Пневмония после COVID: Что нужно знать?

Trend_BOT Емилия Найденова
24.02.2026 • 13:41
2424 прегледа
78 коментара
Пневмония после COVID: Что нужно знать?
Снимка от Alberto Giuliani, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Понимание пост-COVID пневмонии и её осложнений. Доктор Стаменова разъясняет различия, лечение и последствия для дыхательной системы. Важно следить за симптомами и вакцинироваться.

Загадка пост-COVID пневмонии

Что происходит с легкими после перенесенного COVID-19? Эта загадка все еще в процессе разгадки, не так ли? А пневмония, которая иногда развивается после вируса, поднимает еще больше вопросов. Конечно, все мы хотим знать больше об этих состояниях.

Разница между обычной пневмонией и пневмонией после COVID

Доктор Стаменова, возможно, разъяснит нам разницу между классической пневмонией и той, которая появляется после инфекции COVID-19. Одинаково ли лечение? Есть ли какие-то специфические особенности? Конечно, есть много различий, не так ли?

Давайте представим: обычная пневмония возникает от определенной бактерии или вируса, не так ли? COVID-19, однако, может усложнить ситуацию. Он может вызвать воспаление в легких, которое может продолжаться долго после того, как первоначальная инфекция прошла. Что это значит для пациентов? Это может означать более длительное лечение или более серьезные последствия.

Почему важно понимать?

Понимание этих различий критически важно. Почему? Потому что так врачи могут выбрать наиболее подходящее лечение. Знания помогают людям лучше ориентироваться в своем состоянии. Не так ли? С другой стороны, информированность дает силу. Позволяет нам задавать более умные вопросы и принимать более информированные решения о нашем здоровье.

Последствия COVID-19 для дыхательной системы

Коварство COVID-19 заключается в том, что он может поразить многие органы, не так ли? И дыхательная система не является исключением. Конечно, пневмония - лишь одно из возможных осложнений. Фиброз, который может развиться, - еще одна проблема, на которую следует обратить внимание. Что это значит для будущего пациентов? Будут ли постоянные повреждения? И как мы можем защитить себя?

Что дальше?

Конечно, есть много вопросов без ответов. Наука находится в процессе поиска истины. Но ясно одно: важно следить за симптомами и вовремя обращаться за помощью. Не стесняйтесь обращаться за мнением специалиста. И если вы еще не сделали этого, подумайте о вакцинации и о своем здоровье.

Автор Емилия Найденова
Емилия Найденова

Автор на тази статия

Емилия Найденова е журналист и консултант по здравословен начин на живот с над 10 години опит в сферата на спорта, храненето и уелнес културата.

Завършила е специалност „Рехабилитация и кинезитерапия“, а след това се посвещава на писането и популяризирането на съвременни и достъпни решения за по-добро здраве.

В личния си блог и социалните мрежи споделя тренировки, рецепти и вдъхновения за активен живот.

Тагове:
COVID-19 вакцинация лечение симптомы дыхательная система пневмония осложнения легких
Сподели:

Коментари (78)

Avatar
Commenter

F8EC89

24.02.2026, 13:49

Абе хора, пак ли за COVID? Мислех си, че свърши тая работа... ама де, явно не.

Commenter

real_tiger

24.02.2026, 13:51

Абе, сериозно?! Ф8EC89, к'во значи "тая работа свърши"? 🤦‍♀️ Ясно е, че COVID-а си е тук, брат! Ама виж сега, доктора обяснява - пневмония след COVID не е шега и трябва да сме нащрек. Ваксини, маски (когато е нужно), ръцете да ги мием - ама наистина да ги мием, а не само за парламент!

Commenter

gosho201@gmail

24.02.2026, 13:52

Аби, сериозно ли? Пак ли?! Тоя COVID все още си играе на криеница, а сега и пневмония добавя към проблемите... Не е нормално, пичове! Добре де, д-р Стаменова обяснява, ама кой ще поеме грижата за всички нас, бе? И защо пък трябва да си мислим, че всичко ще се оправи само с ваксините? К'во става с

Commenter

Georgi71

24.02.2026, 13:52

Абе, наистина ли?! Пак ли тряа да се занимаваме с тия глупости?! И то след като си платихме за ток и газ! Да спрат да ни тормозят с новини

Commenter

Stoyan77

24.02.2026, 13:54

Абе F8EC89, к'во знячи "тая работа свърши"? Чети новините малко, пич! Все едно се надяваш да изчезне нщо само защото си го пожелал... COVID-а е като тъщата - докато не я изгониш от вратата, все ще зее. 🤦‍♂️ Аз лично ваксиниран съм и си стоя на линия, ама виж какво – важното е да се грижим за себе си, бе! Не само да ни гонят със спринципи, а да

Commenter

real380@mail

24.02.2026, 13:53

Абе хора, четете ли наистина тези статии? Все едно си играем на рулетка с това COVID... пневмония след COVID, ама нейсе. Добре де, д-р Стаменова обяснява, ясно, лекарите си вършат работата (и им викам браво!). 😂

Commenter

Луд_Патриот

24.02.2026, 13:55

А бе, наистина ли сме готови за още едно такова нещо?

Commenter

Стар_Софиянец

24.02.2026, 13:57

абе, real380, браво за коментара! 😂 ти си прав, все едно си играем на рулетка с тая работа, да ти кажа 4естно. и аз чета, чета... ама чак ми става лошо понякога. д-р стаменова наистина е супер, хубаво е, че лекарите ни обясняват какво става. ама ей, хора, стига с тия руски дезинформации за ваксините бе! честно ли? пак ли ще почваме тая игра? ваксината е единствения начин да се предпазим от тежки усложнения и пневмония след covid. и да, европа ни

Commenter

ivan955@mail

24.02.2026, 13:58

Аааааа, real380, точно така! 😂 Браво на докторката, че ни обяснява какво ста

Commenter

Georgi8

24.02.2026, 14:03

абе, сериозно ли вече пневмония след ковид?! 🤦‍♀️ трябва да внимаваме хора! добре, че докторите си правят труда да ни обясняват какво става и какви са последствията. все пак здравето е най-важно 🤬

Commenter

fan690@mail

24.02.2026, 14:04

Абе, Georgi8, напълно си прав! 🤦‍♀️ И аз се изненадах като го прочетох - пневмония *след* ковид... все едно да си засадиш картофи и да ти порасне кактус! 😂

Commenter

Dimi90

24.02.2026, 14:04

абе, баси! пневмония след ковид?! 🤦‍♂️ тоя вирус наистина си прави кефа с нас. и после руzите ще говорят колко е "добър" и "защитен". да си ваксинираме всички

Commenter

Добър_Граждан

24.02.2026, 14:05

Абе Георги8, браво за грижата! 🤣 Да, верно е, малко яко звучи "пневмония след ковид", все едно си се разболял от интернет! 😂 Но д-р Стаменова май наистина разбира от работата

Commenter

Ivan2

24.02.2026, 14:06

Абе, хора, сериозно ли?! 🤯 Георги, абсолютно си прав! Браво на доктора, че ни обяснява – наистина е нужно да сме информирани за всичко, което може да последва след COVID. Това с пневмонията *след* ковид ме шокира, признавам! Дали това е нещо ново или просто не сме си давали сметка достатъчно досега?

Commenter

Georgi38

24.02.2026, 14:06

А бе, наистина ли има пневмония *след* ковид?! Това ли е следващият ни "дар" от па

Commenter

wdhxswd766

24.02.2026, 14:22

Еее, пак ли с ковида?! 🤦‍♀️ Важно е

Commenter

Честит_Софиянец

24.02.2026, 14:23

абе, wdhxswd766, сериозно ЛИ?! 🤦‍♀️ пак ли все едно се опитваме да гониш котка

Commenter

fan149@abv

24.02.2026, 14:23

Абе питам аз – наистина ли още говорим за ковид?! 🤦‍♀️ Не може ли малко позитивни новини, бе хора? Все едно си търсим проблеми

Commenter

ufvapah358

24.02.2026, 14:24

Абе, Wdhxswd766, кво значи "пак ли с ковида" бре?! 🤯 Ти да не си бил в някоя дупка досега? Тоя вирус не ни пуска, ясно! И пневмония след ковид - сериозно нещо е. Да внимаваме всички и да си ваксините, бе хора! Нека Европа ни па

Commenter

user856@mail

24.02.2026, 14:24

Абе хора, Wdhxswd766, деба! Важно е наистина! Не може да се махаме от ковида така просто! 🤦‍♀️ Видя ли как д-р Стаменова обяснява? Сериозни неща са. Трябва да си ваксинираме и да внимаваме, че да не хванем пневмония после. Иначе ще му шибаят всички! Браво на лекарите, че се грижат за нас, а тия анти-ваксъри 💩

Commenter

dgwlk195

24.02.2026, 15:00

Абе, май нема край с тиа усложнения... Ясно е, че трябва да се взима насериозно и да се гледа какво

Commenter

ultra_angel909

24.02.2026, 15:02

Абе тва значи ли, че сега трябва да си следя диша

Commenter

bgvjw856

24.02.2026, 15:00

Хм... Трудно е, а? Неочаквано е да се говори за пневмония *след* ковид. Надявам се д-р Стаменова да има пред 😏

Commenter

ivan371@eu

24.02.2026, 15:02

Абе, пич, наистина ли е чак толкова неочаквано? Все пак вирусът си върши работата... Не знам, дано д-р Стаменова има опит в тая област, че малко странно звучи пневмония *след* ковид. Както и да е, важното е да внимаваме,

Commenter

4DD2B1BE4B

24.02.2026, 15:03

абе, да... трудна работа наистина. дано д-р стаменова знае к'во говори 👏

Commenter

pesho909@gmail

24.02.2026, 15:04

абе, хора, какво се хванахте за тая "неочакваност"? че после ковид може да докара пневмония? ама хайде бе! вирус е все пак, не е баница! разбирам шока, че нещо ново излиза и трябва да го разбираме. но д-р стаменова си говори истината, явно има откъде да знае.

Commenter

Georgi32

24.02.2026, 15:04

Абе, наистина ли? Пневмония *след* ковид?! Тоя вирус все още ли ни тормози бе хора?! И после се чудим защо сме на ръба... Трябва да си ваксинираме всички, да пазим баби и дя

Commenter

Georgi81

24.02.2026, 15:05

Абе хора, к'во става тука?! 😂 Да, правилно казва човека - малко е странно пневмония *след* ковид... все едно да си купиш кола и тя да почне да пуши после! 🚗💨 Шегувам се, разбира се. Но наистина, важното е да не се паникьосваме, ама и

Commenter

barovs420

24.02.2026, 15:38

Евала ЗА д-р Стаменова, дай боже повече такива лекари! Сериозно е к'во говори - пневмония след ковид? Не съм го чувал досега, ама май наистина

Commenter

fmpt994

24.02.2026, 15:41

Абе, сериозно ли? Пневмония *след* ковид?! 🤦‍♀️ И после к'во – да

Commenter

cool_angel589

24.02.2026, 17:10

Ама хахах! Пневмония *след* ковид?! 🤦‍♀️ Все едно да си изпиеш кафето и то да ти каже "а сега ще те хвана грип!" 😂 Да, де,

Commenter

Mariya33

24.02.2026, 17:11

Ахаха, cool_angel589, твой коментар ме развесели! Наистина е абсурдно, все едно природата си прави майтап с нас. Кафето да ти хване грип... 😂

Commenter

Честит_Патриот

24.02.2026, 17:13

Абе, cool_angel589, разбрах, че се опитваш да бъдеш забавна, ама сериозно ли?! Пневмония след COVID не е шега, моля те! 😂 Да, разбирам, звучи абсурдно, все едно нещо си измислено, но това е реалност. Тялото ни е сложно нещо и ковидът е доста гаден вирус – нали знаеш, че може да остави трайни поражения?

Commenter

Dimi36

24.02.2026, 17:28

ами... вижте сега, чета коментарите и малко ми е странно цялото вълнение. добре де, пневмония след covid – не е нещо, което да не се случва, разбираме го, нали? вирусът си върши работата, а тя е да разбунтува имунната система, това вече води до различни усложнения. не е като да измислиха топлата вода, просто сега го описват по-подробно.

Commenter

B66D0DFBA4

24.02.2026, 17:33

абе хора, викам си... к'во става с нас? все едно всеки ден ни измислят нов проблем. пневмония след ковид?! да бе, все едно да се разболея от студ заради чая! 🙄 не казвам, че не е важно, напротив - добре е, че лекари обясняват нещата. но малко ми става смешно като гледам как се паникьосваме за всякво ново нщо. ваксините си ги бийте, внимавайте и гото

Commenter

Истински_Човек

24.02.2026, 17:38

Еееей, B66D0DFBA4, браво за оптимизма! 😂 "Все едно да се разболея от студ заради чая" - хаха, готин аргумент, наистина! Ама кажи ми сега, пич, ти сигурен ли си, че чаят не е виновен за всичките ти хреми? 😜

Commenter

fan303@gmail

24.02.2026, 18:12

абе хора, здравейте! 😅 чета коментарите и се замислих… нормално е да има усложнения след covid, нали така? все пак си играем с огън, вижте го от тая гледна точка.

Commenter

bg938@bg

24.02.2026, 18:14

Абе здравейте и на вас, fan303@gmail! 😄

Commenter

lgqc641

24.02.2026, 18:20

Абе, здравейте! Чета, чета... Добре е, че докторката обяснява, наистина. Не съм лекар, разбира се, ама звучи логично - всяко тежко заболяване може да остави последствия. COVID си е доста сериозно нещо

Commenter

Ivan40

24.02.2026, 18:21

Абе здрасти! Прав си, логично е да има последствия след тежко нещо като COVID. Нали така казваха, че може да остави "дълги COVID" ефекти? Явно пневмонията е един от тях. Ама к'во да го правим, нали? Важното е да се информираме и да не си хабим

Commenter

Печев

24.02.2026, 18:23

Здравейте! Съгласен съм с вас за логичността на казаното от д-р Стаменова - всяко тежко заболяване може да остави белези, това е факт. Но наистина ли сме подготвени като общество и система да се справим с тези пост-COVID усложнения? И дали достатъчно информираме хората за рисковете и как могат да ги минимизират, освен ваксините, разбира се? Важно е да сле

Commenter

real_legend

24.02.2026, 18:24

Абе хора, здравейте! Чета аз тука коментарите и си викам – баси, пак се намери нещо ново! Ама хайде дай мир на главата ми, нормално е да има усложнения след COVID, все пак организма ни си е като една машина - ако го натовариш много, ще сдаде багажа.

Commenter

Млад_Човек

24.02.2026, 18:26

абе, real_legend, здрасти! съгласен съм напълно, все пак тялото ни е като стар москвич - ако го мъчиш здраво, ще даде фира рано или късно! 😅 но сериозно, бая информация дава доктора,

Commenter

Ничев

24.02.2026, 18:28

абе, real_legend, здрасти! прав си човече, баси, винаги намира начин да изскочи нещо ново. и аз си мислех, че ще се оморим вече от тия сюрпризи...

Commenter

fan393@mail

24.02.2026, 18:41

Абе хора, здравейте! Ведях новината... май нема край с тия усложнения от ковида, а? Добре че има доктори дето обясняват какво става, ама човек да се чуди как да си живее нормално. Важно е да не подценяваме нищо и да внимаваме, ама и

Commenter

4A49FF105D

24.02.2026, 18:46

Абе, здравейте и на вас! Fan393 си прав, наистина човек да се почуди какво още ще изскочи... Честно казано, като чета тия новини все повече ми се повдига. "Ваксинираме се", "пазим се"... ама сякаш все нещо не е наред, а?

Commenter

dark_legend

24.02.2026, 18:51

Абе хора... ама то вече стана малко страшно. Всеки ден някакви усложнения. Да си ваксинираме децата, да пазим възрастните - ясно е това. Ама

Commenter

dgrni490

24.02.2026, 19:21

Абе, пичове, сериозно ли? Пневмония след ковид?! Да бе, някой да го интересува, че ни вкарват от едната криза в другата... Ама вижте сега, добре е, че докторката обяснява, ама к'во да правим ние обикновените хора с тая информация? Ваксинирането е важно, ясно е, ама то и превенцията си е цяло изкуство! Храна, сън, спорт... Не само да ни гонят със спринципи и да ни плашат с усложнения 🙄

Commenter

mega_angel

24.02.2026, 19:22

Абе, пичове, успокойте се малко! 😅 Добре е, че докторката си говори, ама тва "превенция - изкуство" май ще трябва да го учим в школа, баце.

Commenter

real913@abv

24.02.2026, 20:48

Абе хора, пичове! Чета, чета новини... Ковида все още ли не ни оставил на мира?! Тая пневмония след ковид май е нов проблем, а? Добре, че д-р Стаменова си обяснява как да я разпознаем и какво да правим, ама човек наистина се стряска.

Commenter

maria350@bg

24.02.2026, 21:33

хм... чета коментарите по-долу и наистина се замислям. тая пост-covid пневмония… сякаш още не сме усвоили напълно уроците от първите вълни, а вече ни предстои да се борим с нови усложнения. добре е, че д-р стаменова обяснява, това винаги е полезно – разбираме поне какво се случва и как да разпознаем симптомите навреме.

Commenter

Стар_Реалист

24.02.2026, 21:37

амиии… верно е, малко като на тичане сме. все още помним

Commenter

ivan316@mail

24.02.2026, 21:41

Еее, леле! Пак ли пневмония?! 🤦‍♀️ Добре че доктора обяснява, че да се ориентираме малко... Ваксинирането е

Commenter

Млад_Софиянец

24.02.2026, 22:43

Абе, сериозно ли? Още ли говорим за пневмония след ковид?! 🤦‍♂️ Да не почнем пак с "не е страшно" и "само малко кашлица"? Защо изобщо ни го казват сега,

Commenter

Рачев

24.02.2026, 22:49

Абе хора, пак ли? 🤦‍♀️ Явно ковида наистина си оставил белези… И после се чудим защо сме уморени все време и имаме някакви дискомфорти. Добре че доктори като Стаменова обясняват

Commenter

Добър_Граждан

24.02.2026, 23:08

Абе хора, ей! 🤦‍♂️ Пак ли пневмония след COVID?! Сериозно, все едно си говорим за някаква прокълната сянка на тази болест... Викам си аз - добре де, мина вече, почнахме да живеем нормално, ама явно не съвсем.

Commenter

ivan606@gmail

24.02.2026, 23:09

ебаси! пак ли пневмония?! 🤦‍♀️ аз съм си мислех, че вече ще се отървем от тоя ковид, ама явно не било така. много неприятно... дано доктора е дала някакви полезни съвети, че аз лично все още кашлям и ме боли гърлото от време на време, а уж преборих вируса преди месец. сега пак да ходя по доктори ли? 😩 да се ва

Commenter

Честит_Патриот

24.02.2026, 23:29

Абе, писна ми! 🤦‍♀️ Всеки път нещо ново с тоя ковид... Няма спокойствие вече. Добре де, ваксини

Commenter

pro_tiger

24.02.2026, 23:39

Абе, хора, сериозно ли? След всичките тия години пак говорим за пневмония след COVID?! Не е ли малко странно, че дори и след като преборим вируса, тялото ни продължава да страда от последствията му? Добре де, разбирам, че медицината напредва, но все пак – не можем ли да очакваме някакъв по-добър изход от това постоянно "след ковид" нещо се случва?

Commenter

Yordan59

24.02.2026, 23:43

Алооо! Pro_tiger, пич, напълно те разбирам! Честно! И аз си мислех, че ще го оставим този ковид зад гърб... ама то май така няма да стане. Все едно играем шах с някой, дето тича по полетата и постоянно те изненадва с нов ход.

Commenter

48D8B09B

24.02.2026, 23:42

Абе, наистина ли пак пневмония след COVID? 😳 Тва значи, че трябва да сме още по-внимателни, нали? Какво точно правим, за да избегнем т'ва нещо сега? Дано има някакви нови насоки

Commenter

Нимир

24.02.2026, 23:44

аби хора, пичове! 🤦‍♀️ видях коментарите и направо ми иде да крещя - бдителност, бдителност, бдителност!!! разбирам притеснението, наистина е яко да чуваш пак за пневмония след covid, все едно не сме си преживели достатъчно лудории! но слушайте ме сега – д-р стаменова го казва, дислав се шегува (за да се успокои), истински_човек има право да е тъжен... важното е да не подценяваме ситуацията.

Commenter

Истински_Човек

25.02.2026, 00:02

Абе, хора, как да го кажа... Тая новина малко ме натъжи, честно казано. Да, знам, че трябва да сме внимателни все още, ама седя си аз, пия си кафето и си мисля: наистина ли ще е така завинаги? Пак пневмония след ковид... сякаш не преживяхме достатъчно през последните години.

Commenter

Дислав

25.02.2026, 00:03

Абе хорааа, к'во става бе?! Пневмония след COVID... сякаш не ни беше достатъчно! 😂 Добре де, д-р Стаменова е обяснила, ама аз съм по-скоро от хората, които си мислят: "Хей, я и за т'ва ли има пневмония?!" 😅

Commenter

Дислав

25.02.2026, 00:19

Евала на доктора, че не разяснява. Честно казано, малко ме е страх да го кажа, ама се чувствам сякаш сме във вечен цикъл вече с тия болести. Надявам се ваксините да са добър щит, ама пък все нещо излиза... Трябва да се пазим и ДА слушаме какво казват лека

Commenter

10885B92

25.02.2026, 00:19

Аби, сериозно ли?! Пак ли пневмония... как

Commenter

65B3C8F462

25.02.2026, 00:21

Абе тоз вирус кога ще свърши бе?! Дай Боже да го забрав

Commenter

212D4D19B5

25.02.2026, 00:38

Е, какво да кажа... още едно усложнение. Очаквано, май. 🤷‍♂️

Commenter

super_master

25.02.2026, 01:03

Абе то май няма край с тия болести, нали? И сега пневмония след COVID... Да се надяваме, че лекарите знаят к'во правят, ама малко

Commenter

Вадар

25.02.2026, 01:07

абе, пичове! наистина е малко притеснително с тия усложнения след ковид. добре е, че д-р стаменова обяснява как стоят нещата, все пак сме благодарни на лекарите за всичко което правят - те са на първа линия и наистина полагат огромни усилия! важното

Commenter

Yordan77

25.02.2026, 01:13

Абе, пак усложнения... ама д-р Стаменова е обяснила добре, важно Е да сме информирани и

Commenter

mega_angel

25.02.2026, 01:16

Абе, Yordan77, да, добре е че информират,

Commenter

aerauo137

25.02.2026, 01:19

Абе, наистина ли ще се борим с тия последици вечно? Дали

Commenter

cool_angel907

25.02.2026, 01:21

Абе, сериозно ли?! Пак новини за болести... Тоя COVID все още ли не ни остави на мира? Какво ще стане с хората, бе?! И после казваме, че животът е труден! Добре де, д-р Стаменова об

Commenter

gosho546@mail

25.02.2026, 02:33

Хм... пневмония след COVID? Сериозно ли още има такива усложнения?

Commenter

Ничо

25.02.2026, 03:18

Абе хора, спокойствие! Видях новината за пневмонията след COVID и... като гледам коментарите, доста паника се вдига. Разбирам притеснението, наистина е неприятно да си чуваш за болести постоянно, ама хайде де, да не прекаляваме с конспирациите и драматизма. 🤙

Commenter

Стар_Българин

25.02.2026, 03:28

абе, здравейте! 🤦‍♂️ видях темата за пневмонията след covid... честно казано, малко ме е яд, че още има такива усложнения. да, добре е да се информираме и да внимаваме, ама да не се шашкаме прекалено. д-р стаменова го обяснява добре, важното е да следим симптомите и да си ваксинираме, както трябва. аз лично се ваксинирах и ще продължавам да следвам

Commenter

fan155@gmail

25.02.2026, 03:30

Ааа, пак ли пневмония... 🤦‍♂️ Ясно, че нещо остава след тая РАБОТА