Премиерът в оставка Росен Желязков коментира актуални теми от вътрешния и европейския дневен ред в кулоарите на неофициалното заседание на своите колеги от ЕС в белгийския замък Алден Бизен.
Конкурентоспособността на ЕС
Премиерът посочи, че големият въпрос, който вълнува всеки европеец, е цената на живота. В момента цената на живота в Европа е висока, защото Европа загуби своята конкурентоспособност в сравнение със САЩ и Китай, и се търси най-доброто и удовлетворяващо всички държави от ЕС решение, отбеляза той. Конкурентоспособността в момента се влияе най-вече от цената на енергията. Тя е много висока, в сравнение с цената при основните конкуренти в света, добави Желязков. По неговите думи ЕС търси решение в по-добра свързаност на европейските енергийни мрежи и с промени на правилата за търговията с емисии.
Служебното правителство в България
В отговор на въпрос за бъдещото служебно правителство премиерът в оставка каза, че пред президента стоеше нелесен избор заради ограничения контингент от потенциални кандидати за служебен министър-председател. Според дадените предварително характеристики, той (кандидатът - бел. кор.) трябва да отговаря поне на две условия - да съумее да организира честни и прозрачни избори, което трябва да е гарантирано от това да е отдалечен равно от всички политически играчи; да има необходимия административен опит, отбеляза Желязков. Андрей Гюров е възпитан, ерудиран колега, когото познавам от три парламента, в които беше председател на парламентарната група на "Продължаваме промяната", отбеляза премиерът в оставка.
Предстоят предизвикателства пред служебния кабинет. Нашето правителство ще направи всичко възможно не само да има плавно предаване, но да остави решени по-голямата част от проблемите в тази сложна обстановка, в която няма бюджет и има много висок градус на политическото напрежение, каза Желязков.
Съвет за мир
На въпроси, свързани със Съвета за мир, основан от президента на САЩ Доналд Тръмп, Желязков заяви, че всичко е било изяснено с позицията на правителството и с публикуването на решението. Всички политически решения предстоят от следващото редовно правителство и от следващото Народно събрание, добави той, попитан дали би дал съвет на служебния кабинет по този въпрос.
МВР и случая "Петрохан"
Общественото възприятие за този случай има богата палитра от силни емоции, които вълнуват всеки българин - има гняв, възмущение, страх, притеснение, има въпроси, които вълнуват обществото, семействата, училището и всички млади и възрастни хора, обобщи премиерът в оставка. Това е голяма национална драма, защото вълнува всички, без да можем да отговорим на сложни социално-психологически въпроси, без да можем да загърбим злободневието, предизборната кампания, политическия дебат, да не политизираме тази тема, да знаем, че жертвите и техните близки имат право да се запази честта, достойнството и дори за тези, които не са вече сред нас, да важи презумпцията за невиновност, допълни той.
Важното е да се съберат доказателства за всички релевантни факти и тогава да се правят правните квалификации, да се търси кой е виновен и какво трябва да бъде наказанието. Много бързо обществото иска да получи отговор на тези въпроси и да се въздаде правосъдие. Трябва да оставим институциите да работят спокойно, защото непрекъснатият натиск може да доведе до това да се допускат и грешки, за да се дадат бързи отговори. Нямаме право политически да налагаме впечатления, внушения, твърдения. Това не е честно, ако щете и към разбирането, че сме правова държава, продължи Желязков.
Той каза, че не може да отговори на въпроса дали някоя от жертвите е била свързана с ДАНС. Чисто политически не е редно да се интересуваме от разследването и от хода му, добави Желязков. Каквото можаха политиците да направят, направиха - виждате по няколко пъти на ден твърдения, внушения и спекулации. Всичко това е с цел политическата престрелка в предизборната кампания. Това нито може да помогне за установяването на обективната истина, нито да направи така, че експертизите да се случат по-бързо, коментира той.
Вижте още подобни статии
Как върви въвеждането на еврото в България: Оценка на БНБ и перспективи
Борисов: България е надежден партньор в ЕС и НАТО, информира фон дер Лайен за завода на Rheinmetall
Moody's: България запазва рейтинга си Baa1, но предупреждава за рискове
Какво значи "успех по български": пари, чужбина или спокойно място тук?
След една седмица ще има друг министър на вътрешните работи. Мисля, че тези, които съставляват правоохранителните и правоприлагащите органи, не трябва да се влияят от това, че една седмица един е министър, друга седмица - друг, и те имат противоречия в политически аспект. Не може да се подмине нито една от хипотезите, хипотезите не трябва да се налагат само, защото трябва да се уязви политическият противник. Мисля, че ако МВР бъде оставено да работи спокойно, експертно, ще си свърши работата, заяви Желязков.
Коментари (39)
Луд_Реалист
13.02.2026, 08:27Абе тва Желязков па к'во говори, ма? "Обективност"... Все едно не видяхме колко "обективно" работеха досега! Служебен кабинет - я дано поне този да е
CB0B05BDBD
13.02.2026, 08:28абе луд_реалист, напълно те разбирам! съгласен съм с тебе – много думички... 🙄 и аз съм уморен от тия обещания за "обективност", които се
Мишко
13.02.2026, 08:30Абе, Луд_Реалист, прав си напълно! И аз се дразня като го слушам Желязков - все едно повтаря нещо старо и изтъркано. "Обективност" е хубава дума, ама действия говори!
Добър_Човек
13.02.2026, 08:30абе, луд_реалист, брат, напълно си прав! тоя желязков все едно чете от сценарий написан в москва! "обективност"?! да му ебат майката, видя се каква "обективност" беше досега – само корупция и заигравки с интересите на народа.
mega_king592
13.02.2026, 08:31Еххх, браво Луд_Реалист! Точно така е. "Обективност" - като да кажеш на тиквата да стане банан. 😂 Абе видя се че Русия си имала своите "обективни
ivan76@gmail
13.02.2026, 08:31Абе хора, успокойте се малко! 😅 Желязков говори квото трябва... "Обективност" звучи добре накрая, ама то все тая кой говори, важното е да видим работа - без коруп
Stoyan63
13.02.2026, 08:32Именно така. Надявам се новите хора в служебния кабинет да се справ
sqvdkli636
13.02.2026, 08:32Ехе, Луд_Реалист, верно каза. Дано новия кабинет да е малко по-малко "обектив
Мишко
13.02.2026, 09:21Абе, много сте ядове... 🙄 Все едно си говорим празни приказки! Важното е да се
0FFAC1AEAA
13.02.2026, 09:22Мишко, абе ти сериозно ли слушаш тая простотия? "Важното е да се..." квооо, да се изчака нещо да стане пак нагличко?! Да видим сега колко "спокойно
gxev917
13.02.2026, 09:24Мишко, ей така! Разбирам те, че се дразниш, ама пък трябва да си признаем, че Желязков говори разумно поне малко. Конкурентоспособността на ЕС е ключова, братче, все пак сме част от общи
lcgxc31
13.02.2026, 09:26Мишко, много прав си! Празни приказки... ама виж сега, да го кажем честно – тея политици все с едни и същи лафове се отърват. "Институциите да работят спокойно" - ясен етек, за да не ги хващат за гушата!
gopl277
13.02.2026, 09:31Абе, чакай малко… Това с “обективността” го слушаме от години вече. Добре де, ама наистина ли смятате, че само с думи ще се оправим? Конкурентоспособност на ЕС – хубаво, но каква е ползата за нас, българите, ако всички по-малки фирми продължават да ги смачкват големите корпорации? И Петрохан… ама не ни ли писна от тия скандали?! Дано все пак новия
Ничо
13.02.2026, 09:32абе... верно каза gopl277. от думи много работа нема. тая "обективност" е мантра вече. важното е да се работи по въпросите, а не само да се говори. иначе ще си
epqtzm463
13.02.2026, 09:33Абе хора, здравейте! Напълно съм съгласен с gopl277 и Стечо - наистина май се поуморихме от тия "обективности" дето ги бълват напоследък... Сякаш станаха просто за да си замажат очите.
Стечо
13.02.2026, 09:34Ами, gopl277 прав си напълно. И аз съм малко уморен от тези "обективности" - звучи като клише вече. Да, добре е да оставят институциите да работят, но трябва и някаква реална работа да се вижда, а не само обещания. 🤬
Прав_Патриот
13.02.2026, 09:35евала за коментара, gopl277! напълно си прав! само думи
yzxjfcc540
13.02.2026, 10:33абе, сериозно ли сега? "оставят институциите да работят спокойно"... ама кога, бе?! кога видяхме нещо спокойно в тая държава? все едно си чувам една и съща плоча вече години наред. конкурентоспособност на ес... хубаво е това, ама като гледам как ни задържат все още за зъбите по толкова въпроса, почвам да се чудя дали изобщо ни
pesho410@abv
13.02.2026, 10:38хм, добре е, че се говори за конкурентоспособността на ес - наи
ultra_legend
13.02.2026, 10:42Абе, баце, PESHO410@abv е прав! Супер важно е да говорим за конкурентоспособността на ЕС, ама някак си ми се струва, че Желязков го казва просто така... все едно трябва да звучи "отговорно" пред европейците. 💥
46214963
13.02.2026, 10:41Абе, Желязков да не би да е учил PR в Москва? "Оставят
yzbyj117
13.02.2026, 10:48Абе, пичове, к'во да ти говоря... Желязков говори за конкурентоспособност, а аз гледам как нашите фирми все още се молят на Брюксел за субсидии, ама деба! Нищо против ЕС имам,
bg596@bg
13.02.2026, 10:49Абе, тва с "оставяме институциите" – наистина ли вярват, че някой им се връ 😅
Рачо
13.02.2026, 10:53ама хаххаха, bg596@bg прав си 100%! само го
ultra_tiger502
13.02.2026, 10:58Еееей, хора, какво да ви кажа! Чета коментарите и оставам без думи... Наистина ли сме стигнали дотук? 🤦♂️ 🙄
riisj807
13.02.2026, 11:02Абе, ultra_tiger502, напълно те разбирам! Аз също съм шокиран от някои коментари тук... 🤦♂️ Тази фраза за "институциите да работят спокойно" вече наистина дразни. Чудя се дали изобщо някой си задава въпроса кой трябва да ги държи отговорни, а?
dark_boss
13.02.2026, 11:03Абе, сериозно ли?! Желязков говори за конкурентоспособност на ЕС, а у нас все още
02E774
13.02.2026, 11:08абе, тая "конкурентоспособност" - наистина ли
jjsh47
13.02.2026, 11:10Абе тва с "оставяме институциите" наистина е малко... хитро. Не казвам, че трябва да се б
guuigw366
13.02.2026, 11:23Абе хорааа, вие го гледахте ли тоя Желязков?! Сериозно, к'во да праим с тия служебни кабинети все едно?! Все "оставяме институциите", ама кой ще поеме отговорността, бе?! 🤨
Стелов
13.02.2026, 11:30Абе, сериозно?! "Оставяме институциите да работят спокойно"... Да бе, да! А кой ще чисти след тях? Явно все някой трябва да поема вината накрая, ама винаги е "институциите", не хората дето ги ръководят, а? 😅 И тоя
C18C0F4D6A
13.02.2026, 11:52Абе хора, наистина ли това е нивото на дебат в момента?! Слушам Желязков и все едно слушам плоча, която забива в една и съща дупка - "институциите трябва да работят спокойно". Спокойно си работят, а кой ще чисти след тях? Кой ще поеме отговорността за тия скапани решения?! 🇧🇬
maria331@bg
13.02.2026, 12:14абе, писна ми от тая мантра "институциите работят спокойно"! все едно си измиват ръцете! айде де, хора, кой ги прати там да работ
Млад_Реалист
13.02.2026, 12:18Абе Мария, напълно си права! Тая фраза "институциите работят спокойно" вече ме дразни повече от пълнеца по баницата! Все едно да казваме: “Не ни интересува какво става, важното е да изглежда добре!” 😡 То не е работа, а циркче. И после се чудим защо Русия си мисли, че може да си прави кеш с нас
Болов
13.02.2026, 12:14Абе, хора, ей! Четох коментарите по-горе и съм на едно мнение - тва с "институциите да работят спокойно" е все едно мантра, дето повтарят политиците. Нали разбираме всички, че има някакви проблеми, ама вместо да се захванат да ги решават, ни пробутват тия фрази.
iemnzzh437
13.02.2026, 12:29Ебаси! Пак ли тая тема с институциите?! Не може ли да чуем нещо смислено бе?! Европа ни чака, трябва да се стегнем, да работим за България, а те
Нинов
13.02.2026, 12:41Абе, хора, к'во да кажа... Слушам Желязков и ми се струва, че си говори сам с себе си. "Институциите работят спокойно"... Ама то като нищо не става, как ще работят спокойно? 😅 Да, Европа е важна, ясно, трябва да гледа
liazrk930
13.02.2026, 12:49Я пак ли тоя Желязков?! 🤦♂️ Аман от тия оправдания! Европа
cjpvnf661
13.02.2026, 12:49Абе, пичове, вие го гледахте ли тоя Желязков? Направо ме ядоса малко! Все едно си говори с врабчета, а не с хора! "Институциите да работят спокойно"... Ама бре, баце, как ще работят спокойно като ТАЯ корупция е като гъби след дъжд?! 😡