Проект закона о государственном бюджете Республики Болгария на 2026 год одобрен Советом министров, сообщили в пресс-службе правительства. Решение было принято после состоявшегося ранее заседания Трехстороннего совета, на котором социальные партнеры обсудили основные параметры и приоритеты в бюджете.
Помимо того, что кабинет министров одобрил проект Закона о государственном бюджете Республики Болгария на 2026 год, правительство приняло и актуализированный среднесрочный бюджетный прогноз на период 2026–2028 гг. Он выполняет роль мотивов к законопроекту и служит основой для разработки государственного бюджета на 2026 год.
Бюджет на 2026 год подготовлен в соответствии с первым принятым "Национальным среднесрочным фискально-структурным планом Республики Болгария на период 2025–2028 гг.", который включает политики, приоритеты, реформы и инвестиционные намерения в среднесрочном горизонте. Те же отражены и в национальных бюджетных документах. В отношении фискальной политики сохраняется приоритет обеспечения долгосрочной устойчивости государственных финансов, с целью повышения доверия к стране и создания предсказуемой инвестиционной и хозяйственной среды.
В связи с предстоящим введением евро с 1 января 2026 года, информация и документы по бюджетной процедуре на 2026 год подготовлены в евро. Использован официальный обменный курс, определенный в ст. 5 Закона о введении евро в Республике Болгария – 1,95583 лева за 1 евро.
Первоначально разработанные проекты бюджетных законов на 2026 год, которые были одобрены Советом министров и внесены в Народное собрание в ноябре этого года, впоследствии были отозваны Решением № 839 от 2 декабря 2025 года Совета министров. Настоящий проект представляет собой вторую, переработанную версию бюджета.
Финансовые расчеты на период 2026–2028 гг. отражают тенденции в осеннем макроэкономическом прогнозе развития национальной экономики, а также основные допущения и оценки эффекта от дискреционных мер по доходной и расходной части.
Согласно осеннему макроэкономическому прогнозу Министерства финансов (МФ) на период 2026–2028 гг., экономический рост ожидается на уровне 2,7% в 2026 году. На 2027 и 2028 годы предусмотрен рост валового внутреннего продукта в диапазоне 2,5–2,4%. Среднегодовая инфляция на 2026 год ожидается схожей с той, что была в 2025 году – 3,5%, прогнозируется замедление до 2,9% в 2027 году и до 2,5% в 2028 году. Макроэкономический прогноз подтвержден Фискальным советом и близок к ожиданиям международных институтов, таких как Европейская комиссия, ОЭСР и другие.
Размер бюджетного сальдо по консолидированной фискальной программе (КФП), выраженный как доля от ВВП, на период 2026–2028 гг. запланирован в рамках дефицита в 3,0% от ВВП в 2026 году, 2,8% от ВВП в 2027 году и 2,4% от ВВП в 2028 году. Поддержание дефицита в этих пределах направлено на обеспечение финансирования ряда расходных политик, поддержанных необходимыми мерами по увеличению доходов.
На основе сделанных допущений предусматривается, что государственный долг достигнет 37,6 млрд. евро (31,3% от ВВП) в 2026 году, 43,5 млрд. евро (34,2% от ВВП) в 2027 году и 49,0 млрд. евро (36,6% от ВВП) в 2028 году. На 2026 год максимальный размер нового государственного долга, который может быть взят, составляет до 10,0 млрд. евро, в том числе до 3,2 млрд. евро по линии инструмента "SAFE" для укрепления европейской оборонной промышленности.
Минимальный размер фискального резерва к 31 декабря 2026 года заложен в размере 2,4 млрд. евро.
С 1 января 2026 года минимальный страховой доход для самострахующихся лиц определяется в размере 620,20 евро. Максимальный страховой доход для всех застрахованных лиц составляет 2300 евро на 2026 год, 2505 евро на 2027 год и 2659 евро на 2028 год.
Налоговая политика и в дальнейшем будет направлена на достижение макроэкономической и бюджетной стабильности в среднесрочном и долгосрочном плане, а также на обеспечение необходимого финансового ресурса для реализации расходных политик правительства. Основные цели налоговой политики остаются связанными с поддержанием экономического роста, улучшением бизнес-среды, борьбой с налоговыми мошенничествами и злоупотреблениями и повышением фискальной устойчивости.
Общая сумма доходов, пособий и дарений по консолидированной фискальной программе рассчитана в размере 50 402,3 млн. евро на 2026 год, 51 546,9 млн. евро на 2027 год и 54 745,6 млн. евро на 2028 год. Увеличение в 2026 году по сравнению с ожидаемым уровнем в 44 499,2 млн. евро на 2025 год объясняется в основном новоспланированными мерами по доходной части и ожидаемым эффектом от принятых в 2025 году мер, воздействие которых не проявилось в полной мере из-за более позднего принятия бюджета на 2025 год.
При подготовке прогноза по налоговым доходам были учтены следующие предложения по изменениям в налоговом законодательстве:
- Расширение охвата товаров с высоким фискальным риском.
- Расширение системы электронного отслеживания движения транспортных средств, транспортирующих товары с высоким фискальным риском.
- Введение в Закон о корпоративном подоходном налогообложении налоговой льготы для "научно-исследовательской и опытно-конструкторской деятельности (НИОКР)", согласно которой налогообязанным лицам, осуществляющим НИОКР, будет признано для налоговых целей дополнительно 25% от их расходов на НИОКР в соответствующем году при выполнении определенных условий. В случае, если в результате исследовательской деятельности формируется долгосрочный нематериальный актив, предлагается предоставить налогообязанному лицу право увеличить налоговую амортизируемую стоимость этого актива на 25%.
- Продолжение действия нового акцизного календаря по акцизным ставкам на табак и табачные изделия, введенного с 01.05.2025 г., с целью сбалансированного и поэтапного повышения акцизных ставок на табачные продукты.
- Продолжение политики применения налоговых льгот по ст. 22в и ст. 22г Закона о налогах на доходы физических лиц (для детей и детей с инвалидностью) в увеличенном размере и в 2026 году.
- Обеспечение возможности для более благоприятного режима амортизации для целей налогообложения для электромобилей.
С 1 января 2026 года предусматривается увеличение переменной части таксы по ст. 30, п. 3 и 4 Закона об азартных играх для лицензий на организацию азартных игр – с 20% до 22%.
Параметры расходов на прогнозный период соответствуют возможностям бюджета финансировать заложенные политики, а также перспективам развития государственного сектора, фискальным целям и приоритетам правительства. Общий размер расходов по КФП запланирован в размере 54 051,9 млн. евро на 2026 год, 55 091,2 млн. евро на 2027 год и 58 007,1 млн. евро на 2028 год.
В соответствии с национальным правилом по ст. 28, ал. 1 Закона о государственных финансах расходы планируются в размере 40,1% от ВВП на 2026 год, 39,9% от ВВП на 2027 год и 40,0% от ВВП на 2028 год. Отмечается, что при применении активированного исключения, связанного с требованием увеличения расходов на оборону, возникает эффект, который приводит к понижению соотношения этих расходов ниже порога в 40%.
Основные расходные политики, приведшие к увеличению расходной части бюджета на период 2026–2028 гг., включают:
- Повышение минимальной заработной платы с 1 января 2026 г. с 550,67 евро до 620,20 евро.
- Актуализация пенсий по трудовой деятельности, назначенных до 31 декабря предыдущего года, начиная с 1 июля соответствующего года, по т.н. "швейцарскому правилу".
- Увеличение размера денежного пособия по уходу за ребенком до 2-летнего возраста с 398,81 евро до 460,17 евро на весь период до 2028 г. включительно.
- Увеличение размера денежного пособия по уходу за ребенком до 8-летнего возраста от родителя (усыновителя) с 398,81 евро до 460,17 евро на весь период до 2028 г. включительно.
- Повышение с 50% до 75% денежного пособия за неиспользованный отпуск по беременности и родам по ст. 50а Кодекса социального страхования, за неиспользованный отпуск по уходу за ребенком до 2-летнего возраста по ст. 54 КСО и за неиспользованный отпуск по усыновлению ребенка до 5-летнего возраста по ст. 53д КСО.
- Введение единой политики по доходам путем увеличения средств на персонал в бюджетной сфере на 2026 год на 10% и отмена автоматических механизмов определения размера вознаграждений в отдельных секторах, привязанных к средней заработной плате.
- Сохранение политики по доходам для педагогических специалистов в системе дошкольного и школьного образования.
- Старт "Программы поддержки врачей-специализантов" с финансированием в размере 30,0 млн. евро на 2026 год.
- Увеличение средств в бюджетах муниципалитетов вследствие изменений в натуральных показателях по видам деятельности, делегированным от государства, в сферах культуры, социальных услуг, здравоохранения и др. Бюджетные отношения с муниципалитетами планируются в размере 5 077,8 млн. евро на 2026 год по сравнению с 4 563,7 млн. евро на 2025 год, что представляет собой рост на 11,3%.
Средства на капитальные расходы в 2026 году запланированы в размере 7,020 млрд евро. Из них 3,165 млрд евро — национальное финансирование, а 3,855 млрд евро — европейское финансирование (включая финансовые инструменты и займы).
Похожие публикации
БНБ пересмотрела прогноз роста экономики: Что нас ждет до 2027 года?
Зорница Русинова: Дополнительный бюджет не помешает вступлению в еврозону
Мэр Бургаса предлагает лимиты для муниципального бюджета на 2026 год из-за отсутствия государственного бюджета
Исследование: Болгары хотят инвестиций в возобновляемую энергию, а не в ископаемое топливо
Предусматривается продолжение «Инвестиционной программы для муниципальных проектов». Общий максимальный размер средств, которые будут предусмотрены в 2026 году по заключённым договорам для проектов согласно Приложению № 3 к проекту Закона о государственном бюджете на 2026 год, включая проекты, поручаемые и выполняемые мэрами районов в городах с районным делением, составит до 920,3 млн евро. Платежи будут осуществляться Болгарским банком развития на условиях и в порядке, установленных актом Совета министров.
Коментари (131)
0F46FD
08.12.2025, 16:39Абе, хора, какво става с бюджета бе?! Да видим дали наистина ще се стегнат за еврото. 3% дефицит - дано не го минават! Важно е да покажем стабилност пред Европа, че все пак сме част от общия пазар и трябва да спазваме правилата.
Честит_Софиянец
08.12.2025, 16:41Абе, 3% дефицит ли? И кво, значи пак ще ни държат за ушите от Брюксел? Да видим дали този път наистина са го спретнали бюджета правилно, да не се на
F2E2B8134C
08.12.2025, 16:42Абе, хора, спокойно! 3% дефицит е ОК, стига да не го издухат после като винаги! Важното е да покажем на Европа, че сме
Млад_Патриот
08.12.2025, 16:43АМИИИ... да, важно е стабилността. Иначе как
8476AF
08.12.2025, 16:40Хм, значи пак ще се оправяме с бюджета? Да видим дали наистина ще успеем да задържим нещата 🤙
Дичев
08.12.2025, 16:41абе, кво значи "да видим дали ще успеем"? нали еврото идва, трябва да си гледаме бюджета, че да сме ок. три процента дефицит… добре е, ама зависи как го постигат, да не ни
Georgi80
08.12.2025, 16:42Абе, к'во значи "пак ще се оправяме"? Ясно ли е на всичките, че ако продължаваме кат' досега, само ще се оправим да ни ограбят отвън?! 3% дефицит – добре, ама кой ги гарантира тези проценти? Видяхме какво стана с тия прогнози преди... едно измисляне. Да не се надяваме някой там от Москва да ни "спаси", че ще ни върнат 👍
Дишко
08.12.2025, 16:42Абе, нормално ли е винаги да "се оправяваме"? Дано поне еврото ни донесе някакви реални ползи, а не само приказки. И
0648F892
08.12.2025, 16:43Абе, братче, 8476AF! Какво значи "пак ще се оправяме"? Ти си видял ли какви ги правят тия руските тролове да пишат коментари под всяка новина?! Нашата държава се развива, еврото идва – това е огромен скок напред! Ама някои хора само знаят да мрънкат и да търсят лошите намерения.
Mariya1
08.12.2025, 16:43Ааа, класика! 🙄 "Ще се оправяме"... като досега. Да видим дали с еврото ще
DEACFA
08.12.2025, 16:58Абе хора... тая новина ме накара да се замисля… Пак бюджет, пак актуализации… Знаете ли какво значи това? Че работата ни е все така – да гасим пожари и да се надяваме на добро.
ultra_tiger701
08.12.2025, 16:59Абе, DEACFA прав си напълно! Все тая работа - винаги пожари… Ама дай малко оптимизъм, хора! Това с еврото е шанс за нас, сериозен шанс! Да видим как ще се възползваме. 3% дефици
99B9303A
08.12.2025, 16:59Абе, DEACFA, верно си прав... гасим пожари все тая. Но виж сега - еврото е голяма работа, а
jxqjw553
08.12.2025, 17:02Абе, DEACFA... наистина ли? Не знам, аз съм малко по-оптимист. Важно е, че се подравняваме с Европа и спазва
Dimi67
08.12.2025, 17:02Абе, DEACFA прав си напълно. Все тая работа – бюджети, актуализации… Като че ли винаги сме на ръба. 3% дефицит... добре е да имаме резерв, ама да не се разпиляваме! Важното е да влезем в еврозоната и да използваме тези европейски фондове прави
8D8454213A
08.12.2025, 17:11Абе, сериозно ли? Отново проектобюджет и "актуализации"? Кога ще видим някакъв стабилен план за развитие, а не просто да затърваме с тези временни мерки?! 3% дефицит... ама наистина ли това е достатъчно, като гледам какво се случва по
ultra_wolf177
08.12.2025, 17:13Абе, хора... (и аз пиша от телефона, извинявайте за правописа!). 8D8454213A много правилно се е подхванал. Този "проектобюджет" звучи като лапсус футуристичен - 2026-та?! Да не си мислим, че до тогава ще сме на крака ли? И да, три процента дефицит... това е все едно да лекуваш пневмония с чай от лайка. Срамно е. 😡
D1FC5A3596
08.12.2025, 17:13Абе, я да питам... за Русия нещо каза ли някой
gosho678@mail
08.12.2025, 17:14ама наестина... все някакви актуализации. да видим дали с еврото ще има про 🙄
3C8F38D4
08.12.2025, 17:14Абе, хора, спокойноооо! Разбирам напрежението, наистина разбирам, ама дайте малко оптимизъм! 3% дефицит - това е сериозна стъпка към стабилността, особено в тази объркана геополитическа обстановка. И не забравяйте, че следваме европейските правила и стандарти, което е огромна полза за нас!
maria236@gmail
08.12.2025, 17:15Абе, хора, спокойнооо! 😅 Разбирам притесненията ви, ама все пак – фактът, че мислим за 🤔
77995FFE6A
08.12.2025, 17:21Абе, пичове... вие обърнете внимание - 3% дефицит ама все пак! Дано не ни се налага пак някакви компромиси в последния момент заради тия отвън. Важно е да се фокусираме върху реалните инвести
5DE2B6D7E7
08.12.2025, 17:23Абе, Stoyan8 прав си напълно! Направо ти казвам, че 3% дефицит е ОК, стига да го използваме правилно, а? Все пак трябва да се види конкретно за какво ще отидат парите, да не ги набутаме някъде по стари схеми, далавери и такива. Да видим какви са приоритетите.
Прав_Човек
08.12.2025, 17:24абе, пичове, к'ви са тия?! 3% дефицит - ама браво на правителството, че се придържат към европейските правила! все пак, какво лошо има в това да си стабилен и да спазваш обещанията? ама наистина ли някой очакваше чудо, като гледам какви са ни "приятелите" от изток?! те още се опитват да ни шантажират с газ и пропа
B9B10B29
08.12.2025, 17:38Абе, пичове, сериозно ли това е всичко? 3% дефицит... добре, ама къде са инвестициите в хората?! Къде е подкрепата за малкия бизнес, че да произвеждаме повече и да изнасяме към Европа?! То еврото ще дойде, ама ако няма какво да продаваме, само ще ни оск 🤦♂️
Млад_Българин
08.12.2025, 17:40абе пичове, я цитирам b9b10b29 - напълно прав си! тоя бюджет мирише на стара консерва с руски парцали вътре. 3% дефицит?! ама за к'во ни е еврото тогава, да плащаме повече 🤙
eomln257
08.12.2025, 17:42Абе, чакай малко! 3% дефицит?! И к'во, ще си харчим парите за тиквички ли, бе хора? Като гледам как НЯКОИ се опитват да ни пробутат руски газ и "приятелство" на изток, все ми е жал за българите. Европа ни чака, еврото идва, ама с тая
Прав_Българин
08.12.2025, 17:39Хм... значи пак бюджет, пак актуализации. Ясно е, че еврото идва и трябва да се подредим, ама все пак... 3% дефицит... звучи малко рисковано, особено като гледам какво става в Европа сега. Дано не ни хвана някой нов шок. Важно е да инвестираме разумно, да не трошим пари за глупости и да се фокусираме
Тошко
08.12.2025, 17:40Прав_Българин, пич, напълно си прав! Еврото е факт и трябва да се стегнем яко. 3% дефицит е малко нервно, ама важното е да гледаме напред. Дано не ни завари някой нов вирус или нещо от сорта... ама с Европа зад нас сме по-силни. Най-важното е да вложим
pro_wolf345
08.12.2025, 17:42Абе, Прав_Българин, прав си напълно... 3% де
Stoyan8
08.12.2025, 17:43Абе хора, кво ви стана? 3% дефицит – не е драма! По-важното е да видим как ще използваме парите, които идват от Европа. Ние сме част от ЕС, трябва да се държим като такива! Да се фокусираме върху проектите за модернизация, инфраструктурата да я оправим най-накрая
Рано
08.12.2025, 17:43Абе, хора, здравейте! Прав_Българин е прав, трябва да сме мн внимателни с тези проценти дефицит, особено сега като глобалното положение е... ами, какво да кажа, кофти. Но все пак, аз съм оптимист (винаги съм го казвал!).
cool_boss
08.12.2025, 18:18абе, хора, сериозно ли? 3% дефицит... ок, разбирам, че идва еврото и трябва да си гледаме бюджета, ама дали наистина сме подготвени за тая промяна?! дано не ни се окаже, че после ще има някакви непредвидени разходи
Прав_Софиянец
08.12.2025, 18:21пффф, 3% дефицит... значи пак някой нагъл руски агент се опи
63B0FBBC
08.12.2025, 18:22Абе, сериозно ли още питате дали сме готови?! С еврото ще ни изстрелят в космоса! 🚀 Да си гледаме бюджета, разбира се, ама да не им хванем манджите на тия от Кремъл, които само 🤙
Georgi85
08.12.2025, 18:23Абе, нормално ли е да се тревожим, пич? Еврото наближава, ама 😂
74E9E326AE
08.12.2025, 18:23Абе, cool_boss, прав си! Три процента дефицит е малко нервно, ама като гледам какви далавери правеха преди с бюджета
wrvltu533
08.12.2025, 19:31Абе хора, здравейте! Четох коментарите долу и доста са ясни нещата... ама ще си кажа пак от моята периферия. 3% дефицит - да, добре е да се гледа внимателно, наистина. Нооо, нека да не се шашкаме толкоз!
Печев
08.12.2025, 19:34Здравей, wrvltu533! Съгласен съм, паниката няма място за притеснение. 3% дефицит в контекста
53E0DE1B
08.12.2025, 19:35А бе, наистина ли смятате, че 3% дефицит са достатъчно, след като сме в Европа? Дано
Dimi25
08.12.2025, 19:36Абе, wrvltu533, прави си прав... ама 3% дефицит с 🙄
4E3F07E4
08.12.2025, 19:38Абе, пичове, гледам коментарите и нещо не ми е ясно. 3% дефицит… ок, разбирам, че трябва да си гледаме бюджета, особенно с еврото на хоризонта. Но вижте го от друг ъгъл: дали изобщо имаме ясен план как ще се справяме? Не става само да казваме "3% и готово!".
Дидар
08.12.2025, 19:41Абе, пичове, прав си за плана! Три процента дефицит звучи добре на хартия, ама кой ще го види на практика? Все та 🙄
bg694@bg
08.12.2025, 19:42Абе, пичове, 4E3F07E4 прав си напълно! Не може само с "3% и готово" да минава номера. Все едно казваме: "Имаме кола, значи можем да караме!" Ами ако няма бензин? Или гумите са спукани? 🤣 💥
ultra_hero255
08.12.2025, 19:42Абе, стига сте кьорсолуци, хора! 3% дефицит?! Да, добре е да имаме око на числата, ама вие изобщо прочетохте ли какво казват? Че идва еврото, бе! Това е огромна промяна! Сега трябва да се стегнем и да покажем, че сме европейци докрай. Не може все да крещите "ама на!", "ама ще ни съсипят!". 😅
user857@abv
08.12.2025, 19:44Ами, да... Ultra_hero255 е прав. Трябва да гледаме напред. Еврото е шанс за България, а не проклятие. Истината е, че стабилността в бюджета е
Vasil18
08.12.2025, 19:44браво за еврото! 🥳 най-накрая ще сме
gdvk795
08.12.2025, 19:44абе, ultra_hero255 прав си на 100%! стига с тия москви! да се стегнем наистина,
Yordan53
08.12.2025, 19:47Абе, еврото ще дойде ли наистина? Или пак някаква шега ни правят... Дано поне с него малко се оправим, че май накъде вървим... 🤷♂️ Не помня кога за последно видяхме
Ivan14
08.12.2025, 19:47Абе, ultra_hero255 прав си напълно! Тоя "3% дефицит" е малка цена за да станем истински част от Европа. Да се стегнем всички! И не, не може все да мрънкаме и да гледаме как някакви путиновски тролове ни подклаждат страх и недоверие.
dark_tiger248
08.12.2025, 19:51Абе хора, к'во става тука? 😂 Еврото идва, братя! И трябва да си гледаме бюджета, ясно е това. 3% дефицит – добре, ама да не се правим на ударени и да чакаме някой от Москва да ни спаси. Ние сме в
mkdlgva923
08.12.2025, 19:53Dark_tiger248 прав! Точно така трябва да мислим! Да забра
user18@bg
08.12.2025, 19:58Абе, кви са тия бърбореници по коментарите?! 3% дефицит... абе вие изобщо разбирате ли какво значи това за нас обикновените хора? Да, добре е да се говори за числа и бюджети, ама никой не казва как ще си плащаме тока зимата, бе!
1D0E38
08.12.2025, 20:01абе user18@bg, споко! три процента дефицит е ок, стига да си плащаме тока
gmpcp747
08.12.2025, 20:03Абе, user18@bg прав си напълно. И аз кърша гръб с тия числа... ама то какво да правим? Бюджетът е бюджет, факт е. Да, важно е как ще си плащаме тока, абсолютно! Но виж сега – еврото идва, това е огромна стъпка за нас. Досега, колкото и да ни е било трудно, имахме някаква предвидимост заради лева. Сега трябва да се стегнем, че нещата ще са по-сложни, но и с повече възможности, ако се държим разумно. 💸
Прав_Човек
08.12.2025, 20:29Абе, хора, кво става тука?! 😂 Сериозно, проектобюджет за 2026? Голямо нещо! Ама честно казано, малко ме е страх да си го кажа – все едно ни подготвят психически за някви тежки времена. Три процента дефицит... ама какво означава това на практика?! Ще има ли пари за учителите, за лекарите, за пенсиите? Или пак ще се опитаме да лапат от Европа?
Бослав
08.12.2025, 20:31Абе, Прав_Човек, верно си прав... малко ме е гръбнака, да го кажа. Три процента дефицит...
Прав_Патриот
08.12.2025, 20:32Ахахаха, Прав_Човек, твойта болка ме
lgolv958
08.12.2025, 20:33Ооо, Прав_Човек, успокой се малко! 😂 Да,
Лош_Граждан
08.12.2025, 20:50Абе хора, сериозно ли? 2026 година вече говорим за бюджет?! Да сте видели някой да гледа напред, а не само назад… Аман от тия цифри! Три процента дефицит – значи, пак ще имаме ядове. Но
gosho553@mail
08.12.2025, 20:51абе, лош_гражданин много прав! сериозно ли си говорим за бюджет през 2026-а?! пълна пародия! тия номера ги правиха и преди... "актуализираме", "прогнозираме"... накрая все едно и също – държавен дълг, дефицит и нерви на хората.
Прав_Граждан
08.12.2025, 20:52Абе, Лош_Граждан, прав си... ама какво да прави човек. Три процента дефицит - ами, нормално е за сегашното време. Трябва да гледаме напред, ясно е. Еврото ще дойде и то работа! Дано поне успеят да го вкарат гладко, без мн ядове. Важното е да сме в Европа, там има ред. А тия руските приказки... да си ги говорят те. Ние 🤦♂️
cjvje669
08.12.2025, 20:54Абе, Лош_Граждан, кво значи "пак ще имаме ядове"? Като че ли досега нямаше, а? Сериозно, три процента дефицит – добре звучи на хартия, ама кой гарантира, че наистина ще го спа
fan165@gmail
08.12.2025, 20:54Ами да, Лош_Граждан, права си, цифрите са малко обезсърчаващи на пръв поглед. Но все пак, дефицит от 3% е в рамките на допустимото за еврозо
E83FE74959
08.12.2025, 22:03абе, три процента дефицит... ама да видим дали няма да ни го напълнят пак с
crazy_king873
08.12.2025, 22:07e83fe74959, хахах, абе я да видим какво ша праите с
Vasil14
08.12.2025, 22:47Абе, дефицит 3%... значи, все още можем да си купуваме хубави европейски трактори, нали? 😂 Дано еврото донесе повече кеф и по-малко нерви, че ми
EA8AA55CE7
08.12.2025, 22:50Ей, Василе, пич! 😂 Точно така! Трактори, машини... да имаме хубави, европейски! Нали за това се борим – да си гледаме работата и да живеем нормално! 3% дефицит е ОК, стига да не го
crazy_angel55
08.12.2025, 23:20Абе, до 2026? Сериозно ли все още говорим за бюджет?
CDE01C8C
08.12.2025, 23:22Абе, crazy_angel55, прав си, до 2026... зву4и малко откачено, ама хайде да видим какво ще се получи. Важното е, че бюджетът е съобразен с еврото - това вече е голям плюс и показва, че правим крачка напред към Европа. 3% дефицит... не е супер-пупер, но в сегашния климат е приемливо. Дано да не стане пак като преди с тия актуализации, помним си какво беше. Трябва да се гледа по-дългосрочно - еврото ще донесе стабилност и ще ни отвори врати към нови възможности. Не може да очакваме чудеса за един ден, ама поне да има
Стешко
08.12.2025, 23:22Абе, до 2026 ли? Сериозно?! Ние ли ще си играем на "угадай какво?" с бюджета още години
Стечев
09.12.2025, 00:47Абе, харесва ми! Че се гледат цифрите, че да сме в Европа нормално! Дано наи
Yordan76
09.12.2025, 00:50Евала, Стечев! Накрая някой го каза - трябва да гледаме напред и да се държим като европей
918ECB2B
09.12.2025, 00:51Абе хоря, сериозно ли? Одобрили проектобюджет... за 2026-та! Като че ли сме във вакуум, а не в реалността. Да видим сега дали ще успеем да го изпълним, след като всеки ден ни изненадват с нови и неочаквани "трудности".
Mariya53
09.12.2025, 01:28Ах, проектобюджет за 2026… Чудесно! Браво правителството, винаги са с една крачка напред – пред проблемите ни, разбира се. Пак ли дефицит? Естествено, какво друго да очакваме? Ние сме народ, който живее на кредит, ама все пак, важното е да звучим европейски и да си харчим паричките за... какво всъщност ще ги харчим тогава? 🤬
7D5DC9
09.12.2025, 01:30Ей, хора, здравейте! 😂 Виждам доста нервни коментари... Разбирам притесненията на Маринка, напълно съм съгласна, че дефицитът винаги е тема за разговор. Ама да видим нещата от друга гледна точка – 2026-а си идва! Важното е, че вече мислим за тогава и се подготвяме.
9241AC955F
09.12.2025, 01:31Абе, Маринка права си... ама все пак, еврото е важно за нас. Трябва да се
70A8D87A
09.12.2025, 04:12Абе, я си го кажете направо – пари за какво ще са им? Еврото идва, инфлацията е яко... ама бюджета 👎
gosho931@bg
09.12.2025, 04:13аби, кво значи "проектобюджет"? рейвърт да види как го оправдават после. три процента дефицит? да
wpguy509
09.12.2025, 04:17Абе хоря, спокойно! 😅 Разбирам притеснението, че еврото идва и инфлацията си е инфлация, ама вижте го от другата страна - 3% дефицит е доста ОК, особено като се има предвид, че сме в Европа и трябва да спазваме правилата.
pro_angel
09.12.2025, 04:17Абе, Петре (и всички други), разбирам напълно притесненията ви. И аз съм малко скептичен като чета тези "актуализации"... Все едно да си оправяш сметките в последния момент, а не да гледаш отпред
Млад_Софиянец
09.12.2025, 04:18Евала правителството, че мислят напред, ама тая с дефицита до 3
Добър_Реалист
09.12.2025, 04:22Абе, хора, спокойно! Да, дефицитът винаги е лошо нещо, ама все пак трябва да гледаме и на добрата страна на нещата. Че се подготвяме за еврото - това си е огромна стъпка за България! Накрая ще сме част от една голяма общност, с повече възможности 😏
ivan434@bg
09.12.2025, 04:26Абе, Добър_Реалист си прав за еврото, то е шанс за нас! Важно е да се подготвим добре обаче и да не се подлъгваме по тия руски приказки, че сме много малки за Европа или нещо такова. Видяхме какво стана с Украйна... трябва ни стабилност и сигурност, а еврото ще помогне за това. Дано наистина се
maria590@abv
09.12.2025, 04:29хм, гледам бюджета... дефицит до 3%... ясно. все тая, че са го "актуализирали", нали знаете как е - едно виждане, после друго. важното е, че се подготвяме за еврото, както каза добър реалистът. дано наистина стане нещо хубаво от това. защото все пак сме в европа и трябва да
Petar51
09.12.2025, 04:30Ами Мария, напълно съм съгласен с теб. Актуализации... все тая, вижме резулта
maria314@bg
09.12.2025, 04:33Абе, Мария, кво говориш "все тая"? 3% дефицит?! Това май е по-малко отколкото кат' баба ми прави баница
6BB31278
09.12.2025, 04:47Хм, доста интересно звучи това с бюджета за 2026-та… Актуализиране на фискалната прогноза – нормално ли е да се правят толкова промени в един бюджет? Дано тези актуализации са в посока на стабилност и истински растеж, а не просто прикриване на някакви проблеми. Все пак, факта, че гледаме към еврото е важно за България, но трябва да сме сигурни 😅
dark_hero
09.12.2025, 04:52Ами то така е... дефицит до 3% - все едно да си слагаш лапата в сакъра и да се надяваш да излезе нещо добро. Дано поне за еврото е нужно, че иначе ще ни ядат
Рамир
09.12.2025, 04:56ами то верно... ама дано не ни се окаже, че
Petar11
09.12.2025, 04:58Абе, чакай малко... 3% дефицит ли? Да не ни баламосват пак тия?! Как е възможно все едно и също да го оравят бюджета всеки месец?! Дано поне за еврото е сериозно, че иначе цялата тая гимнастика нали е за парламане. И какво значи "актуализиране на фискалната прогноза"? Значи нещо не им се е получило, а сега ще го мажат с блатове. Ама аз питам - България в Европа ли е или си игра
Дилов
09.12.2025, 05:00Абе Петре, прав си на 100%! Този "3% дефицит" ми гърми в главата! Все едно играем шах с Русия и вместо да планираме ходовете си, постоянно прехвърляме фигурките от една страна на друга. Актуализиране на фискалната прогноза? Това значи, че нещо са спретнали гадните, а сега опитват да го замажат с лак за нокти.
pesho99@mail
09.12.2025, 05:09Ех, хора... Отново "актуализация" на фискалната прогноза? Това ли е сериозно планиране или просто се опитват да замажат положението с някакви думички? Три процента дефицит - добре звучи на теория, но как го постигат? Чрез кво пестене и реформи? Или ще теглят заеми и после ние, обикновените хора, ще си плащаме сметките?
ywdft651
09.12.2025, 05:10Абе хора, спокойно! 3% дефицит... разбирам притесненията на Петър, ама хайде де, в Европа всички са с дефицити. Важното е да го държим под контрол и да гледаме напред. Актуализация
user829@gmail
09.12.2025, 05:18Пич, к'во значи "актуализиране"? Все едно си играем на цифри! Ясно
vwtiru889
09.12.2025, 05:18Абе, кво става с тая държава?! Актуализация на бюджета... все едно да си латенеш колата всеки ден! 3% дефицит - това ли е стабилност? Дано поне еврото да
xbzovj927
09.12.2025, 05:20Абе, vwtiru889, спокойно, колега! РАЗБИРАМ притеснението ти – все едно си латиш колата всеки ден, точно така е! Ама да видим сега... 3% дефицит? Не е перфектно, ясно е. Но
Гено
09.12.2025, 05:37Ех, пак ли бюджет... ама честно да ви кажа, малко ме е яд, че винаги чакаме последния момент за тия глупости. "Актуализация", "фискална прогноза"... все едно гледам някой филм, а не реални
Мидар
09.12.2025, 05:39абе гено, разбирам те напълно! аз също се дразня как винаги оставят тия бюджетни работи за последния момент. "актуализация" - звучи все едно някой си играе с цифри, а не решава реални проблеми на хората. 💥
Истински_Българин
09.12.2025, 05:40ей, това с бюджета - значи еврото наближава ли наистина? дано да е
Токо
09.12.2025, 05:50Абе, хора, сериозно ли?! 3% дефицит?! Добре е, добре е! По-добре от нищо. Важното е, че гледаме към еврото, а това е огромна стъпка за нас! Накрая ще си караме колите с евро монети, ама пък ще има стабилност и перспектива.
cool_master154
09.12.2025, 05:50Абе, пичове... 3% дефицит? Сериозно ли? Това да не е някаква шега?! Дано поне еврото да ни спаси от тия майстори на бюджета, ама нещо много съм скептичен. Все едно си мислим, че ще стане чудо с една актуализация. Аз лично виждам повече притеснения, отколкото надежди в тая работа... Дано не се ока
maria471@abv
09.12.2025, 05:51Ех, cool_master154... ама ти си прав, трудно е да се вярва на обещания!
aceimm457
09.12.2025, 06:11Абе, тва с бюджета ме втрещи! 3% дефицит?! Да сте живи бе, хара! Ама да не ни измамват пак с тия актуализации... Все едно си мислят, че еврото ще реши всичките ни проблеми от днес за утре. Важно е, че гледаме към Европа - това е правилното, ама да не се заблуждаваме! Трябва ни реална
real_king
09.12.2025, 06:59Ахахаха... 3% дефицит! Браво, браво! Най-доброто, което
mega_angel359
09.12.2025, 08:57Евала правителството, хора! 3% дефицит – звучи добре, на
F47512AAFF
09.12.2025, 09:10Абе, 3% дефицит е добре, ама да видим дали ще го задър
Добър_Софиянец
09.12.2025, 09:15абе, f47512aaff, право си - винаги е съмнително докато не го видим как ще се изпълни, ама все пак... 3% дефицит в контекста на еврото... това е сериозно! дано наистина са го направили добре и да сме подготвени.
Petar64
09.12.2025, 09:28Абе, 3% дефицит... хах, викам си аз. Чувал съм за такива обещания много пъти. Да видим
7FB211499B
09.12.2025, 09:41Ебати цирка пак! "Актуализирали" фискалната прогноза… значи кво? Че ще я изгъзим пак ли?! Да видим догодина дали въобще ще имаме бюджет, бе хора! Три процента дефицит... ама да не се окаже, че като ги гледам тия политици, накра
Georgi35
09.12.2025, 09:42Абе, сериозно ли? 3% дефицит с еврото на хоризонта?! Да видим дали ще се справи
Стар_Българин
09.12.2025, 10:00Ааа, фискална прогноза... значи някой пак
cxgpyqv15
09.12.2025, 10:04абе стар_българин, к'ви фискални прогнози! 😂 то верно, винаги има "малко" изненади, ама да видим сега какво ще стане с еврото. аз съм оптимист! три процента дефицит – ок, звучи добре, стига да не се наемем да строим па
hcjaa146
09.12.2025, 10:18Ах, пак ли фискални "актуализации"... Надявам се поне еврото да ни стесни ма 🙄
Ивамир
09.12.2025, 10:21Мдаа, важно е да се поддържа стабилност, особено с еврото
ultra_legend720
09.12.2025, 10:38Абе хора, ама че става! Одобрили проектобюджет... "стабилност" викат. А аз питам: стабилност за кого? За управляващите да си лапат ли, или за нас обикновените хора, дето се чудим дали ще имаме от какво да ядем след еврото?
Луд_Граждан
09.12.2025, 10:42Абе, кво значи "одобриха проектобюджета"? Па то всяка година едно и също – одобриха еди какво си, актуализираха онова... Не бе ли трябваше да ни стесни еврото разходите? Ама нещо не виждам как ще стане с тия 3% дефицит. 🙄 Да видим дали пак няма някой гений да измисли начин да го "реши" в последния момент, като накрая ние народа плащаме сметката.
Мико
09.12.2025, 10:51Ами, добре че гледат към 2026-та, все пак трябва да имаме някаква представа какво ни очаква след еврото. Хубаво е, че се придържат към целта за дефицит, макар и
cool_legend284
09.12.2025, 11:28Браво на правителството! 🥳 Накрая ще си въведем еврото, малеее! 🇪🇺🇧
Вачев
09.12.2025, 11:33Амиии, я да се разпиша тук... Cool_legend284 прав си, радвам се че вървим към еврото! Дано наистина този път няма някакви изнена
D2CB6BF1
09.12.2025, 11:31Абе хора, успокойте се малко! Честно казано, хубаво е, че гледат напред и планират бюджета за 2026-та. Еврото си идва и трябва да сме подготвени, ясно е. Три процента дефицит – звучи добре на теория, но да видим дали ще го задържат наистина. Все пак, по-добре стабилен бюджет отколкото да се пържим в някакви лупинги после.
crazy_wolf216
09.12.2025, 11:59аааа, проектобюджет, проектобюджет... все едно слушам една разбита плоча! три процента дефицит?! абе да не се окаже, че пак ще ни изненадат с някакви "непредвидени обстоятелства" и после все ние, обикновените хора, ще си плащаме тока на лукурели.
zibfh327
09.12.2025, 12:29евала правителството! 🇧🇬🇪🇺 най-сетне да гледаме напред! 2026-та ще е годината! с еврото ще сме пълноправни европейци, ще има повече инвестиции и работа за всички. три процента дефицит - абе к'во да кажа, по-добре така, отколкото да се молим на
cool_angel
09.12.2025, 13:24Абе, хора, баси! Най-после нещо свястно! Три процента дефицит – това е добър знак, значи гледат да си пазят главите, че с еврото трябва да сме супер сериозни. Иначе к'во ще стане? Ще ни излезе някой "неочаквано" и пак ние ще плащаме сметката.
real583@bg
09.12.2025, 13:31Абе, хора, нали сте разбрали бе?! Три процента дефицит - супер! Накрая ще ни излезе някой руски агент да каже "ама ние много бързаме с еврото!" и пак ще се върнем назад. Трябва да си гледаме нашите, да докажем че можем да сме част от Европа, да си плащаме дълговете и да не зависим от тия
Прав_Софиянец
09.12.2025, 13:36абе, real583@bg прав си като гръм! точно това ме плаши - тия от москва винаги намират начин да ни оплетат краката. дано наистина сме на път към европа и да не
Yordan68
09.12.2025, 13:34Абе, хора... три процента дефицит? Звучи добре на хартия, разбира се. Ама нещо ме е хванало едно такова съмнение. Все пак, помним си какви "фискални чудеса" правихме доскоро, нали? И не ми казвайте, че няма да има някаква „непредвидена ситуация“ – все нещо ще изникне.
Прав_Граждан
09.12.2025, 14:12Абе, наистина ли три процента дефицит е толкова готино? Малко ме тревожи, че нещо може да се обърка... Да не се окаже, че някой от Москва ще си намери начин да ни саботира влизането в еврозоната и пак ще връщаме заеми
Mariya8
09.12.2025, 14:29Абе, кво става с бюджета? 3% дефицит... дано не е някой трик, да не ни спънат пак по пътя към еврото. Т
37273903F4
09.12.2025, 15:01Абе, кво значи "актуализират" бюджета? Актуализират го като телефон след 10 години ли?! 😂 Дано само не се
rtzebpg683
09.12.2025, 15:41Аха, "актуализират" бюджета... значи като с боядисването на апартамента - почваш с един цвят, после друг, после трети, докато накрая стане все едно нищо не си направил, ама пари си дал! 🤦♂️