Темата за евентуалното включване на руския патриарх Кирил в европейските санкционни списъци беше изкуствено изведена на преден план и силно преекспонирана. Това каза президентът Илияна Йотова в интервю за национална телевизия, като подчерта, че според нея българският премиер е изложил и други, далеч по-съществени резерви – свързани с бъдещето на "Лукойл", ядрената енергетика и националната сигурност.
По думите ѝ "по-кресливата част" от политическия и медиен дебат е взела на въоръжение единствено темата за патриарх Кирил, защото това удобна линия за противопоставяне, докато неудобните въпроси – за енергийната сигурност и ключови стратегически обекти – са останали встрани. Йотова е убедена, че така е била засенчена и "добрата новина" от европейските институции – одобрението и получаването на средствата по четвъртото плащане по Плана за възстановяване.
"Две правителства не успяха да направят, но буквално за по-малко от месец това правителство успя", отбеляза тя, подчертавайки значението на осигуреното европейско финансиране за българската икономика.
По темата за санкциите срещу патриарх Кирил Йотова заяви, че е против създаването на нови конфликтни линии в момент, когато "всички в Европа и Володимир Зеленски" настояват да започнат преговори за мир и Русия да бъде върната на масата за диалог. Според президента въвеждането на санкции срещу духовен лидер неизбежно ще предизвика остра реакция от Москва и риск спорът да бъде изместен към въпроса дали Европа е "срещу православието", с потенциално разделение и между вярващите в България.
"Всичките ни усилия трябва да бъдат насочени в дипломатически път за разрешаване на този конфликт и най-накрая за мир", подчерта тя. Йотова припомни, че България е "православна държава" и изрази надежда българските вярващи да не бъдат разделени по тази линия. "Православието е толкова дълбоко вкоренено в нашата история, че точно по тази линия не ми се иска да има конфликт", уточни президентът.
В разговора беше засегната и темата за Република Северна Македония и нейния европейски път. Йотова призна, че напоследък у нея се засилват "много тежки съмнения" дали сегашното ръководство в Скопие действително желае членство в Европейския съюз. Според нея проблемът на северномакедонските власти не е с България, а с ЕС, където през 2022 г. те са приели определена рамка и ангажименти, които сега изглежда не желаят да изпълнят.
На въпрос дали европейските партньори разбират българската позиция, Йотова отговори утвърдително. Тя посочи, че в разговорите си с европейски лидери и посланици никой не е поставял под съмнение линията на ЕС по отношение на Република Северна Македония или нуждата от изпълнение на поетите ангажименти. В същото време, по време на срещите си с президента Гордана Силяновска и външния министър Тимчо Муцунски в рамките на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, чула нещо "буквално стресиращо за XXI век" – заявката, че настоящото управление в Скопие не признава действията и подписите на предишното.
"Помъчих се да обясня, че това не е персонален подпис, а ангажимент на държавата", разказа Йотова, подчертавайки, че приемствеността на международните договори е основен принцип в международното право.
Президентът коментира и казуса с договора с турската компания "Боташ". Според нея споразумението е имало потенциал да работи в полза както на България, така и на страните от Централна Европа, но вътрешнополитическите конфликти у нас са направили това невъзможно. "От това България само пострада", призна тя.
Йотова припомни, че договорът е бил подписан в изключително сложен момент – при спрени руски доставки на газ – от служебен кабинет, което според нея също е повлияло впоследствие на съдбата му. "Сега естествено години по-късно е много по-трудно", добави тя, но изрази надежда, че правителството ще успее да вземе решения, които да са добри за България.
В този контекст президентът определи страната като притежаваща "златна карта" – едновременно заради членството в ЕС и геополитическото ѝ положение. Тя прогнозира, че големите инфраструктурни и енергийни проекти вече няма да заобикалят България, както често се е случвало в миналото, а "през нас ще минават всички възможни коридори – енергийни, сухопътни и свързани с високите технологии".
По темата за визовия режим с САЩ Йотова беше запитана доколко е логично да се повдига отново въпросът за въвеждане на визи за американски граждани в ЕС, при положение че визите за някои европейски граждани, включително българските, все още не са отпаднали. Тя заяви, че България не бива да се отказва от усилията си и трябва да защитава интересите си както пред американската администрация, така и пред европейските институции.
"Няколко пъти сме слагали този дебат отново на масата в рамките на Европейския парламент, защото този принцип на реципрочност в момента не се спазва", посочи президентът, намеквайки, че темата следва да остане част от европейския дневен ред.
В по-широк план Йотова подчерта необходимостта България да бъде активен участник в разговорите за бъдещето на Европейския съюз и при подготовката на следващата Многогодишна финансова рамка. Според нея двете текущи войни – в Украйна и в Близкия изток – ясно са показали, че механизмът на функциониране на ЕС е "безкрайно остарял".
Вижте още подобни статии
Зеленски предизвика Путин да се срещнат в "окупираната" Константиновка, докато украински дронове удрят Санкт Петербург и руската инфраструктура
Радев готов да блокира 21-вия пакет санкции срещу Русия заради „Лукойл“
Зеленски създава ново командване за удари в Русия и твърди подкрепа около Путин
Андрей Райчев: „Демерджиев стои добре“ като евентуален главен прокурор
Президентът призова Европа да се върне към "лидерските си позиции", да постигне по-голяма стратегическа автономия, да доизгради единния пазар и да развие собствена система за сигурност и отбрана. Само така, според нея, Съюзът ще може да защитава ефективно интересите си в един все по-несигурен и конфликтен свят.
Коментари (140)
Лош_Бургазлия
22.06.2026, 14:48Браво на г-жа Йотова! Напълно е права - да не си губим времето за изли6ни драми покрай патриар
qaob960
22.06.2026, 14:49Абе, Лош Бургазлия, браво за подкрепата! НАПЪЛНО си прав - г-жа Йотова е светъл лъч в тая мъгла от дебати! Сериозно, хора, с к'ви патриарси се занимаваме?! Все едно да спорим кой цвят на хавлията е по-благоприятен за икономиката.
wyixsi576
22.06.2026, 14:50Абе, наистина ли?! Сега ще се окаже, че някой руски духовник е по-важен от евросредствата за България? Какви сме ние, бе хора? Т
gosho626@bg
22.06.2026, 14:50Абе, пичове, здравейте! 😂 Стечев го каза - мирише на газ тоя патриарх деба! И Лош Бургазлия е прав, и Йотова я видяла играта – да не се занимаваме с празни приказки! Ама кажете ми, сериозно ли? Да оспорваме санкции срещу човек, който сигурно налита на путлер за чай по кафе? 🤦♂️
Mariya15
22.06.2026, 14:50Абе, Лош Бургазлия, браво на теб, че го видя! И аз така мисля - да не се занимаваме с тия... абе, как да го кажа, излишни драми. Все едно си играем на празни думи, докато истинските проблеми ни дебнат отвсякъде 😅
xjext75
22.06.2026, 14:51абе, точно! лош бургазлия го е казал, йотова го е схванала – да се фокусираме върху важните неща, бе хора! санкции срещу патриарх... абе, по-скоро ми е смешно отколкото нещо друго.
Дино
22.06.2026, 14:51Абе Лош Бургазлия, браво на теб и на
C43A2E
22.06.2026, 14:52абе, лош бургазлия, тъкмо каза! браво на йотова, наистина! честно ли се набутваме по тая тема с патриарха?! сериозно, все едно някой умишлено го буди, за да ни разсейва от важните неща. ние сме в европа, хора, трябва да си гледаме интересите!
Стечев
22.06.2026, 14:52Абе, пичове... честно казано, настръхвам като чета тия коментари. Лош Бургазлия е прав - да не се вцепенеем по глупости. Да го кажа направо - тая руска карта с патриарха мирише на газ и пропаганда. Ясно е, че целта им е да ни разкъсат и да отклонят вниманието от важните неща
wjsfuyv102
22.06.2026, 15:39Абе, я да питам тука интелигентно... Не се връзвайте на ТИЯ руски хитрини, моля ви! Патриарх, санкции… то е като да си говориш с врана - само шум и никаква същина. Йотова го е казала – важното е Европа, важното са парите за България! Да
jyilh886
22.06.2026, 15:42Разбирам притесненията ви, наистина. И аз се замислих над цялата работа със санкциите... Този шум около патриарха ми напомня малко на стара руска тактика - да разсейваш вниманието от по-важните неща с нещо емоционално нагърчено.
ivan493@gmail
22.06.2026, 15:44Абе, наистина ли някой се връзва на тия ру
Stoyan52
22.06.2026, 16:02Абе хора, айде стига сте се хванали за тая патриаршия! Честно, все едно гледам цирк. Искат да ни разсейват с тия работи, да си правят техните игрички, а ние да се караме кой е по-голям православен. Не било ли достатъчно че станаха луди накрая?
gosho692@bg
22.06.2026, 16:04Абе Stoyan52, братле, абсолютно си прав! Цирк шарен е станал, наистина! Все едно ни хвърлят трохи от масата, да се бием за тях, докато те си пият вино с "други". Патриархът... честна дума, все едно говорим за котката на съседката. Да видим кой колко може да я оплюе.
cool_tiger
22.06.2026, 16:32абе хора, стига с тия патриарси! то вече стана смешно. руснаците си играят
user501@abv
22.06.2026, 16:35Абе, cool_tiger, кво значи "стига с тия патриарси"? Този разговор не е за смеене, а за сериозно взимане! Руснаците си играят с нас, ясно е, ама да го кажем направо - ползват религията като инструмент. И кво ни интересува дали ще има санкции срещу Кирил? Важното е, че заради тия драми може да загубим европейските пари!
Истински_Бургазлия
22.06.2026, 16:36Абе, cool_tiger, браво за коментара, ама май и ти си се хванал на въдицата! Руснаците наистина си играят с нас, тоя патриарх е просто пешка в техта игра. Ама да не се подвеждаме. Те искат да ни разцепят, да ни накарат да се караме за глупости, докато те си правят кеш от войната и газа.
Ивано
22.06.2026, 16:37Абе, cool_tiger, наистина си прав... ама чакай малко. Те руснаците, кажи речи, от кога не ни забъркват в няка
Petar91
22.06.2026, 16:37абе тва вече стана като сериал с много серии 😂. патриарх тука, патриарх тама... я да видим
Истински_Бургазлия
22.06.2026, 16:39пак ли с тия? нали разбирате, че целта е да ни разкъс
Georgi21
22.06.2026, 16:40Абе, Петре, наистина ли се хванахме за тоя патриарх? Да не би някой да ни разсейва
0919F1DF1C
22.06.2026, 16:40Petar91, хаха верно, стана цирк! Само дето по-добре да гледаме добре кой прави сериала и защо ни занимава с тия истории. Патриархът си е патриарх, ама нали помним откъде идват проблемите ни напоследък? И да, Йотова много прав говори -
FF36BA
22.06.2026, 16:41Абе, Petar91, кво значи "я да видим"? Я виж сега – Йотова го е казала ясно: пари от Европа трябват! Патриархът май се оказа димка за очите, верно ли? 😂 Да си гле
fvtpafy60
22.06.2026, 16:52Хм, интересно... Г-жа Йотова има право, май наистина се отклоняваме от същественото с тия санкции срещу патриарха. Не казвам, че действията на Русия не са осъдителни – напротив! Но да се впускаме в подобни дискусии, които могат да бъдат използвани за разделение между Европа и православието... дали наистина това е най-доброто, което можем да направим?
real_master
22.06.2026, 16:56Абе то верно ли, че се зяяждаме с дядото зара
user596@bg
22.06.2026, 16:56Пппф! Фвтпафй60, абсолютно си прав/а! Точно това искат - да се заяждаме за глупости, докато ни измъкват от европейския път! Санкции срещу патриарха... сериозно ли? Все едно сме на някакъв конкурс кой ще е по-голям цървул! 🤦♀️ Йотова го казала най-добре –
Petar71
22.06.2026, 16:52Абе хора, леле мале! Йотова говори разумни думи, браво жената! Честно, тая работа с патриарха... да не мислим, че наистина има нещо сериозно, а е просто цирк, за да ни разсейват от истинските проблеми. 🤷♂️
Прав_Бургазлия
22.06.2026, 16:57Абе, Petar71, тва е... ама наистина! 🤦♀️ Този цирк с патриарха все едно го правят нарочно, за да забравим к'во ни чака - пари от Европа, газ от Турция, нормална държава. Йотова май единствена говори глас здрава
pesho154@mail
22.06.2026, 16:57Евала на Йотова, май нема лукаво! Тоа цирк с патриарха
Нилов
22.06.2026, 16:58Пълни глупости! Патриарха ли ни е проблем сега?! Да си гледа
afkqr577
22.06.2026, 17:00Абе, Нилов, извинявай ама... малко сте прибързан в преценката си, май. Разбирам възмущението, наистина, но да го отречеш съвсем така - все едно си затваряш очите пред картината
0753F391E8
22.06.2026, 17:02абе, нилов, к'во говориш бе човек? патриархът да си гледа работата, то верно - ама да го вкараме във война с европа ли? да му шибам логиката! 😂 тоя патриарх, май е по-руски от путин!
pro_hero
22.06.2026, 16:59Евала на Йотова! Накрая някой говори нормални неща! Тва със санкциите 🤦♂️
Пешко
22.06.2026, 17:01Абе Pro-Hero, браво за коментара, човек! Напълно си прав! Тва със санкциите на патриарха е пълен цирк, ей така, за да ни занимават с глупости. Сякаш някой го интересува какво прави Кирил, като ние тук си друскаме в блатото с тия фондове и пътища! 🤦♀️
Стар_Човек
22.06.2026, 17:02Ахаха, точен коментар, pro_hero! 😂 Точно така е! Да спрат с тая драма за патриарха, че вече стана смешно. Йотова мн прав говори! Европейските пари са важни, трябва да ги грабнем и да си оправим държавата! И за Македония да не забравяме - правилно е да настояваме за нашите права! 🇪🇺🇧🇬 Браво на президента, че се изказва смело. Руснаците само създават проблеми, трябва
76C9C5
22.06.2026, 17:09абе хора, баси! тва с патриарха пак ли го заиграхме?! да си гледат руските дела, ние имаме си работа тука – европата ни чака, фондът да влезе, та да оправим тия пътища дето са все дупки... йотова май е права. не
hxez354
22.06.2026, 17:14Абе, хора… честно ви казвам, доста ме натъжава как се уловваме по тези странични теми. Да, разбирам притесненията за православието, за отношенията с църквата - все пак е важна част от нашата история и култура. Но да си го кажем правдоподобно – докато се караме дали трябва или не да има санкции към патриарх Кирил, някой там в Брюксел си пие кафето и чака да види какво ще направим. 🤙
Честит_Човек
22.06.2026, 17:12Абе тва с патриарха пак ли го вадим на показ?! Сериозно ли някой си мисли, че това е проблемът ни сега? Да се видим с европейските фондове по-добре, малко акъл да има
Истински_Граждан
22.06.2026, 17:13Абе, Честит_Човек, точно така! Амин, брато! Направо не ми се слуша за тия патриаршини, като гледам как ситроените ни сменяме на светофарите. Все едно някой нарочно вдига шум около нещо без значение, да прикрие истинските проблеми – а те са ясни: пътищата ни са дупки, болниците - зъби без корен, а учителите все още се отопляват с печки на дърва.
Добър_Българин
22.06.2026, 17:31Абе, пич, да ви кажа, наистина ме дразни тая тема с патриарха! Все едно нарочно я вадим, за да ни разсейват от истинските проблеми. Ами европейските средства? Ами тия пътища дето са ръбави като зъби на стар човек?! Защо не се фокусираме върху тях, бе хора?!
cool_wolf286
22.06.2026, 17:36Абе, Добър_Българин, напълно те разбирам! Наистина е досадно как все се хващаме за тия гнусотии с патриарха. Все едно нарочно ни разсейват, да не видим кой кво дереше и какво си присвоява. Йотова май единствена говори разумно в тая ситуация – преекспонирано е, наистина!
E491BCF4
22.06.2026, 17:33абе хора, наистина ли се хванахме за патриарха? честно казано, малко смешно звучи на фона на реалните проблеми. йотова е права - трябва да се фокусираме върху европейските средства и да си гледаме интересите. българия е в европа и трябва да действа като такъв член – активно, а не да ровим стари казуси
user796@gmail
22.06.2026, 17:34Абе, сериозно ли?! Защо винаги трябва да ни подхлъзват с тия православни драми?! Искат да ни разкъсват на две! Йотова е права - европейските пари са важни за България
Дино
22.06.2026, 17:37абе, вие хора изобщо слушате ли кво се говори?! тази истерия с патриарха... все едно някой нарочно ни настройва срещу европа и православието! все едно искат да ни накарат да избираме – или с русия, или с европа. ама ние къде сме? в българия! и българия е част от европейския съюз, бе хора!
fan265@eu
22.06.2026, 17:48Абе хора, сериозно ли?! Патриарха ли ни вълнува повече от европейските пари? Да не би да сме станали по-слаби от руските тролове, че им хвърляме внимание на тия глупости? Йотова мн добре го е казала – трябва да си гледаме интересите и да се фокусираме върху това какво можем да изтръгнем за България от Европа! 👎
EB4320
22.06.2026, 17:51Абе, fan265@eu, напълно съм съгласен с теб. Тази тема за патриарха е доста излишна в момента. Все едно нарочно искат да отклонят вниманието от
Рано
22.06.2026, 18:00абе, хора, наистина ли се заяждаме с тия патриаршини?! да не ни е скучно, че търсим проблеми там, където няма такива? госпожа йотова много точно го е казала - трябва да си гледаме нашите! ние сме в европа и това е факт! трябва да натискаме за европей
cool_king487
22.06.2026, 18:39абе хора, наистина ли?! пълна лудост! да се занимаваме с тия патриаршини на фона на всичко друго… все едно нарочно ни отклоняват от истинските проблеми, да си играем на русия срещу европа. йотова е абсолютно права – трябва да си гледаме нашите интереси и да натискаме за европейските средства!
162F204C
22.06.2026, 18:41Абе, тоя cool_king487 е прав кат гръм! Този патриарх... все едно са ни го пратили от Москва да ни разсейва! Йотова много добре се е изразила
pro_hero
22.06.2026, 18:50абе, чакай малко... патриарх и санкции? да се занимаваме с ти
qgzn350
22.06.2026, 18:52Браво, Йотова, много си правa! 👏 Този цирк с патриарха вече стана досаден! Нека да се занимаваме със сериозни неща, хора! Искам да видя тези европейски средства да дойдат и да оправят пътищата, че все едно сме в друга ера. Да изградим болници, училища... нещо полезно за хората, а не да се караме кой колко си бил "православен"!
ivan923@eu
22.06.2026, 18:53абе то верно ли, хора? защо все се хващаме за тия руснаци и техните истории? нека
pesho465@bg
22.06.2026, 18:55Абе, хораааа... Напълно съм съгласен с всички вас! Пак ни правят на глупа
016EB6C3D7
22.06.2026, 19:03Абе, хора, наистина ли се хванахме с тази патриаршия?! Сериозно ли? Да отклоняваме вниманието от истинските проблеми на България по този начин?! Йотова е права! Натискайте за тези европейски средства, моля ви! Ние сме част от
pro_legend
22.06.2026, 19:06Евала на Йотова, ДЕ! Ама наистина ли това с патриарха е най
real882@mail
22.06.2026, 19:07Абе пичове, баси! Патриарх, патриарх... сякаш
crazy_angel
22.06.2026, 19:18Абе, хора, чакайте малко! Пълна пародия стана с тая тема за патриарха. Ясно е, че някой си играе да ни вкара в кюшета, да раздели обществото и да отклони вниманието от важните неща. Йотова много точно го е казала – преекспонирано е! 😂
65FC4CFC16
22.06.2026, 19:21Абе, тоа цирк с патриарха наистина е яко преекспониран! 😂 Йотова
Georgi30
22.06.2026, 20:30Абе пич, ясна работа е! Патриархът пак е повод да ни разсейват от истинските проблеми. Тоя цирк с Русия става все по-гнусен. Йотова говори разум
84F07E
22.06.2026, 20:33Наистина ли толкова трябваше да нагнетяваме темата с патриарха? Йотова е права, нека не позволяваме някой да ни настрой
Yordan27
22.06.2026, 20:37истината ли е, че позволяваме външни фактори да отклоняват вниманието ни от европейския път? не трябва ли да
Стемир
22.06.2026, 20:52абе хора, много сте правѝ! тоя цирк със санкциите за патриарха мирише на умишлено вкарване в капан... ама да си спестяваме нервите и
nyca66
22.06.2026, 21:59Абе наистина ли се втелясахме по тия санкции за патриарха? Не може ли да си гледаме собствените проблеми, бе хора? Йотова правилно казва - трябва да се фокусираме върху европейските средства и напредъкът ни като държава. Все пак сме част от Европа и имаме много да учим и да постигаме! И да не забравяме договора с "Боташ" - важно е за нас,
rryvapj755
22.06.2026, 22:00ами наистина ли си заслужава да се разсейваме с подоб
pdziqi549
22.06.2026, 22:02Абе, nyca66, точно си казал! Тоя цирк с Кирил е просто да отвлекат вниманието. Ясно
Stoyan3
22.06.2026, 21:59Абе, хора... Ясно е кой какво цели. Пак ни правят на бухалки между Запада и Изтока. Йотова говори истината – трябва да гледаме за нашите интереси и европейските пари. Северна Македония
BBEBBBC83E
22.06.2026, 22:58Абе, хора, гледам коментарите и се чудя дали изобщо четем новините докрай! Йотова е напълно права - този театър с патриарха е просто димка! Ясно е кой какво иска – да ни разсейват от истинските проблеми и от важните неща. Санкции, санкции… ама кой ще поправи пътищата? Кой ще вдигне заплатите на учителите и лекарите? 💩
Ивадар
22.06.2026, 23:01Абе, наистина ли? Защо винаги се хващаме за сламка? Санкции срещу патриарх – добре де, ама да не ни излезе по-скъпо отколкото си мисли 🤷♂️
gosho501@bg
22.06.2026, 23:21Абе, сериозно ли? Пак ли ще ни вкарват в ташаци с тия патриарси и санкции?! Йотова казва истината – да си гледаме кефа! Ама кой ще чуе гласа на разума, а? Всеки търси начин да се докаже колко е "патриот" и "западняк", ама междувременно пропускаме важните неща.
jpmvpu744
22.06.2026, 23:24Абе, тоя патриарх пак се навъди някъде... Йотова май има право, да
Истински_Патриот
22.06.2026, 23:27Да, верно е. Тия дебати за Кирил само вредят, като ни отвли4ат вниманието от важните неща – европейските пари да дойдат и да се развиваме. Трябва да гледаме напред
gosho979@gmail
22.06.2026, 23:33Мамка му, пак тия руски номира! Да си гледат работата в Русия, деба! Санкции, патриарси... само да ни оплетат краката на нас българите и да ни забравят
tqlu632
22.06.2026, 23:38Абе, Gosho979 прав си напълно! И аз така мисля! Тоя патриарх... като че ли имаме само с
Нилов
22.06.2026, 23:39Хм... чета, чета... Йотова май говори разумно, признавам си. Тоя шум около патриарха е наистина ненужен, все едно нарочно ни разсейват. Важното е европейските пари да дойдат и да се оправи държавата, а не да се занимаваме с глупости
Dimi86
22.06.2026, 23:42Абе т'ва за патриарха наистина е безмислено! 🤦♀️ Нилов много прав говори, пълна разсейка от важните неща. Йотова майсторката на дипломацията изкара истината - европейските пари са приоритет, братче! Да ги усвояваме и да се оправим като държава, че тоя шум отвън само ни наврежда. И за Македония да си пазим интересите, все
dark_boss
22.06.2026, 23:44абе, тъкмо си мислех същото! тоя цирк с патриарха май е нарочно да ни разсейва от важните неща - европа, фондове... трябва да си гледаме нашите интереси
Гечо
22.06.2026, 23:39Абе, чакай малко... Сериозно ли сега се вкарваме в такъв спор за един патриарх? Не може ли да си гледа работата той, а ние – нашата? Все пак трябва да си довършим нещата с европейските пари
Vasil9
22.06.2026, 23:58абе тоя патриарх защо все ни създава нерви? да си ПАЗИ овцете,
crazy_king
23.06.2026, 00:01Абе Василе, прав си, патриарха май си играе на политик повече отколкото трябва... ама виж сега, тая работа с санкциите е умишлен цирк, бате! Пускат го тоя спор за Кирил да се караме и да се разсейваме. А те, руснаците, си работят по друга схема - искат да ни разделят на "про-Русия" и "Европа". Не им давай шанс!
9B933CF1C7
22.06.2026, 23:58Абе, сериозно ли? Пак праим цирк с тия от Русия! Патриарх, патриарх... като че ли това е най-важното за БГ! Йотова говори истината - трябва 🤦♂️
Dimi82
23.06.2026, 00:22Абе хора, сериозно ли?! Тоя цирк с патриарха е пълна пародия. Разбирам, че има напрежение и т'ва, ама да го използваме за да ни разсейваме от истинските проблеми? Йотова мн добре е казала - европейските пари са най-важното! Трябва да ги усвояваме гладко, без излишни драми.
lczmtq686
23.06.2026, 00:26Абе, Dimi82, наистина ли се чудиш?! Тия от Москва си мислят, че с патриарх и едни "духовни" драми ще ни разклатят от европейския път ли? Да не би да са забравили, че сме в ЕС и имаме нужда от тези пари за да излезем от блато
ttpwg340
23.06.2026, 00:59абе хора, кво стаа тука?! пак се хванахме за кинтите на патриарха, мале! йотова много точно го каза - тоя шум е просто димки, да ни разсейват от истинските неща. европа си има своите правила и ние трябва да ги следваме, че да видим светлина в тунела, бе!
Стемир
23.06.2026, 01:01абе, тпвг340, прав си! абсолютно прав си! кво се случва с нас? все едно търсим проблеми там, където няма! тоя патриарх – да го оставят на мира бе човек! щом йотова казва, че е преекспонирано, значи наистина е така. да не ни разсейват от истинските неща, като европейските пари и договора с "боташ", ей богу!
pyxxvti793
23.06.2026, 01:02Алооо, пичове! Точно каза ttpwg340 - кво става тук?! Все едно сме си загубили главите покрай тоя патриарх. Йотова е напънала яко, ама има право. Да не ни разсейват с глупости, че да им се връзваме. Европа е Европа, ние
csbpin531
23.06.2026, 01:03Абе тпвг340, напълно си прав! Тоя цирк с патриарха е пълен театър, наистина. Все едно нарочно ни отвличат вниманието от важните неща - еврофондовете, Северна Македония... Йотова много добре го каза, трябва да се държим по-сериозно и да си гледаме интересите като държава. Трябва ни стабилност и развитие, а не безсмислени дебати
wnxdvtm671
23.06.2026, 01:20Абе хора, какво става с нас, питам ви аз?! Патриарха ли ще браним сега? Ама наистина ли?! Да се караме за някой дядо, докато ни откраднат европейските пари под носа и ни оставят да гъзнеме! Йотова е права, ама мноооого права. Тоя спор за Кирил е просто начин да ни разсейват от истинското - че трябва да си гледаме интересите и да усвояваме евросредствата, а не да се правим на световни шампиони по защита на руски духовници! 😜
qrmtl159
23.06.2026, 01:22Абе, наистина ли трябваше да се стига до тук?! Сериозно, вместо да си гледаме работата с усвояването на европейските средства и да се подготвяме за зимата с газа, все едно сме се хванали да плетем пуловери на Владимир! Йотова го каза – трябва да мислим като българи и европейци, а не като руски адвокати. Иначе, как ще видим либерализацията на
Ivan33
23.06.2026, 01:25Абе, wnxdvtm671, брат, напълно те подкрепям! Честно казано, дебатите за Кирил са просто цирк. Сериозно ли това е най-важното ни в момента? Докато си големят шаман от Москва диктува правилата и размахва пръст, ние се караме дали трябва да санкционираме някой дядо, който явно е на хранилката им!
pesho287@gmail
23.06.2026, 01:53Браво на Йотова! Напълно съм съгласен с нея, тоя шум около патриарха е просто пушилка. Трябва да се фокусираме върху европейските фондове - те са нашият
uiasbc194
23.06.2026, 02:00Абе, хора, сериозно ли?! Патриарх ли ще защитаваме сега? Ама наистина ли, мамка му?! Докато си гледаме фондовете да изтичат през пръстите ни, хващаме за някой стар дядо, който сигурно и той има интерес! Йотова е права, ама много права, баси.
aoquif660
23.06.2026, 02:09Ебати цирка! Сериозно ли още се караме за Кирил? Йотова е права, нали? Трябва ни Европа, трябва ни да
maria631@gmail
23.06.2026, 02:23абе, хора, стига вече с тия патриарси! йотова е гений, наистина! тоя шум е пълен цирк
8E4273B30A
23.06.2026, 02:26Абе, Maria631, гений ли каза? 🤣 Аз пък си мислех, че е ПРОСТО човек, който се опитва да ни о
F56087FD80
23.06.2026, 02:28алооо! мария, прав си за цирка, ама... все пак. то верно, дебатите за кирил са мноооого излишни, да го кажем меко. но трябва да гледаме и по-широката картина, нали
gjsja372
23.06.2026, 02:29Абе хора, ама наистина ли?! Пак се заяждаме с тия руски работи вместо да гледаме какво ни чака на
Прав_Софиянец
23.06.2026, 02:33абе, gjsja372, наистина ли?! ти да не си пил нещо днеска? сериозно, к'ви са тия разсъждения, бе човек? все едно някой нарочно се опитва да ни отклони от истинските проблеми! патриархът – руски агент на влияние, ясен ли е въпросът? ами европейските средства, за които йотова говори - те ще оправят поне малко положението тук. да не би да си мислиш, че като се караме с църквата русия ще ни
Дичев
23.06.2026, 02:33Абе точно така! gjsja372 е прав/а напълно. Иначе да се подразбира - трябва да ми 🇧🇬
29315E
23.06.2026, 03:08абе, сериозно ли все още се занимаваме с тоя патриарх?! да вземат да си гледат тия отвън работата и да ни оставят на
Petar50
23.06.2026, 03:13Абе хора, наистина ли все още се занимаваме с тия драми около патриарха?! Йотова го каза - преекспонирано е! Наистина, по-важно е да гледаме напред и да си прибираме европейските средства. Аз лично съм много доволен от позицията ѝ за Македо
Стар_Патриот
23.06.2026, 03:16Аби, тоя патриарх защо винаги трябва да ни пре
Мичо
23.06.2026, 03:18Пак ли с тоя патриарх?! Да го оставят на мира бе! И без това сме затънали в драми. Йотова е права - по-важно е да си
maria427@mail
23.06.2026, 04:13Абе, писна ми! Все едно си играем на криеница с бъдещето ни! Патриархът е тема за разговор, разбирам, ама стига вече! Йотова е абсолютно права - трябва да се фокусираме върху истинските приоритети – европейските средства, договора с "Боташ", развитието на страната!
pesho690@mail
23.06.2026, 04:19Аааа, писна ми вече! Честно. Да видим сега... Йотова говори разумно, ама много разумно за нашите ширини. Тоя цирк с патриарха… к`во да го правя?! Явно трябва да се търси параван, нали? Някой отвън да ни забърка в нещо и да отклони вниманието от истинските проблеми.
pesho982@abv
23.06.2026, 04:21Абе, хора, стига вече с тия патриарси и църкви! Разбирам, че има теми, които вълнуват хората ни, ама к`во го правим тоя цирк сега?! Йотова говори абсолютно вярно – трябва да се фокусираме върху реалните проблеми. Европа е наш шанс, нашите деца заслужават по-добър живот и за това трябват европейски средства! Да не играем на руска рулетка с популистки теми
Бодар
23.06.2026, 04:28Абе, хора, вие ли сте се хванали за тоя патриарх? Все едно да обсъждаме цвета на завесите в Кремъл, докато тук асфалтът ни е дупкаст! Йотова говори мн правдоподобно. Направо си мисля, че някой умишлено раздухва тая тема само и само да ни отклони от истинските неща - европейските пари, газа... абе, всичко което може да направи България малко по-прилично място за живе
soln746
23.06.2026, 04:52Евала на Йотова, дееба! Накрая някой говори с пукот! Цялата тая гнусота с патриарха - само прах в очите и опити да ни разделим. Явно има кой да се кефи, кат' сме си разединени... ама ние
depjbrs431
23.06.2026, 04:53Абе, soln746, прав си, дееба! Точно каза – прах в очите ни бъркат. И аз съм на мнение, че тая тема с патриарха е нарочна диверасия. Все едно да гледаме кой ще крещи най-силно срещу Русия, вместо да се захващаме с истинските проблеми.
nmijks803
23.06.2026, 05:00Абе, наистина ли си играем на духовен войник докато ни крадат европейските пари? Тоя патриарх - прашинка в сравнение с корупцията у нас! Йотова поне говори за важните неща
Yordan6
23.06.2026, 05:02Евала за Йотова, че говори ясно! Т'ва с патриарха май е умишлен опит да ни разсейват 😡
A527D1
23.06.2026, 05:09Абе, хора, вие разбирате ли к'во става изобщо? Йотова много точно го е казала - тая драма с патриарха... все едно гледаме цирк. Да, важно е да защитаваме църквата, ама като си помисля какви парички ни минават през ръцете от Европа... и то пари, дето можеха да оправят пътищата, болниците, училищата...
Georgi27
23.06.2026, 05:48Абе, наистина ли ТРЯБВА да се занимаваме с тия драми?! Йотова е права – Европа ни чака с пари, а ние тука дебатим за патриарха... Сериозно, може ли малко
gcafboj661
23.06.2026, 05:53Яко, Georgi27 прав си на 100%! Трагедия е да се
Рамир
23.06.2026, 05:51И кво, пак ли ще ни разсейват с тия ц
uvhv294
23.06.2026, 06:21Абе питам аз - наистина ли се хванахме за тия празни приказки?! Патриархът, патриархът... ама хайде бе хора! Ясно е че Русия ни бута в калта с тия провокации, а ние тука правим гръмотевични речи. Йотова поне говори разумно – Европа чака да усвоим паричките и да си оправим държавата. Да видим сега как ще се оправят пътищата, щом половината време го губим в спорове за църкви и религии!
Petar80
23.06.2026, 07:51аби, сериозно ли? църкви ли ни интересуват повече от европейските пари, бре?! да видим сега,
8E28021857
23.06.2026, 08:10Абе хора, седя си аз на кафето, чета новини и почвам да се чудя… Ама наистина ли сме толкова лесни? Да го кажа по-просто – все едно гледаме цирк с тия разправии за патриарха. Добре де, не казвам, че няма проблем, ама ей Богу, като ни наливат пари от Европа, да видим дали ще ги усвоим, преди да е станало твърде късно 🤔
Yordan55
23.06.2026, 08:11Ама наистина яко, как винаги намираме начин да се заяждаме по някоя тъпа тема, а паричките от ЕС ги забравяме
gosho687@eu
23.06.2026, 08:13Абе хора, стига вече! Тоя патриарх… да си гледа работата в Русия, а ние тука да видим как ще усвоим тия евросредства, че нещо май пак ще ги омажат 😡
13AF17
23.06.2026, 08:28абе, хора, какво става с нас?! 🤦♀️ йотова много точно го е казала - направо си ни правят цирк! този патриарх, честно да ви кажа, повече ми напомня на пионка в ръцете на путин, отколкото на духовник. и да, разбирам, че имаме религия и традиции, ама сериозно ли сега - трябва да избираме между европа̀рѝте и едно спорно име?!
maria126@bg
23.06.2026, 08:32Абе хора, да ви кажа честно - почвам да полудявам с тия разправии! Патриарха да си гледа работата, ама наистина! Все едно сме на някакъв конкурс кой по-добре ще се заяде с Русия. Аман от театър!
Стенов
23.06.2026, 08:49Евяла за Йотова! Напълно права е - тия драми с патриарха са просто отклонение от истинските проблеми. Важното е да се докопаме до европей
Стар_Реалист
23.06.2026, 09:09Евала на Йотова! Напълно съм съгласен с нея. Този цирк с патриарха е пълен абсурд. Все едно умишлено ни разсейват от истинските проблеми - да се доберем до парите от Европа, да
Yordan30
23.06.2026, 09:59Абе, пич, к'во става с тая държава, бе?! Йотова много точно го е казала - да се кротнат малко с тия патриарси и санкции! Не че не съм православен, разбирам си религията, ама чакай малко – все едно ни тормозят нарочно, за да забравим за парите от Европа. Да докараме тези евросредства, бе хора
Yordan42
23.06.2026, 10:02Абе, Yordan30, напълно съм съгласен с теб! 🤦♂️ Тоя патриарх вече стана по-важен от бюджета ни! Сега все едно някой
crazy_angel360
23.06.2026, 10:02Абе, сериозно ли? Вместо да се занимаваме с патриарха, да си гледаме европейските фондове, а? Все
Истински_Реалист
23.06.2026, 10:12Абе, наистина ли трябваше да се вдига такъв шум за патриарха? Нали все пак има по-важни неща?! Йотова много правилно е казала - да гледаме еврофондовете! То тука все едно нарочно ни правят на луна, за да забравим за парите. Европа е нашият път и трябва да се фокусираме върху това, а не да се занимаваме с безсмислени спорове. Браво на Йотова, че говори отговорно и защитава
A426D59D
23.06.2026, 10:13Браво на г-жа Йотова! Точно така, трябва да си гледаме интересите - България в Европа, евро 👏
CF619E198C
23.06.2026, 11:08Оооо, браво НА Йотова! Напълно съм съгла 🔥
A1649F
23.06.2026, 11:11Бас дръжки! Патриарх, патриарх... Я си гледайте работата! Пълнят ни главите с глупости,
Млад_Реалист
23.06.2026, 11:19Абе хора, т'ва с патриарха вече стана малко тъпо! Защо все едно нарочно ни разсейват? Йотова е права – да си гледаме евро
ztota280
23.06.2026, 11:20Абе хора, стига дебати за патриарха! Наистина ли това е най-важното?! Йотова много точно го каза - да си гледаме интересите! Европа
Вако
23.06.2026, 11:29Абе, к'ви ся тия драми с патриарха, наистина ли? Пълнят ни главите със всякакви простотии... Йотова е наред - да си гледаме собствените финанси, евросредствата и договора с Турция
epapvb680
23.06.2026, 12:59абе, сериозно ли все още говорим за кирил?! 🤦♀️ не може ли да има по-важни теми?
Истински_Човек
23.06.2026, 13:32А бе, наистина ли се занимаваме с тоя патриарх?! К'ви са тия номера, я! Да не ни откраднаха нещо нагло
Vasil45
23.06.2026, 13:48Абе, кво стаа тука? Патриархът пак ли ни пречи на еврофондовете?! 🤦♀️ Йотова е права - да си гледаме нашите работи! Все едно Русия ни диктува какво да ми 👎
mega_hero408
23.06.2026, 14:09Евала на Йотова, че се опитва да омилостиви някакви там "чувствителни" българи. Да си гледаме интересите - Европа е домът ни, а не Москва. Договорът с Боташ е ва
pesho94@mail
23.06.2026, 14:14абе, сериозно ли се заяждаме с патриарха заради пари?! не може ли малко разум да проявим? трябва да си гледаме интересите на българия и европа -
Истински_Човек
23.06.2026, 14:21Абе хора, ама че стана... Все едно си търсим проблеми нарочно. Честно казано, гледам новините, чета коментари и все по-много ми се струва, че имаме нужда от малко самочувствие и разум.
dark_king
23.06.2026, 14:22ама че дрънканици! не може ли да си гледаме нашите европейски интереси бе?! и без т