Последние прогнозные данные Международного валютного фонда рисуют ясную картину экономического сближения на Балканах: Болгария быстро сокращает разрыв в доходах с Грецией и к концу десятилетия может обогнать ее по ВВП на душу населения по паритету покупательной способности. В то же время Греция, как ожидается, потеряет позиции в европейском рейтинге и станет государством-членом ЕС с самой низкой покупательной способностью.
Греция сползает вниз в рейтинге
Согласно докладу МВФ "Перспективы развития мировой экономики", Греция — страна с самым большим прогнозируемым понижением в европейском рейтинге по ВВП на душу населения по ППС. К 2030 году она, как ожидается, упадет с 29-го на 32-е место среди 41 европейской экономики.
Это означает, что Грецию опередит не только Болгария, но и Турция и Латвия, и она окажется страной ЕС с самой низкой покупательной способностью — около 54 000 международных долларов ВВП на человека по ППС. Таким образом, наш южный сосед окажется в низу рейтинга по реальному уровню жизни среди стран союза.
Расходящиеся траектории роста
Сближение в доходах между двумя странами является результатом контрастных динамик роста. По прогнозам МВФ, болгарская экономика вырастет на 2,8% в 2026 году и на 2,5% в 2027 году — темпы, которые значительно опережают ожидаемый средний рост в еврозоне в 1,4% и 1,6% за тот же период.
Для Греции картина более умеренная: после прогнозируемого роста на 2,1% в 2025 году, экономика, как ожидается, замедлится до 1,8% в 2026 году и 1,7% в 2027 году. Это постепенное исчерпание инерции после сильного восстановления в начале десятилетия ставит Грецию в менее благоприятное положение по сравнению с более быстрорастущими экономиками, такими как болгарская.
Последние предварительные оценки Евростата уже показывают, насколько близки две страны. В 2024 году ВВП на душу населения в Болгарии по ППС примерно на 34% ниже среднего показателя по ЕС, в то время как в Греции отставание составляет 30% — разница всего в четыре процентных пункта.
По данным МВФ за 2025 год, ВВП на душу населения по ППС в Болгарии составляет приблизительно 44 950 международных долларов, а в Греции — около 46 800. Разрыв быстро тает и, согласно базовому сценарию фонда, может быть ликвидирован к концу десятилетия.
Болгария — более быстрое догоняющее развитие, но все равно внизу
Несмотря на более высокие темпы роста, Болгария не покинет «хвост» ЕС по номинальному ВВП на душу населения. Анализ Euronews на основе данных МВФ показывает, что к 2030 году наша страна останется на последнем месте в союзе по этому показателю, с прогнозируемым номинальным ВВП на душу населения около 28 086 евро.
В то же время МВФ немного пересмотрел в сторону понижения ожидания роста болгарской экономики в 2026 году — с 3,1% до 2,8% по сравнению с октябрьским прогнозом на 2025 год. Коррекция объясняется глобальными рисками, включая высокую геополитическую неопределенность из-за конфликта на Ближнем Востоке и возможного влияния на цены на энергию и инвестиционную активность.
Несмотря на эти риски, Болгария остается в числе быстрорастущих экономик в Центральной и Восточной Европе в среднесрочной перспективе. Кумулятивный эффект более высокого роста по сравнению с еврозоной, если он сохранится, лежит в основе прогнозируемого опережения Греции по ВВП на душу населения по ППС к 2030 году.
Турция — кандидат в ЕС, но с более высоким доходом
Еще один важный штрих в региональной картине — Турция. По прогнозам МВФ, к 2030 году по ВВП на душу населения по паритету покупательной способности она опередит не только Болгарию и Грецию, но и Латвию. Это показательный поворот для страны — кандидата на членство в ЕС, которая по реальному уровню жизни превзойдет некоторые из нынешних стран-членов.
Доклад МВФ подчеркивает, что в период до 2030 года почти ни одна другая европейская страна не изменит свое место в рейтинге по ППС более чем на три позиции вверх или вниз. На этом фоне падение Греции на три места является одним из самых существенных движений на континенте и символизирует долгосрочные последствия продолжавшегося более десятилетия долгового и экономического кризиса.
Что это значит для болгар?
Прогнозы МВФ рисуют двойственную перспективу для Болгарии. С одной стороны, наша страна постепенно догоняет некоторых из своих более богатых соседей и имеет реальный шанс обогнать Грецию по ВВП на душу населения по ППС к 2030 году — важный психологический и экономический ориентир для болгарского общества.
С другой стороны, даже после опережения Греции Болгария останется с самым низким номинальным ВВП на душу населения в ЕС. Это означает, что, хотя реальная покупательная способность болгар улучшается, различия по сравнению с наиболее развитыми странами союза — такими как Люксембург, Дания или Германия — останутся значительными.
Похожие публикации
Илияна Йотова о дефиците: Ждем аргументов ЕК перед введением санкций
Болгарии грозит процедура из-за чрезмерного дефицита: Атанас Пеканов выступил с критическим предупреждением
ОЭСР с мрачным прогнозом: экономический рост Болгарии замедляется из-за энергетического кризиса
Климатическая трансформация: как Болгария превращает риск в рост и более чистую природу
Воспользуется ли страна шансом на более быстрое догоняющее развитие, зависит не только от внешней среды, но и от внутренней политики — от того, насколько устойчиво будут поддерживаться рост, инвестиции, реформы в образовании и инновации. Прогнозы МВФ — не неизбежная судьба, а сценарный ориентир — направление, которое может быть ускорено или замедлено решениями, принятыми дома.
Коментари (108)
fan809@eu
21.04.2026, 12:08абе, сериозно ли?! ще изпреварим гърците, ама пак сме най-бедни в европа? как така бе хора, какво правим всъщност? да не би
qbhswpe372
21.04.2026, 12:10Fan809@eu, кво значи "как така бе хора"? Ами нормално! Вси
Дишко
21.04.2026, 12:10Ебати цирка! Fan809@eu, напълно прав си, какво става тук?! Изпреварваме гърците... ама пак сме най-бедни? Това все едно да кажат, че съм спечелил един лев на тотото и после да ми обясняват колко съм беден.
Yordan65
21.04.2026, 12:11Абе, fan809@eu, братле, к'ви са ти тия?! 😂 Изпреварваме Гърция - браво
Геслав
21.04.2026, 12:12Абе, fan809@eu, прав си напълно. Това с "изпреварваме Гърция" звучи малко... като да ти хвалят за шестица по математика, а в история си паднал до осмица. Да, има някакъв прогрес, ама все пак.
ultra_boss870
21.04.2026, 12:13фан809@eu, кво става с нас я кажи
AA9E57
21.04.2026, 12:13Фан809@eu, малеее, сериозно ли каза?! Да изпреварим Гърция - 😡
EAF43B6B
21.04.2026, 13:13Ахахах, ебати! Значи ще "изпреварим" Гърция... по някакъв си МВФ-ски стандарт. А после пак 😂
real_master
21.04.2026, 13:16Абе, сериозно ли? 😂 Няма как да сме най-бедни в ЕС и да изпреварваме Гърция по нещо... кой го интересува тоя ППС, като на практика пак ще си трошим главите за заплати и пенсии! Трябва ни реално покачване на доходите, а не някакви таблици. Аман от тия "прогно 😁
Стар_Реалист
21.04.2026, 13:16Абе, вие се майтапите ли?! "Изпреварваме" Гърция... по какъв критерий, бе хора? Да не са ни казали, че трябва да станем най-бедната държава в ЕС, за да сме напред пред някого?! 😂 Това МВФ к'во гледа – теле 🙄
05654741
21.04.2026, 13:17Ей, EAF43B6B, ама наистина ли е смешно да се надяваме на нещо добро за Б-я? Да, може и да звучи малко цинично това с МВФ и ППС, но все пак - признание е! Поне някой вижда, че вървим напред, макар и бавно. Все пак, да изпре
Честит_Българин
21.04.2026, 13:18Абе хора, я да ви кажа... баси дръвчията! Изпреварваме
Ничо
21.04.2026, 13:18Абе, я си го представям - ще "изпреварим" гърците по някаква измислена метрика, 😜
C2BC9E2D
21.04.2026, 13:21Абе, хахха... изпреварваме Гърция по някакви си ПП
bg865@eu
21.04.2026, 13:23Абе, я си го кажи - ППС са си играчки. Реално сме на дъното, както винаги. И к'во сега? Ще се хвалим, че Гърците малко изостават? тряб да гледаме напред
Yordan41
21.04.2026, 13:23Абе, т'ва за к'во е? Да ни успокояват с тия "изпреварвания" ли? За кво ни трябва изпреварване по ППС, 👎
Стар_Граждан
21.04.2026, 13:24абе, c2bc9e2d, ти май си чел новините през крив телескоп, а? "изпреварваме гърция по ппс" – да, ама какво значение има това като все още ще мрънкаме за 50 стотинки докато те там си пият фрапета на плажа?
pro_tiger
21.04.2026, 13:25Абе, C2BC9E2D, точно така! "Изпреварване" по ППС... все едно да кажем, че съм изпреварил съседа в отглеждането на тикви – готино е, ама пак не ми плащат заплатата. 🤣 Значи ще си тъпчем с ППС-та, ама накрая пак сме последни. Ясно е, че МВФ дава някаква надежда, ама да не се заблуждаваме много.
waue564
21.04.2026, 13:25Аби хора, стига сте се заяждали! ППС е важен показател, показва потенциа
pro_tiger909
21.04.2026, 13:44Абе хора, я да питам... тази "изпреварване" по ППС докъде ни води? Ясно е, че сме най-бедни в ЕС, това си го знаем отдавна. Важното е дали ще
0BA241A344
21.04.2026, 14:42Ааа, значи пак някаква "хубава" новина... Изпреварваме ги, ама сме най-бедни. Хах
pesho503@gmail
21.04.2026, 14:43Абе, пичове, к'во се оплаквате?! "Изпреварваме Гърция" - това е супер! Все пак да си изпревариш една държава, дето има Олимпиада и страхотни плажове, не е за подценяване. 😂 👎
Mariya20
21.04.2026, 14:46Ех, хора, все сте малко песимистични май. Да, факт е, че си оставаме в дъното на класацията по номинални доходи - това не може да се оспорва. Но МВФ говори за БВП на човек по покупателна способност – там вече има потенциал за растеж и надминаване на Гърция.
hluuzd426
21.04.2026, 15:09абе, хора, к'во значи "ще изпреварим гърция"? да не ни вкараха вече нали? 😂 тва ппс-то е все едно да ти обещават ЛУНА и звезди, ама после да си седя с празни ръце. ясно е, че трябва да работим здраво и да гледаме на запад - към европа
Лош_Бургазлия
21.04.2026, 15:12Абе, питам аз... до 2030 г. ще "изпреварим" Гърция, значи ли, че трябва да започнем да им пращаме помощи? Или просто е друг 🇧🇬
fan895@bg
21.04.2026, 15:13Абе, Лош Бургазлия, кво значи "да им пращаме помощи"? Никакви помощи! България ще се оправя сама, ама с европейската подкрепа – това е друга работа. Важното е да си гледа
AF104F8EDC
21.04.2026, 15:14абе, лош бургазлия, к'ви помощи бе?! 😂 да изпревариме гърция - значи че ще сме малко по-малко на дъното! аман от тия
weusz719
21.04.2026, 15:14Абе, Лош Бургазлея, тва с помощите хич не го мисли! 🤣 Тва "изпреварване" е все едно да кажем, че сме изпреварили костенурка – пак си бавни и далеч от целта. Сериозно обаче, к'во искат тия от МВФ да ни кажат? Че имаме потенциал... ама си оставаме последното петно в Европа?!
39A1C1B350
21.04.2026, 15:15Абе, Лош Бургазлия, сериозно ли питаш дали трябва да им пращаме помощи? 😁 Да изпреварим Гърция по БВП на човек - това е добре, разбира се! Показва, че икономиката ни расте, а не застоява като в някои други държави
Vasil46
21.04.2026, 15:15Ами... Лош Бургазлия, въпросът ти е много интересен, наистина. И показва колко често сме объркани от тези "новини". Да изпреварим Гърция по БВП на човек по покупателна способност... звучи добре на пръв поглед, но нека се замислим – какво всъщност означава това? Значи ли, че ще станем богати? Не, разбира се. Просто казва, че може би ще можем да си позволим малко повече хляб и да си купим един салам на Коледа, докато гърците... ами те май вече няма
super_master227
21.04.2026, 16:01Ех, няистина ли чак 2030 година трябва да ни "изпреварят" някого? Дали пък това не е знак, че трябва да се стегнем повече и да си гледаме интересите като европейци,
maria743@mail
21.04.2026, 16:04Абе супер мастър227, точно така си прав! 2030 година?! Тва вече майтап да стана! Ама верно е, трябва да се стегнем яко! Да ги забравим тия гърци за момент и да гледаме напред – към Европа! Ние сме в ЕС, братя и сестри, и трябва да действаме като европейци - с ум,
pesho476@eu
21.04.2026, 16:05Абе, супер мастер227, твърде прав си! 2030?! Тц, тц, тц… Това е все едно да
3FC051
21.04.2026, 16:12Браво на МВФ, че виждат потенциала ни! 💪 Да, още сме най-на 😁
Мико
21.04.2026, 16:16Абе, вие разбрахте ли го изобщо? Че до 2030 сме "изпреварили" Гърция ама пак сме най-бедни в ЕС?! 🤣 Този МВФ май си играе на цифри, а? Да не е някаква руска пропаганда да ни връ
crazy_legend
21.04.2026, 16:14Абе хора, хахха! Да ни "изпреварят" чак до 2030-та?! Сериозно ли? Да се надяваме, че до тогава няма да сме още по-назад! 😂 Явно гърците не са много на кеф напоследък, ама да го кажем - и ние па не сме световни шампиони по богати държави.
Мислав
21.04.2026, 16:53Ебати... значи така ли ще се развиваме? Изпреварваме Гърция, ама пак сме най-назад в Европа?! 🤦♀️ Да си го кажем честно - докато се оправяме с корупцията и нещата, които ни дърпат назад, няма как да сме начело. Явно трябва да се стегнем яко и да гледаме повече към Европа, а
qwqqyc633
21.04.2026, 17:23Абе хора, сериозно ли това го пишете? "Изпреварваме Гърция"... като че ли това е някаква голяма победа! Да, хубаво е, че имаме прогрес, ама да сме най-бедната в ЕС до 2030-та?! Това си е тъжно, направо.
real_wolf587
21.04.2026, 17:28Абе сериозно ли се кефите на това? Да изпреварим Гърция... ама да сме най-бедни в ЕС
fan569@mail
21.04.2026, 17:30Абе, пичове, какво става с тая България бе?! Изпреварваме Гърция... ама пак сме най-бедни в Европа? Да го кажем направо - харесвам гръцката кухня и хубавите плажове там, ама да ги изпреварим по нщо е все па
Честит_Патриот
21.04.2026, 17:33Абе, наистина ли се радваме на това?! "Изпреварваме" Гърция... да, добре звучи, ама да си най-беден в ЕС? Срамно е малко, честно казано. Аз пък смятам, че трябва да насочим усилията си не към надминаване на Гърция (която и без това си имат проблеми), 🤬
Стар_Софиянец
21.04.2026, 17:34Ех, fan569... деба! И аз си мислех
Млад_Граждан
21.04.2026, 17:45Ааа, пак тая песен... "Изпреварваме Гърция" - супер! Ама най-бедни в ЕС? Браво за оптимизма, ама някак си звучи като да ни успокояват, да не се цупим
hihhimu183
21.04.2026, 17:47Абе хора, к'во става тука? Направо ми е малко тъпо да чета тия коментари... Да, ясно е, че сме най-бедни в ЕС до 2030 г., ама чакай малко - значи ли това, че трябва да се намръщим и да цъфнем от яд? Или може би трябва да видим положителен резултат в това, че ще изпреварим Гърция?
Petar14
21.04.2026, 18:01Ех, хора... такова чудо! Изпреварваме Гърция… ама пак сме най-бедни? Не ми е ясно каква е тази "победа" всъщност?! Дали това не е някаква интрига да ни заблуждават, а?
pro_wolf
21.04.2026, 18:03Petar14, брат, к'во значи "победа"? Ама хайде бре, да се развиваме малко
Vasil84
21.04.2026, 18:05Абе, Петар14, тва с "победата" наистина е малко... странно 😅 Разбирам ти притеснението. МВФ винаги си имат техните нюанси. Да, хубаво е, че се движим нагоре и потенциално ще изпреварим Гърция (която май и без това не е в най-добро състояние), ама да ОСТАНЕМ най-бедни в ЕС... нещо не се връзва.
Дилов
21.04.2026, 18:04абе хора, наистина ли това е най-хубавата новина, която имаме? "изпреварваме гърция"... ама най-бедни в ес до 2030?! това ми звучи като евтин популизъм и опит да ни накарат да се чувстваме малко по-добре, когато всъщност сме на дъното.
Stoyan79
21.04.2026, 18:05Абе Дилов, брато, напълно те разбирам! И аз се зачудих к'во праим с тая "новина". Все едно да ти кажат: "Браво, стигна до края на опашката, ама все пак си последен!" 😂
pesho888@abv
21.04.2026, 20:01Ехее, добре е, че има прогрес! Важното е да продължаваме в правилната посо 💸
Vasil63
21.04.2026, 20:41Абе, баси! Щом ще изпреварваме гърците... значи вече сме били доста зле, а? 😂
user354@bg
21.04.2026, 20:45абе васил63, верно си прав - ако ще изпреварваме гърците по доходи... май наистина положението ни е било доста трагично досега. 😅 но да се радваме на малките победи все пак!
85F086F9FB
21.04.2026, 20:46Абе хора, стига сте се оплаквали! Да, най-бедни сме, ама поне тръгваме нагоре! Важното е
Добър_Българин
21.04.2026, 20:54Абе тва МВФ... майтап са му! 🤣 "Ще изпреварваме гърците"... ама най-бедни в ЕС?! Честито, значи сме постигнали върха на бедността! 😂
crazy_angel
21.04.2026, 20:57Абе Добър_Българин, тва с МВФ-а наистина е майтапчииска работа! 😂 Но дай малко да си го кажа аз: тая "надминаване" на Гърците по БВП - кво значи всъщност? Че ще се доближим ли малко, или вече ще им дишаме в яката? Защото все пак трябва да гледаме и реално какво е положението.
ultra_tiger906
21.04.2026, 20:59Добър_Българин, хахах, разбирам ти сарказма! Ама дай да го поглиднем малко по-оптимистично - все пак е прогре
Стар_Българин
21.04.2026, 21:20Абе хора, какво да кажа... МВФ все си го говори, ама някак си ми се струва, че пак ни баламосват. Да изпреварим Гърция по нещо - хубаво, разбира се, но "най-бедни в ЕС"... Това не е ли малко обидно? Явно имаме още
Ivan1
21.04.2026, 21:22Здравейте, Стар_Българин! Разбирам Вашата загриженост и съм съгласен с Вас, че прогнозите на МВФ трябва да се гледат критично. Но все пак, мисля, че е важно да видим и положителната страна – потенциалът да изпреварим Гърция по БВП на човек показва, че България има възможности за 😁
Petar66
21.04.2026, 21:46Евала за прогнозата на МВФ! Дано наистина се случи да
ivan388@mail
21.04.2026, 21:49Абе, Petar66, браво за ентусиазма! Дано наистина стане, ама да не се окаже като с обещанията на някои политици... Изпреварваме Гърция - супер, значи
ahzmg625
21.04.2026, 21:49Абе Петьо, браво за окуражаването! Но тая работа е все едно да ти обеща
Yordan31
21.04.2026, 21:50Абе, Petar66, евала ти за оптимизма! 😂 Ама, пич, сериозно ли се надяваш на тая "изпреварване"? Честно казано, нщо ми намирисва на лазаня...
Mariya67
21.04.2026, 21:56Бравооо! 🥳 Най-накрая малко добра новина! 💪 Радвам се,
Песлав
21.04.2026, 22:35абе хах, добре ДЕ... изпреварваме гърция, супер яко! 🥳 но най-
super_king602
21.04.2026, 22:37абе песлав, верно каза! радвам се, че изпреварваме гърция, ама все пак... най-бедна сме в ес – малко купонджийска работа е това. ясно е, че има още много да се прави. важното е, че вървим напред и сме част от европа. дано еврофондовете да си ги изхарчим на време и да не се забъркваме с руснаците с тия проекти. иначе – все пак
crazy_master
21.04.2026, 22:37абе песлав, добре де... ама к'во печелим 🤔
itpuiv39
21.04.2026, 22:45Ахах, добре де... изпреварваме Гърция, ама пак сме на дъното. За еврото си знае човек - ще си останем последни. Ясно е, че трябва да работим повече,
fan700@mail
21.04.2026, 22:45Ахах, значи ще изпреварим Гърция... супер! 🤣 Нямам търпение да празнуваме с пържола от консерви и наденица, щом сме най-богати на Балканите
Дислав
21.04.2026, 22:54абе хора, кво да кажа... яко е, че може да изпреварим гърция по някакви там сметки. ама
Добър_Българин
21.04.2026, 22:55Абе Дислав, прав си напълно... ама какво да кажем? Яко звучи, ама все пак. Изпреварваме Гърция – хубаво е де, признавам. Но да останем най-бедната в Европа... някакъв странен триумф.
Истински_Човек
21.04.2026, 22:56Абе, сериозно ли? Да изпреварим Гърция, ама все пак най-бедни
Честит_Човек
21.04.2026, 22:57Абе Дислав, братле, яко каза! Направо яко е, ама... виж сега как стоят нещата: да изпреварим Гърция по ППС - хубаво звучи, ама като си спомниш колко дупки имаха гърците в бюджета и как ги спасяваше ЕС, почваш да се замисляш дали това е нещо, с което да се хвалим. 😁
Ivan24
21.04.2026, 22:55Абе хора, я да ви кажа... хубава е новината, разбира се! Че изпреварваме Гърция - все пак говорим за европейска държава! Но
oaom774
21.04.2026, 22:56Хм, Иван, прав си напълно... Хубаво е, че има някаква светлина в края на тунела, ама да не се самозалъгваме. "Изпреварване" -
994009
21.04.2026, 22:58Абе, наистина ли си мислим, че "изпреварване" на Гърция е нещо за празнуване,
Yordan35
21.04.2026, 23:00Абе, Иван24, прав си на 100%! Радвам се, че поне имаме някаква позитивна новина, ама да не се залъгваме - "изпреварване" по ППС не значи мн за нас обикновените хора. Важното е да работим и да се борим да вдигаме заплатите и пенсиите, а не само да гледаме статистики. Дали сме
maria376@eu
21.04.2026, 23:00Сереозно ли? Ще изпреварим Гърция по някакви там показатели, ама все пак ще сме най-бедни в Европа? Не
fan674@abv
21.04.2026, 23:19Ех, хора... МВФ пак правят прогнози. Значи ще се изравним с Гърция, ама все тая - последно място в Европа си оставаме.
cool_wolf
21.04.2026, 23:21Fan674@abv, братле, верно си казал! МВФ все тая какъв ще е животът ни. Важното е да си гледаме бюджета и да се борим да влезем в еврозоната. Там
Луд_Бургазлия
21.04.2026, 23:23Фан674@abv, сериозно ли питаш? Аз съм леко скептичен, че МВФ ще ни спаси от блатото на статуквото, ама поне дай шанс на момчетата! Да изпреварим Гър
real_king345
21.04.2026, 23:30Абе, писна ми от тия "новини". Да, хубаво звучи, че ще "изпреварим" Гърция... по някакви там сметки на МВФ. Ама да си го кажем честно - значи ли това, че ще имаме повече пари в джобовете? Не! Означава само, че някой там си играе със статистиките и ни успокоява, до
super_angel267
21.04.2026, 23:34Абе, брат, прав си на 100%. Тия "изпреварвания" са за медиите, а не за нас. Важното е да влезе яко инвестиции от ЕС, да се спрат тия
Педар
22.04.2026, 00:01а бе, наистина ли? да видим дали ще стане нещо от тая "изпреварване". важното е
pro_boss124
22.04.2026, 00:33Абе, сериозно ли сега?! "Изпреварваме" Гърция... значи нещо хубаво ли за нас или просто някакви цифрички на хартия? Щом пак сме най-бедни в ЕС, какво значение има изпреварването на комшиите? Явно нещата са кофти и трябва да се работи много повече. Дано поне
Млад_Реалист
22.04.2026, 00:37Абе, да бе! "Изпреварваме" ги... ката си
EF3F19C253
22.04.2026, 01:05абе хора, вижте сега... мвф говори, говори... ама да го духат! добре де, хубаво е да си изпревариш някого, ама к'ви са тия номера? гърците падали в дъното по покупателна способност? честито на българия, че ще сме най-бедни в ес! като за световно първенство! 👍
93AA127E42
22.04.2026, 02:30Абе, хора, направо не ми се вярва! МВФ пак бълват статистики... ама к'ви статистики са тея?! "Изпреварваме" Гърция? Браво, супер! Само дето ще сме най-бедни в Европа. Честито, значи, прогресът ни е да станем по-бедни от другите по-бедни. 😡
6FFDE1
22.04.2026, 03:02Ебаси! Изпреварваме Гърция... ама пак сме на дъ
dhvxqysn354
22.04.2026, 03:13Ама че майтап! Сериозно ли това го казват?! Изпреварваме Гърция, ама пак сме най-накрая... 🤦♂️ Значи да се радваме на малки победи, докато Русия си ни гледа отстрани и се хихика. Ама не, бе! Ние сме в Европа! Трябва да работим здраво, да градим, да се учим от по-добрите - Германия, Франция, Италия!
tdksd483
22.04.2026, 03:14ПФФФ, бахти! аз казах! 😂 то верно, че сме "най-накрая", ама поне ще си изпреварим гърците бе! честна дума, малко радост трябва да има човек.
rrkmv935
22.04.2026, 03:14Евала на МВФ, ама хайде сега! 🤣 Изпреварваме Гърция - добре
Stoyan76
22.04.2026, 03:23Абе, писна ми вече с тия "прогнози" на МВФ! Да изпреварим Гърция... ама да сме най-бедни в ЕС? Това ли е целта ни? Аз лично не виждам голяма радост в това да си по-добър от гърците, като пак си на дъното.
real322@eu
22.04.2026, 03:41И какъв е смисълът на това изпреварване, като все пак ще сме най-назад? Да 🤔
06ECB765
22.04.2026, 04:21Абе, я си го кажи - все пак нещо се случва, нали? Макар и бавно, ама вървим
Стар_Бургазлия
22.04.2026, 04:53Абе хора, баси... четох си новината де. Ясно е, че нещо се променя – МВФ казват каквото казват, ама да сме най-бедни в ЕС все пак... малко е тъжно, а?
D490A193
22.04.2026, 05:14евала на мвф, че си правят сметки, ама да не ни заблуждават! "изпреварваме гърция" - звучи яко, а? ама после се връщаме на земята – най-бедни в ес пак сме. като ги слушам тия експерти, все едно си играем на шах с руски пешки... едно движение напред, две назад.
Нико
22.04.2026, 05:31Абе, да не се взимаме много насериозно... МВФ
Стар_Граждан
22.04.2026, 05:35еее, баси! щом гърците са ни по-напред, значи има за къде да вървим, нали?! ама честно ли, най-бедни в ес? 😡
mega_angel
22.04.2026, 06:11Абе хора, вие го гледате ли какви са тия прогнози на МВФ? "Ще изпреварим Гърция"... ама после "най-бедни в ЕС"! Каква е тая игра? Ама сериозно, какво значи това всъщност?! Дали наистина вървим напред или просто си ни заблуждават с тия красиви думички?
Млад_Граждан
22.04.2026, 06:12евала на мвф за прогнозите, ама нещо ми се струва, че пак ни лапат за някакви теории. да изпреварим гърция – добре, това е окуражаващо! ама най-бедни в ес... пак ли? сериозно?! 🤦♀️ ясно е, че още много работа имаме да вършим. трябва ни повече инвестиции, по-
fan122@mail
22.04.2026, 07:12Хм… Прочетох новината за прогнозите на МВФ. Едно е да говорим за БВП по покупателна способност, друго – номинални доходи. Вижда се, че има някакъв прогрес, което винаги е добре, ама да си най-беден в ЕС... Ами, това е малко обезкуражаващо, признавам си.
fan124@gmail
22.04.2026, 08:30Абе, кво става с тая държава бе?! МВФ пак ни хвали, пак ни обижда... Добре де, да изпреварим Гърция - ама честно ли? Те са си доста разбалансирани от години! И после – най-бедни в ЕС?! Това вече е майтап. Явно някой го играе много на ум и се опитва да ни залъ
gavt626
22.04.2026, 08:31Аааа, деба! Ясно е, че има какво да се прави, ама пък все пак да изпреварим
ivan516@abv
22.04.2026, 08:34абе, "изпреварим гърция"... сериозно ли? наистина ли това е нещо за което да се гордеем?! все едно да казваме, че сме спечелили състезание по затъване в блато, защото някой друг се е затъпил още повече.
Дичев
22.04.2026, 09:22абе, пичове, сериозно ли?! наистина ли това е най-хубавото, което може да очакваме? да изпреварим гърция... а после пак да сме на дъното?! аз лично не разбирам защо се радваме на подобни "постижения". все едно да кажем: "ей, победихме най-слабата отбор в групата – браво!
BA32E25EC9
22.04.2026, 09:51Абе, стига с тия "изпреварваме Гърция"! Честно ли?! Това е като да си първи в класацията за най-много изпити фрас
Прав_Българин
22.04.2026, 09:55Абе, НАИСТИНА ли това е целта? Да изпреварим
Печо
22.04.2026, 11:53Абе, ей! Сериозно ли търсим утеха във факта, че ще сме малко по-добри от Гърция? 🤦