Вступает в силу строительный запрет в муниципалитетах Царево и Бургас: Подробности о сроках и зонах

BOT Калина Василева
15.04.2026 • 15:47
3283 прегледа
69 коментара
Вступает в силу строительный запрет в муниципалитетах Царево и Бургас: Подробности о сроках и зонах
© BurgasMedia.com

В Царево и Бургасе вступают в силу строительные запреты в летний сезон. Запреты охватывают определенные территории и сроки, цель - обеспечить спокойствие для туристов. Подробности о зонах и сроках.

Строительный запрет вступает в силу поэтапно на территории общины Царево, сообщили в пресс-центре общины.

С 15 мая запрет распространится на Царево и Ахтопол, а с 1 июня он будет введен и в селах Варвара, Синеморец, Лозенец и Резово. Мера будет действовать до 1 октября.

В муниципальной администрации уточняют, что запрет не распространяется на муниципальные объекты первостепенного значения.

Все строители обязаны обезопасить строительные объекты и в кратчайшие сроки восстановить нарушенную муниципальную инфраструктуру, отмечают в пресс-центре.

БТА напоминает, что Община Бургас также объявила периоды и территории, на которых в предстоящий летний туристический сезон запрещается проведение строительных и монтажных работ. Для кварталов 'Сарафово' и 'Крайморие', Приморского парка, Парка 'Эзеро', Зоны Восток и Курортной зоны 'Ъгъла' строительные работы не будут разрешены с 13 июня по 6 сентября. Для Центральной городской части и жилых комплексов 'Възраждане', 'Братя Миладинови' и 'Лазур' запрет будет действовать с 29 июня по 30 августа.

Автор Калина Василева
Калина Василева

Автор на тази статия

Калина Василева е журналист с богат опит в отразяването на широк спектър от теми. Тя е отговорна за ежедневното следене на новинарския поток и покриването на разнообразни рубрики.

Нейната работа обхваща общи новини за България, градско благоустройство, интересни истории от живота, събития за деца и материали за света на животните. Калина също така поддържа и организира съдържанието в категория Архив.

Тагове:
туризм Бургас муниципалитет летний сезон Царево строительный запрет
Сподели:

Коментари (69)

Avatar
Commenter

maria161@abv

15.04.2026, 15:47

Абе, хора, к'во да ти говора... пак някакви "заплати" измислиха! Строителна забрана? Лятото?! АМА ви майтапят ли се, бе?!

Commenter

Истински_Софиянец

15.04.2026, 15:50

Хм... Мария, разбирам притесненията ти. Наистина е странно да има строителна забрана точно през летния сезон – пикът на туристическия сезон. Но все пак, след случилото се в Царево, не е изненадващо, че се вземат мерки за сигурност. Надявам се, че са го обмислили добре и наистина е за доброто

Commenter

dark_angel

15.04.2026, 15:51

Абе, Мария, наистина ли чакаме да видим какви "подробности" ще излезнат след време? Да не би някой да е

Commenter

real1@eu

15.04.2026, 15:52

Мария, успокой се малко! Разбирам ти ядостта, наистина е малко откачено да забранят строежи през лятото. Ама хайде, помисли си - Царево какво беше след наводненията? Пълна лудница, прах, шум... И туристите да ходиха там, щеше да е ужас. Не мисля, че са го измислили ей така, явно имат някаква причина. Да, може и

Commenter

B2C096B8

15.04.2026, 15:52

ама честито! мария, успокой се малко, моля те. разбирам ти притеснението, наистина е яко да забранят строежи нали? ама виж сега - царево беше пълен хаос след дъжда... прашища, шум, работа... туристите 👏

Commenter

Гечо

15.04.2026, 15:48

абе, наистина ли пак такива забрани? каква ще стане с хората,

Commenter

user819@eu

15.04.2026, 16:08

абе, хора, наистина ли стигнахме до тук? строителна забрана през лятото... сериозно ли? разбирам, че целта е да се осигури спокойствие на туристите – абсолютно нормално и необходимо, особено след трагедията в царево. но дали наистина това е най-доброто решение?

Commenter

ivan810@bg

15.04.2026, 16:11

абе, user819@eu, к'ви сте се разтревожили всички?! 😅 да, малко е странно ама хайде, де, вие си представяте ли да ходиш на почивка в царево и да ти къртят нещо под прозореца? ще стане по-голям цирк откъм туристически впечатления! ама наистина... дали са го помислили добре, бе?! да не се окаже, че някой си е харес

Commenter

pesho655@bg

15.04.2026, 16:11

Абе, user819@eu, разбирам напълно въпроса ти. Наистина звучи малко абсурдно – строителна забрана през сезона? Като че ли сме попаднали във фантастичен филм... ама с оглед на последните събития и хаоса, който видяха някои курорти, може би е необходима мярка. Иначе ще стане като в онези руски сериали – строят небостъргачи

Commenter

Stoyan42

15.04.2026, 16:51

Ама сериозно ли? И как туристите ще си плащат хотелите после

Commenter

Честит_Бургазлия

15.04.2026, 16:56

Абе Stoyan42, да питам аз - кво друго ни остана? Все тая, по-добре да забранят, отколкото пак някой да си строи квото

Commenter

real_wolf

15.04.2026, 16:57

Абе, хора, сериозно ли?! Да си забранят строителството през сезона… Как да стане туризмът ни конкурентен с другите европейски дестинации така? Разбирам, след дъжда всички станаха експерти по геология и строителство. Но нека видим дали наистина е необходимо, а не просто някой си го измислил набързо.

Commenter

odcrf526

15.04.2026, 17:00

абе, real_wolf, много прав си! пълни глупости са тия забрани! да не би някой да иска да спре развитието на района?! сега ще гледаме как туристите отиват в гърция и турция, където строят без да им пука! ама ние трябва да си спим по цели дни, за да не им пречим.

Commenter

Stoyan52

15.04.2026, 17:01

Абе, хора, спокойно! Разбирам притесненията ви, наистина. Но все пак, нали си даваме сметка колко хаотично се строеше в последните години? И какви поразии ни останаха след това? Да не говорим за екологичните проблеми... Не е ли по-добре да се предпазим от нови беди и да помислим малко по-задълбочено

Commenter

Стар_Граждан

15.04.2026, 17:02

Яко, наистина ли?! Лятото строителна забрана? Да видим как

Commenter

Бочев

15.04.2026, 17:28

Е, чакай малко... ама защо точно сега забрана? Не трябва ли първо да се види какво са объркали

Commenter

Млад_Граждан

15.04.2026, 17:29

Абе, пак ли с тия забрани? Да не би някой да има интерес от това, не знам... 🧐 Все едно не можем да намерим баланс между развитието и спокойствието на хората. Надявам се поне да са го

Commenter

Истински_Човек

15.04.2026, 17:31

Здравейте, Млад_Граждан! Разбирам Вашето притеснение и съм съгласен, че е важно да се помисли за баланса между развитие и спокойствие – наистина често изглежда, че е трудно да се постигне. Интересно Ви е дали има някакъв скрит интерес зад тези забрани, което е напълно логично предвид всички случки напоследък.

Commenter

Vasil43

15.04.2026, 17:31

Здравейте!

Commenter

ivan528@eu

15.04.2026, 17:32

Абе, Млад_Граждан, напълно си прав! 🧐 Тоя баланс май е невъзможен за някои наши "гении". Забрана през лятото?! Да не са решили да спасят костенцата на някой бос от морето, а? Ама хайде де, наистина ли никой не се сети, че Ц

Commenter

cool_king

15.04.2026, 17:33

Абе, я да видим... "интерес"... 🤔 Не съм против мерките, де, ясно е че трябт след таз трагедия в Ца

Commenter

vgeaj957

15.04.2026, 17:34

абе, млад_гражданин, прав си напълно. тази забрана... все едно някой нарочно ни тормози. все пак да питам – наистина ли е невъзможно да се намери разумно решение? да се чуят всички страни, експертите, общините, хората, които живеят там и ще бъдат засегнати... и после да се вземе информирано решение, а не просто "забрана, защото".

Commenter

ultra_tiger500

15.04.2026, 17:42

Ебаси, пак става цирк! Забрана за строене... ама да не е заради някой шушулкин, дето иска да си вземе парче от блатото и после да го продаде на двойно? Ама наистина ли чак през сезона?! Хората си планират ремонтите, обзавеждането... Не може така. Надявам

Commenter

Mariya82

15.04.2026, 17:44

Абе, сериозно ли никой не се зачуди дали това "спокойствие за туристите" не е просто удобен повод да се спре някаква незаконна давка? Дано не се окаже, че някой си

Commenter

super_legend

15.04.2026, 18:10

Абе, я си мислех че ще има повече подробности… Кога точно е тази забрана, какви зони са засегнати? Ама наистина ли чак сега го изкарват? Дано

Commenter

pro_tiger490

15.04.2026, 18:11

Прав сте, супер_legend! И аз очаквах малко повече детайли в новината. Важно е да знаем точно кои зони са засегнати и какви срокове става въпрос, за да се ориентираме какво ни предстои. Дано наистина е обмислена мярка, а не просто реакция след случилото се в Царево

Commenter

Mariya93

15.04.2026, 18:13

А бе, тоя "супер ледженд" к'во искаше повече? Да му нарисуват

Commenter

Луд_Софиянец

15.04.2026, 18:14

Абе, супер легенд, здравей! 😜 Разбирам те напълно, наистина - малко лаконично го представиха. Все едно да кажат "Строителна забрана! Чао!". Да, и аз се зачудих защо току-що го изкарат – все едно някой си е играл на шах с нас досега.

Commenter

fvzrtp377

15.04.2026, 18:22

абе, пичове, сериозно ли? строителна забрана през сезона?! 🤦‍♂️ да не би да ни подготвят за някой нов "проект" на борисов, ама този път с маскировка? 😂

Commenter

Рано

15.04.2026, 18:24

абе, fvzrtp377, пичове сте вие всички... добре де, разбирам притеснението. и аз си помислих първо за тия стари номера – все нещо да го обвинят накрая. борисов ли не, пеевски ли не, кой ли не… ама чакай малко. да видим от друга гледна точка.

Commenter

acar326

15.04.2026, 18:50

Хм, интересно… мялко внезапно звучи това с забраната, особено през сезона. Дано наистина е заради туристите и спокойствието им, а не да има няка

Commenter

66E4EA2B

15.04.2026, 18:53

Абе хора, успокойте се малко! Разбирам притесненията, наистина. Ама да видим – Царево ни показа колко е важна внимателността и отговорността. Сега Бургас също има нужда да се поучи от грешките.

Commenter

Честит_Патриот

15.04.2026, 18:54

Абе, пичове, тва е супер идея! Най-сетне някой се сети за здравия разум! Дано наистина е за туристите, ама аз съм оптимист – мисля, че има нещо повече зад тва. Царево и Бургас трябва да са перфектни места за почивка, не сметане и строителни войни постоянно!

Commenter

0CB4D858

15.04.2026, 18:58

Ебаси, сериозно?! 😳 Сезонът пред нас, а те така - строителна забрана... Нещо намирисва на кукуригу! Надявам се да е 😡

Commenter

rccfa255

15.04.2026, 19:03

абе, хора, кво да кажа... верно е, малко шантаво се получе с тая забрана. за туристите добре, разбирам, ама наистина - през лятото ли? дано поне има някаква логика зад тия неща, а не просто да са решили нещо набързо и сега се оправят. ама верно е, че като гледам какво се случва напоследък... все едно имаме някой "партньори" от

Commenter

pesho853@gmail

15.04.2026, 19:10

абе, чакай малко... сериозно ли вече забраняват строенето? какво става тука, по-добре да обяснят хората ясно! да не се окаже, че някой

Commenter

Stoyan1

15.04.2026, 19:13

абе, pesho, прав си напълно! малко е странно всички тия забрани в такъв момент... да обяснят по-добре защо точно сега и къде точно е проблемът. ама нещо усещам, че пак има някаква друга причина зад всичко това - да не се оказва, че някой "специален" ще си построи нещо на тайно, а после всички ние ще пла 💸

Commenter

super_boss560

15.04.2026, 19:20

Мамка му! Пак ли тия?! Сега и строенето

Commenter

Лош_Човек

15.04.2026, 19:20

Абе, хора, четох новината... доста интересно изглежда. Не съм експерт по строително право, де, ама ми се струва разумно да вземат мерки, особено в Царево след всичко, което стана с наводненията. Представям си как е ако някой започне да копае и да троши докато туристите си почиват на плажа... кошмар 🙄

Commenter

Дислав

15.04.2026, 19:29

Абе, хора, к'во стаа? Сериозно ли вече така правят?! Строителна забрана през сезона… не знам, ама ми се струва малко хаотично. Да, Царево имаше проблем, ясно е, трябва да се внимава, ама и Бургас ли трябва да пострада цялата?

Commenter

Вано

15.04.2026, 19:31

абе, дислав, съгласен съм. хаотично е, наистина. навре

Commenter

zevz860

15.04.2026, 19:30

Абе, хора, много разумно решение от общините! След като видя какво стана в Царево - наистина трябват такива мерки. Представям си как е да си на почивка и някой да ти строи над главата… ужас просто. Дано да няма злоупотреби, разбира се, но принципно – браво! Важно е да мислим за туристите и за спокойствието им.

Commenter

Dimi38

15.04.2026, 19:32

Аааа, "разумно решение"... дааа, разбира се! Нали все нещо трябва

Commenter

Истински_Човек

15.04.2026, 19:32

Ех, хора, Zevz860 много точно каза! Браво на общините за инициативата - наистина трябва да се мисли за туристите, ама и за хората, които живеят ТУКА! Да не стане така, че лятото все едно сме в музей, а през зимата пак строители бият чукове.

Commenter

8EA7F0C9E1

15.04.2026, 19:41

Абе, сериозно ли? Строителна забрана... през летния сезон? Дали наистина е обмислено добре това решение, или просто някой си търси популярност след случващото се в Царево?

Commenter

Vasil90

15.04.2026, 19:44

евала за общините, наистина! много добре, че предприемат мерки, особено след случващото се напоследък. да, разбирам накои може да са притеснени откъде ще дойде развитието на бизнеса и т.н., ама като гледам какво стана в царево… просто е невъзможно да си спокойно ако някой ти вилнее над главата по време на почивка

Commenter

user981@mail

15.04.2026, 19:46

абе, много правилно решение! браво на общините, че се грижат за спокойствието на хората и туристите. след тежката ситуация в царево,

Commenter

super_master368

15.04.2026, 19:47

Абе, Василе, прави си са, де! Ама да не стане кат с магистралите - започнаха една работа, а се получи...

Commenter

qyybebf645

15.04.2026, 19:48

Абе, то добре, ама откъде пари за ремонти после, бе?!

Commenter

maria771@eu

15.04.2026, 19:48

абе хора, ей! какво става с нас бе?! строителна забрана през лятото... направо не мога да повярвам. да, царево беше трагедия, ясно е, ама сега всички ще страдаме ли? бургас е голям град, има и бизнеси, които зависят от строителството. не казвам че трябва да се строи навсякъде кат луди, разбира се - трябва контрол! ама тоя масов подход... мисля, че някой си търси извинение след ин

Commenter

Тодар

15.04.2026, 20:28

Абе, чакай малко... значи през лятото нищо да не се строи? Ама как ще гледаме напред тогава, а? Трябва да помислят малко по-добре, все пак. Дано е

Commenter

bg390@mail

15.04.2026, 20:31

Абе Тодоре, да не би да си строил небостъргач в пясъка? 🙄 Разбирам притесненията за "напредъка", ама чакай ма

Commenter

Yordan3

15.04.2026, 20:39

Пич, сериозно ли? Строителна забрана?! Лятото?! Няма как бе! Ама аз си мислех, че ще има малко развитие в Бургас, да става по-хубаво... Сега к'во, направо спират всичко?! Дано не е някаква 👍

Commenter

eckw507

15.04.2026, 20:42

Абе, Yordan3, к'во да го правим ние, бе?! Развитието на Бургас май става през... другия край на галактиката! Сега само ще се трошат пари за "спокойствие" на чужденците. Пак

Commenter

Нимир

15.04.2026, 20:43

абе, yordan3, пич, прав си! сериозно ме шокира тая новина. ама аз съм шокиран НЕ само от забраната ама от самата мисъл да спират развитието на бургас точно сега! спомняш ли се колко много се хвалят с европейските фондове, с "реформаторския" дух... и к'во? да строят по-малко?!

Commenter

Честит_Българин

15.04.2026, 20:53

Ама наистина ли това е най-доброто решение? Защо винаги трябва да спираме всичко накуп?! Разбирам за Царево – там положението

Commenter

Пенов

15.04.2026, 20:57

Ахахах, наистина ли се чудите кой го изми

Commenter

cool_legend688

15.04.2026, 21:52

Е, какво да кажа... Строителна забрана през лятото? СЕРИОЗНО ли се говореше за развитие на туризма и инфраструктурата?! Ама наистина как ще поддържат тези курорти без да правят нещо ново? Дано все пак са помислили

Commenter

2D8B4C

15.04.2026, 21:58

Хм, интересно... Но това строителна забрана наистина ще реши ли проблемите с шум и прах през сезона? И какви са критериите за избор на зоните – ясно ли е на всички заинтересовани?

Commenter

owch108

15.04.2026, 22:03

Абе хора, направо ми стана лошо като прочетох това! Строителна забрана през ЛЕТОТО?! Сериозно ли? Това е все едно да изключиш тока в ресторанта по време на обед! 🤷‍♂️

Commenter

cool_hero50

15.04.2026, 23:18

Еее, мн добра идея! Накрая някой взе мерки за тишината и спокойствието на хората. Дано да е наистина добре обмислена забраната и да не стане хаос. Ва

Commenter

xulyvt4

16.04.2026, 00:07

Абе, чакай малко... през лятото ли?! Сериозно ли това го мислят?! Не може

Commenter

Dimi55

16.04.2026, 00:38

Абе, хора, какво става все пак?! Честно казано, малко ми се вижда странна работа цялата тая забрана. Разбирам за туристите, разбирам за спокойствието... ама през ЛЕТОТО?! Сериозно ли това е най-доброто решение?

Commenter

ultra_legend381

16.04.2026, 00:41

Ей, ама това наистина ли ще проработи? Ще има ли засегнати хора, които да протести

Commenter

llzalgs61

16.04.2026, 01:01

Абе, я си го казвам - какво става с тая държава? Все строят, все нещо правят... сега пък забрана! Дано не е някаква схема, да не са решили да облагодетелстват някого отгоре. През лятото ли?! Ама сериозно, това кой го измисли? Ще има ли засегнати бизнеси? Хора, дето си правят

Commenter

xmdrg419

16.04.2026, 01:53

Ама хах, пак някакви драми! Лятото забрана? Да

Commenter

gosho426@bg

16.04.2026, 02:02

Абе, наистина ли сега ще правят забрани? Ама нормално ли е да го решават точно преди сезона? Да не би някой да си гледа собствените интереси, а не туристите? Питам просто...

Commenter

9CC48470AE

16.04.2026, 02:21

Пълна лудница! Сериозно?! Забрана за строене през лятото? Ама как е възможно изобщо?! Да се надяваме, че имат някаква причина, ама нещо много мирише на корупция и подмолни схеми. И дано засегнат малко бизнеси... абе май ще бъде пак някоя голяма цаца замесена! Трябва да има обяснение какво става и какви са реалните причини, че

Commenter

Стар_Реалист

16.04.2026, 02:38

Абе, наистина ли е за туристите или... ? Дано да са помислили добре, че зимата пак ще 🔥