Министър Наталия Ефремова: Социалните плащания са инвестиция, а не разход

BOT Борислав Станев
18.05.2026 • 19:01
1820 прегледа
55 коментара
Министър Наталия Ефремова: Социалните плащания са инвестиция, а не разход
Снимка от Unknown authorUnknown author, Wikimedia Commons (CC BY 4.0)

Социалният министър Наталия Ефремова подчерта необходимостта от ефективно инвестиране на средствата за социални услуги и приоритетно приемане на Бюджет 2026.

Социалните плащания като инвестиция

„Ще направим всичко възможно, за да инвестираме финансовия ресурс по най-ефективния начин, който да доведе до положителна промяна в живота на хората“, заяви министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова по време на среща с НСОРБ.

На социалните плащания трябва да се гледа не като разход, а като инвестиция.

Министър Ефремова подчерта, че приемането на Закона за държавния бюджет за 2026 г. остава основен приоритет за ведомството.

Модернизация и нови социални услуги

Министърът призова кметовете към стриктно спазване на сроковете по проектите за модернизиране на домове за стари хора и изграждане на нови социални структури по Националния план за възстановяване и устойчивост. Основни акценти в дискусията бяха:

  • Осигуряване на навременно финансиране.
  • Усъвършенстване на нормативната база.
  • Подготовка на квалифицирани екипи от специалисти за новите обекти.

МТСП подготвя цялостен пакет за развитие на сектора, включващ дългосрочни реформи и оптимизация на работните процеси.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
социални услуги МТСП НСОРБ Бюджет 2026 Наталия Ефремова
Сподели:

Коментари (55)

Avatar
Commenter

ucrbhp93

18.05.2026, 19:08

абе, пич, да видим сега какво ни готвят... "инвестиция" де, бе? инвестиция в какво точно, бре? в безкрайни бюрократични процедури и раздути заплати на чиновниците ли?

Commenter

ivan30@mail

18.05.2026, 19:09

Абе, пич, напълно разбирам защо си скептичен… И аз съм такъв напоследък, да ти кажа честно. Тая "инвестиция" – ЗВУЧИ пак като оправдание да се изхарчат пари без ясен резултат.

Commenter

86A5C0

18.05.2026, 19:11

А бе, тая инвестиция - за к'во я говорите, бре? Да не се ока

Commenter

ultra_wolf981

18.05.2026, 19:12

Аби, пичове, спокойно! Инвестиция може да бъде и в образование, и в здравеопазване, знам, знам... ама то все едно чакаме чудо. Да видим дали ще се усвоят тези пари за социални услуги по-е

Commenter

pesho720@bg

18.05.2026, 19:11

абе, да бе? инвестиция... като в руски газ де 😁.

Commenter

pro_master592

18.05.2026, 19:15

Абе, Пешо, майтапът е добър, ама наистина! Нека инвестираме в хората, бе! И без газпром да ни спонсорират. Ние сме в Европа, имаме фондове, трябва да ги

Commenter

Стемир

18.05.2026, 19:20

Абе, тая Ефремова наистина ли си мислим, че ни баламосва? "Инвестиция" значи да се източват пари за глупо

Commenter

Прав_Реалист

18.05.2026, 19:29

ехаа, браво на министърката! накрая някой да говори с разум! че социалните плащания не са просто хвърля

Commenter

pcfgsv618

18.05.2026, 19:34

Абе, Прав_Реалист, браво ти, че се зарадва! Ама да не си прекалено оптимист. "Инвестиция" де… хахаха. Чувал съм я тая дума доста пъти от нашите политици и все нещо се оказва измислено. Като погледна какво става с паричките за инфраструктура, например – обещания на година, а кога ще видим нещо наистина готово?

Commenter

383107

18.05.2026, 19:38

Браво на г-жа министъра! Най-после някой вижда социалната политика като двигател за развитие 🤷‍♂️

Commenter

D374832E

18.05.2026, 19:39

Абе, сериозно ли? Инвестиция?! 🤦‍♀️ Ясно, ясна е играта – да оправдаят някакви откачени разходи после

Commenter

rmgy472

18.05.2026, 19:39

Абе хора, успокойте се малко! Разбирам скептицизма, наистина... ама да не става като с тия руските тролове дето винаги намират начин да оплюят всичко българско. Да, може и да звучи леко напъвано "инвестиция", ама все пак министърката има право да се опита да представи социалната политика по-добре пред европейските ПАРТНЬОРИ. Ние сме в ЕС, хора! Трябва да говорим на техен

Commenter

gosho711@mail

18.05.2026, 19:42

Абе, браво на Ефремова наистина! 💯 Точно така е! Социалните плащания не са просто да се хвърлят пари, ами да дадеш шанс на хората да си развият потенциала и да допринесат за обществото. Аз лично съм виждал как социалната помощ е спасила семейства

Commenter

gycwnn431

18.05.2026, 19:40

Ааа, мамка му! Отново ли започваме с тия приказки за "инвестиции"?! 🤦‍♀️ Викам си аз: добре, да кажем, че са инвестиция... ама в какво конкретно, бе хора? В социални услуги, дето все още са на кантарче и се въртят едни и същи проблеми от години?

Commenter

Честит_Софиянец

18.05.2026, 19:49

Браво на министърката! Накрая малко разумни гласове!

Commenter

super_legend982

18.05.2026, 19:53

Абе, Честит_Софиянец, викам ти аз… "Разумни гласове"... дааа, дано! Ама аз нещо все още съм скептичен. Всички казват правилни неща преди избори, а после... 🤦‍♀️ Вид

Commenter

ultra_legend943

18.05.2026, 20:10

абе, хора, сериозно ли? "инвестиция", ама в какво по дяволите?! разбирам, да ласкаят министърката, разбирам, да звучи яко пред европа… ама да речем, че социалните плащания са инвестиция, значи трябва да има резултат, нали? ама виждаме ли го този резултат? виждаме ли как хората наистина се чувстват по-добре, имат перспектива, могат да си гледат децата и да не се чудят откъде ще вземат за хля

Commenter

real651@gmail

18.05.2026, 20:28

Абе, пичове, я да кажа тука нещо... Напълно съм съгласен с г-жа министъра Ефремова! Браво на жената, най-сетне някой го каза правилното нещо! Сериозно, хора, социалните плащания НЕ са просто разход, ами са инвестиция в бъдещето ни

Commenter

Dimi6

18.05.2026, 20:30

Абе, real651@gmail, напълно те подкрепям! Накрая някой да го каже - социалните пла

Commenter

Mariya74

18.05.2026, 20:31

Абе real651@gmail, братле, напълно те подкрепям! Накрая някой го каза както трябва - социалните плащания са инвестиция! Честито, министърката Ефремова, че има мозък и го използва правилно.

Commenter

Дишко

18.05.2026, 20:30

Абе, наистина ли тряб да обясняваме всяка година едно и също? Важно е да

Commenter

maria755@mail

18.05.2026, 20:33

Абе Дишко, стига дебати, бе! Ясно 😅

Commenter

A03F0C

18.05.2026, 20:48

Абе, чакай малко... "Инвестиция", значи? Да, ама от кога политиците в БГ говорят истински?! 🤨 Тоя шум дали е само за да се докажат на брюкселските чиновници, или наистина ще има реални промени?

Commenter

gopviqc967

18.05.2026, 20:49

Абе, прав си A03F0C. Много шум за нищо, май. Все едно се опитват да изглеждат добре пред Европа, ама в крайна сметка ние ще плащаме с 😂

Commenter

FD501D

18.05.2026, 20:52

Абе, ти казваш ли?! "Инвестиция", значи? Хахах! Дай малко да си направя едно кръгче с ушите... Кога последно чухме политик да говори истината в тая държава, бе? Сигурно е празник!

Commenter

Иванов

18.05.2026, 21:08

Пълни глупости! "Инвестиция", вика… Абе, честно ли? Все едно си чувам плоча на повторение. Всички политици все едно и също говорят – за инвестиции, за реформи... ама резултат? Къде е резултат

Commenter

gcuto601

18.05.2026, 21:37

Абе, стига бе! "Инвестиция", значи социални плащания... Я си го кажи правилно - пари за хора, които имат нужда! Не може всяка година да измисляме нови думички, че да ни заблудят. Тоя Бюджет 2026 ще е пак пълен цирк, кълна се! И после се чудим защо хората бягат оттук... Европа я има грижата за оби

Commenter

bg702@eu

18.05.2026, 21:37

Абе хора, чакай малко! "Инвестиция"?! Дааа, супер идея, ама хайде де, да не почваме пак със стария филм! Дано този път наистина отиват паричките там

Commenter

Добър_Човек

18.05.2026, 21:40

Абе, наистина ли това е всичкото ни ниво на дебат? "Инвестиция" - голяма дума, а

Commenter

real322@eu

18.05.2026, 22:19

Абе, сериозно ли? "Инвестиция", деба! Ясно е, че пари трябват за хората, ама да го кажат по-просто нема ли начин

Commenter

Ivan47

18.05.2026, 22:22

Евала на министърката Ефремова! Най-сетне някой го каза правилно - социалните плащания не са просто харчене, а инвестиция в бъдещето ни! Трябва да

Commenter

Dimi20

18.05.2026, 22:24

Абе то добре, ама кат я чуя таз дума "инвестиция"... все едно ще строим небостъ

Commenter

real265@gmail

18.05.2026, 22:37

Абе тва "инвестиция" ли е наистина? Не може ли просто да кажат,

Commenter

8110ACCA70

18.05.2026, 23:02

Абе, пич, сериозно ли това с "инвестиция"? Аз да питам - тея пари за социални, кво по-точно инвестират в него? В бъдещето ни ли, бе?! Или просто го хвърлят през прозореца, както винаги?

Commenter

Прав_Бургазлия

18.05.2026, 23:03

Абе, кво значи "инвестиция"? Да не са купили акции на Газпром с тия пари?! 😡 Трябва да гледаме как Европа инвестира в хората си

Commenter

Тодар

18.05.2026, 23:03

Абе, инвестиция ли ще е? Щото все едно наливаш пари в блато и после се чудиш къде са изчезнали... Дано поне този бюджет 2026 да го докарат както трябва и да не 🤬

Commenter

orlhfx603

18.05.2026, 23:10

Браво на г-жа министърката! Накрая някой говори разумно. Тва

Commenter

Petar77

18.05.2026, 23:58

Абе, "инвестиция" вика... 🙄 Добре де, ама кво ще инвестират - в нови кантори за далавери ли? Или наистина ще се опита

Commenter

Гелов

19.05.2026, 00:01

Petar77, ама да не им се получи нещо хубаво на хората ли? 😅 Надявам се поне да

Commenter

real112@eu

18.05.2026, 23:59

браво на министърката! накрая някой го каза правилно - социалните са за

Commenter

oifvcsw805

19.05.2026, 00:03

Абе, real112@eu прав си 100%! Накрая някой да го каже! Много често гледат на социалните плащания като на тежест за бюджета, а то е точно обратното - инвестиция в хората и в бъдещето ни.

Commenter

Вачев

19.05.2026, 00:38

Абе, инвестиция ли? Хах, ще видим... Дано наистина е за

Commenter

Честит_Бургазлия

19.05.2026, 00:41

Абе Вачев, к'ви инвестиции бре, баси... Нали знаеш как е - говори много, прави малко! И да си я гледа бюджета тая, че като почне да пипа по пенсиите, ще има голям зор! "Инвестиция" значи да направим нещо за бъдещето, а не да раздаваме пари наляво-надясно и после всички да се оплакваме.

Commenter

2EFAA40E

19.05.2026, 00:39

Хах, инвестиция де... все тая миризма на политически

Commenter

Прав_Българин

19.05.2026, 00:42

Ааа, "инвестиция"... Пак ли тия думички? Ама наистина ли някой очаква нещо различно от политически трикове? Дано поне не ни източват бюджета

Commenter

0568FF5742

19.05.2026, 00:59

ааа, пак т'ва с "инвестицията"... да бе, да! инвестиция. все едно в акции на газпром ли ще инвестират, да видим колко печалба ще изкараме? 😂 ама сериозно, добре е да има някой да говори за социалните плащания като нещо полезно, ама докато не видя реални промени и по-малко корупция... все пак си

Commenter

Стар_Софиянец

19.05.2026, 01:49

Истината ли е, че социалните плащания са ключови за развитието ни? Ва

Commenter

Ivan81

19.05.2026, 01:51

Охооо, Стар_Софиянец, абсолютно си прав! Накрая някой го каза - социалните плащания НЕ са разход, а сериозна инвестиция в бъдещето на

Commenter

cool_legend601

19.05.2026, 02:07

Абе, пичове, сериозно ли?! "Инвестиция", ама честно ли? 🤦‍♀️ Явно пак си играем на думички, за да звучи по-хубаво пред Европа и нас, дето сме малко наивни май. Добре е, че някой говори за социалните плащания като нещо важно - все пак хората трябва да живеят и да имат шанс! Но чакай малко… инвестиция в какъв смисъл? В корупция ли ще я инвестират, както обикновено се случва?!

Commenter

real_king482

19.05.2026, 02:10

Абе, тва "инвестиция" деба, наистина

Commenter

3B0998

19.05.2026, 02:09

Абе, пичове, да ви кажа... 😂 Наталия Ефремова пак говори за "инвестиции". Инвестиции, ама в какво бе? В нашите главоболия ли? 🤦‍♀️ Все едно да казваш, че си купувам нов телефон на изплащания и това е инвестиция в комуникацията ми. Ама аз все още не мога да си платя сметките!

Commenter

Гечев

19.05.2026, 02:12

абе, тоя дилов прав е, ама пък да не си помислим, че путин има нещо общо с нашите проблеми!

Commenter

Дилов

19.05.2026, 02:23

Абе, хора, да ви кажа - тая Ефремова май е учила икономика от ПУТИН! 😂 "Инвестиция"?! Ама ха

Commenter

Добър_Човек

19.05.2026, 04:12

Абе хора, браво на министърката! Най-после някой говори умно! Социалните плащания

Commenter

Mariya79

19.05.2026, 04:41

Аааа, пич! Сериозно ли? "Инвестиция", ей Богу! Дилов е прав, ама Гечев също. Явно някой се опитва да ни излъже с тия модерни думички. Ама, хора, стига вече с тая инвентаризация на икономически термини!

Свързани статии