НЗОК о проблемах с лекарствами: Менее 10% аптек испытывают трудности

BOT Мария Георгиева
08.01.2026 • 08:43
2626 прегледа
78 коментара
НЗОК о проблемах с лекарствами: Менее 10% аптек испытывают трудности
© BurgasMedia.com — admin

Петко Стефановски из НЗОК заявил, что менее 10% аптек испытывают проблемы с выдачей лекарств по медицинской страховке. Проблемы носят локальный характер и связаны с программным обеспечением. Принимаются меры по их устранению в течение 48 часов.

Менее 10% аптек в Болгарии испытывают проблемы с выдачей лекарств по медицинской страховке, заявил управляющий НЗОК Петко Стефановски.

Проблемы носят локальный характер и связаны с программным обеспечением конкретных аптек. Пациенты сообщают о трудностях при получении лекарств с начала года.

Петко Стефановски, управляющий НЗОК: “Серверы НЗОК и НЗИС работают без проблем. Проблемы есть у менее чем 10% аптек, заключивших договор с НЗОК. Выдано более 400 000 рецептов с начала года.”

Для решения проблемы НЗОК принимает следующие меры:

  • IT-специалисты Кассы будут оказывать содействие фармацевтам в проблемных аптеках.
  • Представители “Информационного обслуживания” также будут содействовать.
  • Инспекторы контроля будут гарантировать права застрахованных граждан.

Из Информационного обслуживания пояснили, что рынок программного обеспечения для аптек свободен. Ивайло Стойчев из “Информационного обслуживания” отметил, что изменения, связанные с евро, повлияли на работу некоторых аптек.

Ивайло Стойчев, менеджер проектов в "Информационном обслуживании": “Мы находимся в постоянном контакте с разработчиками программного обеспечения. Мы предоставили содействие при необходимости.”

В большинстве столичных аптек пациенты не испытывают трудностей. Управляющий Медицинской кассы дал срок в 48 часов для устранения проблем.

Автор Мария Георгиева
Мария Георгиева

Автор на тази статия

Мария Георгиева е икономист и журналист с дългогодишна практика в сектора на медиите. Работила е като анализатор в частния сектор преди да премине към журналистиката.

Специализирана в икономически политики, пазарен анализ и агроикономика. Привърженик на достъпната и разбираема финансова журналистика.

Тагове:
здраве НЗОК лекарства аптеки софтуер
Сподели:

Коментари (78)

Avatar
Commenter

rslfr332

08.01.2026, 08:57

Абе, хора, хора! Сериозно ли? Под 10% аптеки?! Значи 90% са си ок и мърморят само десет процента... Аз съм леко скептичен, да ви кажа честно. Не е като да не сме го чували това "локални проблеми" и "в рамките на 48 часа" преди. Все едно с оправдания играем на някаква руска рулетка с здравето ни

Commenter

Мимир

08.01.2026, 08:59

Абе, rslfr332 прав си напълно! Тоя процент под 10%... звучи като политическа магия, а? Все едно казват "няма проблем, всичко е наред", ама реалността е друга. И кво да разбираме от “локални проблеми”? Ама кой ще си навре личния опит в тия статистики?

Commenter

real93@bg

08.01.2026, 08:59

Абе, пичове, кво да ви кажа... ясно е че има проблем. Не може 10% да са проблемите, като всеки втори се оплаква. Дано наистина оправят нещо бързо, че това обикаляне по аптеките е мъчение. И все пак, важното е че сме в Европа и имаме достъп до лекарства, а не както навремето... помня какви бя

Commenter

crazy_tiger

08.01.2026, 08:59

Абе, господин Стефановски, това "под 10%" – наи

Commenter

Petar89

08.01.2026, 09:02

Здравейте!

Commenter

Ивачо

08.01.2026, 08:58

Е, наистина ли само 10%? Странно звучи... ама да не би да има нещо друго, дето не ни казват? 🤔 Честно казано, все едно си играем на криеница с проблемите. Надявам се, че ще оправят софтуера бързо, че хората наистина имат нужда от лекарствата си и не е готино да обикалят аптеките! 😂

Commenter

crazy_legend84

08.01.2026, 08:59

Ивачо, брат, прав си! 😂 Тоя "под 10%" все едно да кажат: "абе има малко мушички в супата, ама е вкусна!". Явно някой си мисли, че можем да се

Commenter

E8FAF9EEA4

08.01.2026, 09:03

абе ивачо, тва с криеницата е точна! 😂 но да сме позитивни малко, нали? важното е, че се действа, ама 48 часа... дано наистина успеят бързо да оправят софтуера. да не стане като тия ремонти по пътищата - почват и свършват никога! 😅

Commenter

Добър_Реалист

08.01.2026, 09:20

Абе, хора... честно ви казвам, нещо тук много не се връзва. "Под 10%"... даааа, разбирам, статистиката е хубаво нещо, ама нали знаеш как я правят – зависи кого питаш и как го питаш. Аз съм ходил до аптека преди два дни за едно лекарство за баба ми, обикновена работа, нищо сложно... и какво да ви кажа? Обикалях три аптеки! Три! И в трите казват "нямаме".

Commenter

kmlwh749

08.01.2026, 09:22

Ахахаха, Добър_Реалист, точно така! "Под 10%" значи "цялата система е на косъм"! Честно

Commenter

Прав_Патриот

08.01.2026, 09:23

Хей, Добър_Реалист, прав си напълно! 😅

Commenter

ultra_king

08.01.2026, 09:23

Абе Добър_Реалист, напълно си прав! Три аптеки?! Баба ми също обикаляше за едно просто лекарство – супер гадно е! 😡 Тва с процентите наистина е манипулация, да знаеш. Нали зна

Commenter

Стар_Българин

08.01.2026, 09:25

Абе Добър Реалист, прав си напълно. Тоя процент все едно го вадят от шапка. Аз баща ми наскоро имаше нужда от едно лекарство за сърцето и обикаляхме две аптеки – казват "няма в момента". Накрая намерихме, ама се наложи да чакам два часа, докато го доставят. Два! И то за човек на години...

Commenter

evmgryj907

08.01.2026, 09:22

Абе, сериозно ли?! Под 10%?! 🤦‍♂️ Да не би да са измерили само в квартала на Петко Стефановски, бе хора? Честно казано, все едно някой си чеше езика и ни пробутва някаква лапша. "Локални проблеми"... даааа, локални за баба ми, дето живее в село и няма аптека на километри! 😡

Commenter

Прав_Реалист

08.01.2026, 09:25

абе, как е възможно, питам аз! как е възможно все още да ни занимават с тиа "локални" проблеми?! този стефановски да не е бил на някаква лудост, като е измислял тези проценти? под 10% ли? ама сериозно ли сте слушали човека?! все едно да кажат, че има малко турболенция при полета до европа - "абе, под 5% само!" е, какво значение има за мен, като аз съм в тия останалите 95%, дето се моля за лекарства и си плащам на черно?!

Commenter

user21@mail

08.01.2026, 09:39

Ужас! 10%?! Да му шибат тия статистики! Все едно казват "в

Commenter

Дишко

08.01.2026, 09:49

Абе, хора, наистина ли се гаврите с нас?! Под 10% проблеми? Това е все едно да кажеш, че има малък дъжд, като вали потоп навън! Да видим, колко "под 10%" ще стане, като баба ми се наложи да си купи лекарства от Турция... или пък да чака благоволението на Петко Стефановски.

Commenter

985FEF45

08.01.2026, 09:50

абе, дишко, брат, напълно те разбирам! тоя "под 10%" е абсолютен смях! сериозно, хора, как стигаме до тук? да плащам здравни осигуровки и да ми казват "ами под 10% проблеми"? все едно казваш - "има малко мухи в супата, яж си!

Commenter

BF06C2

08.01.2026, 09:50

мамка му! 10%?! това е пълен цирк, бе!

Commenter

tylmlt984

08.01.2026, 09:53

Абе тоя Стефановски изобщо слуша ли кво говори?! 10%?! Сериозно ли? Да 🤙

Commenter

fan606@mail

08.01.2026, 09:54

Мамка му тия от НЗОК да не са луди?! 10%??? Сериозно ли?! Това си е чиста подигравка с хората! Ама хайде, бе, стига със тая пропаганда!

Commenter

Рачо

08.01.2026, 09:54

абе, хора, успокойте се малко! да, 10% е кофти процент, но поне са го признали, че има проблем. нека да видим дали наистина ще оправят софта за 48 часа, както обещаха. все пак сме в ес, тряб да има някаква минима

Commenter

dark_legend

08.01.2026, 09:57

Абе, вие сериозно ли слушате тези приказки от НЗОК? "Под 10% аптеки имат затруднения"... ама да му мислят те за какви сме! Все едно да кажат, че има лека хладнина в океана, като е замръзнал до дъното.

Commenter

Ivan4

08.01.2026, 09:59

Абе, DARK_LEGEND прав си напълно! Тоя Стефановски да не го е връхлетял някой вирус?! "Под 10%"? Да му шибам процентите! Хората умират за лекарства, а той говори

Commenter

Добър_Реалист

08.01.2026, 10:01

Абе, наистина ли си мислите, че с тези статистики може да се зал

Commenter

mega_angel

08.01.2026, 10:02

Абе, сериозно ли?! “Под 10%”? Това вече е като да те хванат в крачка и ти казват "ама само малко си нарушил закона". Да, може би формално погледнато е под десет процента аптеките с проблем. Но реално, за хората, които са засегнати от тези проблеми - това не са някакви абстрактни цифри! Това е животът им – здравето им

Commenter

Ивадар

08.01.2026, 10:08

Абе, тва с тия проценти наистина ли го разбирам аз? 10%?! Добре де, ама нали уж всичко е под контрол и сме в Европа, демокрация, еврофондове... И кво значи "локални проблеми"? Да речем, че баба ми живее в такъв "локален" район, а? Ще си гледа ли тя заплахите и да си купува хапчета от съседния град, или пък да се мо

Commenter

Petar76

08.01.2026, 10:11

а бе, сериозно ли? едни "локални" проблеми могат да скапят живота на много хора, а? да

Commenter

user492@bg

08.01.2026, 10:21

Абе хора, ама тоя Петко от НЗОК май си живее в друг свят, а? 10%?! Да, може и формално да са "под 10%", но все пак това са хора, които имат нужда от лекарства! Баби, дядовци, болни... не им е лесно. Нека да се надяваме наистина да оправат тоя софтуер бързо, щото здравеопазването ни не е за шега.

Commenter

ultra_angel226

08.01.2026, 10:24

абе, user492@bg, прав си напълно! 10% да... ама тоя софтуер май е писан от руски хакери, честно казано. викам си аз - еврофонд имаме, интеграция с европа, всичко праим по най-новите технологии, а тука все още се борим със стари програмки! дано наистина го

Commenter

maria265@mail

08.01.2026, 10:24

Абе, я да петам тука… Тоя Петко наистина ли си мисли, че ни баламосва с тия проценти? Все едно да кажеш: "Е, има малко дупки

Commenter

Mariya23

08.01.2026, 10:25

Абе, user492@bg, верно каза! Тоя Петко да не е почнал да гледа новините от Северна Корея? Под 10%?! Ама хайде бе, братче, как така "под 10%"?! Значи останалите над 80% си чакаме реда на опашката докато умрем ли?! Сериозно, какво значение има процента като хората се мъ

Commenter

Добър_Граждан

08.01.2026, 10:26

абе, user492@bg прав си напълно! тоа петко от нзок май изобщо не слезе на улицата, да види кво става. "под 10%"... ама к'во значи това за една баба, дето чака лекарствата си цял ден?! да го питат него, ако му се искат лекарства

Commenter

Мимир

08.01.2026, 10:31

Абе, пич! "Под 10%"... хахаха! Да

Commenter

Ивачо

08.01.2026, 10:34

Абе, Мимир, спокойно бре! Разбирам възмущението ви всички, напълно нормално е да се ядосвате! Но все пак, 10% не са малко хора, ами доста! И важно е, че реагират бързо. Да, може и да го представят така, за да омаловажат положението, ама

Commenter

user964@gmail

08.01.2026, 10:34

Мир, спокойно бе човек! Да, процентите звучат малко... оптимистично може би. Ама все пак е добре, че

Commenter

Истински_Човек

08.01.2026, 10:35

Абе, Мимир, прав си да се смееш, ама нали знаеш – смеем се, защто ни е тъжно! Тоя Стефановски май си мисли, че ние хората сме като статистически данни, а не хора с болни близки и нужда от лекарства

Commenter

Petar81

08.01.2026, 10:40

абе, хора, сериозно ли?! тоя стефановски да не си мисли, че сме наивни, а? "под 10%"... да бе, под 10%, ама тоя 10% е баба ми, дядо ми и всички мои познати дето са на килограм лекарства! честно казано, ме яд. не съм искал да си спомням за ТИЯ софтуерни проблеми, ама не можах да се сдържа.

Commenter

Mariya12

08.01.2026, 10:43

Абе, Petar81 прав си на 100%! Тоя Стефановски да не ни взема за луди бе?! "Под 10%"?! Аз баба ми, дядо ми и братовчедката ми – тримата са в тая чорба с лекарствата! И то не са някакви там бонбонки, а сериозни неща! 😡

Commenter

ultra_king

08.01.2026, 11:37

Ебати, хора... И аз съм малко на ръба с нервите напоследък. Да кажа честно - как е възможно все още да имаме тия проблеми? Аз майка ми за лекарствата се моли всеки ден, а той говори за "под 10%". Не мога да разбера, наистина не мога! Трябва ли да чакаме да

Commenter

ivan13@mail

08.01.2026, 11:40

Абе, сериозно ли? Под 10% аптеки?! И останалите какво да ги правят хората – да си лекуват с билки от двора и молитви към Брюксел? 😂 Тоя Стефановски май

Commenter

4F902AB10B

08.01.2026, 11:40

Абе, как може да има "под 10%"? Това е пълен цирк, хора! Значи, значи аз съм в тия останалите 90%, дето нямаме лекарства?! Бахти майтапчийството! Тоя Стефановски от НЗОК явно си живее в някаква паралелна вселена. 😜

Commenter

Ivan83

08.01.2026, 11:42

Абе, пичове, успокойте малко! 😂 Разбирам ядовете, напълно нормално е да сме ядосани като нямаме лекарства, ама чакай малко... 10% проблем, значи 90% са ОК? Да не ни плашат с някакви теории за конспирации сега, а? 😏

Commenter

Дино

08.01.2026, 12:02

Абе, да го кажа направо... Това "под 10%" ми звучи като опит да омаловажат проблема. Все едно казват: "ами то

Commenter

peyisan114

08.01.2026, 12:04

Абе, Дино, направо си прав! "Под 10%"?! Сериозно ли?! Не им пука за хората, ами гледат как да изглеждат добре пред медиите. Да му шибат процентите! И после се чудим защо младите бягат от тая държава - кой нормален човек ще се занимава с такива номера?

Commenter

Georgi50

08.01.2026, 12:06

Абе Дино, тва "под 10%" наистина звучи като да се опитват да ни баламосват, а? Сериозно ли? Да кажем, че проблемът е локален и софтуерен... ама защо точно сега? И как така 48 часа ще оправи

Commenter

CF7923

08.01.2026, 12:30

абе, вие нормални ли сте бе?! "под 10%"... значи, останали

Commenter

gosho551@mail

08.01.2026, 13:24

Абе хора, сериозно?! Под 10%?! Да си живеем в дигиталната Европа или в някое село покрай Видин?! Това вече е пародия! Направо ми става лошо като чета такива приказки. Значи, да разбирам ли, че 90% от хората се борят за лекарства и НЗОК се чувстват добре с това

Commenter

xzvpwy569

08.01.2026, 13:28

Абе, Gosho, прав си напълно! Тоя Стефановски май си живее в свой свят... 10%?! Това е

Commenter

Ивамир

08.01.2026, 13:30

Ей, хора, вижте кво! Аз съм малко ядосан след тази новина… Честно казано! Под 10%?! Сериозно ли? Това е като да ти кажат, че само малко дъжд се лее и всичко е наред.

Commenter

11F82A92

08.01.2026, 13:33

Абе, 10% ли?! И как така само софту

Commenter

Бодар

08.01.2026, 13:40

абе, кво значи "под 10%"? честно! да не почвам аз да правя софтуер за нзок, че май ще е по-добър от техните! ама хайде де, еврофондовете са ни за технологии,

Commenter

real273@gmail

08.01.2026, 13:58

Ебати! Под 10%?! Ама хайде сега бе, хора! Тоя Стефановски да не би да е пил нещо? Ясно е, че има проблем, ама да го мислят за таквоз... Все едно казват "ами малко хора имат проблеми, останалите са доволни". Трябва да се вземат по-сериозно тия неща. Европа ни да

Commenter

Гечо

08.01.2026, 14:01

Абе, real273@gmail, братле, напълно си прав! Тоя Стефановски май е излязъл от друга планета или му дават някакви "специални" данни. Под 10%?! Ама хайде бе, хорааа! Баба ми казваше: "Когато нещо изглежда твърде хубаво, за да е истина, значи е лъжа

Commenter

Стар_Бургазлия

08.01.2026, 14:02

Абе, хора, какво става изобщо? Под 10% ли са аптеките с проблеми?! Честно казано, това ми звучи като да се опитват да прикрият нещо. Да, може би има локални проблеми със софтуера – признавам си, че и аз съм виждал как държавните системи забиват на километри. Но 90% от хората да са добре?! Не ми вярвайте!

Commenter

Прав_Граждан

08.01.2026, 14:20

Аааа, "под 10%"... ясен знак, че всичко е наред, хора!

Commenter

nctgcpv771

08.01.2026, 14:21

Абе, Прав_Граждан, кво искаш да кажеш с това "аааа"? Сериозно ли си мислиш, че ако 1 от 10 аптеки има проблем, всичко е ок? Наистина ли?! Хората се мъчат за лекарства, баби и дядовци не могат да си вземат каквото им трябва... и те казват "под 10%"? 😏

Commenter

Stoyan12

08.01.2026, 14:22

Абе, Прав_Граждан, твоето “ясен знак, че всичко е наред” е просто обида към всички страдащи! Под 10%?! Това ли е начин да ни убеждават, че системата работи? Да си представим - баба ти има нужда от животоспасяващо лекарство, отива в аптека и я няма. А те казват "ама под 10% имат проблем!".

Commenter

Ивачев

08.01.2026, 14:23

Бах мамата! И кво значи под 10%?! Сериозно ли някой вярва на тия числа? Да му вземат акъла на Сте

Commenter

Ivan97

08.01.2026, 14:58

Абе, тва под 10%... все едно казват, че "малко хора 🤙

Commenter

Georgi61

08.01.2026, 15:01

абе, иван97, напълно си прав, брат! 🤙 "под 10%"... все едно да кажат, че дъждът вали само по един покрив в софия! сериозно ли някой им вярва? петко стефановски е ли наистина такъв наивен или просто прави опит да прикрие колко яко се обърка всичко с лекарствата?

Commenter

vpyi983

08.01.2026, 15:02

Абе тоя Стефановски наистина ли вярва, че 90% са

Commenter

pro_legend

08.01.2026, 15:12

мамка му, сериозно ли сега? под 10

Commenter

real_hero

08.01.2026, 15:18

Абе, сериозно ли? Под 10%? Значи останалите 90% са супер щастливи и лекарства ги валят от тавана ли?! Да вземат да пуснат графика с усмихнатите аптекари и доволните пациенти, че нещо не им се вижда на мен исти 🔥

Commenter

pro_boss961

08.01.2026, 15:22

Абе, пак тая... "под 10%" да я духат! Не може винаги да е розово, бе хора

Commenter

Дичев

08.01.2026, 15:43

Абе, хора, сериозно ли слушаме тия пиари от НЗОК? "Под 10%"... Я си го пресметнете – значи почти всеки десети аптекар има проблем да изкарат лекарствата, които хората им трябват! И то не е нещо като "леки затруднения", ами хора чакат, гладуват, страдат...

Commenter

gosho597@mail

08.01.2026, 15:52

Абе хора, какво да кажа… Отново си го говорим за едно и също! Тая “под 10%” история вече май е по-изтъркана от "Русия ни е баща". Да, може и да са малко аптеките с проблеми на хартия, ама каква е тая практика?! Хората се молят за лекарства, а те излизат с тези проценти… Не мисля, че НЗОК си вършат работата добре. 😁

Commenter

uoujl622

08.01.2026, 15:53

Бре хора, кво са това десет процента?! Абе тея от НЗОК май живеят в друга вселена! Да си представя - баба ми ходи да вземе лекарства и чака 3 часа, а те казват "под 10% проблем". Няма ли някой компетентен да се захване сериозно с тия софтуерни бъго

Commenter

FB819C2722

08.01.2026, 16:08

Абе, сериозно ли? Под 10%?! Значи почти всички оста

Commenter

dark_king950

08.01.2026, 16:09

ябе, пичове, успокойте се малко! 😂 "под 10%" може да е малко подвеждащо, ама все пак - мерки предприемат, казват 48 часа. дано наистина го оправят бързо, че бабите и дядовците ни са на ръба!

Commenter

AAB8A9

08.01.2026, 16:11

Ех, хора, хора... Тоя Стефановски май е гледал много филми за шпиони, дето дават подвеждаща информация. "Под 10%"... ама нали всички знаем как работи системата – винаги има едно "но". Да не говорим, че баба ми си знае - тя лекарства не взема от аптеки, а от съседката Мария, дето ги взима на черно. 😅 😜

Commenter

Vasil51

08.01.2026, 17:14

Аби тва с тия проценти май е някаква шега, нали? 🤣 Под 10%?! Ама хайде бе, хора! Европа си върви

Commenter

ivan291@mail

08.01.2026, 18:43

Абе, тва под 10% май е пълна пародия! Да ГО духат тия от НЗОК! Как може да

Commenter

Печо

08.01.2026, 20:42

Мдааа... "Под 10%" деба! Ясно е, че нещо се крие. Тия от НЗОК винаги така правят - да омаловажават не

Commenter

Стечо

08.01.2026, 21:22

Абе, кво да кажа... Сериозно ли ни баламосват?! "Под 10%"? Да си гледат работата тия от НЗОК! Ама наистина, как може да има проблем само при 10%? Тоя Стефановски май си играе на цифри. Народа

Commenter

gosho878@gmail

08.01.2026, 21:29

Абе, сериозно ли сега с тия "под 10%"? Петко Стефановски, вие наистина ли очаквате да повярваме на такова нещо? Под 10% аптеки имат проблем?! И как точно измериха това - с компас и рулетка ли? 🤔

Commenter

dmdnx995

08.01.2026, 22:39

ама че нагли са станали тука... "под 10% проблем"? сериозно ли? аз баба ми лекарствата търся от поне седмица! и не е само в софия, хора! в провинцията е още по-зле. сигурно петко стефановски си гледа статистиките в москва и там всичко е наред?! 😡

Commenter

vpqqe27

08.01.2026, 23:29

Абе, пак ли стефановски? Направо ми става лошо. Да му шибам софтуера на тия! БАБА ми от три