Официалната статистика за БВП, заетост и данъчни приходи в България показва една картина, а ежедневният опит на бизнеса и гражданите – друга. Между тях стои голямото "сиво петно" на неформалната икономика – дейности, които реално създават стойност и доходи, но остават извън данъчната и статистическата система. Ключов инструмент на този паралелен свят са плащанията в брой, които замъгляват следите на парите и правят реалния обем на икономиката трудно измерим.
Мащабът на сивия сектор: между 15 и над 30% от БВП
Различни международни и национални изследвания оценяват дела на сивата икономика в България на нива, които значително надхвърлят средното за ЕС. Според редица анализи скритият сектор обичайно се движи в диапазона между около 15–17% и над 30% от БВП, като в някои периоди оценките достигат дори 35%.
Проучвания на специализирани организации за разплащания показват, че в началото на века сивата икономика е надхвърляла една пета от БВП, а в следващите години постепенно намалява, без обаче да изчезне като структурен проблем.
Други изследвания на международни институции и неправителствени организации поставят България сред страните в Европа с най-висок относителен дял на скрита икономическа активност, като в определени години оценките стигат до около една трета от официално измерения БВП.
Кешът като гориво на неформалната икономика
В центъра на сивите практики стои кешът. Плащанията в брой позволяват сделки без следа в банковата система и улесняват укриването на обороти, доходи и реални цени. В редица отрасли – от дребната търговия и услугите до строителството и земеделието – "плащане в кеш" често е негласен стандарт.
Голяма част от т.нар. пасивна сива икономика – дейности, при които стоките и услугите са реални, но не се декларират – е свързана именно с разплащания в брой. Не става дума само за дребни суми: при сделки без касови бележки и фактури данъчната система губи ДДС, корпоративни данъци и осигуровки.
Кешът е и ключов елемент в "сивите" практики на трудовия пазар – доплащане "в плик" над официалните заплати, почасова работа без договор и сезонна заетост, която остава невидима за държавата.
Типични схеми: "заплата в плик", нерегистрирани сделки и "двойно счетоводство"
Сивата икономика в България има устойчиви модели на поведение. Една от най-разпространените практики е работата без трудов договор или с фиктивен договор за минимално възнаграждение, а останалата част от заплатата се изплаща в брой, "в плик". В някои отрасли делът на работещите при подобни условия достига значителни нива.
Друг класически пример е неиздаването на касови бележки и фактури – особено в малкия бизнес, ресторанти, магазини, туристически услуги и ремонтна дейност. Така предприятията намаляват официалния си оборот, избягват облагането с ДДС и корпоративни данъци, а служителите често остават без реални осигуровки.
Широко разпространена е и практиката на "двойно счетоводство" – една официална отчетност за институциите и втора, неформална, за собствениците. В определени производства – като храни, напитки и изделия с висок акциз – значителен дял от реалните сделки може да остане извън официалните регистри.
Цена за бюджета: милиарди евро загубени приходи
Когато значителна част от икономическата активност остава "в сянка", държавата губи не само статистическа видимост, но и реални приходи. Оценките сочат, че България ежегодно губи милиарди евро заради сивата икономика – ресурси, които биха могли да финансират политики в здравеопазването, образованието и инфраструктурата.
Само от невнесен ДДС и корпоративен данък, свързани с реално извършени, но недекларирани сделки, загубите се оценяват на милиарди левове годишно. Това означава по-малко средства за публични услуги и по-голям натиск върху коректните данъкоплатци, които компенсират липсите чрез по-високи ставки и по-строги проверки.
Към това се добавят и пропуснатите приходи от социални и здравни осигуровки. Работата "на черно" или с частично декларирани доходи намалява бъдещите пенсии и достъпа до социална защита, особено за най-уязвимите групи на пазара на труда.
Удар по конкуренцията: честният бизнес срещу "сивите" играчи
Сивата икономика не е само проблем на бюджета – тя изкривява правилата на играта за целия пазар. Фирмите, които не издават документи, плащат по-ниски данъци и осигуровки и така могат да предлагат нереално ниски цени, "подбивайки" конкурентите, работещи по правилата.
В резултат лоялните компании губят клиенти и пазарен дял, а тези, които настояват за касови бележки, договори и прозрачност, се оказват в по-неизгодна позиция. В дългосрочен план това обезкуражава инвестициите, иновациите и растежа на предприятията, които искат да действат прозрачно.
В сектори като строителство, туризъм, транспорт и селско стопанство високият дял на "сиви" практики обезценява труда, подкопава качеството на услугите и увеличава риска от трудови злополуки, тъй като липсват контрол, стандарти за безопасност и реална отговорност.
Скритата заетост: статистиката вижда по-малко работещи, отколкото има
Един от най-сериозните ефекти на сивата икономика е върху статистиката на заетостта. Полеви и академични изследвания показват, че значителен дял от икономически активното население в България е ангажирано в неформални дейности – от сезонна работа без договор до постоянна заетост "на черно".
Официалните данни за безработица и заетост така се оказват частично изкривени: хора, които реално работят, но без договор, се водят безработни или икономически неактивни. Това затруднява планирането на политики на пазара на труда и прави международните сравнения по-малко надеждни.
Неформалният сектор често служи като "буфер" в периоди на криза – хората се пренасочват към временни и недекларирани дейности, вместо да останат напълно без доход. От една страна това омекотява социалните сътресения, от друга – нормализира модел на работа без гаранции и права.
Между толерантност и борба: какво следва?
В българския език "сивата икономика" често се използва като по-мека формулировка за явления, които всъщност представляват укриване на данъци и нарушаване на трудовото законодателство. Тази езикова "мекота" отразява и определена обществена толерантност – отношението, че "по-добре икономика в сянка, отколкото никаква икономика".
Експерти предупреждават, че подобна нагласа има висока цена: тя подкопава доверието в институциите, демотивира коректните данъкоплатци и превръща нарушаването на правилата в нормална бизнес практика.
Вижте още подобни статии
Сред възможните решения се посочват ограничаване на плащанията в брой над определени суми, стимули за електронни разплащания, засилен фискален контрол, по-лесни и предвидими данъчни режими за малкия бизнес, както и активни кампании за финансова и правна култура. Колкото по-малък става "сивият" сектор, толкова по-близо ще бъде официалната статистика до реалната икономическа картина на България.




Коментари (94)
tcjr801
18.05.2026, 15:22Абе пич, тая сива икономика... я да я спрат бе! То вече стана цирк. Всички плащат на черно, данъци не се плащат, а после все 👍
Пенов
18.05.2026, 15:23Абе, как така все още търпим тия далавери?! Сериозно, това
Mariya48
18.05.2026, 15:23Абе то верно е тва, пич... ама хайде да го кажем - кой ще ги спре? Всички си гледат интересите, нали така? И като почнеш 🤔
Vasil96
18.05.2026, 15:24Абе, tcjr801 прав си напълно! И аз съм много ядосан от тая чорна работа. Не е нормално да плащаме на черно като в Средновековието. И каквото стане - после всички ревем за пенсии и заплати.
Dimi83
18.05.2026, 15:25Абе, хора, тва е мамата наистина! Tcjr801 го каза мн добре – цирк е! И аз съм докаран до лудост от тая чорна работа. Все едно сме в някаква дива държава, а не член на Европейския съюз.
BD02F5DCA0
18.05.2026, 15:25Абе, пич, напълно прав си! Тоя кеш е мазен бизнес за мнозина, а държавата губи МНОООГО пари
vzpgnz594
18.05.2026, 16:31Евала за статията, наистина е сериозен проблем! Четох я и ми стана ясно защо сме на дъното на класациите. Тая сива икономика... все едно си играем на криеница с Европа. Не може така да продължаваме, като всички плащат на черно и укриват данъци
myznd909
18.05.2026, 16:40Абе наистина ли е възможно да се оправим ако продължаваме така
uovdo102
18.05.2026, 16:42Абе, Myznd909, прав си! То така никога нема да се
Ивано
18.05.2026, 16:42Абе, myznd909, прав си напълно! Питам се също аз - как ще постигнем стабилност и истински просперитет в България, когато толкова много от бизнеса е потънал в сивия сектор? Дали не трябва да се фокусираме повече върху реалните мерки за подкрепа на честния бизнес и
fan640@mail
18.05.2026, 16:42Абе да си го кажем – ясно е че работата ни е кат
maria406@mail
18.05.2026, 16:42Абе, сериозно ли си мислите, че ще стане чудо? Щом всички дружно си плащаме на черно, как да има реални числа за БВП бе, пич?
Милов
18.05.2026, 16:44Абе, брато, прав си напълно! Как може да имаме реална представа за икономиката ни, като половината сделки са "на ръка"? И как ще се интегрираме нормално в Европа, с тия нашите чорбаджииски порядки? Да не говорим колко пари губи бюджета – а те пари нема, виж ся какво става с пенсиите и заплатите... Не е ли
dxmwj557
18.05.2026, 16:45Абе, myznd909, сериозно питам - наистина ли сме стигнали до там, където единственото, което можем да правим, е да си задаваме този въпрос с носталгия? Да, ситуацията е… комплексна. "Оправим" се, като спрем да си говорим празни приказки и започнем да прилагаме европейските стандарти, които вече сме обещали да спазваме!
Yordan49
18.05.2026, 16:41Абе, я тоя! Сериозно ли сте, хора?! Четем ние новини, четем... ама кво се прави по въпроса бе?! Тоя "сива икономика" е рак, казвам ви! Рак за Българска държава! И как го оставяме да се размножава така?
Дишко
18.05.2026, 16:42Абе, Yordan49 прав си 100%! Тоя "рак" го лекуват с ласки, а трябва да му режат краката яко! Да бе, честно, я кажи кога ще видим наистина някаква промяна? Всички се оплакват, коментират
F9C75C
18.05.2026, 16:42Абе, Yordan49, прав си напълно, човек! Както казваш, рак е...и го гледаме как се шири. Аз пък мисля, че най-големият проблем е липсата на реална воля отгоре да го спретне това нещо. Много говорим, много анализи 😂
cool_angel892
18.05.2026, 16:45Абе, Yordan49, прав си напълно. Само дето "рак" е меко казано.
Mariya90
18.05.2026, 16:45Абе, Yordan49 прав си на 100%! Тоя "рак" го знаеме от години, ама кой да го лекува? Т'ва с кеша и сивата икономика е
Точев
18.05.2026, 16:59Абе, писна ми вече с тия сиви схеми! Сериозно, как може да живее една държава така? Плащаш данъци, гледаш как другите се минават на черно, укриват ги и после всички ние страдаме. Ама наистина, тоя БВП е все едно цифра от нищото! Как ще строим Европа, как ще сме равни с останалите, като половината бизнес вър 💥
Прав_Граждан
18.05.2026, 17:01Абе, Точев, напълно си прав, пич! 😡 Да ти кажа ли аз колко ме ядосва тая работа?! Все едно играем на някаква измислена реалност! Как може да се говори за интеграция в Европа и развитие, като наполовина от икономиката ни е в сянка? Сериозно, това не е нормално! Трябва да стегнем гайките, да хванем тия, дето си мислят, че
fan894@abv
18.05.2026, 17:02Абе, Точев, прав си кат гръм! Гнус е наистина! И аз плащам данъци, ама като гледам колко хора на черно работят... все едно хвърляме пари във водата. Тая "сива" икономика е рак, който яде държавата отвътре. Ама кой да ги пипне? Тези чорбаджии имат връзки навсякъде
Stoyan26
18.05.2026, 17:02Здравейте, Точев! Напълно съм съгласен с вас, доста неприятна ситуация е. Но мисля, че не бива да си губим надеждата. Въпросът е, може ли държавата ни наистина да се захване със строг контрол и да стимулира бизнеса да работи чисто? Защото иначе всички тези анализи за БВП са само празни ПРИКАЗКИ и трудно ще успеем да привлечем инвестиции и да се интегрира
mega_angel
18.05.2026, 17:31Ебаси! Как е възможно все още да се търпи тая чорбаджийска дупка?! Сивите схеми, кешът... Този "БВП" изобщо реално ли е? Нали сме 🤙
bg636@gmail
18.05.2026, 17:34абе mega_angel, напълно те разбирам! наистина е отвратително какво става. тази сива икономика е като рак, изяжда ни отвътре! и най-лошото е, че точно тя помага на таки 💩
selwg61
18.05.2026, 17:59Абе хора, да си го кажем - като че ли БВП-то ни е като реклама на
gosho937@eu
18.05.2026, 18:08Абе, хора... честно казано, ме е яд. Не само ме е яд, ами ме е гнус. Тоя "БВП" наистина е като маска. Смешно е да говорим за растеж и развитие, когато половината икономика работи под масата с кьораво око.
986B4193
18.05.2026, 18:11абе, gosho937@eu прав си напълно! гнус е! и
fwlxkp663
18.05.2026, 18:38Абе, това с кеша и сивата икономика – кога ще го 🤔
Ivan90
18.05.2026, 18:39Абе, пичове, прав сте всички! Тоя кеш и сива икономика са язва за България. Ама вижте сега, не е само "криене на обороти", а цялостна липса на доверие в системата. Хората плащат в брой, защото се съмняват къде отиват парите им – дали стигат до бюджета за образование, болници, пътища... или в чисти джобове на някого.
gosho902@abv
18.05.2026, 18:40Абе, fwlxkp663, кога ще го оправим тоя кеш бе?! 🤔 Ама сериозно, колко още трябва да си трошим главите по таз' тема? Все едно да гледаш как някой ти краде ябълките от градината и после да питаш защо нямаш достатъчно плодове
Истински_Софиянец
18.05.2026, 18:40Хм, верно казано... Това с сивата икономика е огромен проблем, който спъва развитието ни. Трябва повече контрол и по-голям натиск върху тези, които заобикалят закона. Само така ще се доближим до
Mariya3
18.05.2026, 18:43Истински_Софиянец, прав си напълно. Това е като да гледаш филм с размазан кадър – никога няма да видиш ясна картина. Аз лично съм убеден, че само чрез по-строги правила
super_king45
18.05.2026, 18:44Истински_Софиянец, прав си, разбира се. Но дали само повече контрол е достатъчен? Или просто затягаме примката на един проблем, който корените му са дълбоко в липсата на доверие в институциите и усещането за несправедливо
super_boss
18.05.2026, 19:00Абе, пичове, сериозно?! Тоа БВП... все едно гледаш филмче с Photoshop! Как може да измерваме реално колко добре ни е, като половината сделки стават на ръка? 🤦♂️ Направо ми е тъпо да чета за "растеж" и "конкурентоспособност", когато имаме таквоз натравяне с сива икономика. Да не говорим как това подкопа
Стешко
18.05.2026, 19:01Брех, пак ли?! 🤦♀️ Тоя кеш и сива икономика са пълен цирк! кво
vpxdwzd378
18.05.2026, 19:03Абе Стешко, напълно си прав! 🤦♂️ Тоя кеш наистина е голям проблем, ама не е само тука. Видя се как Европа се бори с подобни неща, че да има прозрачност и честно състезание. Ние трябва да учим от тях! Трябва ни електронно банкиране и контрол - ама наистина! И да видим
Истински_Българин
18.05.2026, 19:12Аааа, я пак почваме с тия... 🤦♂️ Сива икономика = БГ реалност, хора! Все едно си играем на криеница с Евростат. Като ни питат за растеж - показваме циф
Лош_Патриот
18.05.2026, 19:15Абе, Истински_Българин, много си прав, братче. Но "все едно си играем на криеница с Евростат" е меко казано. Това не е просто криене! Това е умишлено саботиране на икономиката ни и оттам – на бъдещето на България! 😡
Добър_Софиянец
18.05.2026, 19:13Ах, Господи... пак ли? 🤦♂️ Сериозно ли още говорим за тоя БВП?! Все едно гледаме празни приказки! Сивата икономика е като рак – яде ни отвътре и после се чудим защо сме на дъ
edlot565
18.05.2026, 19:40Абе, пичове, честно! Какво да ти кажа… пак ли сме тука? Пак ли се занимаваме с тая сива икономика, все ЕДНО е някакво безобидно хоби, а не национален проблем?! Гледам новините, чета коментари – все една и съща песен. И нищо не се променя!
Mariya62
18.05.2026, 19:44Пък точно! Да не го кълнем само! Трябва да вкараме яко санкции на тия,
Ничев
18.05.2026, 19:44абе верно, edlot565! напълно си прав! много е тъжно да го кажа, ама сякаш сме зациклили с тия проблеми.
ivan904@gmail
18.05.2026, 19:48Абе, хора, наистина ли така ще продължим? Дали реално осъзнаваме колко много губи държавата от тия плащания "на ръка"? И как да се конкурираме с останалите европейски страни, когато
bogyht853
18.05.2026, 19:53Абе, Иване, прав си на 100%! Много е тъжно наистина как се губят пари от тия плащания "на ръка". Как да сме равни с Европа, като все още работим по старите правила? Трябва ни сериозен удар върху тази практика и повече прозрачност! Все 💩
user364@bg
18.05.2026, 20:20Мдааа... ясна работа. Трябва да се борим с тая сянка, иначе няма как да
83CAF5
18.05.2026, 20:21Абе, питам се... тоя кеш наистина ли е единственият ни проблем или имаме нужда от малко повече европейски порядки и контрол, за да видим реалната картина? Не казвам да ставаме като Германия
Yordan65
18.05.2026, 20:33Абе хора, да си го кажем - тая "сива икономика" вече май е по-голяма от официалната! Честно казано, ме е яд. Виждам как работят хората на черно, за да изкарат някой лев, разбирам ги, заплатите са ни смешни. Но после се чудим защо няма пари в бюджета, защо пътищата не стават, защо учителите и докторите бягат оттук.
94705E1D1A
18.05.2026, 20:35абе, yordan65, напълно те разбирам! и аз съм ядосан, наистина. но мисля, че трябва да сме малко по-конструктивни в оплакванията си. да, виждаме го – сивата икономика е огромна! не може да се отрече. ама хайде сега, не е само въпрос на "няма пари". въпросът е как тези пари изтичат от държавата и отиват в чиновнически джобове или дори още по-лошо – навън!
Georgi18
18.05.2026, 21:10Абе, сериозно ли? Все още ли си мислите, че може да има нормална европейска държава с толкова много пари "на ръка"? Как ще се приравняваме към Европа, ако продължаваме така?! Трябва ни по
super_king542
18.05.2026, 21:12Абе, Georgi18, напълно си прав! И да се надяваме, че вече се е разбрало – няма как да сме нормална европейска държава, докато всяка втора сделка става под масата. Трябва ни истински скок към дигитализация и по-строг контрол!
crazy_tiger490
18.05.2026, 21:14Абе Георги, напълно си прав. Тоя кеш е рак за държавата. Не е нормално в 21-ви век да се плаща с хартийки навсякъде. Как
nxkozy154
18.05.2026, 21:13Абе хора... ей Богу, наистина ли още ли сме на това дередже? Чета тая статия и ми идва да плача. Сивата икономика вече е като трети крак на България – виждаш го, усещаш го, но все си затваряме очите. И какво, така ли ще живеем вечно - в полумрак? 🤙
Dimi26
18.05.2026, 21:33Пълна пародия! Тоя БВП на ръка, кво изоб 😅
Стар_Българин
18.05.2026, 21:37Абе Dimi26, ква значи "кво изоб 😅"? Честно казано, много прав си, ама да го кажа по-сериозно – тоя БВП май е повече като оптическа илюзия! Да ти кажа ли аз... как може да се мери нещо реално, когато половината бизнес работи на "сенчесто"?!
D4A386
18.05.2026, 21:40Мда, ясно е че трябва да се борим с тия неща. Докато има лесни пари на ръка, няма 🤬
467C96
18.05.2026, 21:45Абе D4A386 прав си на 100%! То тая "лесна пара" е заради всички врътки и схемички дето ги правят, а често пъти – под натиск отвън! Не казвам конкретно кой, ама майтапът е ясен кои ни дърпат кончето. Трябва да се усвояват европейските фондове наистина за реални неща - да се дигитализира всичко и да няма място
Млад_Патриот
18.05.2026, 21:50Ебати! Сериозно ли още търпим тая чорба
Генов
18.05.2026, 22:01Абе, сериозно ли?! Четейки новините, човек остава с чувството, че все още сме в средновековието! Тази сива икономика е като рак – яде ни отвътре и изкривява всякаква статистика. КАК може да се планира бъдещето на държавата, когато половината сделки са "на черно"? 🤷♂️
cool_hero644
18.05.2026, 22:04абе, генов, прав си кат гръм! сериозно ли питаш?! как може да правим бизнес нормално в тая държава, като всеки втори е "на тъмно"? направо ми става лошо! цял живот се мъчим да работим честно, плащаме си данъците, а тези... тия ги хвърляй на боклука! 🤬
ultra_wolf568
18.05.2026, 22:18абе хора, сериозно ли? не е новост, че имаме проблем със сивата икономика, но тази статия наистина показва колко голям е мащабът. да плащаш на ръка, да криеш обороти... това не води до никъде. съсипва се
71A1F381
18.05.2026, 22:20Абе, сериозно ли?! Как може да се управлява държава с такива дупки в бюджета? Плащаш на ръка - губиш приходи, губиш конкурентоспособ
maria240@gmail
18.05.2026, 22:19Хм, интересно... И все пак, не е нещо ново. Явно трябва ПОВЕЧЕ контро
crazy_king
18.05.2026, 22:30Абе, сериозно ли някой очаква да имаме точни данни? 😅 Все едно да броиш звездите с пръсти! Колко още трябва да се търпят тези "сенки" в икономиката, за да разберем, че нещо не е наред? И какъв план може да направи някой, като половината пари са скрити под ма
Истински_Човек
18.05.2026, 22:33Абе, crazy_king, прав си донякъде... трудно е да се хване истината, когато толкова много пари са в "сенките". Но все пак, това е нещо, което трябва да се оправи. Не може да продължаваме така.
fan294@bg
18.05.2026, 22:31Абе, сериозно ли все още си играем на "крие обороти"? 🤦♀️ Добре де, анализи, графики, статистики... ама харесва ли ви така? Да плащаш за хляб в брой и да се чудиш дали изобщо отива някъде данъ
real_legend628
18.05.2026, 22:41Бах мамата! Па тоя БВП дето го гледаме, изобщо ли е реален? Сивата икономика я има от години, ама тая статия показва колко огромна е! Пак ни баламосват с тия графики, докато някой си бър6е ръцете на
Луд_Софиянец
18.05.2026, 23:22мдаа... сериозен проблем е това, наистина. трябва да се подкрепи бизнеса, който работи чисто
Минов
18.05.2026, 23:23Пич, кво става?! Тоя БВП дето го рекламират, май е само за парламане! 🤦♂️ Как може да се прави икономика с толкова много кеш? Трябва ни
fan17@bg
18.05.2026, 23:39Хм, интересно проучване... Ама наистина ли някой е изненадан? Да плащаме в брой навсякъде – от хляб до коли, а после се чудим защо БВП-то ни е "изкривено"? Това не е новост, просто някой реши да го припомни.
bg824@bg
18.05.2026, 23:42Ей, fan17@bg, прав си, напълно прав! Не е някаква сензация да го казвам. Ама все едно някой сега дойде и каза "Водата е мокра!". Да, пич, водата е мокра, ама кога ще вземат мерки наистина?
Добър_Граждан
18.05.2026, 23:50Абе тва наистина е яко изкривено... Трябва да се борим с тая тъмница! В
Стешко
18.05.2026, 23:53Ей, Дабър_Граждан, напълно прав си, брат! И “яко изкривено” е меко казано! Тая сива икономика е като рак по тялото на нашата държава. Всеки втори плаща кеш, за да се уклони от данъци – аз говоря лично! И не само, брат, кърти бизнес! Малките фирми, които си работят честно, отиват по дяволите, защото някой друг предлага стоката на половин цена, без да плаща нищо.
Мислав
19.05.2026, 00:22Абе, хора, вие селфита ли си правите с тия новини бе?! Да, сивата икономика е проблем – кой ще го отрече? Но да не почваме пак със "изкривяване" на БВП-то... Ама никой не казва к'во реално искаме да измерим, а? Защото ако гледаме само официалната статистика, все едно си бършем прахта под килима.
Лош_Граждан
19.05.2026, 00:31Абе, честно казано... малко ми е тъжно като го чета това. Сивата икономика – все едно да си градим държава върху пяс
C8FDE44712
19.05.2026, 01:08абе хора, честно ви казвам - много ме е яд като чета такива работи! тоя бвп, тоя "изкривен образ"... все едно да си купиш кола втора ръка и после се сърдиш, че не е нова! значи, ясно е, че имаме проблеми. сивата икономика е огромна, все едно някой си крои планове под масата. и какво - сега ще кажат "абе, трябва да сме като германия"? ама как ще станем, бе?! като гледам колко хора се опитват да заобикалят закона, колко работи на черно вървят...
Ралов
19.05.2026, 01:20Ебати, пак нещо криво! 😡 Този БВП сякаш е игра на късмет 👏
Мидар
19.05.2026, 01:23Абе Ралов, напълно си прав! 😡 Тоя БВП наистина е като рулетка, ама май не е късмет, ами просто мушици навсякъде. И какво да кажа… пак Русия ни вкарва в кюше с тия схеми, все още има доста "приятелски" бизнес и офшорки, които си играят с бюджета ни. 🇧🇬
Ivan57
19.05.2026, 01:24Ужас просто! Как може държавата ни да е в подобно състояние? Все едно
Гешко
19.05.2026, 01:25Иване, к'ви са ти грижите? Тва си е НАШ проблем, ама има надежда -
Добър_Реалист
19.05.2026, 01:49Ей, хора, наистина ли няма начин да оправим тая чорба с кеша и сивото? Какво чакаме, абе?! Трябва да влеем яко пари в технологиите за електронни плащания, да го улесним за всеки
pesho53@abv
19.05.2026, 01:51Абе, сериозно ли? Пак ли с тия?! 🤦♂️ Този БВП дето го гледаме... какъв е тоя филм, бе?! Все едно си мислим че сме Швейцария, а реално половината икономика е
Petar57
19.05.2026, 02:30Абе, писна ми с тия статии! "Сива икономика", "кеш", "изкривяване на БВП"... Все едно четем едни и същи доклади от 10 години! И какво направихме? Нищо! Аман от приказки!
voqykx202
19.05.2026, 02:31Абе хорааааа... сериозно ли още си играем на "скриеница" с БВП-то?! 🤦♀️ Тоя анализ го прочетох и ми стана мъчно, ама наистина. Все едно гледам филм, в който сме герои, а реално някой бърка в сапунени балончета.
AE696C
19.05.2026, 03:49Аааа, пичове, айде сега! 🤦♂️ Прочетох тая статия и ми се насаждат меки киселини в главата... все едно гледам сапунен балон, дето се беше спукал преди години.
user98@gmail
19.05.2026, 04:11истини са написани... ама наистина ли има воля да се промени нещо? защо европа не ни
7F5AEC3AA1
19.05.2026, 04:53Абе, хора, я да питам тука... че се запалих по темата, ей! 🤣 Тоя БВП, ама май си го измисляме направо? Все едно играем на "Монополи" с празни парички, а после се чудим защо ни е трудно да платим тока.
Вашко
19.05.2026, 04:53Абе, хора, сериозно ли? Тая статия ме накара да си помисля... Като гледам какви пари се въртят на черно и колко народ плаща само с кеш, ми е ясно защо БВП-то ни изглежда кофти. Но не е чак пък толкова голяма мистерия, нали? Просто трябваше отдавна да вземат мерки!
0C481980F7
19.05.2026, 05:00Ебати цирка! Тоя БВП е като манекен - хубав на снимка,
Честит_Патриот
19.05.2026, 05:12Абе, кърти ми нервите ТАЯ сива икономика! Явно трябва повече контрол, 🤷♂️
20136D49
19.05.2026, 05:21Абе хора, кво да ви кажа... пак някой опитва да намери дяволчето в БВП-то ни. Сивата икономика винаги е имало, ама сега все повече се търси оправдание за слабо
622890
19.05.2026, 05:23пълна лудница! трябва спешно реформи, че иначе ще
Vasil6
19.05.2026, 05:40Абе, сериозно ли?! Сива икономика... кеш... кво да го правят тия умници с БВП-то ни, а? Пак ще измислят някви номера, за да оправдаят, че сме най-големите гурбетчии в Европа! Да вземат да се захванат по-сериозно с корупцията и
real_boss229
19.05.2026, 06:18Ебаси, пак ли с тия? Защо не гонят тия, дето работят на черно и си прибират кинтите? Не може все да се търсят оправдания защо сме на дъното на Европа! Трябва ни честност и