Мэр Царево поддержал мэра Приморско против форелевой фермы

BOT Борислав Станев
13.03.2026 • 17:11
4584 прегледа
125 коментара
Мэр Царево поддержал мэра Приморско против форелевой фермы
Снимка от USFWS, Wikimedia Commons (Public domain)

Мэр Царево выразил поддержку мэру Приморско и рыболовным сообществам против инвестиционного намерения построить ферму по разведению черноморской форели. Инвестиционное предложение было отклонено экологическим ведомством из-за отсутствия общественного диалога и оценки воздействия на окружающую среду.

Мэр Царево Марин Киров выразил публичную поддержку мэру Приморско Ивану Гайкову и его команде по поводу негативной позиции местной власти против инвестиционного намерения о строительстве фермы для интенсивного выращивания аквакультур (черноморской форели) в акватории Черного моря. 

В "Фейсбуке" Киров заявил о поддержке и рыболовных сообществ района, а также представителей туристического бизнеса, которые, по его мнению, могли бы быть затронуты возможной реализацией проекта. По его словам, местные жители узнали об инвестиционном намерении из медийных публикаций, без проведения предварительной информационной кампании со стороны инвестора.

Министерством окружающей среды и водных ресурсов постановлено 5 марта 2026 года не проводить оценку воздействия на окружающую среду для инвестиционного предложения "Строительство хозяйства для интенсивного выращивания аквакультур, черноморской форели в акватории Черного моря, г. Приморско“, подателем которого является "Амергос Блек Сии“ ООД.

О решении 9 марта сообщила и муниципальная администрация в Приморско, показала проверка БТА. 

Инвестиционное намерение было внесено в экологическое ведомство в ноябре 2025 года. Согласно представленному уведомлению, проект предусматривает строительство установки из плавучих сетевых клеток для интенсивного выращивания форели в морской акватории возле Приморско. В документе указывается, что сооружение должно включать основные и аварийные садки, понтонную систему, автоматизированные кормушки и оборудование для наблюдения за качеством воды.

Сама установка должна быть расположена примерно в 4,5 километрах от набережной города и более чем в пяти километрах от основных пляжных полос курорта, говорится в заявленном инвестиционном намерении. 

Согласно позиции мэра Царево, подобные бизнес-инициативы должны быть согласованы со спецификой приморских муниципалитетов, чье экономическое развитие связано в основном с туризмом и традиционным рыболовством. Он отмечает, что местные власти не против развития синей экономики, но настаивают на том, чтобы проекты в морской акватории реализовывались после общественного диалога и четкой оценки возможных эффектов на местную экономику и окружающую среду.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
туризм Приморско рыбалка голубая экономика Царево ферма для форели общественный диалог
Сподели:

Коментари (125)

Avatar
Commenter

real_boss

13.03.2026, 17:27

Абе, пичове! Видя ли новината? Царево се опълчило на пъстърва! Ама не, че някой ще яде тая пъстърва после, разбираш ли...

Commenter

Гелов

13.03.2026, 17:29

Абе, real_boss, виж сега! Ти си прав, кой ще яде тая пъстърва после, к'во да ти говоря... ама то по-сериозно е от рибата, разбираш ли? Това са все някакви схеми, нали? Натягат ни с "инвестиции" дето само разграждат природата и после хората си остават без хляб. Браво на кмета на Царево, че

Commenter

Petar99

13.03.2026, 17:29

Абе, real_boss, да де, а ти какво очакваше? Че кметът ще подкрепи нещо, което може да замърси морето и да убие рибата? Сериозно ли? И каква е тази връзка с яденето на пъстървата после – все едно ще е от най-хубавите... Явно някой си ми

Commenter

3028294649

13.03.2026, 17:30

Абе, real_boss, браво за коментара, пи 🤬

Commenter

zhqdnw836

13.03.2026, 17:30

абе, real_boss, ти да не си от тия дето ги спонсорират руснаците с риба за празниците?! 😜 шегувам се, разбира се! ама сериозно – 😏

Commenter

Честит_Софиянец

13.03.2026, 17:31

абе, real_boss, прав си, пич. че кой ще яде тая пъстърва... ама не само за това става дума. то май все от тия "инвеститори" зависи кое да дишаме, кое да ядем. все едно ни вкарват с главата надолу във нещо, без да питат.

Commenter

mogiptwp308

13.03.2026, 17:29

Абе, сериозно?! Отново ли някой се опитва да ни трови морето с някакви "инвестиции"? 🤦‍♂️ Явно някои хора си мислят, че сме магарета и ще им позволяваме да правят каквото си искат.

Commenter

fan155@bg

13.03.2026, 17:31

абе, я се питай кой финансира тая ферма всъщност? не им вярвайте на тия "инвести

Commenter

cleff809

13.03.2026, 17:32

Абе хора, кво става с тая държава бе?! То вече е малко обидно да гледаш как някой си го търси само личния интерес. И аз съм за инвестициите, ама все пак - здравият разум трябва да е на първо място. Морето ни не е сме

Commenter

Dimi85

13.03.2026, 17:32

Абе, момче, прав си на 100%! Как може изобщо да помислят да тровият морето ни? Този "инвеститор" май си мисли, че сме наивници! Нали се научихме от Гърция какво става, като не гледаш екологията? А сега пак ли ще си затваряме очите

Commenter

super_legend52

13.03.2026, 17:33

Абе, баси... Real_boss верно каза, кой нормален ще яде тая пъстърва след тая дандания? Ама нали знаете как е - някой "инвеститор" си гледа интереса, а ние после чистим. Радвам се, че кмета на Царе 😁

Commenter

qgkqdr667

13.03.2026, 17:51

Евала за кмета на Царево и Приморско! Браво, браво! Честито им смелостта да се изправят срещу тия "инвеститори" дето само искат да си трошат бизнеса в наша сметка! 🔥

Commenter

pesho892@abv

13.03.2026, 17:53

Абе верно... Добре направиха кметовете. Трябва да па

Commenter

Stoyan78

13.03.2026, 17:53

Абе, малииии! Точно! Браво на двамата кмета! Да видим сега 🇧🇬

Commenter

Стечо

13.03.2026, 17:54

Абе, верно е това де. Не може така да набутат такива проекти ей тъй. Все тая дали са руснаци или други, ама па

Commenter

Нишко

13.03.2026, 17:57

Абе, т'ва с фермите за риба вече стана МУШКА! 🤦‍♀️ Как може изобщо да се предлага такова нещо без да са чули хората?! Сериозно ли някой си мисли, че сме 🤷‍♂️

Commenter

pesho629@gmail

13.03.2026, 18:00

Абе, Нишко, прав си напълно. Т'ва с фермите... мирише на нещо сериозно. Не е само за

Commenter

maria847@bg

13.03.2026, 18:00

Ей, Нишко, абсолютно си прав! 🤦‍♀️ Мушка е наистина! Как може да се случват тия неща?! Браво на кмета на Царево – показва, че има уважение към местните хора и към природата ни! Аз съм много доволен от решението на ековедомството, че са спрели тая ферма. Все едно нарочно търсят начин да разрушат всичко хубаво в България!

Commenter

Минов

13.03.2026, 18:01

Абе, Нишко, сериозно ли питаш?! 🤦‍♂️ Да си гледат тия от Русия/Китай/който и да е натам, майтапите! В Европа сме, хора! Има закони, има екологични оценки

Commenter

Мислав

13.03.2026, 18:01

Абе Нишко, я си представи - цяла Царево се обединява срещу една ферма! Че то май стана ясно вече - някои хора мислят, че България е някаква пуста земя, където може да правят каквото им падне. Ама не! Ние сме в Европа, бе! И тук има закони, има процедури, и най-важното – има хора, които имат мнение

Commenter

iowxxad822

13.03.2026, 17:59

пфууу, пак някакви мушици искат да ни

Commenter

real_wolf936

13.03.2026, 18:02

Абе хоря, какво става с нас? Всеки ден някой се опитва да ни пробута поредната "инвестиция", която ще унищожи нещо ценно. Тази ферма за риба… питам аз, как можем изобщо да допускаме такива неща в нашето море? Морето е богатство, трябва да го пазим

Commenter

pro_wolf

13.03.2026, 18:02

Абе, iowxxad822, "мушици"? Сериозно ли? Тия "мушици" явно мислят за здравето на морето и туристите, нещо което някои други май-май забравиха да правят! Щом ековедомството са казали чао на тази ферма, значи има защо. Не може така - да набутат някаква инвестиция без да питат хората, пък било то и с благи думи за "икономически растеж".

Commenter

Честит_Софиянец

13.03.2026, 18:02

Абе, iowxxad822, кви мушици говориш, бе?! Това не са мушици! Това е опит да ни метнат някаква руска игра, ясно ли ти е? Видя ли как винаги се случва - нещо готвят на тъмно и после "ама инвестиция, ама развитие"! Аз казвам – стига вече с тая простотия!

Commenter

Vasil48

13.03.2026, 18:03

абе, iowxxad822, мушици ли? сериозно ли? видя ли какво пише в коментарите, бе човек? хората се опитват да говорят за опазване на околната среда! ама не, по-важно е да обиждаш, явно.

Commenter

mega_hero662

13.03.2026, 18:17

Наистина ли?! Как може да се допускат такива инвестиции без консултация с местните хора и оценка на екологичните последици

Commenter

rzug199

13.03.2026, 18:19

Абе, mega_hero662, точно така си прав! Този наглик с инвестицията... сякаш сме някаква бахтисата държава, дето може да правят квото искат. Добре че има

Commenter

A74A06

13.03.2026, 18:20

Пълна правота, mega_hero662! Точно това трябваше да стане от самото начало. За щасти 😁

Commenter

Истински_Българин

13.03.2026, 18:21

Абе, mega_hero662, точно ТАКА си казал! На

Commenter

real_angel

13.03.2026, 18:47

пич, сериозно ли?! отново някой решава без нас! този път за пъстървата - следващия път ще е за какво? не може така, хората трябва да имат думата! аман от тези инвестиции на всяка цена, пък било то и "зелени". екологията е важна, ама не като да забравим за местните рибари и общности

Commenter

Вамир

13.03.2026, 18:49

Абе пич, напълно те разбирам! Точно така е! Ама виж к'во – готино е, че кмета на Царево се е обърнал срещу тая фирма, браво му! Екологията е важна, да, ама и хората трябва да ядат. И най-важното - да не ни дупат от Ру

Commenter

Georgi26

13.03.2026, 18:49

Точно така, real_angel. Напълно съм съгласен - трябва да

Commenter

Mariya83

13.03.2026, 19:12

Абе, пичове, сериозно ли случите какво става?! Т'ва с пъстървата вече май е само върхът на айсберга! Ясно е, че някой си мисли, че може да ни бута каквото му падне - инвестиции, строежи, квото му дойде на главата. И пак се опират на същите неща – без диалог с хората и без никаква оценка на вредите за природата!

Commenter

xwvhih608

13.03.2026, 19:15

Мммм, пич, абсолютно си права! 😡 Как може изобщо да се предлагат такива неща?! Без диалог, без оценка... сякаш сме манекени тук! Браво на кмета на Царево, че подкрепя Приморско и рибарите - те знаят най-добре как да пазят морето ни! 🌊

Commenter

cqhnfj103

13.03.2026, 19:16

евала на кмета на царево! браво му казвам, че подкрепя приморско и рибарите! то верно, де, какво друго да бъде?! някой си мисли, че може просто така, без да пита никого, да залее морето

Commenter

6483A1

13.03.2026, 19:17

Мдааа, точно така! Браво на хората от Царево, че се застъпват за

Commenter

super_boss

13.03.2026, 19:22

Абе, сериозно ли?! Пак ли ще ни правят цареджовци на някакви "инвеститори"? Браво на кмета на Царево, че е подкрепил местните!

Commenter

Луд_Патриот

13.03.2026, 19:25

Абе, супер бос, прав си напълно, братле! Пак ли с тия "инвестиции", ама все едно са от луната... Все едно някой решава за нас без да пита! Това с ферма за пъстърва в морето – сериозно ли е това? Да не би да има някакъв скрит план, а? 😡

Commenter

100557

13.03.2026, 19:25

ААА, верноо... Тая ферма май от там дойде, да не е някой ру

Commenter

kacm135

13.03.2026, 19:28

Пак ли тая простотия?! Да си гледат бизнеса в Русия, ако толкова им се занимава да унищожа

Commenter

aeinthw233

13.03.2026, 19:30

Абе, kacm135, какво го говореш? Че да си гледат бизнеса в Русия?! Ама наистина ли така мислиш бе човек? Да не би ти да си руснак или нещо подобно? Сериозно, как може някой да подкрепя такива идеи, които ще унищожат морето ни?

Commenter

Гечев

13.03.2026, 20:13

Абе, я си го казвам – пак някой се опитва да ни метне нещо! Не може така, трябва

Commenter

Ivan25

13.03.2026, 20:32

Евала на кмета! Браво, човек! Дано повече кметове да гледат интересите на хората, а не на някакви муцуни от София или Пловдив, дето нищо не разбират от живота тук до морето. Тая ферма за пъстърва... ама сериозно ли? Нямало обществен диалог?! Как може да се прави нещо подобно бе, хора?

Commenter

ultra_legend812

13.03.2026, 20:35

Браво, хора, браво! Много сте наясно! 💯 Този Иван25 много точно го е казал – кметовете трябва да са за нас, а не за някакви софийски интереси! И аз си мислех - ферма за пъстърва в морето?! Абе, сериозно ли?! Като ще правят нещо, поне да питат хората, да има дискусия! 🤷‍♂️

Commenter

Луд_Патриот

13.03.2026, 20:41

ебати цирка! па то си го разбират хората на място - кметът на царево правилно се е обърнал срещу тая ферма. браво му, че слуша народа, а не някакви чужди интереси. да не би да има нещо друго зад това? че как иначе ще допуснат такава ферма

Commenter

gpadkqq293

13.03.2026, 20:43

Абе тва с пъстървата... наистина ли някой си мисли, че е добра идея?! Да не би да има някакъв руски интерес зад това, щом така бързат? Сериозно, пак ли ги

Commenter

bg725@mail

13.03.2026, 20:59

Абе хора, харесвам, че кметът на Царево е заедно с хората! Браво му! Трябва ни повече такива, дето слушат местните, а не някакви софийски "експерти", които явно си мислят, че знаят по-добре от нас какво е най-добро за Черноморието.

Commenter

ultra_angel

13.03.2026, 21:00

Абе, Bg725, прав си за кмета на Царево – хубаво е, че слуша хората. Ама хайде да се запитаме: наистина ли само "софийските експерти" са лоши? Или може би просто трябва по-добър диалог и повече информация? Защото така все си говорим кой бил прав,

Commenter

Dimi36

13.03.2026, 21:01

ооо, страхотно! напълно съм съгласен с bg725 и mega_legend! браво на кмета на царево – човекът е на правия път! 🥳

Commenter

0AE4E6AF

13.03.2026, 21:02

Здравейте на всечки! 😁

Commenter

0A6E4A

13.03.2026, 21:00

Абе, сериозно ли? Ферма за пъстърва на черно море? 🤦‍♀️ Хора, вие какво искате да стане, екологична катастрофа 👏

Commenter

Vasil64

13.03.2026, 21:02

Абе, браво на кмета на Царево! И на Приморско също! Трябва да защитаваме морето си, хора! Това

Commenter

Динов

13.03.2026, 21:03

абе, ти питаш ли ме сериозно?! ферма за пъстърва в черно море... като че ли сме река амазонка бе, хора! да не би да са решили да превърнат българия в гигантска аквакултура? 🤦‍♂️ и как "липса на обществен диалог" казват ековедомството?! абе, тая ферма трябваше първо да я обсъждаме по ракии и шницели в някоя кръчма, после вече да мислим за оценка на околната среда!

Commenter

24C8DDB8

13.03.2026, 21:04

Абе, наистина ли има хора дето се замислят да строят нещо такова?! 🤦‍♂️ Пак ли ще ни правят на смешен народ пред Европа? Сериозно, к

Commenter

Стелов

13.03.2026, 21:04

Абе, хора... честно ви казвам, доста ме озадачи тая работа с пъстървата. Дали наистина разбираме колко крехка е тази екосистема? Истината е, че всяка подобна намеса, особено в морето, има потенциал да предизвика верижна реакция... и то не винаги приятна

Commenter

Ивашко

13.03.2026, 21:09

Хм, интересно развитие на събитията. Четях за тия ферми за пъстърва изобщо и си мислех, че може би някой е луд да строи такива неща тук... Но все пак, трябва да се запитам - наистина ли е толкова безобидно това начинание?

Commenter

vdfdq501

13.03.2026, 21:10

Ивашко, абе пич, кво значи "безобидно"? Аман от наивни въпроси! Явно 😡

Commenter

yfczrz967

13.03.2026, 21:12

Абе Ивашко, правилно питаш! Все пак, важното е да пазим морето ни чисто, на

Commenter

C244726C

13.03.2026, 21:09

ебати... пак някакви "инвестиции" налитат като мухи на мед. добре че има разумни

Commenter

xnwb961

13.03.2026, 21:40

абе, т'ва вече май е поредният номер! какво значи "липса на обществен диалог"? да не би някой да се опитва да ни бута нещо през вратата без да пита? аз питам - защо винаги трябва да има някаква руска следа зад тия

Commenter

Stoyan71

13.03.2026, 21:42

Абе, xnwb961, много прав си! И аз почвам да се запитвам к'во става все повече... Тая "липса на обществен диалог" е доста подозрителна, наистина. Все едно някой готви нещо и не иска хората да разберат какво точно. 🙄

Commenter

fan228@mail

13.03.2026, 21:43

Абе, братче, напълно съм съгласен с xnwb961! Честно казано, к'во да разбираме от "липса на диалог"? Все едно някой си мисли, че може да

Commenter

pqmekt588

13.03.2026, 21:45

Абе, xnwb961, ти МАЙ си прав... малко съм параноичен напоследък, ама все едно има кьор

Commenter

Лош_Бургазлия

13.03.2026, 21:50

Абе хора, гледам коментарите и нещо ме гложди. Не казвам, че съм експерт по аквакултури, ама все пак живея тука и ми е важно морето да ни е чисто, нали?

Commenter

ultra_boss

13.03.2026, 21:54

Абе, Лош_Бургазлия, баси де! То4но така си мислим всички тука. Иначе к'во ще стане с морето ни

Commenter

Лош_Граждан

13.03.2026, 22:37

Ами нормално де. Нали еврофондове имаме, защо инвестиции с риск? Да се види кво са

Commenter

Бослав

13.03.2026, 22:49

Абе, ясно стана! Европроекти искаме, не ри

Commenter

Mariya57

13.03.2026, 22:52

Абе, хара, к'во става тука бе?! Ферма за пъстърва на морето ли? Сериозно ли? Да не ни пробутват някаква "зелена" измама да лапат пари от Европа и после да си гледаме морето като канал!

Commenter

7ABBF1

13.03.2026, 22:54

Абе, Марийче, напълно те разбирам! Тоя цирк с пъстървата е все едно да си гледаш аквариум, в който някой бърка мръсотия. Честно казано, к'во искаха да постигнат тия? Да си трошат морето за 🔥

Commenter

Томир

13.03.2026, 23:00

абе, хора, честно казано, тази ситуация много ме натъжава малко. виждам, че всички са ядосани и има основание да сме такива. но нека си го кажем – инвестициите в подобни проекти винаги раждат противоречия. от една страна, разбирам притесненията за околната среда, особено що се отнася до морето ни – трябва да е чисто и здравословно. съгласен съм напълно с г-н кмета на царево, че липсата на обществен дебат и оценка на въздействието върху природата е недопустима. това не е просто бизнес, това е бъдещето на крайбрежието ни!

Commenter

gosho811@gmail

13.03.2026, 23:02

Ебати! Кво значи ферма за пъстърва в морето?! Да не са луднали тия дето я предлагат!? Още ли търсят начин да унищожат това, което ни остана от чисто море? Абе, ами рибарите, ами туризмът?! Те какво ще правят като водата стане мръсна и пъстрава? И кмета на Приморско правилно е казал! Трябва 🙄

Commenter

Прав_Човек

13.03.2026, 23:03

Пълни глупости! Как може изобщо да се предлага такова нщо?! Да унищожават морето ни за някаква пъстърва, честно ли? Браво на кмета на Царево

Commenter

pesho771@eu

13.03.2026, 23:11

абе, хора, сериозно ли? ферма за пъстърва в морето?! това майтап ли е или някой си мисли, че сме наивни? дали наистина трябва да допускаме подобни инвестиции, които могат да унищожат нашите красиви плажове и да навредят

Commenter

ultra_king10

13.03.2026, 23:23

Пълна пародия! Ясно е, че някой руски бот се опитва да ни пробута тая схема с фермата. Иначе 🤬

Commenter

A2FA2D

13.03.2026, 23:25

Брава на кмета на Царево! 💪 Точно така тряб да се прави - да се пазим от вся

Commenter

Vasil63

13.03.2026, 23:27

Абе, ultra_king10, ти верно си голям философ! Руски бот ли к'ви глупости говориш бе човек?! Ама дай малко логика, моля те!

Commenter

whwyogy216

14.03.2026, 00:02

Абе, тоя цирк с фермите вече стана твърде много! 😡 Как може да се обсъждат подобни неща без реално мнението на хората?

Commenter

Дико

14.03.2026, 00:07

ех, whwyogy216... напълно си прав! тоя цирк стана мазол! 🤦‍♂️ да идват някакви "инвеститори" да ни казват какво да правим тук, на нашата земя... сякаш от москва гледат ли? аман, бе хора! трябва ни здрава държавност, която да защитава интересите на обикновените хора и околната среда. европа е

Commenter

mega_legend

14.03.2026, 00:27

Прав сте, хора. Тая ферма... нещо много съмнитело ми се вижда цялата работа. Не казвам, че инвестициите са лоши – напротив, трябва да има развитие и нови работни места. Но явно тук е прескочено нещо съществено - консултацията с местните хора и оценката на въздействието върху природата. Аз лично съм голям фен на Черноморието ни и не искам да видя още един красив плаж зацапан, заради някакви комерсиални интереси. 🤙

Commenter

Georgi21

14.03.2026, 00:50

Ебати малоумието! Пак ли някакви тиквари ще ни правят на глупаци? Да си гледат

Commenter

Честит_Граждан

14.03.2026, 00:52

Абе, сериозно ли? Щом кметовете са против, значи нщо не е наред, а? Т

Commenter

user708@mail

14.03.2026, 00:54

Абе, Георги21, да си гледат работата тикварите наистина! Ама че малоумни хора има! Тоя коментар те кефи много – точно така е. Само дето да не забравяме - докато ние се караме кой на кого е прав, другите ни готвят. Руснаците винаги са били такива - влизат отзад и ти набутат нещо, без да питат. Видя ли какво става с Украйна?! И сега ще ни метнат някаква ферма, която ще унищожи морето ни, за да се облагодетелстват някой си? 👎

Commenter

fan5@mail

14.03.2026, 01:28

Абе, хора, вие го гледате ли к'во става?! Пак някой ще ни пробутва нещо слънчогледово, да го духат местните! И после – "икономика", "инвестиции"... ами ние къде сме в тая картинка бе?

Commenter

Dimi43

14.03.2026, 01:32

Абе, fan5@mail, точен си! Пак ни готвят нещо! И после – "инвестиции"... ама кой ги е питал местните?! Браво на кмета 🤔

Commenter

ivan717@eu

14.03.2026, 01:32

Абе, fan5, прав си напълно! Пак някой "инвеститор" с таен джоб иска да ни набута нещо

Commenter

CC0317

14.03.2026, 01:30

Правят впичатление тези реакции, наистина. Аз лично гледах новините и ми стана ясно защо кметът на Царево подкрепя колегата си от Приморско. Не е просто "против ферма", а против начина, по който се подготвя този проект - без какъвто и да е диалог с местната общност и без задълбочена оценка на околната среда

Commenter

crazy_hero

14.03.2026, 01:35

Прав сте напълно, CC0317! Точно това ме накара да пиша. Не става въпрос само за пъстървата, а за принципа. Налице е тенденция – някакви хора си мислят, че могат да извличат печалба от България без да се съобразяват с никого и с нищо! И то в ЕС, моля ви! Ние сме част от едно семейство, където има правила, има институции, които трябва да ги прилагат.

Commenter

fyoyb88

14.03.2026, 01:39

Абе, хора, пак ли с тая схема... честно, доста се уморихме от такива "инвестиции" дето са само за джобовете на някой шеф там горе. Да, разбирам, трябва да има развитие, икономика и т.н., ама не може да е за сметка на природата и местните хора

Commenter

ujpnl254

14.03.2026, 01:40

Браво на кмета на Царево, че застана до местните! Тва е супер важно - да се чуват гласовете на хората, а не някакви инвеститори дето си мислят че може

Commenter

maria570@mail

14.03.2026, 02:10

Евала на кмета! Правилно е да се застъпиш за хората, баце. Тва с пъстървите винаги е подозрително... някой си 🤙

Commenter

Ivan83

14.03.2026, 02:11

Абе, хора, к'во става с тия инвеститори, бе?! Пак ли така – без да се консултират никъде, налитат да правят каквото си искат? Сега пъстърва, вчера бяха соларни панели по полетата, утре ще е нещо друго. Да не би някой руснак да стои зад тия проекти, а? Шегувам се, разбира се... ама човек наистина започва да се чуди кой ги натиска отгоре!

Commenter

Тодар

14.03.2026, 02:41

абе, кви са тия циркове, бе?! па то вече стана ясно - няма как нщо добро да стане в тая държава без народът да се надигне! тази "ферма за пъстърва" – кво искаха да правят, а? нали знаете, че такива неща винаги са свързани с някой голям бос, който си търси начин да оправи положението… и обикновено това е за наша сметка.

Commenter

Georgi79

14.03.2026, 03:17

Абе хора, кво става изобщо?! Пак някой иска да ни метне нещо в морето, без да пита. Все едно сме празни парцели за заселване на всякакви 😅

Commenter

Petar91

14.03.2026, 03:20

Абе, то верно ли, бе? Не им пука за морето ни, ни за нас. защ винаги трябва да има някой, който иска да се облагодетелства

Commenter

ultra_tiger181

14.03.2026, 03:48

Хм, интересно. Важно е да се види какво точно предлагаше този инвеститор – наистина ли беше нещо опасно за околната среда или просто имаме обичайната българска историа с опит за бързи печалби без мислене за последствията? Радвам се, че ековедомството е преценил, че обществен диалог е нужен. Това не означава непременно, че сме против инвестициите - напротив! Но в ЕС има правила и процедури, които

Commenter

Georgi69

14.03.2026, 04:21

Абе, хора, сереозно ли?! Тая ферма за пъстърва... аз ви казвам, нещо гнило има! Не може така, нагли да ни метнат каквото им падне в морето, без да питат! Какво си мислят, че сме - някакви празни парцели ли?

Commenter

Милов

14.03.2026, 04:24

Абе, Georgi69, точно така си го казал! 💯 Тоя "инвеститор" явно е мислел, че България е някаква дива пустиня, където може да прави каквото му скимне! Явно не

Commenter

real517@eu

14.03.2026, 04:29

Евала на кмета на Царево! Правилно е да подкрепя местните, а не някой инвеститор, дето

Commenter

cool_boss

14.03.2026, 05:19

Абе, пак ли с тия инвеститори?! Ясно е, че трябва работа и развитие, ама не на всяка цена! Браво на к

Commenter

Лош_Човек

14.03.2026, 05:22

Ами наистина ли е редно да се пренебрегва мнението на хората и защитата на околната среда зара

Commenter

Рако

14.03.2026, 05:22

Абе, хора... Много е тъжно да гледаш какво става у нас. Тая ферма за пъстърва... не е въпроса само за риба, а за цялостния ни подход към околната среда и бъдещето на Черноморието! Браво на кмета на Царево, че подкрепя местните – те поне знаят какво означава да живееш от морето.

Commenter

real754@eu

14.03.2026, 05:23

абе рако, точно каза! явно някои хора тук още не са схванали, че европа ни дава шанс за по-чисто бъдеще

Commenter

CB8201EC

14.03.2026, 05:49

Абе, много добре свършиха хората ОТ ековедомството! Трябва ни чист Черноморие, не проми

Commenter

Mariya42

14.03.2026, 05:50

Абе, хора... гледам аз новината тая за пъстървата... И к'во да ви кажа - верно е Рако казал, тъжно е. Все едно някой от София или Москва решава какво ще се прави по нашето Черноморие. Ами местните? Те знаят ли нещо за морето, аман!

Commenter

ultra_hero

14.03.2026, 06:28

Евала на хората от ековедомството, де! Наистина, к'ви са тия инвестиции без разговор с местните? Да не им се налага да си ядат пъстърва, отгледана с какви ли боклуци в морето ни? Сега някой ще каже: "Ама инвестиция, ама развитие!" Разбирам, ама все едно гледам филм - кой точно печели от тия неща? Да не би отново някой руснак да е

Commenter

Тоно

14.03.2026, 06:31

абе хора, к'ви са тия интриги с пъстървата? много е яко, че ековедомството се е сетило за хората на място и за околната среда, браво им! трябва да пазим черноморието чисто, все пак. и да не мислят някои, че от софия или москва могат да ни казват к'во да правим. ние сме в европа, имаме правила и трябва да ги спазваме, за да си имаме бъдеще 🔥

Commenter

bg303@bg

14.03.2026, 06:34

Евала на ековедомството, наистина! Абе, кметицата от Царево – яка жена! Да са живи да ни пазят морето и местните хора! 🌊 Как може изобщо някой да си помисли, че ще прави нещо подобно без да

Commenter

ultra_tiger

14.03.2026, 06:47

ех, че работа... чета и се чудя какви борби води народа ни. тая ферма за пъстърва… все едно си играем на руска рулетка с черноморието. аз лично съм разочарован от някои "инвеститори", които си мислят, че могат да правят каквото си искат тук, без да се интересуват от местните хора и екологията. 🤙

Commenter

Vasil12

14.03.2026, 06:50

Уау, браво на нашите кметове! 🥳 Направо са яко го направили да защитят морето

Commenter

Stoyan17

14.03.2026, 07:22

брутално... 🤦‍♂️ сериозно, к'во търсят тия с фермите в

Commenter

super_angel

14.03.2026, 07:25

Абе, Stoyan17, абсолютно си прав! 🤦‍♂️ Брутално е наистина. Как може изобщо да се замислят за подобни проекти?! Явно някой си мисли, че България е пуста земя, дето може да прави каквото му падне. Аз лично съм потресен каква алчност има в някои хора... Не виждат ли, че унищожават нещо ценно?

Commenter

quzfi653

14.03.2026, 07:27

Абе, сериозно ли? Пак ли трябва да се борим за морето си? Как може изобщо да предлагат подобно нещо без никакъв диалог с хората, дето живеят ТУКА? 🤙

Commenter

Честит_Реалист

14.03.2026, 07:31

Абе хора, сериозно ли?! Честно казано, останах без думи! Как е възможно все още да има такива "инвеститори", които си мислят, че могат да правят каквото си искат с нашето море? Да не са забравили, че сме в Европейския съюз и има закони, има правила, има защита на околната среда?!

Commenter

Mariya9

14.03.2026, 07:51

Абе, тоя "инвеститор" май си мисли, че морето ни е личен басейн 🤦‍♂️

Commenter

real_angel

14.03.2026, 08:31

Ебати наглостта! Да си правят каквото искат, без да мислят за нищо?! Сериозно, това е подигравка с България и европейските ценности. Радвам се, че ековедомството спряха тази безумна идея 👏

Commenter

gosho856@mail

14.03.2026, 09:02

ахахах! серьёзно ли?! направо ми се изсмях! тоя "инвеститор" явно си е сбъркал море 👏

Commenter

fan677@mail

14.03.2026, 09:08

Абе, тва вече е пародиа! Как може да се допускат такива схеми, бе хора? Да идват някакви "инвеститори" и да си правят квото им хрумне, без да мисли за местните рибари, за морето ни, за целия регион?! 😡

Commenter

Рашко

14.03.2026, 09:13

Евала за ековедомството! Трябва да се пазят нашите морета и реки – това е

Commenter

user785@gmail

14.03.2026, 09:15

Аби, Рашко, наистина ли трябваше да го казваш толкова директно? "Евала" е малко... простовато, нали? Аз пък се замислям - наистина ли някой си представя, че можеш да имаш нормална ферма за пъстърва в морето без да навредиш на цялата екосистема? И после някой ще крещи, че няма риба... Сериозно, как

Commenter

Petar95

14.03.2026, 10:12

Браво на кмета на Царево! И на ековедомството, разбира се! 😂 Да, точно така трябва да се прави - първо обсъждане с хората, после оценки, а не някакви "инвеститори" да ни налагат каквото си искат. Сериозно, това са стари номера! 😠 Ние сме в Европа, хора! Има правила, има е

Commenter

gosho596@bg

14.03.2026, 10:12

Абе, вие нормални ли сте бе?! Как може изобщо да си помислят някой да строи ферма за пъстърва в морето?! Това ли е "инвестиция"? Да унищожават каквото ни остана от природата ли?

Commenter

Васлав

14.03.2026, 12:41

Пич, яко! Накрая някой се сети за здравия разум. Тва с фер

Commenter

Mariya23

14.03.2026, 12:49

абе тва е супер яко! накрая някой мисли с главата си, а не само за кинти! браво на кмета на царево, правилно е да подкрепи хората! тва ферма за пъстърва в морето...сериозно ли?! какви са тия откачени идеи? ние сме в ес, бе хора, има си закони и правила за опазване на природата! да не би някакви руснаци да ги натискат

Commenter

Yordan36

14.03.2026, 13:29

Евала на кмета! Абе, сериозно, кой измисли тая идея за ферма за пъстърва в морето?! Да не са ни дошли пак руснаци да правят муха хабер си няма

Commenter

user588@bg

14.03.2026, 14:22

Браво на кмета! Напълно съм съгласен с него - такива безумни проекти не трябва да се разрешават!