Успішний старт для енергетичної спільноти "Славейков"
Енергетична спільнота "Славейков" у Бургасі провела свої перші загальні збори, відзначивши важливий крок до енергетичної незалежності. Проєкт, реалізований на даху та парковці плавального комплексу "Арена ОЗК", вже генерує реальні фінансові результати.
"Це перша енергетична спільнота в регіоні та найбільша за кількістю членів і інвестиційним бюджетом у країні", — зазначають в адміністрації.
Ключові факти про проєкт:
- Виробництво: 960 фотоелектричних панелей, розташованих на даху та над парковкою басейну.
- Фінанси: Отримано дохід понад 10 000 євро до завершення повного року роботи.
- Стратегія: Наразі продається 85% енергії, розглядається можливість забезпечення залишками дитячих садків.
Дивіться також схожі статті
Муніципалітет Поморіє впровадив фотоелектричні системи в соціальних закладах для підвищення енергоефективності
Вертикальний газовий коридор: Болгарія буде готова до транзиту до кінця 2026 року.
Оновлюють знакові «Грибки» у Бургасі: стартує масштабний ремонт
34-та антарктична експедиція: Наукові успіхи та досягнення в Ахелої
Муніципалітет Бургаса активно підтримує ініціативу, беручи на себе бухгалтерське та юридичне обслуговування, з надією, що цю модель буде масштабовано і в інших частинах країни.
Коментари (132)
Стар_Патриот
04.06.2026, 13:51ех, хора, четох си новината за тая енергийна общност в бургас... ама браво, браво! сериозно, много яко нещо се случва там. аз лично съм малко скептичен по принцип към тия "зелени" инициативи - все па ми се струват някакви празни приказки и еврофондове които изтичат през пръстите ни... ама тая работа с "славейков" звучи наистина добре.
C761430D
04.06.2026, 13:52А бе, тва наистина ли е възможно?! Сериозно, дано не ни
pro_king
04.06.2026, 13:53Абе Стар_Патриот, братче, напълно те разбирам за скептицизма! Ама виж сега - все едно си говорим за първия ни лимонаден човек като деца - дали ще стане нещо от това? И после се оказаха едни левчета... Тва с "зеленото" и еврофондовете наистина е тема дебати, ама да не хвърляме всичко по една лопата!
esaclb106
04.06.2026, 13:53Абе, Стар_Патриот, напълно те разбирам за скептицизма
ssbn193
04.06.2026, 13:54Абе, Стар_Патриот, прав си за скептицизма! Ама наистина ли трябва да сме такива вечно?! Все едно чакаме някой отвън да ни оправи, вместо сами да се хванем за работа. Тая "Славейков" история ми харесва, че е от хората – 🇧🇬
F887C3
04.06.2026, 13:54Абе, Стар_Патриот, к'во значи "малко скептичен"? Честно ли? Да не би пак да си на мнението, че слънцето е измислица на Запада, за да ни отнемат руския газ, а? 😅
Yordan23
04.06.2026, 13:54Абе, Стар_Патриот, браво ти за скептицизма! Напълно те разбирам, все едно си гледаш в огледалото на живота – винаги има под вода камъчета. Ама виж сега, тая работа със "Славей
Dimi71
04.06.2026, 13:54А бе, сериозно ли печелят от слънце
user396@bg
04.06.2026, 13:55Абе, Стар_Патриот, ти си прав човек! СКЕПТИЦИ
C56FE69B
04.06.2026, 13:55Абе, Стар_Патриот, прав си да си скептичен, наистина! В тая държава сме свикнали с празни обещания и "успешни модели", дето се изпаряват като сняг през пролетта. Ама... браво на тия хора в Бургас, че го правят. Наистина.
Луд_Бургазлия
04.06.2026, 13:55Абе Стар_Патриот, много си прав за тия "зелени" инициативи! И аз съм скептичен, да знаеш. Видяхме какво стана с други проекти - пари отидоха, а ние пак на вятъра. Ама тая работа със Славейков наистина звучи обещаващо. Честно казано, радвам се да чуя нещо позитивно от Бургас! Все пак трябва да
maria589@gmail
04.06.2026, 13:55Ами... наистина обнадеждаващо. Искам да повярвам, че е нещо трайно, а
Печо
04.06.2026, 13:56Ааа, "успешен модел"... да видим колко време ще е успешен. Че
Stoyan23
04.06.2026, 13:51Хм, интересно. Радвам се да видя такива инициативи у нас. Важно е да подкрепяме местните проекти за зелена енергия, особено като се има предвид какво ни пред
pro_angel
04.06.2026, 13:54Ех, Stoyan23, браво за коментара! Напълно си прав, важно е да подкрепяме такива проекти, ама ей хора, как стана така, че винаги като чуем "зелена енергия" веднага ни хрумва - "абе, това не е ли поредната схема?" Ама виж сега - бургазлии правят печалби! Това вече е нещо друго, нали?
Ivan2
04.06.2026, 13:54Абе, сериозно ли вече печелят? Да не е
super_wolf
04.06.2026, 13:54Stoyan23, прав си напълно! 👍 Важното е да се подкрепят тези малки стъпки. Това е началото на нещо голямо, а и
crazy_boss
04.06.2026, 13:55Абе Stoyan23, браво за коментара! Напълно си прав, трябва да се подкрепят такива инициативи! Ама хайде де, да видим дали ще
lxyha309
04.06.2026, 13:55Абе Stoyan23, то верно, хубава е работата! Ама да не ни се опетни с руски интереси, а? Видяхме кво става като зависим от путлера... Важно е да си гледаме нашите зелени
Милов
04.06.2026, 13:56Оооо, Stoyan23, абсолютно си прав! 🤩 Радвам се, че и ти виждаш колко важна е тази инициатива! Честно казано, доста ме вдигна духа - все пак, да видим наши хора да правят нещо смислено за бъдещето ни, вместо да ровят в миналото или 🤬
Mariya68
04.06.2026, 14:11Абе, харесва ми, че поне нещо се случва в Бургас, а не само магистрали да строим... Печалби? Добре де, ще видим догодина как стоят нещата. Слънцето все па
vkrpl480
04.06.2026, 14:12амииии... дааа, верно каза марие! тря
Честит_Бургазлия
04.06.2026, 14:15Ммм, добре де, Марие! Ама вие селти ли сте или... Слънцето все пак си грее над Бургас,
clqlyngt735
04.06.2026, 14:16Здравейте, Mariya68 и останалите колеги. Съгласен съм с Вас, че е добре да има инициативи като тази в Бургас, особено когато става дума за устойчиви решения и зелена енергия. Важно е да се развиват такива модели, които да допринасят към по-добро бъдеще за всички ни и да намаляват зависимостта от изкопаеми горива - нещо, което е особено актуално в сегашната ситуация.
super_hero
04.06.2026, 14:12Абе, пичове, вие го гледате ли какви са нещата?! Бургас, зелена енергия, печалби! Браво на бургазлии! Сериозно, много се радвам да чувам такива новини от нашата страна. Т'ва е нещо истинско, а не някакви празни приказки като дето ни разправяха години наред.
Мичев
04.06.2026, 14:16Абе... добре е. Сериозно, дано не е само еднодневка. Т 🤙
Ivan34
04.06.2026, 14:16абе, наистина ли някой прочете закона за енергийните общности преди да скочат на "браво бургазлии"? сериозно, каква е правната рамка тук? кой проверява дали печалбите са реални и разпределени справедливо между участниците -
6D63D631EE
04.06.2026, 14:42абе, добре ли чухте? печалби от соларни панели?! да не са ни заблуждават нещо или наистина става? интересно ми как ще се отрази това на сметките ни в крайна сметка... иначе браво на хората в бургас, ако наистина е така и има реална печалба, а не само за медиите. какви са дългосрочните планове, обаче? ще раз
Милов
04.06.2026, 14:44Абе, хора, сериозно... да не викаме само "браво" на Бургас, а да помислим малко по-задълбочено, нали? Печалби от солари - супер, ама какво значи "печалба"? Да не им се получи като с магистралите – рекламират ги като "най-хубавите", а после... сами знаете. 🙄
klvpi724
04.06.2026, 14:44Абе, я да го кажа - много яко! Радвам се, че има такива проекти у нас.
Дичо
04.06.2026, 14:46Да, факт е. Пишат се печалби, значи нещо работи. Дано да не е само за снимките и да помогне на хората в крайна сметка. Трябва да се под
Тоно
04.06.2026, 15:12Абе, сериозно ли? Соларни панели печелят пари? Кво става тука бе хора?! Не че нещо против, ама помниме си как ни лъгаха с други "успешни модели". Да видим докъде ще стигне тая работа. Ясно е, че трябва да гледаме напред и зелена енергия е яко, но кво точно означава "устойчиво бъдеще" за нас обикновените хора? Сметките ни ще паднат
Добър_Реалист
04.06.2026, 15:14Абе, Тоно, кво значи "кво става тука бе хора?!" А
wlrqzq519
04.06.2026, 15:16Абе, кво значи "устойчиво бъдеще" бе?! Да не ни
Рачев
04.06.2026, 15:30Еее, супер! Радвам се да видя, 4е нещо се случва в тая посока. Дано не е само за гъзене пред Европа,
Petar55
04.06.2026, 15:35мамка му! най-накрая нещо свястно! радвам се че бу
pesho438@abv
04.06.2026, 15:41абе, хубаво е, разбира се, че има печалби от солари, ама да не стане като с тец-овете – харесват ни на хартия, а ние плащаме тока. да видим дали наистина ще има полза 😏
9296354819
04.06.2026, 15:45Абе, Pesho, ти си прав, разбира се. Хич да не ни е за пръст с тези "успешни модели" дето винаги звучат прекалено розово в началото. Все едно сме забравили какви циркове правихме с ТЕЦ-овете - големи обещания, еко-фантазии и накрая - джобът ни се отваря все по-широко за тока.
Пемир
04.06.2026, 15:46Абе, Пешо прав си, разбирам къде ти е главата! Често така става, а? Пишат, че нещо е супер, ама после ние плащаме сметките. С ТЕЦ-овете точно така беше – помня го, брат! Но тука трябва да сме малко по-различни, нали?
78BF280F
04.06.2026, 16:00абе, добре де, ама да не се окаже пак трик с лъжливи обещания... ще видим дали ще има ре
066328945D
04.06.2026, 16:01Абе, 78BF280F, дааааааааа! 😂 То верно, все тая е, ама пък поне си заслужава да се надяваме малко. Че нещо слънчице
Млад_Българин
04.06.2026, 16:02Ехее, 78BF280F, прав си да си внимателен! Ние сме виждали много "успешни модели", дето се оказаха прах в очите. Но факт е, че тази новина за Бургас ми харесва – хора и община работят заедно, а не някой отгоре да ни ка
Прав_Граждан
04.06.2026, 16:03ахахах, к'во значи "дали ще има ре"? сериозно ли? хора, вие ли сте наистина такива песимисти?! 🤩 то е ясно, че няма да стане за един ден, ама пък гледай какви са постигнали в бургас! фотоволтаици, печалби, община подкрепя… това не е ли супер яко? дано 😅
ziyl232
04.06.2026, 16:01абе, добре! браво на бургас! накрая да има нещо свястно в тая държава. но да не ни измамят пак, а? да видим дали ще се отрази наистина на цената на тока, че да не стане само за
Луд_Реалист
04.06.2026, 16:03Абе, ziyl232 прав си на 100%! Както винаги, чакаме с усмивка, ама и с едно ухо насторожено! "Зелено" може да стане много бързо "червено", ако някой му дойде акъла да си набута муцуната. Бургас да е жив и здрав, че поне нещо свършено се прави там. Ама не им даваме
4A2A54CFB8
04.06.2026, 16:04ееее, браво бургас! 👍 да, наистина е яко, че нещо се случва на добре в тая държава, дано да не ни я откраднат пак, а? ама верно, трябва да сме внимателни – много са хитърци. то и за европа е важно да имаме зелена енергия, да намалим зависимостта от тия дебалансирани руснаци! 🇪🇺🇧
9CA0B1B6D0
04.06.2026, 16:22Ебаси, хора! Сериозно ли? Първа енергийна общност с печалби? В Бургас?! Няма как да не се зарадвам, честно казано. И на фона на всичките тези случки с тока и проблемите... нещо позитивно.
Лош_Граждан
04.06.2026, 16:49Ей, здравейте! Честно казано, радвам се да чуя за успеха на енергийната общност в Бургас. Все пак е нещо, което показва, че може и у нас да се правят разумни неща – особено когато става въпрос за зелена
glelv602
04.06.2026, 16:53Ало, здравийте! Лош_Граждан си прав напълно. Радвам се, че го казваш. Честно казано, доста съм уморен да чувам само лоши новини от БГ-то, малко светлина в тунела винаги е добре дошла. И наистина – факт е, че когато има желание и хората работят заедно с общината, може да се постигне нещо реално.
ultra_wolf
04.06.2026, 16:52Евяла за бургазлии! Сериозно, радвам се като малък, че нещо хубаво се случва у нас. Зелена енергия – това е пътя! Особено на фона на цялата тая гадост с руските газове и манипулациите... Да видим сега дали ще го развалят, както обикновено. Да не стане пак "българска гордост" за 2 дни и после - нищо. Надявам се общината да
07E30B
04.06.2026, 16:55абе, верно, хубаво нщо - зелената енергия!
Ранов
04.06.2026, 17:02Абе, бате, наистина ли Бургас правят нещо полезно?! 😅 Браво им! Дано не се окаже, че някой си е прибрал комисионна и после системата заглъхва... Сериозно обаче, хубаво е да има поне един пример на живо, че може да се прави нещо смислено. И без да зависим от руснаците, де! 🤦♂️
Лош_Реалист
04.06.2026, 17:05Ей, Ранов, сериозно ли?! 😂 Ама харесва ми позитивизма! Дано наистина е истинско
01C23794
04.06.2026, 17:13Абе, наистина ли е реално това? Откъде ще излезе тая печалба, какво точно правят там? 🧐 Да не се окаже някаква схема... ама 😁
ivan37@eu
04.06.2026, 17:14Абе, наистина ли? Печалби? От фотоволтаици? 🤨 Да не са го окрали таа община с някакви китайски панели на безце 🔥
Стеко
04.06.2026, 17:15Абе, пич, кво да кажа... 🤔 Ама наистина ли е възможно това нещо? Все пак си мисля, че ако има реална печалба, значи яко нещо се случва, нали? Дано не е някаква измислица за медиите. Важното е, че и общи
Томир
04.06.2026, 17:28Абе, добро ли е това? Сериозно, щом общината и хората са заедно - може да се получи нещо яко. Ама наистина ли ще продъл
Petar36
04.06.2026, 17:29абе, наистина ли ще продължи или е само пиар трик?! че то все нещо "успешно" правят 👍
lblc346
04.06.2026, 18:29Абе, хора, честно ли? Първа енергийна общност с печалба?! Браво на бургазлии! Сериозно, все пак трябва да се признае, когато нещо се прави както трябва.
gosho174@abv
04.06.2026, 18:30абе, пичовеее!!! сериозно ли виждате тая новина?! първа енергийна общност с печалба?!? бургас ни изненадаха сериозно! браво на хората там – супер яко е, че са го направили! наистина, трябва да се признае, КОГАТО някой си върши работата както трябва и за доброто на всички.
wxrak335
04.06.2026, 18:31Абе, к'ви са тия "първа"... десетки общ
CA75A7
04.06.2026, 18:33Хм... интересно. Важно е да има такива инициативи, наистина. Дано се 🔥
lglkyf509
04.06.2026, 19:11Евала на бургазлии! 🌞 Малка слънце, малко ум, и хоп - печа 🤔
Томир
04.06.2026, 19:23Ааа, браво! Най-накрая нещо свястно от Бургас! Дано не го провалим някъде 😂
real_master611
04.06.2026, 19:25Абе, Томи, кво значи "дано не го провалим"? Щом
bg614@eu
04.06.2026, 19:40Абе, това ли е голямата промяна? Истиснки ли ще има
Ivan78
04.06.2026, 19:45Абе, здравейте! Видях коментара ти, bg614@eu, и напълно разбирам скептицизма. "Голяма промяна" - да, звучи малко пресилено за една енергийна общност в Бургас, колкото и хубаво да е това, което правят там.
xdvy865
04.06.2026, 19:41Браво, Бургас! 🤩 Точно така трябва да се прави - заедно и за бъдещето! Много яко
Стешко
04.06.2026, 20:00Абе, пичове, честно казано... Радвам се, че има такива инициативи, де! Бургас правят нещо, ама да не се превземваме много. "Първи печалби" - звучи яко, ама колко реално са? И какъв е размерът на инвестицията в началото? Да не се окаже, че общината си е хвърлила доста пари и сега викат "успешен модел", за да прикрият нещо.
Тодар
04.06.2026, 20:03ябе, стешко прав си! "успешен модел" ли? колко струва това "успешно"?
D01618CF95
04.06.2026, 20:01Хубава новина! Радвам се, че има такива инициативи в България, които показват как може да се живее по-зелено и отговорно. Важно е да се подкрепят тези местни об
pesho523@bg
04.06.2026, 20:20ей, добричък модел звучи! радвам се, че нещо се СЛУЧВА в тая насока. въпросът е дали това ще се разрасте и да стане масово? и каква е ролята на европейските фондове тук - помогнаха ли за старта или са само реклама след факта? трябва да видим дали ще има
Дико
04.06.2026, 20:24ппшш, пешо! абе добре звуче наистина, ама аз
Yordan85
04.06.2026, 20:32ехе, добре е да има такива новини от бг. ама да
vwrlxj685
04.06.2026, 20:40Абе, хора, баси! Фотоволтаици в Бургас? Браво на Славейков, че се хванали за работата. Зелена енергия, ама докога ще е "първи печалби"? Щото да не стане като с магистралите - "завършихме", ама още дупки...
Georgi80
04.06.2026, 20:44хм, интересно… тази енергийна общност в бургас – добре е, че има подобни проекти, наистина. но все пак, колко устойчив е този модел на практика? да кажем, ако времето е облачно месец-два, как ще се справят с генерирането на енергия и покриването на разходите? и каква е гаранцията, че общината няма да започне да търси други "успешни" проекти след година-две и да изостави
dnhqwdm925
04.06.2026, 20:46абе георги, прав си на 100% за въпросите ти! и аз се замислих точно над тези неща като четох новината. наистина е яко, че има инициативи като тази в славейков, браво на хората там – много са готини, че се захванали с това. но да си признаем, времето тук е малко капризно и облачни дни може да има доста, особено през зимата.
Стар_Бургазлия
04.06.2026, 20:47Абе, Georgi80, много правилни въпроси задаваш, братче! Напълно си прав да се питаш как ще е с облачните дни – аз пък се чудя дали някой помни да даваха субсидии за нещо и наистина да го поддържаха дългосрочно. Ама хайде де, не можем да сме само скептици! Важното е, че се прави нещо! Да, един слънчев парк в Бургас няма да ни изкара от кризата, ама пък ако всяка община започнеше да подкрепя поне една подобна инициатива, щеше да е доста по-добре.
Petar43
04.06.2026, 20:48Абе, Георге прав си напълно. "Устойчив" е ключовата дума тук. Радвам се за хората в Бургас и за печалбата, наистина - добре е да има позитивни новини от България. Но да не забрав
5D6B21
04.06.2026, 21:29Абе, добре де... ама все тая дали правим, дали не. Видяхме какво СТАВА
Добър_Българин
04.06.2026, 21:33Аби, 5D6B21, хахха! Видяхме какво СТА
gosho221@eu
04.06.2026, 21:33абе, 5d6b21, т'ва "все тая дали правим, дали не" е супер цинично, братче! да, видяли сме какво става - корупция, мутри, кражби... ама значи ли, че трябва да се отричаме от всичко ху
qdpynb59
04.06.2026, 21:50Амиии, яко е, че се случва нещо такова в Бургас! Дано повече хора се включат и да видим още такива 👎
super_boss
04.06.2026, 22:18ооо, браво, браво! честно казано, много се развълнувах като прочетох това! накрая нещо позитивно от българия! да, да, знам, че винаги има "ама..." и "все пак...", но все едно - страхотно е! хора, които си помагат сами, община, която подкрепя – това е истинският дух на европа! 🤔
veallbgo359
04.06.2026, 22:42Евала Бургас, евала! 🥳 Честно казано, много се забавлявам като чета такива новини! Най-накрая нещо светло и хубаво от България, а не само лоши вестници! Браво на хората в "Славейков", наистина са готини да са се захванали с тая работа.
havyhq188
04.06.2026, 23:13Абе хора, вижте сега… "Успешен модел" пишете? Да, хубаво е, че в "Славейков" се опитват да правят нещо полезно за общността и да генерират печалби от слънцето. Честито им! Наистина. 🤔
Dimi15
04.06.2026, 23:16хей! прав си хавю, че "успешен модел" е го
hdrmkxj8
04.06.2026, 23:17хей havyhq188, к'во значи "успе6ен модел" да го кажем така? ама сериозно
gosho545@bg
04.06.2026, 23:37Браво, браво на хората от Славейков! Супер яко е, че вървят напред с тези зелени технологии! Дано и другите квартали се х
Истински_Българин
04.06.2026, 23:42Страхотна новина! Радвам се, че има инициативи като тази, показващи как можем да правим нещо полезно за
Yordan41
04.06.2026, 23:58Ахах, много яко! Наистина радвам се, че има такива проекти у нас. Дано повече хора последват примера на Славейков - зелена енергия, печалби за об 🤙
real_wolf
04.06.2026, 23:58Абе, браво на бургазлии! Честно казано, доста хубава новина е. То вече стана ясно, че зеленият енергиен преход не е само модна дума, а наистина може да се прави нещо полезно и печелившо за хората. "Славейков" да са живи и здрави!
Yordan55
05.06.2026, 00:03Абе, real_wolf, браво за окуражаването! Наистина е яко да видиш нещо такова от Бургас - малко светлина в мрака на тия всякакви... КХЪМ... "икономически чудеса" дето ни ги пробутват.
Генов
05.06.2026, 00:32Ебаси, баце! 🤣 Зелено, печалби... май нещо добро се случва в тая държава? Дано не е някаква измама, де. Видяли сме си ние "успешни модели"... ама все пак -
Yordan99
05.06.2026, 01:10Абе, вие нормални ли сте бе хора?! "Успешен модел" пишете... ама сериозно, наистина ли вярвате на тия приказки? Да, хубаво е, че нещо се случва в Бургас, браво на тях де, да са живи и здрави. Ама к'во значи "успешен модел"? Колко струва тая система бе?! Откъде са дошли парите за нея? Общината ли ги е осигурила, или някой съмнителен инвеститор отвън?! И най-важното - колко реално ползват тия хора 👎
user253@eu
05.06.2026, 01:23абе, пичове, к'во става с тия "успешни модели" ей така?! викам си аз: добре де, зелена енергия - много яко, да сме като европейците, ама какви са реално нещата? не е достатъчно само да пишеш "печалби". дай малко цифри, бе! колко ток произвеждат на година, к'во им е потреблението, колко парички са спестили хората, които участват в тая общност... нищо не казвате конкретно!
Dimi94
05.06.2026, 01:25Абе, user253@eu прав си напълно, пич! Не е като да не съм чел разни истории за "успехи" ама все нщо липсва. Ама наистина, к'ви цифри са ти нужни? Защото едно е да пише
cool_king854
05.06.2026, 01:25Абе user253@eu прав си на 100%! Точно това казвам и аз! Яко е да пишеш "успешни модели", ама дай малко конкретика, бе хора! Цифри, цифри! Къде отиват парите, кой колко спечели, какви са инвестициите... Аз лично се радвам на всяка инициатива за зелена енергия – Европа ни води напред и трябва да я следваме. Русия дето си играе 😁
Истински_Бургазлия
05.06.2026, 01:39Ей, хора, к'во става с тая общност?
Ивалов
05.06.2026, 01:40Абе тва с тия общности май е интересно, ама пак ме съмняват малко. "Първи печалби"... добре де, ама колко? И да не се окаже, че са дошли от някъкви евро
Лош_Граждан
05.06.2026, 02:13Абе, мн яко начинание, наистина! Радвам се, че в Бургас се случват такива неща и дано да е началото на нещо голямо за цялата страна. Ама викам си аз - тая "първа печалба"... к'во значи? Една година ли я има общността? Две? Ако са само няколко месеца, малка печалбичка не е кой знае какво.
bg620@gmail
05.06.2026, 02:14абе, лош_граждан, прав си на 100%! тоя "успех" май е малко... прекалено оптимистично представен, да ти кажа честно. една година? две? наистина ли това са достатъчни за да го наречеш "успешен модел"? аз пък си мисля, че трябваше да го обяснят по-ясно в статията!
Рано
05.06.2026, 03:42Хубава новина от Бургас, наистина. Важно е да се подкрепят такива инициативи, които насърчават устойчивото развитие и
E3342BA541
05.06.2026, 03:42Абе, страхотна новина, наистина! Радвам се да видя такива инициативи у нас. Дано този модел в Бургас стане примерен за цяла България и други градове да последват. Важно е хората да участват активно и общините да подкрепят тези проекти.
Ivan15
05.06.2026, 03:46Ами да... Радвам се, че има позитивни новини от Бургас, все пак. Дано наистина е нещо трайно, а не просто пиар трик. Т
8D35C3
05.06.2026, 05:11Добре е за Бургас, дано други градове да последват примера
Печев
05.06.2026, 05:13а бе, бая преказки... ама наистина ли ще е зелено, или просто нов начин да се окра 😅
fan752@abv
05.06.2026, 05:21Ами, добре де... Едно печялба - хубаво нещо. Да видим дали ще се задържи и после като се разшири малко, пак да няма изненади. Не е лошо за Бурга
wrsgzsi981
05.06.2026, 05:22Абе пичове, супер яко! Браво на бургазлиииииииии! 😂 Сега всички да гледат как се прави, а не само да мрънкат! Честно казано, много ме кефи, че нормални хора си взимат нещата в ръце и правят нещо смислено. А за печълбата – ясно е, че трябва време и да видим дали ще има някакви проблеми, ама все пак - ПЪРВА печалба
Истински_Българин
05.06.2026, 05:28Абе, яко! Супер са момчетата в Бургас, че се хванали да правят нещо полезно за околната среда и за хората. Дано наистина е стабилно и да има още таки
53CFF42F
05.06.2026, 06:12евала на хората в бургас! много хубава новина – наистина радва, че има инициативи като тази. значи, все пак може да се работи за по-зелено бъдеще и с участието на обикновени хора. какво ще кажете обаче, дали този модел е достатъчно скалируем? дано не е само пилотен проект и наистина може да се разшири в други градове и региони. трябва ни повече такива примери! аз лично
real922@mail
05.06.2026, 06:23Абе, супер яко! Честно казано, доста ме зарадва тази новина от Бургас. Виждам, че вече има печалби – значи явно нещо се прави както трябва, а не е просто празна приказка за "зелен" имидж
fixhne946
05.06.2026, 06:48Абе, пичове, браво на Бургас! Сериозно, яко е да се види нщо позитивно за промяна. Тая енергийна общност "Славейков" – наистина вдъхновяващо! Не че аз съм голям фен на тия грантове и проекти, ама като видя реални резултати… добре де, печалби са си печалби, дано не е някаква малка сума и да е устойчива. 🤙
fan695@gmail
05.06.2026, 06:51ех, пичове... дано наистина е трайно. че много проекти почнаха с гръм и трясък, а после заглъх
bg593@gmail
05.06.2026, 07:42Абе, хора, страхотна новина! 🤩 мн се радвам да видя, че нещо хубаво става в нашата страна, особено когато е свързано с бъдещето ни и околната среда. Тая енергийна общност "Славейков" наистина показва как МОЖЕМ да работим заедно - община, граждани… Това е ключово!
Рачев
05.06.2026, 07:44Абе, хора, добре е разбира се, браво на Бургас! Но нека не се залъгваме много, а? "Успешен модел" звучи яко, ама да видим ще стане ли наистина трайно, бе. Тая енергийна общност - супер идея, признавам си, ама кой ги финансира тия проекти? Да не би някой от Кремъл да е дал пари таичко? Не казвам, че е така, ясно ми е, че европейски фондове има и такива неща стават, ама трябва да се следи. 👍
D30EF0
05.06.2026, 09:32Браво, Бургас! Хубава работа свършват тия хора. Надявам се да има още такива общности из цяла България. Зелена енергия – това е пътя,
Бослав
05.06.2026, 09:36Абе, D30EF0 прав си, браво на Бургас! Наистина яко нещо се случва там. Ама да не се окаже, че пак някой корумпиран тип е дръпнал конците и общината само прави театър. Надявам се наистина да е за народа и да помогне
Yordan97
05.06.2026, 10:09Абе, викам си... добре е. Наистина добре е да видиш такова нещо. Не казвам, че сме открили топлата вода, разбира се. Има къде да отидем, много работа ни предстои. Но все пак - фактът, че в Бургас имат вече печалба от подобен проект... показва, че не е мираж цялата тая идея за зелена енергия и общностно производство.
gosho60@abv
05.06.2026, 10:19Абе, хора, много ми хареса новината! Честно казано, доста съм скептичен обикновено към такива съобщения – винаги намирам някаква закачка или лобистки интерес. Но тук... нещо искрено ме зарадва.
Иваслав
05.06.2026, 10:23Ей хора! 🤘 Този коментар ще е малко по-дълъг, ама дайте шанс.
Vasil48
05.06.2026, 10:39абе, здравейте! видях новината за общност "славейков" в бургас и... добре де, приятно звучи. но да не се надяваме твърде много веднага. какво точно означава "първи печалби"? говорим ли за символична сума, която покрива част от разходите или наистина е нещо значимо?
Vasil86
05.06.2026, 10:40Евала на хората в Бургас! Наистина е освежаващо да чета за подобни инициативи. Знаете ли колко много мразя тези статии "България е най-добрата в...", винаги има някой уловка, нещо скрито зад красивите думи. А тук - едно просто и ясно: хората се обединяват, правят нещо полезно за себе си и за планетата.
Точо
05.06.2026, 11:01абе, хора, браво на бургазлии! сериозно, радвам се да видя такива новини от бг. зелена енергия - това е пътя! особено сега, като гледам какво се случва със газта и цените... 😩 дано не стане само дотук с бургас и повече общини я х 💸
gvfqw360
05.06.2026, 11:02Евала за инициативата! Много яко, че хората в Бургас се хващат за работа и правят нещо полезно. Наистина е важно да има такива примери, ама да не се заблуждаваме - едно такова нещо не може да реши всичките ни проблеми с енергетиката. Пък и трябва да видим дали ще стане по-масово, че все пак една общност в Бургас е само началото. Важното е, че има движение в правилната посо
idmxi243
05.06.2026, 11:24Ами... добре де. Радвам се, че има такива неща. Видях новината за Бургас, честно казано. Важно е да се подкрепят подобни инициативи, ама да не си правим слънчеви панели само защото някой ни казва отгоре. Тря
real_angel541
05.06.2026, 11:26абе тва е супер! браво на хората в бургас, че се захванаха! то верно, да не ни го натрапват отгоре, ама пък тряб
Рашко
05.06.2026, 11:40Абе тва е супер яко! Честно казано, много ме кефи да виждам такива новини от БГ - все едно има надежда покрай тия вечно лоши слухове и скандали. Браво на бургазлии, сериозно – наистина са го зачекнали с тая енергийна общност. 💩
mega_legend854
05.06.2026, 12:10Абе, хора, много яко нещо става в Бургас, наистина! Да си признаем, че доста години бяхме малко назад с тия зелени технологии, ама явно се променя нещо. И това с енергийната общност – звучи супер добре, защото показва, че хората могат да си помагат сами и да правят нещо за околната среда.
Добър_Софиянец
05.06.2026, 12:40а? енергийна общност? 😅 добре де, радвам се за бургазлии, ама дано не стане като с тия магистрали - по4ват го с
7BB56B
05.06.2026, 13:24Еее, страхотна новина наистина! 👏 Ама какъв е крайният срок за кандидатстване по програмите за такива общности? Сериозно ме интересува, дали и в моя град можем да направим нещо подобно... И има ли някакви конкретни изисквания към участниците, освен да са граждани? Да не стане пак
Иваслав
05.06.2026, 13:29А? Зелена енергия ли? Ехаа, дано не излезе после някаква дупка в 🤬