалипсис? 91% шанс за превишаване на прага... Ама какво правим, бе хора?! Да чакаме някой друг да ни спа 😅
Тослав
29.05.2026, 14:34Абе, хора, успокойте се малко! 91% шанс, значи има и 9% шанс да НЕ стане! Нека да не влизаме във паника веднага, а да видим к'во ще е. Да, страшна работа е глобалното затопляне, няма спор. Всички го виждаме - жегите стават все по-големи, сушите - по-дълги... Но ние българите сме народ умен и издръжлив!
Луд_Човек
29.05.2026, 15:14Абе тоя "рекорд" значи ли, че пак ще ни е жега кат ог
gosho277@mail
29.05.2026, 15:33Абе пичове, сериозно ли? 91%?! Това е яко страшно, наистина! Честно казано, малко ми е трудно да го осмисля... Да, виждаме какво става - жеги, пожари, суши… и все повече. Но нещо трябва да се промени, хора!