Евровидение как инвестиция: что выигрывают и чем рискуют принимающие стороны

Редакция BurgasMedia Мария Георгиева
18.05.2026 • 15:24
2264 прегледа
84 коментара
Евровидение как инвестиция: что выигрывают и чем рискуют принимающие стороны
Снимка от Sietske, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

История последних лет «Евровидения» показывает, как такие города, как Вена, Базель, Мальмё, Ливерпуль и Турин, превращают конкурс в мощный инструмент для туризма, рекламы и локального роста — при условии, что расходы тщательно спланированы.

Всего два дня назад Болгария впервые в своей истории одержала победу на «Евровидении», и стало ясно, что в следующем году мы примем самый масштабный песенный конкурс в Европе. Еще до того, как утихли эмоции, начались оживленные споры: будет ли это выгодным шагом для страны или дорогостоящей прихотью в момент серьезных экономических вызовов? Государство и БНТ уже объявили о начале подготовки, видя в проведении конкурса огромный шанс, а крупнейшие города страны выразили готовность принять мероприятие. В то же время критики задаются вопросом: есть ли смысл выделять значительные государственные ресурсы на шоу, когда нас ждут столь неотложные проблемы?

Кто прав, а кто ошибается? Чтобы найти более объективный ответ, логичнее всего взглянуть на то, что показывает опыт последних хозяев «Евровидения».

Вена 2026: «грандиозно, но экономично»

Организация «Евровидения-2026» в Вене проходит под девизом общественного телевидения ORF — «грандиозно, но экономично». Финансовая модель опирается на официальное исследование экономического института ECO Austria, заказанное Федеральным министерством экономики, энергетики и туризма. Общий бюджет мероприятия составляет около 36 миллионов евро, включая гарантированный взнос в размере 5 миллионов евро от Европейского вещательного союза (EBU), а также участие национальных общественных телекомпаний. Основную часть бремени берет на себя город Вена, который утвердил инвестиционный потолок в 22,6 миллиона евро для поддержки ORF в технической части, логистике и строительстве сопутствующих зон, таких как «Eurovision Village», «Euroclub» и «EuroCafé». В конечном итоге чистые расходы для государства и муниципалитета составили около 31 миллиона евро.

Вена выиграла право на проведение конкурса в конкуренции с Инсбруком в основном благодаря имеющейся инфраструктуре и более низким финансовым рискам. Город использует многофункциональную арену «Wiener Stadthalle» вместимостью до 16 000 зрителей, которая уже принимала конкурс в 2015 году и располагает большей частью необходимого оборудования. Это устраняет необходимость в новых масштабных инвестициях и ощутимо снижает расходы для налогоплательщиков.

Хотя прямые доходы от билетов и спонсоров не покрывают бюджет полностью, экономический эффект для страны является сильно положительным. Согласно анализу ECO Austria, мероприятие генерирует около 57 миллионов евро благодаря примерно 88 000 дополнительных посетителей — туристов, фанатов и делегаций. Около 52 миллионов евро из этой суммы остаются непосредственно в австрийской экономике, в основном в гостиничном бизнесе, ресторанном деле, городском транспорте и розничной торговле.

Официальные расчеты показывают, что каждый вложенный 1 евро приносит около 1,70 евро добавленной стоимости. Таким образом, Вена входит в число хозяев с самой высокой отдачей от инвестиций в «Евровидение».

Базель 2025: бустер для местного туризма

Базель выиграл гонку за право проведения конкурса у Женевы, опираясь на свое стратегическое положение на перекрестке Швейцарии, Германии и Франции, а также на современную инфраструктуру конгресс-центра «MCH Messe Basel». Серьезным аргументом стала и стабильная финансовая поддержка со стороны местных властей.

Кантон Базель-Штадт утвердил официальный бюджет в 35 миллионов швейцарских франков (около 37 миллионов евро). Средства были направлены на инфраструктуру, безопасность и сопутствующие мероприятия вокруг конкурса — фан-зоны, культурную программу и улучшение транспортной организации.

Во время «Евровидения» более 190 000 человек посетили официальную «Eurovision Village». Финансовые отчеты зафиксировали ощутимый рост заполняемости отелей и оборота розничной торговли во всем трехграничном регионе. Хотя политические дебаты об использовании государственных средств не утихали, местные власти отметили положительный локальный экономический эффект и значительную добавленную стоимость для бизнеса.

Мальмё 2024: чистая польза для города и региона

Мальмё был выбран в качестве хозяина в первую очередь благодаря успешному опыту 2013 года, компактной и современной арене «Malmö Arena» и отличному сообщению с Копенгагеном через Эресуннский мост. Эти факторы позволили оптимизировать расходы на логистику и безопасность по сравнению со Стокгольмом.

Город инвестировал около 4,5 миллионов евро непосредственно в безопасность мероприятия, а к первоначальному бюджету добавились еще 2 миллиона евро в связи с повышенным профилем риска. Отдельно было выделено 580 000 евро на «Eurovision Village», 160 000 евро на коммуникационные кампании и 290 000 евро на декор и волонтерские инициативы.

Общий туристический оборот во время конкурса достиг 38,5 миллионов евро. В официальных зонах было зафиксировано 159 680 посещений, а 51 430 иностранных туристов приехали из 80 стран. Итоговый баланс был явно в пользу Мальмё — экономический эффект оценивается примерно в 38,5 миллионов евро чистой выгоды для местной экономики, плюс около 5,5 миллионов евро доходов для соседнего Копенгагена, согласно данным Департамента торговли и туризма Мальмё и анализу «Cross-Border Magazine».

Ливерпуль 2023: доходы в три раза выше расходов

Ливерпуль выиграл национальный конкурс на проведение, опередив Глазго. Город убедил жюри своим престижным статусом «Города музыки» ЮНЕСКО, сильной культурной идентичностью и подходящей инфраструктурой арены «M&S Bank Arena».

Общие расходы на организацию оцениваются примерно в 24 миллиона фунтов стерлингов (около 27,5 миллионов евро). Финансирование было распределено между городским советом, правительством Великобритании и BBC, что снизило индивидуальные риски для каждой из сторон.

Экономический эффект оказался впечатляющим. Согласно данным «Mastercard», общий импульс для местной экономики достиг 55 миллионов фунтов (около 63 миллионов евро). Рестораны зафиксировали рост оборота на 11%, а бары — на 6%. В конечном счете доходы практически утроили понесенные расходы, сделав Ливерпуль одним из самых успешных хозяев конкурса за последние годы.

Турин 2022: рекламный эффект на сумму более 100 млн евро

Турин победил Милан и Рим в битве за проведение конкурса благодаря высокотехнологичному залу «PalaOlimpico», богатому опыту города в организации крупных спортивных и культурных мероприятий (включая Зимние Олимпийские игры 2006 года) и готовности местных властей целенаправленно инвестировать в проект.

Общие расходы на «Евровидение-2022» составили около 14–15 миллионов евро, выделенных муниципалитетом и регионом Пьемонт. Мероприятие принесло прямой, косвенный и индуцированный экономический эффект в размере 22,8 миллионов евро — в основном за счет туризма, услуг и дополнительной занятости.

Еще более впечатляющим стал рекламный эффект: стоимость международного медийного охвата для Турина оценивается в 66 миллионов евро — сумма, которую город должен был бы заплатить, если бы хотел достичь той же узнаваемости с помощью традиционных рекламных кампаний. Таким образом, совокупное экономическое и медийное воздействие превысило 100 миллионов евро. Согласно аналитике, каждый 1 евро, потраченный туристами, генерирует около 2,08 евро в местной экономике — явный признак сильно положительного результата.

Что показывают цифры и что это значит для Болгарии?

Обзор последних изданий «Евровидения» показывает, что экономическая логика конкурса далеко не исчерпывается вопросом «выигрываем мы или проигрываем в бюджетном плане». В большинстве случаев прямые расходы государства и муниципалитетов компенсируются — а часто и многократно — созданной экономической активностью и долгосрочной рекламной ценностью для города и страны.

Тенденция более чем ясна: конкурс превращается в инструмент туристической и экономической активации, где самым большим «выигрышем» часто является не немедленный профицит бюджета, а устойчивый эффект для узнаваемости, имиджа и привлекательности направления. Условия успеха — тщательное планирование, использование существующей инфраструктуры и прозрачность расходов.

Сможет ли Болгария извлечь максимальную выгоду из проведения самого большого песенного конкурса в Европе? Ответ зависит от нашей подготовки — от того, будем ли мы рассматривать «Евровидение» как расход или как инвестицию в будущий образ и экономику страны.

Автор Мария Георгиева
Мария Георгиева

Автор на тази статия

Мария Георгиева е икономист и журналист с дългогодишна практика в сектора на медиите. Работила е като анализатор в частния сектор преди да премине към журналистиката.

Специализирана в икономически политики, пазарен анализ и агроикономика. Привърженик на достъпната и разбираема финансова журналистика.

Тагове:
туризм Болгария бюджет экономический эффект инвестиции хостинг Евровидение
Сподели:

Коментари (84)

Avatar
Commenter

Ivan41

18.05.2026, 15:32

Абе, сериозно ли? Евровизия инвестиция?! Да не си правим на смешки, хора! Викам си аз, гледам статията - "Внимателно планирани разходи"... Аха, значи като с нашите пътища, дето винаги са "внимателно планирани"? 😅 🤙

Commenter

dark_wolf411

18.05.2026, 15:35

ахахаха, иван41, братле, т'ва го разбирам напълно 😂 пътищата ни са майсторски клас по "внимателно планиране", ама без резултат

Commenter

real_king

18.05.2026, 15:37

Абе, Иван41 прав си на 100%! 😂 Все едно да кажем, че ремонта на колата е инвестиция! Разходи, разходи... винаги нещо остава. Дано поне този път се опитат

Commenter

Ралов

18.05.2026, 15:50

Ей, ама наистина ли си струва тая Евровизия? Да не стане като с другите "инвестиции" у нас - купон за някои, а после

Commenter

Бонов

18.05.2026, 15:52

Абе, Рало, питаш ли ти изобщо? Дали пък някой си е направил сметка какви ще са последствията после... Не става ли всичко едно голямо шоу за медиите

Commenter

real_legend

18.05.2026, 15:52

Абе Ралове, прав си напълно! Да не стане пак циркът... помните ли стадиона в Пловдив? Или оня "мост" дето го строяха 10 годнини? Винаги е празнично, винаги обещания до небесата, а после - мъка. Дано поне този път да не ни изм

Commenter

spewor547

18.05.2026, 15:53

Абе Рало, споко бе, разбирам къде ти е проблемът – все тая работа с "инвестициите" у нас. Напълно съм съгласен, ама да не си правим труда да хвърляме боклук по всичко преди да сме видяли как ще се развие. Евровизията може да е шанс, ама наистина *може*.

Commenter

Луд_Бургазлия

18.05.2026, 15:54

да, разбирам притесненията. важно е да се направи обективен анализ на потенциалните ползи и рискове, преди да се взима решение за домакинство на евровизия

Commenter

BB819B3A96

18.05.2026, 15:52

наистина ли евровизия може да е толкова изгодно за един град? 🤔 интересно ще се следи как ще се справят

Commenter

maria266@bg

18.05.2026, 15:55

А бе наистина ли ще има полза или пак ще е цирк с паричките? Да видим к

Commenter

pesho436@bg

18.05.2026, 15:56

абе наистина ли се замисляме малко по-задълбочено? 🤔 bb819b3a96 си прав/а, интересно е как ще го изкараме. но да не се залъгваме - виена и торино са градове с огромна туристическа инфраструктура и дългосрочна стратегия за развитие, а ние... ами ние сме си ние.

Commenter

Гемир

18.05.2026, 16:12

Абе, хора, наистина ли се надявате на чудо? Евровизия – инвестиция... сякаш ще ни изстреля в космоса! 😂 Разбирам, че сички искаме нещо добро за градовете ни, ама да не си правим илюзии. По-добре да гледаме как ще оправят тия дупки по улиците, преди да се хващаме с такива "големи проекти". Ама пък пък... ако стане нещо яко - няма да

Commenter

fan740@abv

18.05.2026, 16:14

Абе, Гемир, много си прав! 😂 То верно е, че няма да ни изстреля в космоса Евровизията, ама да се подценява е грешка! Тия "дупки по улиците" са отделна тема и проблем – явно някой на друго място си харчи парите. Ама да не гледаме само негативното! 🙄

Commenter

Petar70

18.05.2026, 16:15

Абе, Гемир, ама наистина ли си мислиш, че ще стане поредната скъпа играчка за политиците? Сериозно, аман от обеща

Commenter

bg714@bg

18.05.2026, 16:50

Абе, пичове... интересно е! Важното е да не се

Commenter

Нино

18.05.2026, 16:53

Абе хораааа!!! 🤩 СТРАШНО яко! Наистина интересно как Евровизия може да помогне на градовете, ама с малко повече разум и планиране, разбира се. Нека си признаем – Европа е нашата сила, братче! Ние сме част от нещо голямо, имаме шанс да покажем България за световна! 🇧🇬🇪🇺

Commenter

Млад_Реалист

18.05.2026, 16:53

Абе, "интересно е"?! Да, интересно е за политиците, които си правят пиар! Иначе... "да не се"... какво, бе човек? Да не се изхарчат всички пари на държавата за една песен и светлини?

Commenter

Dimi26

18.05.2026, 16:55

Абе, наистина ли толкова се надяваме на "чудо" от Евровизия? Дали ще покрием разходите в крайна сметка, 🙄

Commenter

6CB8094205

18.05.2026, 16:55

Абе, пичове… интересно е, казвате си? Интересно ли? Ама наистина ли някой се замисли какъв ха

Commenter

Бошко

18.05.2026, 16:50

Абе хора, хаххаха! Прочетох коментарите – все едно съм чета история на българските обещания! 😂 Гемир е прав за дупките по улиците, real_legend – стадиона в Пловдив си го спомням като гръм от ясно небе… и моста, май още не го видяхме да свършва!

Commenter

yyor275

18.05.2026, 16:53

Абе, Бошко прав си! 😂 Тоя "инвестиция" мирише на същата работа - гръм и прах, ама после... нищо!

Commenter

Валов

18.05.2026, 17:13

Абе, хора, какво да ви кажа... Евровизия може да е яко нещо за туризма, да привлече внимание към града - съгласен съм. Но дали наистина си заслужава тая инвестиция? Не знам, не знам! Видяхме

Commenter

ivan565@gmail

18.05.2026, 17:14

Абе, Валов, прав си. "Не знам, не знам" - точно така! Все едно инвестираш в криптовалути... ама български. Дано поне хората се забавляват, щото финансова възвращаемост... ами

Commenter

cool_angel

18.05.2026, 17:27

Ами, интересна статия. Ясно е, че Евровизия може да даде тласък на туризма, ама винаги има "ама". Тря 😅

Commenter

Лош_Бургазлия

18.05.2026, 17:29

Абе, cool_angel, прав си напълно, "ама" винаги има! 😅 Тоя оптимизъм в статията ми се вижда малко… наивен, да кажем. Да, хубаво е да говорим за туризъм и растеж, ама като гледам какво се случва тука, в тая държава, не знам дали сме готови за нещо подобно. Винаги някой трябва да отиде и да източи бюджета, или да има корупция по строежите, или нещо друго.

Commenter

21C24075

18.05.2026, 17:31

Ооо, браво статията! 🤩 Евровизия - чисто зла

Commenter

Стено

18.05.2026, 17:33

Абе, сериозно ли? Евровизия - инвестиция?!

Commenter

real548@eu

18.05.2026, 17:37

Абе, Стено, сериозно ли питаш?! Ами, да! Сериозно е! Чети малко повече, бе човек, вместо да си хвърляш само клишираните мнения! Това, че ти лично не разбираш от поп музика и светски събития, не значи, че Евровизия е просто "боклук" (както съм виждал много хора да пишат).

Commenter

ceqw348

18.05.2026, 18:19

Хмм... интересно. Всички знаем как се прават "инвестиции" у нас. Дано този път наистина има реална полза за града, а не само да отидат пари на вятъра.

Commenter

Стенов

18.05.2026, 18:29

Ахахах, "инвестиция"... ама да не стане кат с магистралите деба... Да видим дали ще има поне малко кинти за града, а

Commenter

Боно

18.05.2026, 18:30

Абе Стенов прав си! Тоя "инвестиция" ми звучи като другата магистрала – блясък и пак нищо работа не свършена. Дано поне тази година да не източват бюджета до краката, че после все ние плащаме сметката. Ама тая Европа... все ни го хвалят, все ни обещават, ама кво получих

Commenter

rfnfyd613

18.05.2026, 18:32

Ахахаа, Стенов, браво бате, яко си го казал! Магистралите… абе то верно, лесно е да се обещава и трудно да се прави! Ноооо, дай малко оптимизъм ей хора! Евровизията може да е нещо различно, наистина!

Commenter

Прав_Реалист

18.05.2026, 18:32

абе, хахах! "инвестиция" значи... да си спомним за пловдив – европейска столица на културата беше, ама какво остана? само празни обещания и дупки по улиците! сега пак ли ще ни заблуждават с красиви приказки за туризъм и кинти? да видим поне малко хора да дойдат в българия заради еврови

Commenter

dark_wolf

18.05.2026, 18:58

Абе, харесва ми идеята, ама помня София - европейска столица... го

Commenter

Луд_Граждан

18.05.2026, 19:03

Абе, dark_wolf, братле, аз те разбирам напълно! "София - европейска столица..." – к'во да ти кажа... срам ме е да си го спомена даже! 🤦‍♂️ Значи все едно хвърляме пари във въздуха и се надяваме нещо да се приземи, а после всички крещим за корупция и злоупотреби.

Commenter

mega_master

18.05.2026, 19:02

Абе, тва с Евровизията... все тая работа стана. Виж сега, принципно хубаво е, че може да се рекламира България в Европа - ама да не стане пак като с другите "големи" събития. Да видим дали

Commenter

Истински_Софиянец

18.05.2026, 19:04

абе хора, баси… mega_master е прав на 100%. сериозно, все едно си говорим за нещо друго всеки път с тия "инвестиции". все тая работа стана, наистина. четеш статии, виждаш примери от ливърпул, базел – хубаво, ама у нас… абе, миналото ни преследва, нали? вижте как се разсипаха олимпиадата в софия, световното по волейбол... големи надежди, празни джобове след това.

Commenter

Иванов

18.05.2026, 19:05

Ами, да. Пише се хубаво... ама реално? Видяхме какво стана с "София – Европей

Commenter

cool_hero

18.05.2026, 19:30

Абе хоря, здравейте! Викам си аз - Евровизия инвестиция, значи... ама к'во да кажа? Всички знаем какви са ни "инвестициите" досега. Все тая работа стана с тия големи събития – винаги е едно и също: много обещания, балони, дим и после - нищо.

Commenter

Ivan18

18.05.2026, 19:48

Ами, интересно... виж как ще го ИЗИГРАЯТ този път. Дано не се окаже само за сним

Commenter

igsvt792

18.05.2026, 19:51

Абе, интересна тема повдигат тук... Не казвам, че е лошо, разбира се, ама все пак – наистина ли може да се превърне Евровизия в нещо повече от шоу? Вижте колко градове са го правили успешно, и то в по-развити страни. Да не ни се случи, като с другите големи събития тук, де...

Commenter

bg746@mail

18.05.2026, 19:53

Абе хара, какво питане е това?! Разбира се, че Евровизия може да е инвестиция! Вижте къде я правят – във Виена, Базел... градове, които са си истински центрове на култура и туризъм. Нека не сме толкова песимистични веднага. Да, има рискове, разбира се, трябва да планираме внимателно, както пише в статията. Но да се съмняваме, че можем да организираме нещо добре, защото все тая "другите големи събития"... абе, стига вече с тоя песимизъм!

Commenter

ultra_wolf

18.05.2026, 20:11

Ахах, викам си аз... Евровизия за инвестиция? Добре де, дано този

Commenter

ultra_hero551

18.05.2026, 20:13

Ахах, ultra_wolf, прав си напълно! Ама аз съм оптимист, знаеш ли? 😉 Да, Виена е Виена - няма спор, те са класа... ама хайде да видим! Мисля, че все пак може да се извлече нщо позитивно. Не казвам, че ще станем като тях за една нощ, разбира се! Но ако го направим умно, с главата напред

Commenter

mega_angel746

18.05.2026, 20:18

Абе хора, четох коментарите и се замислих... наистина ли очакваме чудо от Евровизия? Дали пък просто си представяме, че с един конкурс ще се оправим финансово? 💥

Commenter

Тонов

18.05.2026, 20:19

Абе mega_angel746, много прав/а си. Да не говорим, че "чудо" от Евровизия... като че ли е малко прекалено оптимистично. Честно казано, к’во да очакваме? Да ни докарва някой милиард с едно пеене? 🤔 Аз пък се замислям, ама наистина - колко пари ще хвърлим в тая яма? Вижте какво стана с Лисабон преди години – голям шум, после… тишина. 🤔

Commenter

Прав_Граждан

18.05.2026, 20:22

Абе, mega_angel746, много прав/а си... замислих се и аз над тея неща. Не е лесно да се хвърлят пари на вятъра, а особенно сега. Все пак, не мисля, че трябва да гледаме само на финансовата печа

Commenter

Тослав

18.05.2026, 20:22

абе mega_angel746, прав си на 100%! ТВА с чудесата е малко наивно, да го кажем. евровизия е шоу, разбира се, ама да очакваме да ни измъкне от финансовата криза... хаха, мечти! виж кво, важното е ако решим да я взимаме, да не оплескаме положението

Commenter

pesho116@mail

18.05.2026, 21:08

Абе хора, к'во става с тая Евровизия? Викам си аз... добре де, хубаво е да имаме такива събития, показваме културата си, ама да не се набутваме яко! Четох за тия гра

Commenter

super_king

18.05.2026, 21:08

Абе хора, ама верно ли?! Евровизия инвестиция? Хахах, да не сме станали шефове на световната банка току що! Четох си аз коментарите, викам си - все пак трябва да има и светла страна на нещата.

Commenter

fan208@bg

18.05.2026, 21:10

абе супер кинг, кво си се ухвана за "шефове на световната банка"? не е смешно! виж сега, аз лично съм скептичен като всеки нормален българин, ама все пак... дай шанс на нещата да се случат. иначе, как иначе ще развиваме туризма? европа си е европа, тряб и ние да се включим, да покажем к'во можем! а русия - да си гледат техните работи, че доста проблеми имат сами 🤷‍♂️

Commenter

Истински_Граждан

18.05.2026, 21:18

сериозно ли?! и тая ли тема сега изкарахте? да не ни пробутват някакви приказки, че евро

Commenter

Истински_Реалист

18.05.2026, 21:20

ааа, значи пак ли ще ни хвалят за нщо... ама само на хартия, разбира

Commenter

Рамир

18.05.2026, 21:24

Абе, Истински_Реалист, кво значи "на хартия"? 😅 Да, трябва да гледаме добре с бюджета, ама все пак – шанс да се покажем пред Европа е готин! Все едно ДА кажем "ей

Commenter

Гедар

18.05.2026, 21:29

хм, интересно... надявам се наистина да има реална полза за стра

Commenter

59F13BD395

18.05.2026, 21:32

хм, интересно... добре де, разбирам логиката - туризъм, реклама... ама все пак трябва да

Commenter

rjxse966

18.05.2026, 21:52

ами... виж кво, наистина е важно да се следи как се харчат парите за такива събития.

Commenter

Бослав

18.05.2026, 22:53

Абе, я да питам нещо... Наистина ли Евровизия е инвестиция? Ама сериозно?! Видяхме какво стана с Ливърпул – хубаво шоу, ама колко реално спечелиха, освен малко реклама за Англия? Все пак, и без това си имат туристи. Да не почнем да броим крави и да си говорим как ще стане

Commenter

Mariya1

18.05.2026, 22:55

Абе Бослав, ти прав си... ама дали пък не пропускаме нещо? Виж сега - Ливърпул е голям град, Англия - туристическа дестинация номер едно. Ама ако България я организираше – щеше да има кино, хотели резерви

Commenter

Стедар

18.05.2026, 23:53

Абе хора, вие го казвате "инвестиция", ама аз пък се чудя дали не е повече като хазарт! Много пари отиват по тия участия... дано 😂

Commenter

pesho665@bg

18.05.2026, 23:55

Абе Стедар, напълно те разбрах. И аз съм на твоето мнение. "Инвестиция" е голяма дума... повече ми се вижда прасване на пари навън, честно да си призная.

Commenter

Georgi12

18.05.2026, 23:57

Абе, Стедар прав си на 100%! Хазарт е наистина, ама кой ги слуша тия политици? Винаги го изкарват като "голяма възможност", а после - бам! – пари прах и никакъв туризъм. Да не говорим ако нещо се обърка по време на конкурса... ще 💩

Commenter

6600A4AD

18.05.2026, 23:57

Абе Стедар, прав си донякъде. Риск има винаги, ама хазарт ли е... не знам. Аз гледам на това като шанс! Да, Виена са други мащаби – няма спор! Но ние може да се поучим от тях и да го направим добре. Има си рискове с парите

Commenter

real_angel319

19.05.2026, 01:23

Ей, здравейте! Четох коментарите, интересна тема наистина. Ами вие какво мислите – ако се организира тук Евровизия, ще е ли голям бум за България? Малко съм скептичен, ама пък от друга страна, хубаво е да покажем страната ни пред Европа и света, нали? Дано само не стане като някои други грандиозни проекти... 😅

Commenter

Добър_Бургазлия

19.05.2026, 01:53

Абе, гледам аз статиите… добре де, реклама винаги върви навън, ама "инвестиция" е силно казано. Виж как я описват -

Commenter

Dimi33

19.05.2026, 03:02

абе, сериозно ли? "инвестиция"? дааа... супер яко звучи, ама наистина ли някой си е направил труда да сметне реално каква ще е възвръщаемостта на тия пари?! вижте тези градове, които дават като примери - ВИЕНА, базел… те са туристически центрове от години! ние какво имаме? един софия, който се опитва да стане по-модерен и няколко курорта, заляти в бетон.

Commenter

Пелов

19.05.2026, 03:07

Абе, Dimi33 мн точно си го казал. Тоя "инвестиция" ми звучи като оправдание за разходване на пари без ясен план. И да, тези градове – Виена, Базел… те имат история, инфраструктура, имидж! Ние все още се опитваме да изградим нещо такова.

Commenter

A44FA6

19.05.2026, 03:50

абе хора, наистина ли се връзваме на тия приказки за инвестиции? разбирам, че трябва да гледаме позитивно и да се хващаме за надеждата, ама... все едно си купуваме празни обещания. четох коментарите и съм съгласен с повечето – виена, базел, те са други мащаби! ние тука още се борим да оправим тротоарите, а сега ще организираме евровизия? 😅

Commenter

36C0A7C882

19.05.2026, 03:51

Абе, пичове, ама сериозно ли сега, "инвестиция"? 😂 Разбирам, че трябва да звучи яко и амбициозно, но мисля, че всички малко прекаляваме с оптимизма. Да, хубаво е да покажем България, да има някакъв пиар... ама да не забравяме, че Виена си е Виена от векове! Те имат туристически поток, който ние можем само да сънуваме.

Commenter

user950@bg

19.05.2026, 05:08

Абе, верно... яко звучи "инвестиция", ама малко наивно. Да, може да има някакъв ефект, да покажем

Commenter

pro_boss655

19.05.2026, 06:11

Абе, кво голваме? Разбирам за туризма,

Commenter

Прав_Човек

19.05.2026, 07:10

Абе, хора, пичове... чета коментари и съм малко потресен! Да, прав сте, Виена си е Виена, базал – базал… ама все пак да се замислим малко по-добре!

Commenter

uipsycp216

19.05.2026, 07:18

Ами, факт е, че Евровизия може да е добра възможност за България. Да се види държавата ни в добър контекст, да има повече туристи - добре

Commenter

Vasil9

19.05.2026, 07:18

Абе хора, к'во става с таз Евровизия? Чета коментари... ама к'вото и да говорят, все едно се надяваме на чудо. Да, хубаво е за имиджа, да покажем малко култура, ама нека не си правим илюзии. Виена, Торино - те са туристически центрове от векове, а ние... ами ние сме си България, с нашите проблеми. Не казвам, че трябва

Commenter

Млад_Човек

19.05.2026, 08:18

Ммм... интересно. Да, може и да има нещо в това, ама трябва да се гледа много внима

Commenter

Истински_Бургазлия

19.05.2026, 08:20

АЙДЕ бре, Млад_Човек, точно така! В

Commenter

vrnlq705

19.05.2026, 08:22

абе вие сериозни ли сте?! ще ни спаси евровизия? дай малко разум!

Commenter

Нишко

19.05.2026, 08:58

Абе, хора, сериозно ли? Четете новини, а после пишете глупости! Евровизия - инвестиция?! Да, Васил прав е донякъде, ама да не ни е само за имиджа! Вижте сега, Ливърпул и Малмьо – те са си градове с история, да. Но все пак, малко реклама им се падаше! Ние, българите, сме мн умни - винаги търсим опорки, вместо да видим възможностите.

Commenter

thjkr958

19.05.2026, 09:00

Абе Нишко, добре де, прав си за опорките. Ама

Commenter

ultra_hero62

19.05.2026, 08:59

абе хора, доста интересно попаднах на тази новина... и виждам, че повечето коментари са доста реалистични. наистина, не е като да сме виена или торино. имам чувството, че всеки път се хващаме за слама – "евровизия ще ни спаси!", "ще има инвестиции!".

Commenter

crazy_master27

19.05.2026, 09:32

ебати! читая коментарите и все едно слушам една и съща плоча… абе хора, успокойте се малко! да, разбирам скептицизма – имаме си достатъчно поводи да бъдем такива, няма спор. но наистина ли нищо не можем да направим правилно?

Commenter

mega_angel296

19.05.2026, 09:38

абе, НАИСТИНА ли си мислим, че евровизия ще ни оправи финансовите проблеми?

Commenter

Yordan90

19.05.2026, 09:40

Пълни глупости! Дали евровизия ще ни оправи проблемите? Абе вие изобщо слушате ли какво говорите?! Това

Commenter

731F7C

19.05.2026, 13:14

Абе, сериозно ли ще се караме за Евровизия сега? 🤔 Не е ли по-ва