Государственную бюрократию сократят на 10%, рост зарплат чиновников будет заморожен

Редакция BurgasMedia Мария Георгиева
18.05.2026 • 15:52
3388 прегледа
87 коментара
Государственную бюрократию сократят на 10%, рост зарплат чиновников будет заморожен
© BurgasMedia.com

Министр финансов Гылыб Донев объявил о 10% сокращении расходов на персонал в бюджете, прекращении автоматического повышения высоких зарплат и установлении потолка — никто в бюджетном секторе не будет получать больше президента, при сохранении налогов и запланированном увеличении пенсий и социальных расходов.

"Тратим сегодня, пусть следующие думают! Мне ясно, что я буду составлять бюджет на 2026 год по каждой статье, но те, кто был до меня, латали дыры в бюджете авансовыми платежами. Мода на «бюджеты-заплатки» прошла".

С этими словами вице-премьер и министр финансов Гылыб Донев обратился к журналистам на брифинге, обрисовывая ситуацию, которую он застал в государственной казне, и изменения, планируемые новыми властями.

Он сообщил, что в проекте бюджета на 2027 год отдельной строкой будет фигурировать "Евровидение" 2027, подчеркнув, что логика государственных финансов не отличается от логики домохозяйства. "Финансы государства находятся в полном синхроне с финансами любой семьи", — сказал Донев.

По его словам, расходы уже много лет опережают доходы, ряд счетов остаются неоплаченными, и слишком часто приходится полагаться на новые займы. "До сих пор госбюджет следовал правилу "тратим сегодня, пусть следующие думают", — резюмировал министр финансов.

Он напомнил, что на доходную часть тяжело повлияло решение предыдущего правительства распределить промежуточные дивиденды в 2025 году, рассчитанные из 100% текущей прибыли по состоянию на 30 июня 2025 года. В результате более 560 млн евро не поступят в государственный бюджет, подчеркнул Донев.

Министр также сообщил, что к концу апреля дефицит составил 1 миллиард 750 миллионов евро. К нему добавляются почти 2 миллиарда 550 миллионов евро расходов, которые предстоит оплатить, а также 1 миллиард 100 миллионов евро невыплаченных средств по муниципальным проектам только за этот год. Дополнительно в 2025 году был взят авансовый корпоративный налог с банков в размере 363 миллионов евро, что сокращает доходы в 2026 году.

На этом фоне новая власть представляет основные меры в бюджете на 2026 год: ставки налогов остаются без изменений, пенсии будут увеличены на 7.8% с 1 июля, также предусмотрены социальные выплаты для наиболее уязвимых групп.

"Те, кто был до нас, думали о людях, но кормили «своих» людей. "Прогрессивная Болгария" кладет конец автоматическому повышению зарплат премьер-министра, министров, замминистров, регуляторных органов, судебной системы, силовых структур, вузов и других. Вместе с этим мы предложим им отказаться от автоматической привязки своих зарплат к средней заработной плате в общественном секторе. Мы устанавливаем потолок вознаграждений для каждого занятого в бюджетном секторе. Никто не будет получать зарплату выше, чем у президента Болгарии", — заявил Гылыб Донев.

Кроме того, с 1 сентября будут сокращены на 10% расходы на зарплаты без снижения индивидуальных вознаграждений — сокращение произойдет за счет оптимизации штатов и структур. "Закрываются первые и самые очевидные краны, через которые вытекает общественный ресурс. Это бюджет, которым мы говорим "стоп государственным кормушкам", — был категоричен министр финансов.

"Сегодня мы запускаем бюджетную процедуру на 2026 год и направляем указания всем главным распорядителям бюджетных средств. Налоги повышаться не будут, пенсии будут увеличены на 7.8% с 1 июля, социальные расходы сокращаться не будут. Мы предложим меры по доходам и расходам для покрытия дефицита и возможного ограничения долга", — также указал Донев.

Он напомнил, что помимо текущих проблем, были унаследованы старые рассроченные обязательства, а общая картина на данный момент — дефицит чуть менее 1 млрд евро и более 2 млрд евро расходов, подлежащих оплате.

Министр подчеркнул, что кабинет вводит строгую финансовую дисциплину, основанную на едином подходе — увеличение расходов на персонал должно происходить на одинаковый процент для всех главных распорядителей и при ясной политике в отношении доходов.

"Мы предложим народным представителям отказаться от автоматической привязки своих зарплат к средней зарплате в общественном секторе", — добавил Донев, настаивая на том, что политическая элита должна подать личный пример.

Устанавливается жесткий потолок вознаграждений в бюджетном секторе. "Никто не будет получать основную зарплату выше, чем у президента", — категоричен министр финансов, уверяя, что этим закрываются первые и самые заметные "краны", через которые вытекает публичный ресурс.

Среди других мер в бюджетных рамках:

– Максимальный страховой доход будет повышен на 189 евро и достигнет 2300 евро;
– С 1 августа 2026 года минимальные страховые пороги будут увеличены на 5%;
– Будет ограничено расходование средств на несущественные виды деятельности и усилен контроль над государственными расходами;
– Будет проводиться бескомпромиссная политика в отношении уклонения от уплаты налогов и страховых взносов.

Гылыб Донев заявил, что цель правительства — принятие государственного бюджета на 2026 год до 1 июля. "Бюджет будет таким, каким он выйдет после представления всех расчетов от главных распорядителей", — подчеркнул он.

"Сокращения будут везде — 10% сокращение расходов на персонал. Вакантные места есть везде", — резюмировал министр финансов, подавая ясный сигнал, что борьба с раздутой бюрократией станет одним из главных акцентов новой бюджетной политики.

Автор Мария Георгиева
Мария Георгиева

Автор на тази статия

Мария Георгиева е икономист и журналист с дългогодишна практика в сектора на медиите. Работила е като анализатор в частния сектор преди да премине към журналистиката.

Специализирана в икономически политики, пазарен анализ и агроикономика. Привърженик на достъпната и разбираема финансова журналистика.

Тагове:
пенсии зарплаты финансовая дисциплина государственный бюджет бюрократия дефицит Гылыб Донев
Сподели:

Коментари (87)

Avatar
Commenter

crazy_angel

18.05.2026, 15:57

браво! 👏 най-сетне някакви реални стъпки! държавата трябва да е г

Commenter

FADAA8

18.05.2026, 15:58

амиии, наистина добра новина! дано не е само за парламентното гълъбарче, а сериозни стъпки са. трябва ни по-ефективна държава, която да работи за хората, а не обратно

Commenter

09022B

18.05.2026, 15:59

Абе т'ва "най-сетне" е малко много, ама еначе прав/а си! 👏 Дано НАИСТИНА го направят сериозно, а не само да изглежда хубаво пред

Commenter

073766448E

18.05.2026, 16:30

Абе, хора... четох новината и ми стана малко тъжно, ако мога така да се изразя. 10% съкращения в бюрокрацията? Звучи добре на теория, разбира се. Всеки нормален човек би казал: "Браво, намалете тия разходи!" Но ме е страх дали наистина ще има реален ефект. Дали няма просто да започнат да местят хора от едно дере към друго, а работата пак да не мърда?

Commenter

sscws668

18.05.2026, 16:32

абе, вие се майтапите ли? тъжно?! тъжно ще е ако нищо не се промени, а не това, че някой си гледа да орязва! браво на донев, стига да го оставят да работи и да не му пънат тия дебелници, които са свикнали да ядат хляб за чужд труд. 10% е началото, ама трябва да се изчисти цялата система! то та

Commenter

Млад_Българин

18.05.2026, 16:30

Абе, сериозно ли? Накрая правим нещо свястно! Дали това наистина е началото на някаква промяна или пък ще стане като с

Commenter

bg327@eu

18.05.2026, 16:31

Ех, Млад_Българин, прав си... надежда има, ама да не се надяваме прекалено. Видял съм много "промени" през годините. Дано наистина е началото на нещо по-добро за нас, че май ни изтичат пясъците от ръцете.

Commenter

FAC373

18.05.2026, 16:32

Абе, пичове, накрая ли?! Да видим дали наистина ще се случи нещо полезно за народа или пак ще ни излъжат. Аз лично съм малко скептичен... помня "реформата" с детските градини, все едно си играем на конструктор

Commenter

user205@abv

18.05.2026, 16:33

Ама верно, нещо се случва! Браво на Донев - дано

Commenter

pesho798@gmail

18.05.2026, 16:33

Млад_Българин, абсолютно си прав! И аз съм малко скептичен, да си го кажем направо. 10% е хубаво начало, ама трябва да се види КЪДЕ точно режат. Ако изрежат хора от администрацията дето наистина не вършат нищо полезно, супер. Ама ако почнат да пипат в здравеопазването и образованието... абе вие разбирате накъде клоня.

Commenter

Рачо

18.05.2026, 16:35

Абе, К'ВО значи "дали ще стане"?! Да видим дали наистина ще спрат да крадат, бе! Иначе какво правим - пак ли Русия ще ни спасява

Commenter

Мичев

18.05.2026, 16:47

Ааа, пак тия номера... 10% намаление? Ама да видим дали наистина ще се усети нещо. Често такива мерки са само за медиите

Commenter

fan638@abv

18.05.2026, 16:49

Абе Мичев, успокой се малко! 🤣 Да, прав си, имаме скептицизъм - кой няма?! Ама дай шанс на Донев поне да опита! 10% намаление е доста, бе човек! Все пак, не казвам, че ще стане чудо отърване, но пък ако наистина се реже излишния персонал и тези дето само си пипат телефона цел ден... би било яко, нали?

Commenter

Dimi19

18.05.2026, 16:51

ей, мичев, напълно те разбирам! и аз съм много скептичен, честно казано. виждал съм си доста "реформи" през годините, които се оказаха просто пиар трик. 10% звучи добре на хартия, ама да видим къде точно ще го режат. най-вероятно ще са някакви нищожни позиции, които и без това не вършат работа, за да може по-важните служители да си запазят заплатите и бонусите.

Commenter

azkoxps260

18.05.2026, 16:51

мичев, тц тц... прав си донякъде. винаги има уловка. но все пак - нещо се опитват да направят! по-добре да режат оттам, където може, отко

Commenter

ivan334@bg

18.05.2026, 16:51

Мичев, прав си! На думи супер, ама виж какво стана с другите "реформи". 👏

Commenter

dmdbvkx262

18.05.2026, 16:52

Мичев прав си, винаги трябва да сме скептични. Но е добре поне да се

Commenter

Толов

18.05.2026, 17:08

Хм... 10%? Наистина ли ще го усетят работещите хора тези промени или просто цифричка

Commenter

Ivan96

18.05.2026, 17:12

абе толов, сериозно ли питаш дали ще го усетиме? ама хайде да сме ре

Commenter

pesho206@bg

18.05.2026, 17:12

Абе, Толов, кво значи "дали ще го усетят работещите"? Ама как *няма* да го усети човек? 10% бюрокрация по-малко - значи по-малко тинтириминдрици

Commenter

zomyfkos243

18.05.2026, 17:13

абе, толов, к'во питаш бе?! да видим дали ще е само цифричка, ясно! ама хайде сега, малко оптимизъм, моля те! все пак, 10% намаление на бюрокрацията - това си е сериозно нещо! европа ни помага да оря

Commenter

maria748@gmail

18.05.2026, 17:27

Евала на Донев, че се захваща с тая работа! 10% намаление на бюрокрацията звучи яко, наистина. Дано да има резултат и да видим по-малко тинтириминдрици в държавната администрация. Все пак трябва да подкрепим мерките за стабилизиране на бюджета,

Commenter

maria528@abv

18.05.2026, 17:29

Абе сериозно ли?! 10% намаление на тинтириминдриците??! Да не ни баламосват пак с празни приказки

Commenter

Луд_Българин

18.05.2026, 17:31

Абе, Мария, точно така! 👍 Евала и на Донев, и на всички, които се опитват да подредят нещата. 10% орязване е добър старт, ама важното е да не се върне после старата схема - роднини, познати, тинтири

Commenter

C7C50A3C91

18.05.2026, 18:01

Браво на Донев! Най-сетне някой се захвана да чисти мързелите в държавната администрация! 10% е добре, ама трябва още! Да видим дали ще го направят наистина или 😏

Commenter

Точо

18.05.2026, 18:32

Абе, пичове, честно казано, малко съм обнадежден от тия новини. 10% орязване на бюрокрацията? Добър ход, ама да не е само "на хартия", а? Трябва реално да се усети! Все пак трябва да подкрепим правителството в опитите му да стабилизира икономиката - особено сега, с тия войни и всевъзможни проблеми.

Commenter

maria352@eu

18.05.2026, 19:00

абе, хора, к'во става с тая държава, бре?! 10% орязване на бюрокрацията... ама дали наистина ще се усети нещо? да не е просто за пред камерите и за да си спечелят някакви точки? все пак трябва да покажем на европа, че сме сериозни.

Commenter

Гешко

18.05.2026, 19:03

Абе, Мария, наистина въпросът е какъв ще е резултатът... Тоя популизъм на моменти ме потиска. Викам си, добре, режат, ама да не стане като с тарифата за тока – първо пиар, после шок! Дано този път наистина имат намерение да орязат ненужните разходи и да спрат тези безумни заплати, дето стигаха до небесата.

Commenter

msehz998

18.05.2026, 19:09

абе, сериозно ли?! 10% орязване? браво! накрая някой почва да чисти боклуците, ама... да видим дали е наистина или ще намерим нови начини да си набутаме роднинчета и познати. заплатите замразени - супер идея, честно! няма 😅

Commenter

Georgi16

18.05.2026, 19:10

ей, msehz998, точно така! надявам се

Commenter

user790@bg

18.05.2026, 19:11

Ей хора, какво мислите по въпроса? 10% орязване... добре звучи, ама наистина ли ще има ефект? Не да е само на думи, а нещо реално да се усети в ежедневието ни. Аз лично много се надявам да е за добро и да видим по-малко разхищения. Важно

Commenter

Лош_Човек

18.05.2026, 19:13

Абе user790@bg прав си на 100%! Каквото и да казват тия, все едно е на хартия... ама аз съм оптимист (почти!). Ама наистина трябва да се види дали ще има промяна. Защото като гледам какви заплати си докарваха някои "експерти" досега, ми иде да плача!

Commenter

Vasil43

18.05.2026, 19:13

ами, user790@bg, права си напълно – важно е да видим реални промени, не само обещания. това с тавана на заплатите звучи добре, че

Commenter

ultra_boss

18.05.2026, 19:13

абе, user790@bg, прав си напълно! много съм скептичен, че наистина ще се усети нещо. ама все пак, трябва да им дадем шанс. всеки опи

Commenter

Ivan74

18.05.2026, 19:28

абе, хора, харесва ми подхода! накрая някой се захваща да оправя нещата, ама... к'вото е писано, т'ва ще бъде. 10% орязване на бюрокрацията – добре, стига да не излезе после, че

Commenter

uvajdung122

18.05.2026, 19:58

Абе, сериозно ли го правят това с орязването? Дали наистина ще има промяна или пак ще се окаже, че е за парла

Commenter

Petar60

18.05.2026, 20:00

Абе, наистина ли ще стане нещо полезно от това? 10% рязане... да видим дали няма да е просто за да се покажат пред Европа, че уж реформират държавата. Честно казано, малко съм скептичен, ама поне таван на заплатите звучи добре - все пак трябва някакъв контрол, за да не

Commenter

bkpywc832

18.05.2026, 20:08

Абе хора, баси... тая бюрокрация е като гъби след дъжд – само се множат! 10% орязване? Чудесно! Дано наистина да го направят както трябва, а не да измислят някакви хитри номера. И заплатите замразени - много добре, честно. Все едно си играем на "Кой е най-богатият" с д

Commenter

Dimi13

18.05.2026, 20:20

Абе, да видим дали наистина ще го направят тоа реформа! Всички обещания ги знаем... ама дано този път е с конкретика. За заплатите - ясно, че трябваше отдавна да се зам

Commenter

Vasil78

18.05.2026, 20:21

Сериозно ли, пак ли замразяваме заплатите?! Да не ни правят на смях? Аман от тия оправ

Commenter

Petar88

18.05.2026, 20:31

Абе хора, какво става тука?! 10% режат бюрокрацията ли? Добре де, ама наистина ли ще го направят, или само на хартия ще е тая "реформа"? Все едно си мислим, че ще ни подарят злато и диаманти. Дано поне за заплатите да има някакъв смисъл, все пак хората работят, а тия тука се разхвърляха с паричките… Таван на заплатите - хубаво

Commenter

Ivan66

18.05.2026, 20:32

Петере, брато, напълно си прав! Викам си и аз същото - ама наистина ли ще стане нещо? Често пъти тези "реформи" са само за медиите. На хартия винаги изглежда супер, а после... нищо не се променя.

Commenter

753510

18.05.2026, 20:32

абе, petar88, прав си напълно, брат. все едно обещания само леят... да видим дали наистина ще има някаква промяна или пак ще е цирк с жалки реформи. 10% орязане звучи яко, ама все съм скептичен. много пъти сме чували такива неща и накрая нищо не се случва.

Commenter

gosho663@mail

18.05.2026, 20:39

Ехаа, 10% резитба? Да видим дали

Commenter

nbvb644

18.05.2026, 20:49

Ебати майтапчийството! 10% резитба? Да видим дали наистина ще има ефект или пък само ще си оправдават бюджета тия. Таван на заплатите - супер, браво! Все пак трябва да мислим 💸

Commenter

E4E48310

18.05.2026, 20:52

абе nbvb644, прав си, на пръв поглед звучи като "майтапчийство", ама аз съм оптимист! да видим дали наистина ще го направят, а не само да говорим. таванът на заплатите е яко нещо – все пак трябва НЯКАКВА справедливост и да не се изхвърлят тия от бюджета. 🤬

Commenter

F03B06

18.05.2026, 20:51

абе, наистина ли това е краят? 10% режат бюрокрацията - добре де, ама кои точно ще ги резнат? да не

Commenter

Dimi50

18.05.2026, 21:02

Браво, пичове! Най-сетне някаква разумна стъпка! 10% резитба на бюрокрацията – това е като да си смениш старата,

Commenter

4056E4

18.05.2026, 21:10

абе т'ва с рязането на бюрокрацията... ама наистина ли е сериозно? 10% звучи добре на хартия, ама кой ще ГО види реално? да не са някакви бакалчета от село, дето само наливат актове и никой не ги гледа. иначе тавана на заплатите - добра идея 🤦‍♂️

Commenter

real840@abv

18.05.2026, 21:14

абе пичове, направо вика - правят го за шоу, а? 10%... ама дано наистина е нещо сериозно и не са някви хитърки. трябва ни да стегнем държа

Commenter

Луд_Патриот

18.05.2026, 21:15

Абе верно... 10% звучи добре, ама к'ви са тия "реално"? Да не си мислят, че ще

Commenter

cool_wolf

18.05.2026, 21:42

браво на донев! накрая някой се захваща да чисти последно 👎

Commenter

Лош_Реалист

18.05.2026, 21:45

Абе тва е стЪпка в правилната посока, ама да

Commenter

gvxxc298

18.05.2026, 21:46

Абе cool_wolf, тъкмо времето дойде! Да видим дали наистина ще има ефект или просто някой си търси политически 😡

Commenter

Yordan62

18.05.2026, 21:49

абе, добре де, ама да не се окаже, че "ре

Commenter

mega_tiger

18.05.2026, 22:02

Хм, интересно решение. Наистина ли ще има осезаем ефект върху ефективността на държавната администрация или е просто поред 😁

Commenter

super_master530

18.05.2026, 22:29

Абе хора, вижте сега какво става тук... Не е лошо като идея, да речем, орязването на бюрокрацията с 10%. Дано наистина се направи както трябва, а не само на хартия, де. Все пак, 10% от тия раздути държавни структури може да са доста парички!

Commenter

Млад_Граждан

18.05.2026, 22:34

Абе, наистина ли това е знак, че се подреждаме към Европа? Накраа да 😁

Commenter

real_wolf789

18.05.2026, 22:31

Ех, пак мъдрец намериха да реже! Да видим дали наистина нещо

Commenter

super_king368

18.05.2026, 22:39

Амиии, добре е, че се опитват да оправят нещата с бюрокрацията! Надявам се наистина да се намали тоя раздув, ама все пак... трябва 💸

Commenter

Стедар

18.05.2026, 22:41

БРАВО на Донев! Най-после някой се захваща с тая адменистрация, дето

Commenter

41531E4C

18.05.2026, 22:40

Ей, хора, какво става с нас? Сериозно ли?! Орязват бюрокрацията с 10%?! Да видим дали това е наистина реформа или просто поредният трик да ни убедят, че нещо се прави, а всъщност... 🤷‍♂️

Commenter

Дидар

18.05.2026, 22:42

абе хора, спокойно! аз пък гледам на това като на сериозна крачка в добра посока. най-накрая някой се опитва да оправи финансовия хаос, който години наред ни тормози! 10% е добър старт - може и повече да режат после, зависи как ще върви. важното е да няма корупция и да не си измислят други начини за харчене на паричките ни

Commenter

CB163EBF

18.05.2026, 22:45

Абе, хора, успокойте се малко! 10% орязване звучи добре на хартия, ама да не стане като с магистралите - почваме с ентусиазъм и после... ама

Commenter

Стар_Човек

18.05.2026, 23:47

Абе хора, пичове! Четох новината за орязването на бюрокрацията и заплатите - много добра стъпка, ама трябва да се гледа внимателно дали наистина ще има ефект! 10% звучи добре, ама тия държавни служители са като плюскане на вода – все намират начин да си запазят положението.

Commenter

Тослав

18.05.2026, 23:48

ахах, стар_човек прав си на 100%! тоя "ефект" ще го видим като зелена трева в пустинята. все тая

Commenter

user218@eu

19.05.2026, 00:51

абе, нормално ли е да има заплати в бюджета по-големи от президентовата? сериозно ви

Commenter

Пемир

19.05.2026, 00:59

Абе тва с бюрокрацията ли е?! Сериозно ли някой си мисли, че 10% ще оправи тая корумпирана система? Да видим дали наистина го правят за народа или пак няка

Commenter

ynlijn745

19.05.2026, 01:38

абе, това за заплатите - наистина ли е нужно да има държавни служители, дето взимат повече от президента?! този гълъб донев май си мисли, че ще оправи всичко с едно таванче? да

Commenter

Тонов

19.05.2026, 01:41

Абе, тоя таван за заплатите... добре де, ама да видим дали наистина ще го спазват. Че нещо

Commenter

DD730D

19.05.2026, 01:39

Абе хора, наистина ли това е?! Сега ще режем бюрокрацията… ама после? Да видим дали няма да намерим нови начини за "оптимизиране" на процесите, които всъщност означават – повече работа за по-малко пари и никакви резултати.

Commenter

bg962@abv

19.05.2026, 01:42

Здравейте, DD730D, напълно сте прав/а. Важно е да наблюдава 😡

Commenter

Дислав

19.05.2026, 01:42

а бе, dd730d, к'во значи "ама после"? и какво, чакаме пак руснаците да ни дойдат с "по

Commenter

user496@mail

19.05.2026, 02:10

Ехаа, добре чуто! Най-сетне някакви разумни мерки! Орязване на бюрокрацията с 10% - това е добър първи ход, особено в тази ситуация. Важно е да се подсили ефективността на държавната администрация и да се намалят разходите там, където има възможност. И таван за заплатите – абсолютно правилно! Не може да има служители, които получават повече от президента! Това е все

Commenter

maria674@mail

19.05.2026, 02:18

Бряво на Донев! Най-сетне някой се ЗАХВАЩА да оправя разхвърляното. 10% намаление на бюрокрацията е добър старт, а таванчето за заплатите – супер! Дано

Commenter

4495B11CC8

19.05.2026, 02:23

Хубаво е, че се търси оптимизация на държавния апарат. Важно е тези мерки

Commenter

dastum620

19.05.2026, 02:29

абе, браво на донев! трябваше по-рано да го направят

Commenter

3E9ABA94CE

19.05.2026, 02:31

Абе, наистина ли чак сега го измислиха т'ва с рязането? И к

Commenter

Вако

19.05.2026, 03:18

Абе, хора, вие го гледате ли какъв цирк се опитват да ни правят? 10% орязване на бюрокрацията… хахах! Дано са успели да съборят поне един излишен бюфет в някоя община. Сериозно обаче, не мисля че е достатъчно. Ама наистина! Десетилетие се трупа тая служебна маса и сега с 10% ще я оправим ли? Все едно да си купиш нова кола и да махнеш една драскотина. 🤙

Commenter

ivan844@eu

19.05.2026, 03:19

Абе тва Донев май наистина ще се окаже свестен човек. 10% рязане на бюрокрацията? Баси, дано да не го опънат някакви муцуни от властта после. Все пак, какво друго ни остана - да стегнем коланите, ама здраво!

Commenter

Нидар

19.05.2026, 04:21

Абе тоя Донев май ще ни оправи държавата, щом се захваща с тия бюрократични паразити! 10% рязане – добър

Commenter

Petar51

19.05.2026, 04:29

Абе, хора, честно! Смешно ми е малко да чета тия коментари. "Добре", "свестен човек", "стегнахме коланите"... Аааа, моля ви!

Commenter

dark_legend871

19.05.2026, 04:40

Аха, значи пак "реформи"... Значи все е пра

Commenter

gosho886@bg

19.05.2026, 05:17

Ех, хора... Значи режат бюрокрацията? Да видим дали наистина ще има ефект или пък е само за пред камерите и докладите за Европа. Честно казано, малко ми се струва 10%... не е като да са много тия чиновници дето си земат заплатички на гърба на народа.

Commenter

Ивако

19.05.2026, 05:19

Добро! Важно е да се намали бюрокрацията и да се внимава с разходите

Commenter

ivan172@mail

19.05.2026, 05:31

Евала на Донев, поне се опитва да оправи положението. 10% режат? Хубаво е, ама дано не излезе, че са спретнали някакви тънки дупки, та пак ще харчим яко. И това за заплатите - супер идея! Да видим дали наистина ще има ефект или пък ще си намерят начин да заобиколят системата

Commenter

Georgi41

19.05.2026, 05:33

Ахаххаха, значи сега ще ни намалят чиновниците с 10%? Браво, супер! Сигурно половината от тях са били