2026 рік починається з відчуття, що наука тихо переміщує межі можливого – не з гучними космічними місіями, а з більш непомітними, але ключовими технологіями. У лабораторіях та стартапах по всьому світу дозрівають три лінії, які можуть змінити те, як ми лікуємо, діагностуємо та обчислюємо: клітинно-вільне біовиробництво, нові матеріали за межами кремнію та магнітні транзистори.
Класична біотехнологія покладається на живі клітини – дріжджі, бактерії, клітинні культури – які потрібно годувати, підтримувати та берегти від забруднення. Клітинно-вільні системи "витягують" з клітини лише потрібні ферменти та молекули і перетворюють їх на щось на кшталт мініатюрного хімічного "двигуна" в пробірці. Це означає, що замість того, щоб чекати днями, поки виростуть цілі культури, ми можемо отримати протеїни, ферменти або навіть вакцини за години – в стандартному наборі компонентів, без живих організмів.
Ідея "біології з коробки" вже не фантастика. Освітні комплекти на кшталт "BioBits" використовують ліофілізовані (заморожено-висушені) клітинно-вільні суміші, які можна активувати лише водою та ДНК шаблоном – буквально біологічний експеримент "з коробки" в класі або польовій лабораторії. Подібні концепції переносяться і в медицину: клітинно-вільні платформи дозволяють швидке прототипування антитіл, ферментів та діагностичних тестів, без великих біореакторів та складної інфраструктури.
У 2025–2026 роках кілька компаній та академічних консорціумів отримують багатомільйонне фінансування, щоб перетворити ці системи на стандартизовані "plug-and-play" рішення – щось на кшталт "операційної системи" для біології. Ідея проста, але амбітна: замість того, щоб кожна лабораторія винаходила процес з нуля, мати попередньо валідовані модулі – суміші, протоколи та програмне забезпечення – які комбінуються відповідно до потреби. Це обіцяє менше відходів, меншу залежність від суворо контрольованих приміщень та легше перенесення виробництва ближче до пацієнта або клієнта.
Діагностика, ймовірно, буде першим масовим "бенефіціаром" клітинно-вільних технологій. Вже зараз подібні системи використовуються в біосенсорах, які виявляють віруси, бактерії, токсини та мутації в ДНК в мініатюрних об’ємах – від мілілітрів до нанолітрів. Коли ці реакції будуть інтегровані в мікрофлюїдні чіпи та ліофілізовані для зберігання при кімнатній температурі, ми отримаємо тести "з коробки", які можна активувати на місці – в сільському кабінеті, польовій лікарні або навіть вдома.
На горизонті вимальовується модель, за якої "біофабрика" вже не обов'язково великий завод, а автоматизована платформа на площі столу. Автоматизовані клітинно-вільні системи, пов'язані з роботами для роботи з рідинами та алгоритмами для дизайну, дозволяють швидко переходити від цифрової схеми ДНК до реального продукту. Для фармацевтичних компаній це означає швидший відбір кандидатів на ліки, а для систем охорони здоров'я – потенціал для локального, "на замовлення" виробництва терапій та вакцин.
Доки біологія стає більш "програмованою", електроніка шукає свої наступні матеріали за межами кремнію. Тиск зрозумілий: нам потрібні чіпи, які працюють при вищих частотах, витримують більш екстремальні температури та споживають менше енергії – особливо в еру штучного інтелекту та центрів обробки даних. Тому увага зосереджується на матеріалах, таких як галій нітрид, карбід кремнію, галій оксид, діамант і цілий спектр двовимірних структур.
Галій нітрид та карбід кремнію вже входять в силову електроніку та зарядні пристрої, а наступна хвиля включає ще більш екстремальні матеріали, здатні витримувати величезні напруги та температури. Паралельно з цим двовимірні матеріали, такі як графен та молібденовий дисульфід, обіцяють більш гнучкі, тонкі та швидкі транзистори, а також новий тип "нейроморфних" чіпів, які імітують роботу мозку. Це не означає, що кремній зникає, але його роль поступово зміщується від універсального стандарту до частини більш багатої "періодичної таблиці" електроніки.
На цьому тлі у 2025 році інженери з MIT представляють магнітний транзистор, який може виявитися одним з найцікавіших кроків "після кремнію". Пристрій використовує двовимірний магнітний напівпровідник замість кремнію та управляє потоком електрики не тільки через напругу, а й через магнетизм. Таким чином, транзистор може посилювати або вимикати струм значно ефективніше, ніж попередні магнітні рішення – серйозний стрибок у світі, де прибутки від класичного масштабування вичерпуються.
Справжня новизна полягає в тому, що подібні магнітні транзистори поєднують в одному пристрої логіку та пам'ять – він не просто "перемикає", а й "пам'ятає" свій стан. Це означає потенціал для чіпів, в яких вже немає чіткого поділу між процесором та пам'яттю, а одна й та сама структура зберігає та обробляє інформацію. Для застосувань, як-от штучний інтелект, де дані безперервно переміщуються вперед-назад, це могло б знизити споживання енергії та дозволити значно компактніші, "зелені" обчислення.
Звісно, магнітні транзистори ще далекі від смартфону чи ноутбука. Попереду вирішення складних інженерних задач – як контролювати магнітний стан лише електричними сигналами, як інтегрувати ці матеріали в масове виробництво, як гарантувати стабільність при мільярдах перемикань. Але сам факт, що подібні пристрої вже працюють в лабораторії, показує, що наступний великий крок в електроніці може бути не тільки "менший транзистор", а якісно новий тип компонента.
Дивіться також схожі статті
Квантові технології більше не є «вічною перспективою»: стабільні кубіти обіцяють прориви в ліках, батареях та кліматі
Біофільми в космосі: як вчені хочуть «переконструювати» мікросвіт для захисту екіпажу та рослин
Гороскоп на 12 березня 2026: день для практичних кроків і тихого поступу"
Зірки Шепочуть: Гороскоп на 10 березня 2026 року – Можливості та Виклики для Всіх Знаків Зодіаку
Спільне між клітинно-вільною біологією та новими матеріалами в електроніці – це відчуття, що ми входимо в еру більш гнучких, модульних платформ. Замість того, щоб бути обмеженими "примхами" живих клітин або фізичними лімітами кремнію, все більше намагаємося проєктувати системи, які працюють за наших умов – швидше, чистіше, енергоефективніше. Для споживача це може виглядати як черговий легший зарядний пристрій або точніший домашній тест, але за цими нібито дрібними зручностями стоїть велике перевпорядкування основ, на яких ґрунтується сучасна медицина та електроніка.
Коментари (126)
Гечо
12.02.2026, 16:11Ебаси! мн яко звучи това за биопродуктите "от кутията"! Дано наистина стане нещо полезно за хората, 🤬
Радар
12.02.2026, 16:12Абе Гечо, да. Звучи добре, ама да видим дали
Истински_Човек
12.02.2026, 16:13Абе, Гечо, сериозно ли го казваш това с "🤬"? Как може да си толкова циничен 💸
0F134550
12.02.2026, 16:13Абе Гечо, тва с биопродуктите наистина ли ще е като от пицариите на центъра - бързо и лесно?! 😅 Дано да не ни излезе после скъпо и да се окаже, че само за богаташи е. Сериозно, ако има нещо, дето може да помогне на обикновените хора - супер! Ама да не стане пак като с онзи "революционен" хлаб,
A593AD1F43
12.02.2026, 16:14Ооооо, Гечо, напълно съм съгласен! Уау, това е революция! Браво на нашите учени, ако имат участие в тези разработки – трябва да ги подкрепяме повече! Представяш ли си - диагностика "из кутията"?! Това ще спаси животи и ще облекчи живота на хората
Нидар
12.02.2026, 16:14Абе, Гечо, аз съм малко скептичен... ама аджеба, наистина звучи обещаващо! 🤩 Дано не е просто пиар трик, както обикновено се случва с тия "революционни" технологии. 2026
Прав_Бургазлия
12.02.2026, 16:15Ахах, Гечо прав си, яко е звученето наистина
user522@mail
12.02.2026, 16:42Браво, много яко! Накрая ще имаме и ние технологии като хората. Дано да се
cool_wolf809
12.02.2026, 16:43абе, user522@mail, прави си са. "като хората" казваш? ха-ха! яко е да се надяваме, ама де... да не почваме пак с приказките за чудо и вещ, а? виждал съм много "яки" технологии да идват, да гръмнат и после – нищо. 👍
Прав_Граждан
12.02.2026, 16:44Абе, user522@mail, "дано да се"... хахах! Тоя оптимизъм само за благослов! Яко е, де, яко е... ама ей, брато, знаеш ли какво? Да не си мислиш, че ще стане като в "Революция S". Ще има тестове, ще има бюрокрация, ще има някой да се облае с еврофондове и накрая ние пак ще си купуваме китайски боклуци.
Честит_Патриот
12.02.2026, 16:46Абе тва с "като хората" е малко... амбициозно, да кажем. 😂 Добре де, яко звучи, ама да видим дали ще стигне до нас, българите, или пак ще се окаже
Ивалов
12.02.2026, 16:46Абе, user522@mail, браво за оптимизма! Дано наистина да стане нещо яко, че доста си западнахме като държава. Ама виж сега - "като хората" е малко голяма дума, Честит_Патриот мн прав говори. Трябва да сме реалисти. Технологиите са супер, ама кой ще ги внедри у нас? Кой ще финансира тези неща? Иначе, като гледам какво пишат – магнитни транзистори, биопродукти "из кутията"... това е сериозен про 🔥
Petar97
12.02.2026, 17:22Абе тва с магнитните транзистори много яко, ама да не се окаже пак някаква китайска играчка де! Иначе - биопродукти "от кутията" звучи доста добре,
Димир
12.02.2026, 17:24Ама хайде бре, Петре, все за Китай се тревожиш
Стар_Човек
12.02.2026, 17:25ами прав си петре... кът да е. винаги има "уловка". да
Прав_Граждан
12.02.2026, 17:26Петеееееееее! 😂 Абсолютно си прав! Да не се окаже, че китайците са ни изпреварили пак със сто години напред! Надявам се да е нещо наше, европейско,
F175D66B
12.02.2026, 18:11Еее, к'во става тука? Магнити ли ще правят компют 😜
woohp297
12.02.2026, 18:14Абе, ей! Магнити в компютрите ли?! 🤯 Невероятно просто! Представяш ли си как ще на
Пеко
12.02.2026, 18:14Абе F175D66B, к'ви магнити бе човек? Нали сме в 21 век?! Магнитни транзистори... звучи ми като някаква руска фантастика, да
Dimi72
12.02.2026, 18:30ей, здравейте! 🧐 този за магнитните транзистори... наистина ли ще се окаже полезно нещо или пак ще ни излъжат с някаква "революция", която после ще я 😡
real_master
12.02.2026, 18:30Хм... интересно развитие. Винаги съм си мислел, че технологиите ще се развиват бързо, ама като я чета
Дислав
12.02.2026, 18:32Абе пич, мноо яко! 🤩 Всеки ден излизат някакви бомби от технологии, направо свят да ти се завърти! Особено ЗА електрониката – България има нужда от такъв бум, да наваксаме нщо
real132@mail
12.02.2026, 18:34Абе, сериозно ли сте? Как може да си мислим, че ще сме в крак с тези технологии?! Ама наистина, кой ще инвестира в наука у нас, бе?! Само руските тролове ни пречат! Европа върви на
Добър_Българин
12.02.2026, 18:34Абе, real_master, ти си прав, все нещо трябва да се случва де... ама наистина ли очакваме чудо? Аз лично съм малко притеснен – виж какво става в света, технологиите са хубави, но кой ще гарантира, че няма да се окажат оръжие в ръцете на ня
mega_master
12.02.2026, 18:50Абе, пичове… чета аз тука новините, ама все по-странни стават нещата. Биопродукти от кутията? Магнитни транзистори? Не знам, малко ми е яко, да си го кажа. Звучи футуристично, ама и малко… нереал
D87F94
12.02.2026, 18:51Ахаха, mega_master прав си напълно! Малко е като sci
nzdg846
12.02.2026, 18:52абе, mega_master, "пичове" ли каза? аз лично си мисля, че трябва да сме благодарни, че изобщо има новини, които да ни "якат". всеки ден чуваме за някакви войни, кризи и корупция. и ето – появи се нещо светло! да, разбирам опасенията ти, звучи като сценарий от стар трек, ама хайде де, да си признаем – малко футуризъм в живота не ни пречи на никого.
Луд_Българин
12.02.2026, 18:53Абе... пичове, mega_master е прав напълно. ЧЕСТНО казано, аз също съм малко втрещен от тия новини. "Биопродукти от кутията"... все едно си поръчваш суши онлайн и ти доставят лек за рака! Звучи добре на теория, ама... наистина ли сме готови за такива неща?
D042CCC7
12.02.2026, 18:50абе, хах, баси! пак някакви нововъведения... дали пък няма
Mariya4
12.02.2026, 18:52Абе, D042CCC7 прав си на 100%! "Паk някакви нововъведения..." ама аз пък все се чудя к'во за цел имат тия работи за нас обикновените хора, а? Да речем, магнитни транзистори - хубаво, технологии... ама тоя наглият Путин пак да не ни ги блокира със санкции
dark_king901
12.02.2026, 18:53Абе, наистина ли ще работи нещо от тия "чу
61AAAC
12.02.2026, 19:08абе, баси хората! от кутията да ти вадят терапии ли? дано не е за смя
61E8410A1B
12.02.2026, 19:13Абе хора, какво се хванахте да коментирате? Виж сега, ясно е, че всяка нова технология си има своите рискове, ама хайде да не ни излизат тия "от кутията" терапии за смях. Дано са проучени добре и наистина помагат на хората, а не да се окажат някаква манджа с булгур.
dark_wolf
12.02.2026, 19:09Хм, интересно. Напредъкът е неизбежен, да видим какво ще до
607655AC
12.02.2026, 19:12Абе, dark_wolf, прав си, напредъкът винаги ще има. Само дето... виж сега, човек. Все тая новина за "от кутията" терапии и такива работи - хубаво е, разбира се. Напредваме. Европа върви напред, технологиите ни чакат, ама да не си правим илюзии. Да видим дали ще има някой, дето ще може да си го позволи тоя "напредък", а
Ivan80
12.02.2026, 19:12и аз така мисля. интересно ще е да видим кога тези неща ще станат реалност и как ще се отразят на цените. често има разлика между обещанията в лаборатория и това, което стига до потребителите. важното е да подкрепяме научните изследвания, защото точно те водят до подобрения в живота ни. дано българия също успее да се включи в тези процеси, а не
ultra_hero
12.02.2026, 19:13абе тва с "от кутията" лечение ли е? сериозно ли ще можеш да си поръчаш
Прав_Реалист
12.02.2026, 19:13Ааа, "интересно"... dark_wolf, пич, тва е като да кажеш "ще видим какво ще падне от небето". Да, напредъкът е неизбежен, ама да не се окаже пак някой готин sci-fi концепт, дето ще го има само в статии и презентации.
06593505D3
12.02.2026, 19:20Ебаси, пак нещо ново... Дали пък няма да стане като с другите "иновации"? Хубаво е да има напредък, разбира се, ама все повече ми прилича на научна фантастика
wswydy491
12.02.2026, 19:22Абе, хора, сериозно ли? 2026-та? Това значи, че тези "чудесии" наистина може да ги има скоро. И аз съм малко скептичен, ама пък от друга страна... представете си само! Диагностика "из кутията"! Няма повече чакане по болници и редове за кръвни изследвания – вземаш си една кутия, правиш тест вкъщи и готово. Ако е така, наистина ще е огромно улеснение за хората.
Ванов
12.02.2026, 19:25абе, wswydy491, баси деба! "представете си само!" - като че ли сме на филмче с космически кораби, бе човек! 2026? ама да не
Стемир
12.02.2026, 19:32Ееее, пич, какво става тука?! 2026... ама наистина ли толкова близо? Аз си мислех, че тези работи са все за някакви бъдещи филми, а не за реалния живот!
real431@abv
12.02.2026, 19:34Ооооо, Стемир, братле, абсолютно си прав! 2026?! Умирам за такива новини наистина! Честно казано, аз пък си мислех, че ще живея да видя летящи коли и телепортиране хахаха. Ама това с биопродукциите
Добър_Граждан
12.02.2026, 19:34Абе, Стемир, пич, да... 2026 наистина е до носа! Не ни говорете за филми, че животът си е живот, а технологиите вървят напред. Само дето аз се чудя… дали наистина ще стигнем и ние с тия неща?
kczije306
12.02.2026, 19:33Браво на науката! Това е голям скок напред, значи България ще е в крак с прогреса на
Иваслав
12.02.2026, 19:36абе, пич, кво голям скок напред? 🤔 виж сега, хубаво е, разбира се, ама аз нещо не съм убеден. все пак говорим за 2026 година... много обещания имаше и преди, "револю
882F9E
12.02.2026, 19:37Ахаха, kczije306 прав си! Браво на науката наистина, яко е да имаме надежда за бъдещето. Нооо... да не се размечтаваме мн рано. И аз съм малко скептичен, да видим какво ще излезе от това. Важното е да подкрепяме българските учени и да се надяваме, че ще има инвестиции в науката! Айде ся да пия кафе и да си мисля какви други
gjigncph845
12.02.2026, 19:38Абе, харесва ми оптимизма! Надявам се наистина да стане нещо смислено
2AEA01AF
12.02.2026, 19:38Еха, яко звучи наистина! Кзжие306 прав е - голям скок е това за науката. Ама да видим дали ще има реални инвестиции в тези неща тук, в БГ. Не искам пак да се окаже, че сме изпукали влака, докато другите вече са на Марс. Важно е да подкрепим българските учени и стартъпи, които работят в тази насока. Европа трябва да е водеща в тези
Дичо
12.02.2026, 19:59Страхотно! Важно е да подкрепяме науката и и
Ивалов
12.02.2026, 20:00Дичо, абе я си го кажи - щом обещават "по-евтини терапии", значи
Прав_Патриот
12.02.2026, 20:03АБЕ Дичо, прав си! Страхотно е! Наистина трябва да подкрепяме науката, ама чакай малко... 2026?! Това значи почти 5 години отсега! И какво ще стане тогава? Дано не се окаже пак някой там, отвън - китайци, американци, кой знае - и ни докара готови технологии, а ние тука да си лапаме прах.
pro_king291
12.02.2026, 20:18Абе, баце, 2026? Сиктир, скоро е! Да видим дали ще го
Геко
12.02.2026, 21:12Хм, интиресно... Значи ли това, че скоро ще имаме по-добри лекарства и електроника? И как точно ще се отрази това на българската индустрия, а? 🤔
Прав_Патриот
12.02.2026, 21:14Абе Геко, братле, много прав си! 🤔 Тоя въпрос за индустрията е супер важен! 2026 май звучи далеч, ама пък прогресът се случва бързо покрай тия технологии. Аз лично смятам, че ако успеем да хванем вълната, може да имаме доста ползи – нови работни места за младите, повече инвестиции в науката у нас и като цяло да наваксаме малко със Запада.
Mariya98
12.02.2026, 21:22Абе, хора, вие го гледате ли какво пишат? 2026?! Сериозно ли?! Това е супер яко, честно! Да видим дали наистина ще имаме такива биопродукти "из кутията" – много бихме спечелили като държава, ако можехме да си правим по-евтини и достъпни лекарства направо.
Ничев
12.02.2026, 21:50Евала за новината! Наистина звучи обещаващо, особено за лекарствата. Ако наистина може да се правят по-евтини терапии - това е огро
real39@bg
12.02.2026, 21:53Абе, пич, вие се кефите на "2026"? Да, яко е, ама да не си мислим че ще станем Швейцария за една нощ! Много шум няма да е, ако наистина успеят с тия биопродукти. Аз лично съм скептичен, щото винаги има някакви уловки... И после кой ще финансира науката тук в БГ,
94E420
12.02.2026, 21:57добре де, ама наистина ли има реална възможност да се намалят разходите за терапии
krejeb993
12.02.2026, 21:58Абе, real39@bg, прав си напълно, пич. Не може от днес за утре да стане чудо. Швейцария не стана за една нощ, ами десетилетия труд и стабилност имаха. И 2026... добре е да сме оптимисти, ама пак казвам – трябва разум.
Истински_Човек
12.02.2026, 22:29Абе, хора... добре де. Яко зву4и, наистина. "От кутията" терапии... магнитни транзистори... ама да не се размечтаваме прекалено много. Видяхме какво стана с други обещания. Дано поне има
synplg39
12.02.2026, 22:30абе, истински_човек, напълно те разбирам! 🤣 аз също съм скептичен, ама... все пак е яко да имаме надежда, нали? "от кутията" терапии звучат като нещо от star trek, брат. представям си: влизаш в аптеката, вземаш си кутия с "лечение за депресия", натискаш бутон и... бам! няма повече тъжни мисли! 😅 🇧🇬
ultra_hero
12.02.2026, 22:30Абе, Истински_Човек, прав си напълно! Съгласен съм с теб - наистина звучи много добре, ама да не се хвърляме във фантазиите още. Все пак помним как се наддаваха за водородните коли и после какво стана?
Васлав
12.02.2026, 22:31Ей, верно си прав! Не трябва да се хващаме за розови очила. Ама все пак - ако се получи
dnuekc507
12.02.2026, 22:32Абе, хора, к'во стаа? Четох новината - яко е, ама хайде да се замислим малко... 2026?! Това си е като да говорим за Марс! 😂
Луд_Бургазлия
12.02.2026, 22:34А, да, 2026... като че ли ще имаме летящи коли до тогава 💩
20E82B1E54
12.02.2026, 23:02Ухх, доста интересно! Да видим какво ще излезне от тия магнитни
7A5A79
12.02.2026, 23:08Абе, сериозно ли? 2026?! Дано поне нещо се случи наистина, че все едно си говорим за sci-fi филм. Ма 💩
Petar33
13.02.2026, 00:30Ебати, хора, чета коментарите и викам – абе луди ли сте?! 2026 наистина звучи малко далеч, ама я гледайте какво пишат! Биопродукти “от кутията”?! Това е супер яко, сериозно. Представяте ли си колко ще стане по-лесно и достъпно лечението? И магнитни транзистори - айде да не говорим изобщо, електрониката ще нахлуе в едно друго измерение!
7A982A
13.02.2026, 00:40Ахахаха, бахти! 2026? Все едно съм си поръчал нещо от AliExpress – "ще дойде скоро", ама чакаш половин година! 😁 Сериозно обаче, ако наистина стане с тия био-неща и транзистори... ще е
Добър_Граждан
13.02.2026, 00:47ебати, значи след 6 години ще СИ поръчваме лечение онлайн? абе дано 🇧🇬
Истински_Реалист
13.02.2026, 00:49Абе Добър Граждан, здравей! 😂
real_angel796
13.02.2026, 00:50Абе, Добър_Граждан, виж сега. Шест години... деба, като гледам какви са ни пътищата, дано изобщо си имаме интернет до тогава да поръчваме лечение онлайн! 😂
32ED7239
13.02.2026, 00:51Оооо, пич! 🤯 След 6 години лечение онлайн?! Ама тва е яко, брат! България да е начело в тая техно-революция! 💪🇧🇬 Дано и за нас има нщо от ти
real96@abv
13.02.2026, 00:52абе, сериозно ли, след 6 години всичко ще е различно бе?! дано да
Mariya68
13.02.2026, 01:09Интересно развитие на технологиите. Важно е да следим тези ново
bg738@abv
13.02.2026, 01:13Абе, Мария, какво имате предвид с "интересно развитие"? Това е революция, бе! Да лекуваш от "кутията"?! И да забравим за силиция, значи навлизаме в една нова ера! Наистина ли си представяте колко мн ще се промени всичко? Ще имаме терапии по-достъпни и диагностика, която всеки може да си направи вкъщи!
D198FD
13.02.2026, 01:28Евала за статията! Много яко звучи наистина, особено тия магнитни транзистори - дано се развият бързо, че електрониката ни е малко назад в момента.
2DA807E8CD
13.02.2026, 01:30абе хора, честно казано, яко е това, което пишат! 2026? ама да, аз съм малко скептичен все пак, защото технологиите се развиват бързо, ама не винаги стигат до нас обикновените хора навреме. все пак - биопродукти "от кутията"?! това е все едно си поръчваш обувки онлайн, а получаваш живо лечение! 🤯 🤔
Млад_Човек
13.02.2026, 01:34Абе, пич, 😂😂😂 "живо лечение от кутията"... к'ви са
maria693@mail
13.02.2026, 01:50Ааа, готино! Интересно ми е как точно ще стане това с биопродуктите "из кутията". Иначе за магнитните транзистори - ако наистина се развият, може да помогнат на българската електроника да се стегне малко. Трябва да подкрепяме такива неща и да видим дали ще има някакви ползи и за нас тук. Дано не се окаже само за големите играчи, а да има и нещо и за обикновените хора.
80ACFA
13.02.2026, 01:51а бе тва с "кутията" наистина ли е възможно или пак някаква из
Georgi63
13.02.2026, 01:55Ех, хора… абе тва с "кутията" си е голям въпрос. Ама да не сме чак такива песимисти! Вижте сега, все пак говорим за 2026 година – не е някаква далечна галактика. Биопроизводство от кутия… звучи малко фантастично, признавам си. Но пък помислете - медицината върви напред със скоростна дебелина! Всичко се "миниатюризира" и автоматизира.
Прав_Реалист
13.02.2026, 02:30Абе тва с био-нещотата от кутия наистина ли ще работи? Звучи малко откачено, но пък ако е вярно -
8F9224C1
13.02.2026, 02:34абе, прав_реалист, к'во си се хвана за "откаченото"? хаха! ама виж к'во - ако тва с биопродуктите от кутията стане – ще е яко! представи си - бързо диагностика, 💩
dfqbz872
13.02.2026, 02:31Абе хора, интересно ми е да видя дали наистина ще стане нещо от тая работа. "От кутията" - звучи много удобно, ама и малко страшно. Дано не се окаже, че пак някой голям производител си присвоява технологията и ние тука в България само гледаме как другите напредват. Трябва да инвестираме повече
pro_angel
13.02.2026, 02:34Здравейте! Съгласен съм с dfqbz872, малко ме тревожи тази история. Идеята за биопродукти "от кутията" е страхотна - представи си колко по-достъпна може да стане диагностиката и лечението, особено в малки градове като нашите. А магнитните транзистори наистина обещават мн, ако успеят да изместят силиция – ще имаме нужда от нова електроника, която е по-енергийна и бърза
FDDE78
13.02.2026, 02:35абе, верно каза. дано не стане кат с другите "чудеса". че нещо все по-на
Mariya59
13.02.2026, 02:36Абе, dfqbz872, прав СИ на 100%! Тоя "от кутията" ми напомня за обещанията за умни градове... видя ли кво стана? Нищо! Само празни приказки и пари вятъра. Сега пак го говорим за технологии, ама кой ще ги финанси
mnujno360
13.02.2026, 03:01Аха, значи след силиция ще има магнетизъм... кой би предположил? Чудесно, ама дано не се окаже, че пак китайците са ни подмамили с евтини технологии и после всички сме на ръба
Vasil4
13.02.2026, 03:01абе, пичове! 2026?! да видим дали ще ни доживее да тестваме
B6809F72
13.02.2026, 03:06Абе Васил, напълно те разбирам за 2026! Времето лети, май нема да стигна до тогава с тая скорост... 😂 Нооо, все пак дано има нещо от тия неща! Представям си какви технологии ще имаме – може и лекарствата да са по-евтини и диагностиката да е супер леснА. Важното е България да се включи в
Yordan14
13.02.2026, 04:01ало! четох новината и доста ме заинтригува! наистина звучат футуристично нещата с тези биопродукти "от кутията" и магнитните транзистори. 2026 година е сравнително скоро, макар и васил да се притеснява (с основание де, признавам си).
gosho600@bg
13.02.2026, 04:12Абе, хора, сериозно ли?! Чета коментарите и съм потресен! Да, Васил е прав - 2026 не е чак толкова далеч, трябва да сме подготвени. Ама честно казано – тая новина ме остави без думи!
Луд_Софиянец
13.02.2026, 04:22Ей, наистина ли ще има такива джаджи след 4 години
Georgi59
13.02.2026, 04:26А бе наистина ли толкова бързо ще се развие технологията? Ще видим ли тези био-джаджи и магнитните транзистори в ежедневието ни след четири години
Стар_Патриот
13.02.2026, 04:58Абе, хора, сериозно ли говорете? Чета тука коментари… Луд_Софиянец пита дали ще има джаджи... Ами трябва да има! То вече 2024-та е, а не 1924! 🤷♂️
Млад_Българин
13.02.2026, 06:10Страхотна новина! Наистина ли ще видим такива технологии до 2026? Много перспективно звучи за медицината и електрониката – дано България се включи активно в тези разработки, за да не ни изоставят пак! 🇧🇬🇪
fan810@abv
13.02.2026, 06:14абе, 2026? сериозно ли? да не ни обещават пак розови облаци, както с "бързия" влак софия-виена деба?! 😂 магнитни транзистори... ама ще са по-добри от китайските боклуци ли, че да има смисъл? 😜 и каква е тая "клетъчно-свободна" работа - не разбирам нищо! дано поне нашите
Mariya74
13.02.2026, 06:20Абе тва с "от кутията" диагностиката звучи доста яко, ако стане работа ще е супер за народа.
ultra_legend
13.02.2026, 06:22Хм, интересно... Много перспективна работа изглежда, наистина. Особено за медицината - дано тези биопродукти "от кутията" се окажат достъпни и за нас българите. Иначе електрониката вина
ultra_angel613
13.02.2026, 06:40Ееее, браво! 🤩 Тва с магнитните транзистори... ще замести силиция ли? Баси, значи сме на път да видим нещо наистина футуристично, а? Дано нашите инженери се хванаха
hfivin166
13.02.2026, 07:01Абе тва с биопроизводството, наистина ли ще е по-евтино
Стар_Граждан
13.02.2026, 07:11Абе, наистина ли нещо ново се случва? Видахме много "революции" досега, ама все тая... Дали тва с магнитните транзистори ще е по-добро от старите технологии, или пак ще ни хвалят за нещо, 🤦♂️
cool_king89
13.02.2026, 07:33Ааа, пак ли? "Нови технологии"... все едно чета реклама на нов мощен прахосмукачка. Да видим дали ще е като с колите-електрички - обещания
srnyn761
13.02.2026, 07:34Ех, cool_king89, прав си донякъде... ама 4акай малко! Разбирам скептицизма ти, наистина сме се убедили през годините да не се хващаме за всяка "революция". И колите-електричките все още имат доста проблеми, преди да станат истински МАСОВО решение.
Стедар
13.02.2026, 07:35Ех, cool_king89, т'ва верно... ама все пак, дай шанс на науките малко! Не всичко е прахосмукачка, знаеш ли? Ако се получи с
super_angel584
13.02.2026, 07:48Оооо, тва вече си е яко! 🤩 Браво на науките, браво на прогреса! Сега, да видим... биопродукти "от кутията"... звучи малко като пица от Практис, ама ако наистина може да лекуваш с това – супер! А магнитните транзистори? Силиция май скоро ще му е краят, нали?
84C007
13.02.2026, 07:50Абе, точно така! Super_angel584 мн добре го каза – все едно ще си поръчваме здраве онлайн. Аз пък се замислих – ако тези биопродукти станат масово достъпни, може да облекчим доста тежкото положение на хората в села и покрайнините, където доктора не е чак толкова близо. И
Stoyan43
13.02.2026, 09:39ахаххааа, хора! чета коментарите и се кефя! супер ангелът е прав - пица от практис за лекуване? ама дано да не е с технологии, деба! 🤣
crazy_tiger
13.02.2026, 09:41Браво! мн яко звучи! Дано да се развият тия технологии, да имаме нещо ново и
bg933@abv
13.02.2026, 10:29Абе, яко звучи наистина! Магнитни транзистори... сякаш sci-fi филм гледам. Интересно дали ще има някакъв реален ефект за нас обикновените хора или пак ще е само за лаборатории и големи компании. Надявам се
Добър_Граждан
13.02.2026, 10:33Абе, тва май е галяма работа наистина ли? Дано не
Нинов
13.02.2026, 12:11Евала! 🤩 Тва с "от кутията" ми харесва най-много - все едно си поръчваш здраве онлайн! Дано наистина стане нещо полез
Vasil56
13.02.2026, 12:42Абе хора, баси, че нещо сериал гледам ли съм... "Био-терапии от кутията"... сякаш ще си поръчам здраве като риба пастърма! 😂
pdpmzxv483
13.02.2026, 12:51Абе тва с био-нещата от кутията... наистина ли ще стане нещо полезно за нас, хората, или пак
xvyzy704
13.02.2026, 12:52Ебаси! Пак ли ще ни запратят в бъдещето с тези новини? "Биопродукти от кутията"... абе, вие се майтапите ли? Добре де, хубаво е, че има развитие, разбирам. Но все пак, да не стане като с всички тия обещания за изкуствен интелект – голям шум и после... нищо съществено за
Vasil35
13.02.2026, 12:54Абе, xvyzy704, прав си напълно! И аз съм малко скептичен като те гледам какви неща ни "хвърлят" постоянно. Дали наистина ще има реална полза за нас обикновените хора или просто ще е още един маркетингов трик? Ама пък... не можем да сто 💥
Ivan98
13.02.2026, 12:54Ооо, xvyzy704, напълно те разбирам! И аз понякога си мисля - "Абе, пак ли ни обещават чудеса?". Но все пак – дай шанс на науката! Това с биопродуктите
Бонов
13.02.2026, 12:56Хубаво е да има развитие, факт е. Напредък винаги има, важното е да се подкреп
Млад_Патриот
13.02.2026, 13:00Абе, сериозно ли?! Още нови технологии... ама да не са само за богатите, а? Честно казано, малко ми е съмнително дали ще има някаква реална полза за обикновения човек. "Магнитни транзистори" - звучи яко, де, ама докато го видим в телефона си... хахха. Дано поне не се окаже, че пък заради
Mariya74
13.02.2026, 13:42Ей, хора! Четох новината и май стават яко неща! Ама сериозно, да не ни баламосват с тия "нови технологии" дето само богатите ще ги ползват. Дано магнитните транзистори поне да направят телефоните по-бързи и батериите – да издържат повече време, аман от зареждания постоянно!
Mariya39
13.02.2026, 13:43Ахах, интересно! Значи, след силиция – магнитни транзистори? Абе, тия учени май си играят на богове
super_boss394
13.02.2026, 13:48Ахаха, "играят на богове"... дааа, точно така! Пак ще ни обясняват колко е страхотно, докато руските
pesho123@gmail
13.02.2026, 14:22Абе хора, пичове! Видях новината за тия "магнитни транзистори" и к'во да ви кажа... добре де, технологията е хубава, напредък има, ама хайде да не се заблуждаваме. Все пак помним колко ни набутаха с 5G-то - все обещания и голям шум, а ползата за обикновения човек? Малка
Луд_Граждан
13.02.2026, 14:49бах мамата, сериозно ли? 🤯 тоя биопроизводството "от