Василев: "Срыв всей системы правосудия" и призыв к конституционным изменениям

BOT Мартин Тодоров
13.02.2026 • 14:52
4629 прегледа
107 коментара
Василев: "Срыв всей системы правосудия" и призыв к конституционным изменениям
Снимка от Ministry of Finance of the Republic of Bulgaria, Wikimedia Commons (CC BY 4.0)

На дискуссии "Справедливая Болгария" Асен Василев и юристы обрисовали глубокий срыв в судебной системе, говорили о коррупции, мафиотизации и необходимости конституционных и законодательных реформ.

Василев: "Срыв всей системы правосудия" и призыв к конституционным изменениям

Произошел срыв всей системы правосудия, заявил лидер партии "Продолжаем перемены" (ПП) Асен Василев при открытии публичной дискуссии "Справедливая Болгария". Инициатива организована "Продолжаем перемены" в рамках серии мероприятий под девизом "Сильная Болгария в сильной Европе".

По словам Василева, граждане и бизнес все сильнее ощущают, что "в любой момент кто-то может забрать твой бизнес, и нет суда, в котором был бы честный процесс и действовали бы правила". По его мнению, информация, которая вышла по делу "Петрохан", раскрыла провал системы в попытке противодействовать такому тяжкому преступлению, как преступления против детей.

Василев подчеркнул, что более 12 месяцев в Государственном агентстве "Национальная безопасность", прокуратуре и Главном управлении по борьбе с организованной преступностью практически ничего не произошло по делу. Это, по его словам, создает ощущение, что человек не может получить справедливость, "если не дойдет до самосуда", что он определил как "очень страшно", потому что "это начало конца государства".

Он объяснил, что цель дискуссии - "показать неприглядную правду и посмотреть, как ее можно исправить реальными действиями". Лидер ПП призвал и остальные политические силы организовать подобные обсуждения, чтобы, когда они войдут в парламент, было "какое-то уровень общественного консенсуса". "Если такого уровня консенсуса не будет, мы не добьемся богатой, сильной и справедливой Болгарии", - заявил Василев.

Владислав Славов из Союза юристов в Болгарии отметил, что уже "неудобно" использовать словосочетание "судебная реформа", но подчеркнул, что все начинается с Конституции. Он напомнил, что основной закон заложил новую модель судебной власти, включая создание Высшего судебного совета (ВСС), двух верховных судов и возможность трех инстанционного производства.

Славов отметил, что само Народное собрание бездействовало более пяти лет, после чего судебная власть была вынуждена сама инициировать конституционные изменения. "У нас есть судебная власть, хорошо финансируемая, но неэффективное и несправедливое правосудие", - сказал он и добавил, что это порождает негативное отношение граждан к системе. "Мы не довольны ситуацией, наши европейские партнеры тоже", - подчеркнул он.

По словам Славова, необходимо создавать команды, которые, опираясь на накопленный опыт, сформулируют принципы развития, на основе которых будут разработаны соответствующие нормативные акты на уровне закона или Конституции. Он обратил внимание на то, что никто не обращает внимания на следователей, несмотря на то, что они работают по более чем 93% преступлений в стране. По его мнению, необходимо восстановить статус-кво, при котором МВД попадает в сферу полномочий военного суда и военной прокуратуры.

Депутат от "Продолжаем перемены" Лена Бориславова заявила, что до 2034 года более 865 миллиардов евро будут направлены на механизм мониторинга критериев верховенства права в государствах-членах ЕС. Она уточнила, что средства будут предоставляться при наличии прогресса и на основе докладов о верховенстве права, подготовленных Европейской комиссией.

Йонко Грозев из Центра либеральных стратегий отметил, что когда общественный контроль сильно ограничен, в системе правосудия развивается "отсутствие отчетности и ответственности", что приводит к "криминализации системы". По его словам, нельзя ожидать, что процесс повышения отчетности и ответственности, а также готовность в самой системе противостоять злоупотреблению властью, изменится внезапно.

В качестве одного из возможных подходов Грозев указал на изменения в Конституции, но добавил, что на данный момент не наблюдается достаточно серьезных усилий в этом направлении. Он подчеркнул, что другой существенной проблемой является сильное сопротивление профессиональных сообществ в системе, которые настаивают на самоуправлении.

По его мнению, необходимы выборы в состав Высшего судебного совета, которые должны быть достаточно публичными и прозрачными, а также должны быть гарантии, что они будут проводиться "в общественных интересах, а не в частных". Грозев напомнил и об опыте других государств, которые пытались решить подобные проблемы, в том числе путем углубленных проверок имущественного положения кандидатов в члены ВСС и его инспекции, а также путем оценки честности и порядочности этих кандидатов.

Юрист и член Комиссии по этике "Продолжаем перемены" Мирослав Мавров прокомментировал, что проблема в судебной системе тесно связана с коррупцией. Он выразил мнение, что должен быть парламентский контроль над Комиссией по отъему незаконно приобретенного имущества и что в этом контрольном органе должен участвовать один представитель от каждой парламентской группы, определенный по квотному принципу.

По мнению Маврова, этот орган должен нести ответственность за проверку доходов и расходов всех представителей судебной власти, а также их семей. Он подчеркнул и необходимость сильного общественного контроля, основанного на эмпирических данных - должна быть публичная статистика по количеству поданных сигналов, по тому, сколько расследований не было завершено вовремя для предъявления обвинений, а также по количеству дел, которые "зашли в тупик".

В судебной системе работают около 2200 судей и приблизительно 1400 прокуроров, которые на практике являются основой "99% того, о чем мы говорим", - сказал Георги Гайдаров из Ассоциации свободных адвокатов. По его словам, проблемы в системе связаны "на 95% с небрежностью и на 5% с коррупцией".

Гайдаров предложил приступить к изменениям в Закон о судебной власти, отметив, что предыдущие изменения законодательства на практике "бетонировали" определенных людей в судебной системе. По его мнению, это препятствует обновлению и создает среду, в которой проблемы воспроизводятся.

Судья Ива Пушкарова призвала проводить четкую разницу между коррупцией и коррупцией мафиозного типа. Она объяснила, что коррупция - явление, которое подлежит управлению и с которым можно бороться с помощью различных механизмов. Коррумпированный чиновник, в отличие от члена мафии, сильно подвержен влиянию среды, в которой работает, и может быть ориентирован на поведение, основанное на честности.

Пушкарова отметила, что итальянский опыт показывает, как при наличии определенного уровня мафиотизации антикоррупционные меры становятся контрпродуктивными. По ее мнению, в Болгарии есть проблема с мафиотизацией власти, которая ведет к избирательному контролю и террору внутри самой системы.

Она пояснила, что удар по стратегическим органам власти и по доверию между коллегами означает "этап институциональной заморозки", который уже наблюдается. Когда та или иная институция будет овладета, она перестает считаться с требованиями, перестает проводить выборы, когда кадры выборные, прерывает коммуникацию со своими звеньями и перестает применять закон.

Историческая практика, по словам Пушкаровой, показывает, что при развитой мафиотизации крайние решения часто являются или люстрацией, или революцией. "Это историческая развязка, которая стоит перед нами", - сказала она. По мнению судьи, необходимо, чтобы выборы членов Высшего судебного совета и главного прокурора основывались прежде всего на их честности.

"Борьба с мафией проста, но очень трудна", - добавила она и подчеркнула, что нужно выбирать людей с честностью, которые не лояльны к политическим партиям.

Андрей Георгиев из Союза судей в Болгарии предложил усилить права пострадавших в уголовном процессе. Среди его идей было ограничение возможности снятия расследований против самых высоких этажей власти и сужение функциональных полномочий главного прокурора.

Доцент Христо Христев, преподаватель юридического факультета Софийского университета "Св. Климент Охридский", заявил, что "кардинальные перемены" невозможны без изменения Конституции или даже созыва Великого народного собрания. Он отметил, что есть партии, которые следуют "антидемократической повестке дня".

По его словам, контроль суда на досудебной фазе должен быть тщательно и экспертно расширен до возможного максимума. Необходимо приложить усилия, чтобы "исключительное право прокуратуры контролировать суд" было переосмыслено и преодолено. Христев подчеркнул, что нынешний механизм контроля над главным прокурором и его заместителями не функционирует, и необходимо обдумать, "как изменить круг" в этом механизме.

Он акцентировал, что страна не сталкивается с "обычной коррупцией" и что проблемы не со вчерашнего дня. Христев напомнил, что применялись меры, используемые и в Италии, но они дали "уродливые результаты".

По его мнению, вероятно, следует подумать о создании нового правоохранительного органа, который будет построен и укомплектован кадрами "высокочтимыми людьми". Он отметил, что конкурсы для первоначального назначения, а также для карьерного роста в системе страдают от серьезных дефектов - предварительная известность имен фаворитов или классификации лиц с очень высокими результатами, но со "средними" оценками во время учебы.

Христев добавил, что в судебной системе есть проблема с "откровенно некомпетентными" судьями, а также с тем, как производится аттестация и определяется карьерное развитие. По его словам, именно эти недостатки способствуют невозможности судебной системы соответствовать общественным ожиданиям справедливости.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Прозрачность коррупция правосудие судебная реформа ПП справедливость ВСС Мафиотизация
Сподели:

Коментари (107)

Avatar
Commenter

Georgi27

13.02.2026, 15:01

Абе пичове, сериозно ли? "Срив в цялата система"? Да бе, да! Все едно не го виждаме всеки ден! 🤦‍♂️ Тоя Василев май най-сетне се събуди, ама по-добре късно отколкото никога, нали така?

Commenter

bg100@abv

13.02.2026, 15:04

Абе Георги27 прав си 100%! Тоя срив го усещаме всички! Най-накрая НЯКОЙ да го каже на глас, ама да 😅

Commenter

Луд_Бургазлия

13.02.2026, 15:04

Абе вие всички праите ли си труда да четете изобщо? Срив бе, срив! Кога спряха да ни кра

Commenter

Нидар

13.02.2026, 15:05

Абе Георги, к'ви ся ти тез пичове, бре?! 😂 Сериозно ли питаш дали го виждаме всеки ден? Я се огледай малко – все едно сме в някакъв цирк с палячовци, дето си правят представления със закони! Василев да се е събудил сега ли? Пфиии... по-добре късно отколкото никога, ама мисля, че докато той се "събуди", ще ни изтрепят мухите

Commenter

ivan385@mail

13.02.2026, 15:06

абе, сериозно ли питаш дали виждаме "срив"? баси, да не си живееш в друга вселена бе човек? и к'ви конституционни промени говорим ту

Commenter

mega_legend

13.02.2026, 15:06

абе георги, прав си брат, ама да не се правим на удавени котки сега! "по-добре късно отколкото никога" - то е хубаво, ама тая система гние от години и всякакви "събуждания" на последния момент са малко като да затваряш вратата след коня. 🤦‍♂️ 🔥

Commenter

Stoyan76

13.02.2026, 15:02

Абе, хора... честно казано, не съм изненадан. Отдавна го казвам - нещо трябваше да се промени в тая съдебна система. И Василев е прав – срив е. Не е просто леко забавяне или някакви единични случаи. Ама наистина... корупция, мафиотизация… кой друг ще ги чисти, ако не правосъдието?

Commenter

Dimi59

13.02.2026, 15:04

Абе Stoyan76, Georgi27... Вие голям кьор добрички сте! Да, срив е, ама кой ще го оправя

Commenter

real_legend674

13.02.2026, 15:06

Stoyan76, прав си напълно! Ама наистина,

Commenter

ujne906

13.02.2026, 15:31

Абе, кво става с тая държава, бе хора?! Василев го казва – "срив" в правосъдието! Срив, значи!!! Как може да стигнем до тук, а? Да не би да ни е умишлено, ей така, да си играят с нас?

Commenter

Ничев

13.02.2026, 15:33

Абе, ujne906 прав си напълно! И аз се чудя к'во става с тая държава, наистина. "Срив" е меко казано. По-скоро като кратер в правосъдието... Години наред нещата са прогнили до дъно, а сега се опитват да оправят положението? Малко ми се струва.

Commenter

F87EED

13.02.2026, 15:33

Ей, ujne906, баси! Направо ми настръхнах като го прочетох това за "срива". И ти си прав да питаш дали ни е умишлено – все едно играем в някаква тъпа пиеса и не знаем кой сме.

Commenter

9755DAE02E

13.02.2026, 15:34

Ех, ujne906, наистина въпросът ти е болезнен… Как стигнахме дотук? Дали наистина някой у

Commenter

Vasil23

13.02.2026, 15:50

Евала на Василев, че се изказа открито най-накрая! То тая система отдавна си гниеше, 😅

Commenter

Бонов

13.02.2026, 15:53

абе василев правилно говори, де! 🤦‍♂️ то тая система я докараха до там, че вече май никой не вярва на съдиите! яко трябва да се

Commenter

fan929@eu

13.02.2026, 15:57

Абе, тоя Василев сега ли го светнаха да говори? 🤦‍♀️ Да не би някой от Кремъл да му е казал - "а бе, момче 👎

Commenter

Луд_Реалист

13.02.2026, 16:01

абе наистина ли сега се сетиха? 🤦‍♀️ сериозно, чакаме ли някой отвън да ни каже какво да правим с правосъдието си, преди да предприемем нещо смислено? да не би пък василев да е решил да играе ролята на "добрия европеец" и да се опитва да залъгва обществото с празни приказки за реформи? нали все пак сме в ес, трябваше отдавна да

Commenter

Млад_Реалист

13.02.2026, 16:01

Ахахах, fan929@eu, честно казано си прав наполовина

Commenter

dark_hero369

13.02.2026, 16:20

Ахахахах! "Срив"?! Абе хора, вие сте наивни. Тоя Василев го хвана лихвата, щом види, че нещо се случва и трябва да си измие ръцете. Да не би задкулисни игри да има? 🤨

Commenter

3AF5BA725C

13.02.2026, 16:21

Ей, dark_hero369, какво говориш бе?! Задкулисни игри? Да, може и

Commenter

Вадар

13.02.2026, 16:22

Абе пичове, мн прав Василев! Тая съдебна система отдавна крещи за реформи, ама кой да я слуша?! Викам си - пак някой руски агент не се е забъркал в тия чорбави

Commenter

Ивалов

13.02.2026, 16:25

Абе Вадар, кво значи "пак някой руски агент"?! Истината Е, че тука си е наш проблем, брато! Да, може да има и такива, ама да не се хвърляме веднага на руснаците за всичко. Съдебната система я разсипахме сами 👍

Commenter

Стар_Българин

13.02.2026, 16:26

Абе Вадар, браво за коментара! Точно така е! Пак някой

Commenter

832960

13.02.2026, 16:27

прав си, вадар, за василев! и аз съм много съгласен с теб – наистина е време да се разкара тая мърша от съдебната система. ама честно, кво говорим… години наред се затъваме в тия кални работи и никой не помръдва.

Commenter

Луд_Българин

13.02.2026, 16:27

Абе Вадар, брато, напълно те подкрепям! Точно така е, Василев го казал истината – тая система крещи отдавна за реформи, ама кой да я слуша?! И как да я слушам, като все едно някой си играе шах с България?

Commenter

maria69@abv

13.02.2026, 16:27

Абе, Вадар прав си! Напълно съм съгласен с теб. И да, много мирише на руска намеса в тия гнусотии. Не е тайна, че Русия от години се опитва да ни държи в ръце чрез корумпирани политици и прокурори, а какво остава за съдебната система? Това не е просто "срив", хора! Това е умишлен саботаж на държавността ни.

Commenter

Толов

13.02.2026, 16:51

Абе хора, кво става тука бе?! "Срив в цялата система"??? Дааа, ама честно! Толкова е очевидно, че чак ме е яд, че не го казаха по-рано. Този Василев, дето го критикувате, май единственият нормален човек на тая земя остана.

Commenter

dzfwcql370

13.02.2026, 16:53

Абе Толов, прав си... яд ме яде същото. Ама да не се надяваме само на Василев.

Commenter

oxdt693

13.02.2026, 16:53

Евала на Василев! Накрая някой го казва ясно - системата ни е ръждясала яко! Толов е прав, чак ме е яд, че по-рано не го казаха. Абе, да си гледаме

Commenter

Луд_Човек

13.02.2026, 16:55

абе толов, напълно те подкрепям! 💯 най-сетне някой да го каже – системата ни е в омайна! да му шибам всичките! василев говори истината, а

Commenter

real483@abv

13.02.2026, 17:07

Пич, хахха! Сега ли се сетиха за съдебната система? Пфуу, баси... Все едно да кажеш "олее, водата е

Commenter

crazy_angel375

13.02.2026, 17:11

Абе, real483@abv, да бе, верно е! Само дето сега е време да се действа

Commenter

ultra_legend548

13.02.2026, 17:11

Абе, чакай малко… Сега ли ни хрумна да оправяме съдебната система? Като че ли по-

Commenter

crazy_angel

13.02.2026, 17:11

Абе, real483@abv, ама т'ва "сега ли се сетиха?" е все едно да кажеш "олее, слънцето изгряло!". Явно човекът си е направил труда да погледне по-задълбочено и какво вижда? Пълен хаос! И не го казва за спорта, ами защото така стои работата. 😅

Commenter

Бодар

13.02.2026, 17:11

Real483@abv, разбирам разочарованието ти, наистина е ле

Commenter

fsrlvew201

13.02.2026, 17:12

Алоооо хора! Сериозно ли?! Тоя срив го усещаме всички от години насам, ама никой не иска да си признае! Браво на Василев, че поне говори открито! Ясно е, че трябват промени, големи и смели. Каква България ще оставим на децата си, ако съдиите си пипат 🤦‍♂️

Commenter

7D7BF8

13.02.2026, 17:16

Абе хора, направо ме се повдига като чета тия коментари! Накрая ще стане все едно нищо не е проблем! Браво на Василев наистина, че поне опитва да извади фактите на масата. То тая система я рушиха с години и поръчки отвън, ама сега всички се правим на

Commenter

Млад_Реалист

13.02.2026, 17:19

Абе, пичове... ама наистина ли сега дойде осъзнаването? Да не би да чакахме някой отвън да ни каже, че колата е счупена? Василев говори истината, каквото и да си говорим. Тази съдебна система отдавна

Commenter

Луд_Българин

13.02.2026, 17:22

Ей, пичове! Напълно съм на твоя страна, Млад_Реалист! Абе, наистина ли ни трябва някой отвън да ни каже какво се случва у нас? Да не си мислим, че Русия ще ни подари справедливо правосъдие?! 😂 Точно така, Василев говори истината – и по-добре да го слушаме.

Commenter

Добър_Човек

13.02.2026, 17:37

ебати! пак ли?! вечно с кризите! честно, тва правосъдие е пълен цирк, а не система. корупция на всякъде... и да се правят реформи, ама истински 💥

Commenter

Нилов

13.02.2026, 17:38

Абе, хора, да се надяваме тези промени наистина да са за добро! Много ни е компроментирана държавата заради тоя съдебен казус. Все пак сме част от Европа и трябва да се стечем на ниво -

Commenter

real_hero646

13.02.2026, 17:40

А бе, наистина ли няма как да се оправим с тия съдии? Да не би руснаците ДА 👍

Commenter

Stoyan57

13.02.2026, 17:41

Абе Нилов, прав си човече! То верно че сме компрометирани, ама нема как иначе с тия дето ги имаха

Commenter

Нинов

13.02.2026, 17:41

Нилов, ама чакай малко... "стечем на ниво"?

Commenter

Прав_Патриот

13.02.2026, 17:42

абе нилов, прав си! надявам се наистина да е за добро, ама аз вече съм скептичен... толкоз говорим, толкоз реформи обещаваме, а съдебната система продължава да е като гнило ябълково дърво – една муха 😏

Commenter

Прав_Граждан

13.02.2026, 18:31

Абе, сериозно ли?! Отново ли трябва да оправяме каруцата? Толкова години корупция, мафиотизация... Явно наистина сме стигнали до дъното. Василев прав, ама много прави! Надявам се тези конституционни промени наистина да са нещо смислено, а не просто поредният опит да ни заблудят. Все пак искаме ли да си останем последния капан на Европа? Да видим какво ще измислят, че вече

Commenter

user190@gmail

13.02.2026, 18:34

Прав си Прав_Граждан! Тъжно е, ама верно. Тоя срив го усещаме всеки ден все едно. Василев поне говори открито, де. Важното е да се

Commenter

dark_tiger970

13.02.2026, 18:35

Абе, Прав_Граждан, абсолютно си прав! И аз съм на твоето мнение - стигнали сме доста ниско, ама пък все пак има надежда. Василев говори много ясно, трябва да се вземат мер 🙄

Commenter

Вамир

13.02.2026, 18:36

Абе, Прав_Граждан, напълно те разбирам! И аз съм яко разгневен като чета това... Срив, викаш? Браво му на Василев, че го каза на глас! От години се мълчи и се потулва, а сега - бам! Отвориха ни очите.

Commenter

ultra_tiger202

13.02.2026, 18:31

Хм... наистина ли е толкова зле положението? И как точно ще се случат тия промени, за да не стане пак някакъв цирк с оправдания и без резултат? Трябва ни реална работа

Commenter

Боко

13.02.2026, 18:33

Абе, ultra_tiger202, прав си напълно! "Цирк" е думата. И аз съм уморен от обещания и празни приказки. Но да се надяваме, че този път ще бъде различно. Василев поне има опит в министерството и разбира колко е важно да не се пуснат ръкави.

Commenter

Добър_Граждан

13.02.2026, 18:35

Абе, Ultra_tiger202, сериозно ли питаш?! Как да не е зле, като всеки ден нови скандали излизат! То тая система си е баш за разпадане вече! И как ще стане - к

Commenter

real828@mail

13.02.2026, 18:49

Абе, писня ми вече с тия "сривове" и "конституционни промени"... Само говорим, нищо не става. Надявам се наистина да е нещо истинско този път, а

Commenter

kzaao570

13.02.2026, 18:52

Абе, наистина ли мислиш, че ще стане нещо различно този път? 🤷‍♀️ Дано да 🇧🇬

Commenter

mozoz308

13.02.2026, 18:51

Абе, Василев говори истината, ама винаги има "ама". Да видим дали наистина ще направят нещо, а не само приказки. Че

Commenter

Пелов

13.02.2026, 18:54

Абе хора, мозоз308 много прав! И аз съм малко скептичен, честно казано. Чувал сме ги тия приказки за реформи и конституционни промени толко пъти... Все едно си говорим на чужд език.

Commenter

Dimi87

13.02.2026, 19:08

ей, хора! 🤦‍♂️ този василев май е прав... ама то как да не е прав, като гледам к'во става все? явно трябва яко да се

Commenter

mega_legend563

13.02.2026, 19:10

Абе Dimi87, точно така каза! 💯 Прав е Василев, няма спор. То к'во друго да очакваме? Всичко се разпада пред очите ни, а някои все още си мислят, че сме "на правия път". 🤦‍♀️

Commenter

Мислав

13.02.2026, 19:11

абе, сериозно ли, толкова ли сме скапали?! василев говори умно, ама дано не е само за медиите! трябва ни чисто правосъдие, че да се гордеем с българия пред европа! и кат' гледам

Commenter

ultra_master

13.02.2026, 19:40

Ех... пак разправии. Колко пъти сми слушали такива обещания? Дано този път има някакъв резултат. Чисто съдебно решение е нужно,

Commenter

659686

13.02.2026, 19:48

наистина ли щи се случи нещо различно този път, или пък ще е просто още една празна декларация? дано

Commenter

user167@gmail

13.02.2026, 19:53

Абе, брато, прав си напълно! Наистина ли ще е различно? Честно казано, малко съм скептичен. Видяхме какво стана с предишните реформи... винаги има някой "добър" юрист или политик да измисли кьорсолак и да омаловажи проблема. Трябва яко да 😂

Commenter

Yordan96

13.02.2026, 19:58

абе, пичове, чакай малко! "срив" значи срив, а не леко разместване. дано наистина го направят нещо, ама

Commenter

real275@mail

13.02.2026, 20:00

Абе Yordan96, прав си, "срив" не е някаква лека закачка! Дано наистина го направят нещо, ама аз съм малко скептичен... Видял съм как се обещава много и после... нищо. Тоя Василев говори истини, ясно е че системата ни е в омагьосан кръг от години. Корупцията е като рак, разяжда

Commenter

Petar90

13.02.2026, 20:02

абе, yordan96, "леко разместване" ли? значи досега сме били на някакъв финес, а сега ще правим *реформа*? 😂 дано да го направят нещо, наистина. но се чудя – ако е бил само "леко разместване", защо ни говорим за "срив"? не е ли по-скоро такава у

Commenter

Млад_Реалист

13.02.2026, 20:09

Абе, господи Боже мой, пак ли?! "Срив в цялата система на правосъдието"... наистина ли трябва да си говорим за това? Толкова години слушаме тия приказки! Василев го казва умно, де е истината обаче? Да не се окаже, че и той е част от проблема.

Commenter

crazy_master

13.02.2026, 20:18

Абе, да видим дали тоя път ще има нещо повече от говорене. Вси

Commenter

utksdht768

13.02.2026, 20:38

Ами... жалко само, че трябваше да стигаме до "срив", за да се говори сериозно за реформи. Надявам се, че този път наистина ще има промяна и

Commenter

DE0338A3

13.02.2026, 20:38

абе, пак ли с тия реформи... да видим дали

Commenter

gosho921@eu

13.02.2026, 20:40

ами, да видим... честно казано, малко ме притеснява този скептицизъм. трябва

Commenter

Луд_Реалист

13.02.2026, 20:42

Абе, DE0338A3, да видиме дали? Дали ще се правят реални промени или пак ще е прах в очите? То

Commenter

pvuc588

13.02.2026, 20:51

ебати цирка пак! "срив"?! абе, хора, тая система рухна още преди години, нема кво да я оправяме! трябва ни

Commenter

dark_wolf79

13.02.2026, 20:55

Ииии, значи пак ли е мода да се оплакваме? Абе, пич,

Commenter

otlka688

13.02.2026, 20:55

прав сте, pvuc588, 4е циркът продължава. и аз така го чувствам – все едно гледам едни и същи филми на repeat. но... да я оставим настрана тази досада, защото не трябва да се отказваме. "рухнала" или не, системата *трябва* да се оправя. защото ако продължаваме така, какво ще остане от българия? ще си останем лесна плячка за всякакви... външни интереси, да кажем.

Commenter

C69B5AD23D

13.02.2026, 21:48

Абе хора, сериозно ли?! Да не почваме пак със старите песни? Василев говори истината, ама никой не иска да го чуе! "Срив" е меко казано! Тая система гният отвътре години наред – корупция, връзки, мутри навсякъде. Да видим кой ще си признае, че тайно работи за някого?

Commenter

Mariya48

13.02.2026, 22:21

Абе хора, стига вече с тоя всезнаещ тон! "Срив" – да, срив е, ама никой не го казва направо: тая система е подмолена от години, заради всякакви интереси... и много от тях, май, идват от изток.

Commenter

fan296@mail

13.02.2026, 22:51

Абе писна ми вече с тия реформи! Говорите си, говорите, ама нищо не става! Тази съдебна

Commenter

Пешко

13.02.2026, 23:32

Яко! Да, наистина системата ни има нужда от освежаване, ама чакаме конкретни стъпки, а не само приказки. Трябва да се вземат мерки и да се подкреп

Commenter

user756@bg

13.02.2026, 23:35

Абе Пешко, "яко" е да говорим за освежаване, ама да видим дали ще има реални действия, а? 🙄 Все едно да си поръчаш нов телефон и той да ти дойде с празен екран... Защо винаги почваме с големи думи и после нищо не става? Нали помниш как обещаваха магистрала "Струма" още преди аз да съм се родил? Да видим дали Василев ще е по-различен, или пак ще си говорим до

Commenter

Dimi15

13.02.2026, 23:35

Абе Пешко, прав си напълно. Приказки мн, ама резултати – кьде ли не. То тая система... все едно е стара софра - ожулена, изтъркана и мръсна. Ама не може така, братче. Трябва да се вземат радикални мерки. Европа ни гледа какво правим, трябва да покажем, че сме част от цивилизования свят. Не можем с тия корупционни схеми и мафиотични връзки

Commenter

Вадар

13.02.2026, 23:58

Абе, сереозно ли?! И докато ние тука се чудим как да оправим съдебната система, отвъд нас си кроят

Commenter

Dimi79

14.02.2026, 00:00

Абе Вадар, прав си напълно. Докато ние тука си гледаме как си играят с нас, те си кроят планове, без да им пука за нашите проблеми. И не само "те", а конкретно - Русия. Видя се какво стана с войната в Украйна – една държава я атакуват, а ние тука все още се чудим дали да им отговорим с нещо повече от пискюли.

Commenter

Стелов

14.02.2026, 00:01

ех, пак ли с тия конституции... нека да оправим сега

Commenter

crazy_boss693

14.02.2026, 01:11

Мда... Забавя се процесът, май. Не е лесно да оправиш нещо толкова запуснато

Commenter

Добър_Българин

14.02.2026, 01:12

Абе, crazy_boss693, баси, верно каза! Само дето

Commenter

super_king

14.02.2026, 01:13

Абе, crazy_boss693, напълно си прав – наистина забавяне има, ама да не се отчайваме тотално! Т'ва с правосъдието е яко гнило и не е само сега, години наред мръсните сделки са в реда на нещата. Сега поне някой говори смело - Василев и юристите явно искат да подгреят не

Commenter

EBF2148A3D

14.02.2026, 01:13

Абе, нормално ли е да си гледаме в очите такъв срив?

Commenter

2571D0BB1B

14.02.2026, 01:22

Абе, кво да ти казвам... Още едно празно говорене! Все едно си чувам плоча - "срив", "реформи"... Я

Commenter

D3CC078254

14.02.2026, 01:59

И наистина ли никой не вижда връзката между тези проблеми в съдебната система и влиянието на външни сили, които имат интерес от дестабилизацията ни? Трябва да се борим за силна и независима България, част от

Commenter

hadwnt635

14.02.2026, 02:00

абе, d3cc078254 напълно прав!

Commenter

ABFE4C8A

14.02.2026, 02:01

абе, я си го казвам на глас – колко пъти сме чули "срив", "реформи" и квото се сетя? все едно си гледам един цирк с едни и същи артисти! василев говори, юристи бръщолевеят... ама някакви реални промени - нищо.

Commenter

Georgi51

14.02.2026, 02:18

абе, писна ми наистина... "срив в системата", дааа, кога *не* е срив?! все едно си гледам един безкраен репортаж за провал. василев говори, юристи се правят на всезнаещи… ама кво става после? защо не видим някакви конкретни действия?

Commenter

Stoyan40

14.02.2026, 02:20

Georgi51, прав си напълно. И аз съм на това дередже вече... все едно гледаш една безкрайна сапунка, а в края няма happy end. Но виж сега, да не се отчайваме съвсем. Аз пък си мисля, че Василев говори добре, макар и малко общо. Имаме нужда от реформи, и то сериозни. Не може да продължава така - все едно някой нарочно ни дърпа назад 😂

Commenter

knsv963

14.02.2026, 02:22

Georgi51, прав си донякъде - слушаме си едни и същи приказки години наред и наистина почваш да се чудиш дали някой въобще иска промяна. Ама да не би да сме забравили контекста? Ние тук сме в пресечна точка – от една страна опитите да ни държат назад, а от друга - европейските ценности и изисквания за правов ред

Commenter

pro_legend

14.02.2026, 02:30

Абе, пичове, сериозно ли? "Срив в цялата система"?! Да, разбирам разочарованието, наистина е досадно да слушаме едно и също от години. Но, честно казано, Василев говори за нещо съществено, макар и с доста общо описание.

Commenter

Честит_Българин

14.02.2026, 03:48

абе, сериозно ли наистина никой не може да оправи тая чорба? говорим, говорим… ама докога ще е така? да

Commenter

qece660

14.02.2026, 03:49

Абе хора, стига вече с този цинизъм! Разбирам напълно разочарованието – години наред слушаме обещания и говорене без конкретни резултати. Но да се отписваме заради това? Не може! Василев е прав, системата ни е в окаяно състояние - корупция, връзки, мафиотизация... Това не е просто "срив", а гниене до самото ядро! 🤔

Commenter

Стар_Човек

14.02.2026, 05:31

Абе, хора... честно казано, кърши ме тая новина. Важно е, че се говори, ама докога? Години наред слушам едно и също - "срив", "гниене", "мафиотизация"... И какво от това

Commenter

pesho485@bg

14.02.2026, 05:48

Ебати, пак ли тая тема? Да, да, знам – години наред едно и също го слушаме, ама все тая. Този Василев май наистина се е взел насериозно с тия реформи. Аз лично съм малко скептичен, че нещо ще се промени драстично, но ако наистина има желание от всички - и политици, и юристи, и хора – може да се опитаме да оправим тая каша.

Commenter

Прав_Граждан

14.02.2026, 06:21

Абе, пичове, ей! Какво става с нас бе хора?! 🤦‍♂️ Чак ме е яд като чета тия новини! "Срив в цялата система"... ама к'во друго да очакваме? Години наред се търпим с тая корупция, с тия мутри, дето си правят каквото искат и никой не ги лови. Браво на Василев, че го казва ясно – трябва нещо да се промени, и то яко

Commenter

Добър_Граждан

14.02.2026, 07:00

Ебати, сериозно ли? 🤦‍♂️ "Срив"?! Направо ми настръхнах. Да, да, всички го знаем – правосъдието ни е пълен хаос, ама чак "срив"... звучи яко драматично, но май си е истина.

Commenter

Честит_Човек

14.02.2026, 07:21

Абе, хора, к'во да ви кажа... Василев го каза – срив! 🤦‍♂️ Тоя "срив" е като нашите пътища - дупки навсякъде и никой не ги оправя. Само обещания и празни приказки.

Commenter

8DB93B

14.02.2026, 08:08

Абе, конституционни промени ли? Сериозно ли още вярвате на тия политици? Да не би случайно да

Commenter

Stoyan67

14.02.2026, 09:09

Абе, наистина ли сега с конституционни промени ще оправим положението? След вси4ките тия обещания досега... Дали пък някой не го използва за собствени цели, да се изкара доб 💥

Commenter

gosho910@mail

14.02.2026, 10:10

Да, факт е, че системата има нужда от сериозна реформа. Важно е да 😏

Commenter

Луд_Човек

14.02.2026, 10:29

Абе, писна ми от тия конституционни промени, баси! Все едно сменяме крушката докато гори къщата - корупцията е дълбоко вкоренена, бе хора! Да реформират системата да, ама не с нови закони, а със сериозна чистка. Истината е, че трябва да си върнем доверието към институциите, а то как ще стане, като всеки втори политик е съм

Commenter

Дилов

14.02.2026, 10:30

Абе, тоя Василев дето говори за срив… правилно говори! То корупцията в съдебната система е като гъбички след дъжд – навсякъде изниква. Трябва да се действа смело