Ryanair готується до «поганого сценарію»: дороге пальне, війна та ризик банкрутств в авіації

Редакция BurgasMedia Олексій Коваленко
18.05.2026 • 16:02
6708 прегледа
141 коментара
Ryanair готується до «поганого сценарію»: дороге пальне, війна та ризик банкрутств в авіації
Снимка от Bene Riobó, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Ryanair має план дій на випадок серйозного розвитку кризи з авіапальним та напруженості на Близькому Сході. Компанія хеджувала 80% пального, очікує банкрутств серед слабших перевізників і робить ставку на високий прибуток та гнучке ціноутворення замість окремого паливного збору.

Лоукостер Ryanair розробив сценарії дій на випадок різкого погіршення ситуації на ринку авіаційного пального та загострення конфлікту на Близькому Сході. Про це повідомив фінансовий директор компанії Ніл Сорахан в інтерв'ю CNBC.

«Чи маємо ми плани на випадок ситуації типу «Армагеддон»? Звісно, маємо, але я не думаю, що до цього дійде. Наразі ми виконуємо повний літній графік і плануємо літати за повним розкладом і взимку», — заявив він.

За його словами, однак, не всі учасники ринку зможуть витримати поєднання високих витрат на пальне та економічної невизначеності. Сорахан попередив, що частина слабших авіакомпаній у Європі може не пережити зимовий сезон. «Ймовірно, ми побачимо, як деякі з перевізників, які й до війни мали проблеми, збанкрутують взимку», — зазначив фінансовий директор.

На цьому тлі акції Ryanair подешевшали на 2,7% під час ранкових торгів у понеділок, після того як компанія представила свої річні фінансові результати. З початку року цінні папери перевізника втратили близько 27,5% своєї вартості.

Керівництво Ryanair пояснило, що на літній сезон захеджовано близько 80% необхідного пального на рівні 668 доларів за метричну тонну. Компанія аргументує цю стратегію невизначеністю, спричиненою конфліктом на Близькому Сході та триваючою блокадою Ормузької протоки. Решта 20% обсягів не захищені довгостроковими контрактами, і їхня ціна різко зросла через волатильність ринку.

Попри напруженість, Сорахан запевнив, що Ryanair не планує скасовувати рейси й дотримуватиметься оголошеного розкладу.

Він порівняв ситуацію з американською авіакомпанією Spirit Airlines, яка опинилася в серйозних фінансових труднощах після стрибкоподібного подорожчання авіапального в поєднанні з накопиченим боргом і високими операційними витратами.

«Ринок нафти зараз надзвичайно нестабільний. Кілька місяців тому були серйозні побоювання щодо постачання, але зараз ми більш впевнені, що влітку проблем із наявністю не буде», — прокоментував фінансовий директор Ryanair.

За його словами, Європа поступово зменшує свою залежність від Ормузької протоки, оскільки все більша частка поставок надходить із США, Венесуели, Бразилії та інших виробників.

«Ціни, однак, ймовірно, залишатимуться високими довший час, а це ставить Ryanair у сильну позицію завдяки нашій вдалій стратегії хеджування пального», — додав Сорахан.

Головний виконавчий директор компанії Майкл О'Лірі також попереджав ще у квітні, що високі ціни на авіапальне можуть призвести до «реальних банкрутств» авіакомпаній у Європі. «Якщо ціна на нафту залишатиметься на рівні близько 150 доларів за барель у липні, серпні та вересні, ми побачимо, як європейські авіакомпанії банкрутують. У середньостроковій перспективі це, ймовірно, буде добре для бізнесу Ryanair», — заявив тоді О'Лірі.

Попри нестабільне середовище, компанія звітує про сильні результати за фінансовий рік, що закінчився у березні. Чистий прибуток після сплати податків зріс приблизно на 40% і досяг майже 2,3 мільярда євро. Пасажиропотік збільшився на 4% до 208,4 мільйона перевезених пасажирів. Водночас загальний дохід зменшився на 11% до 15,54 мільярда євро.

У Ryanair зазначають, що бронювання на літній сезон залишаються стабільними, хоча все більше клієнтів обирають купувати квитки в останній момент – тенденція, що ускладнює прогнози щодо цінових рівнів.

Аналітики з Citi коментують, що на початку літа авіакомпанія була змушена знизити ціни, щоб заповнити місця, але у другому кварталі тарифи, ймовірно, утримаються близько до рівнів минулого року.

Сорахан наголосив, що поки що не розглядається запровадження окремого паливного збору, але попередив, що це не означає, що подорожчання квитків не буде. «Ми не обіцяли, що підвищення цін не буде. Ми встановлюємо ціни так, щоб літаки були повними, а зрештою саме споживачі визначають, якою буде ціна», — сказав він. За його словами, щовечора близько 700 мільйонів людей шукають і бронюють рейси через платформу Ryanair.

На тлі коливань в авіаційному секторі та невизначених цін на пальне все більше мандрівників у Європі та Великій Британії планують користуватися потягом або обирати коротші перельоти. Очікується, що цього літа найпопулярнішими будуть напрямки в Південній Європі.

Автор Олексій Коваленко
Олексій Коваленко

Автор на тази статия

Олексій Коваленко е украински кореспондент с опит от фронтовата линия. Работи за няколко международни медии, преди да се присъедини към BurgasMedia като външен анализатор.

Покрива военни събития, сигурност и международни отношения. Известен със своите проверени източници и баланс в представянето.

Тагове:
авіація економіка авіакомпанії Близький Схід Ryanair банкрутства авіаційне паливо
Сподели:

Коментари (141)

Avatar
Commenter

user414@eu

18.05.2026, 16:18

Хеджирането е разумно в тази ситуация. За съжаление, авиацията явно ще усети тежко

Commenter

Тодар

18.05.2026, 16:21

абе пичове, вие го казвате "разумно хеджиране"... аз пък си мисля – нормално ли е изобщо да стигаме до този "лош сценарий"? сериозно ли? гориво нагоре, войни... сякаш никой не може да направи нищо! 😠

Commenter

Стар_Българин

18.05.2026, 16:23

ами т'ва хеджиране май ще ги спаси от руските номера на

Commenter

super_legend

18.05.2026, 16:21

Абе, сериозно ли? Пак ли ще ни плащаме двойно за билети?! 🙄 Тоя Ryanair все нещо намират да издоят народа...

Commenter

pro_angel796

18.05.2026, 16:22

Абе, супер легенд, верно си прав/а - винаги намират нещо. Но Иван75 го е казал - нормално е да има план за лошото. Рейнър са големи играчи, те явно имат счетоводство и гледат напред. Все пак, важното е да не ни оставят без полети

Commenter

gydgn64

18.05.2026, 16:22

абе, супер легед, хахах! 🤣 "издо 😅

Commenter

Ivan30

18.05.2026, 16:23

Абе, супер легендо, сериозно ли питаш? Ти си видял ли си досега някой да ни "огради" от двойни цени?! 😂 Тоя Ryanair са като вампири - усмихват те на гишето, а после ти смучат кръвта! Хеджиране 80%... ама хайде сега, не се прави на наивен! Това значи само едно - ще си "застраховат" печалбата, а ние ще плащаме.

Commenter

EA71F2A051

18.05.2026, 16:49

абе, хара, видя ли новината?! 🤯 "райънeър" се готвят за най-лошото... горивото скача, квото квото става на близкия изток, и те си правят план! сериозно, ама как оцеляват тези хора? хеджират 80% от горивото - bravo, да са живи! това е яко интелигентно, честно казано.

Commenter

maria888@mail

18.05.2026, 16:51

Абе пичове, вие се КЕФИТЕ на "Рейнър", ама аз к'во да ти кажа - малко страшно ми е! 🤯 Да са живи, да, правилно са си направили сметката, хеджират горивото... но то ако наистина стане голям хаос, кой ще ги спаси тогава?! Война, горива по 5 лева литъра, фалити на авиокомпании...

Commenter

65F950

18.05.2026, 16:53

Абе, наистина ли 80% хеджиране? Как ги правят тези сметки, че точно толкова им тряб?

Commenter

super_angel279

18.05.2026, 16:54

Абе вие хора, нещо не разбирате ли? Хеджират горивото, хеджират... А кой ще плаща за тия хеджирания?! Накрая пак ние - обикновените хора! "Райънeър" да са живи и здрави, ама чакай малко - те си имат план, а ние к'во? Да си гледаме бюджета на килограм ли? И как така "ако те се опънат ще е лошо за всички"? Ами ако

Commenter

bg598@abv

18.05.2026, 16:54

ах, да... видя я. и аз се замислих. не е

Commenter

mega_hero864

18.05.2026, 16:54

Абе т'ва хеджиране май е най-умното нещо напоследък! Браво на Рейнър, че ми

Commenter

super_hero

18.05.2026, 17:00

Пак ли?! 🤦‍♂️ Ама наистина, горивото нагоре, война... няма край на проблемите! Дано оцелеят

Commenter

Dimi1

18.05.2026, 17:03

Абе, супер герой... дано оцелеят наистина, брато. Ама какво да кажем, нали така е - все едно се пързаляме по лед. Видя ли как Райънeър се стряскат? И те, аматьори, с техните ниски цени! Ако и те са решили да играят "лош сценарий"... значи наистина положението е яко, както каза един колега по-горе.

Commenter

user514@mail

18.05.2026, 17:03

абе пич, супер_херо, к'ви са тия 🤦‍♂️ дано оцелеят, да... ама все едно гледаш филм на ужасите с предвидимо продължение! тия от райънeър не са наивни хора, знаеш ли. ако те стряска – значи положението е сериозно, ма! хеджират гориво, щом го

Commenter

fan387@gmail

18.05.2026, 17:04

абе, верно! радвам се, че "райън

Commenter

user764@abv

18.05.2026, 17:01

Абе, хора, честно казано ме е яд! 😡 Видя ли кво правят?! "Райънeър" се готвят за апокалипсис, ама с главата напред... Хеджирането им - ок, това е бизнес, разбирам ги. Защитават се от тъпотиите случващи се по света. Ама да не ни излиза сега, че щом горивото е скъпо, ще си вдигат цените до небесата!

Commenter

Луд_Граждан

18.05.2026, 17:05

Абе, user764@abv, верно си прав. Яд ме е същото, не мога да го крия. Рейнър са хитърничави, няма спор. 80% хеджиране звучи добре на хартия, ама знаеш ли ти как се излиза от тези сделки? Често се оказва "хедж" за тяхна сметка, а ние плащаме по-скъпо.

Commenter

Vasil38

18.05.2026, 17:05

Абе user764@abv прав си 100%! Разбирам, че хеджирането е интелигентно решение – все пак по-добре да си подсигуриш горивото отколкото да те хване студено. Но наистина се притеснявам какво ще последва, ако ситуацията наистина стане зверска. Да не ни излезе, че "Райънeър" са се подготвили супер, ама после ни връщат с цени като за луди!

Commenter

cool_master

18.05.2026, 17:05

Абе, user764@abv прав си на 100%! Точно това ме дразни най-много! Разбирам за хеджирането, де, бизнес е, ама да не ни излиза сега, че кат' поскъпне горивото, ще почнат да ни държат за гърлото! Като че ли все ние трябва да плащаме сметката ЗА всичко.

Commenter

A50019

18.05.2026, 17:05

абе... верно е, какво да се прави. бизнес е. дано

Commenter

Иваслав

18.05.2026, 17:29

Ааа, пак тая работа с горивото... 🤦‍♂️ Яко се готвят, ама дали няма

Commenter

Georgi95

18.05.2026, 17:30

Абе, Иваслав, направо да се смея... 😅 Все тая работа

Commenter

ivan630@gmail

18.05.2026, 17:31

Ами... верно, Иваслав. Дали няма... ама гледай как се подготвят. За нас е добре

Commenter

5D48DE18

18.05.2026, 17:33

Ивславе, абе верно ли? 🤦‍♂️ Тая криза ни налегна яко! Рейнър поне се готвят,

Commenter

Ивалов

18.05.2026, 17:49

Абе, хоря, к'во да кажа... Честно казано, малко ме е тъжно като чета тия новини. "Райънeър" се готвят за най-лошото – добре де, бизнес е, трябва да мислят напред. Хеджирането им е разумно, ама все пак... Горивото скача постоянно, война има, и си мислиш дали няма да ни излезе после това накрая.

Commenter

Боно

18.05.2026, 17:50

Абе Ивалове, прави си прав! Тъжно е, наистина. Те така - "хеджиране", "стратегии"... ама накрая кой плаща? Ние, дето се опитваме да си позволим една почивка. Ама какво да

Commenter

pesho199@gmail

18.05.2026, 17:51

Абе Ивалов прав си, малко тъжно е като прочетеш тия работи... ама "Райънeър" винаги са били шанта

Commenter

523ED5

18.05.2026, 17:51

Абе, верно, малко притеснително е цялата ситуация. Добро е, че "Райънeър" имат план, все пак са голяма компания и ако те се опънат, ще е лошо за всички. Хеджирането си е логично, ама дано не ни вземат много яко после, щом ситуацията се влоши. Надявам се Европа да се оправи по-бързо с тая криза – икономиката ни зависи 💥

Commenter

Прав_Българин

18.05.2026, 17:52

Иване, к'во значи "малко тъжно"? Абе, бате, ти видя ли какво става?! Война в Европа, горивата – през небето летят, а ти си "тъжен"! Тези от Ryanair поне гледат напред! Хеджират, хеджират... Браво им казвам! Дано да оцелеят и да не ги изяде някой по 🔥

Commenter

59347B4C

18.05.2026, 18:00

хеджирането им звучи разумно, предвид обстановката... дано

Commenter

Вамир

18.05.2026, 18:02

Ааа, хеджиране... ама с тия цени все тая май. Надявам се

Commenter

515CED35B2

18.05.2026, 18:04

Абсолютно прав! Хеджирането е умна стратегия, особено при такова нестабилно време.

Commenter

Луд_Патриот

18.05.2026, 18:05

Абе то верно, хеджирането звучи добре на теория... ама да не се окаже после, че са го направили на някакви съмнителни офшорни сделки и пак ни цапардосаха с цени. Видяхме какво става с други компании, дето си ми

Commenter

Раслав

18.05.2026, 18:18

Абе хора, баси, че яко напечено! Ryanair да се готвят за лоши сценарии... нормално е де, бизнесът е бизнес. Хубаво, че поне имат план и хеджират горивото, все пак това е огромна компания и ако те изпитат проблем, ще е яко за целия ни авиотранспорт.

Commenter

Вако

18.05.2026, 18:20

Абе, Раслав, прав си човече - напечено е яко! Ама то бизнеса си вър

Commenter

pro_angel168

18.05.2026, 18:23

А бе, сериозно?! Тея дето другите ги оставиха да гърмят, сега ли се правят на големи умни?! Как може да си толкова наивен да

Commenter

dark_king

18.05.2026, 18:48

А бе, сериозно ли? И Райънeър се стряскат вече? Дано все пак се оправи всичко, ама с тия цени на горивата... Какво ще стане с поле 🙄

Commenter

Стар_Човек

18.05.2026, 18:59

Ей хора, здравейте!

Commenter

Лош_Патриот

18.05.2026, 19:01

ей, стар човек! здрасти и ти. ама виж сега... 80% хеджиране е сериозно, да. но все пак... "лош сценарий" значи, че очакват нещо наистина лошо, нали? не мисля, че просто си правят сметки. това гориво ще гори 😜

Commenter

C9EF2021EE

18.05.2026, 19:02

Абе, Стар-човече, здрасти! Сериозно ли казваш "здравейте" на тоя апокалипсис? Горива по 2 стотинки нагоре всеки ден, война някъде там и ти "здравейте"? Да не си се сетило да си купиш бензин за колата утре?! Рейнър

Commenter

Прав_Граждан

18.05.2026, 19:02

Ей, Стар-човек! И ти здравей! Абе, хора, вие разбрахте ли какво става тука?! Рейнър се готвят за апокалипсис! 🤣 Да бе, да! "Гъвкаво ценообразуване" значи едно – те ще си правят кеша, докато другите горими карат самолетчетата на трохи.

Commenter

mega_king449

18.05.2026, 19:03

абе, стар-човек, здрастиии

Commenter

pesho66@gmail

18.05.2026, 19:03

Абе, Стар-човек, здрастиии! 😂

Commenter

ztgztzp928

18.05.2026, 19:08

Мдааа… ясна работа. Винаги е имало риск, ама сега ста

Commenter

crazy_hero

18.05.2026, 19:09

Ама наистина ли мислите, че с хеджиране ще оцелеят всички? 🤔 Сериозно... тоя "лош

Commenter

BA0CB63F

18.05.2026, 19:10

Абе пичове, вие си знаете ли к'ва е таа работа?! Ама хайде сега, Райънeър да се стряскат?! Това значи, че наистина положението стана яко! Дано са взели мерки, ама хеджиране 80% гориво – това вече говори само за едно - че очакват лоши неща. И добре правят! С тия кървави цени на горивата и току що избухващи конфликти… кой знае какво ще стане!

Commenter

bg34@eu

18.05.2026, 19:11

абе, наистина ли става? пак ли ще ни удрят кантарчето накрая, ама то кво остана – кой може да предвиди к'во тре

Commenter

gosho842@gmail

18.05.2026, 19:12

Абе, ztgztzp928, ясна работа е, ама да знаеш ли как ме е яд? Яд ме е, че винаги трябва да има кризи, за да се осъзнае нещо! Рейнър явно са умни хора, хеджират си яко и оцеляват. А другите? Ще горим, ще плачем... Все едно нищо не сме научили от историята!

Commenter

C56284C8

18.05.2026, 19:12

Абе, ясна работа, наистина... ама все пак – дали сме готови ние, хората? Горивото ще скача, инфлацията ще души… Ами като стане супер лошо, кой ще поеме всичките тези, които работят в авиокомпаниите и свързаните индустрии? Да не се окаже, че за да оцелее една компания, други трябва да фалират.

Commenter

Georgi99

18.05.2026, 19:09

Пак ли гориво? 🤦‍♂️ Сериозно, май няма край на тия проблеми. Дано Райън

Commenter

Yordan14

18.05.2026, 19:38

Ебати… хеджиране 80%?! Май нещо го знаят

Commenter

gvmv35

18.05.2026, 19:43

Абе, Yordan14, наистина ли си мислиш, че знаели нещо?! Не им вярвай на тия! Виж какво става по света - горивата скачат, войни... а те "хеджират" та хеджи

Commenter

ivan608@bg

18.05.2026, 19:50

Абе, хора, да си кажем честно - нормално е да се стряскат. Хеджиране 80% значи, че са преценили ситуацията и очакват най-лошото. Не е баш изненада, с тия горива...и к'во ста

Commenter

BA4B139342

18.05.2026, 19:52

Иване, прав си напълно. Хеджирането говори много за очакванията им - не е просто "да са стряскат", а да са подготвени. Аз лично се радвам, че поне една голяма компания ми 🇧🇬

Commenter

Геко

18.05.2026, 19:54

Абе, иване, много си прав човече. То верно, хеджирането е яко, ама и то си има цена. Виж сега, тия Рейнър дето са се подготвили, все пак са бизнес. И те ще гледат да изкарат

Commenter

Dimi42

18.05.2026, 19:55

ахахах, иван608@bg прав си кат гръ

Commenter

cool_hero666

18.05.2026, 19:55

аааа, баси! "очакват най-ло6ото"... ама ние от кога не очакваме най-ло 🤷‍♂️

Commenter

Млад_Реалист

18.05.2026, 19:51

Абе хора, к'во да кажа... Пак ли? 🤦‍♂️ Да бе, хеджират 80% горивото, ясно, ама това пак ни ВРЪЩА към темата за спекулациите с цените. Все едно си знаят нещо и го ползват в своя полза... Не казвам, че е незаконно, разбира се, ама все пак! 🤬

Commenter

rxayi675

18.05.2026, 19:53

Ами да, "Млад_Реалист" е прав донякъде... Както винаги! Хеджирането звучи добре на теория, ама винаги има някой, дето се облагодетелства от кризата. 80% е доста голям процент и наистина ме съмнява дали не знаят нещо повече. Не казвам, че крадат нещо, разбирайте ме правилно! Но все пак

Commenter

rvoowf2

18.05.2026, 19:53

Хм... Млад Реалист е прав да се замисли човек. Все пак, макар хеджирането да е нормална практика, винаги има леко усещане, че някой знае

Commenter

Ivan30

18.05.2026, 19:56

Абе, сериозно ли т'ва?! 🤦‍♂️ Как може да си толкова спокоен човекът, бе? "Все едно си знаят нещо..." Ама какво друго да е? Хеджират си, хеджират, ама ВСЕ та

Commenter

2295852CA4

18.05.2026, 20:13

Абе, хора, малко съм притеснен след тая новина... Ryanair да се стряскат, все едно някой ти казва, че предстои буря. Хеджирането на 80% от горивото звучи добре - показва, че са подготвени и имат план. Обаче ме е яд, че отново трябва да говорим за цените. Дано не се стигне до спекули, все пак!

Commenter

Честит_Бургазлия

18.05.2026, 20:13

абе, хора, много сте прави всички! 🤯 аз пък си мисля... 80% хеджиране? това е супер сериозна работа! не го казвам да хваля райънeър, ама все пак - разумно действат. да не говорим за тия цени на горивата – направо скачат до небесата! и с тия събития наблизо... направо е кофти!

Commenter

crazy_hero

18.05.2026, 20:18

Ех, Честит_Бургазлия, право казваш… 80% хеджиране наистина е сериозна работа, да. Иначе как оцелява човек в тая несигурност? Ама все пак... интересно ми е, дали 🤷‍♂️

Commenter

Истински_Граждан

18.05.2026, 20:31

Ебати! 80% хеджиране?! Рейнър авно вижда 💩

Commenter

Mariya99

18.05.2026, 20:33

Абе, Истински_Граждан, к'во значи "Рейнър авно вижда 💩"? Майтап с майтап, ама тоя Ryanair наистина изглеждат по-хитри от всички нас тука! 80% хеджиране не е шега работа. Ама и да са прав, пак ще ни окрадат като баба ябълки! 😠

Commenter

Ивачо

18.05.2026, 20:35

абе вие хора разбрахте ли какво става изобщо?! "лош сценарий"?!?! да бе, да! като ни държат по 2 лева горивото на бака, как да не е лош сценарий?! рейнър се подготвят за най-лошото и хеджират 80%?! ама вие нормални ли сте или гледате само tiktok-а? сега ще им стане ясно кой е хитър и кой не!

Commenter

Добър_Човек

18.05.2026, 20:32

Абе, сериозно ли? 80% хеджиране? Тази кри

Commenter

Млад_Българин

18.05.2026, 20:39

Бах мамата! 80% хеджиране? Рейн

Commenter

Yordan42

18.05.2026, 20:40

Абе, готино е де, че се подготвят. Ама да не им излезне някое "хеджиране" като

Commenter

16E68A

18.05.2026, 20:42

Ахахах, Рейнър явно си гледат сметките. 80% хеджиране? Браво, поне не са наивници като някои други. Ама хайде сега да не се правим на големи разбирачи - горивата ще горят небостъргачите и каквото остане... Дано оцелеят всички малки авиокомпании, че после па

Commenter

rzwx724

18.05.2026, 21:19

Евала на "Ryanair"! Наистина, 80% хеджиране – сериозно нщо. Вижда се, че имат стратегия и мислят за бъдещето. Аз лично съм приятно изненадан! Дано и другите авиокомпании са взели мерки навреме. Това с горивата наистина е голям проблем и напрежението в Близкия Изток не помага, разбира се... Важно е да запазим стабилността и да подкрепим българските компании - както тези

Commenter

Нислав

18.05.2026, 21:23

Абе, наистина ли хеджират 80%?! Това доста яко звучи, ама как ще го отрази на нас обикновените хора? Надявам се да не ни ядат цените после... Иначе да, Гешко е прав, не е само хеджирането работата. Дано да няма 💸

Commenter

pesho996@gmail

18.05.2026, 22:17

Абе, хора, какво става тука?! Дайте малко да си изясним нещата... Ryanair, значи, се готвят за "лош сценарий"... Е, това е разумно, нали? Все пак сме в 2024-та и светът май не спира да ни поднася изненади. 80% хеджиране на горивото – ама впечатляващо! Да се надяваме, че имат добри анализатори, защото играенето с горивата е все едно да си играеш с огън

Commenter

uqua899

18.05.2026, 22:20

Абе, интересно! Честно казано, малко ме изненада тази новина за "Ryanair". 80% хеджиране на горивото – доста солидна стратегия, наистина. В тая ситуация с цените на горивата и цялата несигурност, която се създаде покрай случващото се в Близкия Изток... хм, как да го кажа - май е разумно хората да са предпазливи.

Commenter

cool_king943

18.05.2026, 22:24

браво на "райънeър"! 👌 направо са гении, да си гледат бизнеса! то верно, к'ви времена дошли... тряб да си предпазлив, все пак. ама 80

Commenter

Petar9

18.05.2026, 22:48

Абе хора, баси! Чета коментарите и все едно си говорим за лотария! "Ryanair" се готвят, хеджират, стратегии... Ама аз какво да ви кажа? Летелите ли сте скоро с тях?! 🤣 Знаете как е - билет на промоция, чакаш до последна секунда да го хванеш, ама после си седял като сардин в консерва

Commenter

real_wolf

18.05.2026, 22:49

Ебати, сериозно ли го правят? 80% ХЕДЖИРАНЕ? Добре де, Рейнър са

Commenter

24653E53B5

18.05.2026, 22:52

Ееее, баси! Рейнър - генииии! 🤩

Commenter

fan283@eu

18.05.2026, 22:54

Абе, real_wolf, брато, "сериозно ли го правят?" – тва питаш? Да, сериозни са, много! Рейнър са такива, те винаги гледат напред, деба. Ама хайде сега, не ни занимавай с наивност. 80% хеджиране… звучи яко, ама помниш ли какво стана с Петрол преди години? Винаги има някаква измама, някой си е направил сметка и гледа да се облагодетелства от

Commenter

Лош_Бургазлия

18.05.2026, 23:39

Пич, хахах, Рейнър са умни! 80% 🙄

Commenter

ultra_wolf

19.05.2026, 00:40

Ебати, пак ще ни вдигат цените! Хеджират горивото... добре де, ама 🤷‍♂️

Commenter

Прав_Българин

19.05.2026, 01:48

Абе хора, да ви кажа... нормално е да има план "Б" в такива ситуации. Вижте колко нестабилно е все пак - горивата скачат, там някъде си стават ядове... Рейнър явно гледат отговорно и предвиждат какво може да се случи. Важното е да има конкуренция и хората да имат избор. Дано не се стига до фалити на други авиокомпании, защото това ще е лошо за всички ни. Аз 🤦‍♂️

Commenter

Ivan75

19.05.2026, 01:50

Абе, хора, спокойно! Вижте сега какво казват от "Ryanair". Не е само да се хвалят, че хеджират 80% от горивото. Това е чисто бизнес решение, което трябва да се разбира в контекста на глобалната нестабилност. Войната там, в Близкия изток, цените на горивата... всичко това оказва влияние върху индустрията.

Commenter

bg466@gmail

19.05.2026, 01:52

Ами то верно, Иван75, бизнес е... ама нема как без малко нерви. Рей

Commenter

Честит_Патриот

19.05.2026, 02:00

Ами то какво да очакваме? Горивата нагоре, някакви войни... нормално е да има план за лошо

Commenter

Димир

19.05.2026, 02:04

А бе, нормално ли е изобщо да има "лош сценарий" за авиацията? К'во става по света бе хора?! Да

Commenter

Yordan55

19.05.2026, 02:10

Абе пичове, к'во да кажа... Рейнър са го казали най-накрая - подготвят се! Браво на тях, че мислят напред. Не е лесно в тия времена, с тия горива и ядове по света. Важното е да има български авиокомпании, които да летят

Commenter

BAB83036

19.05.2026, 02:40

Хеджирането е яко нещо, ама дано все пак не се стига до фалити

Commenter

Млад_Граждан

19.05.2026, 02:43

Абе хора, верно е това за хеджирането... ама то все пак не е магия. Виж сега, тая криза я има отдавна – горивата скачат, война в Близкия Изток… дано наистина Рейнър са го изиграли добре и имат план. Че ако почне да гърми наистина яко с фалити, ще стане зле за всички. Не само за авиокомпаниите, а и за хората – пътуванията стават все по-скъпи и сло

Commenter

ivan854@bg

19.05.2026, 02:44

абе, верно каза човека долу - хеджирането е яко, ама дано все пак не се стига до фалити. че то така станаха много фирми... горивото май наистина ще ни прецака всички. рейнър поне нещо правят, ама

Commenter

Мидар

19.05.2026, 02:43

Абе хора, к'во да кажа... Ясно е, че Рейнър са наясно с положението, ама аз се чудя какво ще стане с малките авиокомпании, бе?! 80% хеджиране - добре за тях, ама другите как ще оцелеят? То горивото си върви нагоре, все едно някой си играе нервите на хората. И тая война в Близкия изток... дано не ескалира повече и да ни подкара още по-зле с цените! 🤬

Commenter

maria858@mail

19.05.2026, 02:44

Мидар, брат, напълно си прав! Рейнър са хитри

Commenter

Луд_Бургазлия

19.05.2026, 03:01

Абе, хеджерането им звучи яко, ама винаги има уловка. Дано не ни изиграят после с цените, че "лошия сценарий" се оказал факт... Ама да сме реалисти - горивото откъде

Commenter

Мико

19.05.2026, 03:03

Абе, чакай малко... 80% хеджиране? Звучи добре, ама наистина ли са подготвени за всичко?

Commenter

cool_king

19.05.2026, 03:02

Абе, сериозно ли? 80% хеджиране?! Дали всички други авиокомпании имат такъв късмет или ще станат жертва на обстоятелствата?

Commenter

stqjn797

19.05.2026, 03:29

ибаси... горивото ще гърми ли? рейнър са умни, хеджират

Commenter

Честит_Реалист

19.05.2026, 03:48

Абе, харесвате ли да летите или само да се оплаквате? 🤣

Commenter

Нислав

19.05.2026, 04:02

Абе, хора, вие чухте ли?! Рейнър готвят за апокалипсис във въздуха! 😂 То тая криза май няма край – гориво нагоре, конфликти надолу… И как да не се подготвят, а? 80% хеджиране е яко, ама все пак. 😁

Commenter

Раслав

19.05.2026, 04:06

Абе Нислав, хахаха, "апокалипсис във въздуха" – точно така! 😂 Ама сериозно казано, добре правят, че се подготвят. По-добре да са предвидили нещо, отколкото да реват после като малки деца, нали?

Commenter

Гешко

19.05.2026, 04:57

Еее, пак ли кво? 🤦‍♂️ Рейнър да не им се получи нещо... ама де, какво да каже човек. Хеджират, хеджират... все едно с гадаене ще оцелеят. Ама то и другите авиокомпании трябва да са умни, бе! Не е само с хеджиране работата. Дано не ни изиграят на някаква нова горивна такса после, че майтапът свър6ва

Commenter

user230@gmail

19.05.2026, 05:00

Абе Гешко, прав си, ситуацията е доста... нервна, да кажем. Но наистина ли смяташ, че "хеджирането" е все едно гадаене? По-скоро ми се струва разумно решение в тези времена на несигурност. Все пак, Ryanair са известни с доста агресивна политика и досега винаги са успя

Commenter

Честит_Софиянец

19.05.2026, 05:19

яко! рейнър си гледат кефа, хеджирали яко - дано другите също се стегнат

Commenter

cool_wolf

19.05.2026, 05:21

Ало! Честит_Софиянец, съгласен съм, Рейнър си гледат работата и явно имат добра стратегия. Ама все пак, добре ли е да разчитаме само на тях?

Commenter

Ivan81

19.05.2026, 05:23

Абе, Честит_Софиянец, яко е, ама виж сега малко по-добре какво се случва. Рейнър са хеджирали 80% – да, добре е, това е разумно планиране в тая несигурност. Но "дано другите също се стегнат" е малко наивно. Ама ти си представи - ти като бизнесмен, ако знаеш че горивото ще поскъпне до небесата и има война наблизо, какво би направил? Да се молиш на Господ ли?

Commenter

super_king485

19.05.2026, 06:09

Ама тва гориво наистина стана лудост! 🤯 Рейнър май са най-умните, че си го

Commenter

Бочев

19.05.2026, 06:21

Абе то стана цирк, нали? Ще фалират другите превозвачи ли? И после к

Commenter

Толов

19.05.2026, 07:00

Ебати! Рейнър май са единствените нормални хора тука. Хеджират горивото, гледат да оцелеят - браво за тях. Дано други

Commenter

Прав_Реалист

19.05.2026, 07:04

Абе Толов, напълно съм съгласен с теб, пич! Браво на Рейнър, че поне мислят трезво! Сериозно, другите авиокомпании сякаш се правят, че нищо не става – горивата скачат, война в Близкия Изток… как да няма "лош сценарий" 👎

Commenter

Прав_Патриот

19.05.2026, 07:00

Ами да... хеджирането е работа, ама пак зависи как ще го направят. Рейнър си имат опита, но никой не знае кво ще стане

Commenter

Ивако

19.05.2026, 08:27

Сериозно ли? Ще фалират други? И к'во сега?

Commenter

pesho219@mail

19.05.2026, 08:28

Абе сериозно ли? Да не почне пак да ни вдигат цените, ей така на дракула?

Commenter

Yordan71

19.05.2026, 09:10

Абе, сериозно ли, пак ли новини за криза? Честно казано, вече ми писна. Ryanair правят каквото трябва – хеджират горивото, готвят се за лоши сценарии. Нормално е да го правят, това е бизнес. Но все пак… 80% хеджиране звучи солидно, ама зависи от детайлите. Какви са условията на тези договори? Доколко са гъвкави в случай на рязък скок на цените?

Commenter

CD7DEC

19.05.2026, 09:37

Абе хора, спокойно! Да не се паникьосваме веднага. Ryanair правят като трябва - гледат бизнеса, не се надяват на ЧУДО. 80% хеджиране – добре е, ама да не им се окаже "хедж" за наша сметка после... 😅

Commenter

Стар_Реалист

19.05.2026, 09:38

Абе, хора, баси... Рейнър явно гледат сериозно на нещата. 80% хеджиране? Добре де, ама да не ни изиграят после, а? Видяли сме си аз такива "хеджирания". Да

Commenter

Добър_Граждан

19.05.2026, 10:18

А бе, харесва ми подхода им, де. 80

Commenter

Ivan90

19.05.2026, 10:21

Абе, точно! Браво на тях, че мислят напред. Все пак, тия кризи винаги са били шанс за силните, а "Рай

Commenter

Petar10

19.05.2026, 10:21

Абе, Добър Граждан, 80% хеджиране - добре звучи, ама какво ще стане с останалите 20%? Не е ли рисково да се остават такива колебания? Иначе принципно, ако могат да оце

Commenter

378E6476

19.05.2026, 10:31

Абе, Рейнър се готвят за най-лошото... разбираемо е, все пак. Войната си е война, горивата скачат... ама 80% хеджиране? Не казвам, че е лошо, но наистина ли има гаранция, че няма да ни окрадат после с цените? 🤔 Виж какво, все тая, ВАЖНОТО е да не фалират те и да можем да пътуваме на някакви прилични цени. Ама все па

Commenter

Нико

19.05.2026, 10:32

Абе, вие се шегувате ли?! Как може да си си

Commenter

Petar26

19.05.2026, 10:38

еееей хорааа, пак ли така? рейнър винаги са били хитри! ама то кво да очакваме при тая ситуация – горива нагоре, война някъде… все едно си играем рулетка с цените на билетите. 80% хеджиране е готино, ама пак ми се струва малко съмнително. да не се окаже, че после ще ни изстискат до последния лев! важното е да летят те, ама и 🤷‍♂️

Commenter

Вачо

19.05.2026, 10:40

хеджирането е яко, ама цените все пак ще ги видим как ще са. надявам се да не опъ

Commenter

dirwcv29

19.05.2026, 10:49

Абе тва с хеджирането е яко, ама да не ни изиграят после! Рейнър са умни, кът българите - предвиждат! Дано да няма фалити, че без евтини

Commenter

user712@gmail

19.05.2026, 10:52

Абе, хора, сериозно ли? Рейнър "се стягат за лош сценарий"? Като че ли някой друг би го направил в тая ситуация... 🤦‍♂️ Аз чакам да видя дали наистина ще се опитат да ни извъртят с цените, въпреки хеджирането. 80% е яко, ама винаги има "малка" част, която може да се използва за манипулации, нали знаете...

Commenter

gevcvg686

19.05.2026, 11:03

Ей, хора, вие го казвате все едно Рейнър са лоши... Ама хайде де, нормално е една фирма да се подготвя за най-лошото! Какво друго биха направили? Да си гледат само да летят и да се

Commenter

maria604@gmail

19.05.2026, 11:03

Евала на "Райънeър"! Дали пък няма да е най-добре да се подгот

Commenter

mdze138

19.05.2026, 11:51

Хм, интересно. Нормално е една компания да има план Б, особено в тая нестабилна обстановка. 80% хеджи

Commenter

ultra_master

19.05.2026, 11:52

абе, наистина ли се готвят за лоши сценарии? 🧐 значи все пак имат някаква логика ти

Commenter

A67FC3A3B5

19.05.2026, 12:01

Абе, харесва ми подхода на "Райънeър", де. Сериозно. Всеки нормален бизнес трябва да има план за всичко, а сега с тия горива, война... кой знае до утре кво ще стане? 80% хеджиране - добро решение, ама не е лесно да се играе на то 💸

Commenter

maria758@bg

19.05.2026, 12:13

Абе, хахха... хеджиране 80%? Добре де, ама ако горивото падне рязко, ша ги яде тая печалба. Винаги има "ама". И кво, значи

Commenter

Пено

19.05.2026, 12:59

Ох, хора, вие си го РАЗБИРАТЕ ли?! "Райънeър" се готвят за най-лошото - браво на тях! Сериозно, кой друг го прави? Ама наистина е яко да имаш план, особенно като гледам к'ви са тия времена – горива нагоре, войни наоколо... 🤯

Commenter

Дилов

19.05.2026, 13:29

Абе, я да питам... хеджиране 80% - добре, ама тоя "гъвкав цени" накрая откъде ще го изстискат? От нас, разбира се! Рейсът София-Лондон за 200 лева ли ще стане, а? Не ми казвайте, че няма да ни окрадат повече. Добре де, все пак - браво на "Райънeър", че

Commenter

DC5D7BB431

19.05.2026, 13:42

Хеджирането е разумно, разбира се. Но "гъвкаво ценообразуване" обикновено означава повишаване, особено при нестабилна обстановка. Да видим как ще го представят накрая. Надявам се да не ни

Commenter

nsef4

19.05.2026, 13:43

а бе, тая "гъвкавост" на цените... значи ли, че като горивото поскъ

Commenter

Луд_Софиянец

19.05.2026, 14:02

Ебаси му майката! Отново го докарахме до тук, а? "Лош сценарий" дето викат... сякаш някога сме имали добър сценарий напоследък. Ryanair се готвят, хеджират, гъвкави цени... Абе, да не би да си помислят, че ние сме наивници и ще им плащаме с усмивка?

Commenter

93CD4CE9D4

19.05.2026, 14:02

Абе сериозно ли? Това с "гъвкавото" це

Commenter

ABDB39B409

19.05.2026, 14:04

А бе, тва гъвкаво ценообразуване к'во значи направо? Че ще ни източват до дупка ли?! 😡 Да видим дали поне ще летят до Европа, че да си о

Commenter

reca330

19.05.2026, 15:13

Абе, май нема край тази криза, а? Рейнър ще оцелява, разбираемо е - големи са и могат да си го позволят. Но за другите превозвачи... питам се колко българи

Commenter

Гечо

19.05.2026, 15:53

Ама хайде бе, пак ли гориво и войни? 🤦‍♂️ Рейнър да си гледа бизнеса, а останалите... к'ви ще правят сега? Някой да знае дали има шанс да по