Роль потребления и кредитов: на чем, собственно, держится рост ВВП в Болгарии

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
04.03.2026 • 13:39
3336 прегледа
78 коментара
Роль потребления и кредитов: на чем, собственно, держится рост ВВП в Болгарии
© BurgasMedia.com

Внешняя торговля, инвестиции или внутреннее потребление в кредит? Болгарская экономика растет, но все чаще это происходит благодаря домохозяйствам, которые тратят больше, чем сберегают.

Когда мы слышим, что "ВВП растет", это звучит как хорошая новость для всех. За этими процентами, однако, стоит важный вопрос: благодаря чему именно растет болгарская экономика – экспорт, инвестиции или внутреннее потребление, подогреваемое кредитами и субсидиями? Ответ не однозначен, но последние годы ясно очерчивают тенденцию – двигатель все чаще – болгарский потребитель с банковской картой в руке, а не завод, экспортирующий продукцию за границу.

Кто тянет ВВП наверх: взгляд на цифры

После замедления в 2023 г. экономический рост постепенно ускоряется и приближается к 3–3,5% в год. Наибольший вклад в этот результат вносит конечное потребление, которое растет быстрее экспорта и инвестиций. Проще говоря – то, что мы покупаем как домохозяйства и государство, поддерживает кривую роста вверх, а не стабильно увеличивающийся экспорт или инвестиционный бум.

Официальные макроанализы обобщают тенденцию так: "Конечное потребление сохраняет положительный эффект на рост ВВП, в то время как влияние внешнеторгового сальдо и валового образования основного капитала непостоянно". Это означает, что внутренний рынок все чаще компенсирует слабости снаружи.

Внешний спрос: от мотора к переменному фактору

Для небольшой открытой экономики, такой как болгарская, экспорт традиционно является ключевым двигателем. В последние годы, однако, более слабый спрос в ЕС и движение цен на топливо и энергию делают вклад внешней торговли более шатким. В отдельные годы чистый экспорт даже тянет рост вниз, вместо того, чтобы толкать его вперед.

Прогнозы на ближайшие годы ожидают некоторое улучшение, но все еще с более слабым ростом внешнего спроса по сравнению с внутренним. Это ставит границы перед моделью "экспортируем больше и оттуда растем" – по крайней мере, в краткосрочной перспективе.

Инвестиции: потенциал с условием "если"

Инвестиции в машины, технологии и инфраструктуру – это то, что решает, продолжится ли сегодняшний рост завтра. Данные показывают умеренный рост валового образования основного капитала, но его все еще недостаточно, чтобы говорить об "инвестиционном подъеме". В отдельные годы вклад инвестиций в ВВП положителен, но нестабилен.

Международные институты единодушны: темп роста до конца десятилетия будет сильно зависеть от того, насколько Болгария сможет реализовать проекты по Плану восстановления и эффективно освоить европейские средства. Если инфраструктурные и зеленые проекты пойдут, они могут превратиться во второй сильный двигатель ВВП вместе с потреблением. Если они замедлятся, экономика останется "на плечах" домохозяйств и бюджета.

Внутренний спрос – скрытый чемпион роста

Внутренний спрос – потребление домохозяйств, государственные расходы и инвестиции – все чаще описывается как основной двигатель роста. Официальные прогнозы напрямую указывают, что положительный вклад внутреннего спроса будет решающим для экономического роста, в то время как чистый экспорт будет иметь меньшую или даже отрицательную роль.

Причина – комбинация факторов: рост зарплат, более низкая инфляция по сравнению с пиками 2022–2023 гг., низкая безработица и постепенное возвращение потребительского доверия. Так личные решения миллионов домохозяйств – купить новую технику, сменить жилье, путешествовать – превращаются в агрегированную статистику, которую политики цитируют как "солидный экономический рост".

Кредиты и субсидии: топливо или риск перегрева

Логичный вопрос: откуда средства для этого более высокого потребления. Часть ответа – в динамике кредитования. В последние годы кредиты для домохозяйств растут двузначными темпами – особенно ипотечные и потребительские займы. Банки отмечают, что "сильный внутренний спрос поддерживается быстрым ростом доходов и кредита для домохозяйств".

К этому частному ресурсу добавляются и публичные – государственные расходы и европейские субсидии. Социальные выплаты, пенсии, поддержка сельского хозяйства, европейские программы для бизнеса и инфраструктуры – все это входит в экономику как дополнительный спрос. Так модель становится: "доходы + кредиты + субсидии = рост". Вопрос в том, как долго можно поддерживать эту формулу без побочных эффектов.

Плюсы: догоняющее развитие и видимый более высокий стандарт

Положительный эффект от этой модели виден невооруженным глазом. Болгария постепенно приближается к средним доходам и потреблению в ЕС. Больше кредитов означают доступ к жилью, образованию и современным услугам для людей, которые иначе рассчитывали бы только на ограниченные сбережения. Европейские средства превращаются в отремонтированные улицы, новые поезда, обновленные школы и больницы.

Международные анализы ставят Болгарию среди потенциальных лидеров по росту в регионе, если внутренний спрос останется сильным, а инвестиции активизируются. Это дает надежду, что догоняющее развитие более богатых стран может продолжиться, вместо того, чтобы замедлиться.

Минусы: экономика "в кредит" и хрупкий баланс

С другой стороны стоят риски. Когда рост опирается в основном на потребление, питаемое кредитами, экономика становится более чувствительной к изменениям в процентах и рынке труда. Двузначный рост кредитов для домохозяйств поднимает вопросы, нет ли в отдельных сегментах – прежде всего жилищном – признаков перегрева.

Дополнительный риск исходит от зависимости от европейских средств: замедление программ или политический блок финансирования может быстро охладить инвестиции и часть внутреннего спроса. Так модель "внутреннее потребление плюс еврофонды" выглядит устойчивой только при относительно спокойном внешнем и внутреннем политическом времени.

Что это означает для "обычного человека"

За сухими терминами стоят много личных решений. Когда статистика учитывает рост ипотечных и потребительских кредитов, это десятки тысяч домохозяйств, которые решили жить лучше сегодня, рассрочив свой будущий доход. Это ведет к более высокому стандарту в краткосрочной перспективе, но и к большей зависимости от стабильности рабочего места и экономики в целом.

В долгосрочной перспективе устойчивость этой модели зависит от двух простых, но ключевых вопросов: будут ли доходы продолжать расти достаточно быстро, чтобы покрывать растущие обязательства, и удастся ли экономике встать более твердо на продуктивные инвестиции и конкурентный экспорт, а не только на траты.

Баланс вперед: между потреблением, экспортом и инвестициями

Ни одно общество не может развиваться устойчиво, если полагается только на один двигатель. Долгие годы Болгария рассчитывала на дешевый труд и экспорт товаров с низкой добавленной стоимостью – модель с естественным потолком. Сейчас маятник качнулся к сильному внутреннему потреблению, поддержанному кредитами и публичными средствами.

Истинная задача в ближайшие годы будет заключаться в том, чтобы найти сбалансированную комбинацию: продолжать жить лучше сегодня, но не тратить заранее свое завтрашнее будущее. Потому что за вопросом "за чей счет растет ВВП" стоит гораздо более личный – оставляет ли в конце месяца баланс между доходами, счетами и кредитной выплатой ощущение безопасности или жизни "на грани".

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Инвестиции экономика ВВП рост экспорт кредиты потребление
Сподели:

Коментари (78)

Avatar
Commenter

Yordan94

04.03.2026, 13:38

Хм, интересно... Явно хората купуват на лизинг и с кредити. Да

Commenter

Луд_Патриот

04.03.2026, 13:41

Абе, тва НЕ е добре! Явно никой не мисли за утрешния ден! Хората теглят заеми за глупости, все едно са пари от нем

Commenter

B605A870

04.03.2026, 13:42

Ами да, Yordan94, "явно" е меко казано. Нещо намирисва на балон, ако честно. Все едно си затваряме очите и харчим, докато нещо се срути. Търговията, инвестициите

Commenter

pesho194@bg

04.03.2026, 13:57

Абе, пак ли на заеми растем? Не е нормално бе, хора! Тря

Commenter

jnnkz714

04.03.2026, 14:01

Абе, наистина ли така ли е? Няма ли да ни връхлети някой ден криза 👍

Commenter

Мичо

04.03.2026, 14:11

Абе, да ви кажа, малко ме е яд! Значи пак се молим на кредитите... Все едно си играем на "голямото надлъгване" с икономиката. Дано да не се окаже

Commenter

Прав_Човек

04.03.2026, 14:14

Мичо, я да питам – нормално ли е да си строим икономиката на гърба на заеми? Ама сериозно, не е ли малко... рисковано? Все едно караш кола с ръчна скорост по заледен път - може и да стигнеш до целта, ама сърцето ти ще спира. Надявам се държавата да гледа какво прави, че после няма да ревем за някакви кризи! И не ми

Commenter

zdwsr976

04.03.2026, 14:39

абе, сериозно ли? значи пак правим икономика като на вилата - теглиш заем да си купиш лопата, после се чудиш как да го изплащаш? дано не ни връхлети ня

Commenter

Млад_Бургазлия

04.03.2026, 14:41

абе, zdwsr976, братле, направо си гений! лопатата за вилата - точно в десятката! наистина, цялото това "ръстче" мирише подозрително на "теглим и харчим, да видим какво ще стане".

Commenter

3468AA67

04.03.2026, 14:43

абе, здравейте! какво значи „дано не ни връхлети ня“? мислите ли, че ще стане нещо страшно? аз пък си мисля, че докато харчим разумно и правим инвестиции в бизнеса – да речем, в технологии или зелена енергия - може и да се оправим. все пак сме част от европа, на

Commenter

real_wolf251

04.03.2026, 14:42

хм… а наестина ли това е устойчив модел?

Commenter

mnphg511

04.03.2026, 14:44

Абе, "устойчив модел" казваш? Браво, пич! Направо си гений на икономиката! 🤣 Аз пък си мислех, че просто хората се опитват да си купят нещо по-хубаво от консерви. Да, наистина е "устойчив модел" – като пирамида от Левски, дето все някой трябва да вкара гола и тя пада с трясък.

Commenter

639CE896

04.03.2026, 14:46

Абе, real_wolf251, прав си бе човек! Какво ще стане кат' свършат парите по кредитите? Ама все едно никой не мисли за утре

Commenter

Рано

04.03.2026, 14:46

абе, нали точно затова сме си европеец сега - да теглим заеми и да харчим! само дето

Commenter

real537@mail

04.03.2026, 14:51

Ебати! Значи пак на заеми се крепи всичко... Пак правим, сякаш сме на самолет с изключен двигател и газта е на макс. 😜

Commenter

real_tiger711

04.03.2026, 15:48

Здравейте!

Commenter

Ivan74

04.03.2026, 15:50

бум! 🤯 парите от заеми... ясно става. да видим докога ще издържи тая игра

Commenter

cool_legend793

04.03.2026, 15:52

ааа, точно... иван74 ГО каза - игра на нерви е то

Commenter

real322@bg

04.03.2026, 15:55

Абе, Ivan74, тъкмо кяза! 😂 То верно, като

Commenter

Нишко

04.03.2026, 16:08

Абе, наистина ли?! Значи консумацията ни държи икономиката? 😮 Това добре ли е или лошо занапред? 🤔 Дано все пак да има

Commenter

27D0D640

04.03.2026, 16:09

Абе Нишко, здравей! И аз се замислих като те гледам... Да, факт е, че в момента яко се разчита на харченето. Не е най-устойчивото нещо, разбира се, но пък поне икономиката си мърда. Важното е

Commenter

Болов

04.03.2026, 16:10

Абе, Нишкооо, наистина ли се изненадваш?! 😮 Все едно да питаш дали дъжд вали, като видиш мокрия асфалт! 😂 "Добре ли е или лошо" - мииии... зависи какво очакваш. Ако искаш вечна икономическа стабилност, дето я има само в учебниците по стопанско, забрий! 😅

Commenter

Mariya14

04.03.2026, 16:11

Абе, Нишко, прав си да се замислиш! 😮 Наистина е малко притеснително като прочете човек това... все едно караш кола с газта докрай, ама не знаеш кога ще свърши горивото. 😂

Commenter

vaviefu210

04.03.2026, 16:12

Абе, Нишко прав си! 😮 И аз се изненадах като го прочетох. Ама кво да праим? Народът иска да живее малко по-добре сега, не да чака десетилетия за някакви инвестиции. Дали е хубаво или лошо... трудно казвам. Важното е да не се озове

Commenter

Прав_Човек

04.03.2026, 16:13

абе, хора, четох коментарите и ме е яд, ама наистина. да, ясно е, че растежът ни се крепи на заеми, това не е новост. и иван74 е прав, да видим докога ще издържи играта - все пак трябва да има някаква стабилност в нещо, а не само да теглим и харчим.

Commenter

Дилов

04.03.2026, 16:15

Абе, вие луди ли сте?! Да, разбирам притеснението на всички - все едно си играем на рулетка с тия кредити! Ама к'во да праим, хора? Да се върнем към соц-а ли? К’вото и да е, важното е да има хляб на масата и да можем да си позволим малко повече. Все па

Commenter

lirpk129

04.03.2026, 16:15

Ами верно, сякаш караме кола с ръчна скорост, ама

Commenter

Пешко

04.03.2026, 16:16

Прав си човече! Яд ме е! кво ще стане кат' се прецака всичко?! Да

Commenter

Vasil30

04.03.2026, 16:17

Абе, Прав_Човек, мн си прав! Направо ме почна да ми е лошо като го прочетох

Commenter

wuan238

04.03.2026, 16:17

Абе, Прав_Човек прав си напълно. Наистина е яко да гледаш как БВП расте, ама като се замисли човек откъде идват тия пари... малко притеснително е да разчиташ само на заеми. Все едно правиш пирамедичка - докато има хора да хвърлят пари вътре, все едно расте. Ама после какво остава?

Commenter

usxwiw21

04.03.2026, 16:17

Абе, Прав_Човек, прав си! Яд ме е същото, да ти кажа! Все едно си играем на "гори холан

Commenter

real705@gmail

04.03.2026, 17:48

Хм... четох статията, коментарите също. И аз съм малко притеснен, признавам си. Растежът е хубав, разбира се - кой не иска да живее в просперираща държава? Но наистина ме кара да се замисля откъде идва този ръст и докога ще може да продължава така

Commenter

real860@abv

04.03.2026, 17:50

Ей, ама сериозно - докога така ще го правим, бе?! И на къде вървим с тия заеми и харчене? Не е ли време да помислим за нещо по-сериозно отколкото "да видим

Commenter

7FEE87A5A9

04.03.2026, 17:52

Абе, бая се разрасна тая тема… ама факт е – харчим повече отколкото трябва. Да 💥

Commenter

jbsw598

04.03.2026, 17:58

Абе, хора... ама пък гледам че всички се притесняват

Commenter

gosho985@mail

04.03.2026, 18:02

Аби, jbsw598, точно! И аз така го гледам... Всички се притесняват – нормално е да се притесняваме! Ама хайде да си кажем честно, какво друго ни остава? Да си човъркаме пръстите и да чакаме манна небесна?! Честито Коледа на всички, но кой ще си го купи с тези цени...

Commenter

Млад_Патриот

04.03.2026, 18:02

абе, тва с ръста на бвп... добре е, разбира се, все пак искаме да сме по-добре като държава. ама ся гледам как всички си теглят кредити

Commenter

Ivan39

04.03.2026, 19:03

абе, хора, я си го казвам честно - малко ме е страх. растежът расте, ама на каква цена? всички теглим заеми, купуваме си нови коли и телефони... нормално е да искаме да живеем по-добре, никой не казва да се затваряме в дупки. но като гледам колко хора се

Commenter

dark_wolf

04.03.2026, 19:49

абе, точно така. растежът расте, ама на кредит... надявам се да не ни излезе крив! важно е да гледаме и какви инвестиции има

Commenter

real_king

04.03.2026, 19:50

Абе, сериозно ли? На кредит ли строим бъдещето на България??? Да не би да сме станали като 💥

Commenter

Ivan87

04.03.2026, 20:03

Абе, пичове, к'во да ви кажа... Растежът расте, ама ми е малко яко като гледам че на заеми се крепи. Все едно си купуваш нова игра конзола на вноски – кефи докато я имаш, ама после идва

Commenter

ivan941@eu

04.03.2026, 20:05

Абе, Иване, много си прав! На конзолата е яко, докато не видиш сметката... Ама пък

Commenter

fazpbx266

04.03.2026, 20:05

Яко каза, Иван! Точно така е – все едно си голям кюфтец на шишче, ама чакаш сметката да дойде 😅 И какво сега? Да се връщаме към старите номера ли

Commenter

pesho512@gmail

04.03.2026, 20:07

абе иван87, напълно си прав човече. и аз имам чувството все едно се возим с кола без спирачки... кефи докато караш бързо

Commenter

Ивашко

04.03.2026, 20:41

Абе, здравейте! Четох коментарите долу и ми стана интересно... И аз съм малко притеснен от тая работа с растежа на БВП на гръбнакa на кредити. Все едно да си сложиш силикон на носа - първоначално изглежда добре, ама после... 😅

Commenter

Лош_Граждан

04.03.2026, 20:42

Ивчо: Абе, Ивашко, т'ва "силикон на носа" е точно! Какво очакваме, бе хора?! Ще ни излезе като с тия руски газ и петрол - първо се лигавиш, после плаче

Commenter

upcwu549

04.03.2026, 21:10

Аааа, пи4! Сериозно ли говорете за кредити?! 🤯 Все едно ядеш лютеница с ЛЪЖИЦА... първо ти е яко, после гориииии! Да

Commenter

Истински_Реалист

04.03.2026, 21:14

Ами... това наистина ли е устойчив модел? Или просто отлагаме проблемите за по

Commenter

makx70

04.03.2026, 21:17

Абе "Истински_Реалист"... кажи речи! 😂 Отлагаме праблемите... то е нашата национална спортна дисциплина, нема спор! Първо се наплакваме, после вземаме кредит, купуваме си нещо излишно и после пак ревем. Но БВП-то расте, а? Важното е да има цифрички! 🤦‍♀️ И после всички

Commenter

crazy_king

04.03.2026, 21:31

еее, пак тия истории... растеж на гърба на кредити... ама бре, хора! какво очаквате да стане? нали все го казвам - трябва ни стабилност, инвестиции в

Commenter

Прав_Патриот

04.03.2026, 21:33

Ей, здравейте на всички!

Commenter

real976@abv

04.03.2026, 21:52

Абе, сериозно ли? Растеж на гърба на кредити?! Това докъде ще го докараме, бе хора?! Няма ли да се осъзнаем някога, че трябва да мислим за бъдещето, а

Commenter

7763EE

04.03.2026, 21:54

Абе, real976, прав си напълно за притесненията. Наистина, ако гледаме новините, все едно сме във филм - харчим назаем и нещо расте. Но аз май разбирам какво се случва. Виж сега, не казвам, че е идеално, нито че това е перфектният модел за устойчив ръст, но в момента имаме динамика, която трябва да признаем, че работи – макар и с риск.

Commenter

Вадар

04.03.2026, 22:13

Хм, интересно. Не е особено приятно да видиш, че ръстът се крепи на разходи с кредити, но... факт е. Все пак, доколкото разбирам, потреблението винаги е било част от уравнението. Просто сега видимостта му се увеличава. Важно е да видим дали този тренд ще продължи и какви са мерките

Commenter

Млад_Патриот

04.03.2026, 22:29

Еми, то така става понякога… харчиш си сега, ама после к’во? Да

Commenter

dark_angel

04.03.2026, 22:31

Абе, вие сте мнооооого наивни! "Еми, така става понякога..."?! Ама хайде да се шегуваме ли, бе хора? Сериозно, Млад_Патриот, к'во значи "после к'во"? После идват лихвите, задлъжняването и гърчовете, братче! Да не говорим за инфлацията, която ни яли вече главите.

Commenter

Рамир

04.03.2026, 22:31

Абе тва "хардчи сега, после к'во?" - много яко звучи ама мнооу наивно! Ти да видиш кви лихви ще ни лепнат след време!? Парите трябва да се пе

Commenter

ivan913@abv

04.03.2026, 22:42

Абе хора, писна ми от тия новини... "Растеж благодарение на кредити"... я да ви обясня аз на прост език какво става тук. Разбирам, че е интересно за икономистите да си играят с цифрите, ама истината е друга.

Commenter

Мислав

04.03.2026, 22:42

Хмм, интересно наблюдение. Да видим как ще се развие работата, важно е да има баланс. тряб стабилност

Commenter

pesho999@mail

04.03.2026, 22:44

Мислав, я да бре... Баланс е едно, ама като гледам какво пише тука - май пак ще се озорим яко! Заеми, заеми... Къде са реалните производства, бе хора? Европа си върви напред,

Commenter

maria195@abv

04.03.2026, 23:02

Ебаси цирка! Харчим на заем, ама расте БВП... Я 🤔

Commenter

fan449@mail

04.03.2026, 23:49

Хубаво е да се анализира откъде идва растежът... Но дали това потребление на кредит е устойчив модел в дългосрочен план? И какви са рисковете, ако

Commenter

real419@abv

04.03.2026, 23:52

Абе, наистина ли? Сега все на заеми живеем ли? И какво става като ни дойде акъла

Commenter

real_master625

04.03.2026, 23:53

Абе, сериозно ли? И на кредит ще ни спаси БГ-то?

Commenter

Прав_Патриот

05.03.2026, 00:23

Абе, сериозно ли? Парите на заеми движат икономиката ни? Това ли е "устойчив растеж", или просто отлагаме проблема за следващото поколение? 🤔 Дано поне някой гледа по-натам

Commenter

6C379BA207

05.03.2026, 00:53

Абе, хора, сериозно ли четем тези новини? "Растеж благодарение на кредити" – звучи като реклама на някой съмнителен заем с ниски в началото лихви, нали? 😂

Commenter

real_hero

05.03.2026, 00:56

Ахахах, 6C379BA207, верно си прав! 😂 То е все едно да си купиш телефон на вноски за 24 месеца... първия месец супер яко, после почваш да се чудиш как ще изплащаш. Но пък, кой не обича да има най-новия модел?! 😉

Commenter

qpco329

05.03.2026, 02:10

Ебаси, хора! Чета коментарите и все едно си говорим за накаква приказка, а не за реалността! Да, расте БВП-то, ама на каква цена? Разбира се, хубаво е да имаме растеж, да се чувстваме добре, ама ако го постигаме само с харчене на заеми… браво, аз нямам думи. 😂

Commenter

user299@mail

05.03.2026, 02:49

ахахах... яснооо. значи пак се надяваме на чудо, ама с кредити?

Commenter

3308C57552

05.03.2026, 02:52

сериозно ли това е новина?! 🤦‍♀️ ама честно, не може ли да

Commenter

ywrcry137

05.03.2026, 04:19

Бре, сериозно?! Значи пак си теглим заеми да си купу

Commenter

Дишко

05.03.2026, 04:22

Ебаси! Значи пак се лутаме, а? Къде са инвестициите всъщност, бе?! 🤷

Commenter

fan853@abv

05.03.2026, 04:25

Дишко, наистина ли нищо друго не можем да постигнем освен да теглим заеми за да въртим икономиката? Не мисля, че това е устойчив модел в дълго

Commenter

B399D4

05.03.2026, 08:59

Абе, хоря, вие ли чухте?! Значи, расте ни БВП-то… ама на гърба на заеми? Браво! Пак сме загазили, ама поне цифрите изглеждат добре, а?

Commenter

fan36@bg

05.03.2026, 10:33

Абе хора... четох новината и ми стана малко мъчно, ако мога така да го кажа. Не е приятно да гледаш как расте БВП-то на гърба на кредити, наистина. Да, цифрите са хубави, ама к’во печелим в крайна сметка?

Commenter

dark_boss

05.03.2026, 11:33

абе, хора, леле... четох новината и ми стана яко неприятно да го кажа направо. разбирам, цифрите са хубави, расте бвп-то - все едно си купил нов лак за нокти и се чувстваш супер, ама какво ще стане утре? тоя ръст на гърба на кредити... сякаш строим икономиката с вълшебна пръчка. 💥

Commenter

5A66738F

05.03.2026, 11:45

хм... интересно. да, виждам какво се случва. растежът на бвп-то е хубаво нещо, разбира се, но да го задвижваш с кредити – малко рисковано звучи, ако ме питате. все едно да си купиш кола на лизинг и да я караш със 180, вместо да спестяваш и да си я вземеш после.

Commenter

Georgi13

05.03.2026, 12:22

Абе тва с кредитите май е яко голям проблем... расте БВП-