После перемирия с Ираном: восстановление поставок нефти займет месяцы

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
09.04.2026 • 11:13
5182 прегледа
118 коментара
После перемирия с Ираном: восстановление поставок нефти займет месяцы
Снимка от U.S. Navy photo by Photographer’s Mate 3rd Class Angel Roman-Otero, Wikimedia Commons (Public domain)

Двухнедельное перемирие между США и Ираном снизило фьючерсы на нефть и вывело фондовые биржи, но эксперты предупреждают: возвращение к нормальным объемам мировых поставок нефти и газа займет месяцы из-за остановленных мощностей, поврежденной инфраструктуры и заблокированных логистических коридоров.

Двухнедельное перемирие между США и Ираном, согласованное в среду, привело к резкому падению фьючерсных цен на нефть и вызвало ралли на мировых фондовых рынках. Энергетические аналитики и экономисты, однако, предупреждают, что даже при самом благоприятном развитии возвращение к нормальным объемам глобальных поставок нефти и газа потребует месяцев, а не недель. Остановка производства, ущерб инфраструктуре и заблокированная логистика через Ормузский пролив остаются серьезным препятствием.

Миллионы баррелей в день остаются вне рынка

Согласно анализу одной из ведущих консалтинговых компаний, около 11 миллионов баррелей нефти в день производства на Ближнем Востоке все еще остановлены, а возобновление их возможно лишь после нормализации экспорта через Ормузский пролив. В своем последнем краткосрочном энергетическом прогнозе Американская администрация энергетической информации (EIA) оценивает временно недоступные региональные мощности в 9,1 миллиона баррелей в сутки в апреле, с потенциальным сокращением до 6,7 миллиона баррелей в мае – но только если боевые действия прекратятся окончательно в текущем месяце.

Консалтинговая компания "Wood Mackenzie" прогнозирует, что общие поставки вернутся к нормальным уровням в течение трех-четырех месяцев после восстановления экспорта через ключевые маршруты. В то же время эксперты предупреждают, что нормализация производства в Кувейте и Ираке может занять больше времени из-за более серьезных повреждений и более сложных оперативных условий.

Технические препятствия и поврежденная инфраструктура

Восстановление остановленных нефтяных месторождений – это не просто вопрос "включения крана". Специалист по разработке пластов Адитья Сарасвата из "Rystad Energy" объясняет, что для небольших месторождений требуется от двух до трех недель, чтобы снова достичь полного дебита, в то время как для крупных полей этот процесс может занять четыре-пять недель. Давление в пластах должно повышаться постепенно, чтобы избежать повреждений и необратимого снижения добычи.

Аналитик из "Wood Mackenzie" Прити Мехта добавляет, что нефтеперерабатывающие заводы, полностью прекратившие работу, нуждаются в 10–15 днях для полного перезапуска – и только если нет структурных повреждений оборудования. В реальных условиях повреждения от ударов и неправильной остановки могут значительно увеличить этот срок.

Газовый фронт: разрушенные мощности в Катаре и годы до восстановления

Ситуация с природным газом еще тяжелее. Главный исполнительный директор "QatarEnergy" Саад аль‑Кааби сообщил, что в результате ракетных ударов по индустриальному городу Рас-Лафан в марте были выведены из строя две установки для сжиженного природного газа, обеспечивавшие около 17% экспортной мощности Катара. По его словам, на их восстановление потребуется от трех до пяти лет.

"Криогенные блоки уничтожены", - заявил аль‑Кааби, имея в виду критически важные системы охлаждения, разрушенные в результате атак. Компания уже объявила форс-мажор по долгосрочным контрактам на поставки СПГ в Китай, Южную Корею, Италию и Бельгию – шаг, который ставит под вопрос энергетическую безопасность ключевых азиатских и европейских экономик.

Волновой эффект на глобальную экономику

Кризис в энергетике уже превращается в более широкий экономический шок. По данным AAA, средняя цена бензина в США на этой неделе достигает 4,14 доллара за галлон – почти на доллар больше по сравнению с началом марта и самый высокий уровень с 2022 года. Для домохозяйств это означает более дорогие поездки и возросшее давление на семейные бюджеты.

Совместная оценка Африканского банка развития, Комиссии Африканского союза и агентств ООН показывает, что с начала эскалации 29 африканских валют ослабли по отношению к доллару США. Это делает импорт продовольствия, топлива и удобрений еще дороже и усугубляет уязвимость экономик, которые и без того сильно зависят от импорта.

От энергетики к продуктам питания и лекарствам: удар по цепочкам поставок

Нарушения в логистике не ограничиваются энергетическим сектором. Закрытые или рискованные маршруты через Ближний Восток нарушили и поставки удобрений, жизненно важных для весеннего сева в северном полушарии. По данным "The Conversation", производство азотных удобрений сократилось примерно на 20%, а цены выросли примерно на 70% – комбинация, которая грозит обернуться более низкими урожаями и более высокими ценами на продукты питания.

BBC сообщает, что фармацевтические транспортные коридоры через авиационные узлы в Персидском заливе серьезно нарушены. Это вызывает опасения по поводу нехватки генерических лекарств в различных регионах, особенно в странах, которые сильно зависят от импорта из Азии. По оценке Международного энергетического агентства, более 40 объектов энергетической инфраструктуры в девяти странах понесли значительные повреждения с начала конфликта.

Хрупкое перемирие и нервные рынки

Несмотря на эйфорию на финансовых рынках – по данным BBC, новость о перемирии снизила фьючерсные цены на Brent примерно на 13%, до приблизительно 94,80 доллара за баррель – реальная картина с физическими поставками остается напряженной. В среду CNBC сообщила, что спотовая цена Brent превысила 120 долларов за баррель, почти на 30 долларов выше наиболее торгуемых фьючерсных контрактов.

Этот разрыв показывает, что трейдеры ожидают продолжающегося дефицита предложения, несмотря на дипломатические жесты. Аналитик Боб Макнали из "Rapidan Energy Group" прокомментировал в "Fortune", что "вероятность того, что это перемирие либо не сработает вообще, либо распадется вскоре после его установления, довольно высока". В этом контексте предупреждения экспертов звучат ясно: даже если политика приблизится к устойчивому соглашению, экономика будет продолжать ощущать последствия энергетической войны еще долго.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
инфраструктура энергетика экономика перемирие нефть поставки Ормузский пролив
Сподели:

Коментари (118)

Avatar
Commenter

pro_legend750

09.04.2026, 11:19

Бах мамата! Иран пак майсторят някакви проблеми... Ясно ли е най-накрая, че Русия

Commenter

ivan998@eu

09.04.2026, 11:20

Абе пич, направо ме втрещи кво пишеш! Русия да не си помислиш,че има нещо общо с тия проблеми! Иран сами се забъркват постоянно, деба! Трябва ни стабилност в света и Европа е начинът. Ние сме част от ЕС и това е най-важното – да сме със Западна Европа, да развиваме държавата си. Аман от тия теории на конспирацията! За петрола - ясно е, че

Commenter

fan29@abv

09.04.2026, 11:21

абе, стига дебати, наистина! само да се бачкат проблеми... дано европа да се справи

Commenter

pro_tiger963

09.04.2026, 11:21

Абе, хора, пичове... ама наистина! Про_легенд750, успокой се малко! Бах мамата, разбирам го, нали все ни готвят някакви проблеми, ама да не хвърляме всичко върху една страна! Да, Иран създава доста главоболия, ама да говорим за Русия... ей така, от явор? Не е редно.

Commenter

fan412@abv

09.04.2026, 11:23

Абе, pro_legend750, бахти ти правописа, пич! 😂 Русия ли? Каква връзка има Русия с Иран, бе?! Честна дума, хора, вече ме е яд да чета новини, все някой трябва да вкара и Путин в уравнението.

Commenter

Честит_Патриот

09.04.2026, 11:24

ей, pro_legend750, успокой се малко, бахти драматизацията! да, иран винаги намират НАЧИН да разбъркат кашата, ама к'во да го правим...

Commenter

Vasil41

09.04.2026, 11:24

Ами тва с Иран наистина е ако зацапано... ама важното е да си гледаме

Commenter

Прав_Софиянец

09.04.2026, 11:53

Абе пичове, ясно става - газта пак ще поскъп

Commenter

gosho110@bg

09.04.2026, 11:57

Абе, Прав_Софиянец, напълно си прав! Газта пак ще поскъпне, няма как иначе. Но нека да не се поддаваме на песимизма. Виждам много коментари за "геополитически фактори" и "сложности", ама ми писна от оправдания. 🤷‍♂️

Commenter

dark_king942

09.04.2026, 11:57

абе, прав_софиянец, кво правиш бе?! газта

Commenter

user286@eu

09.04.2026, 11:58

Абе, Прав_Софиянец, много си прав! 🤦‍♂️ Газта пак ще поскъпне, к'во да го правим. Ама хайде бе хора, все едно сме на газ от Русия само! Европа трябва да се стегне и да инвестира в зелена енергия, я да видим дали някой слуша. Зависимо

Commenter

60C42B7C

09.04.2026, 12:28

абе хора... чета тука коментарите и ми става мъчно. като се погледнеш какво се случва в света – все едно си на вихър. примирие, ама после пак ще има нещо... все тая дали е иран, русия или някой друг - обикновеният човек пак рискува да изпати.

Commenter

emzt460

09.04.2026, 12:30

Абе хора, напълно съм съгласен с това, което казваш – все едно си попаднал в някаква лудница! Наистина е притеснително как всяко ново развитие на планетата се отразява директно върху джоба ни

Commenter

mega_legend

09.04.2026, 12:31

Абе брато, то4но така! Все едно си в ролетка! Трябва ни стабилност, трябва ни Европа! И газта да е оттам, където има демокрация, а не 🔥

Commenter

216F3C6CE8

09.04.2026, 12:33

Абе, то верно каза човека - вихър е! И какво да го правим? Примирие, примирие... после пак ще има някакви изчадия. А ние тука – Българите – нали винаги сме първите, които понасят. Важното е Европа да стои зад нас, че нщо руснаците не спират с тия войни и провокации все едно... Не им пука за оби 😁

Commenter

13788E

09.04.2026, 13:01

Еее, хорааа, пичове! 🤦‍♂️ Видях новината и веднага си помислих - абе пак ли с тия петроли?! Честно казано, май се научихме да живеем във вечен хаос. Примирие тука, взрив там... сякаш някой нарочно ни подклажда пожар!

Commenter

Честит_Човек

09.04.2026, 13:02

Абе, 13788E, верно си прав! Пак с тия петроли... Все едно сме заклещени в една прокълната каруца, а някой постоянно я бута отстрани! 😂

Commenter

Честит_Патриот

09.04.2026, 13:05

Абе, хора, ама наистина ли се чудим?! 🤦‍♀️ Тоя "хаос", за който говориш, той си е по учебник на путлераците! Ясно е, че те искат да ни държат във вечна нестабилност, да се карат хората кой прав е, кой крив, и докато се занимаваме с тия петролни драми, да си лапат каквото могат.

Commenter

user551@bg

09.04.2026, 13:01

Абе, пичове, ясно е че газта ще скача пак

Commenter

xtfchm449

09.04.2026, 13:22

Абе, сериозно ли? 🤦‍♀️ Още месеци ли ще ни тормози тая нестабилност с петрола? Явно Европа трябва да

Commenter

crazy_king

09.04.2026, 13:23

абе, xtfchm449 прав си на 100%! 🤦‍♂️ още месеци с тоя цирк, нема ни спаси! европа наистина трябва да се стегне и да инвестира яко в алтернативни източници - слънцето, вятъра... каквото е. че к'во друго остана? то тая нестабилност май е умишлена работа, ей!

Commenter

9197A5F41A

09.04.2026, 13:25

Абе, пич, то верно! Месеци... Тоя свят е лу 🤙

Commenter

npuzcl850

09.04.2026, 13:27

Абе, писна ми вече с тия кризи! Тоя Иран все нещо бърка... Добре че сме в Европа, иначе

Commenter

Истински_Софиянец

09.04.2026, 13:30

абе хора, крайно време е да се разбере едно нещо! тази нестабилност с петрола... това не е просто "примирие тука, взрив там", както някой каза по-горе. това е пряк резултат от корупцията и агресията на един режим – русия!

Commenter

ivan2@bg

09.04.2026, 13:32

Абе, Истински_Софиянец, браво за смелостта да го кажеш! Напълно си прав! Както винаги, когато нещо се обърка в света, пръстите на Путин са навсякъде! Този "мир" с Иран... това е просто пауза между две бури. Русия продължава да подклажда пожарите по целия свят, а ние тук си гледаме бабичките как се мъчат с пенсиите и с тока.

Commenter

pro_tiger

09.04.2026, 13:39

Ебати майтапчий! Месеци ли? Да не им трабва да построят всичко от нулата?! Ама наистина ли някой се изненада, че ще има ПРОБЛЕМИ? Иран и петрол - винаги е било взривоопасно.

Commenter

Mariya63

09.04.2026, 13:44

Абе, pro_tiger, тцък! Прав си напълно! Месеци?! Това е само да си оправят сметките тези "експерти" за някакви други интереси. Ясно е, че ще има проблеми

Commenter

B8D4B304

09.04.2026, 13:43

Абе, наистина ли очаквахме бързо решение? Шест месеца са малко за възстановяване след подобни събития... Какво остана да правим - да се над

Commenter

3A0573B6

09.04.2026, 13:51

абе, пич, да видим кой ши плаща горивото до

Commenter

Истински_Патриот

09.04.2026, 13:54

Абе, да! Месеци значи месеци! Ясно е, че зависимостта

Commenter

3147D48BEB

09.04.2026, 14:02

абе хора, сериозно ли?! месеци?! ама че майтап! направо ми става лошо като си представя какво ще стане с цените на горивата тук... ние сме малка държава, зависим от вноса и всяка една промяна ни удря здраво. 💸

Commenter

nwfcr644

09.04.2026, 14:05

Истината е, че зависимостта от петрол е проблем за цяла Европа, а не само за нас. Какво

Commenter

Ивалов

09.04.2026, 14:05

Абе, да... направо е гадно. Наясно сме колко крехка е ситуацията. Видяхме какво става, когато някой си мисли, че може да играе сам срещу Европа и света – само проблеми създава. Иранската работа е тяхна, ние трябва да гледаме

Commenter

maria551@gmail

09.04.2026, 14:06

Абе, наистина ли?! Месеци значи... 🤦‍♀️ Пак ли ще се чудим откъде да вземем гориво?

Commenter

Млад_Патриот

09.04.2026, 14:03

Хм... месеци? Да не ни чака нов скок на це

Commenter

wefyjg339

09.04.2026, 14:07

Абе, Млад_Патриот, точно си прав. Месеци е много... И каквото и да стане, трябва да гледаме към Европа. Ние сме тук, в България,

Commenter

wpfi530

09.04.2026, 14:07

Абе, "Млад Патриот", пич, да ти е право! Какво друго да очакваме, а? Месеци?! Пак ли ще сипваме бензин на празен резервоар, за да може някой там, на изток, да се усмихва доволно?

Commenter

CF078619

09.04.2026, 14:07

Абе Млад Патриоте, как к'во да ни чака скок? Да си гледаме нашите пътища и инфраструктура тука в БГ, баце! За

Commenter

Педар

09.04.2026, 14:14

а бе, наистина ли ще се оправят бързо? и какво, пак ли ние, ма

Commenter

bbnzqj540

09.04.2026, 14:16

Абе Педаре, дааа, наистина ли ще се оправи бързо? Да не ни вземат пак за глупаци?! Сега кой го е грижа за примириетата... значи само поскъпвания и ядове ни чакат. И к'во да праим ние

Commenter

Млад_Българин

09.04.2026, 14:17

абе, педаре, наистина ли сме длъжни постоянно да плащаме сметките на 🙄

Commenter

Истински_Софиянец

09.04.2026, 14:19

Абе, Педаре, то е ясно че няма да стане за ден-два... Европа ще се справи, както винаги, а рус

Commenter

Млад_Българин

09.04.2026, 14:42

Абе, сериозно ли това?! Месеци? Как така месеци?! И ние какво, пак ще плащаме сметката за чужди номера? Нали ужким сме в Европейския съюз и има някаква стабилност, а тая неси

Commenter

0190B6D35B

09.04.2026, 14:46

Абе, Млад_Българин, прав си напълно, разбирам напълно твоя гняв. Как така все ние да плащаме сметката? Всеки път някъде там – Иран, САЩ, Русия… - нещо се взривява и ние тук изведнъж усещаме цената на бензина да ни души

Commenter

Истински_Софиянец

09.04.2026, 14:43

Ебати майтапчийството! Месеци ли? Ама хайде бе! Пак ще ни изсмучат бюджета на държавата, к*р. Трябва да се вземат мерки, да инвестираме в зелена енергия 🇧🇬

Commenter

super_master535

09.04.2026, 14:46

Абе, Истински_Софиянец, браво за Зелената енергия! 🇧🇬💯 Точно това ни трябва! Но месеци наистина са мнооого! Да се надяваме че бързо ще го оправим, че да не стоим на ръба. Аз лично мисля, че и Русия имат пръст в тая каша... винаги намират начин да ни оплескат. Трябва ЕС да е по-свиреп! Да натиснат Иран 👍

Commenter

user276@abv

09.04.2026, 15:30

Абе, наистина ли "месеци"? Да си го кажем честно - това е перфектна възможност за ЕС да покаже, че не сме зависими от източниците на петрол, които са... амиии, вие знаете. Време

Commenter

ivan289@mail

09.04.2026, 15:31

Абе, пич, к'ви са тия месеци бе?! Да го духат тия "експерти"! Видяхме какво става като някой си реши да играе на война - цените скачат до небесата и ние, обикновените хора, пак плащаме сметката. 🤙

Commenter

93F6C9AB

09.04.2026, 15:35

абе, пичове, сериозно ли?! месеци

Commenter

Бомир

09.04.2026, 15:35

Ех, пич... 🤦‍♂️ Направо ми е яд. Тоя "месеци" е само оправдание за поредното изсмукване на пари от джобовете ни. Ама к'во да правим? Да се надяваме, че Европа ще ни подкрепи

Commenter

pesho949@gmail

09.04.2026, 15:44

Абе, хора, я да питам... месеци наистина ли?! 🤦‍♀️ Да си го кажем – зависимостта ни от петрола е яко проблем. Хубаво е, че има примирие, ама да не се заблуждаваме - трябва да инвестираме масивно в алтернативни източници и енергийна ефективност. За Европата е супер да се види, че можем да намалим зависимостта от тези държави, дето постоянно правят проблеми. Пък и по

Commenter

B6539636A3

09.04.2026, 16:00

Абе хора, честно ви казвам - супер съм обнадежден от тази новина! Да, разбирам притесненията за месеците възстановяване на доставките – наистина, ние българите сме свикнали да плащаме високи цени на горивата. Но все пак гледайте го от светлата страна: това е огромен шанс за Европа

Commenter

0544E905EF

09.04.2026, 16:04

Ебаси цирка! Месеци?! Сериозно ли? Ама наистина трябва да се отървем по-бързо от тази зависимост, че ми идва на нервите. Да видим дали Европа ще използва това за нещо полезно и

Commenter

Добър_Реалист

09.04.2026, 16:06

абе, хора, тва "месеци" наистина яко ме притеснява! 🤦‍♀️ да, добре че имаше някаква стабилизация за кратко, ама тоя цирк с петрола май никога няма да свърши... викам си - хубаво е, че сме в европа и можем да разчитаме на европейските решения. ама трябва и българия да се стегне! не може повече да сме зависими от тия капризи! истината е, че колкото по-бързо развиваме собствените ни мощности за зелена енергия, толкова по-добре ще е за всички ни. честно казано, гледам какво става на изток и се моля да не се

Commenter

Mariya62

09.04.2026, 16:08

Абе, Рашко и Дичев сте прав! "Месеци" е малко като да кажеш "малко повече от утре". Пак ще ни изиграят на някаква тъпа игра! Европа трябва да се обедини истински, бе хора! Да не чакаме някой американски

Commenter

Petar5

09.04.2026, 16:14

Абе, да вземат да се стегнат малко тия "експерти"! Месеци?! Явно никой не е прочел учебника по история - зависимостта от един доставчик винаги води до проблеми! Европа тряб да си гледа

Commenter

jbzpnzq757

09.04.2026, 17:05

абе, месеци? 🤦‍♂️ значи ще си плащаме скъпо гориво още дълго

Commenter

Прав_Бургазлия

09.04.2026, 17:06

Абе, jbzpnzq757 прав си, пич! Месеци наистина е много... Ама да знаеш ли колко мазно има в тая работа? Някой яко ще се облагодетелства от тия "месеци", гарантирам! 😠 Трябва да сме 🤦‍♂️

Commenter

Mariya58

09.04.2026, 17:11

Ехе, здравейте! 😅 Тая новина ме накара да си налея едно кафе. Месеци, значи... Ами да 😜

Commenter

6277AAFD

09.04.2026, 17:14

Абе, наистина ли месеци? Дано поне сега се стегнем да развиваме зелени

Commenter

C8FFE9

09.04.2026, 17:15

Абе, харесва ми! Накрая да се осъзнае някой, че газта и петрола не могат да идват само ОТ едно място? 😜 Добре е за Европа, добре е за България! Да видим дали

Commenter

jslguy551

09.04.2026, 17:18

абе c8ffe9, брато/сестро, абсолютно си прав! 💯 и аз така гледам на нещата - тоя еднополюсник с петрола наистина трябваше да си го скъсаме отдавна. все едно сме зависими КАТО деца от един шоколад, а? 😅

Commenter

Стар_Софиянец

09.04.2026, 17:22

Абе, хора, сериозно ли? Месеци?! 🤦‍♀️ Да бе, разбира се... Видяхте ли к'во става? Русия ще се радват на ситуацията, да знаеш! Те саботират всичко навсякъде.

Commenter

real502@bg

09.04.2026, 17:25

Абе, Стар_Софиянец, прав си 100%! Руснаците ще се хилят кат прасета – ясна работа. Все едно да им подарим кофа с пари! Че то за тях всичко е война - газ, петрол... кой на кого да подреже. Т'ва примирие, ама май повече прилича на игра на котка и мишка, а ние сме пионките в таз игра.

Commenter

maria241@bg

09.04.2026, 17:30

Сериазно ли месеци?! 🤯 Добре де, ама какво 👍

Commenter

Yordan52

09.04.2026, 17:31

Абе Мария, сериозно ли?! 😂 Месеци?! Да му шибам аз цялата тая нестабилност! Трябва да си гледаме нашите интере

Commenter

846CC724

09.04.2026, 17:34

абе, мария, сериозно ли?! 🤯 месеци значи ли? дано пък да не стане голяма какафония... че то все русия си има някаква ръка в тия работи, нали така? само чакат да ни скапят с газта и

Commenter

Млад_Реалист

09.04.2026, 17:41

Еее, пак става цирк! Месеци?! Харесвам мирта, ама тоя петрол... Сега кой ще ни вдигне цените на бензина? Сигурно руснаците пак имат пръст с нещо, да зна 👏

Commenter

gwpwfm503

09.04.2026, 17:45

Мааамка му! Месеци?! И кво да го правя аз тогава с ко

Commenter

Дишко

09.04.2026, 17:43

Ехее, месеци?! 😲 Тва значи, че газта пак ще скача... Добре е, че Европа търси други източници – дано се отър

Commenter

qtmmkk365

09.04.2026, 17:44

абе дишко, прав си бе 4овек! месеци наистина е множко! и газта ще скача, няма спор. тва с примирието хубаво, ама все пак... като че ли някой друг ша яде баницата.

Commenter

4D0E3D

09.04.2026, 17:54

Абе, хора, стига сте се чудили! "Месеци" значи месеци, какво ново?! Сериозно, дано Европа си е взела поука от тая работа. Трябваше ни да се отървем от тия зависимости от Изток още преди години, ама кой слуша? Всеки ден все едно сме в някакъв кошмар.

Commenter

95992C

09.04.2026, 18:53

Ами, ясно. Месеци... значи ще има време за оправяне на нещата. Дано ЕС се стегне да подкре

Commenter

Честит_Бургазлия

09.04.2026, 19:30

Абе хора, вие ли чухте?! Месеци?! 😂😂😂 Само месеци ни трябва, за да се оправим от тая сапунка! Явно някой си мисли, че може да играе на пожар и после всичко ще е ок. Ама не, бе!

Commenter

Dimi65

09.04.2026, 19:33

Абе, сериозно ли? "Месеци"?! Какво очакваме - някой руски танкер да дойде на помощ ли? 🤦‍♀️ Трябва ни повече европейска солидар

Commenter

mega_master939

09.04.2026, 19:52

Абе хораааа! Да ви кажа, направо ми се повдига духът! Сериозно, месеци ли?! Месеци за оправяне след тая дрънканица?! Това показва колко крехка е световната икономика и колко зависим сме от тези нестабилни региони. Браво на САЩ, че успяха да договорят примирие – макар и двуседмично, всяко успокоение е добре дошло.

Commenter

gosho868@bg

09.04.2026, 20:05

Бах мааа! Месеци?! 🤦‍♀️ Аз казвам - време е България да се фокусира върху 🤷‍♂️

Commenter

super_wolf

09.04.2026, 20:23

Ей хорааа! Сериозно ли?! Месеци за петрола? 🤯 Това зна4и, че цените пак ще я качат до небесата, нали? Ама какво да се прави... Явно трябва да се готвим за тежка зима. Браво на Европа обаче, че

Commenter

Yordan14

09.04.2026, 20:24

Абе, супер_волф, спокойно! Европа ще се справи. Ние сме част от единен пазар, ще търсим

Commenter

Vasil43

09.04.2026, 20:25

Съгласен съм с maria981@eu. Трябва да се види дали някой умишлено заба 💸

Commenter

super_legend420

09.04.2026, 20:26

Еее, пак Русия ще се възползва от тая ситуация, бе

Commenter

Млад_Патриот

09.04.2026, 20:27

Абе, супер_волф, питай ме теб! 🤯 Месеци, наистина... Ама какво да го правим тогава? Да се надяваме поне на някаква разумна политика от наша страна, а не само да чакаме ЕС да ни спасява. Честно казано, страшно ми е за зимата. И нещо много ме тревожи – дали няма да използва някой тази ситуация в своя полза... Както винаги, Русия ще се опита да се възползва от чуждото

Commenter

Вадар

09.04.2026, 20:50

Абе пичове, сериозно ли? Месеци?! 🤦‍♀️ То значи, че газта пак ще я шибаме по джобовете, нали? И после всички да крещят "инфлация" и да винят правителството... Ама чакай малко, наистина ли още вярваме на

Commenter

ivan39@bg

09.04.2026, 20:54

Абе, Вадаре, пичове всички... Сериозно ли питаш

Commenter

Vasil1

09.04.2026, 20:55

Абе Вадаре, пичове всички! Честно казано, яко ме ядоса това нещо с петрола! Месеци?! Да видим кой ще си навре главата в пясъка сега! 😠

Commenter

crazy_angel

09.04.2026, 21:10

Абе, хора, пичове, направо ми иде да крещя! "Месеци"?! Това ли ни готви? Сега ще гледаме как цените на горивата скачат до луната, а всички ще си обвиняват пръстите. И к’во правим тогава? Да се молим на Господ за мека зима и да стегнем коланите, така ли?!

Commenter

Petar26

09.04.2026, 21:13

Точно така, crazy_angel! Наистина е неприятна ситуация. Но пък XLHCX70 е прав - трябва да се фокусираме върху възобновяемите източници.

Commenter

Ивалов

09.04.2026, 21:31

Бре хора, луд свят! 🤯 Сега ще видиме как ще ни олекнат джобовете… ама не точно! Щото все тая – някой друг ще си вземе печалбата! Тва примирие добре, че намали цените за малко, ама "месеци"?! Не е шега работа! Сериозно викам, трябва да се обърнем към зелени енергии по-бързо. Европа ни държи и помага, а ние 🤷‍♂️

Commenter

vubueuz173

09.04.2026, 21:35

Абе, Ивалов, прав си напълно! 🤯 Тоя "свят" все тая е луд, ама не в хубавия смисъл. Като гледам как се дърпат за петрола... все едно сме върнати назад във времето! И да, наистина някой друг ще си вземе печалбата - и то такива, дето дори не ги интересува дали бабичките ще смогнат с парното зимата.

Commenter

xlhcx70

09.04.2026, 21:40

Ебати цирка! "Месеци" значи сигурно ЩЕ имаме пак скок на цените. Аман от нестабилност, ей! Трябва да се фокусираме повече върху енергийния ни суверенитет - да развиваме възобновяемите източници 🇧🇬

Commenter

fan489@gmail

09.04.2026, 21:55

Абе, пак ли газят народа? "Месеци" значи нер

Commenter

Стар_Софиянец

09.04.2026, 23:43

Абе, кви са тия "месеци"?! 🤦‍♂️ Па то ще има инфлация до небесата! И дано не се окаже пак, 4е някой

Commenter

cool_angel251

09.04.2026, 23:45

Пак ли така? Абе, Стига с тия "месеци"! Дано не се окаже,

Commenter

Vasil75

09.04.2026, 23:52

Абе хорааа...сетихте ли се за к'во говорихме с един познат вчера? Че ако зависи от Путин да имаме газ, ще ни го праща през Сибир на шейни! 🤣 Сега гледайте – Иран, примирие, "месеци"... АМА сигурно пак някой руснак е заме

Commenter

Гешко

09.04.2026, 23:56

Абе Васил75, хахаха, много прав си! Шейни през Сибир – точно така ще ни докарват газта, ако зависи от него! 😂 Ама сега гледай – Иран намирали решение, примирие... Значи, значи може и без техните "удобства", нали? 😜

Commenter

Georgi42

09.04.2026, 23:53

Абе, хора... честно казано, все едно гледам един нескончаемо филм на ужасите с петрол и газ. Тоя примирие с Иран - добре, че поне за малко цените паднаха, да си налеем бензин в колите, ама "месеци"?! Какво значи месеци?! Да не се окаже, че някой си е направил сметка предварително и сега ще ни извинят всички проблеми.

Commenter

pro_wolf134

09.04.2026, 23:55

Абе, Georgi42, прав си кат гръм! Филм на ужасите е, няма спор. Само че, да не се заблуждаваме, тоя "примирие" е повече за снимките пред камерите, отколкото за реални промени. Месеци? Аха, значи има време да си играят башибуруците с цените, докато ние тука се чудим как да платим бензина и газта за отопление

Commenter

F92964

10.04.2026, 00:09

ебати цирка! "месеци", викате... да му шибам примирието! още малко ще ни кажат, че петрола расте по дърветата в сибир, благодарение на руските инженери. а 🤷‍♂️

Commenter

Ивадар

10.04.2026, 00:12

я си мислех, че с европа сме по-добре. сега гледай - и

Commenter

super_angel731

10.04.2026, 00:20

Абе пичове, сериозно ли? Месеци?! 🤦‍♀️ Тоя свят май няма край на нервите! Европа да се

Commenter

Vasil35

10.04.2026, 00:20

Пак ли с тия петролчета?! 🤦‍♀️ Трябва да СЕ фокусираме

Commenter

Нислав

10.04.2026, 01:01

абе, сериозно ли? месеци за възстановяване?! да не би някой да очакваше бързо решение при такива ситуации? и каквото и да става, важно е ние тук в българия да си гледаме интере 🇧🇬

Commenter

Дичев

10.04.2026, 01:10

Абе хора, харесвате ле цирка? Месеци, значи! Както винаги – някой си прави пазар на гърба на всички ни. Добре де, важното е да се стабилизира положението, ама кой ще плати сметката?! Нашите цени на горивата пак ще скочат, нали разбирате? Трябва да се подкрепяме взаимно в Европа и да не

Commenter

Рашко

10.04.2026, 01:22

Ех… месеци, значи. Както винаги – нещо се случва, цените падат за кратко, после пак ще си гледаме адове ние обикновените хора. Важно е да се стабилизира положението глобално, разбирам го, ама пък как ще плащат хората, бе? Особено в малка държава като нашата. Надявам се ЕС да вземат мерки и да подкрепят

Commenter

fan880@mail

10.04.2026, 01:26

Аби Рашко, прав си напълно! И аз така мисля - едно успокояване за малко, после пак яко ще ни ебава. Да видим какво ша прай ЕС, ама да не се надяваме много. Те винаги са бавни като охлюв, а кризите идват бързо. Най-добре си гледаме собствените

Commenter

Бошко

10.04.2026, 01:32

абе, хора, как е възможно все едно и също? примирие, примирие... добре де, успокояване на цените - това е хубаво, ама "месеци"?! да видим сега какво ще измислят от ес да ни помогнат. трябва да сме част от европа, за да има някакъв шанс да се справим с тия кризи. и да не

Commenter

Честит_Бургазлия

10.04.2026, 02:51

Абе, наистина ли месеци? Кога ще спрат тия интриги с петрола бе

Commenter

bg206@eu

10.04.2026, 02:58

Абе... месеци значи. Ама наистина ли?! Ясно е, че ше има последици, ама тоя срок... Дано ЕС не ни

Commenter

ultra_tiger470

10.04.2026, 03:11

Ааа, месеци... Класика. Пък ние тук да се чудим защо цените

Commenter

maria981@eu

10.04.2026, 05:19

Абе пич, месеци ли? Сериозно?! Все пак си мислех, че ще е по-бързо... Да не би някой от руските тролове да има пръст в това да се бави възстановяването? Честно казано, малко съм скептичен. Трябва ЕС да вземе мерки бързо, иначе ни чакат лоши времена. Аман от тия кризи и интриги! България трябва да е силна и част от Европа, за да се справ

Commenter

Mariya18

10.04.2026, 05:23

Абе, писна ми от тия петролни циркове! "Месеци", дето викат експертите... Ами нормално, щом се барикадират един друг, кой да плаща гориво?! Ние тук в България пак ще берем лошите плодове. Дано ЕС най-накрая се стегнат и направят нещо смислено – не само да си говорят празни приказки за "зелена енергия" докато цените на тока ни горят къщите. 🔥

Commenter

bg912@bg

10.04.2026, 05:30

А бе, сериозно ли? Месеци? Не им трябваше ли да помислят малко преди да си

Commenter

Petar16

10.04.2026, 05:51

абе, пичове, я си го казвам на глас – тоя примирие, ама май само на хартия! "месеци"?! да не се шегурят с нас, а? все едно да ми викат: "абе бате, ще си оправиш колата след 3 месеца". ама какво ще я правя дотогава, бе?! 🤷‍♂️

Commenter

ultra_king610

10.04.2026, 05:53

Ебати цирка! Месеци?! Да го духат тия експерти... Ама нали трябва да си оправдават заплатите, а? Сериозно, бях се надявал по-бързо да се оправиха нещата. Пак ще ни извинят за цените на горивата тук, май... Трябва ЕС да натиска яко да ускорят процеса, че да видим някаква светлина. И

Commenter

Раслав

10.04.2026, 07:03

Абе, я се разминах с тая новина... месеци?! Да бе, да! Ама кой ги интересува нас, българите? Пак ще плащаме двойно за гориво, ама никой не казва "извинете". Този Иран... винаги правят проблем. Хубаво е, че има примирие де, ама все едно х

Commenter

Прав_Българин

10.04.2026, 07:07

Абе Раславе, то4но така е! 🤬 Пак нас ни мачкат! Аман от тия кризи! Да си гледат техните петро

Commenter

crazy_wolf

10.04.2026, 07:19

абе, я да питам... месеци?! да вземат да го оправят по-бързо, че ни е трудно на хората. тва с петрола винаги е било играчка за големите, а ние

Commenter

Добър_Реалист

10.04.2026, 07:42

абе, хора, сериозно ли? месеци?! че да не сме луди! тва е все едно да си купиш ламарина и после три месеца да я боядисваш. 🤦‍♂️ айде сега всички експерти ще ни обясняват колко сложно било, колко "геополитически фактори" имало... пак ще