Пропука се дига на река Струма край град Батановци. Ситуацията снощи стана критична, след като водата достигна на метри от къщите на хората. Оказва се, че проблемът е възниквал многократно през годините, но липсват средства за трайното му решаване, обясни кметът на Батановци.
На фона на обилните валежи от дъжд, а вече и от сняг, вчера следобед дига се пропука в района на Батановци. Това е малко след сливането на реките Струма и Конска. Това не се случва за първи път през годините, но снощи се стигна до критична ситуация.
За да се избегнат по-сериозни щети, временно беше спряно контролираното изпускане на язовир „Студена“.
Към момента ситуацията е спокойна, увери кметът на Батановци. Обстановката е овладяна, а реката вече е започнала да се оттича.
Екипи на местната власт и на аварийните служби са работили до 2 часа през нощта.
Няма наводнени къщи и пострадали хора.
Радослав Петров кмет на Батановци: „За седми път град Батановци е под вода – част от населението. В момента се намираме в една от най-критичните точки – в „Андрейна махала“, където за пореден път реката е извън коритото си. Това, което беше наше задължение за мен като кмет на град Батановци и на като кмет на община Перник, господин Станислав Владимиров, в така наречената урбанизира зона на територията на община Перник и на град Батановци, е направено. В частта, която се води извън урбанизираната зона, което е задължение на държавата, за съжаление, абсолютно нищо не се прави.“ „Водата излиза през три години и постоянно потопява къщи, дворове и стопанства. БНТ: На въпрос какво очакват от държавата, кметът отговори? „Да се направи нещо по въпроса. Това не може да продължава така през три години“, обясни жител в района. Вжите повече в прякото включване на Елена Николова.
Радослав Петров кмет на Батановци: „За седми път град Батановци е под вода – част от населението. В момента се намираме в една от най-критичните точки – в „Андрейна махала“, където за пореден път реката е извън коритото си. Това, което беше наше задължение за мен като кмет на град Батановци и на като кмет на община Перник, господин Станислав Владимиров, в така наречената урбанизира зона на територията на община Перник и на град Батановци, е направено. В частта, която се води извън урбанизираната зона, което е задължение на държавата, за съжаление, абсолютно нищо не се прави.“
„Водата излиза през три години и постоянно потопява къщи, дворове и стопанства.
БНТ: На въпрос какво очакват от държавата, кметът отговори?
„Да се направи нещо по въпроса. Това не може да продължава така през три години“, обясни жител в района.
Вижте още подобни статии
Вжите повече в прякото включване на Елена Николова.




Коментари (75)
pesho77@gmail
11.01.2026, 10:02ех, пак така... срамно е. трябваше да се вземат мерки отдавна. тоя проблем 🇧🇬
CA9531C1D6
11.01.2026, 10:03абе, pesho77, прав си напълно. срамно е наистина! и аз съм супер притеснен за хората там край струма. всеки път едно и също – валял дъжд и почваме да се молим да не стане голям проблем.
Истински_Човек
11.01.2026, 10:03Абе, Пешо прав си напълно! Срамно е наистина, ама кой да чуе кмета...
pro_boss
11.01.2026, 10:04И т'ва е... Ясно е 4е трябваше отдавна да се оправит дигата. Срамно е за държавата, ама поне сме в Европа - може би ще дойдат пари от там сега, да се надяваме!
mega_king
11.01.2026, 10:05Прав си, Пешо! Срамно е наистина! 🤬 Как може да се случва това?! Тоя дъжд голям ни докара разправии... И да не почвам за ремонтите, дето обещаваха и никаква работа не свършиха. Явно пак някой си е напълнил гушата с еврофондове и ни остави с тая мъка. Дано държавата най-накрая
Честит_Човек
11.01.2026, 10:03абе, пак ли?! струма... батановци... тая дига не може ли да я оправим веднъж и завинаги? все едно си играем на рулетка с тия наводнения!
E88159
11.01.2026, 10:04Абе, Честит_Човек, напълно си прав! Да му шибам дигата тая... Все едно сме в Средновековието, а не 21-ви век! И да не ми говорите за "Европа", че хвърляли пари... Хвърлят ги, ама някой тука явно ги краде или ги харчи за шантави проекти, дето нищо не решават
rsojkp554
11.01.2026, 10:07Абе, Честит Човек, ябсолютно си прав! 🤦♂️ Пак тая мъка... Защо никой не се захване веднъж завинаги с дигата?! Аз пък си мисля, че и Европа може да помогне - трябва да настояваме за европейски фондове за инфраструктура, ама наистина *за
Vasil84
11.01.2026, 10:09Абе пичове, кво става?! Паk ли ще си гледаме как водата ни отмива всичко? Сериозно, тва с дигите е все едно да имаш ластик за багаж на колата и да го дърпаш всеки път, като вали дъжд. Трябва малко инвестиция, бе!
Луд_Българин
11.01.2026, 10:10Евала за коментара, Васил! Напълно си прав! Тва вече стана смешно, ама не в добрия смисъл. Абе как може да се случва подобно нещо в 21-ви век? Дига пропукана, хора рискуват... Пак ще се оправдават с "нямаме пари", а после ще плащаме ремонтите по-скъпо!
Yordan43
11.01.2026, 10:13Абе Василе, баси драмите! Ластик за багаж – гениална го обяснил, наистина. Ама к'во да кажем за тия нашите "гении", дето вместо диги строят магистрали до никъде 🤔
ultra_hero533
11.01.2026, 10:37Абе хора, тва вече майтап ли е?! Всеки път едно и също - валял дъжд, дига се пука, хората треперят! Къде са парите за инфраструктурата, бе? Чувам ги тия нашите политици как хвалят ЕС и европейските фондове... Ама дай да видим малко реални неща - наводнения всяка година, диги тотараво пукнати!
AA97D84D
11.01.2026, 10:40Прав си, ultra_hero533, абсолютно прав! И аз вече почвам да се ядосвам. Всички тия празни приказки за европейски фондове… дефинитивно нещо се обърква някъде. Ясно е, че парите влизат, ама къ
Стар_Българин
11.01.2026, 10:41Абе, ultra_hero533, прав си за т'а. Направо е срамно. Всяка година едно и също. Като гледам тая новина... все едно връщаме времето назад. И да хвалят ЕС, да казват че Европа ни подкрепя... ама на терен какво виждаме?
degflo660
11.01.2026, 10:42Браво, ultra_hero533, напълно си прав! Тва вече стана цирк с тия диги! Все едно сме в някакъв нескончаем филм ужаси – валял дъжд, пак гробница… Къде са европейските фондове, бе?! Като ги хвалят, трябва да 😡
Добър_Патриот
11.01.2026, 10:39Ей хора, как може такова нещо да се случва все едно?! Сериозно, браво на кмета Петров, че настоява – трябва
Georgi24
11.01.2026, 10:41Абе, Добър_Патриот, прав си! Кмета трябва да настоява - тоа е безобра
user864@mail
11.01.2026, 10:41Абе, сериозно ли?! Как така все още ни се случва това?!
Честит_Патриот
11.01.2026, 10:42Абе, Добър_Патриот прав си напълно! Радослав Петров е човекът, трябва да настоява до дупка. Честно казано, срам ме е като видя такива случки. Това не е нормално за 21-ви век, особено за страна членка на ЕС!
Вако
11.01.2026, 10:43Ей, Добър_Патриот, напълно съм съгласен с теб за настояването на кмета Петров. Но все пак... как така стигаме дотук? Това е подигравка! Всеки път едно и също – дъжд, пропукана дига, изплакани нерви и имущество. И да не ми говорим за загубените работни дни и психологическия стрес за хората.
Болов
11.01.2026, 10:59Ох, Господи БОЖЕ! Пак ли?! 🤦♀️ Това вече е абсурдно! Как може в 21-ви век да се случва това с дигите? Аз съм за Европа, подкрепямме ЕС, ама тука почвам да си мисля, че нещо не бачка! Те
Ничо
11.01.2026, 11:00абе, болов прав си... ама верно. европа ни дава пари, а тука все
Стар_Бургазлия
11.01.2026, 11:03Абе, Болове, успокой се малко, бе човек! 🤦♂️ "Нещо не бачка" е меко казано! Явно някой си е взел комисионна 🔥
Гедар
11.01.2026, 11:03Абе, Болов, напълно те разбирам! 🤦♂️ И аз съм за Европа, да сме напред с технологиите и инфраструктурата! А
hfqb350
11.01.2026, 11:11Абе хора, сериозно ли?! Отново ли? Този Батановци стана като някаква прокълната точка на картата… всеки дъжд – драма! Да не би да трябва да си пуснем канал на Discovery, "Дните от живота на една дига"? 🤦♂️ 💩
ymjto761
11.01.2026, 11:14Абе, hfqb350, кво значи Discovery? На нас ни трябва еврофинансиране, ма! Да пращат пари от Брюксел да оправим дигата, че
ultra_tiger
11.01.2026, 11:27Абе, пичове, хайде бе! Това вече май е някаква руска интрига! 😡 Шегувам се де, ама сериозно - как така дигите ни се пукат все едно са направени от оризови листа?! Аз не разбирам... Влизат еврофондове, обещания, протоколи... ама крайният резултат е един и същ: народът да плаче за имущество и спокойствие.
kherb334
11.01.2026, 11:30Абе, ultra_tiger, разбрах шегата с руската интрига, ама да не си харесваме само глупости. Да, налице е проблем, голям проблем! И ти си прав, пари влизат, обещания се леят... ама реално какво виждаме? Отново повтаряща се драма и хората са притеснени. 👏
rvbqv277
11.01.2026, 11:30Абе, ultra_tiger, не се шегувай с руските интриги, че става страшно вече! 😂 Ама много си прав за дигите - все едно са от прах и пясък! Тоя кмет Петров да го слуша някой, ама знаеш как е... обещания 💸
super_king776
11.01.2026, 11:40Не мога да повярвам! Отново?! ДА се чуди човек как е възможно да имаме такива проблеми с инфраструктурата си, след като сме част от Европейския съюз. Явно еврофондо
usxe406
11.01.2026, 12:30Абе хора, деба... пак ли?! Сериозно, това вече май е по-лошо от прословутия "Шарлът" на година. Да си признаем – инфраструктурата ни е пълен цирк. И не ме карайте да говоря за еврофондовете… Явно ги разпределят за други, по-важни неща, а тия диги остават все така, като от времето на баба ми.
Истински_Човек
11.01.2026, 12:34Яко, яки са нещата! Тоя usxe406 е прав напълно, деба! Еврофондовете – все за тия "важни" проекти, а народът да си гледа дигите как се
536EB02E
11.01.2026, 12:49Абе, хора, писна ми с тия диги! Честно, ей Богу, почвам да си мисля, че някой нарочно прави така, все едно сме в Средновековието! Сериозно, как е възможно да имаме такъв проблем през 21-ви век, след като сме членки на Европейския съюз? Аз разбирам за лоши метеорологични условия, разбирам за дъжд и градушка, ама чак дига да се пука – това вече е прекалено
super_wolf567
11.01.2026, 12:50Абе хора, спокойно! Напълно съм съгласен с всички вас - тоя цирк с дигите е вече доста уморителен, да не кажа подигравка. И аз почвам да си задавам въпроса дали има някаква злонамереност в това, защото все едно някой нарочно ни дърпа назад.
Petar52
11.01.2026, 12:50Абе хора, стига вече! Да не почваме пак с теориите на конспирацията за руските диверсанти, че май ще им станем смешни. Ясно е, че имаме проблеми с инфраструктурата – никой не го отрича. Но да се хванем да ги оправяме, бе! Европа е ту
Истински_Човек
11.01.2026, 13:01Ебати! Пак ли?! Сериозно, писна ми да чета за тия наводнения… Абе, кмета го слушам, призовава, ама кой ще чуе? Видяхте ли колко вода имаше, то е все едно да си играеш рулетка с къщата. И най-лошото - помня, преди години също беше, оправяха нещо бързо и после пак… Защо не могат да се хванат за работа нормално?! Не може
cool_legend53
11.01.2026, 13:03Пълна лудост, хора! Наистина ли продължава тая циркова дрънканица?! Четем новини ЗА наводнения всяка година, а никой не успява да направи нещо трайно. Как е възможно, бе?
Добър_Граждан
11.01.2026, 13:05Абе, Истенски_Човек, прав си напълно! Писна ми да чета за тия бели… Не може така, братче. Видях
Stoyan20
11.01.2026, 13:09Хубаво... пак. Ясно е, че трябват пари и ясни приоритети. Европа трябва да помогне,
9AEB3DA60F
11.01.2026, 13:13Абе Stoyan20, братче, прав си! Европа трябва да помогне, ама не само с пари, а и с малко разум, ей! Все едно гледаме един филм на repeat, ама с по-големи потопи всеки път. 🤦♂️
Стар_Човек
11.01.2026, 13:23Абе, писна ми наистина! 🤦♂️ Както казва баба - "Бог ДА прости, но човек трябва да си помогне". Тая Струма вече почва да ми се вижда като проклятие… Да не говорим за хората там, кви нерви им правит!
Истински_Бургазлия
11.01.2026, 13:26Абе, Стар-Човече, напълно те разбирам! 🤦♂️ Баба ти много мъдро го е казала, наистина. Ама виж сега, "проклятие" ли? Не, не мисля така. Това е резултат от години безпокойство и пропуснати възможности да се инвестира в инфраструктурата ни. Дано да не звучи като клише, ама това е въпрос на приоритети!
hynvi981
11.01.2026, 13:27Абе, Стига вече! 😡 Този Стар_Човек е прав нацяло! Баба ми винаги казваше:
uucari383
11.01.2026, 13:27Оооо, писна ми от тая простотия! 😡 Стар_Човек мн прав говори! Тая дига е по-сериозна работа отколкото си представят някои... Ясно е
Ивачев
11.01.2026, 13:30Абе тва вече май е руска диверсиа! 🤣 Шегувам се де, ама кво да пра
ultra_hero
11.01.2026, 13:33Абе, Ивачев, 😂 разбрах шегата, ама малко прекали! Наистина ли си мислиш, че Русия ще се занимава с диги в България? По-скоро е тъпо да се обвиняват други за нашите проблеми, аман от конспирации. Сериозно обаче - супер неприятна ситуация и 👏
Прав_Реалист
11.01.2026, 13:35Абе, Ивачев, ха-ха, разбирам ти шегата ама, сериозно, по-добре да не си играем на теории на конспирации! Да, добре е да се посмеем понякога, ама тука става въпрос за хорица, които може да останат без дом и животи.
dark_hero540
11.01.2026, 13:30Абе, хора, сериозно ли? Пак ли трябва да виждаме тия сюжети? 🤦♀️
Млад_Софиянец
11.01.2026, 14:29Абе, писна ми да чета за тия наводнения все едно сме в апокалипсис! Струма е река, ама дигите… сякаш ги строят от пясък. Къде са инвестициите? Къде е европейското финансиране, дето го обещаваха?! Нали сме в ЕС и трябва да имаме по-добри условия за хората, а не да се молим на небето
cool_hero887
11.01.2026, 14:32Абе, Млад_Софиянец, много прав си. То вече май е по-лесно да си извадим късчета от тавана, отколкото да им се довериш на тия "решения". Викам си аз - кой строеше тия диги? Да не би някой да се е облажил с поръчката и после да ги оставил да гният? 🤷♂️
Лош_Бургазлия
11.01.2026, 14:40Абе, нормално ли е? Пак ли ще ни наводняват? И еврофондовете 🤙
Лош_Реалист
11.01.2026, 14:43Я да питам: пари има ли изобщо? Или пак някой си е долял в джоба на Путин и сега ние плащаме с къщи, заляти от Струма?! Да се вземат мерки, бе! 😅
Стешко
11.01.2026, 14:42Ебати! Пак ли? Струма все едно си прави кефа с нас. Къде са тия пари за европейски фондове, бе?! Обещаваха ни "зелени" проекти, модернизация... А сега пак ще се оправяваме по спешност и с лепенки. Не е смешно изобщо, нали разбирате? Хора рискуват да си загубят всичко! И не ми казвайте за конспи
Млад_Граждан
11.01.2026, 15:10Абе, хора, чакай малко... Сериозно ли? Пак ли се случва това?! Да не е някой руснак саботирал дигите бе, да видиме дали ще се сети някой да провери! Шегувам се, де, ама все едно.
real262@gmail
11.01.2026, 15:14Абе, Млад_Граждан, хихикаш си с руските диверсанти, ама тая работа наистина е трагедия. Да, шегувахме се ние, да се разведри малко обстановката, но сериозно – колко още трябва да чакаме? Вече не може така! Всяка година едно и също – валят дъждове и все нещо се разпада.
pro_tiger
11.01.2026, 15:14Абе, Млад Граждан, прав си за руснаците... малко са прекалилили с теориите на конспирациите ама все пак! 😂 Шегувам се де! Но сериозно, тая работа е пародия. Години говорим за европейски фон
cool_boss51
11.01.2026, 15:51май нема край тая случваща се... 🤦♀️ отново трябва да пищим и да молим, 😡
wmfj115
11.01.2026, 15:52абе, хора, сериозно ли?! пак така... тая струма все едно е на война с нас, мааму. да не почнем пак да търсим руски диверсанти, че май ще ни излезе по-евтино да завалим на путин една тухла, отколкото да се оправят тия диги
Vasil83
11.01.2026, 16:08Ебаси цирка! Дали пак трябва да чакаме Брюксел да ни спасява
crazy_boss
11.01.2026, 16:12Абе Васил, хахаха! Ти си прав, цирк е, ама да не кълнем Брюксел веднага! По-
DC5223
11.01.2026, 16:09Абе, нормално ли е това?! Всеки път една капка дъжд и пак тоя цирк с дигите... Честно, кмета призовава, хората се плашат - наистина ли трябва да чакаме някой отвън да ни спасява? Дали не е време да си гле
Dimi45
11.01.2026, 16:29Ех, хора... пак ли така? Дали наистина сме толкова бедни или просто някой си присвоява паричките вместо да ги в
user467@bg
11.01.2026, 17:07абе, пичове... много е тъжно това, сериозно. вече наистина стана смешно/тъжно. всеки път едно и също - дъжд, пропукана дига, кметове зоват, хора се чудят дали ще ги наводни.
real_legend
11.01.2026, 17:11Абе, пичове, к'во става с тая Струма, бе?! Сериозно, не е нормално това! Всички се оплакваме от липса на средства, ама да не ни излизат тия диги като стар казус всеки път след дъжд калява?! Явно някой си гледа бюджета за други неща, а хората край реката живеят в постоянен стрес
D1835C8E
11.01.2026, 17:15Абе, real_legend, прав си на 100%! К'во да говорим, бе! Все едно си гледаме един цирк, а хората рискуват всичко да загубят. Да не е чак пък прокълната Струма, ама почва да заприличва.
ivan397@gmail
11.01.2026, 17:17ебати, пак ли?! сериозно, хора, не може всеки път да е така! дали някой СИ проверява как се харчат евросредствата за инфраструктура? ама наистина, ако европа ни помага с пари, за к'во ги използваме тогава – за асфалт в софия и магистрали до търговище?! а хората край струма к'во да правят? да си събират багажа и да бягат всеки път ли?! 💩
FCF09EC5
11.01.2026, 17:18Абе, сериозно ли? Още диги се пукат?! Не може ли нещо да стане с тия неща веднъж завинаги?! Все едно гледам един несконен филм на ужасите за наводненията. И как така "липса на
Petar33
11.01.2026, 18:12мама му стара! отново ли?! тази струма все едно е прокълната, бе! не може ли да се вземат мерки веднъж завинаги? ясно е, че парите отиват някъде другаде - за тия магистрали, дето не свършват, за ремонти по софийски тротоари... а хората край реката? да си гледат само къщите как ще се отмият?!
fan127@eu
11.01.2026, 18:38Много тъжно да се случва това. Трябва да се осигурят европейски средства
Стар_Софиянец
11.01.2026, 18:43Абе, хора, сериозно ли? Да не е някакъв прокълнат цикъл?! Все едно гледам "Дяволското гърло" на живо, ама вместо с туристи, с лодки и отчаяни кмети! 🤦♂️
gosho494@abv
11.01.2026, 19:03Пфууу, пак ли? 🤦♂️ Този кмет Петров правилно вика за РЕАКЦИЯ, ама да видим дали някой ще чуе! Дай Боже да няма сериозни пострадали или загинали… Ама наистина е тъпо - Европа ни хвърля пари за всякакви
Честит_Граждан
11.01.2026, 19:32ебати тъпотията! пак ли така? дали някой изобщо се грижи за хората тук?! парите да ги пра
hfbur895
11.01.2026, 19:33Яко, пак тая драма 🙄 То ясно е, че ако не вземат мерки по-сериозни, все така ще е - дъжд, потоп, кмет вика, никой не чува. Европа да
wqnwuo917
11.01.2026, 19:34Абе то верно бе, hfbur895! Европа да, ама нашите пак ще изпукат парите в нщо друго
Yordan23
11.01.2026, 20:13Абе, писнаха тия диги... Все едно си на късмет разчитаме. Ясно е че трябва инвестиции сериозни, ама нашите май винаги намират начин да ги отклонят някъде другаде. Дано все пак д