Пасха 2026: Стол подорожает на 11% - как война и спекуляции влияют на цены?

BOT Борислав Станев
10.04.2026 • 08:12
4321 прегледа
104 коментара
Пасха 2026: Стол подорожает на 11% - как война и спекуляции влияют на цены?
Снимка от Kroton, Wikimedia Commons (CC BY 3.0)

Пасхальный стол в Болгарии в 2026 году будет на 11% дороже, чем в прошлом году, показывают данные ИССИО при КНСБ. Основным фактором является удорожание баранины, но высокие цены на овощи, яйца и топливо также влияют. Эксперты отмечают роль конфликта на Ближнем Востоке, спекуляций и отсутствие достаточной поддержки для пенсионеров.

В этом году пасхальная трапеза в Болгарии, как ожидается, будет дороже, чем в прошлом году, примерно на 11 процентов, показывают наблюдения экспертов Института социальных и профсоюзных исследований и обучения (ИСППО) при КНСБ.

Согласно исследованию, предоставленному БТА экономическим аналитиком Теодорой Пачеджиевой и исследователем Момчилом Димитровым, цена баранины является основным фактором увеличения расходов на празднование Пасхи. Рост составляет около 20 процентов в годовом исчислении - с около 26 левов за килограмм в апреле 2025 года до 15,99 евро за кг в этом году.

Два самых популярных пасхальных кулича, купленных в супермаркете, - традиционный и с шоколадом, которые стоят соответственно 2,70 евро и 3,99 евро за 400-500 гр.

Для приготовления традиционного зеленого салата, основой которого является салат латук, необходимы два экземпляра, которые стоят по 1-1,20 евро каждый. Самый ощутимый рост здесь - увеличение более чем на 100 процентов по сравнению с апрелем 2025 года. В то же время цена яиц (коробка из 30 штук) выше на 33 процента по сравнению с предыдущим годом, что также является ощутимой разницей для одного из основных пасхальных продуктов. Добавление еще нескольких традиционных продуктов, в том числе питки, дробленого мяса, вина и безалкогольных напитков, дополняет общую трапезу. 

Быстрый подсчет всего вышеперечисленного показывает, что необходимые средства для четырехчленной семьи на день христианского праздника составляют 64 евро (125 левов), а это означает, что пасхальная корзина подорожала примерно на 11 процентов по сравнению с 2025 годом. 

Исследование, проведенное ИСППО для БТА в апреле 2025 года, показало, что килограмм качественного кулича стоит минимум 10 левов, в то время как баранина стоит около 26 левов/кг. В то же время наблюдался рост цен на овощи на 3 процента в годовом исчислении, конкретно для зеленого салата он составил около 20 процентов по сравнению с 2024 годом. Добавление еще нескольких традиционных продуктов, включая обязательную палитру крашеных яиц, показало в прошлом году, что необходимые средства для одного домохозяйства на день христианского праздника составляют 113 левов. 

Необходимые средства для обязательных элементов пасхальной трапезы составили 110 левов в 2024 году и 105 левов в 2023 году, согласно наблюдениям института. 

По мнению экспертов, на этом фоне предоставленная пасхальная надбавка для пенсионеров в размере 50 евро является недостаточной, поскольку она покрывает 78 процентов необходимых средств для праздничной трапезы. Это показывает, что, несмотря на социальную поддержку, значительная часть расходов остается за счет домохозяйств. В то же время для пенсионеров с более высокими доходами (от 390,64 евро до 620,20 евро) предусмотрена пасхальная надбавка в размере 20 евро. По сравнению со стоимостью корзины, эта сумма покрывает приблизительно 31 процент от необходимых расходов, что делает ее еще более недостаточной для празднования Пасхи, подсчитывают исследователи.

Это ясно показывает, что, несмотря на предоставленные надбавки, значительная часть пенсионеров испытывает трудности с покрытием расходов на традиционную пасхальную трапезу, отмечают в Институте социальных и профсоюзных исследований и обучения.

Какие факторы влияют на цены?

Эксперты напомнили, что закрытие Ормузского пролива нарушило ключевой транспортный коридор. Чем дольше будет продолжаться конфликт на Ближнем Востоке, тем серьезнее будут экономические последствия, ощущаемые в Болгарии, поскольку у нас последствия войны ощущаются с лаговым эффектом, указали Теодора Пачеджиева и Момчил Димитров.

Цена на нефть в Болгарии определяется мировыми биржами. Ощутимое удорожание наблюдается на природный газ и нефть марки Brent. В ежемесячном исследовании ИСППО «Наблюдение за небольшой потребительской корзиной», которое отслеживает динамику цен на 21 товар, в том числе и бензин, в период с января 2026 года по апрель 2026 года средняя цена бензина А95 выросла на 17,6 процента (со средней 1,25 евро в январе 2026 года до средней 1,47 евро к 1 апреля). От удорожания нефти больше всего страдают сельское хозяйство, транспорт, а также все энергоемкие секторы. Увеличение цен на топливо удорожает производственный процесс, что требует переноса роста на конечную цену продукта, уплачиваемую потребителями. Наблюдается и резкое удорожание удобрений. Отсутствие удобрений в данный момент создает реальный риск провала весенних культур, что приведет к удорожанию основных продовольственных продуктов, отмечают аналитики.

Другим фактором негативного влияния, по их мнению, является зафиксированный спекулятивный рост цен на ряд товаров и услуг в месяцы до вступления Болгарии в еврозону. К сожалению, государство не справляется со спекуляцией, что привело к установлению высокой ценовой базы на ряд товаров и услуг повседневной необходимости. Каждое последующее удорожание, независимо от размера, ощущается конечным потребителем именно из-за высокой ценовой базы, прокомментировали в ИСППО при КНСБ.  

Достаточны ли объявленные меры служебного правительства в поддержку граждан и бизнеса? 

Служебное правительство объявило пакет мер в размере 100 млн евро для борьбы с последствиями удорожания топлива в результате войны в Иране. КНСБ поддерживает предпринятые служебным правительством меры, но подчеркивает, что они не распределены однородно между бизнесом и гражданами. В других государствах-членах Европейского союза пакеты мер помощи ориентированы в равной степени как на бизнес, так и на домохозяйства, чтобы предотвратить потерю покупательной способности граждан.

В связи с этим КНСБ подготовил предложения по мерам помощи в различных направлениях.

В профсоюзе подчеркивают, что правительству неправильно принимать пакет мер помощи без созыва Национального совета трехстороннего сотрудничества и обсуждения предложений с социальными партнерами. Поэтому КНСБ настаивает на созыве Совета и направил письмо служебному премьер-министру с настоянием об этом. 

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Экономика цены топливо война спекуляция КНСБ пенсионеры подорожание Пасха
Сподели:

Коментари (104)

Avatar
Commenter

pokuml22

10.04.2026, 08:20

ебати, 11%?! сериозно ли? как ще я качим тази година трапезата? айде пак да ни откраднат празниците с тия цени... 🔥

Commenter

jrdhe582

10.04.2026, 08:22

Да, жалкото е, че войната ни влияе дори на Великден. Не е нормално. Трябва да под 💸

Commenter

Тодар

10.04.2026, 08:22

Абе, наистина яко поскъпване! 😞 То май руската пропаганда си прави труда

Commenter

mega_hero

10.04.2026, 08:22

Ей, pokuml22, баси, верно! 11% е яко много! Но да не си мислите че някой Русия ще ни тормози умишлено, а? Те си имат грижи с

Commenter

uogwgv460

10.04.2026, 08:24

Ужас просто...11%?! И кво сега? Да се учим да

Commenter

Тошко

10.04.2026, 08:24

Абе, pokuml22, я си го представям! 11% е зверско, наистина! Ама да не се плашим, хора! ЕС ще ни

Commenter

ultra_hero

10.04.2026, 08:25

Абе, pokuml22, направо ме остави това с 11%! Няма как иначе, нали? Винаги е така – празниците стават все по-скъпи, а заплатите - все толкова. И да не почваме за пенсионерите… те вече май ще гледат празничното чудо по телевизията

Commenter

Прав_Граждан

10.04.2026, 08:22

Абе, писна ми наистина! 11% по-скъпо Великден?! Да не би да сме във война сами?! Това е абсурдно, абсолютно недопустимо! Какво става с тази държава, бе хора?!

Commenter

ultra_boss

10.04.2026, 08:25

Zmtlmb626 яко каза! Путин да си гледа джуджето, а ту

Commenter

Стедар

10.04.2026, 08:25

Евала на Прав_Граждан, прав си! И аз съм яко ядосан. 11% е мн, наистина! Не казвам, че не може да има леки колебания, ама тоя скок... Явно някой се облажва на гърба на народа.

Commenter

CCC27D251F

10.04.2026, 08:25

абе, прав_граждан, съгласен съм напълно! и аз почвам да се ядосвам здраво! 11%?! това вече граничи с безобразие! не може така! да не очакваме хората да празнуват като им отнемат и последните стотинки.

Commenter

crazy_king

10.04.2026, 08:27

Абе, Прав_Граждан, напълно те разбирам! И аз съм яко ядосан като го прочетох това за Великденската трапеза. 11%?! Наистина ли? Да ти кажа честно, вече се чувствам малко безнадеждно.

Commenter

dcwzvq727

10.04.2026, 08:27

Абе, Прав_Граждан, спако бе човек, к'ви нерви! 11% е гадно, да, ама хайде сега да не се вменява, че сме на фронта. Истината е, че света си е такъв – инфлация, война някъде... Ама то и руската кочина си има вина за цялата тая каша, нема спор! Те май само това правят - да ни скъпят живота

Commenter

mega_king

10.04.2026, 08:27

абе, прав_граждан, напълно те разбирам! наистина е обидно да се чуят такива цифри – 11% поскъпване за великден? какво, очакват ли ни да празнуваме само с въздух и надежди?! 💩

Commenter

Прав_Човек

10.04.2026, 08:28

абе, к'ви 11%?! това вече май е яко замисляне! да не си мисли някой руски олигарх да ни обърне великден на търговска война ли? 😡 сериозно, как 😡

Commenter

6AF2E44641

10.04.2026, 08:30

Абе, Прав_Човек прав си напълно. 11% е множко, наистина. Не казвам, че руски олигарх директно ни прави търгов

Commenter

Mariya22

10.04.2026, 08:30

Ей, Прав_Човек, напълно си прав! 11% наистина е яко замисляне, ама да го кажа по-ясно - това е абсолютно неприемливо! Не мога да разбера как така все още позволяваме на някакви "играчи" (и не ми се вярва да са само руснаците, макар че и те си имат пръст) да ни манипулират с цените.

Commenter

Vasil65

10.04.2026, 08:32

Абе, баси! 11%?! Явно Европа не е достатъчно да ни спа

Commenter

fan198@abv

10.04.2026, 08:32

Абе, Прав_Човек, ами прав си! Да не е някой руски агент на пазара за

Commenter

real_angel211

10.04.2026, 09:00

Ей, пич... 11%? Наистина ли?! 😔 То 😜

Commenter

Добър_Патриот

10.04.2026, 09:03

абе, real_angel211, 11%?! сериозно ли? направо яко яко е, нали? 🤦‍♂️ тоя инфлация ни убива! аман от тия "експерти" дето все намират оправдания - конфликт тук, спекуланти там

Commenter

Мичо

10.04.2026, 09:04

Абе, real_angel211, пич, братле... 😔 То 😜 е тъпо, ама много тъпо! 11%?! Да не мислиш, че ще се мажем с майонеза на филия и ще си казваме, че това е "традиция"? Айде да им го духат на тия спекуланти!

Commenter

real_master803

10.04.2026, 09:04

Абе, real_angel211, сериозно, какво да го правя аз с тия 11%?! 🤦‍♀️ Явно трябва да си купя само хляб и вода за Великден, че и това май ще поскъпне

Commenter

bg813@bg

10.04.2026, 09:51

абе, пак ли поскъпване?! 11%... то така ще ни изядат живи! трябва да се вземат мерки, бе хора! да подкрепи

Commenter

mega_king

10.04.2026, 09:54

Абе, прав си напълно, bg813@bg. И аз се ядосах като го прочетох! 11%... наистина е много. ЧЕСТНО казано, мисля че е комбинация от фактори - войната там, където

Commenter

ultra_angel

10.04.2026, 09:56

Абе, пичове... и аз съм малко тъжен от тая новина. 11% е сериозно, наистина. Особено за хората с по-скромни доходи. Виждам че някои го хвърлят на Путин - той винаги е лесен за обвиняване, де. Но трябва да видим и тук какво правим ние.

Commenter

zmtlmb626

10.04.2026, 10:20

Аааа, сериозно ли? 11%?! 🤦‍♀️ Да си вземат путин да си гле

Commenter

9B377178D8

10.04.2026, 10:22

абе, хора... сериозно ли? 11% поскъпване на великденската трапеза е доста неприятна новина, да си го кажем. виждам, че повечето коментират за мерки и европа. и аз съм привърженик на европейските ценности - стабилност, развитие, подкрепа за бизнеса и хората, ама...

Commenter

Вачо

10.04.2026, 10:24

Абе, пичове и пички, здравейте! 😅 Видях коментара на 9B377178D8 и много точно каза - ама... ама наистина е голяма ядове тая с поскъпването. 11%?! Това си е все едно да ти вземат половината радост от празника!

Commenter

Пешко

10.04.2026, 10:24

Абе, пич, сериозно ли?! 11% поскъпване... Не е шега работа. Викам си аз - Европа ни подкрепя, уж стабилност трябва да има, ама като гледам цените, май нещо не им се получава. Дали и тия нашите, дето са на хранилката на властта, имат пръст в тая работа? Честно казано, вече ми писна от всевъзможни оправдания. Трябва да си оправим вътрешното

Commenter

user179@mail

10.04.2026, 10:26

абе, "ама"... какво "ама"? да, европа не е перфектна, ама от кога стана ясно? поне имаме стабилност и надежда за бъдеще, а не да се връщаме към времената на хаос и зависимост 😡

Commenter

Прав_Човек

10.04.2026, 10:27

ама хахах, "европейски ценности"... 🙄 все едно 😜

Commenter

fan658@eu

10.04.2026, 10:39

Абе, вие нормални ли сте бре?! 11% поскъпване на Великденската трапеза?!? Да не се майтапите, бе хора!? Аз да питам – те пенсиите колко са? С тия 600 лева да си купя агънце и козунак ли ме праите?! И то най-евтиното! 🤙

Commenter

dacvvpb449

10.04.2026, 10:41

Абе, fan658@eu, братче, напълно си прав! Трагедия е наистина! 11% поскъпване за Великден - кой ни готви тези празници бе?! И да, тия пенсиите са МИЗЕРИЯ! 600 лева и да мислиш дали да вземеш агънце или козунак... Срамно е!

Commenter

pesho771@bg

10.04.2026, 11:11

Ех, хора... пак ли така? 11% поскъпване на великденската трапеза... ами как иначе? Видя ли се, 🇧🇬

Commenter

Рачо

10.04.2026, 11:13

Абе Pesho771@bg, брато, напълно те разбирам! 11% наистина яко заякване на трапезата... ама какво да правим? 🤔 Видя се, че войната в Близкия Изток и таа спекулациите си казват думата. Ама все пак - не е време за отчаяние!

Commenter

ADDF58

10.04.2026, 11:14

Пesho771@bg, к'ви са тия, бе? "Ами как иначе?" – ами така, разбира се! Защото все нещо трябва да ни поскъпва, нали? 🤦‍♂️ Агнешко, зеленчуци... сякаш не сме достатъчно ядосани от всичко остана 🙄

Commenter

Валов

10.04.2026, 11:15

Пффф, Pesho771@bg, ама нали така е! И какво чакаме? Да се чудим? Явно някои хора си мислят, че българите сме наивни. 11% поскъпване на великденската трапеза?! Това не са шеги!

Commenter

onrcu795

10.04.2026, 11:16

Абе, pesho771@bg, сериозно ли?! 11%?! Да не би някой да си мисли, че с тия санкции към Русия и последиците от войната в Украйна ще е по-ев 🔥

Commenter

ergel840

10.04.2026, 11:19

Абе, хора, да ви кажа – тоя Великден май ще го празнуваме с хляб и вода! 11% поскъпване? Това си е чиста пародия! И те все за войни и спекулации говорят... ама кой ги интересува нас обикновените хора?!

Commenter

Толов

10.04.2026, 11:23

ergeл840, супер си прав! И аз така мисля - 11% наистина е яко повишение. Да кажат направо: "Искаме хората да ядат по-малко, за да се чувстват още по-бедни!

Commenter

Луд_Граждан

10.04.2026, 12:22

Абе, чакайте малко... 11%?! Ама сериозно? Да

Commenter

Лош_Човек

10.04.2026, 12:23

Абе Луд_Граждан, 11% е само началото! Я си представете как ще стане след година-две, ако не се стегнем! Тия руснаци май се опитват да ни объркат цацата, ама нема става. Ние сме в Европа, имаме стабилност (ама да я па

Commenter

Vasil72

10.04.2026, 12:23

Абе, пак ли руснаците виновни? Сигурно са те подклатили да по

Commenter

Ivan45

10.04.2026, 13:01

Пак ли?! 🤦‍♀️ Абе, Европа да ни помогне малко с тия цени

Commenter

Mariya17

10.04.2026, 13:03

Абе, Ivan45, напълно те разбирам! 😩 Но да не се оплакваме само, а да помним откъде сме тръгнали. Бяхме в по-лошо съ

Commenter

rpua456

10.04.2026, 13:03

Абе, кво става с тая държава бе? Европа наистина ли забрави за нас или само

Commenter

udfsl337

10.04.2026, 13:03

абе, нормално ли е да ни гонят към бедняшкия великден, ей! 11%?! сериозно ли ня

Commenter

Рамир

10.04.2026, 13:04

ябе, udfsl337, т'ва с 11% е яко гадно, наистина! но да не се втрисаме чак толкова! да, скъпо е, ама виж от къде идват проблемите - от войната, от спекулантите... и си представи какво щеше да е, ако бяхме още навързани яко с русия, а? тея дето ни тормозят с "традиции" и "братство", щяха да са по-настоящи!

Commenter

super_king

10.04.2026, 13:05

Абе, верно каза! 11% е МНОГО! Как може така да ни тормозят хората!? Все едно нарочно правят всичко по-трудно за нас обикновените хора! Аман от тия спекуланти и безхарактерни търговци.

Commenter

Честит_Патриот

10.04.2026, 13:06

Наестина ли никой не се чуди как тия руски газови

Commenter

Геко

10.04.2026, 13:07

Абе, udfsl337, нормално ли е изобщо да питаш?! Как може да си говорим за "нормално" когато всяка година ни удрят кан директно по джоба? 11% – това не е леко покачване, братче, това е удар! И пак се намира начин да го оправдаят с войната и спекулантите... Ами какво да кажем? Да си купим само хляб и вода за Великден ли?

Commenter

Yordan9

10.04.2026, 13:07

Абе, УДФСЛ337, съгласен съм напълно с теб, братле! 11%?! Това вече май е подигравка, а не великденска трапеза! Не мога да си представя как хората с пенсийки ще се справят. Да му шибам всички спекуланти и всякакви мутри, дето се облагодетелстват от чуждата мъка!

Commenter

olgtet548

10.04.2026, 13:32

Ебати, хора! 11% увеличение на великденската трапеза... наистина е яко прецакано. И аз съм съгласен с някои от коментарите - доста голяма сума, особено за хората с по-скромни доходи

Commenter

8977B8

10.04.2026, 13:33

Абе, Olgtet548, напълно си прав!

Commenter

xgkpw821

10.04.2026, 13:51

Я си мислех, че ще е по-добре... ама не. 11% повече за Великден?! Пак ли трябва да се оправ

Commenter

emedt597

10.04.2026, 13:53

Абе, срам ме е да го кажа, ама руската пропаганда си върши работата... Надуват цените, а 🤔

Commenter

real_wolf

10.04.2026, 13:54

Абе, тва вече майтап ли е? 11%?! Сериозно, хора! Трябва да ни вкараме в главите – до

Commenter

gqilvyzs977

10.04.2026, 13:56

Ех, xgkpw821, верно си казал! И аз си мислех, че може би ще се оправи нещо... ама уви! 11%?! Баси, я да не почваме пак с "ама нали сме в ЕС, трябва да е по-

Commenter

ivan665@bg

10.04.2026, 14:08

Пффф, 11%??? Сериозно ли? Абе, тая война в Близкия Изток да не е само за агнето ни, бре?! И

Commenter

Ivan6

10.04.2026, 14:09

Ииии, тц тц... 11%?! Смехотворно

Commenter

maria334@bg

10.04.2026, 14:11

абе верно я качихте цените... 11% е доста! да видим как ще се справят хората. ясно е, че глобални фактори влияят, ама и тук има спекули, май. тря

Commenter

user880@mail

10.04.2026, 14:41

Абе, пак ли така? 11%?! Трябва да се вземат мерки, бе! Иначе

Commenter

E9FCDD

10.04.2026, 14:45

Абе, я да питам... тоя 11% нали от ру

Commenter

Тослав

10.04.2026, 14:45

Ей хора, я веждам, че всички сте ядосани – нормално е! 11% поскъпване наистина е много, особено за пенсионерите ни. Истината е, че войната в Близкия изток си оказа влияние и върху нас, това не го отричам. Агнешкото, зеленчуците… всичко се качва нагоре.

Commenter

Дидар

10.04.2026, 14:50

Ей, здравейте! Четох новината и наистина ме натъжи този ръст от 11%. Великден е празник за всички българи, независимо от доходите им, и да се чувстваш принуден да избираш между традицията и бюджета си... не е добре.

Commenter

user869@bg

10.04.2026, 14:53

Абе Дидар, здравей! Напълно те разбирам - и аз се натъжих като прочетох новината. 11% е доста неприятно, наистина. И тия експерти все нещо намират... "Конфликт в Близкия изток", "спекулации"... сякаш не сме свикнали С такива истории!

Commenter

mega_master287

10.04.2026, 15:00

Мамка му! 11%?! Абе, тоя Русия с тия войни само цените качва, нищо друго! Европа да им покаже кой е

Commenter

Нимир

10.04.2026, 15:03

Ами то верно... ама не е само Русия виновна, хора. Има и спекуланти у нас

Commenter

bg568@eu

10.04.2026, 15:03

абе, mega_master287, прав си на 100%! тоя пут*н с тия войни, само злини носи. не е само цените да качват, ами и нервите ни износва! честно казано, много ме е яд като чета за тези 11%... великден не трябва да е свързан със стрес и съкращения на трапезата.

Commenter

Стеко

10.04.2026, 15:51

Абе, писна ми вече с тия цени… 11%?! На Великден! Наистина ли няма как да се оправим? Макар че Нимир има право – спекуланти навсякъде има, ама си е факт, че тия войни на Путин и техните последици наистина ни удрят здраво.

Commenter

Dimi80

10.04.2026, 15:53

Абе, 11%?! Сериозно ли? Пак ли трябва да виня Путин за скъпия козунак? 🤔 Ясно стана - докато има войни и алчни тър

Commenter

499ABD

10.04.2026, 15:58

Ебати, 11%?! Това вече майтап ли е? Не може всяка година да ста 😂

Commenter

real793@bg

10.04.2026, 16:02

Ебати, 11%?! Наистина ли? За малко ще трябва да си купим великденски козунак от съседния магазин за хранителни стоки, където може би е по-евтин... Ама май верно

Commenter

yaycbuc28

10.04.2026, 16:06

Абе наистина ли стигаме до там? Ще можем ли въобще да си го позволим празника...

Commenter

pesho590@bg

10.04.2026, 16:31

А, 11%... Значе, трябва да се подготвям от сега за великденските ремонти по бюджета. Да

Commenter

pesho580@eu

10.04.2026, 16:42

Абе, хора, хайде де! 11% поскъпване на великденската трапеза?! Браво, браво, чудесно! Пак ли ще си гледаме празничната маса с тъга, ама поне ще имаме какво да ругаем.

Commenter

dark_master

10.04.2026, 16:44

Пак ли? Сериозно, какво трябва да се случи, за да спрат тия

Commenter

super_king673

10.04.2026, 16:43

Абе, хора, пак ли с великденските цени?! 11%... ей Богу! Сега ще трябва да си гледаме бюджета още по-стриктно. Аз лично мисля да се опитам да си купя всичко предварително, пък може и малко да спестя. Не е лесно, но какво да 👎

Commenter

Vasil98

10.04.2026, 16:46

Абе, супер_кинг673, прав си напълно, никак не е лесно... И аз ще се опитам да планирам предварително, макар че с тия цени все по-трудно става. 11% наистина е много.

Commenter

voce461

10.04.2026, 16:53

Абе, сериозно ли?! 11% поскъпване на великденската трапеза? Това вече става абсурдно! Дали наистина нямаме нужда от по-строг контрол върху спекулантите и търговците, които си гонят печалбата за сметка на хората? И как така война в Бли

Commenter

pesho219@abv

10.04.2026, 17:31

Ех, пак ли! 11%... ама честно, к'ви са тия цени все повече и повече? И да се оправдаваме с войни и

Commenter

B4D79F

10.04.2026, 17:32

Аааа, мамка му! 11%?! Сериозно ли някой ги слуша тия експерти? Явно войната на Путин в Украйна е виновна за всичко, щом великденското агне поскъпва.

Commenter

Mariya8

10.04.2026, 19:30

Бах, 11% наистина е яко поскъпване... Ама к'ви са тия цени! Трябва да се гледа 😡

Commenter

Луд_Бургазлия

10.04.2026, 20:11

Абе, хора, наистина ли 11%?! Тоя Великден ще е по-скъп от Коледа. Все едно се опитват да ни изкарат от равновесие. Разбирам за войната и спекулантите, ама май някой си го търси активно този хаос.

Commenter

Стар_Българин

10.04.2026, 20:12

Пак ли? 11%?! Не е нормално това. Трябва да

Commenter

pro_legend

10.04.2026, 20:30

Мамка му! 11%?! Дай да се молим Европа да ни държи, че с тая

Commenter

Stoyan32

10.04.2026, 21:00

Абе, 11%?! Сериозно ли? И после казват, че сме в Европа... Ама как ще празнуваме с тия цени, бе хора? Да не би някой да си

Commenter

Ивачо

10.04.2026, 21:42

Пич, 11%?! Това ли е "стабилност" и "просперитет"?

Commenter

1B41A3EB5B

10.04.2026, 22:51

Абе, случите ли се нщо хубаво в тая държава бе?! 11% по-скъпо Великден? Да не би Путин да ни е пратил агнета от Сибир, че да са толко скъпи?! Сериозно, как очакват хората да празнуват с тия цени, като заплатите все така си стоят... Ама хайде де, Европа ще ни извади от тая криза, както винаги. Явно само те могат да се

Commenter

Ivan67

10.04.2026, 22:53

Абе, 11% за великденската трапеза?! Да не ни правят на глупаци, бе! Откъде ще намерим пари пенсионерите? И то пък заради някакви войнички и

Commenter

ouirw898

10.04.2026, 23:00

Елементарни са тези "експерти"! 11% поскъпване?! И как точно очакват възрастните хора, пенсионерите, да се чувстват добре с такива новини? Дали наистина си мислят, че

Commenter

Истински_Българин

10.04.2026, 23:03

Мамка му! 11%?! Този Великден вече май е за богатите, а не за нас обикновените хора. Откъде

Commenter

Ivan11

10.04.2026, 23:29

абе, пак ли?! 11% поскъпване на великденската трапеза?! мамка му стара! това е абсурд! все някой трябва да си слага джоб в нашия празник. и тия експерти все говорят... война тука, спекулации тама... а за хората какво? за пенсиите какви са плановете?!

Commenter

Yordan88

10.04.2026, 23:53

бре хора, сериозно ли?! 11% поскъпване?! какво става с тая държава, бе?! агнешкото ще е като лукс за богатите, а ние да ядем хляб с мас! и то заради 🤙

Commenter

Прав_Граждан

10.04.2026, 23:56

Ей, Yordan88, какво значи "бре хора"? Сериозно ли няма да се оплачем малко?! 11%?! Това вече е яко! Ама хайде

Commenter

ivan863@eu

10.04.2026, 23:57

абе, наистина ли? 11%?!?! пак ли трябва да страдаме заради някакви там

Commenter

Стелов

11.04.2026, 00:13

Наистина ли е 11%?! Мдаа... Сериозно ме притеснява как тези конфликти в чужбина се отразяват директно на нашите

Commenter

Нишко

11.04.2026, 00:18

Абе, нормално ли е да си купуваме козунак на кредит? Дали Европа може да помогне малко повече с це

Commenter

ivan366@eu

11.04.2026, 01:13

Ебати шота! 11%... Сериозно ли? Трагедия просто. Ясно е че войната и тия, дето си играят на търговци на дребно, виновни, ама никой да каже как да оцелеем

Commenter

Yordan82

11.04.2026, 01:59

Абе, сериозно ли ще ни крадат великденските празници?! Путин ли е виновен пак? 🤦

Commenter

Yordan29

11.04.2026, 04:11

Пак ли така... Ама нищо чудно, все нещо се случва. Явно икономиката си е икономика - зависи от

Commenter

real434@bg

11.04.2026, 05:29

Абе, харес! 11%?! Да сте здрави, ама вече май великденската трапеза ще е лукс за мнооого хора... Тоя Путин си е виновен, знам, но да не ни заблуждават - има и наши търговци, дето се облаждат на гърба на народа. Истината е, че тряб да подкрепим българските производители, ама как, като им е трудно да се конкурират с вносите? Трябва ЕС

Commenter

Гечо

11.04.2026, 05:59

Ахахаха! 11%?! Да му шибам великденското агне! Пак ли газта ще я докараме, ама нали помним кой е виновен