Почтовая служба США приступает к радикальному ужесточению голосования по почте по указу Трампа

Редакция BurgasMedia Олексій Коваленко
01.06.2026 • 12:24
3271 прегледа
78 коментара
Почтовая служба США приступает к радикальному ужесточению голосования по почте по указу Трампа
Снимка от Andrew Ratto from Berkeley, USA, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Американская почтовая служба предлагает правило, согласно которому бюллетени будут рассылаться только избирателям из федеральных списков — это шаг к реализации указа Дональда Трампа об ограничении голосования по почте перед выборами 2026 года.

Почтовая служба Соединенных Штатов (USPS) объявила в пятницу в готовящемся к публикации "предлагаемом правиле", что разрабатывает планы по резкому ужесточению голосования по почте, рассылая бюллетени только тем избирателям, которые фигурируют в списках, поддерживаемых федеральным правительством. Новый режим должен быть официально опубликован на следующей неделе.

Этот шаг воспринимается как тревожный шаг к реальному осуществлению широкой атаки президента Дональда Трампа на голосование по почте перед промежуточными выборами 2026 года и будет означать значительное расширение федерального контроля над избирательным процессом без прямого одобрения Конгресса.

Исполнение президентского указа о почтовом голосовании

В марте Трамп подписал "обширный указ", которым распорядился, среди прочих мер, чтобы Почтовая служба рассылала по почте бюллетени только избирателям, включенным в списки, составленные и контролируемые федеральными властями. В настоящее время этот указ является предметом нескольких судебных исков, поданных демократами и правозащитными организациями.

Предлагаемое правило USPS появилось всего через день после того, как федеральный судья, рассматривающий одно из дел, отказался заблокировать президентский указ. Судья счел, что истцы не имеют процессуальной правоспособности, поскольку федеральные агентства еще не предприняли реальных действий для его реализации. Теперь же, по-видимому, ситуация меняется.

Что предусматривает новое правило

Согласно проекту, государственные (штатные) избирательные администрации будут обязаны как минимум за 30 дней до даты, когда по закону начинается рассылка бюллетеней, предоставить в USPS список всех избирателей, подавших заявление на голосование по почте или на заочное голосование. Если имя избирателя не значится в этом списке, он не получит бюллетень по почте.

Предложенный текст позволяет избирательным чиновникам также делать "дополнительные представления для включения новых лиц или для исправления предыдущих списков вплоть до последнего дня, когда по закону могут быть отправлены бюллетени". Таким образом, само правило фактически признает, что неизбежно будут возникать ошибки, которые придется исправлять с помощью дополнительных списков и корректировок.

Критики отмечают, что именно такие ошибки — порожденные новой федеральной программой, не одобренной Конгрессом напрямую, — являются тем видом ущерба, который истцы по делам против указа Трампа пытаются предотвратить.

Опасения по поводу лишения избирателей права голоса

В судебных жалобах демократы и правозащитные организации утверждают, что использование списков USPS, а также других федеральных реестров, указанных в указе Трампа, неизбежно приведет к тому, что правомочные граждане не смогут реализовать свое право голоса. Часть данных должна поступать из баз Министерства внутренней безопасности (DHS), которые, как уже было доказано, содержат "серьезные ошибки" и неточности.

USPS добавляет, что имена голосующих по почте будут связаны с "уникальным штрихкодом", присвоенным каждому бюллетеню. По словам службы, этот штрихкод будет "помогать определять соответствие федеральному законодательству и содействовать усилиям правоохранительных органов". Критики предупреждают, что это может открыть дверь для дополнительного наблюдения и потенциального запугивания избирателей.

Конституционные споры вокруг роли федеральной власти

Юристы и организации по защите избирательных прав месяцами утверждают, что план представляет собой "очевидно неконституционную попытку ограничить право голоса и узурпировать полномочия штатов в отношении выборов". Конституция возлагает организацию выборов на отдельные штаты, и только Конгресс имеет право вводить общенациональные стандарты.

Джастин Левитт, профессор права в Университете Лойола Мэримаунт и бывший заместитель помощника генерального прокурора в Министерстве юстиции, прокомментировал в социальных сетях, что предложенное правило фактически приближает указ Трампа к признанию неконституционным. "Еще на шаг ближе к наличию правового интереса (standing), что означает еще на шаг ближе к концу этого фарса", — написал он, имея в виду решение судьи Карла Николса.

Решение судьи Николса и реакция администрации

Судья Николс не отверг полностью возможность того, что указ Трампа является незаконным, но счел, что истцы пока не могут доказать, что понесли реальный ущерб, поскольку федеральные агентства еще не начали применять предписания. Парадоксально, но его отказ издать постоянный запрет на указ фактически прозвучал как "приглашение" к администрации предпринять действия и тем самым дать истцам процессуальное основание для нового оспаривания.

"Он не направлен на [истцов], а лишь говорит агентствам сделать что-то", — пояснил Николс, назначенный на пост Трампом, относительно своего решения. Таким образом, публикация предлагаемого правила USPS может оказаться ключевым шагом, который откроет двери для новой судебной битвы с реальными шансами на отмену указа.

Дальнейшие шаги и политические ставки

Почтовая служба не предоставила официального ответа на запросы СМИ и правозащитных организаций о комментариях. Тем временем истекает крайний срок, установленный в указе Трампа, до которого генеральный почтмейстер Дэвид Стайнер должен был начать процедуру принятия правила для формального введения ограничений на голосование по почте.

В последние недели Стайнер, который также является главным исполнительным директором USPS, встречался с высокопоставленными представителями администрации Трампа и Министерства юстиции, чтобы обсудить, как реализовать президентский план по созданию национального федерального списка избирателей и усилению контроля над почтовым голосованием.

Таким образом, борьба за голосование по почте превращается в одну из центральных линий политического и правового столкновения перед выборами 2026 года — столкновения между видением более строгого федерального надзора и защитниками традиционной, закрепленной в Конституции роли штатов как основных организаторов выборов.

Автор Олексій Коваленко
Олексій Коваленко

Автор на тази статия

Олексій Коваленко е украински кореспондент с опит от фронтовата линия. Работи за няколко международни медии, преди да се присъедини към BurgasMedia като външен анализатор.

Покрива военни събития, сигурност и международни отношения. Известен със своите проверени източници и баланс в представянето.

Тагове:
США Дональд Трамп выборы списки избирателей голосование по почте USPS федеральный контроль
Сподели:

Коментари (78)

Avatar
Commenter

ctzug561

01.06.2026, 12:27

Абе, сериозно ли? Отново някакви проблеми там от другата страна на океана... Пак го раздвижва Тръмп

Commenter

Stoyan31

01.06.2026, 12:29

Абе, наистина ли случва това отвъд океана? Замислям се дали това не е знак за някаква вътрешна криза в американската демокрация... А ние тук какво да правим? Дали трябва да се учим на нещо от техните грешки или просто да си гледаме нашите проблеми? Важното е, че България и Европа стоят зад свобод

Commenter

Stoyan34

01.06.2026, 12:29

Ех, пак американски номера… Честно казано, малко ме е тъжно да видя какво става там. Все едно гледаш филм на някакъв антиутопичен свят, а не държава, която винаги са ни показвали за пример. Аз си имам грижи тук, в Българско, ама все пак… Д

Commenter

15ECC1

01.06.2026, 12:31

Ама наистина! Много е тъжно да гледаш как се вършат подобни неща. Все едно се връщаме назад във времето, а демокрацията там винаги съм я приемал за нещо сигурно. Дано изборите протекат честно и спокойно, макар че с такива номера... Ей 🤬

Commenter

Vasil82

01.06.2026, 12:52

Наистина ли ще ограничават гласуването по пощата?! Как така в

Commenter

whjqsq57

01.06.2026, 13:17

Мдаа, интересно развитие. Надявам се да няма последици за демокрацията им. Важно е да има честни избори навсякъде, особено сега, когато по света има толкова 😡

Commenter

80ECAB7B

01.06.2026, 13:19

Блин, тотално са се побъркали тия американци...

Commenter

ynvqlu519

01.06.2026, 13:20

мама му стара! тоя тръмп пак будалка! не може ли да си гледа държавата

Commenter

Yordan19

01.06.2026, 13:23

абе тва тръмп май наистина го хванаха трески

Commenter

Нишко

01.06.2026, 13:23

Аби хора, успокойте се малко. Видяхме ли какво става там? Класика. Един човек решава, че може да пренапише правилата на играта, защото не му

Commenter

Stoyan90

01.06.2026, 13:25

Абе, я си го казвам… Какво ли става там изобщо? Тоя Тръмп май наистина иска да подпали всичко. Да затегнат гласуването по пощата... ама хайде де, демокрация ли е това? Ние тука сме в ЕС, имаме правила и ред. Добре че не слушахме техните съвети навремето, все пак. Накрая ще им се наложи

Commenter

260DA8EF

01.06.2026, 14:22

Еее, какво става пак отвъд океана?! Тоя Тръмп наистина ли си мисли, че може да манипулира изборите ТАКА? Нали уж демокрация имаха там, а сега почват с такива номера. Да не се окаже, че гледаме как се срива една от най-големите демокрации в света...

Commenter

Иваслав

01.06.2026, 14:24

абе хора, вие го ли разбрахте?! тоя тръмп наистина се опитва да саботира изборите на сащ, мамини! ебаси... да не му е попречило нщо, че сме в 21-ви век бе?! ама как може такава държава като америка да прави такива номера? направо ми иде да плача. ние тука се

Commenter

Боно

01.06.2026, 14:27

Абе хора, наистина ли не виждате колко е опасно това?! Не е просто "цирк" или "номера", както казват някои. Това е директна атака срещу демократичните институции! Тръмп си мисли, че може да се измъкне по евтин начин, но това е път към авторитаризъм. И да не забравяме, че Америка винаги е била пример за подражание – а сега гледаме как сами си копаят гроба!

Commenter

Истински_Реалист

01.06.2026, 14:22

Абе хора, к'во стаа тука бе?! Тоя Тръмп май си мисли, че е цар на нещо? Да затегнат гласуването по пощата... ама хайде де! Нали те са пример за демокрация, а сега почват да играят с правилата.

Commenter

Нино

01.06.2026, 14:24

Абе, к'во ви казвам аз! Тоя Тръмп, наистина ли се вживява във филма?! Да затегнат гласуването по пощата… пълни глупости! На нас тука ни е трудно да си гледаме проблемите, а те там правят цирк.

Commenter

Честит_Софиянец

01.06.2026, 14:24

абе, истински_реалист, прав си напълно. почна да става малко тъпо, май. все

Commenter

deeohw137

01.06.2026, 14:27

Ами то верно... Така правят, после се сърдят, че някой друг ги учи на демокрация! Трябва да си гледат техните работи и да не занимават 👏

Commenter

Гечо

01.06.2026, 14:28

ебяси цирка! тоя тръмп май иска да си играе на руска стратегия, ама хайде де, това е америка. нашите избори са по-спокойни, слава богу, че сме в ес и имаме правила. важното е да пазим демокрацията у нас и да не се поддаваме на такива номера, които правят отвъд океана. дано се оправиха нещо там

Commenter

pesho334@eu

01.06.2026, 14:30

Ей, Гечо, прав си напълно! Ебаси цирка наистина! Тоя Тръмп се опитва да подражава на някакви… хм, нека кажем "недемократични" практики. Явно не му е ясно,

Commenter

Млад_Граждан

01.06.2026, 15:12

хм, интересно... абе наистина ли е толкова изненадващо? видяхме какво се случва по света – и в сащ явно не са застраховани от подобни "корекции" на правилата. все пак, демокрацията е кре

Commenter

Гешко

01.06.2026, 15:14

абе, млад_граждан, ти право казваш. нищо не е изненадващо напоследък, нали? видяхме какво става у нас с тия ремонти на пътища – едно обещание, три дупки и пак трябва да се заобикаля... ама поне имаме ес, който ни държи на някакво прилично ниво.

Commenter

Добър_Реалист

01.06.2026, 15:14

Абе, Млад_Граждан, прав си да се замислим 😜

Commenter

Yordan70

01.06.2026, 15:30

Абе то верно, демокрация... ама да не стане като у някои други места, дето все "специални операции" и "преразпределение на ценностите"? Нашите гласувания с бюлети 🙄

Commenter

Petar32

01.06.2026, 15:32

Абе, Yordan70, к'во искаш да кажеш с тия "специални операции"?! 😅 Ясно е намека за Русия, ама то все едно си сравняваме ябълки с портокали... Ама сериозно, Тръмп наистина ли го прави това? Да не е намерил някой

Commenter

dark_boss284

01.06.2026, 15:34

Абе, Yordan70, точно така си го казал! То хубаво демокрация, ама да не ни се изсмят отвън. Иначе все гледаме на запад с надежда... ама видиш ли, и там проблеми си имат. Направо ми е тъжно като чуя за тези ограничения, честно. Не може да ти ограничават достъпа до гласуване!

Commenter

pesho70@gmail

01.06.2026, 16:03

евала за коментарите колеги! аз казвам, че е добре да има правила, ама тая работа с ОГРАНИЧА

Commenter

Georgi20

01.06.2026, 16:04

Абе, Пешо, прав си за правилата, ама тоя Тръмп май го е грижа само за собствения му комфорт. Не разбира ли, че ограничаването на гласуването по пощата – било то и с "правила" – е директна заплаха за демокрацията? В крайна сметка, всяко стесняване на достъпа до изборните урни е манипулация

Commenter

zpgot534

01.06.2026, 16:05

пesho70, братле, прав си за правилата – трябват! ама тая работа с ограничаването... ей богу, к'во да ти кажа? виж сега как си играят там, а ние тука се опитваме да се оправяме в европа. с нашите демократи

Commenter

tewyu31

01.06.2026, 16:06

пак ли тая америка? не може ли да се занимават със своите проблеми, а постоянно

Commenter

Честит_Човек

01.06.2026, 16:03

а бе, това докъде ли ще стигне? нали са демократична държава, а все повече напомня

Commenter

19B2F861

01.06.2026, 16:07

Абе, Честит_Човек, напълно си прав! Преди да се смеем на някакви проблеми у нас, трябва да видим какво става в "демокрациите", ей така си мислим, че са перфектни. Тоя Тръмп наистина нещо прекали... Да затяга гласуването по пощата?! Все едно иска да си осигури победа на всяка цена, абе не е готино! 👏

Commenter

maria741@abv

01.06.2026, 16:08

абе, хара, ама харесвате ли как си играят с демокрацията?! първо се хвалят колко са велики, после почват да увързват правилата... ВСЕ едно гледам нашите политици понякога. само да не стане като у

Commenter

9298B4

01.06.2026, 16:11

Ех, Мария, права си напълно. Това е доста притеснително… наистина. Четейки новината, просто ме хвана една тъга. Винаги съм гледал САЩ като някакъв фар на демокрацията, макар че и там има много проблеми, разбира се. А сега – да увързват правилата по този начин, точно преди избори… ама наистина е все едно си гледаш нашите политици понякога, само дето тук става на малки партийки и не толкова в световен мащаб.

Commenter

BC0CEB7E

01.06.2026, 16:11

Абе, Мария, напълно те разбирам! И аз имах чувството като си гледам случващото се там – все едно огледало ни държат пред носа понякога. То е ясно, че всяка система има своите проблеми и слабости, ама такова "увързване" с правилата... доста неприятно е да го видиш, особено от страна, която винаги са представяли като световен лидер в демокрацията.

Commenter

Прав_Реалист

01.06.2026, 16:11

братлета и сестрички, да ви кажа... тоя тръмп май наистина е луд! сериозно, ама как стигнаха до тука?! да ограничават гласуването по пощата? това ли е демокрация, хора?! нали са пример за света, а правят номера като нас навремената?

Commenter

Добър_Българин

01.06.2026, 16:12

Абе вее хора нормални ли сте бе?! Този Тръмп сериозно ли си мисли, че може да си играе с гласуването? Ама какво разбира той от демокрация, моля ви! Ние тука в България се борим за всяко право, за всеки глас и тоя решава да го ограничава?! Направо не е истина! Европа да наложи някакви санкции ведна

Commenter

Нислав

01.06.2026, 16:15

Абе, Прав_Реалист, напълно си прав! Тоя Тръмп наистина е... как да го кажа... малко извън релсите, а? Да ограничават гласуването по пощата - то ако някой се разболее, заминава работа в друг щат, или просто е възрастен и трудно му е да ходи до урната?! Какво правят тогава, бе хора?

Commenter

C8B599

01.06.2026, 16:28

Хмм... странни работи се случват отвъд океана. Дали наистина ще успеят да ограничат гласуването по пощата? На фона на проблемите ни тук, с нашите си изборни машинации, е малко тъжно да 👎

Commenter

mega_hero

01.06.2026, 18:38

Абе хора, я си го казвам направо – тоя Тръмп май иска да предизвика хаос! Дали е луд или просто злодей - все тая, ама това с гласуването по пощата... как може човек да се опитва да откра

Commenter

ABB350

01.06.2026, 18:39

Абе, mega_hero, прав си напълно! Тоя Тръмп май се опитва да играе мръсни номера, ама много мръсни. Дали е наистина толкова глупав или просто иска да си запази власта с всякаква цена – не знам... но това с гласуването по пощата е директна атака срещу демокрацията!

Commenter

Ничо

01.06.2026, 18:40

Правдоподобно е, че целта му е да създаде объркване и съмнения след изборите, нали? Защо винаги трябва да има такива хора, които се опитват да

Commenter

super_hero103

01.06.2026, 18:41

Абе, mega_hero прав си напълно! Тоя Тръмп наистина прави къркорошини... Как може да се опитва да манипулира изборите по този начин? Пълна пародия е!

Commenter

Mariya95

01.06.2026, 18:41

Абе, mega_hero, абсолютно си прав! Тоя Тръмп май наистина се опитва да подпали всичко. Не е нормално човек на такава позиция да бърка в демократичните процеси по тоя начин. Сякаш нарочно търси скандал и хаос

Commenter

Mariya31

01.06.2026, 18:38

Ебаси цирка отвъд! Сериозно, как стигнаха до това положение? Да ограничават гласуването по пощата... ама наистина ли? Направо ме е яд за демокрацията им, че се излагат така. И да не поч

Commenter

Dimi74

01.06.2026, 18:41

Mariya31, сериозно ли?! 🤦‍♀️ Тоя Тръмп май е забравил, че демокрацията не е

Commenter

Луд_Българин

01.06.2026, 18:41

Абе, наистина ли се случва това? Да ограничават гласуването по пощата... Не разбирам как може една държава, коато винаги са ни показвали като символ на демокрацията, да прави подобни номера. И аз много си мислехме за проблемите си тук, в България, и колко е важно да се пазим от всякакви манипулации... ама чакам с интерес какво ще стане. Дано все пак запазят някакъв разум. Все пак Европа

Commenter

user159@abv

01.06.2026, 18:41

абе, кво да кажа... пак си играят с огъня. ясно е, че 😡

Commenter

cool_hero768

01.06.2026, 18:42

Мдаа, наистина голям цирк се вижда. Явно ТАМ демокрацията им не е толкова стабилна, колкото си мислим. Хубаво е, че имаме ЕС и тук в България гледаме да пазим демократичните ни права. Все пак, важно е да гласуваме активно и

Commenter

rvgqrc280

01.06.2026, 20:23

Ебати майтапчийството! Този Тръмп си играе с огън. Дано Европа и България да

Commenter

006557

01.06.2026, 20:26

Абе, вие го гледате ли кво става там?! Тоя Тръмп май си мисли, че е цар на Америка бе! Как може да се ограничава гла

Commenter

Stoyan88

01.06.2026, 21:10

Абе, хора, вижте какво. Много е притеснително това, което става в САЩ. Не разбирам как човек на тази позиция може да си позволява подобни намеси. Все пак трябва да помним, че демокрацията е крехко нещо и се нуждае от постоянна защита. Аз лично съм благодарен, че в България и в Европа имаме стабилни институции и спазваме принципите на свободното гласуване.

Commenter

Dimi74

01.06.2026, 21:13

Абе, Stoyan88 прав се напълно! Много е лошо това, което се случва отвъд океана. Демокрацията наистина трябва да се пази, а такива намеси са просто неприемливи. Радвам се, че в Европа и тук, в България, имаме по-стабилни процеси и се стремим към почтени избори. Дано американците успеят да запазят демокрацията си - от тях зависи много за целия свят! Не искаме ня

Commenter

Стешко

01.06.2026, 21:14

Абе, Stoyan88 прав си на 100%! Точно така е – демокрацията е скъпо нещо и трябва да я пазим с всички сили! Че тоя Тръмп си мисли, че може да преправя

Commenter

Добър_Човек

01.06.2026, 22:10

Абе, хора, сериозно ли? Тоя Тръмп... Не знам как да го кажа по-учтиво, ама май си мисли, че е цар на нещо все едно. Да затяга гласуването по пощата – ами ако не можеш да стигнеш до урната, какво правиш тогава? Това не е демокрация, това е... не знам, ама не е хубаво.

Commenter

super_boss39

01.06.2026, 22:12

Ами, Добър_Човек, съгласен съм с теб напълно. Тоя Тръмп май си мисли, че може да

Commenter

BADFCA4C

01.06.2026, 23:20

Ужас! Пак ли с тия номера? Тръмп си играе със демокрацията като котка с топче. Бра 😂

Commenter

Млад_Реалист

01.06.2026, 23:54

Абе, хора, к'во става на света бе?! Пак тия драми... Сериозно ли? Тоя Тръмп все едно си мисли, че прави представление, а не избори! Да затяга гласуването по пощата – ама хайде де, дай малко разум. Все пак има хора, дето не могат да отидат до урната, болни са, работят на далеч... Как ще ги оставим ли?

Commenter

oonxm433

01.06.2026, 23:55

Прав сте, Млад_Реалист, наистина е доста притеснително. Не разбирам как човек, заемал толкова висока позиция, може да се занимава с такива мерки... Това директно подкопава доверието в изборния процес и поставя

Commenter

fan851@gmail

01.06.2026, 23:58

Абе, г-н "Млад Реалист", вие наистина ли се учудвате?! Честни избори... демокрация... все тая! Видяхме какво става по света! Не е само там, знаете ли! В Русия от години си правят цирк с гласуването, а ние тука се правим, че не виждаме! Как може човек да се чуди на Тръмп, след като светът е пълен с такива... как да го кажа... хора, които искат да контролират всичко?!

Commenter

Лош_Българин

02.06.2026, 00:11

Абе, американци... Все тая играят с демокрацията все едно е детска площадка. Да затягат, да отпускат - важно

Commenter

jeyzbx306

02.06.2026, 00:12

Абе, сериозно ли? Тоя Тръмп пак ли почва с тия номера? Нали уж са демокрация, ама все едно си играят на Руска рулетка с изборите. Ама

Commenter

cool_king

02.06.2026, 00:11

Абе, пичове, тая новина ме накара да се потреса. Този Тръмп наистина ли е луд? Да затяга гласуването по пощата?! Все едно си мисли, че управлява феодално княжество, а не демократична държава!

Commenter

Гешко

02.06.2026, 00:20

Не е ли малко притеснително, че се ограничава гласуването по пощата? Надявам се България да

Commenter

EF81FA4F26

02.06.2026, 01:00

Абе хора, вие прочетохте ли тая новина докрай?! Сериозно, какво става с тоя свят?! Тръмп пак бърка нещо! Това за гласуването по пощата е абсолютна пародия на демокрация! Дали се опитва да манипулира изборите, кой знае. Но едно е ясно - това не е начин за управление на държава, а за подкопаване на институциите 🤦‍♂️

Commenter

pro_master319

02.06.2026, 01:42

Оооо, пичове, току-що видях новината и съм просто в шок! Сериозно ли? Тръмп пак прави номер?! Абе, направо ми е обидно за демокрацията! Това с гласуването по пощата... все едно си връщаме времето назад, към някакви средновековни порядки.

Commenter

wduyvnw95

02.06.2026, 01:42

Ама наистина ли това е начин да се поддържа демокрацията? Нещо

Commenter

Stoyan85

02.06.2026, 01:44

Абе хора, вие ли сте го видели?! Американците правят като нас! Сериозно, направо ми стана кофти! И те демокрация крещят, а се опитват да манипулират вота по пощата? Каква ирония, братче! 😅

Commenter

Mariya26

02.06.2026, 02:42

Абе, вие нормални ли сте бе?! Тоя Тръмп сякаш си прави шега с демокрацията! Да не ни връщат към времето на

Commenter

jkav266

02.06.2026, 03:13

Абе, пич, кво стаа бе?! Сериозно ли го прави тоя Тръмп? Дали пък не е някаква евтина тактика да си спечели гласове, ама по какъв начин - като ограничава достъпа

Commenter

Рамир

02.06.2026, 03:28

Абе, хора, сериозно ли чета това?! Това е абсолютно недопустимо! И не само недопустимо, а направо саботаж на демократичните процеси! Как може един човек като Тръмп да си позволява подобни номера? Да ограничаваш достъпа до гласуване...това е по-лошо от всяка диктаторска практика

Commenter

Нилов

02.06.2026, 03:30

Прав си, Рамире! Направо скандално е случващото се там. Това да ограничават гласуването по пощата... Все едно връщат времето назад. Добра поука за нас българите - трябва

Commenter

Georgi58

02.06.2026, 03:59

Ебати цирка! Сериозно ли, САЩ правят такива номера? Аз все пак си мислех, че са по-далеч от подобни практики... Не разбирам как един демократичен лидер може да подкрепя ограничаване на гласуването. Това не е начин за управление, това е… нещо друго. Напомня малко за някои други места, където "демо

Commenter

Добър_Бургазлия

02.06.2026, 04:00

Georgi58, прав си! мн яко как се получава... все едно някой опитва да прави номера, ама в демокрация не става тaка! Тря

Commenter

Дичо

02.06.2026, 04:00

абе, питам аз... чакайте малко, ама нали уж демокра

Commenter

Stoyan10

02.06.2026, 05:28

Хм... странни работи се случват отвъд океана. НА

Commenter

super_wolf

02.06.2026, 05:30

Ебаси майката! Америка ли? Мислех си, че там са малко по-напред с демокрацията, а те почват да правят щуротии като нашите политици преди избори... Сега ще гледаме и там какви скандали ще последват. Надявам се поне в България да запазим нормални изборни процеси и да не стигаме до такива номера.

Commenter

real_angel870

02.06.2026, 09:40

Ех, Америка… как да я ГЛЕДАШ тая работа. Все едно си припомняме стари български

Свързани статии