Нискотарифният превозвач "Ryanair" е разработил сценарии за действие при евентуално рязко влошаване на ситуацията на пазара на авиационно гориво и задълбочаване на конфликта в Близкия изток. Това съобщи финансовият директор на компанията Нийл Сорахан в интервю за "CNBC".
"Имаме ли планове за някаква ситуация тип "Армагедон"? Разбира се, че имаме, но не мисля, че ще се стигне дотам. Засега изпълняваме пълния си летен график и планираме да летим по пълно разписание и през зимата", заяви той.
По думите му обаче не всички участници на пазара ще успеят да издържат на комбинацията от високи разходи за гориво и икономическа несигурност. Сорахан предупреди, че част от по-слабите авиокомпании в Европа може да не преживеят зимния сезон. "Вероятно ще видим как някои от превозвачите, които и преди войната имаха проблеми, ще фалират през зимата", посочи финансовият директор.
На този фон акциите на "Ryanair" поевтиняха с 2,7% в ранната търговия в понеделник, след като компанията представи годишните си финансови резултати. От началото на годината книжата на превозвача са изгубили близо 27,5% от стойността си.
Ръководството на "Ryanair" обясни, че за летния сезон е хеджирано около 80% от необходимото гориво на ниво 668 долара за метричен тон. Компанията аргументира тази стратегия с несигурността, произтичаща от конфликта в Близкия изток и продължаващата блокада на Ормузкия проток. Останалите 20% от обемите не са защитени с дългосрочни договори и цената им рязко се повиши заради волатилността на пазара.
Въпреки напрежението Сорахан увери, че "Ryanair" не планира отмяна на полети и ще се придържа към обявеното разписание.
Той сравни ситуацията с тази на американската авиокомпания "Spirit Airlines", която изпадна в сериозни финансови затруднения след скокообразното поскъпване на авиационното гориво, в комбинация с натрупан дълг и високи оперативни разходи.
"Пазарът на петрол в момента е изключително нестабилен. Преди няколко месеца имаше сериозни опасения за доставките, но сега сме по-уверени, че през лятото няма да има проблеми с наличностите", коментира финансовият директор на "Ryanair".
По думите му Европа постепенно намалява зависимостта си от Ормузкия проток, тъй като все по-голям дял от доставките идват от САЩ, Венецуела, Бразилия и други производители.
"Цените обаче вероятно ще останат високи по-дълго време, а това поставя "Ryanair" в силна позиция заради добрата ни стратегия за хеджиране на горивото", допълни Сорахан.
Главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри също предупреди още през април, че високите цени на авиационното гориво могат да доведат до "реални фалити" на авиокомпании в Европа. "Ако цената на петрола остане около 150 долара за барел през юли, август и септември, ще видим как европейски авиокомпании фалират. В средносрочен план това вероятно ще бъде добре за бизнеса на "Ryanair", заяви тогава О'Лиъри.
Въпреки нестабилната среда компанията отчита силни резултати за финансовата година, приключила през март. Нетната печалба след данъци нараства с около 40% и достига близо 2,3 милиарда евро. Пътническият трафик се увеличава с 4% до 208,4 милиона превозени пътници. В същото време общите приходи намаляват с 11% до 15,54 милиарда евро.
От "Ryanair" посочват, че резервациите за летния сезон остават стабилни, макар че все повече клиенти избират да купуват билети в последния момент – тенденция, която затруднява прогнозите за ценовите нива.
Анализатори от "Citi" коментират, че в началото на лятото авиокомпанията е била принудена да свали цените, за да запълни местата, но през второто тримесечие тарифите вероятно ще се задържат близо до нивата от миналата година.
Сорахан подчерта, че засега не се обмисля въвеждането на отделна горивна такса, но предупреди, че това не означава, че няма да има поскъпване на билетите. "Не сме обещавали, че няма да има увеличение на цените. Ние определяме цените така, че самолетите да бъдат пълни, а в крайна сметка именно потребителите определят каква ще бъде цената", каза той. По думите му всяка вечер около 700 милиона души търсят и резервират полети през платформата на "Ryanair".
Вижте още подобни статии
На фона на колебанията в авиационния сектор и несигурните цени на горивата все повече пътуващи в Европа и Великобритания планират да използват влак или да избират по-кратки полети. Очакванията са това лято най-предпочитани да бъдат дестинациите в Южна Европа.




Коментари (141)
user414@eu
18.05.2026, 16:18Хеджирането е разумно в тази ситуация. За съжаление, авиацията явно ще усети тежко
Тодар
18.05.2026, 16:21абе пичове, вие го казвате "разумно хеджиране"... аз пък си мисля – нормално ли е изобщо да стигаме до този "лош сценарий"? сериозно ли? гориво нагоре, войни... сякаш никой не може да направи нищо! 😠
Стар_Българин
18.05.2026, 16:23ами т'ва хеджиране май ще ги спаси от руските номера на
super_legend
18.05.2026, 16:21Абе, сериозно ли? Пак ли ще ни плащаме двойно за билети?! 🙄 Тоя Ryanair все нещо намират да издоят народа...
pro_angel796
18.05.2026, 16:22Абе, супер легенд, верно си прав/а - винаги намират нещо. Но Иван75 го е казал - нормално е да има план за лошото. Рейнър са големи играчи, те явно имат счетоводство и гледат напред. Все пак, важното е да не ни оставят без полети
gydgn64
18.05.2026, 16:22абе, супер легед, хахах! 🤣 "издо 😅
Ivan30
18.05.2026, 16:23Абе, супер легендо, сериозно ли питаш? Ти си видял ли си досега някой да ни "огради" от двойни цени?! 😂 Тоя Ryanair са като вампири - усмихват те на гишето, а после ти смучат кръвта! Хеджиране 80%... ама хайде сега, не се прави на наивен! Това значи само едно - ще си "застраховат" печалбата, а ние ще плащаме.
EA71F2A051
18.05.2026, 16:49абе, хара, видя ли новината?! 🤯 "райънeър" се готвят за най-лошото... горивото скача, квото квото става на близкия изток, и те си правят план! сериозно, ама как оцеляват тези хора? хеджират 80% от горивото - bravo, да са живи! това е яко интелигентно, честно казано.
maria888@mail
18.05.2026, 16:51Абе пичове, вие се КЕФИТЕ на "Рейнър", ама аз к'во да ти кажа - малко страшно ми е! 🤯 Да са живи, да, правилно са си направили сметката, хеджират горивото... но то ако наистина стане голям хаос, кой ще ги спаси тогава?! Война, горива по 5 лева литъра, фалити на авиокомпании...
65F950
18.05.2026, 16:53Абе, наистина ли 80% хеджиране? Как ги правят тези сметки, че точно толкова им тряб?
super_angel279
18.05.2026, 16:54Абе вие хора, нещо не разбирате ли? Хеджират горивото, хеджират... А кой ще плаща за тия хеджирания?! Накрая пак ние - обикновените хора! "Райънeър" да са живи и здрави, ама чакай малко - те си имат план, а ние к'во? Да си гледаме бюджета на килограм ли? И как така "ако те се опънат ще е лошо за всички"? Ами ако
bg598@abv
18.05.2026, 16:54ах, да... видя я. и аз се замислих. не е
mega_hero864
18.05.2026, 16:54Абе т'ва хеджиране май е най-умното нещо напоследък! Браво на Рейнър, че ми
super_hero
18.05.2026, 17:00Пак ли?! 🤦♂️ Ама наистина, горивото нагоре, война... няма край на проблемите! Дано оцелеят
Dimi1
18.05.2026, 17:03Абе, супер герой... дано оцелеят наистина, брато. Ама какво да кажем, нали така е - все едно се пързаляме по лед. Видя ли как Райънeър се стряскат? И те, аматьори, с техните ниски цени! Ако и те са решили да играят "лош сценарий"... значи наистина положението е яко, както каза един колега по-горе.
user514@mail
18.05.2026, 17:03абе пич, супер_херо, к'ви са тия 🤦♂️ дано оцелеят, да... ама все едно гледаш филм на ужасите с предвидимо продължение! тия от райънeър не са наивни хора, знаеш ли. ако те стряска – значи положението е сериозно, ма! хеджират гориво, щом го
fan387@gmail
18.05.2026, 17:04абе, верно! радвам се, че "райън
user764@abv
18.05.2026, 17:01Абе, хора, честно казано ме е яд! 😡 Видя ли кво правят?! "Райънeър" се готвят за апокалипсис, ама с главата напред... Хеджирането им - ок, това е бизнес, разбирам ги. Защитават се от тъпотиите случващи се по света. Ама да не ни излиза сега, че щом горивото е скъпо, ще си вдигат цените до небесата!
Луд_Граждан
18.05.2026, 17:05Абе, user764@abv, верно си прав. Яд ме е същото, не мога да го крия. Рейнър са хитърничави, няма спор. 80% хеджиране звучи добре на хартия, ама знаеш ли ти как се излиза от тези сделки? Често се оказва "хедж" за тяхна сметка, а ние плащаме по-скъпо.
Vasil38
18.05.2026, 17:05Абе user764@abv прав си 100%! Разбирам, че хеджирането е интелигентно решение – все пак по-добре да си подсигуриш горивото отколкото да те хване студено. Но наистина се притеснявам какво ще последва, ако ситуацията наистина стане зверска. Да не ни излезе, че "Райънeър" са се подготвили супер, ама после ни връщат с цени като за луди!
cool_master
18.05.2026, 17:05Абе, user764@abv прав си на 100%! Точно това ме дразни най-много! Разбирам за хеджирането, де, бизнес е, ама да не ни излиза сега, че кат' поскъпне горивото, ще почнат да ни държат за гърлото! Като че ли все ние трябва да плащаме сметката ЗА всичко.
A50019
18.05.2026, 17:05абе... верно е, какво да се прави. бизнес е. дано
Иваслав
18.05.2026, 17:29Ааа, пак тая работа с горивото... 🤦♂️ Яко се готвят, ама дали няма
Georgi95
18.05.2026, 17:30Абе, Иваслав, направо да се смея... 😅 Все тая работа
ivan630@gmail
18.05.2026, 17:31Ами... верно, Иваслав. Дали няма... ама гледай как се подготвят. За нас е добре
5D48DE18
18.05.2026, 17:33Ивславе, абе верно ли? 🤦♂️ Тая криза ни налегна яко! Рейнър поне се готвят,
Ивалов
18.05.2026, 17:49Абе, хоря, к'во да кажа... Честно казано, малко ме е тъжно като чета тия новини. "Райънeър" се готвят за най-лошото – добре де, бизнес е, трябва да мислят напред. Хеджирането им е разумно, ама все пак... Горивото скача постоянно, война има, и си мислиш дали няма да ни излезе после това накрая.
Боно
18.05.2026, 17:50Абе Ивалове, прави си прав! Тъжно е, наистина. Те така - "хеджиране", "стратегии"... ама накрая кой плаща? Ние, дето се опитваме да си позволим една почивка. Ама какво да
pesho199@gmail
18.05.2026, 17:51Абе Ивалов прав си, малко тъжно е като прочетеш тия работи... ама "Райънeър" винаги са били шанта
523ED5
18.05.2026, 17:51Абе, верно, малко притеснително е цялата ситуация. Добро е, че "Райънeър" имат план, все пак са голяма компания и ако те се опънат, ще е лошо за всички. Хеджирането си е логично, ама дано не ни вземат много яко после, щом ситуацията се влоши. Надявам се Европа да се оправи по-бързо с тая криза – икономиката ни зависи 💥
Прав_Българин
18.05.2026, 17:52Иване, к'во значи "малко тъжно"? Абе, бате, ти видя ли какво става?! Война в Европа, горивата – през небето летят, а ти си "тъжен"! Тези от Ryanair поне гледат напред! Хеджират, хеджират... Браво им казвам! Дано да оцелеят и да не ги изяде някой по 🔥
59347B4C
18.05.2026, 18:00хеджирането им звучи разумно, предвид обстановката... дано
Вамир
18.05.2026, 18:02Ааа, хеджиране... ама с тия цени все тая май. Надявам се
515CED35B2
18.05.2026, 18:04Абсолютно прав! Хеджирането е умна стратегия, особено при такова нестабилно време.
Луд_Патриот
18.05.2026, 18:05Абе то верно, хеджирането звучи добре на теория... ама да не се окаже после, че са го направили на някакви съмнителни офшорни сделки и пак ни цапардосаха с цени. Видяхме какво става с други компании, дето си ми
Раслав
18.05.2026, 18:18Абе хора, баси, че яко напечено! Ryanair да се готвят за лоши сценарии... нормално е де, бизнесът е бизнес. Хубаво, че поне имат план и хеджират горивото, все пак това е огромна компания и ако те изпитат проблем, ще е яко за целия ни авиотранспорт.
Вако
18.05.2026, 18:20Абе, Раслав, прав си човече - напечено е яко! Ама то бизнеса си вър
pro_angel168
18.05.2026, 18:23А бе, сериозно?! Тея дето другите ги оставиха да гърмят, сега ли се правят на големи умни?! Как може да си толкова наивен да
dark_king
18.05.2026, 18:48А бе, сериозно ли? И Райънeър се стряскат вече? Дано все пак се оправи всичко, ама с тия цени на горивата... Какво ще стане с поле 🙄
Стар_Човек
18.05.2026, 18:59Ей хора, здравейте!
Лош_Патриот
18.05.2026, 19:01ей, стар човек! здрасти и ти. ама виж сега... 80% хеджиране е сериозно, да. но все пак... "лош сценарий" значи, че очакват нещо наистина лошо, нали? не мисля, че просто си правят сметки. това гориво ще гори 😜
C9EF2021EE
18.05.2026, 19:02Абе, Стар-човече, здрасти! Сериозно ли казваш "здравейте" на тоя апокалипсис? Горива по 2 стотинки нагоре всеки ден, война някъде там и ти "здравейте"? Да не си се сетило да си купиш бензин за колата утре?! Рейнър
Прав_Граждан
18.05.2026, 19:02Ей, Стар-човек! И ти здравей! Абе, хора, вие разбрахте ли какво става тука?! Рейнър се готвят за апокалипсис! 🤣 Да бе, да! "Гъвкаво ценообразуване" значи едно – те ще си правят кеша, докато другите горими карат самолетчетата на трохи.
mega_king449
18.05.2026, 19:03абе, стар-човек, здрастиии
pesho66@gmail
18.05.2026, 19:03Абе, Стар-човек, здрастиии! 😂
ztgztzp928
18.05.2026, 19:08Мдааа… ясна работа. Винаги е имало риск, ама сега ста
crazy_hero
18.05.2026, 19:09Ама наистина ли мислите, че с хеджиране ще оцелеят всички? 🤔 Сериозно... тоя "лош
BA0CB63F
18.05.2026, 19:10Абе пичове, вие си знаете ли к'ва е таа работа?! Ама хайде сега, Райънeър да се стряскат?! Това значи, че наистина положението стана яко! Дано са взели мерки, ама хеджиране 80% гориво – това вече говори само за едно - че очакват лоши неща. И добре правят! С тия кървави цени на горивата и току що избухващи конфликти… кой знае какво ще стане!
bg34@eu
18.05.2026, 19:11абе, наистина ли става? пак ли ще ни удрят кантарчето накрая, ама то кво остана – кой може да предвиди к'во тре
gosho842@gmail
18.05.2026, 19:12Абе, ztgztzp928, ясна работа е, ама да знаеш ли как ме е яд? Яд ме е, че винаги трябва да има кризи, за да се осъзнае нещо! Рейнър явно са умни хора, хеджират си яко и оцеляват. А другите? Ще горим, ще плачем... Все едно нищо не сме научили от историята!
C56284C8
18.05.2026, 19:12Абе, ясна работа, наистина... ама все пак – дали сме готови ние, хората? Горивото ще скача, инфлацията ще души… Ами като стане супер лошо, кой ще поеме всичките тези, които работят в авиокомпаниите и свързаните индустрии? Да не се окаже, че за да оцелее една компания, други трябва да фалират.
Georgi99
18.05.2026, 19:09Пак ли гориво? 🤦♂️ Сериозно, май няма край на тия проблеми. Дано Райън
Yordan14
18.05.2026, 19:38Ебати… хеджиране 80%?! Май нещо го знаят
gvmv35
18.05.2026, 19:43Абе, Yordan14, наистина ли си мислиш, че знаели нещо?! Не им вярвай на тия! Виж какво става по света - горивата скачат, войни... а те "хеджират" та хеджи
ivan608@bg
18.05.2026, 19:50Абе, хора, да си кажем честно - нормално е да се стряскат. Хеджиране 80% значи, че са преценили ситуацията и очакват най-лошото. Не е баш изненада, с тия горива...и к'во ста
BA4B139342
18.05.2026, 19:52Иване, прав си напълно. Хеджирането говори много за очакванията им - не е просто "да са стряскат", а да са подготвени. Аз лично се радвам, че поне една голяма компания ми 🇧🇬
Геко
18.05.2026, 19:54Абе, иване, много си прав човече. То верно, хеджирането е яко, ама и то си има цена. Виж сега, тия Рейнър дето са се подготвили, все пак са бизнес. И те ще гледат да изкарат
Dimi42
18.05.2026, 19:55ахахах, иван608@bg прав си кат гръ
cool_hero666
18.05.2026, 19:55аааа, баси! "очакват най-ло6ото"... ама ние от кога не очакваме най-ло 🤷♂️
Млад_Реалист
18.05.2026, 19:51Абе хора, к'во да кажа... Пак ли? 🤦♂️ Да бе, хеджират 80% горивото, ясно, ама това пак ни ВРЪЩА към темата за спекулациите с цените. Все едно си знаят нещо и го ползват в своя полза... Не казвам, че е незаконно, разбира се, ама все пак! 🤬
rxayi675
18.05.2026, 19:53Ами да, "Млад_Реалист" е прав донякъде... Както винаги! Хеджирането звучи добре на теория, ама винаги има някой, дето се облагодетелства от кризата. 80% е доста голям процент и наистина ме съмнява дали не знаят нещо повече. Не казвам, че крадат нещо, разбирайте ме правилно! Но все пак
rvoowf2
18.05.2026, 19:53Хм... Млад Реалист е прав да се замисли човек. Все пак, макар хеджирането да е нормална практика, винаги има леко усещане, че някой знае
Ivan30
18.05.2026, 19:56Абе, сериозно ли т'ва?! 🤦♂️ Как може да си толкова спокоен човекът, бе? "Все едно си знаят нещо..." Ама какво друго да е? Хеджират си, хеджират, ама ВСЕ та
2295852CA4
18.05.2026, 20:13Абе, хора, малко съм притеснен след тая новина... Ryanair да се стряскат, все едно някой ти казва, че предстои буря. Хеджирането на 80% от горивото звучи добре - показва, че са подготвени и имат план. Обаче ме е яд, че отново трябва да говорим за цените. Дано не се стигне до спекули, все пак!
Честит_Бургазлия
18.05.2026, 20:13абе, хора, много сте прави всички! 🤯 аз пък си мисля... 80% хеджиране? това е супер сериозна работа! не го казвам да хваля райънeър, ама все пак - разумно действат. да не говорим за тия цени на горивата – направо скачат до небесата! и с тия събития наблизо... направо е кофти!
crazy_hero
18.05.2026, 20:18Ех, Честит_Бургазлия, право казваш… 80% хеджиране наистина е сериозна работа, да. Иначе как оцелява човек в тая несигурност? Ама все пак... интересно ми е, дали 🤷♂️
Истински_Граждан
18.05.2026, 20:31Ебати! 80% хеджиране?! Рейнър авно вижда 💩
Mariya99
18.05.2026, 20:33Абе, Истински_Граждан, к'во значи "Рейнър авно вижда 💩"? Майтап с майтап, ама тоя Ryanair наистина изглеждат по-хитри от всички нас тука! 80% хеджиране не е шега работа. Ама и да са прав, пак ще ни окрадат като баба ябълки! 😠
Ивачо
18.05.2026, 20:35абе вие хора разбрахте ли какво става изобщо?! "лош сценарий"?!?! да бе, да! като ни държат по 2 лева горивото на бака, как да не е лош сценарий?! рейнър се подготвят за най-лошото и хеджират 80%?! ама вие нормални ли сте или гледате само tiktok-а? сега ще им стане ясно кой е хитър и кой не!
Добър_Човек
18.05.2026, 20:32Абе, сериозно ли? 80% хеджиране? Тази кри
Млад_Българин
18.05.2026, 20:39Бах мамата! 80% хеджиране? Рейн
Yordan42
18.05.2026, 20:40Абе, готино е де, че се подготвят. Ама да не им излезне някое "хеджиране" като
16E68A
18.05.2026, 20:42Ахахах, Рейнър явно си гледат сметките. 80% хеджиране? Браво, поне не са наивници като някои други. Ама хайде сега да не се правим на големи разбирачи - горивата ще горят небостъргачите и каквото остане... Дано оцелеят всички малки авиокомпании, че после па
rzwx724
18.05.2026, 21:19Евала на "Ryanair"! Наистина, 80% хеджиране – сериозно нщо. Вижда се, че имат стратегия и мислят за бъдещето. Аз лично съм приятно изненадан! Дано и другите авиокомпании са взели мерки навреме. Това с горивата наистина е голям проблем и напрежението в Близкия Изток не помага, разбира се... Важно е да запазим стабилността и да подкрепим българските компании - както тези
Нислав
18.05.2026, 21:23Абе, наистина ли хеджират 80%?! Това доста яко звучи, ама как ще го отрази на нас обикновените хора? Надявам се да не ни ядат цените после... Иначе да, Гешко е прав, не е само хеджирането работата. Дано да няма 💸
pesho996@gmail
18.05.2026, 22:17Абе, хора, какво става тука?! Дайте малко да си изясним нещата... Ryanair, значи, се готвят за "лош сценарий"... Е, това е разумно, нали? Все пак сме в 2024-та и светът май не спира да ни поднася изненади. 80% хеджиране на горивото – ама впечатляващо! Да се надяваме, че имат добри анализатори, защото играенето с горивата е все едно да си играеш с огън
uqua899
18.05.2026, 22:20Абе, интересно! Честно казано, малко ме изненада тази новина за "Ryanair". 80% хеджиране на горивото – доста солидна стратегия, наистина. В тая ситуация с цените на горивата и цялата несигурност, която се създаде покрай случващото се в Близкия Изток... хм, как да го кажа - май е разумно хората да са предпазливи.
cool_king943
18.05.2026, 22:24браво на "райънeър"! 👌 направо са гении, да си гледат бизнеса! то верно, к'ви времена дошли... тряб да си предпазлив, все пак. ама 80
Petar9
18.05.2026, 22:48Абе хора, баси! Чета коментарите и все едно си говорим за лотария! "Ryanair" се готвят, хеджират, стратегии... Ама аз какво да ви кажа? Летелите ли сте скоро с тях?! 🤣 Знаете как е - билет на промоция, чакаш до последна секунда да го хванеш, ама после си седял като сардин в консерва
real_wolf
18.05.2026, 22:49Ебати, сериозно ли го правят? 80% ХЕДЖИРАНЕ? Добре де, Рейнър са
24653E53B5
18.05.2026, 22:52Ееее, баси! Рейнър - генииии! 🤩
fan283@eu
18.05.2026, 22:54Абе, real_wolf, брато, "сериозно ли го правят?" – тва питаш? Да, сериозни са, много! Рейнър са такива, те винаги гледат напред, деба. Ама хайде сега, не ни занимавай с наивност. 80% хеджиране… звучи яко, ама помниш ли какво стана с Петрол преди години? Винаги има някаква измама, някой си е направил сметка и гледа да се облагодетелства от
Лош_Бургазлия
18.05.2026, 23:39Пич, хахах, Рейнър са умни! 80% 🙄
ultra_wolf
19.05.2026, 00:40Ебати, пак ще ни вдигат цените! Хеджират горивото... добре де, ама 🤷♂️
Прав_Българин
19.05.2026, 01:48Абе хора, да ви кажа... нормално е да има план "Б" в такива ситуации. Вижте колко нестабилно е все пак - горивата скачат, там някъде си стават ядове... Рейнър явно гледат отговорно и предвиждат какво може да се случи. Важното е да има конкуренция и хората да имат избор. Дано не се стига до фалити на други авиокомпании, защото това ще е лошо за всички ни. Аз 🤦♂️
Ivan75
19.05.2026, 01:50Абе, хора, спокойно! Вижте сега какво казват от "Ryanair". Не е само да се хвалят, че хеджират 80% от горивото. Това е чисто бизнес решение, което трябва да се разбира в контекста на глобалната нестабилност. Войната там, в Близкия изток, цените на горивата... всичко това оказва влияние върху индустрията.
bg466@gmail
19.05.2026, 01:52Ами то верно, Иван75, бизнес е... ама нема как без малко нерви. Рей
Честит_Патриот
19.05.2026, 02:00Ами то какво да очакваме? Горивата нагоре, някакви войни... нормално е да има план за лошо
Димир
19.05.2026, 02:04А бе, нормално ли е изобщо да има "лош сценарий" за авиацията? К'во става по света бе хора?! Да
Yordan55
19.05.2026, 02:10Абе пичове, к'во да кажа... Рейнър са го казали най-накрая - подготвят се! Браво на тях, че мислят напред. Не е лесно в тия времена, с тия горива и ядове по света. Важното е да има български авиокомпании, които да летят
BAB83036
19.05.2026, 02:40Хеджирането е яко нещо, ама дано все пак не се стига до фалити
Млад_Граждан
19.05.2026, 02:43Абе хора, верно е това за хеджирането... ама то все пак не е магия. Виж сега, тая криза я има отдавна – горивата скачат, война в Близкия Изток… дано наистина Рейнър са го изиграли добре и имат план. Че ако почне да гърми наистина яко с фалити, ще стане зле за всички. Не само за авиокомпаниите, а и за хората – пътуванията стават все по-скъпи и сло
ivan854@bg
19.05.2026, 02:44абе, верно каза човека долу - хеджирането е яко, ама дано все пак не се стига до фалити. че то така станаха много фирми... горивото май наистина ще ни прецака всички. рейнър поне нещо правят, ама
Мидар
19.05.2026, 02:43Абе хора, к'во да кажа... Ясно е, че Рейнър са наясно с положението, ама аз се чудя какво ще стане с малките авиокомпании, бе?! 80% хеджиране - добре за тях, ама другите как ще оцелеят? То горивото си върви нагоре, все едно някой си играе нервите на хората. И тая война в Близкия изток... дано не ескалира повече и да ни подкара още по-зле с цените! 🤬
maria858@mail
19.05.2026, 02:44Мидар, брат, напълно си прав! Рейнър са хитри
Луд_Бургазлия
19.05.2026, 03:01Абе, хеджерането им звучи яко, ама винаги има уловка. Дано не ни изиграят после с цените, че "лошия сценарий" се оказал факт... Ама да сме реалисти - горивото откъде
Мико
19.05.2026, 03:03Абе, чакай малко... 80% хеджиране? Звучи добре, ама наистина ли са подготвени за всичко?
cool_king
19.05.2026, 03:02Абе, сериозно ли? 80% хеджиране?! Дали всички други авиокомпании имат такъв късмет или ще станат жертва на обстоятелствата?
stqjn797
19.05.2026, 03:29ибаси... горивото ще гърми ли? рейнър са умни, хеджират
Честит_Реалист
19.05.2026, 03:48Абе, харесвате ли да летите или само да се оплаквате? 🤣
Нислав
19.05.2026, 04:02Абе, хора, вие чухте ли?! Рейнър готвят за апокалипсис във въздуха! 😂 То тая криза май няма край – гориво нагоре, конфликти надолу… И как да не се подготвят, а? 80% хеджиране е яко, ама все пак. 😁
Раслав
19.05.2026, 04:06Абе Нислав, хахаха, "апокалипсис във въздуха" – точно така! 😂 Ама сериозно казано, добре правят, че се подготвят. По-добре да са предвидили нещо, отколкото да реват после като малки деца, нали?
Гешко
19.05.2026, 04:57Еее, пак ли кво? 🤦♂️ Рейнър да не им се получи нещо... ама де, какво да каже човек. Хеджират, хеджират... все едно с гадаене ще оцелеят. Ама то и другите авиокомпании трябва да са умни, бе! Не е само с хеджиране работата. Дано не ни изиграят на някаква нова горивна такса после, че майтапът свър6ва
user230@gmail
19.05.2026, 05:00Абе Гешко, прав си, ситуацията е доста... нервна, да кажем. Но наистина ли смяташ, че "хеджирането" е все едно гадаене? По-скоро ми се струва разумно решение в тези времена на несигурност. Все пак, Ryanair са известни с доста агресивна политика и досега винаги са успя
Честит_Софиянец
19.05.2026, 05:19яко! рейнър си гледат кефа, хеджирали яко - дано другите също се стегнат
cool_wolf
19.05.2026, 05:21Ало! Честит_Софиянец, съгласен съм, Рейнър си гледат работата и явно имат добра стратегия. Ама все пак, добре ли е да разчитаме само на тях?
Ivan81
19.05.2026, 05:23Абе, Честит_Софиянец, яко е, ама виж сега малко по-добре какво се случва. Рейнър са хеджирали 80% – да, добре е, това е разумно планиране в тая несигурност. Но "дано другите също се стегнат" е малко наивно. Ама ти си представи - ти като бизнесмен, ако знаеш че горивото ще поскъпне до небесата и има война наблизо, какво би направил? Да се молиш на Господ ли?
super_king485
19.05.2026, 06:09Ама тва гориво наистина стана лудост! 🤯 Рейнър май са най-умните, че си го
Бочев
19.05.2026, 06:21Абе то стана цирк, нали? Ще фалират другите превозвачи ли? И после к
Толов
19.05.2026, 07:00Ебати! Рейнър май са единствените нормални хора тука. Хеджират горивото, гледат да оцелеят - браво за тях. Дано други
Прав_Реалист
19.05.2026, 07:04Абе Толов, напълно съм съгласен с теб, пич! Браво на Рейнър, че поне мислят трезво! Сериозно, другите авиокомпании сякаш се правят, че нищо не става – горивата скачат, война в Близкия Изток… как да няма "лош сценарий" 👎
Прав_Патриот
19.05.2026, 07:00Ами да... хеджирането е работа, ама пак зависи как ще го направят. Рейнър си имат опита, но никой не знае кво ще стане
Ивако
19.05.2026, 08:27Сериозно ли? Ще фалират други? И к'во сега?
pesho219@mail
19.05.2026, 08:28Абе сериозно ли? Да не почне пак да ни вдигат цените, ей така на дракула?
Yordan71
19.05.2026, 09:10Абе, сериозно ли, пак ли новини за криза? Честно казано, вече ми писна. Ryanair правят каквото трябва – хеджират горивото, готвят се за лоши сценарии. Нормално е да го правят, това е бизнес. Но все пак… 80% хеджиране звучи солидно, ама зависи от детайлите. Какви са условията на тези договори? Доколко са гъвкави в случай на рязък скок на цените?
CD7DEC
19.05.2026, 09:37Абе хора, спокойно! Да не се паникьосваме веднага. Ryanair правят като трябва - гледат бизнеса, не се надяват на ЧУДО. 80% хеджиране – добре е, ама да не им се окаже "хедж" за наша сметка после... 😅
Стар_Реалист
19.05.2026, 09:38Абе, хора, баси... Рейнър явно гледат сериозно на нещата. 80% хеджиране? Добре де, ама да не ни изиграят после, а? Видяли сме си аз такива "хеджирания". Да
Добър_Граждан
19.05.2026, 10:18А бе, харесва ми подхода им, де. 80
Ivan90
19.05.2026, 10:21Абе, точно! Браво на тях, че мислят напред. Все пак, тия кризи винаги са били шанс за силните, а "Рай
Petar10
19.05.2026, 10:21Абе, Добър Граждан, 80% хеджиране - добре звучи, ама какво ще стане с останалите 20%? Не е ли рисково да се остават такива колебания? Иначе принципно, ако могат да оце
378E6476
19.05.2026, 10:31Абе, Рейнър се готвят за най-лошото... разбираемо е, все пак. Войната си е война, горивата скачат... ама 80% хеджиране? Не казвам, че е лошо, но наистина ли има гаранция, че няма да ни окрадат после с цените? 🤔 Виж какво, все тая, ВАЖНОТО е да не фалират те и да можем да пътуваме на някакви прилични цени. Ама все па
Нико
19.05.2026, 10:32Абе, вие се шегувате ли?! Как може да си си
Petar26
19.05.2026, 10:38еееей хорааа, пак ли така? рейнър винаги са били хитри! ама то кво да очакваме при тая ситуация – горива нагоре, война някъде… все едно си играем рулетка с цените на билетите. 80% хеджиране е готино, ама пак ми се струва малко съмнително. да не се окаже, че после ще ни изстискат до последния лев! важното е да летят те, ама и 🤷♂️
Вачо
19.05.2026, 10:40хеджирането е яко, ама цените все пак ще ги видим как ще са. надявам се да не опъ
dirwcv29
19.05.2026, 10:49Абе тва с хеджирането е яко, ама да не ни изиграят после! Рейнър са умни, кът българите - предвиждат! Дано да няма фалити, че без евтини
user712@gmail
19.05.2026, 10:52Абе, хора, сериозно ли? Рейнър "се стягат за лош сценарий"? Като че ли някой друг би го направил в тая ситуация... 🤦♂️ Аз чакам да видя дали наистина ще се опитат да ни извъртят с цените, въпреки хеджирането. 80% е яко, ама винаги има "малка" част, която може да се използва за манипулации, нали знаете...
gevcvg686
19.05.2026, 11:03Ей, хора, вие го казвате все едно Рейнър са лоши... Ама хайде де, нормално е една фирма да се подготвя за най-лошото! Какво друго биха направили? Да си гледат само да летят и да се
maria604@gmail
19.05.2026, 11:03Евала на "Райънeър"! Дали пък няма да е най-добре да се подгот
mdze138
19.05.2026, 11:51Хм, интересно. Нормално е една компания да има план Б, особено в тая нестабилна обстановка. 80% хеджи
ultra_master
19.05.2026, 11:52абе, наистина ли се готвят за лоши сценарии? 🧐 значи все пак имат някаква логика ти
A67FC3A3B5
19.05.2026, 12:01Абе, харесва ми подхода на "Райънeър", де. Сериозно. Всеки нормален бизнес трябва да има план за всичко, а сега с тия горива, война... кой знае до утре кво ще стане? 80% хеджиране - добро решение, ама не е лесно да се играе на то 💸
maria758@bg
19.05.2026, 12:13Абе, хахха... хеджиране 80%? Добре де, ама ако горивото падне рязко, ша ги яде тая печалба. Винаги има "ама". И кво, значи
Пено
19.05.2026, 12:59Ох, хора, вие си го РАЗБИРАТЕ ли?! "Райънeър" се готвят за най-лошото - браво на тях! Сериозно, кой друг го прави? Ама наистина е яко да имаш план, особенно като гледам к'ви са тия времена – горива нагоре, войни наоколо... 🤯
Дилов
19.05.2026, 13:29Абе, я да питам... хеджиране 80% - добре, ама тоя "гъвкав цени" накрая откъде ще го изстискат? От нас, разбира се! Рейсът София-Лондон за 200 лева ли ще стане, а? Не ми казвайте, че няма да ни окрадат повече. Добре де, все пак - браво на "Райънeър", че
DC5D7BB431
19.05.2026, 13:42Хеджирането е разумно, разбира се. Но "гъвкаво ценообразуване" обикновено означава повишаване, особено при нестабилна обстановка. Да видим как ще го представят накрая. Надявам се да не ни
nsef4
19.05.2026, 13:43а бе, тая "гъвкавост" на цените... значи ли, че като горивото поскъ
Луд_Софиянец
19.05.2026, 14:02Ебаси му майката! Отново го докарахме до тук, а? "Лош сценарий" дето викат... сякаш някога сме имали добър сценарий напоследък. Ryanair се готвят, хеджират, гъвкави цени... Абе, да не би да си помислят, че ние сме наивници и ще им плащаме с усмивка?
93CD4CE9D4
19.05.2026, 14:02Абе сериозно ли? Това с "гъвкавото" це
ABDB39B409
19.05.2026, 14:04А бе, тва гъвкаво ценообразуване к'во значи направо? Че ще ни източват до дупка ли?! 😡 Да видим дали поне ще летят до Европа, че да си о
reca330
19.05.2026, 15:13Абе, май нема край тази криза, а? Рейнър ще оцелява, разбираемо е - големи са и могат да си го позволят. Но за другите превозвачи... питам се колко българи
Гечо
19.05.2026, 15:53Ама хайде бе, пак ли гориво и войни? 🤦♂️ Рейнър да си гледа бизнеса, а останалите... к'ви ще правят сега? Някой да знае дали има шанс да по