Cisco: 61% промислових компаній вже використовують ШІ в реальних операціях

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
14.04.2026 • 11:22
5997 прегледа
121 коментара
Cisco: 61% промислових компаній вже використовують ШІ в реальних операціях
Снимка от David Dixon , Wikimedia Commons (CC BY-SA 2.0)

Новий звіт Cisco про «Стан промислового ШІ – 2026» показує, що більшість підприємств вже застосовують ШІ в реальних виробничих середовищах, але кібербезпека, мережева зв'язність і відсутність координації між ІТ та ОТ залишаються ключовими перешкодами.

Компанія "Cisco" у вівторок представила доповідь "Стан промислового ШІ – 2026", згідно з якою більшість промислових організацій вже вийшли за межі фази експериментів і переходять до розгортання штучного інтелекту в реальних оперативних середовищах, де надійність і безпека мають дуже конкретні наслідки. Документ окреслює перехід від пілотних проектів до масштабних впроваджень у критичну інфраструктуру та виробництва.

Щорічне дослідження охоплює понад 1 000 фахівців з оперативних технологій з 19 країн та 21 промислового сектору. Згідно з результатами, 61% організацій вже застосовують ШІ в діючих виробничих процесах, при цьому 20% повідомляють про масштабні, зрілі впровадження в таких областях, як виробництво, транспорт і комунальні послуги. Штучний інтелект використовується для автоматизації процесів, автоматизованого контролю якості, предиктивної підтримки, оптимізації логістики та прогнозування енергоспоживання.

Витрати зростають, але пропуски в готовності залишаються

Інтерес до промислового ШІ продовжує посилюватися: 83% організацій планують збільшити витрати на ШІ, а 87% очікують відчутних результатів протягом наступних двох років. Основними мотивами для впровадження є підвищення продуктивності (63%), зменшення витрат (48%) та покращення безпеки (34%).

У той же час у доповіді підкреслюється, що зростаючі пропуски в готовності загрожують уповільнити прогрес. Сорок відсотків учасників вказують на проблеми з кібербезпекою як основну перешкоду для впровадження ШІ – фактор, який у доповіді Cisco за 2024 рік займав лише третє місце. Майже половина виробничих компаній повідомляють, що нестабільна бездротова зв'язність негативно впливає на роботу ШІ-систем, а багато хто відзначає, що граничні обчислення та пропускна здатність мережі продовжують бути серйозним викликом.

"Промисловий ШІ переходить від експериментів до реального виробництва, де системи зі штучним інтелектом сприймають навколишній світ, аналізують його та приймають рішення", – коментує Вікас Бустані, старший віце-президент і генеральний менеджер підрозділу "Secure Routing and Industrial IoT" у "Cisco". "На цьому етапі успіх вже не визначається лише моделями, а тим, наскільки мережі, системи безпеки та команди готові підтримувати ШІ на периферії, в русі та у великому масштабі".

Співпраця між ІТ та ОТ стає вирішальним фактором

У доповіді підкреслюється і сильний зв'язок між рівнем співпраці між ІТ- та ОТ-відділами та впевненістю організації, що вона може масштабувати свої ШІ-ініціативи. Компанії, які мають добре координовану роботу між командами з інформаційних технологій та оперативних технологій, частіше повідомляють про більш стабільну мережеву інфраструктуру та більш високий фокус на кібербезпеці. Навпаки, багато організацій все ще функціонують при обмеженій взаємодії або майже повному поділі між цими двома функціями, що послаблює мережеву ефективність і уповільнює впровадження ШІ.

Кібербезпека, хоча і залишається основною перешкодою, розглядається і як ключова область для застосування самого штучного інтелекту. Вісімдесят один відсоток виробників заявляють, що розраховують на ШІ, щоб покращити їхні можливості для кіберзахисту після більш масштабного його впровадження. Як відзначають у "Cisco" у доповіді: "незважаючи на те, що сьогодні пропуски в безпеці обмежують масштабування ШІ, організації бачать його як інструмент для вдосконалення виявлення загроз, моніторингу та підвищення стійкості".

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
штучний інтелект виробництво автоматизація кібербезпека Cisco промисловий ШІ операційні технології
Сподели:

Коментари (121)

Avatar
Commenter

Georgi48

14.04.2026, 11:28

сериозно ли? толкова бързо ли се развива това нещо?

Commenter

pesho992@gmail

14.04.2026, 11:30

абе, наистина ли?! къде ни останаха ше

Commenter

Мислав

14.04.2026, 11:31

Georgi48, абе сериозно! Шестадесет и едно процента?! Луда работа! Тря

Commenter

Добър_Човек

14.04.2026, 11:31

Абе Георги, сериозно ли питаш? Ама честно ли?! Това вече е шокиращо! 61%!!! Какво чакахме да стане?! Да не сме изостанали от света, бе хора?! Трябваше да сме първи по внедряване на ИИ, а не да се чудим дали ще успеем. За Европа говоря, за България също разбира се!

Commenter

1B741A38C0

14.04.2026, 11:32

Абе, сериозно?! 61% вече? Как така все още има 39%, дето са назад с материала? Не им стига ли акъла да видят, че това е бъдещето? Дано

Commenter

Ivan11

14.04.2026, 11:37

Ей, пичове, 61%?! Наистина ли? Ама как 39% все още си играят на калкулатори и перфокарти бе?! 😂 Не са ли видяли, че Европа върви 😏

Commenter

ultra_hero681

14.04.2026, 11:40

хм, интересна. явно ии навлиза все по-сериозно

Commenter

F32A45

14.04.2026, 11:52

абе, значи 61% вече използват ии... интересно. не че някога съм очаквал да видим колите ни да си ми

Commenter

Луд_Патриот

14.04.2026, 11:54

Абе, F32A45, колите да си ми... ама чакай малко - наистина ли сме толкова назад като държава,

Commenter

79DD8935BE

14.04.2026, 11:55

Ех, F32A45, прав си напълно! Колите ни да си мислят... още малко и ще им остане само да паркират сами докато ние седим и си пием бирата. 😂

Commenter

Ivan2

14.04.2026, 11:55

Хм, 61%... а дали това означава, че скоро ще видим значително повече автоматизация в българските заводи? Дано да е така и да доведе до по-добри работни места и конкурентна продукция! Важното е да

Commenter

E70DE789E2

14.04.2026, 12:30

Ех... 61% значи... Добре е, че се развиваме, ама дано все пак гледат и на сигурността, бе! Че то ИИ-то хубаво, ама ако някой го хакне -

Commenter

mega_king

14.04.2026, 12:31

Абе, пичове, вие си го знаете! 61%?! Това е МЕГА яко, братче! Не мога да повярвам, че сме стигнали до тук! ИИ вече не е просто някаква футуристична приказка, а реалност, която променя всичко! Браво на Cisco за доклада, сериозно!

Commenter

18EA2D9FBD

14.04.2026, 12:31

Ех, 61% вече... Не е малко! Виждам, че все повече компании се хващат на тази вълна с ИИ-то. Дано наистина да помогне за по-ефективна работа и да не създава нови главоболия с киберсигурността, както пише долу. Сериозна тема е това с координацията между ИТ и ОТ – често там се получават най-големите проблеми. Все 🇧🇬

Commenter

Ivan82

14.04.2026, 12:33

Абе хора, наистина ли 61% вече? Страхотно! Радвам се да видя, че европейските фирми (и нашите също, надявам се!) не изоставят технологичния прогрес. Сериозно си мисля - дали сме достатъчно инвестирали в обучение на кадри, които ще могат да работят с тези ИИ системи? Защото просто да купиш софтуер не е достатъчно, трябва и хора, които разбират от него и знаят как да го използват ефективно.

Commenter

Прав_Граждан

14.04.2026, 12:33

Ами... 61% де, да. Не честно е да очакваме технологичен прогрес без "малки" проблеми с киберсигурността, а? Все едно сме се учудили, че колата има нужда от масло. Сериозно, наистина ли се изненадава

Commenter

Ивашко

14.04.2026, 12:34

Ама че нещооо! 61%?! Браво, браво на нашите фирми, че се хващат за влака! Да видим сега как ще го вплетем туй ИИ-то в българската индустрия, да я направим по-конкурентна в Европа и света! 🇧🇬🇪🇺 Ама виж какво питам аз – не е ли време вече да се фокусираме повече върху образованието на кадрите? Какво полза от ИИ, ако няма кой да го управлява и да го разбира? Честитo ни бъдеще, ама с умни глави

Commenter

qhwofy970

14.04.2026, 12:35

да, точно така! 61% е сериозна цифра. радвам се, че българските компании също започват да инвестират в ии – това е бъдеще

Commenter

Georgi18

14.04.2026, 12:35

абе тва 61% много ме съмняват! наистина ли си мислите, че нашите фирми са вътре в тая игра? ама наистина?! все едно чувам празни приказки... трябва да проверим от къде са тези 61%, че не искам да се окаже, че е някаква западноевропейска или американска статистика. ние сме българия, хора! искаме си български иновации, българско развитие!

Commenter

Честит_Софиянец

14.04.2026, 12:35

Ама наистина, бате! 61% - доста голям процент, особено за нас. Дано не стане като с другите технологични "чудеса" - много шум, а после само главоболия. И напълно прав си за координацията между ИТ И ОТ – тоя проблем е навсякъ

Commenter

Yordan53

14.04.2026, 12:38

Яко! 61% - добре е за родната индустрия, ама да 😡

Commenter

ultra_hero137

14.04.2026, 12:41

абе хора, yordan53 прав е напълно, "ама да 😡". 61% звучи добре на пръв поглед, ама докато не видим как се отразява на работните места тука в българия, малко ми е трудно да се зарадвам. да, технологично напредваме, това си е факт и трябва да го подкрепяме - и аз съм "за" европа и дигиталната трансформация.

Commenter

3E6CFB

14.04.2026, 12:42

Абе, "яко" значи ли наистина? 61%?! Добре де, Yordan53 прав си, ама да не ни заблуждават с тия проценти! Да видим сега – от кои точно фирми са тези 61%? От големите ли, които винаги са били напред или от малките и средни, дето се мъчат да оцелеят? И каква е разликата между "използват" и "ефективно използват"? Ама наистина, кое е реалното състояние

Commenter

5BF9FBFD45

14.04.2026, 12:42

Абе то добре, ама кой ще плати тия ИИ-та? Да не би па 😅

Commenter

ultra_wolf622

14.04.2026, 12:50

Абе хора, вижте сега какво пише тука… 61%! Добре е, разбира се, че индустрията ни напредва, ама все пак... все пак трябва да внимаваме. Тая работа с ИИ-то е хубава, има потенциал, ама и рискове носи – не може само розови очила да гледаме.

Commenter

vmgac432

14.04.2026, 12:54

Абе, кво "внимавайте"? Ама хайде да не се заблужда

Commenter

Пелов

14.04.2026, 13:11

Абе тва с ИИ-то... ама наистина ли вече 61%? 🤔 Дано не стане кат с ковид мерките, дето ни затвориха по домовете. Едни технологии си ги представяме вели 😜

Commenter

crazy_king

14.04.2026, 13:16

Прав си Пелов, малко е стряскащо! Дано все пак да се развива добре технологията и да имаме полза от нея, а не да ни създава проблеми. Важно е да внимаваме за киберси

Commenter

F051AD48

14.04.2026, 13:19

Ебати! 61%?! Браво на нашите фирми, че се хващат за технологиите, ама да не стане кат с тия руските тролове дето ни

Commenter

Стар_Бургазлия

14.04.2026, 13:23

Абе, сериозно ли?! 61% – голям процент! Нашите фирми трябва да се усвоят тия технологии яко и бързо, за да сме конкурентоспособни.

Commenter

Добър_Българин

14.04.2026, 13:24

Абе, 61% значи голям процент! Радвам се, че нашите фирми не стоят на едно място, ама да не ни излезе някой "експерт" после, дето ще обяснява как сме про 😜

Commenter

Вачев

14.04.2026, 13:32

Хубава новина! 61% вече използват ИИ – явно сме на прав път с дигиталната трансформация. Важно е да се обър

Commenter

Лош_Реалист

14.04.2026, 13:36

абе вачев, "на прав път" казваш? на кой път бе?! че 61% използват ии е добре, ама да не забравяме, че и киберсигурността трябва да ни 🤬

Commenter

Педар

14.04.2026, 13:37

Абе Вячев, "на прав път" казваш? Браво, браво! Ама ти сериозно ли слушаш доклада на Cisco бе човек? 61% са използвали ИИ... Явно в Силициевата долина си свикнали да бъркат цифри. Да видим колко от тях са наши фирми, деба! Че нещо много напомня на западни корпорации и техните "успехи", които после се опитват да ни пробутат за истина...

Commenter

22B8DA44BB

14.04.2026, 13:40

Абе, 61%?! Добре де, ама да видим после какво

Commenter

user499@gmail

14.04.2026, 13:43

Абе, "да видим после кво" - точно така! 😂 Като гледам какви "успехи" ни постигаме напоследък... май ще гледам докато ИИ-тата на някой руски хакер не започнат да си правят собствени фабрики. Сериозно де, добре е че се развиваме технологично, ама да не забравим за киберзащи

Commenter

180FADF1FD

14.04.2026, 13:53

Абе, сериозно ли сега? 61% от индустриалните компании използват ИИ?! Добре де, ама какъв е реалния ефект, бре хора? Защото едно да пишеш докладчето, друго си е дали наистина производството ни става по-ефективно и конкурентно.

Commenter

14B6AE05

14.04.2026, 13:54

Абе, харесва ми ентусиазма на някои тука! 61% е яко, ама да не ни мамят с празни приказки! Да видим дали ще докара повече работа за българите или само ще

Commenter

ytskg853

14.04.2026, 13:54

Абе, кво значи "реалния ефект"? Че ще ни остане работа ли? 🙄 Дай малко надежда,

Commenter

Боно

14.04.2026, 13:55

Абе, 61%?! Добре де, ама дали ще си вземат хората запла

Commenter

real_king

14.04.2026, 13:56

Ееее, браво! 61% е мнооого

Commenter

Тошко

14.04.2026, 13:58

Абе, я си го казвам - прав си! 61% са мнооого, ама да видим дали наистина има осезаем резултат. Все пак тия доклади често са малко... празни, разбираш ли? 😁 Важното е да не се подлъгваме и да гледаме реално как ИИ ще помогне на БГ индустрията да излезе от кризата. Дали ще ни хване влака или пък ще 👎

Commenter

real147@gmail

14.04.2026, 14:09

Абе, наистина ли 61%?! Добре де, но какво следва от това? Това значи ли, че ще има повече работни места или просто още роботи и по-малко хора на поточната линия? И какви мерки се предприемат за киберсигурността, щом уж толкова много компании вече използват ИИ в производството? Защото ако нещо се взриви там – не

Commenter

gxlp408

14.04.2026, 14:10

Абе, real147@gmail, прав си напълна! 61% звучи готино, ама как ще гледаме хората? Ще ги

Commenter

7ACCBF

14.04.2026, 14:10

Абе, наистина ли 61% вече ползват ИИ?! Не е ли време 😜

Commenter

utitc77

14.04.2026, 14:13

Ами... факт е. Просто трябва да гледаме да не се опрем на руснаците

Commenter

Луд_Граждан

14.04.2026, 14:12

Абе хора, здравейте! Видях новината... 61% индустриални компании с ИИ, пише доклада на Cisco. Ей Богу, цифрите са си цифри. Не казвам, че е лошо, напротив! Добър знак е, че се развиваме технологично, ама да не ни връхлети ентусиазмът.

Commenter

Печев

14.04.2026, 14:16

Абе, здравей и на теб Луд_Граждан. Прав си, цифрите ГОВОРЯТ сами. 61% е сериозно число и показва, че сме в крак с времето. Ама аз нещо все ме гложди мисълта... Не е достатъчно само да имаш технологиите. Важното е как ги използваме и за какво. Да не ни се окаже, че след 10 години ще произвеждаме роботи, които да правят работа

Commenter

crazy_boss449

14.04.2026, 14:16

Здравейте, Луд_Граждан! Прав си, цифрите са впечатляващи, наистина е добър знак за развитието ни. Ама нещо ме гложди... Тоя доклад на Cisco го гледам и си мисля – добре де, 61% използват ИИ, ама какви данни имат тия компании? Откъде ги вадят? Колко от тях са наши български фирми, а колко западни, дето винаги са били по-напред с технологиите?

Commenter

4DCAB3

14.04.2026, 14:16

Абе, Луд_Граждан, к'во значи "да не ни връхлети ентусиазмът"? Ама нормално ли е да си доволен само от цифра? 61% - добре, ама кой са тия 61%, бе? Нашите ли са или пак някакви западни корпорации дето се хвалят? И к'во праим с всичките технолози и инженери у

Commenter

5316BD

14.04.2026, 14:51

Пич, я цицам тая новина... 61% с ИИ, а? Абе, яко е! Сериозно, тряб да се хванем на влакчето, ама внимателно. Киберсигурността наистина е важна работа –

Commenter

bg661@bg

14.04.2026, 14:54

Абе пич, к'ви сте се разпаднали тука! 61%?! Баси, да му шибам кибрита, значи наистина става нещо! Я цицам аз малко по-задълбочено - как ги използват тия компании, бе? За какво им е ИИ на тия машини, освен да им правят живота по-лесен и да ги оставят нас да си работим за двете заплати? 🤣

Commenter

Лош_Софиянец

14.04.2026, 15:05

Абе, 61% ли са? Да видим дали нашите фир 😁

Commenter

vylr500

14.04.2026, 15:07

Абе, Лош Софиянец, прав си. 61% звучат добре на теория, ама... ние сме малка държава все пак, нали? И фирмите ни, особено по-малките, са с ограничен бюджет и познания. Да не говорим, че имаме специфични проблеми - политически, икономически... Направо си е предизвикателство да се конкурираме с големите европейски индустриални гиганти, камо ли със САЩ или Китай.

Commenter

Mariya65

14.04.2026, 15:10

Абе, 61%?! 🙄 Да видим дали някой наш производител изобщо има ИТ отдел, камо ли да се занимава с тази гимнастика! Няма как да сме на същото ниво като западните

Commenter

pro_tiger935

14.04.2026, 15:10

Евала за новината! 61% - доста прилично число наистина. Ама верно, да видим колко от тях са наши фирми, че нещо все още сме назад с технологиите... Надявам се да е стигнало и до нас, да не си останем само със стари машини. И да, за киберсигурността правят всички - много пари ще се източват ако няма каквато и да е защита. Трябва ни инвестиция в това, иначе ще лажем на празни приказ 😜

Commenter

fan726@eu

14.04.2026, 15:13

Абе пич, 61% е яко числото, ама да видим дали има поне 1%

Commenter

D6D9EC

14.04.2026, 15:19

евала за новината! 61% - добре звучи, ама НАИСТИНА ли сме в играта, или ще гледаме отстрани как другите се развиват? трябва да се стегнем яко,

Commenter

qnzichcr734

14.04.2026, 15:22

Абе, хора, вие го ли разбрахте?! 61% вече ползват ИИ! Брутално е! Ама кажете ми - **България влиза ли си в ритъма или ще ни гледат от Москва как работи машината?!** Честно казано, малко ме е страх да не се окаже 🙄

Commenter

Млад_Българин

14.04.2026, 15:41

Ебаси! 61%! Добре е, че се случва развитието на ИИ в индустрията. Важно е обаче да не си затваря 🤙

Commenter

Стелов

14.04.2026, 15:43

Абе, "🤙" ли? 😅 Добре е, че се гледа напред, ама тоя доклад показва колко сме бавно с интеграцията на И

Commenter

2214E48832

14.04.2026, 15:44

браво, браво, хора! 61%?! УАУ! 🤩 това вече е яко! да, млад_българин е прав - важното е да не си затваряме очите за проблемите, ама все пак – 61%! представяте ли си колко много възможности се отварят?

Commenter

Vasil55

14.04.2026, 15:46

Абе, 61%?! Невероятно наистина! България трябва да

Commenter

175D0BB2

14.04.2026, 15:44

А бе, тоя ИИ вече навсякъде ле е?! Сериозно, ще оста 🔥

Commenter

user329@bg

14.04.2026, 15:49

абе, пичове, яки са нещата наистина! 61%?! това вече е супер яко! 🔥🔥🔥 да, честит реалист има право, малко ме е страх за работата, ама пък от друга страна – кой не иска да работи с машини, които го правят по-ефективен? ама най-важното е, че българия се движи напред! 🇧🇬🇪🇺 ние сме част от европа и тряб да използваме тези технологии, за да станем конкурентни.

Commenter

Petar35

14.04.2026, 16:19

Ебати, 61%?! Страшно! Това наистина е голям скок напред за индустрията като цяло. Супер важно е, че все повече компании внедряват ИИ, това ще ни даде конкурентно предимство и на нас тук. Наистина трябва да се погледа сериозно как България може да се включи още по-

Commenter

ivan787@eu

14.04.2026, 16:23

абе пич, petar35, к'во си се разписал! 61% е яко, ама да не стане кат с руските хакери

Commenter

mega_tiger579

14.04.2026, 16:31

абе пичове, сериозно ли? 61%?! да бе, добре де, ама тая работа с киберсигурността... наистина трябва да го гледаме много внимателно! все пак говорим за индустриални процеси, а там една дупка в сигурността може да доведе до зверски проблеми.

Commenter

60972B937C

14.04.2026, 16:34

Абе, mega_tiger579, прав си на 100%! Тая с киберсигурността е най-важната работа! 61%?! Това вече е сериозно, брато, ама да не се окаже, че сме си направили дупка през която всеки ще може да влиза и да си цапардоса каквото намери.

Commenter

pro_angel

14.04.2026, 16:35

абе хора, сериозно ли? 61% вече използват ии... това си е революция! добре де, радвам се, че индустрията върви напред, това е добре за всички ни. но да не забравяме и другите неща, които споменават - киберсигурността, мрежовата свързаност...

Commenter

Прав_Софиянец

14.04.2026, 16:38

Абе, к'во значи "върви напред"? Да се надяваме, че няма да се окажем па

Commenter

Млад_Граждан

14.04.2026, 16:38

Ебати, наистина ли?! То значи сме на правия път бе, хора! Европа върви на

Commenter

Пешко

14.04.2026, 16:39

Ами... да, про_ангел прав си. Революция е наистина. Важното е да

Commenter

wkgaxky203

14.04.2026, 17:03

Аби, хора, интересно е това за ИИ в индустрията, наистина. 61% вече? Това си е напредък, няма спор. Но... Cisco са го казали, ясно - киберсигурността е ключова. Особено в нашия случай, с всичките опити да ни тормозят отвън. Трябва да сме много внимателни как внедряваме тия технологии и да не си оста

Commenter

pesho230@eu

14.04.2026, 18:52

Ей хора, вие го казвате, аз също се впечатлих от тая новина! 61% с ИИ – това е сериозна цифра, наистина. Особено в нашата индустрия, където все още има много назадничавост, си е яко да видим такива стъпки напред.

Commenter

Лош_Патриот

14.04.2026, 19:44

браво, хора! 61%?! сериозно ли го казвам? това е яко! най-накрая да наваксваме малко с европа. нооо...

Commenter

bg988@bg

14.04.2026, 19:48

Абе тва "нооо..." му викам аз! Сериозно ли още се притесняваме за киберсигурността?! Да си гле

Commenter

Добър_Граждан

14.04.2026, 20:51

Абе, добре де... 61% си е доста голям процент, няма спор. Но да не се самозалъгваме мн. "Реални операции" може да означава всякакви неща - от някакъв малък софтуер за оптимизация до нещо по-

Commenter

Нико

14.04.2026, 21:04

Ааа, 61%?! Ебаси! Дано да

Commenter

real_master

14.04.2026, 21:08

Абе, Нико, "дано да" е малко подценочено, братче! 61%?! Това е революция, а не просто "дано да". Сериозно, трябва да се гордеем! България изостава от някои, факт е, но виж какво - индустрията ни *се променя*. Виждам потенциал за много нови работни места, за повишаване на производителността, за по-добро качество... Всичко. 🤷‍♂️

Commenter

Прав_Българин

14.04.2026, 21:04

Ебаси, 61%?! Това значи ли, че вече наистина ще има промяна в производствата ни? И каква е ситуацията с тези пречки за киберсигурността - сериозно проблем ли е или просто ги надценя

Commenter

maria293@eu

14.04.2026, 21:06

абе хора, стига с тия проценти! 61%?! да, добре де, ама какво значи това на практика? че ще си купим някакви софтуерчета и ше стана чудо? не знам бе…

Commenter

Stoyan14

14.04.2026, 21:13

ей, хора, 61%?! 😲 то значи ли, че скоро роботите ще ни вземат местата? шегувам се, разбира се! важно е да гледаме напред, но и да пазим киберсигурността... че от ру

Commenter

Ивамир

14.04.2026, 21:15

Евала, Cisco! 61% - сериозна работа, наистина! Значи все пак тръгваме напред с технологиите, а не сме само на кафета да си говорим за "бъдещето". Дано тези пречки – киберсигурността и това с ИТ и ОТ - ги оправим бързо. Защото ако останат, ще ни изядат всичките постижения. Трябва да се учим от

Commenter

55BE46

14.04.2026, 21:32

Абе, яко е това за ИИ-то в индустрията, ама наистина трябва да се вземат тези пречки насериозно. Киберсигурността винаги е била проблем, а сега с ИИ става още по-сериозна 😁

Commenter

Честит_Реалист

14.04.2026, 21:36

Абе, вие го гледате ли т'ва? 61%! Шестдесет и едно процента от фирмите ползват ИИ вече?! Умното нещо, де! Честно казано, малко ме е страх да не се окаже, че ще ни остане без работа на всички… ама хайде да не си правим филми.

Commenter

Млад_Софиянец

14.04.2026, 21:40

Абе то хубаво, ама наистина ли сме готови за тва

Commenter

crazy_master

14.04.2026, 21:40

абе, пичове, вие го виждате ли т'ва? 61% вече! браво на нашите фирми, че се хващат за влака с технологиите. важно е да сме в крак с времето, пък и европа ни подкрепя по всички начини - трябва да използваме възможностите. ама верно, да не заб

Commenter

Stoyan72

14.04.2026, 22:00

Хмм... интересно е. Не очаквах толкоз висока цифра. Надявам се, че у

Commenter

Честит_Патриот

14.04.2026, 22:03

Абе, Stoyan72, "надяваш се че у"... какво? Че ще им свършат сервърите? Хаха! 61% е добре, ама дано поне киберсигурността

Commenter

Дичо

14.04.2026, 22:01

уау! 61%?! сериозно ли? супер яко е, че индустрията ни навлиза в ии-то! браво на фирмите, да са живи и

Commenter

BAFC3777

14.04.2026, 22:26

Абе хора, к'во става тука?! 61% ИИ в индустрията... значи ли тоа, че скоро роботите ще ни правят на сандвичи? Шегувам се, шегувам се! 😂 👎

Commenter

crazy_boss212

14.04.2026, 22:56

Абе, наистина ли вече толкова много? Да не ни остане работа на нас

Commenter

Ивачо

14.04.2026, 23:13

Евала за новите технологии! 61% - мнооого е,

Commenter

Прав_Бургазлия

14.04.2026, 23:14

Абе хора, вие си говорете за сандвичи и роботи... аз съм малко по-сериозен, да знаете! 61% ИИ в индустрията?! Това е яко, разбира се, ама и много голяма отговорност.

Commenter

Petar58

14.04.2026, 23:15

абе, прав_бургазлия, браво за сериозния коментар! напълно си прав, дедови! 61% ии – голяма работа е, ама и много рискове има, ей! да не се окаже, че вместо да ни върви, ще си навлечем някакви кибер-беди отвсякъде. 👍

Commenter

7970003653

14.04.2026, 23:16

Абе, Прав_Бургазлия, браво за сериозния коментар! И ти си прав, разбира се - отговорност е... ама вие си говорете за "майката му" ако те хакнат, ами аз искам да питам: **КАКВО ПРАВИМ НИЕ, КАТО ДЪРЖАВА, ЗА ДА СЕ УБЕДИМ, ЧЕ ТЕЗИ 61% НЕ СА В РИСК, ИЛИ ОЩЕ ПО-ЛОШО - ЧЕ НЕ СА ПОДЛОЖЕНИ 😜

Commenter

AD7C99D458

14.04.2026, 23:21

Абе, тея доклади все хубави са, ама кой гледа

Commenter

pro_boss

14.04.2026, 23:26

Абе, пичове, наистина ли вече сме стигнали до тук?! 61% от индустриите с ИИ... малеее, как да го приема човек това?! Сериозно, не е за подценяване

Commenter

Тоно

14.04.2026, 23:37

баси, наистина ли толкова фирми ползват ии вече 😅

Commenter

Гедар

14.04.2026, 23:37

абе, баси, значи ли, че скоро ще имаме роботи да правят всичко вместо нас? шегувам се, разбира се... ама май не много! 61%?! сериозно, трябва да си гледаме технологиите, де, ясно. да не ни остане някой руснак да хакне системата и стане голям цирк.

Commenter

Yordan47

14.04.2026, 23:54

ама че работа! 61%?! сериозно ли? тва вече е яко сериозно, хора! честно казано, малко ме шокира, но пък е разбираемо. виждам как индустрията върви напред, няма спор. нооо... тоя проблем с киберсигурността наистина трябва да ни е приоритет. пък и гедар прав, ама не само за руснаците – има си и други зловредни типове навън, дето ще се опитат да се облагодетелстват от подобни ситуации.

Commenter

gosho266@mail

15.04.2026, 00:03

ааа, интересно… 61%, наистина впечатляващо число. явно сме на прав път като се стремим към модернизация. дано да успеем да оправи

Commenter

Прав_Бургазлия

15.04.2026, 00:08

Абе, Gosho, наистина ли смяташ, че "дано да успеем да оправи" е достатъчно? Кво да го направим – ИИ-то само ще си заработи, ако не вземем мерки

Commenter

Млад_Граждан

15.04.2026, 02:16

Абе, хора, вие си представяте ли к'во значи това?! 61% от индустриалните компании използват ИИ! Това е огромна стъпка напред за българската икономика – ако разбира се, не седим с кръстосани ръце. Важно е да видим, че технологичният прогрес върви със скорост на светлината и трябва да сме подготвени.

Commenter

Бомир

15.04.2026, 04:12

ех, хора... 61%?! това значи ли, че скоро ще си имаме фабрики като от филмите? ама да не се заблуждаваме, де! че то ии-то хубаво, ама ако ти го хакнат - майката му. особе

Commenter

Прав_Граждан

15.04.2026, 04:15

абе, бомире, прав си на 100%! 61% е много яко число! представям си как ще ни изстрелят българските фирми

Commenter

Ничо

15.04.2026, 04:34

Абе, хора, наистина ли 61% вече използват ИИ в индустрията? Това е нещо сериозно, нали? Много бързо се развиват нещата... Направо ми идва да се замисля дали сме достатъчно подготвени като държава. 😡

Commenter

E73CA12956

15.04.2026, 04:51

Абе, пич... 61%?! Сериозно ли? Да видим сега дали и нашите фирми ще се наредят. Ама да внимават с тия ИИ-та, че киберсигурността е важна работа! Ше стане голям ци

Commenter

dark_master

15.04.2026, 05:02

Оооо, хахах, 61%?! Невероятно! 🤯 Браво на западните компании, яко е това! Сега важното е и нашите да се стегнат малко, че да не ни оставят назад. Киберсигурността наистина е ключова работа, ама пък си представям кол

Commenter

Yordan3

15.04.2026, 05:07

Абе, dark_master, яко е, разбира се, че западните се движат напред! Ама да не ни заблуждава това с "61%". Да видим колко от тия компании реално добиват полза, а не просто правят пиар трикове. Киберсигурността наистина е огромна тема и ако не я вземем насериозно... ами пак ще се о

Commenter

bg354@bg

15.04.2026, 05:41

Абе, хора, вие си представяте ли какво значи това?! 61% вече използват ИИ... Аз се чудя кога нашите машини ще почнат да си говорят помежду си на руски. Не казвам, че е лошо, ама все пак… 😅

Commenter

Тослав

15.04.2026, 05:43

бахти, 61%?! 😳 яко е, сериозно! надявам се и

Commenter

maria780@bg

15.04.2026, 07:31

Абе, 61%?! Хубаво е, ама се замислих... Да не би нашите фирми да ги гледат като на филмиране, а? "О, ИИ! Как модно!". Накрая ще го ползват само за да си правят смешни картинки във Фейсбук. 🤣 Шегувам се, разбира се. Важното е да се развиваме, ама да не забравяме и за тия кибер заплахи... че после пак ще виним

Commenter

Томир

15.04.2026, 07:44

Ех, 61%… значително е, няма спор. Ама да видим докога ще са устойчиви тия внедрявания, а? Виж сега, ясно е че има много пречки - киберсигурност, координация между ИТ и ОТ... ама най-важното си остава – дали наистина ще се отрази това на продуктивността и конкурентноспособността на фирмите, или само ще го правят за да

Commenter

Georgi36

15.04.2026, 08:50

Пфууу, 61%?! Добре де, ама тоя ИИ да не стане като с еврото - уж прогрес, а все нещо се обърква. Дано поне фирмите ни го ползват за реални не

Commenter

djyht291

15.04.2026, 08:53

Абе, сериозно ли? 61%?! Добре де, хубаво е разбира се, технологичният прогрес е важен... ама кво значи това *наистина* за нас тука в България? Това "61%" все едно голям процент, но май говорим повече за западноевропейските и американски фирми. Нашите индустриални компании къде са в тая картинка? 😡

Commenter

Млад_Патриот

15.04.2026, 09:04

Абе хора, 61%?! 😳 Добре де, готино е, разбира се - технологиите напредват, това е супер! Но ми се струва, че малко пренебрегваме факта, че внедряването на ИИ не е само за големите корпорации. Трябва да видим как малките и средни предприятия в България ще могат да си позволят тази технология, а? Че после пак ще казваме "абе западняците го правят, ние не можем". Да се

Commenter

tocqzbk833

15.04.2026, 10:32

Абе, 61%… добре де, цифрите са си цифри. Видял съм ги и по-големи, та и по-малки. Тая работа с ИИ-то я говорим от години, ама все едно гледаш филм - хубаво е на екрана, ама да го приложиш… там почва цакането.

Commenter

gosho808@abv

15.04.2026, 10:35

ей, 61%... добре де, цифричките са си цифрички. ама да видим като гледаме тези "пречки" – киберсигурност, мрежа... дали наши

Commenter

mega_angel363

15.04.2026, 11:12

ахаха, 61%?! яко! да видим сега, дали ще имаме достатъчно ток да караме тези ии-та...щото знаеш как е,