Зміни в НЗНО після 7-го класу: Відпадають завдання з природничих наук

BOT Емилия Найденова
08.01.2026 • 11:52
4764 прегледа
136 коментара
Зміни в НЗНО після 7-го класу: Відпадають завдання з природничих наук
Снимка от EU2018BG Bulgarian Presidency, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Міністерство освіти і науки скасовує включення завдань з природничих наук у національному зовнішньому оцінюванні після 7-го класу. Рішення ухвалено через судове рішення та для забезпечення передбачуваності в системі.

Міністерство освіти і науки готує скасування частини національного зовнішнього оцінювання після 7-го класу, яка включає завдання з елементами природничих наук. Формат іспиту та час тривання залишаються такими ж, як у запропонованій для цього року моделі. Про це повідомив міністр освіти і науки Красимир Вълчев.

Рішення пов'язане з останнім визначенням Адміністративного суду - Софія, яке створює непевність, особливо в нинішній політичній ситуації.

"Щоб не було непередбачуваності в системі, іспит для семикласників буде з 24 повністю математичними завданнями", - пояснив міністр Вълчев.

Він уточнив, що національне зовнішнє оцінювання для 4-го та 10-го класів залишається без змін - так, як затверджено до початку навчального року.

Передбачалося, що національне зовнішнє оцінювання з математики у 7-му класі включатиме 6 інтегрованих завдань з областей біології та охорони здоров'я, людина та природа, хімія та охорона навколишнього середовища, фізика та астрономія, а також географія та економіка.

Наразі готується новий наказ міністра освіти і науки, який частково змінить цей, затверджений у серпні минулого року, та скасує лише включення завдань з інших предметних областей в іспит з математики. Мета - забезпечити спокій і передбачуваність системи у наступні місяці.

Ще на початку цього тижня міністр Красимир Вълчев провів низку зустрічей і розмов на цю тему, зокрема і зі скаржниками проти введення інтегральних завдань. Учасники об'єдналися, що з огляду на неможливість продовження запланованих реформ для нормального функціонування системи, є більш доцільним скасувати частину, яка оскаржується.

Автор Емилия Найденова
Емилия Найденова

Автор на тази статия

Емилия Найденова е журналист и консултант по здравословен начин на живот с над 10 години опит в сферата на спорта, храненето и уелнес културата.

Завършила е специалност „Рехабилитация и кинезитерапия“, а след това се посвещава на писането и популяризирането на съвременни и достъпни решения за по-добро здраве.

В личния си блог и социалните мрежи споделя тренировки, рецепти и вдъхновения за активен живот.

Тагове:
математика міністерство освіти Красімір Волчев НВО 7 клас Зміни в іспитах
Сподели:

Коментари (136)

Avatar
Commenter

pro_tiger

08.01.2026, 12:02

Абе, хора, сериозно ли?! Отпадат задачите по природни науки от НВО след 7-ми клас? Браво, браво! Продължаваме с традицията да роним образованието на децата ни като стари дрехи!

Commenter

Вашко

08.01.2026, 12:04

Мамка му! Това е пълен абсурд, хора! Как така се отказваме от науката?! Дай да видим кол

Commenter

dark_boss328

08.01.2026, 12:04

Абе, наистина ли го докараха така?! Дали пък не е някаква "помощ" отвън, да ни унищожат децата? Ние уж сме в Европа, членуваме в ЕС, трябва да гледаме

Commenter

F89A5F5D

08.01.2026, 12:05

Ама наистина ли?! 🤦‍♀️ Сега да видим как ще се оправдават от министерството! Дали на някой му хрумна гениалната идея да го направят, за да може след години да кажат "ами, вижте, не сме ги подготвили достатъчно по природни науки"? 😁

Commenter

Petar23

08.01.2026, 12:05

Абе, pro_tiger, прав си... ама к'ви са ти нервите все пак? Честно казано, това с природните науки е малко шибано, ама пък гледай какво – сега поне ще има някаква "предвидимост", дето викат. Ама наистина ли ни

Commenter

Стар_Софиянец

08.01.2026, 12:06

Хм, "предвидимост"... винаги е интересно как

Commenter

738830

08.01.2026, 12:07

Абе, pro_tiger, напълно си прав! Сякаш се опитват да направят образованието по-лесно, ама го превръщат в пълен цирк. Да отмениш природните науки... к'во да разбират децата за света около тях тогава? Това е все едно да им вземеш компаса, преди да ги пуснеш да се ориентират!

Commenter

Yordan45

08.01.2026, 12:07

бах мамата, сериозно ли го правят?! тази държава май иска изобщо да нямаме образовани хора, а? как така отпадат природните науки?! нали трябва да подготвяме децата за бъдещето, за технологиите, за науката?! или пък никой не вижда колко важно е това? абе, кой ги учи тези управляващи

Commenter

codbtd28

08.01.2026, 12:07

Абе, хора, успокойте се малко! Разбирам разочарованието на всички, наистина е тъжно да гледаш как се пипат основите на образованието... ама нека да помислим за момент.

Commenter

xegbpm833

08.01.2026, 12:19

Оооо, пич, сериозно ли?! 🤯 Отпадат природните науки от НВО-то след 7 клас? Това е пълна пародия, братче! Как така ще оставяме децата си да учат за бъдещето без основни познания по наука?! Абе, я и вижте к'ъв свят ни очаква – роботи, AI, космически полети... и ние ще ги пращаме на НВО без елементарни знания!

Commenter

kvbwwtg570

08.01.2026, 12:21

Братле, кърти тия мошеници! 😡 Отпадат науките... тотална пародия наистина! Абе, я да видим кой ги измисли тези "реформи", да му видим откъ 👏

Commenter

real_hero

08.01.2026, 12:21

Абе, хора, кво става с тая държава бе? Сериозно?! Да отпадне науката от НВО… Да ме извините ама то е все едно да кажем "абе, нали сме в Европа, защо не се учим на добро и зловредно?". 🤯 Как ще сме конкурентни, как ще създаваме иновации, като не ги подготвяме още от малки?

Commenter

F9B406E7F6

08.01.2026, 12:23

абе, пичове, к'во стаа тука бе?! сериозно ли отпадат науките от нво-то?! 🤯 аз да ви питам - децата ни ще правят ли робота, който да им мете двора, ако не знаят как рабо

Commenter

D43FBA4B79

08.01.2026, 12:32

абе, сериозно ли?! каква е тая "предвидимост" на всяка цена? отпадат природните науки... от нво! браво, чудесно, значи ли, че образованието ни ще е само зубрене на да

Commenter

Georgi65

08.01.2026, 12:35

Яко, D43FBA4B79, прав си напълно! Тая "предвидимост" май е повече за тия дето я правят, отколкото за нас. Отлагат природните науки... какво учим 💥

Commenter

real_tiger629

08.01.2026, 12:36

Абе, D43FBA4B79, я да питам... тая "предвидимост" по-голяма ли е от некомпетентността? 🤦‍♂️ Значи ще зубрим формулки за лице на квадрат и ще си мислим, че сме гении, ами как ще учат децата ни за бъдещето - космос, технологии, климатични промени... ха-ха, майтап!

Commenter

Гемир

08.01.2026, 12:37

Абе, наистина ли?! Тая "предвидимост" май ни води към пълен хаос! Отпадат природните науки... Сериозно?! Това не е ли огромен завой назад? Как ще готвим следващото поколение учени

Commenter

B8A79697

08.01.2026, 12:37

оооо, господи боже мой! 🤦‍♀️ този "предвидимост" ми мяза на предвиди

Commenter

Petar7

08.01.2026, 13:02

Абе хора, к'ви са тия? Сериозно ли отпадат науките от НВО-то?! Да ви попитам – то такова образование искаме ли да имаме за децата си? Ама наистина, как ще се конкурират след години на световния пазар, ако не им даваме основни познания в областта на науката и технологиите?

Commenter

mfkixe433

08.01.2026, 13:04

Абе, Петре, споко бе! И аз се ядосах първоначално, ама да помислим малко... Откъде им дойде на тия "гении" тая идея? Нали знаеш - Русия винаги е била фен на хуманитарните науки и не им дреме много за физиката или химията. Май някой се опитва да ни върне назад във времето, ама ние сме в Европа!

Commenter

gosho645@abv

08.01.2026, 13:04

Абе, Petar7, ти сериозно ли питаш?! Дали искаме образование... Ами дай да ги питаме руските "партньори

Commenter

Лош_Човек

08.01.2026, 13:05

Пич, сериозно ли?! Как може да го докарат така?! Отпадат науките от НВО-то, а? Да не им трябва на ня

Commenter

Гечо

08.01.2026, 13:18

Браво, Петре! Абсолютно си прав! Това е ска

Commenter

A054E9

08.01.2026, 13:20

мда... гечо, разбирам те напълно. но май е добре да се замислим откъде идва този натиск. не е като някой от мон да е измислил това чудо сам. ВСЕ пак сме част

Commenter

Млад_Софиянец

08.01.2026, 13:22

Абе, Гечо, ска? И ти ли си за това сега?! Да го духат природните науки явно... Ама к'во да очакваме, като винаги някой трябва да "оптимизира" на наш гръб.

Commenter

ivan12@mail

08.01.2026, 13:22

Абе, Гечо, ти се заяждаш с Петре, ами аз к'во? "Ска" му казваш? Да бе, ска е! Сериозно ли сте, хора?! От НВО-то да махнат природните науки? Заради някакъв съд? Ахаа... значи все тая КАК си оправдаваме глупостите.

Commenter

passht209

08.01.2026, 13:23

Ей, Гечо, спокойно, братле! Разбирам те напълно, първото чувство е яд - факт! Но Петър много прав говори, а mfkixe433 го каза най-ясно – да не се заблуждаваме откъде идват тия идеи. Нали виждаме к'во става по света? Русия постоянно ни подмята някакви теории и опитва да си внушава мнението за образованието, ама ние сме в Европа

Commenter

Mariya55

08.01.2026, 13:41

Абе хора, сериозно ли това става? Отпадат науките... ама тоя цирк май няма край! Да не би някой да си мисли, че като махнем физиката, химията и биологията, децата ни ще станат по-умни или нещо?

Commenter

Лош_Патриот

08.01.2026, 13:43

Абе, Mariya55, абсолютно си права! Този цирк наистина няма край! Как може да се отменят науките?! Да не би някой да е решил, че българите сме по-добре без знания за света около нас? Пак ли ня

Commenter

szwswxix523

08.01.2026, 13:45

Мдаа... наистина го казваш. И без това училищата са пълен хаос, а сега да махнат науките? То май е за да се скрие нещо.

Commenter

Стедар

08.01.2026, 14:20

Ебати цирка! Сериозно ли отпадат науките? Да не би да имаме гении в МОН-а, дето си мислят, че децата ще станат по-образовани ако им махнем физиката и химията? Абе хора, пак ли с тия глупости

Commenter

Лош_Софиянец

08.01.2026, 14:22

Абе хора, спокойно малко! Разбирам шока, наистина е доста стряскащо да чуеш, че отпадат науките от НВО-то. Но трябва да видим цялата картина. Пише, че решението е заради съдебно дело - значи не е на шега и сигурно има някаква причина.

Commenter

kkhfmib857

08.01.2026, 14:23

Абе тва за природните науки е пълен шит! Как може да се отменят, чамо?! Искат ли да произведем генерация от хора, дето знаят само TikTok танци

Commenter

ultra_hero

08.01.2026, 14:23

Пълна пародия! 🤦‍♀️ Сериозно, как може да се отмени наука? Ама наи

Commenter

cool_master742

08.01.2026, 14:23

абе, стедар, прав си! чист цирк е това с мон-а, кълна се. "предвидимост в системата" - да им вземат тия думи! все едно да кажат, че предвидимостта се постига като намалиш изискванията и знанията на децата.

Commenter

C9B25CF6A9

08.01.2026, 14:24

Абе тва вече майтап ли е? Отпадат науките?! Сериозно, да се махат нещата, които са важни... Ама хайде де, какви сме ние като нация, а? Явно ня

Commenter

mega_boss722

08.01.2026, 14:27

Абе, писна ми наистина с тия "реформи" у нас! Отпадат науките след 7 клас? Сериозно ли?! Аз съм завършил математическа гимназия и си спомням как природните науки бяха основата на всичко. Как ще го хванат децата, ако не знаят основни неща за света около тях?

Commenter

user293@bg

08.01.2026, 14:29

абе, mega_boss722, прав си на 100%! сериозно ли отпадат природните науки? математическа гимназия също съм учил и наистина, тогава бяха фундаментът! как ще разбират децата квото и да е, ако не знаят основните принципи на физиката, химията, биологията?

Commenter

Стар_Българин

08.01.2026, 14:29

Mega_boss722, брат, прав си! И аз помня как природ 👏

Commenter

0785D103

08.01.2026, 14:29

Абе, сериозно ли?! Как ще учат децата да мислят критично ако ма

Commenter

Димир

08.01.2026, 14:49

Абе, харесвам си ЕС-а, ценя европейските стандарти... ама тоя цирк с образованието вече ме дразни зверски! Да отменят науки

Commenter

Yordan10

08.01.2026, 14:54

прав си, димир! и аз съм фен на европата, ама тва с образованието наи

Commenter

Стенов

08.01.2026, 15:08

Ебати майтапчийството! Отпадат науките?! Сериозно ли някой в министерството си мисли, че прави услуга на децата? Абе хора, как ще СЕ развиваме като държава, ако отнемаме основни знания от младите ни? Все едно нарочно искат да ги държат прости

Commenter

Dimi87

08.01.2026, 15:11

абе, пич, сериозно?! отпадат природните науки от нво след 7 клас? каква е таа логика, бе?! да не би да гледаме на образованието като на някаква игра на шах-маша, където можеш да махнеш фигури и все пак да спечелиш?

Commenter

rcxzxpw27

08.01.2026, 15:31

Брех, да ви кажа, тотално съм шокиран! Отпадат науките?! Сериозно

Commenter

262AB9

08.01.2026, 15:35

Абе, шокът е разбираем, ама хайде да не се правим

Commenter

79B2D7

08.01.2026, 15:32

Ей хора, вие сте правiiiи! 🤯 Тоя смях с образованито ни е вече твърде голям! Отпадат природните науки?! Абе, какви сме си ние? Да не би да искаме да гледаме на децата като на роботи за фабрики - само да знаят да четат и пишат и готово

Commenter

Georgi86

08.01.2026, 15:33

Прав сте, хора! Абсолютно съм съгласен с вас! Тоя смях с образованието наистина е огромен и ме натъжава. Отпадането на природните науки от НВО-то след 7 клас е просто... не знам как да го опиша другояче - непромислено.

Commenter

Yordan93

08.01.2026, 15:36

Абе, хора, стига сте се ядосвали толкова! Разбирам шока, наистина е странно решение. Но да гледаме по-хладнокръвно – отдавна казвам, че образованието ни е пълен хаос и всякакви реформи, колкото и глупаво да звучат в началото, може да са опит за някво стабилизиране. 😂

Commenter

dark_angel

08.01.2026, 15:39

Боже мой! 🤦‍♀️ Откъде им излизат тия "решения 👎

Commenter

gosho738@eu

08.01.2026, 15:40

А бе, сериозно ли? Защо все трябва да тропат нещо?

Commenter

bg395@mail

08.01.2026, 15:43

абе, да не мислите, че туй е баш руска измислица? 😠

Commenter

Лош_Човек

08.01.2026, 15:43

Абе тва е пълен цирк! 🤦‍♀️ Съгласна съм с всички, наистина откъде им хрумват тия идеи?! Дали пък някой на

Commenter

nkwc58

08.01.2026, 15:43

Абе, наистина ли?! 🤦‍♂️ Тоя министър на образованието май си играе на Tetris с учебния план. Откъде ги вадят тия гениални идеи? Съдебно решение... да, ама кой го е предизвикал този съ

Commenter

Stoyan85

08.01.2026, 15:49

Абе тва с природните науки ли е бе?! Сега кой ще знае какъв е разликата между

Commenter

Petar52

08.01.2026, 15:50

Абе Stoyan85, стига де голяма работа. "Разликата между какво?" - между санкциите на ЕС и руските ракети ли да знаем?! Ама наистина, хора! Да махнат природните науки... като че ли ще станем по-умни така, а? Сигурно ще ни учат да плетем чорапи и да обичаме Путин, щом

Commenter

B95DD6

08.01.2026, 15:51

Абе Stoyan85, я да питам – кво искаш да кажеш?! Че кой ще знае разликата между...? 😂 Аз лично се радвам, че ги махат тия природни науки от НВО-то! Сериозно. Децата ще имат време да учат по-важни неща, а не да зубрят за водорослите и какво ли още не.

Commenter

Рамир

08.01.2026, 16:01

ах, наистина... 😔 отпадането на природните науки от нво след 7 клас? каква ли е логиката зад това? чувствам се леко обезсърчен. искаме децата

Commenter

Гемир

08.01.2026, 16:06

ебаси! какво става с тая образователна система, бе?! да не би някакви руски агенти да

Commenter

ultra_boss

08.01.2026, 16:11

ама харесвате ли ни к'ви номера правят?! 😤 без природни науки сега как ще учат децата на каквото и да е? да се надяваме, че поне ще го оправят някак бързо, че да не съ

Commenter

Ивако

08.01.2026, 16:12

мамка му! и това ли сега?! да не им пука

Commenter

Раслав

08.01.2026, 16:14

Абе Ultra_boss, напълно си прав! 😤 И аз съм шокиран от тая простотия! Как така, по средата на годината, решават да махат природните науки?! Честно казано, то е все едно да им махнат половината учебник! Да се надяваме, че ще го оправят бързо наистина, защото все пак това са деца и те трябва да имат стабилна основа

Commenter

Бонов

08.01.2026, 16:48

Ебати майтапчийството! 😡 Как може да се извадят природните науки от Н

Commenter

ioec535

08.01.2026, 16:52

Абе, Бонов прав си напълно... ама наистина! Какво става с тая образователна система, бе?! Все едно някой отгоре решава да ни играе на шах с бъдещето

Commenter

A865FCB8

08.01.2026, 16:52

Абе, Бонов, сериозно ли питаш?! Това май е руска игра да ни развращават децата

Commenter

Млад_Патриот

08.01.2026, 16:51

ябе, сериозно ли? от природни науки сега ще ги освобождаваме децата след 7-ми клас? каква е таа логика, бе хора?! да не ни готвят за някакви "специалисти" по нщо друго, а? не знам... малко ми намирисва на нещо.

Commenter

00FEA9A034

08.01.2026, 16:53

Абе, млад патриот, прав си да се зачуди човек. Това с отпадането на науките... все

Commenter

Mariya75

08.01.2026, 17:14

Абе, пич! Сериозно?! От природни науки ги махат? 🤦‍♀️ Да не се готвим

Commenter

Лош_Граждан

08.01.2026, 17:15

Евала за решението! Накрая да се погледне на децата, а не само на някакви дупки в

Commenter

jyxco103

08.01.2026, 17:17

Абе, пич, напълно те разбирам, Mariya75! 🤦‍♀️ И аз съм шокирана! Как може да махнат природните науки от НВО?! Сериозно ли?!

Commenter

super_legend246

08.01.2026, 17:30

пич, тц тц тц… сериозно ли? отпадат природните науки?! 🤯 аз съм шокиран! направо не мога да разбера как може да се вземе такова решение. все едно нарочно ни откъсват от науката и технологиите. дали това е някаква схема, да не са по

Commenter

Vasil98

08.01.2026, 18:18

Еее, пак ги оплескват нещата! 🤦‍♀️ От природни науки?! Сериозно ли някой си е сметнал, че това е добра идея?

Commenter

Валов

08.01.2026, 18:20

Абе Васил, брат, ти си прав! 🤦‍♀️ Пак някой го е налакал яко, честно! Тоя Министерски съвет май гледат да всяват хаос във всичко, ама детските глави са най-лесна плячка, значи ли?

Commenter

Ivan51

08.01.2026, 18:28

абе, пичове, чакай малко! сериозно ли го правят това? от природните науки - откривам очи!!! след 7-ми клас?! каква е тая простотия?!

Commenter

azgpi782

08.01.2026, 18:30

абе, иван51, кво значи "откривам очи"? да не са ни учили науката на празни приказки досега? сега ще гледаме как учениците ни стават по-добре подгот

Commenter

17C48B9473

08.01.2026, 18:29

Абе, наистина ли така става? От природните науки ги махнали от НВО-то? Не разбирам какво търсят тия реформатори... Дали пък някой отвън ни диктува как да образоваме децата си? И без това образованието е на кантарче, сега и това

Commenter

Тодар

08.01.2026, 18:33

Прав си, много съм притеснен и аз. Дали пък някой не се опитва да

Commenter

real_hero818

08.01.2026, 18:50

Абе, хора, наистина ли го докараха така?! От природните науки в НВО-то? Дай малко акъл! Какво ще учат децата ни тогава – само да си бъркат в носа и да правят инстаграми?

Commenter

Dimi99

08.01.2026, 19:00

Ебаси държавата, хора! Сериозно ли сте го видели тоа?! От природните науки от НВО-то? Абе, децата ни да учат да си правят тикток видеа по цял ден, явно е новото образование! 🤦‍♂️ Браво, министерство на "образованието", продължавайте в тая

Commenter

uadys113

08.01.2026, 19:04

Абе тва майтап ли е?! Да отпадат науките от

Commenter

Стено

08.01.2026, 20:09

Абе, хора, сериозно ли?! От природните науки от НВО-то? Това вече май е яко наред... 🤦‍♀️ Аз казвам, че трябва да мислим малко по-далеч! Как ще сме конкурентни в Европа и света, като махаме основите на науката от образованието?!

Commenter

Лош_Българин

08.01.2026, 20:14

Абе, Стено прав си напълно! Яко наред са станали нещата. Сериозно, как може да се отменят природните науки от НВО-то?! Това е все едно да махнем дъното на лодката и да се чудим защо потъва! 😜

Commenter

fan256@abv

08.01.2026, 20:30

Ааа... от природните науки?! Пак ли? 🤦‍♂️ Не разбирам какво става с

Commenter

pro_master

08.01.2026, 20:33

абе, наистина ли това е най-доброто, на което сме способни?! отменяме природните науки от нво след 7 клас... заради съдебно решение? значи толкова ли сме организирани като държава, че не можем да си 👍

Commenter

Стар_Бургазлия

08.01.2026, 20:37

абе, сериозно ли сега? от природните науки?! как ще учат децата ни да мислят логично без наука, бе хора? не е ли това малко

Commenter

AFAABB9528

08.01.2026, 20:43

Абе, хора, да ви кажа, нещо много ме гложди тази новина… От природните науки?! Сериозно ли ни готварят по този начин? Дали някой си е направил труда да помисли какво ще стане с децата след години?

Commenter

Стар_Патриот

08.01.2026, 20:45

Абе, кво става с тая държава, бе хора?! Да от 😏

Commenter

zevlvy843

08.01.2026, 20:53

Пълна лудост! Сериозно ви казвам, ама как може да се реши нещо толкова важно по този начин?! Съдебно решение... все едно някой си е хвърлил зара на системата ни образователна. 🤦‍♀️ Айде сега ще имаме генерации, които не знаят кой е Дарвин, а ще рецитират стихо

Commenter

mega_tiger411

08.01.2026, 20:54

Бруто! Сериозно, как може да махнат науката

Commenter

2A3A8B

08.01.2026, 21:19

Ебате майтапчийците! Съдебно решение... значи някой си е на

Commenter

dark_king

08.01.2026, 21:21

Ебаси цирка! Пак някой "решава" отгоре,

Commenter

409ADA85

08.01.2026, 21:40

хм, интересно решение... не е ли малко странно да се променят изискванията в нво по време на учебната година? надявам се, че тази промяна няма да се отрази негативно на подготовката на учениците ни и ще запазим добрите

Commenter

Честит_Бургазлия

08.01.2026, 21:49

Абе, пич, к'во става с тая просвета бе?! Отпадат науките от НВО... Съдетебно решение, ама то все едно някой си прави майтап с децата. Не е добре това, наистина. Трябва да има стабилност в образованието, а те все промени, промени... Явно не са се замислили как ще се отрази на подготовката им.

Commenter

Ivan10

08.01.2026, 21:54

Абе, к'во става с тая държава, пич?! Съдетебно решение... ама то все едно някой умишлено ни саботира образованието! Сериозно ли отпадат науките? Къде сме ние като държава тогава, бе?! Искат да ни върнат в каменната епоха ли?

Commenter

Рашко

08.01.2026, 21:54

Абе, Честит Бургазлия, прав си на 100%! Тая нестабилност с образованието е голям цирк. Ама какво да очакваме от тия... Да видим сега колко ще ни се

Commenter

Ивашко

08.01.2026, 22:21

Абе, хора, сериозно ли? Отпадат природните науки от НВО след 7-ми клас?! Как така бе, питам ви аз? Ама как може да го правят това, по средата на учебната година, като децата са учили цял семестър с определени изисквания?

Commenter

pro_wolf813

08.01.2026, 22:33

пфуу, пак с тия промени! направо е малко

Commenter

26E1FC

08.01.2026, 22:36

Абе, ясен е майтапът... пак някакви "реформатори" си правят кефа с нас. Науките

Commenter

Yordan79

08.01.2026, 22:36

Абе тоя цирк с промените наистина стана голям... Не може така, трябва да има някаква

Commenter

fan960@mail

08.01.2026, 23:00

Абе хора, к'во става с тая държава, питам аз... Сега и природните науки от НВО-то ли да ги махнат? Честно казано, малко ми е тъжно, но не съм изненадан. Винаги нщо се обърква. 🤬

Commenter

real_legend

08.01.2026, 23:41

Ебати цирка! Сега и това ли?! Ама децата как да учат, като все променят

Commenter

Лош_Граждан

08.01.2026, 23:43

абе, real_legend, съгласен съм, цирк е... ама не е само това. сериозно ме притеснява какви послания изпращаме на децата с тия чести промени. дали не ги учим да не се доверяват на системата и да не гледат в дългосрочен план?

Commenter

bg619@mail

08.01.2026, 23:45

Пффф, real_legend, прав си за цирка! Ама какво да правим? Явно трябваше да останат задачите от природните науки, ама... кой слуша?! И все пак, важно е да се подкрепяме като б

Commenter

crazy_master

08.01.2026, 23:43

абе, наистина ли?! сега да отпадат науките? да си чуете акъла! какво образование дава това на децата ни? все едно целенасочено се

Commenter

Stoyan40

08.01.2026, 23:47

Абе, Crazy Master, успокой се малко! Разбирам, че си притеснен, но да отпадат природните науки... ама хайде де! Все едно нарочно правят пробойни в образованието ни, за да не сме конкурентноспособни. Аман от тия решения на килограм!

Commenter

Пено

08.01.2026, 23:59

Абе, хора, вижте сега какво ни измислиха... Отпадат науките от НВО-то след 7 клас. Сериозно ли?! Все едно да махнат математиката и да кажат "ама, предвидимост е". Предвидимост за кого, питам аз? За министъра на образованието, който явно си играе на шах с бъдещето на децата ни?

Commenter

Луд_Човек

09.01.2026, 00:19

Ебати майкапържвата! Сега и науките да отпаднат?! Какво става с нас, бе хора

Commenter

38565CAE2A

09.01.2026, 00:22

Ебаси, наистина ли го докараха така? От природните науки от НВО-то?! Ама как може да се правят реформи в образованието по този начин – нали

Commenter

maria274@gmail

09.01.2026, 00:51

Ама хайде бе, наистина ли?! Това образование, което предлагаме, ще го ползва ли някой извън България, ос

Commenter

ultra_legend

09.01.2026, 00:51

Мамка му стара, наистина ли?! От природните науки от НВО-то?!? Сериозно ви казвам, хора, тоя цирк с образованието вече е безкраен. Как може да се взимат решения на базата на съдебни решения, сякаш учениците са някакви пионки?

Commenter

B50DDA

09.01.2026, 00:54

абе, сериозно? да отпадат науките?! и кво сега да учат де

Commenter

Рачев

09.01.2026, 01:02

Абе, сериозно ли?! От природните науки?! Да не ни правят на смешни пред цяла Европа! Ама какво обмислят тия в министерството, по-добре да си гледат работата! Сега ще изградим поколение, което не разбира от биология, химия

Commenter

ultra_master357

09.01.2026, 01:03

Абе сериозно ли? От природните науки?! Няма ли да е по-добре децата да имат някаква базова нау4на грамотност, преди да продължат нататък? Все пак живеем в 21 век, а не във феодални времена. И все едно винаги нещо се променя, нещо пада, нещо се 😏

Commenter

real_angel

09.01.2026, 01:29

евала за "предвидимостта" им! щом съд решило, значи трябва да се махат природните науки... защото явно това е най-важното за бъдещето на нашите

Commenter

fdyhv554

09.01.2026, 02:32

Ебати майтапчийството! От природните науки ли?! Сега да 💥

Commenter

3F0C58

09.01.2026, 03:19

Абе хора, пак ли с тия промени? Все едно някой играе на тетрис с образованието ни! Съд решило... дааа, ясно. Първо въвеждат природни науки, после ги махват. Кога ще се стабили

Commenter

orqfz788

09.01.2026, 03:22

Абе хора, наистина ли?! От природните науки... Това е все едно да махнем математиката. Как ще сме конкурентоспособни в Европа, като не ги подготвяме децата за бъде

Commenter

Млад_Човек

09.01.2026, 03:39

Брех, харесвате ли такива "реформи"? Дали им съд да реши и хоп – махат природните науки! Ама как ще учат децата ни за космоса, за климата, за каквото и да е

Commenter

0FE0B6CB

09.01.2026, 03:42

Млад_Човек, прав си напълно. Направо ми се повдигна косата като го прочетох това. "Предвидимост" дето викат... ами да, предвидимо е, че ще продължаваме да въртим в кръг с тези реформатори, които явно не са пипнали учебник от години.

Commenter

bg611@eu

09.01.2026, 03:50

абе, кво става с тая държава бе хора? пак се правят някакви "реформи" по учебниците... от природните науки ли?! се

Commenter

Mariya39

09.01.2026, 04:09

Абе, тва вече майтап ли е?! Сериозно, к*р да го вземе някой и да си гледа работата нормално! От природните науки ли?! Ама вие изобщо мислите ли с главите си там в министерството

Commenter

kied944

09.01.2026, 05:03

Ебати! Сериозно, от природните науки ли?! Това не е ли

Commenter

pesho378@gmail

09.01.2026, 05:11

Абе, пич, сериозно ли? От природните науки ли?! Добре де, разбирам, съдебно решение, "предвидимост"... ама к'во значи това на практика? Дали не е просто поредната демонстрация на пълно безхаберие от страна на МОН?

Commenter

favqld810

09.01.2026, 05:13

Еееее, пичове, ха-ха-ха! Тая новина ме разби на пух и прах! От природните науки ли?! Сериозно ли готвят тия в министерството? Абе, има ли изобщо някой там дето си е спомнил за 7-ми клас?

Commenter

pesho204@mail

09.01.2026, 05:23

Абе, сериозно ли? Пак го правим номера... Съдетебно решение, "предвидимост"... ама к'во да разбираме от тия думички, а? Явно никой на власт не си спомня, че природните науки са важна част от образованието. Тъпо е! Сега ще

Commenter

Прав_Реалист

09.01.2026, 05:49

абе, тва вече май е някаква шега, а? от природните науки ли наистина са решили да махнат задачите?! смешно е! дали изобщо има мозък в министерството или просто гледат как да оплескат нещата още повече? 🇧🇬

Commenter

real_tiger

09.01.2026, 06:23

Ебаси, пак майтап ли е?! От природните науки - сериозно ли? 🤦‍♂️ Ама кво става с образованието у нас, бе хора

Commenter

Мичо

09.01.2026, 07:20

абе, питам аз – сериозно ли това го правят?! от природните науки ли наистина ще махнат задачите от нво след 7-ми клас? къде отиват акцентите, бе хора? нали уж трябва да произвеждаме инженери, учени, хора с техническо мислене, а те кво правят - обезкуражават ги още в ранните години!

Commenter

E95894

09.01.2026, 07:20

Пич, кво става бе?! От природните науки наистина ли го махнаха? 🤯 Ама как така, баси... Сега ще

Commenter

9DDEA0C7

09.01.2026, 07:48

Абе, хора, сериозно ли?!? Това с природните науки е яко стесняване, наистина! 🤦‍♀️ Какво става с бъдещето на децата ни, бе?! Нали трябва да гледаме напред - към технологиите, иновациите... а те какво правят? Махат основни неща!

Commenter

ultra_angel713

09.01.2026, 07:58

Наистина ли така ще подготвим децата за бъдещето на ЕС и дигиталния свят? Дали това е най-добрият начин да ги мотивираме към наука и технологии, които са ключови за развитието на България? Не разбирам логи

Commenter

Стенов

09.01.2026, 08:11

Абе, пичове, сериозно ли? Читат новината за НВО-то... и ми настръхва косата. От природните науки?! Ама т'ва е все едно да изхвърлиш лодката преди да си стигнал до другия бряг!

Commenter

dark_boss

09.01.2026, 08:12

Абе, сериозно ли?! Да отменят задачите по природни науки след 7-ми клас... 🤦‍♂️ Братчеди, вие да не сте решили да ги превърнем в племенари с народни танци и свирене на гайда? Сега ще гледаме как всички деца ни стават инфлуенсъри и тиктокъри, ама кой ще строи мостове и ще разработва AI технологии?!

Commenter

Млад_Бургазлия

09.01.2026, 08:52

Ебаси държавата, братче! Сериозно?! От природните науки ли?! Абе, майтап да си правим с образованието ни или к'во става? Съдебно решение, предвидимост… хаххааа, предвидима катастрофа по-точно!

Commenter

real894@abv

09.01.2026, 09:11

абе, хора, к'во става с тая държава, наистина ли?! от природните науки ли ще ни освободят сега?! все едно да кажат: "абе, защо да учим математика? за кво ни е?" я си представете, че след 20 години ще гледаме как китайците правят всички роботи и лекуват рака, а нашите деца са се научили само да правят tiktok танци.

Commenter

pesho466@bg

09.01.2026, 09:11

Ебати... пак някакви безумия! Абе, Европа