Ожидается, что в ближайшие дни президент Румен Радев вручит первый разведывательный мандат для составления правительства, и глава государства уже заявил, что это произойдет после Нового года, после завершения консультаций с парламентскими группами в 51-м Народном собрании, проведенных после отставки правительства с премьером Росеном Желязковым.
Первый разведывательный мандат по Конституции должен быть предоставлен крупнейшей парламентской силе, которой в нынешнем составе Народного собрания является коалиция ГЕРБ – СДС.
В соответствии с положениями Основного закона, после того, как Совет министров подает в отставку, президент обязан начать новую процедуру вручения разведывательных мандатов для составления кабинета. Конституция предусматривает, что глава государства после проведенных консультаций поручает составление правительства кандидату в премьер-министры, выдвинутому крупнейшей парламентской группой.
Если в семидневный срок этот кандидат не предложит состав Совета министров, президент возлагает реализацию мандата на кандидата в премьер-министры, указанного второй по величине парламентской группой.
При неудачной попытке и второго мандата, в рамках нового недельного срока глава государства переносит ответственность на следующую парламентскую группу, которая должна выдвинуть кандидата в премьер-министры.
Если какой-либо из трех разведывательных мандатов будет успешно выполнен, президент вносит в Народное собрание предложение об избрании кандидата в премьер-министры, который будет проголосован вместе с составом правительства.
При отсутствии согласия на регулярный кабинет глава государства, после новых консультаций с парламентскими группами и по предложению кандидата в служебные премьер-министры, назначает служебное правительство и назначает досрочные парламентские выборы в двухмесячный срок.
Консультации президента с представленными в парламенте силами начались 15 декабря. В первый день переговоров с группами ГЕРБ – СДС и "Продолжаем перемены – Демократическая Болгария" (ПП–ДБ) в центре внимания были проект Бюджета 2026, возможные изменения в Избирательном кодексе и тема возможного политического проекта президента.
От ГЕРБ – СДС призвали главу государства определить дату досрочных выборов и настаивали на его участии в них со своим политическим проектом, аргументируя это тем, что, по их мнению, "Радев часто создавал политические проекты". Во время встречи председатель ДСБ Атанас Атанасов потребовал, чтобы президент ясно заявил, будет ли он делать свой политический проект и намерен ли он участвовать в предстоящих парламентских выборах.
Он также поставил вопрос "с кем мы сейчас разговариваем – с президентом или с конкурентом", ставя под сомнение роль главы государства в будущей предвыборной кампании.
Румен Радев со своей стороны подчеркнул, что лично не говорит о политическом проекте, несмотря на то, что "годами непрерывно говорится и внушается" о таком, и призвал участников переговоров не превращать консультации в "предвыборную кампанию".
Во второй день консультаций глава государства побеседовал с представителями парламентских групп "Възраждане" и "ДПС – Ново начало". И тогда основными темами были бюджет, избирательные изменения и будущее нынешнего парламента.
Лидер "Възраждане" и председатель парламентской группы Костадин Костадинов охарактеризовал ситуацию в стране как "довольно сложную" и подчеркнул, что для его формации она является "кризисной". "Считаем, что нечего больше терять время – чем скорее придут новые выборы, тем лучше", – заявил Костадинов.
От "Възраждане" критикуют т.н. продлевающий бюджет и настаивают на новом бюджете без заложенных долгов и с урезанными расходами, не воспринимая и идею удобного кандидата в служебные премьеры из "домовой книги".
От парламентской группы "ДПС – Ново начало" заместитель председателя Йордан Цонев заявил, что движение поддержало бы продлевающий бюджет, если такова воля большинства политических сил, несмотря на то, что принципиально выступают за регулярный бюджет. По его словам, однако, продлевающий бюджет не дает возможности для адекватной защиты больших социальных групп.
В третий день переговоров с президентским институтом акценты вновь были поставлены на бюджет на следующий год и на возможные изменения в избирательном законодательстве. Глава государства провел встречи с представителями парламентских групп "БСП – Объединенные левые" и "Есть такой народ" (ИТН).
Председатель БСП и вице-премьер в отставке Атанас Зафиров заявил, что "незрелость политической системы и партийный эгоизм" привели к потере легитимности управления и выразил удивление от "непонимания ожиданий болгарского общества". Он подчеркнул, что в государственном плане БСП удовлетворена своим участием в управлении, но отметила тяжелую политическую цену.
Перед президентом представители "Есть такой народ" заявили, что поддержали внесение "старого" законопроекта бюджета на рассмотрение в пленарном зале, чтобы стало ясно всем болгарским гражданам, какие политические силы против него. "Мы поддержали 'старый' бюджет, чтобы он вошел для обсуждения в пленарном зале, чтобы было ясно всем болгарским гражданам, кто против него", – сказал Тошко Йорданов.
18 декабря консультации продолжились с парламентскими группами "Альянс за права и свободы" (АПС) и "Мораль, единство, честь" (МЕЧ). С ними президент обсудил возможную дату выборов, необходимость изменений в Избирательном кодексе и потенциал для новой управленческой конфигурации в рамках 51-го Народного собрания.
Румен Радев вновь поднял тему бюджета, отметив, что для людей вне парламента остается "загадкой", что именно произошло с финансовой рамкой на следующий год.
Представитель МЕЧ Радостин Василев отметил, что февраль не подходящий месяц для проведения досрочного вота, и глава государства заявил, что понимает и поддерживает изложенные аргументы. Василев прокомментировал, что если партия получит третий мандат, то "замедлит его технически", чтобы выборы могли состояться в месяце с меньшей вероятностью снегопадов и более легкой логистикой.
В последний день консультаций президент встретился и с самой маленькой представленной в парламенте партией – "Величие". Ее лидер Ивелин Михайлов охарактеризовал это Народное собрание как "абсолютно нелегитимное еще с его старта" из-за утверждений о манипуляциях на последних выборах и "подмене волеизъявления народа".
Похожие публикации
Деница Сачева: Продлённый бюджет в ближайшие часы, ГЕРБ-СДС не будет участвовать в формировании кабинета
Какова процедура после отставки правительства? Разбираем Конституцию
Отставка кабинета "Желязков": Что предстоит в Народном собрании?
Радев начинает консультации по формированию кабинета с АПС и МЕЧ в 51-ом НС
Михайлов заявил, что его формация настаивает на проведении досрочных выборов в феврале–марте, введении машинного голосования с распечаткой контрольной квитанции и обеспечении не менее 13 000 членов секционных избирательных комиссий.
Коментари (122)
8032D5D0D7
05.01.2026, 09:49Абе тоя Радев пак ли прай номера? След нова
82BFDF2E2A
05.01.2026, 09:52Ех, пак ли с тия? След празниците ли? Ама наистина ли
qsgy534
05.01.2026, 09:54Абе, хора, успокойте се МАЛКО! Разбирам напрежението, все пак сме в политически каша от доста време, ама да си харесваме малко. Да, след Нова година изглежда странно, но и Радев има правото си да прецени кога е най-добре да стартира процеса. Все пак конституцията ни позволява това – той не е длъжен да връчва веднага, нали?
Стар_Граждан
05.01.2026, 09:56Абе, прав си, малко абсурдно е след празниците... ама поне
ultra_wolf843
05.01.2026, 09:57Абе чакай малко, след празниците ли?! Да не би да им 😁
Dimi19
05.01.2026, 09:59Абе, хора, дайте малко спокойствие! ГЕРБ-СДС имат най-мн депутати - логично е да опитат първи! Важното е да се сформира стабилно правителство, което да работи
user439@eu
05.01.2026, 10:01Абе, Dimi19 прав си принципно – логично е да опитат първи с толкова депутати... ама чакай малко! След Нова година?! Това вече става фарс, бе хора! Все едно нарочно го прави Радев, за да ни държи в несигурност.
24E4F6F401
05.01.2026, 10:01Абе, Dimi19, прав си, логично е да пробват първи, щом имат най-мн депутати. Нооо... след Нова година ли? Сериозно ли?! Като чета коментарите тука – все едно съм в цирк! 🎪
F8C5817B86
05.01.2026, 10:01наистина ли е толкова необходимо отлагането след празниците? дано поне да се кооперират с европейските
Petar74
05.01.2026, 10:02Dimi19, прав си, логично е да опитат първо те - имат най-много депутати. Но все па
Бошко
05.01.2026, 10:03Абе Dimi19, лагично е да си прав, ама знаеш ли
bg196@gmail
05.01.2026, 10:02Абе, хора, сериозно ли вече?! След Нова година да връчва мандата?! Този Радев наистина май си мисли, ЧЕ е цар Самуил или к'во? Да му кажат на човека, че има конституция и трябва да действа по нея. Ясно е, че се опитва пак да надзърне в играта, ама май забравя, че демокрацията работи по друг начин.
5B9A2A83
05.01.2026, 10:04Абе, наистина ли?! Този Радев все едно си играе на политически шах с живота ни! След Нова година... да му шибам конституцията! Ясно е, че се опитва да си прави игрички, ама не разбира ли, че България е в Европа и трябва да спазваме правила? Аман от тия номера! Дано ГЕРБ-СДС успеят да съберат мнозинство бър
crazy_king761
05.01.2026, 10:12Абе, хора, чакай малко... След Нова година мандат?! Това ми се струва малко странно, честно казано. Не казвам, че е нередно ама все пак… Все едно нарочно го отлагат за празниците. Дано да не е някаква умишлена игра, защото страната ни има нужда от стабилност и работещо правителство.
Ивако
05.01.2026, 10:13Абе, crazy_king761 прав си, наистина е малко съмнително! 🤨 Не знам каква игра готвят, ама дано все пак ГЕРБ-С 🤔
real638@mail
05.01.2026, 10:15Евала за ГЕРБ-СДС! Нашите са най-силни в Европа, трябва да се гордеем с това! А Радев... той си прави сметки, АМА ясно е кой
Истински_Реалист
05.01.2026, 10:16абе, crazy_king761, прав си да се замислиш. след нова година наистина е доста необичайно, признавам. макар че все пак... какво друго ни остана? да не би някой да се надява на чудеса или пък да чака някой друг мандат да реши пробле
Нишко
05.01.2026, 10:20Абе, чакай малко... След Нова година?! 🤦
Stoyan15
05.01.2026, 10:23Абе, Нишко прав си! След нова година?! 🤦♀️ Кога ще свърши тоя цирк, бе хора? Радев май се надява да забравим за проблемите докато ядем баница и пием вино. Ама не става! Трябва кабинет час по-скоро! Еврозона ни чака, трябва стабилност,
264F9F
05.01.2026, 10:25Абе, Нишко, к'во се ядосваш бе човек? Ама харесва ми това, че Радев си играе малко на котка и мишка - поне не ни оставя в пълен вакуум! След Нова година, де... дай малко време на хората да си починат от тия политически драми, все пак
ultra_legend
05.01.2026, 10:30Хм... След Нова година? Малко странно време за връчване на мандат. Надявам
Стеко
05.01.2026, 10:33абе, хора, какво толкова? след нова година... все едно ще светне нещо различно ли? не знам, май ме е яд на цялата тая игра. виждаме се къде сме – политически цирк без край. и да не почваме за "силни в европа" - харесва ми да видя българия в ес, това е факт и това е добре за нас. дано все пак този мандат на герб-сдс, ако се получи нещо, да не ни откъсне още повече от европейските ценности и да не ни върне към някакви си стари пътища, които ни доведоха дотук. в крайна сметка, стабилността е ва 😡
Истински_Патриот
05.01.2026, 10:34Ей, ultra_legend, к'во значи "надяваш се"? Дано само да не ни изиграят някаква руска игра преди това! Ама хайде де
Истински_Българин
05.01.2026, 10:30Хм... След Нова година ли? Интересно защо тази отлагане? Дали е наистина необходимо да чакаме толкова дълго, предвид нуждата на страната ни от работещо правителство? Надявам се това
3E504E
05.01.2026, 10:33Абе, хора, к'во да кажа... След Нова година? Пак си го играем на "коледа без бюджет", ясно е. Дано поне този път някой се стегне и да не ни правят пак майтап. Все едно да чакаме Дядо Коледа да реши съдбата на държавата, аман от тия простотии 💩
uvurkh878
05.01.2026, 10:33Абе, Истински_Българин, ти си прав да се чудиш! След Нова година... сякаш до тогава няма проблеми. Все едно са ни казали от Кремъл "Почакайте малко, ще ви кажем какво да правите!". Дано ГЕРБ-СДС не се окажат послушни играчки на някой си Путин и наистина
Прав_Реалист
05.01.2026, 10:34Абе, хора, успокойте се малко! След нова година, преди нова година… все едно е. Важното е да не ни оставят на вятъра! Този Радев, деба, пак си прави някакви сметки... Да не би да чака някой сигнал от Москва да му каже кой да подкрепи? Не ми се смейте, вие другите сте видели.
Рано
05.01.2026, 10:34Абе, Истински_Българин, к'во значи "Интересно защо тази отлагане"? Аааа, я да не почваме с теориите на конспирацията! Явно
FAB073
05.01.2026, 10:43абе, хора, чакай малко… след нова година?! 🤦♀️ да не би да са решили да правят коледни празници с бюджета на държавата ли? сериозно, какъв е този цирк след всяко избиране?! пак ще гледаме радев да се прави на интересен и да ни удължава мъките. 😂
A584960C88
05.01.2026, 10:58Абе, хора, тва слагане след нова година е МНогооо скандално! 🤦♀️ Радев пак си прави играта, ама сериозно, налице е ясна тенденция да се влачат нещата и да се създава объркване. Дано герб-сдс си схванат момента и да направят нещо полезно за БГ, че вече ни е писнало от цирк! Европа е нашия път, хора! Няма връщане назад към старите номера на пут
awcd523
05.01.2026, 10:59Абе, я да питам - защо винаги трябва да чакаме до след нова година за тия мандати? Да си го свършат работата нормално, без ти
Лош_Бургазлия
05.01.2026, 11:01Абе, пичове, хаххааа, как асна тенденция?! 🤣 Радев просто си прави каквото иска, а ние се правим, че ни е проблем. Ама да, прав си, Европа е нашия път! Няма връщане назад – по-добре с ГЕРБ (да не ме убият) отколкото с пут*нови тролове и безкрайни избори. Дано поне да се стегнат тия от ГЕРБ да направят нещо сми
Stoyan91
05.01.2026, 11:02Ей, A584960C88, напълно си прав/а! И аз се ядосах като го прочетох това с мандата след Нова година - наистина е много странно забавяне и създава усещане за няка
maria352@bg
05.01.2026, 11:03Абе, наистина ли?! След Нова година?! 🤦♂️ Този Радев май си търси белите! Не разбирам как може да се отлага по този начин - все едно нарочно създава хаос. Направо ме ядосва!
ultra_wolf
05.01.2026, 11:20ебаси! след нова година?! ама кво става с бюджета тогава бе хора? дано все пак герберите се стегнат да направят нещо полезно,
F0901C
05.01.2026, 11:21Абе, Ultra_wolf, кво стаа БЕ?! След нова година правителство ли
Рачев
05.01.2026, 11:21Ех, пак си теглим чертата след празниците... Дано поне
Yordan36
05.01.2026, 11:24Абе, Рачев, "дано поне" е малко оптимистично, според мен. След Нова година? Да не би да чакаме чудо с този мандат? Пак ще се влачим, пак ще гледаме как времето тече и Европа върви напред без нас! Ясно е, че има някаква игра, ама стига вече с тия забавяния. Трябва стабилно правителство, да усвоим еврофондовете, да се подредихме до нормал
Дидар
05.01.2026, 11:25Абе хора, к'во да го правя аз с тия празници все тая... Пазят си силата, теглим чертата после. Все едно да се чудим дали ще падне сняг! 🤦♂️ Дано поне не ни забъркат в някаква руска игра, че май така вървят нещата напоследък. 🤦♂️
user959@mail
05.01.2026, 11:30Ох, боже мой! След Нова година ли?! 🤯
Georgi19
05.01.2026, 12:50абе, ей хора, да ви кажа... след нова година мандата?! сериозно ли? да си го довършим празника с политически цирк, а? значи радев пак ще си "играе" на консерватор и ще ни влачи. както и да е, герб-сдс... дано този път не се разпаднат на трети ден след като им дадат мандата.
Стенов
05.01.2026, 12:52Абе, Georgi19, прав си напълно! И аз така мисля – цирк е този последен мандат след Нова година... ама какво да
bg379@gmail
05.01.2026, 12:54Абе, наистина ли след нова година? 🤦♂️ Какво чакаме
Истински_Реалист
05.01.2026, 13:28абе, пичове, тая работа с мандата след нова година... майтап ли е! честно казано, радев пак си прави някакви мушинки. ама какво да се прави, деловa е. важното е герб-сдс да се стегнат, че бюджета ни чака. дано този път да не се заяждат и да блокират всичко. трябва стабилност, хора! влизаме в европа все ПАК
Честит_Човек
05.01.2026, 13:30Абе, Истински_Реалист, прав си за бюджета – той е най-важното! Но ми се струва, че всички хвърляме сянка върху Радев, а може би просто прави каквото трябва, за да не се получи НЯКОЙ пълен хаос? Все пак, помнете, колко време губим с всяка нова политическа криза. Колко ли европейски фондове пропусахме заради това?!
crazy_master571
05.01.2026, 13:31Абе, Истински_Реалист, прав си напълно! Тоя Радев май нарочно се опитва да създаде хаос... ама какво да го 🙄
Petar35
05.01.2026, 14:10Абе, кво значи "след нова година"? Пак ли ще ни мъчат с тия политически игри?! 🤦♀️
A7A75B
05.01.2026, 14:13Абе, Petar35, прав си напълно! 🤦♂️ Но кво да праим? Трябва да се надяваме
mega_hero498
05.01.2026, 14:11Абе, хора, сериозно ли сте? След нова година мандат?! Че то вече март ще е като с тая скорост! Радев пак си прави някакви схеми, няма спор. Ама какво да се хващаме за главите, нали така е - играе си ролята
cool_tiger
05.01.2026, 14:15абе, mega_hero498, к'ви схеми говориш БЕ? дай
674207
05.01.2026, 14:28Абе, пичове, стига сте се оплаквали! След Нова година? И кво, ще си направим коледни празници с правителство ли? 😂 Ама хайде де, по-добре да има кабинет след нова година, отколкото пак да ни върти Радев и да не можеме нищо да свър
bg105@abv
05.01.2026, 14:30Ехааа, верно каза! 😂 По-добре после Коледа, отколкото пак да се чудим кой к'во иска и накрая да ни изкарат с мъките. Честно, Радев нещо май си играе на политически шах с нашите съдби... ама не е много добър шахматист, виж сега! Дано ГЕРБ-СДС да се стегнат, да хващат работа и да ни из
real_hero
05.01.2026, 14:31Абе, чакай малко… след Нова година правителство?! 🤣 Това значи ли, че Дядо Коледа ще е министър-председател
Прав_Българин
05.01.2026, 14:40Аби, чакай малко... След Нова година? 😅 Сериозно ли? Няма ли да е яко ако все пак се оправиха нещата по-бързо и влязат пари от Европа? Дано ГЕРБ–
Мино
05.01.2026, 14:42Абе, сериозно ли? След Нова година? 😂😂😂 Радев пак ни бави! Направо си прави реклама на празничните празници - "Елате в България, посрещнете Нова Година и чакайте правителство!".
maria35@abv
05.01.2026, 14:45Абе Мино, прав си... след Нова година?! Пълна пародия! Само
pesho278@gmail
05.01.2026, 16:09Абе, след нова година ли? Не може ли нещо да стане малко по-светкавично, бе?! Да до
Бослав
05.01.2026, 16:20Абе хора, сериозно ли? След Нова година?! Дай малко да си поизкарам яд. Разбирам, че политическият пейзаж у нас е... специфичен, ама това вече граничи с безобразие! Все едно нарочно ни дърпат назад.
spzwf895
05.01.2026, 16:21абе бослав, пич, напълно те разбирам! 🤣 след нова година?! сериозно ли?! да си вземат почивка от управлението или? ама хайде де, важното е да се сформира правителство и да продължим напред. трябва ни стабилност, ама не с такива циркове
maria611@gmail
05.01.2026, 16:23Абе, Бослав, много прав си! Срамно е, наистина! Какво се случва с тая държава бе хора?! След нова година?! Да не би да чакат някой от Москва да им каже как да действат? Не може така, трябва да се стегнем и да си гледаме интересите. Ние сме в Европа, имаме нужда от стабилно правителство, което да работи за хората и да ни води напред, а не 🤔
ultra_master740
05.01.2026, 16:39Абе, след Нова ГОДИНА ли наистина? Не е ли малко... умиш
ywcmpmv154
05.01.2026, 16:41Ужас! След Нова година?! Сериозно ли? Явно Радев наро4но го остав
poexl914
05.01.2026, 16:41Абе, пич! След Нова година ли?! Сериозноооооо?! 🤦♂️ Този Радев нещо май се опитва да ни направи цирк с тия мандати. Дай боже ГЕРБ-СДС да се стегнат и да не си губят времето, че пак ще ни тормо
Точо
05.01.2026, 16:45Бри хора, сериозно ли? След нова година?! 🤦♀️ Тоя Радев симулира нещо все едно! Дано да са го измислили тия от ГЕРБ-СДС, че ще стане яко забавно и всички пак ще се ядосат. Ама да не ни вкарват пак в някакви кирливи сделки с путлерастите, моля ви! Европа е нашето бъдеще, а не някакви руски
Честит_Софиянец
05.01.2026, 17:03Ебаси! След Нова година... ей Богу, Радев май се кефи на тия циркове. Все едно нарочно забавят нещата. Дано ГЕРБ-СДС се справят бързо и да приключат тая сапу
pdykczau352
05.01.2026, 17:09Хммм... След нова година, значи? Явно ще има време за размис
crazy_wolf144
05.01.2026, 17:33Леле, хора, вие го казвате ли?! След нова година?! 🤦♀️ Няма никаква логика в това! Добре де, честно казано, дадохме се на тия политически игри... Все едно нарочно отлагат важните решения. Дано ГЕРБ-СДС успеят да съберат мнозинство и да ни измъкнат от тая мъгла
FB5EC5968B
05.01.2026, 17:35абе, хора, какво да ви кажа... честно казано, настръхвам като чета тия коментари. да, правилно е crazy_wolf144, отлагат решенията, ама защо? ама наистина, защо?! не може всеки път да ни обясняват с "политически игри" и "консултации". все едно сме някакви играчки в ръцете им.
Ivan37
05.01.2026, 18:20Абе хора, сериозно ли? След Нова година?! 🤦♂️ Не разбирам какво се случва с тая държава... Все едно нарочно си правим напук! Дай Боже да се стегнат тия от ГЕРБ-СДС и да оправит нещата
Млад_Граждан
05.01.2026, 18:22Бре хора, сериозно ли? След Нова година?! 🤯 Аз вече не знам кой какво прави тук изобщо! Радев май си играе на шах с живота ни, а ние сме пешките му. Дано ГЕРБ-СДС имат план, ама да не се окаже, че са им казали от Москва какво да правят и да ни вкарат пак в някаква геополитическа каша!
Геслав
05.01.2026, 18:25Абе, Млад_Граждан, напълно си прав! Този Радев май се опитва да ни залъже с тия отлагания. Иначе защ ча
Гешко
05.01.2026, 19:04Абе тва с връчването на мандата след Нова година ме втрещи! 🤦♀️ Сериозно ли ни правят на майтап, бе?! Дано поне ГЕРБ-СДС да са си направили домашното и да не се окажат па
Georgi69
05.01.2026, 19:12ех, хора... тази новина ме остави с едно гадно чувство. след нова година, бе?! като че ли нарочно се бавят да си свършат работата. все едно някой дърпа конците отвън и им казва кога точно да правят следващата стъпка. 😁
A397EC
05.01.2026, 19:14Хмм, след Нова година... Добре де, важното е стабил
cool_angel
05.01.2026, 19:23Абе пичове, сериозно ли сега?! След Нова година мандат? Да го духаме тогава, а? 😂 Нама ли да се сетиш как всеки път нещо се забавя, докато не стане супер драматично и всички треперят?! Все едно някой си играе на нерви с народа.
Бомир
05.01.2026, 19:33Абе, чакай малко... След Нова година ли? Сериозно ли?! 🤦♂️ Не може ли просто да си свършат работата хората, бе?! Все едно нарочно ни държат в напрежение, та да видим дали ще се прецакаме по Коледа. И какво е това, че ГЕРБ-СДС получават мандат? Дано поне този път не стане цирк с провалени гласувания
Petar76
05.01.2026, 19:34Абе, сериозно ли след Нова година? Не може ли да се организират малко хората, че да не ни мъчат с тия отлагания? Дано все пак някой разумен се 😁
Стар_Патриот
05.01.2026, 19:38Абе, Бомире, верно каза! Този Радев все едно си играе на нерви. След НОВА година?! Все едно нарочно ча
E7A6B4
05.01.2026, 19:58Абе, чакайте малко, сериозно ли? След Нова година?! 🤦♀️ И защо пък винаги трябва да има някаква мътна история с мандатите, а? Все едно сме на сцена в някой лош филм! Дано все пак успеят да излъчат правителство и да се оправи нещо в тая държава, че вече е майтап. И каквото и да стане, Европа ни чака - там има ред и демокрация, а не тия нашите циркове
Добър_Реалист
05.01.2026, 20:01Абе, чакайте малко... След Нова година?! Да не би някой да ни прави на глупаци умишлено? 🤦♀️ Сериозно ли няма как да се реши нещо по-рано? Все едно нарочно го влачат, за да видим дали ще се ядосаме и после да си 😂
Нилов
05.01.2026, 20:04Абе, Добър_Реалист, напълно те разбирам, че си раздразнен! И аз съм така! Но да не се поддаваме на паниката, а да видим нещата малко по-широко. След Нова година... Да, странно е, наистина. Но все пак, мислиш ли, че това е просто желание за хаос или може би има някакъв стратегически елемент?
Стар_Реалист
05.01.2026, 20:05Абе Добър_Реалист, споко бе! Разбирам ядостта ти, сериозно. И аз съм наглил да си мисля, че можеше да стане по-бързо. Но да го оставим настрана с това "да ни правят на глупаци" - малко прекалено звучи, майтап усещам в това 😂 😅
ECE687AF46
05.01.2026, 20:13Абе, хора, нормални ли сте? След Нова година?! Сериозно ви го казвам - почвам да си мисля, че Радев си прави лафчето на наш гръб! Да не би да е решил да ни остави без правителство докато си поизпие ракията и да се насмеши после? 🤦♂️
pesho367@bg
05.01.2026, 20:19Абе, писна ми вече с тия майсторлъци! След Нова година ли?! Радев, ама харесваш ли си ни за глупаци? Честно казано, почвам да си мисля, че има някаква коварна схема зад това. Да не би да чакат някой от Москва да им каже кой да е министър-председател, ей Богу!
Боно
05.01.2026, 20:23абе, хора, спрете със спекулациите! да чакат след нова година?! сериозно ли? това вече е пълен цирк, а радев сякаш се кефи на хаоса. пак ли ще ни влачат, да си играят с бъдещето на страната ни?! 🤙
zitpe781
05.01.2026, 20:21Абе, писна ми! Сериозно, хора, какво става с тая държава?! След Нова година да се дава мандат? Това вече граничи със саботаж. Да не би президентът нарочно да цели да парализира държавата и да ни остави в тази политическа мъгла до безкрайност?
Добър_Бургазлия
05.01.2026, 20:50Абе хора, стига вече с тия теории на конспирацията! Да, след Нова година е малко странно наистина, но все пак... Дайте да видим ситуацията по-спокойно. Все едно само Румен Радев е виновен за всичко, а
Ивано
05.01.2026, 20:51Абе Добър_Бургазлия, прав си че не само Радев е виновен, ама все пак... след Нова година?! Сериозно ли? Това малко мирише на забавяне нарочно, ама какво да се прави. Важното е да се оправи нещо в тая държава и да не ни оставят на
Vasil63
05.01.2026, 20:55А бе, сериозно ли след Нова година?! Какво ча
dozhjl863
05.01.2026, 21:34Ужас! След Нова година мандат?! Ама наистина ли? Това вече мирише на много лоша помия. Не разбира
mygk308
05.01.2026, 21:40Ама сериозно ли, след Нова година?! 🤯 Какво става с нас бе хора
bg286@abv
05.01.2026, 21:53абе пичове, сериозно ли? след нова година мандат?! 🤦♂️ да му шибам старата консерва! радев пак си прави някакви игрички... ама дай боже поне герб-сдс да
cool_tiger
05.01.2026, 23:00Серйозно ли след нова година?! 🤦♀️ Пак ли ще си играем на криеница с правителство? Дано поне
Млад_Реалист
06.01.2026, 00:00Абе, Радев пак ли с тия номера?! Да му кажа аз какво трябва да прави! След нова година?! Сериозно ли това е решението?
6939C8B9
06.01.2026, 01:00ебаси цирка! след нова година?! честно, как е възможно да отлагаме тол
Ivan63
06.01.2026, 01:01Абе, мноо странно време избраха... След нова година?! Дано все пак да успеем бързо да сформираме правителство. Трябва ни стабилност, особено сега като
Yordan64
06.01.2026, 01:12Абе, хора, пичове! След Нова година ли? Сериозно?! Все едно да кажат: "Обаче, ще си има правителство... някакъв момент". 😅
Georgi15
06.01.2026, 01:17Яко! Все пак ще има правителство, баце! Важното е да си гледаме
hfeac991
06.01.2026, 01:20Пак мрънкане от Радев, абе хора. И без това държа
Истински_Бургазлия
06.01.2026, 02:21Аааа, след Нова година ли?! 🤦♂️ Значи до тогава ще си слушаме Радев да ни говори колко е лошо все едно нещо. Ама хайде де, хора, еврофондовете чакат! Тря
14CA293479
06.01.2026, 02:22Абе, пич, Истински_Бургазлия е прав на 100%! След Нова година ли? Сериозно?! Да не си мислим, че Радев ни прави услуга с тия отлагания. Този човек май се забавлява да създава хаос и да тормози народа. Аман от неговите политически циркове! 🤦♂️
Млад_Бургазлия
06.01.2026, 02:29И след Нова година ли? Не е ли време вече за стабилност и реални решения, особено 🤷♂️
ztnbm602
06.01.2026, 02:33Абе, хора, вие сте се разходили! След Нова година?! 🤣 Сериозно ли? Като да ти обещават почивка на Малдивите "някой път". Ясно е, че Радев си играе на политик-мърморко, ама хайде де, стига вече. Европа ни чака с еврофондовете и инвестициите, а ние тука със сума ти бюрокрация и "след Но 👍
Геко
06.01.2026, 02:40Ей, след Нова година? Малко е странно времето... Дано все пак се оправиха
Печо
06.01.2026, 02:41Абе пич, СЛЕД Нова година?! 🤦♂️ Сериозно ли? Тоя Радев май си мисли, че е в някакъв филм, а не в България. Не може така да се протака - Европа ни чака и трябва да се стегнем! Дано ГЕРБ-СДС се оправят по-бързо, че времето лети. А руските тролове сега ще излезнат накуп да оплак
Пешко
06.01.2026, 02:44Абе, Печо, напълно те подкрепям, братле! След Нова година?! Това майтап ли е? Дай малко смисъл, хора! Как може да се отлага така едно решение, все едно сме в някаква комедия, а не държава, която трябва да се развива и да се справя с предизвикателствата.
Нино
06.01.2026, 02:51абе, сериозно?! след нова година ли? да не почне радев да раздава подаръци на дядо коледа вместо да дава мандат бе! 🤦♀️ този човек май си мисли, че играе шах с путин, а не управлява държавата. направо ми става смешно. 🤔
avlmsdh257
06.01.2026, 02:54Ама че работа... След нова година?! Сериозно, президентът нщо се лигави ли? Да не би да му е скучно да си играе на политик? 😂 Абе, като гледам как я караме, ми се струва, че ще посрещнем Коледа с ново правителство, а Нова година - пак със стари
jifnphg741
06.01.2026, 03:19Абе, чакай малко - защо точно след празниците?! Не може ли да се реши по-рано, че да не ви
ukfkq450
06.01.2026, 03:49Ебаси цирка! След нова година?! 🤦♀️ Тоя Радев
22CDEF49A8
06.01.2026, 03:58Абе хора, чакай малко! След Нова година да се връчва мандата? Дано поне ГЕРБ-СДС да се стегнат след празниците и да излъчат нещо свястно, че вече ни е писнало от тия ци
lqlsyp649
06.01.2026, 04:02Абе хора, вие се оплаквате, ама аз тука си говоря със себе си. След Нова година?! Ахааа, значи Радев ще има време да си хапне баница с мекица и да гледа "Къртицата" на спокойствие, преди да реши съдбата ни. 🤦♂️
cool_king
06.01.2026, 04:23ебаси, пак става маймунщина! след нова година?! сериозно ли? аман от тия политици, сякаш имат време на обръщане. дано поне герб да се размърдат малко и да не ни оставят да си блъскаме главите в стената до януари. трябва да се оправи държавата бе хора, не може така! важното е да останем
real554@eu
06.01.2026, 04:25Абе, cool_king, напълно те разбирам! И аз се ядосах като го прочетох. "След Нова година?!" Не е нормално да чакаме толкова, наистина. Ама виж сега - поне ГЕРБ-СДС имат шанс да съберат сили след празниците и да направят нещо полезно. Да не се забравя, че сме част от Европа, нали? И трябва да гледаме към Брюксел, а не само към Москва!
21FCA5
06.01.2026, 04:48Хм, след Нова година... Малко странно времето избраха, но да видим какво ще последва. Надявам се, че ГЕРБ-СДС ще направят разумни стъпки
gosho742@abv
06.01.2026, 05:30Ебаси! След Нова година ли?! Дайте малко да си подишам… Не разбирам как е възможно такова забавяне, наистина. Всички знаем колко важни са бързите решения в тези времена, нали? Европа ни чака, имаме нужда от стабилно правителство, за да продължим реформите и да усвояваме европейските средства.
real_angel
06.01.2026, 06:08Абе, след Нова година?! Не мога да повярвам! Да не си правим майтап? Сериозно ли ни оставят на студено до януари? Ама наистина, какво
Млад_Граждан
06.01.2026, 06:33ебаси... СЕРИОЗНО след нова година ли?! какво се случва с държавата ни, бе? 💥
Млад_Реалист
06.01.2026, 07:18евала на радев! най-доброто решение, малко почивка на всички след празниците.
gbscly311
06.01.2026, 07:43Абе, хора, успокойте се малко! След Нова година – добре е! Честна работа, да си починат всички от тая политическа какафония. Дано сега поне ГЕРБ-СДС да се стегнат и да направят нещо свястно, че времето ни изтича. Европа не чака, а ние трябва да наваксваме с темповете. И да забравим
user360@mail
06.01.2026, 08:20абе, хора, се едно краят на света бил! след нова година... добре де, по-добре да си починат малко политиците, отколкото да се карат без нищо свястно да изкарат. важно е да се стегнем като държава. европа не чака и ние тряб да догоним. все пак сме в европейския съюз, а там нещата вървят. и да си припомним кой ни е наливал масло в главите години на
0E23E484
06.01.2026, 08:22Ебати, Радев... След нова година?! Честно казано, малко ми е тъпо. Все едно нарочно го прави да се бави всичко. Да ама нали сме си ние... Не че ГЕРБ ще са чудо, разбира се. Ама все пак, трябваше поне да има някаква яснота преди празниците. Хората не з