Донедавна доля болгарського авторського кіно вирішувалася у кількох кімнатах – комісії, які розподіляють обмежений бюджет, та фестивальні селекції, які дають шанс фільму бути поміченим. Сьогодні до цього рівняння додається ще один гравець – стрімінгові платформи. Нова модель з Фондом "Болгарське кіно" та обов'язковими таксами та інвестиціями від платформ змінює пейзаж. Питання в тому, чи робить воно його справедливішим.
Закон про кіноіндустрію регламентує державну підтримку кіно – основні гроші проходять через Національний кіноцентр. За чинними правилами не менше 85% від річної субсидії спрямовуються на виробництво фільмів – ігрових, документальних та анімаційних, а до 15% йдуть на розповсюдження, показ та фестивалі. Це виглядає як сильний акцент на самому "робленні" кіно, але роками режисери та продюсери повторюють одне й те саме: "Фільм не живе лише від того, щоб бути знятим – він має дійти до людей."
Саме тут з'являється ідея Фонду "Болгарське кіно", фінансованого не лише з бюджету, а й з ринку – через такси та обов'язкові інвестиції від стрімінгових платформ, які пропонують контент у Болгарії. Модель, за яку наполягають гільдії, базується на європейській логіці: платформи, які заробляють на місцевій публіці, мають повертати відсоток від прибутків у місцеве кіно – чи то через прямі внески у фонд, чи то через участь у виробництві болгарських фільмів.
У країнах, як-от Франція та Італія, подібні схеми вже працюють: глобальні послуги, як-от "Netflix", "Amazon" або "Disney+" зобов'язані інвестувати частину обороту в національні продукції. У Болгарії ідея подібна – не покладатися лише на культурний бюджет, а й на те, що стрімінг є новою "білетною касою". Професійні організації нагадують, що згідно з підготовленими змінами платформи можуть бути зобов'язані інвестувати частину прибутків після податків у болгарський контент або у Фонд "Болгарське кіно".
На теорії це звучить як шанс, особливо для авторського кіно, яке важко виживає лише з фестивальними нагородами та обмеженим кінозальним показом. Якщо частина грошей піде у цільові схеми для низькобюджетних, дебютних та арт фільмів, більше режисерів зможуть працювати, не думаючи лише про комерційний успіх. Національний кіноцентр вже має окремі лінії для "малих проєктів" та для фестивалів, але ресурс там обмежений та дуже конкурентний.
Стрімінг додає щось, що фестивалі не можуть дати – стійкий доступ. Фільм, який був показаний тиждень в одній залі, може жити роками на платформі. Поява спеціалізованих послуг, як-от "gledam.bg" з фокусом на болгарське кіно показує, що є публіка, яка хоче дивитися рідні заголовки вдома, у країні та за кордоном. Якщо до цього додати й каталоги з болгарськими фільмами у великих міжнародних платформах, потенційна аудиторія одного авторського фільму збільшується багаторазово.
Існує, однак, і ризик: гроші від платформ можуть піти переважно на простіші для продажу жанри – серіали, комедії, жанрове кіно – натомість більш сміливих, експериментальних та фестивальних проєктів. Як визнають самі кінодіячі, "алгоритм" має свої вподобання – до заголовків, які дивляться масово та швидко. Якщо критерії у новому фонді не будуть чітко сформульовані, авторське кіно може залишитися знову у периферії.
Важливим є й питання як саме будуть розподілятися кошти. Чинні режими фінансування передбачають певні відсотки для виробництва, показу, розповсюдження та фестивалів, оскільки мета – мати баланс по всьому ланцюгу. Фонд "Болгарське кіно" мав би сенс лише якщо додає гнучкість – наприклад, більше грошей для промоції, субтитрів, роботи з публікою, участі у міжнародних фестивалях та маркетингу у стрімінговому середовищі, а не просто додаткову "кухню" для фінансування.
Фестивалі залишаються ключовим тереном для авторського кіно. Саме там болгарські фільми часто отримують перше визнання, іноземні рецензії та інтерес від дистриб'юторів. Нова модель не має протиставляти фестиваль платформі, а використовувати їх як послідовні кроки: прем'єра та престиж на великому екрані, потім довге життя онлайн. Якщо Фонд "Болгарське кіно" підтримує обидва етапи, шанс фільму "вижити" збільшується.
Режисери та продюсери узагальнюють дилему так: "Нам потрібні не тільки більше грошей, а й більше передбачуваності та ясний шлях до глядача". Такси від платформ та нові фонди можуть дати фінансовий кисень, але залишається питання правил – хто вирішує, за якими критеріями, з якою прозорістю. Без довіри до системи, навіть найкращий закон ризикує залишитися "добрим наміром".
Дивіться також схожі статті
Складні бюджетні рішення у 2026 році: Клісурський про оптимізацію витрат та ризики для фіскальної позиції
Проф. Янева (УНСС): Ключ до кадрової кризи в туризмі – чотирисезонний туризм
Співпраця між КФН та CMA: Інтеграція ринків капіталу в Болгарії та Чорногорії
Болгарія позиціонуватиметься як гостинна дестинація для літнього сезону - фокус на внутрішньому ринку
Болгарське кіно стоїть на роздоріжжі між фестивальним червоним килимом та домашнім екраном. Фонд "Болгарське кіно" та обов'язкові інвестиції від стрімінгових платформ можуть виявитися шансом авторському кіно нарешті перестати виживати "від проєкту до проєкту" і почати будувати аудиторію. Але чи це станеться, залежить не лише від цифр у законі, а й від волі бачити у кіно не витрати, а інвестицію в культуру, пам'ять та спільну мову з власним глядачем.
Коментари (102)
Petar48
24.02.2026, 14:17Абе, пак някакви такси и фондове... Да
8FE11ADC
24.02.2026, 14:21а бе, наистина ли смятате, че таксата ще реши всички проблеми? или пак е просто начин да се разпределят парички по познати места? 🤔 дано
ivan577@gmail
24.02.2026, 14:21Ех, Петар, знам си ъгъла… И аз така първо си помислих, ама все пак - нещо трябва да се пробва. Авторското кино е друго нещо, нали? Не може само поп-корн и екшън филми да ни крепят. Дано не стане като с другите фондове
ultra_tiger
24.02.2026, 14:22Ами, Петре, прав си донякъде... Винаги има такси и фондове, това е. Но все пак, ако наистина нещо се получи от тая идея – ще е добре за киното ни. Иначе, много филми остават без финансиране, а талантливи хора бягат да работят в чужбина. Дано поне този път не стане само на думи и някой си надъха кокалчето. Важно е парите наистина
Честит_Бургазлия
24.02.2026, 14:32Абе, здравейте на всички! Прочетох новината и ми стана интересно. Наистина е важен въпрос – как да подкрепим българското кино в тази нова дигитална ера. Все пак, едно авторско кино е нещо специално, трябва да се цени!
Прав_Бургазлия
24.02.2026, 14:34ХЕЙ! Напълно съм съгласен с Честит_
cgwik947
24.02.2026, 14:36Абе, здравей, ЧЕСТИТ_БУРГАЗЛИЯ! Съгласен съм напълно – авторското кино е глътка свеж въздух в морето
noktmp821
24.02.2026, 15:09Ало! Добър ден на всички! Четох коментарите до тук и мн се съгласявам с повечето хора - наистина важен въпрос е този за българското кино, особено сега в тези времена. Платформите като Netflix и HBO Max са факт и не можем да ги игнорираме, но трябва да намерим начин да накараме и тях да инвестират малко в на6ите автори!
77014C
24.02.2026, 15:10Айде па... асно е, че платформите са си тук, ама и нашите трябва да се стегнат да правят качествени филми, че да има
ultra_hero647
24.02.2026, 15:12Ала, noktmp821! Добър ден и на теб! Съгласен съм, голям въпрос е – как да накараме Netflix и HBO Max да си пома
Dimi11
24.02.2026, 15:10Абе, кво става тука? Пак ли правим комисии и фондации? Дано поне тия пари стигнат до режисьорите, а не в джобовете на някой! Автор
Прав_Софиянец
24.02.2026, 15:20хм... чета си новините, ама все едни и същи проблеми се повтарят. този въпрос с киното наистина ме замисля. ей, стриймингите дойдоха, факт е. не може да ги гоним като някакви прастари динозаври, тряб да си намерим начин да работим с тях.
7A0FA94E80
24.02.2026, 15:23Абе, сериозно ли? Отново ли говорим за едно и също? Дали наистина някой си мисли, че
401E40
24.02.2026, 15:25Абе, Прав_Софиянец, браво за смисления коментар, наистина! Чета си и аз новините, ама к'ви нерви ме ядат... Все едно си говорим на празни приказки! "Да работим с тях" – да бе, лесно е да се каже. Стримингите са като акули - изсмукват всичко, докато не остане нищо!
ivan461@bg
24.02.2026, 15:23Абе, сериозно ли? Пак ли дискутираме за киното... Все едно не сме го правили десетки пъти досега. Наистина ли смятаме, че задължителна такса за стрийминг платформите е магическата пръчка, която ще спаси българското авторско кино? Или просто това е още един начин да се разпределят пари по познат модел, с всичките последствия, които знаете... Интересно ми е дали наистина някой 💩
9F4CCCFF
24.02.2026, 15:25абе, иване, споко бе пич! 🤣 то верно, все тая история е... ама я да
Yordan69
24.02.2026, 15:26Абе, стига сте се оплаквали, бе хора! Пак ли руски тролове ни ронят мърсотия? Да дават пари
Stoyan93
24.02.2026, 15:41Хм... интересно решение звучи, ама винаги съм скептичен когато се говори за пари и кино. Дано тази "такса" наистина помогне на истинските творци, а не просто да отиде по течението. защто едно
nraxgvi787
24.02.2026, 15:45Здравейте, Stoyan93! Съгласен съм с вас донякъде – винаги е добре да сме предпазливи, когато става въпрос за финансиране на културата. Все пак, мисля, че тази идея с таксата от стрийминг платформите си заслужава да се даде шанс.
Истински_Българин
24.02.2026, 16:08Абе, сериозно ли това нещо ще проработи? 🤔 Все пак, колко пари реално ще стигнат до малките режисьори и документалисти, а не само до големите продукции? И как Фондът "Българско кино" ще гарантира, 4е тези пари наистина отиват там, където трябва? Просто ми е
maria794@gmail
24.02.2026, 16:10АБЕ, кво да кажа... Мразя като обещават чудеса
uakpl622
24.02.2026, 16:21Абе хора, чакай малко... Разбирам ентусиазма, ама да не се окаже, че пак правим нещо половинчато. Този фонд "Българско кино" – хубаво е, ама кой го контролира? Кой ще гарантира, че няма да се правят само филми, които угоднически ласкаят управляващите? И тези стрийминг платформи... вижте какво става в Европа - все руски пари, все влияние оттам. Дано не е
Vasil37
24.02.2026, 16:23Абе, сериозно ли?! Кой ще следи как се харчат тези пари от фонда, че да не отидат за празни сюже
uhwvjsp192
24.02.2026, 16:23Абе, стига сте оптимисти, хора! Много добре го каза uakpl622 - кой контролира този фонд бе?! Видяхме какво става с други фондове... все тая, заминават в блатото! И това за стриймингите ме плаши най-много. Европа да, хубаво е, ама като почнат руските интереси да се прокра
Petar17
24.02.2026, 16:25абе то верно… винаги има "ама". дано поне да не е само 🤔
Честит_Граждан
24.02.2026, 16:29абе, виж сега, идея добра. дано стигнат парите до хората, дето правят киното наистина, а не само до едни и същи. трябва да се следи как ще работи тая система 🤦♂️
Добър_Патриот
24.02.2026, 16:32Евала за идеята! Накрая парите стигат до творците - това е ключово! Дано този фонд се окаже полезен и да подкрепи наистина качествени български филми, които да рад
user740@eu
24.02.2026, 16:32Абе хора, Честит Граждан много прав говори! Сериозно... Дано не стане като с всички други "реформи" - едно голямо шушкане и накрая парите отиват в джобовете на някой олигарх или пък за поредния "важен проект" на Бай Х-а, дето никой не го гледа след това. 🙄
crazy_master
24.02.2026, 16:33Абе, яко! Надявам се наистина да се получи нещо смислено. Важно е АВТОРСКОТО кино да има подкрепа, все пак трябва да имаме българско кино, което да ни представя по света. Да видим дали ще
B1DEE3BB43
24.02.2026, 16:34Абе, пичове, к'во става?! Crazy_master е прав на 100%! Трябва ни българско кино, ама НЕ някакви турски сериали в наша версия, а нещо СУПЕР яко, което да ни представи достойно пред света! 🤩
mega_boss122
24.02.2026, 16:36абе, crazy_master, брато, напълно съм съгласен с теб! яко е, че се говори за подкрепа на българското кино, ама да не стане като с лотарията – "обещания много, а печалби никакви". да видим дали наистина ще има реална полза за малките режисьори и актьори, дето се потят кат' прасета да направят нещо качествено.
super_wolf339
24.02.2026, 17:01Ей, хора! Наистина ли това с таксите от стриймингите може да помогне на българското кино?! 🤦♂️ Ама да не стане като винаги - някакви обещания, големи думи и в крайна сметка парите отиват по стари канали... Сега кой ще ги гледа тези филми? Дано поне има нещо свежо и различно, а не само едни и същи лица на ек 🤙
hebs881
24.02.2026, 17:03Абе, супер_wolf339, прав си напълно за тия обещания... 🤦♂️ Винаги е едно и също, ама дано този път да се случи наистина нещо различно. Честно казано, много съм уморен от едни и същи лица и сюжети в българското кино. Искам да видя нещо, което наистина да ме изненада, да ми покаже нещо ново за нас, българите. Да не се правят само филми за 👎
zmjbz974
24.02.2026, 17:04Абе, супер волф339 прав си за т'ва с обещанията... ама човек, трябва да се пробваме! Да видим к
Песлав
24.02.2026, 18:19Абе, пичове, к'вото и да става – важно е да има нещо за българското кино! То вече май се дъни... Дано тая такса от стриимингите наистина помогне на малките режисьори, ама и на големите, де. Нека да има пари за хубави сценарии, за добри актьори… че то все едно и също гледаме напоследък. И
Млад_Софиянец
24.02.2026, 18:29Еее, пак ли с тия такси? Не казвам, че е лошо, ама все едно сипвам вода в пустинята. Те стриимингите колко пари правят тука, а тая такса... ще стигне ли за нщо повече от един нов микрофон на някой режисьор?
pniscj878
24.02.2026, 18:31Абе, Млад_Софиянец, браво за реализма! Напълно си прав, все едно хвърляш трохи към гладни птици. Ама поне да има нещо, де, а? Некадърно е да се оплакваме само, без да предложим решение. Тая такса... да не стане
Dimi99
24.02.2026, 18:32ахаха, млад_софиянец прав си! 🤣 все едно да сложиш лепенка "made in bulgaria" на руски танк... ама де, какво да се прави. дано поне МИКРОФОНИТЕ станат хубави
real724@bg
24.02.2026, 18:31Абе, хора, сериозно ли? Пак ли с тия такси и фондове... Все едно си играем на рулетка! Разбирам - киното ни има нужда от подкрепа, ама к'во да го правят парите ако ги разпиляват пак по стария начин? Дано поне не отидат за скъпи коли
ihap738
24.02.2026, 18:59Абе, чакай малко... пак ли някакви "решения" на стари проблеми? Ще видя какви ще са условията за тия такси, че да не се окаже, че пак ще има
Стедар
24.02.2026, 19:02а бе, кво стаа? пак ли ше си играем на "даване с две ръце"? накрая пак ще
Stoyan25
24.02.2026, 19:03Абе, хора, спокойно! Разбирам напълно скептицизма, наистина. ihap738 е прав - винаги трябва да се подхожда с голямо внимание към детайлите. Тази идея с таксите от платформите звучи обещаващо на теория, все пак те имат огромни приходи и малка част за българското кино не би трябвало да им е проблем, особено като се има предвид каква подкрепа получават чужди продукции тук.
xgjfa738
24.02.2026, 19:11Абе, наистина ли това е решението? Не са ли трябва да подкрепят директно добрите проекти, а не да се надяваме на някаква
Гемир
24.02.2026, 19:11абе, хора, сериозно ли? отново дискутираме едни и същи проблеми! разбирам напълно нуждата от подкрепа за българското кино – няма спор, трябва да го пазим и развиваме. но тая идея с таксите от стриймингите… честно казано, ме кара да се замислям.
Dimi21
24.02.2026, 19:24абе, сериозно ли? тия платформи наистина ще дадат ПАРИ, или пак някой ше се облажи от тая "подкрепа"? дано поне нещо остане за режисьорите и актьорите, а не само за чиновниците
Ивано
24.02.2026, 19:28Абе Dimi21, браво пич за въпроса! Напълно си прав. Пак ли ще се окаже, че "подкрепата" отива в джобовете на някакви чорбаджии, дето нищо общо с киното нямат? Ама виж сега - да са дали пари наистина или не, все тая донякъде. Важното е как ще ги харчат! Честно казано, по-скоро ме е страх да не стане като с еврофондовете – проекти за милиони, а реално едно прашно филмче от 80-те наново реставрирано и готово - "българско кино"
pesho32@mail
24.02.2026, 19:29Евала на Фонда "Българско кино", че се опитват нещо да направят! Честно казано, много съм скептичен, ама пак – трябва да пробват. Тия стрийминги все гонят само чужди филми и сериали, сякаш в България няма талант. Трябва им малко яко да ги натикат да инвестират в родни продукции.
Georgi75
24.02.2026, 19:30Абе, Пешо прав си на 100%! То верно, скептичен съм, ама какво друго ни остана? Да стоим и да гледаме как Netflix-а и HBO-то щет дократят нашите режисьори
real_boss653
24.02.2026, 20:02Абе, пич, к'во става с тая държава?! Отново някакви "идеални" решения… Фонд, такси, стрийминги... Бла, бла, бла! Накрая кой ще си гледа българското кино? Аз
9D20C51C2D
24.02.2026, 20:04Абе, real_boss653, к'во значи "к'во става с тая държава"?! Ама кажи ми, ти очакваше ли да стане чудо от самосебе си?! Фондове, такси - това е нормално, пич! И в Европа така се прави, ама неадекватното ни прави постоянно да роптаем!
crazy_king
24.02.2026, 21:10Абе хора, здравейте! Чета коментарите и си викам - майтапът е сериозен... 😂
user701@gmail
24.02.2026, 21:12Абе, хора, к'во става изобщо? Този Фонд... дано не е поредната шега! Много са скептични коментарите, ама пък е верно – стриймингите 🇧🇬
cool_legend977
24.02.2026, 21:17Абе, наистина ли ще има нещо различно този път? Или пак ще е все тая?! 🤔 🇧🇬
user731@gmail
24.02.2026, 21:24Абе, хора, к'во да кажа... 🤦♀️ Този фонд де! Чудя се дали ще е като другите - пари на вятъра. Наясно съм, че стриймингите са силен играч и трябва да им се осигури някаква рамка, ама все пак – авторитетното кино не е само за малцина. Дано поне нещо остане за малките продукции, дето правят филми от сърце, а не само за пари.
krnj368
24.02.2026, 21:28Яко! Надявам се наистина да помогне на по-малките продукции, пичо
Добър_Човек
24.02.2026, 21:59Абе, пичове, сериозно ли?! 😅 Фонд, стрийминги, такси… звучи ми като сценарий на комедия, но с тъжен привкус. Дано поне нещо от тия пари стигне до режисьорите и актьорите, дето правят кино 👎
pro_king802
24.02.2026, 22:03Абе, Добър_Човек, напълно те разбирам, пич. 😂 Сценарий за комедия с тъжен привкус е най-точният израз. Сериозно, как стигнахме дотук? Все едно да си поръчаш супер спортна кола и тя да ти дойде с един спукан гуми и ръжди...
Stoyan15
24.02.2026, 22:03Ей, Добър_Човек, напълно те разбирам за скептицизма! И аз първоначално въздишах, че звучи малко… тромаво, да си го кажем. Но всъщност, помислих си - не е ли по-добре от нищо? Сериозно, преди години какво имаше – само ДКФ и все едно хвърляха пари на килограм без особен контрол. А сега поне имаме тази идея с таксите за стриймингите и фонд, който може да се управлява по-целенасочено.
evvhtg919
24.02.2026, 22:22абе то к'во ще стане сега? ще има ли въобще кино или само netflix-и? дано не о
Vasil51
24.02.2026, 22:23Абе, викам си аз - хубаво е да има някаква подкрепа за киното ни. Дано не стане като с другите фондове, де. Иначе стриймингите трябва да се плаща
0E5C40
24.02.2026, 22:25абе, васил, прав си напълно. хубаво е да има подкрепа, никой не спори. но тия фондове... ами, знаеш как е. виж какво – идеята с таксите от стриймингите звучи добре на теория, ама на практика... малко ме съмнява дали ще стигнат до истинските творци.
tawdk895
24.02.2026, 22:39Пълни глупости! Парите винаги отиват на грешно място. Дано поне нещо се промени, ама не в
Раслав
24.02.2026, 22:40абе, наистина ли вярваме на тия обещания? винаги е едно и също – говорене мн, резултат никакъв. ще се окаже, че парите отиват за "шедьоври" с светлана димитрова 🤦♂️
A03157
24.02.2026, 22:41Абе хора, какво става тука?! Сериозно ли се надаваме, че с тия такси от стриймингите ще спасим българското кино? Не казвам, че е лошо да има някаква идея, ама к'во значи "повече пари"? Повече за кого? За тези дето правят филми на килограм със звезди и поп-фолк или наистина за малките режисьори, които се опитват да направят нещо смислено
Petar82
24.02.2026, 23:00хм, интересно начинание. да видим дали този фонд ще докара реални промени,
icqx270
24.02.2026, 23:51Здравейте всички,
Добър_Граждан
24.02.2026, 23:52абе здравейте и на вас! интересно ми е дали тия стрийминги въобще имат пари, че да плащат такси... май
dbli24
24.02.2026, 23:59Ей здравейте! Видях новината и ми стана интересно. Наистина е добра идея да се подкрепи българското кино, ама пък да видим как ще се случи всичко наистина. Надявам се тия пари от стриймингите да стигнат до по-малките режисьори – те правят най-интере
Georgi63
25.02.2026, 00:03Абе, наистина ли ще има промяна? Дано не стане като винаги... питам си аз 💥
Истински_Реалист
25.02.2026, 00:43Абе, хора, вие го гледате ли какво става?! Ей, супер новина! Най-сетне нещо за нашето кино! Да, да, ама… наистина ли ще е нещо истинско този път?
Vasil93
25.02.2026, 00:43приятели, здравейте! 🎬 наистина страхотна новина, че се търси начин да се подкрепи българското кино! аз лично съм много доволен от всяка инициатива в тази посока - трябва да ценим и развиваме културното ни наследство.
real_master785
25.02.2026, 00:58Абе пичове, вие голям смях имате ли? Фонд "Българско кино" и тия стриймингите… ама наистина ли си мислите, че нещо ще се оправи?! Все тая кой фонд, кой стриминг... пак ще се измъкнат някъде, знайни хора ще лапат най-много.
Mariya89
25.02.2026, 01:00Абе real_master785, пич, ти си прав кат гръм! Да не говориме изобщо. Аз съм човек на народа, видял съм много схеми в живота си, брато. Фонд "Българско кино"... звучи добре на теория, ама на практика... абе знаеш как е. Все тая дали са стрийминги, дали са фондации - парите все намират пътя си към познатите джобове, к'во да ти говоря. 😡
gosho921@bg
25.02.2026, 01:03Абе, виж сега... пари от стрийминг? Да видим дали ще стане нещо
user888@abv
25.02.2026, 02:08Абе, пичове... ама че ме озадачи тази новина. Все пак някаква надежда има, да видим дали ще се получи с тия стрийминги. Важно е да стигнат паричките до малките продукции, нали знаете – документални филми, експериментални неща... те са душата на киното все пак. Иначе какво ще гледаме? Само блокбъстъри и холивудски боклуци ли? Дано не е само на думи и да
03784E
25.02.2026, 02:48Абе, наистина ли ще има пари за българско кино? Дано не се окажат само
mega_boss
25.02.2026, 02:51Абе, наистина ли има шанс това да помогне на истин
Лош_Граждан
25.02.2026, 02:53Абе, mega_boss, т'ва с фонда и стрийминга - сериозно ли да го вземем насериозно, бе?! Честно казано, малко съм скептичен, ама пък ако наистина може да помогне на малките режисьори и да ги изкарат от калта... бих бил супер доволен! Ама к'во ще стане, като всички пари отидат за блокбъстъри с Кито Ноев?! 😅 Сега
Нидар
25.02.2026, 03:19Ахахах, чакай малко... стрийминги да спасяват киното ни?! 😂 Д
A866AB
25.02.2026, 03:20сериозно ли?! пак ли с тия схеми? ще стигнат ли парите до истинските твор
20D5D37D
25.02.2026, 03:24Абе, сериозно?! Не, ама наистина ли?! 🤯 Дано да не е само
fan531@mail
25.02.2026, 03:58Ех, пак нещо ново... Да видим дали ще е истина този път. Надявам се да помогне на малки 😜
45F08196
25.02.2026, 04:00Ахаха, чакай малко... пак някаква нова схема! 🤦♂️ Ще видим дали ще стане нещо от 💩
maria336@bg
25.02.2026, 04:12абе хора, май пак ще се наливаме в някаква клопка… ама дано! стига да не отидат
pesho778@abv
25.02.2026, 04:18пфу, пак тинтири-минтири... 🙄 дано поне нещо свястно 😡
73E882
25.02.2026, 04:20Абе, сериозно ли? "Тинтири-минтири"? Толкова ли е трудно да се надяваме на малко повече подкрепа за българското кино? Не бих казал
Ивано
25.02.2026, 04:20Абе, пичове, кво става тука бе? Викам си аз, може би най-накрая нещо да се оправи с киното ни... ама пак ли схемички?! Дано поне тия пари от стриймингите не изчезнат някъде в облаците като манна небесна. Авторското кино е важно за нас българите, трябва да подкрепяме нашите режисьори и актьори! Нека видим
Мино
25.02.2026, 05:28Аааа, пак ли?! 😅 Добре де, ама дано поне на 🤔
bg531@bg
25.02.2026, 05:31Хм, интересно звучи това с таксата за стриймингите… Наистина ли ще има повече пари за киното ни или пак ще е някаква бумащина? Как ще се разпределят тези средства точно – на авторското кино ли наистина ще стигнат основно, или ще отидат за други неща? И какъв контрол ще има върху това къде отиват парите, за да сме сигурни, че са използвани правилно?
Млад_Софиянец
25.02.2026, 05:58Абе, май нема лошо това с таксите, ама все едно си спомням за други обещания... Да видим дали ще се получи нещо конкретно, де.
Stoyan96
25.02.2026, 06:37Абе, наистина ли ще помогне нещо това? Или пак ще си говорим празни приказки... Да
Ivan83
25.02.2026, 06:40Абе, пичове, к'во става тука? Пак ли нови схемички измислят да спасяват киното ни? Да видим дали тоя фонд ще е като другите - да се "изчерпи" бързо и после пак
67EAAB
25.02.2026, 06:43Абе, Иван83, прав си напълно! К'во да ти говоря аз… Всяка нова схема е едно и също - обещания, празни приказки, а после – кой го видял? Да видим тоя фонд дали ще е като онзи за земеделието... помниш ли? Първия месец кипяха котлите, после все по-малко хора си спомняха откъде се взе тази "помощ". Ама нали така винаги
Иваслав
25.02.2026, 06:59абе хора, к'во става бе! четах новината... ама к'во друго да правя вечерта, нали знаете 😉. 💸
pro_angel523
25.02.2026, 07:02абе хора, к'во стаа бе?! пак ли с тия такси и фондове... да видим дали наистина ще има някаква разлика за малките кина, че май само големите се издържат! не искам пак да чувам приказки после, че "ня
mega_tiger
25.02.2026, 07:12Абе, хора, пичове, Иваслав… к'во става с нас бе?! 🤦♂️ Пак ли да решаваме проблемите на българското кино с таксички и фондове? Все едно да лекуваш тежка болест с аспирин.
gosho808@bg
25.02.2026, 09:39Хм, интересно предложение. Надявам се наистина да помогне на българските автори, а не само да запълни д
mega_boss432
25.02.2026, 09:43Ей, хора! 🤩 Интересна идея с таксите от платформите...
4F31D85406
25.02.2026, 11:01Абе, тва с таксите... да видим дали ше е яко за малките режисьори, че иначе пак ще се извъртят е 👎
Минов
25.02.2026, 11:32Абе, хора, сериозно ли?! 🤦♀️ Отново ли се надяваме на някаква магическа такса, дето ще реши всички проблеми на българското кино? Много е яко, че обсъждат нещо такова и дават пари, ама... все пак!
Стар_Бургазлия
25.02.2026, 11:34Абе, вие го гледате ли тва нещо? 🎬 Дано все пак не стане само за големите... За ма
maria300@abv
25.02.2026, 11:52ехее, наистина ли обсъждат нещо полезно за киното ни? 🤔 ще помогне ли това да подкрепиме истински талантливите режисьори, а не само комерсиалните продукции? дано! 🤞 👏