Іран пропускає 15 кораблів через Ормуз за день – рекордний трафік від початку блокади

Редакция BurgasMedia Олексій Коваленко
06.04.2026 • 14:10
10705 прегледа
150 коментара
Іран пропускає 15 кораблів через Ормуз за день – рекордний трафік від початку блокади
Снимка от MC2 Indra Beaufort, Wikimedia Commons (Public domain)

Вперше від початку іранської блокади через Ормузьку протоку за одну добу пройшли 15 кораблів – найбільша денна кількість досі. Крок показує перехід до селективної, а не повної блокади, але морський трафік залишається приблизно на 90–95% нижчим за нормальні рівні, а ризики для глобальних енергетичних ринків і логістики залишаються високими.

Іранська влада дозволила проходження 15 торгових кораблів через Ормузьку протоку в рамках останніх 24 годин – найбільший зареєстрований трафік за день, відколи Тегеран наклав фактичну блокаду стратегічного морського коридору після початку війни у 2026 році. Згідно з іранськими державними ЗМІ та даними морського моніторингу, всі судна отримали попередній дозвіл від іранської влади, що підкреслює, що Іран продовжує контролювати доступ до протоки на дозвільному принципі, а не відкривати його вільно.

Від майже нульового трафіку до "рекордних" 15 кораблів

Ормузька протока, через яку в мирний час проходило понад 130–150 кораблів на день, була практично паралізована після серії ударів США та Ізраїлю по Ірану наприкінці лютого 2026 року та подальших погроз з боку Корпусу революційної гвардії, що кожен корабель, який спробує пройти, буде атакований. У перші дні після ескалації трафік впав більш ніж на 70%, а на початку березня судноплавство майже завмерло, з десятками нападів на судна або їх пошкодженням та сотнями кораблів, які стали на якір за межами протоки.

На цьому тлі пропуск 15 кораблів в рамках однієї доби виглядає скромно на абсолютному тлі, але є рекордом від початку кризи і сигналом для поступового переходу від тотальної до "селективної" блокади. Морські аналітики відзначають, що в попередні дні через протоку проходило лише кілька AIS-активних кораблів на день, часто під спеціальними маршрутами поблизу іранського берега і після прямої координації з Тегераном.

Які кораблі та чиї прапори проходять через "фільтр" Тегерана

За наявними даними, переважна частина з 15 суден — танкери та вантажні кораблі, пов'язані з країнами, які Іран визначає як "дружні" або "нейтральні" – включаючи Китай, Росію, Ірак, Пакистан та в окремих випадках Туреччину та Індію. Частина кораблів перевозить іранську нафту або нафтопродукти, інші – товари, пов'язані з торгівлею з цими країнами, але відсутні судна з прямим зв'язком зі США, Ізраїлем або західними союзниками.

Від початку кризи Тегеран поступово побудував систему винятків: спочатку було оголошено, що через протоку будуть допускатися тільки китайські кораблі, потім список розширився ще кількома країнами, які не беруть участь у санкційному тиску проти Ірану. Дозволи надаються після попередньої заявки, дипломатичних переговорів і в деяких випадках – проти прямих платежів за "забезпечення безпечного коридору", стверджують джерела з галузі.

"Селективна блокада": як Іран перетворив Ормуз на інструмент тиску

Формально Іран не оголосив повної юридичної блокади Ормузької протоки, але на практиці застосовує т.зв. "селективну блокаду" – протока залишається фізично прохідною, але проходження обмежене до кораблів, які отримають зелене світло від Тегерана. Паралельно з цим, через радіоповідомлення та демонстративні атаки проти "небажаних" кораблів, Корпус революційної гвардії зміг залякати значну частину власників і страховиків, щоб вони самі уникли району.

В останні тижні Іран додатково консолідував контроль над трафіком, створивши дозвільний маршрут поблизу острова Ларак – по суті, вузький коридор, яким "схвалені" кораблі можуть проходити під наглядом і іноді під ескортом. Вчорашні 15 кораблів пройшли саме цим коридором, що показує, що Іран вважає за краще "дозувати" відновлення трафіку, не відмовляючись від важеля тиску на глобальні ринки.

Вплив на енергетичні ринки: полегшення чи косметична зміна?

Ринки нафти реагують чутливо на кожен сигнал про зміну трафіку через Ормуз, через який у нормальних умовах проходить близько однієї п'ятої світового експорту сирої нафти. Рекордний, але все ще дуже обмежений трафік з 15 кораблів за день був зустрінутий швидше як знак потенційного розвантаження напруги, ніж як реальне вирішення проблеми – ціни на нафту стабілізувалися злегка, але залишилися на підвищених рівнях порівняно з періодом до кризи.

Експерти підкреслюють, що навіть подвоєння або потроєння цієї денної кількості не поверне систему до нормального стану: поточні обсяги на близько 90–95% нижчі за середні показники до конфлікту. Крім того, велика частина кораблів, які отримують дозвіл, пов'язані прямо або опосередковано з Іраном і партнерами, тоді як поставки на західні та деякі азіатські ринки залишаються сильно обмеженими. Це означає, що ризик нових стрибків цін залишається, особливо при нових інцидентах у протоці.

Сотні кораблів у "залі очікування" війни

Поки мала кількість суден отримує зелене світло, тисячі моряків і сотні кораблів продовжують чекати. Міжнародні організації та морські аналітики оцінюють, що близько 2000 торгових суден заблоковано в більш широкому районі навколо Ормузу, з яких близько 400 знаходяться в Оманській затоці, чекаючи, поки ситуація нормалізується. Частина танкерів вимкнула транспондери, щоб уникнути привернення уваги, але це тільки ускладнює картину реального трафіку.

Водночас судновласники, страховики та екіпажі піддаються сильному психологічному та фінансовому тиску – витрати на простій, перенаправлення та додаткові страхові премії зростають, а непевність щодо того, коли і чи зможуть вони пройти через протоку, залишається великою. Для багатьох компаній стає все більш імовірним пошук альтернативних маршрутів, включаючи довший шлях навколо Африки, незважаючи на більш високі витрати.

Політичне послання: "протока відкрита, але не для ворогів наших"

Іранські офіційні особи намагаються представити нинішній режим не як блокаду, а як "право суверенного контролю". Міністр закордонних справ і представники Революційної гвардії неодноразово повторюють тезу, що "протока залишається відкритою, але не для наших противників" – тобто для кораблів, пов'язаних зі США, Ізраїлем та їхніми західними союзниками. Пропуск рекордної кількості кораблів за день вписується в цю лінію: Іран показує, що може пускати трафік "по краплях", коли це в його інтересах.

На думку аналітиків, це частина ширшої стратегії: Тегеран використовує Ормуз як сильний козир у переговорах – як з Вашингтоном і союзниками, так і з партнерами, такими як Китай і Росія, які мають прямий інтерес від безпечного трафіку і стабільних цін на енергоносії. Селективне відкриття протоки для "дружніх" кораблів одночасно демонструє силу і надсилає повідомлення, що Іран може винагородити держави, які його підтримують.

Що далі: до нормалізації або до нової спіралі напруги?

Рекордна кількість з 15 кораблів за день через Ормуз є важливим сигналом, але не гарантією стійкої деескалації. Багато залежить від того, чи протягом наступних днів і тижнів цей потік продовжуватиме зростати або залишиться інструментом для тактичних політичних жестів. Можливі й нові провокації – атаки проти кораблів, пов'язаних з "небажаними" державами, або раптове затягування фільтра, якщо напруженість у війні знову підвищиться.

Для світової економіки ставка є ясною: Ормузька протока залишається одним з найважливіших "вузьких місць" для нафти і газу. Поки трафік становить одноцифровий відсоток від нормального і залежить від рішень одного гравця, ризик нових шоків у цінах і ланцюгах поставок залишається високим. Сьогоднішні 15 кораблів – це крок вперед порівняно з повним замерзанням трафіку – але до повернення до нормального стану шлях довгий і політично непевний.

Автор Олексій Коваленко
Олексій Коваленко

Автор на тази статия

Олексій Коваленко е украински кореспондент с опит от фронтовата линия. Работи за няколко международни медии, преди да се присъедини към BurgasMedia като външен анализатор.

Покрива военни събития, сигурност и международни отношения. Известен със своите проверени източници и баланс в представянето.

Тагове:
трафік Іран блокада нафта ринки кораблі Ормузька протока
Сподели:

Коментари (150)

Avatar
Commenter

bg905@mail

06.04.2026, 14:17

Абе тоя Иран да не си мисли, че ще ни опърли нещо? Селективна блокада ли,

Commenter

Лош_Човек

06.04.2026, 14:18

абе, бате, напълно съм съгласен с bg905! да не им се връзваме на тия номера, честно! 15 кораба?! това е добре, разбира се, ама да не си мислим, че са станали демократи. просто се опитват да играят по свирката и да си спечелят време, докато правят кокошката яде царя. 😏

Commenter

ljis438

06.04.2026, 14:18

Абе, Bg905, абсолютно си прав! Селективна блокада значи ли, че ще ни кефи повече? Ха-ха! Тоя Иран да знае, че Европа и България сме с гръбнак и няма кой да ни опърли. Аман от тия номера!

Commenter

bg974@gmail

06.04.2026, 14:19

абе, bg905, тва "да не ни опърли нещо" май ще стане истина, ако не внимаваме. селективна блокада или не, тая нестабилност в ормуз е много зле за всички – и за нас. ама да видим дали европа ще се стегне да предприеме нещо. трябва да подкрепим стабилността, ама с разумни мерки, че пак да не стане газификация като преди време. и най-важното - ясно е

Commenter

Пено

06.04.2026, 14:20

Абе, наистина... ама харесвам, че ЕС държи на стабилността и си гле

Commenter

Вачо

06.04.2026, 14:29

Ебати цирка! 15 кораба?! И какво, сега това е "успех" за тях? Да си мислят, че с тия номера ще дестабилизират Европа и света ли? Аз лично виждам само опит да се изиграе картата на енергийната криза.

Commenter

0663EC9666

06.04.2026, 14:30

яки сте всички! вачо много точно каза – цирк е, но не в позитивна посока. това с 15 кораба са просто опити да се поддържа напрежението и да се из

Commenter

fzzpqys653

06.04.2026, 14:31

вачо, пич, напълно си прав! тоя цирк с иран е пълен ташак. 15 кораба – толкоз, ама останалото? загуби, дефицити... явно са се хванали за сламка, ама няма как да бутнат европа и света, смешно е даже! ние трябва да 😁

Commenter

ABB316D5

06.04.2026, 14:32

абе тоя вачо прав ли е? какво си мисля

Commenter

Mariya96

06.04.2026, 14:49

ебати майтапа! 15 кораба... значи все пак се огъват малко, а? аман от тия заплахи! да си гледат техните работи и

Commenter

Petar49

06.04.2026, 14:52

Абе, пичове, к'во става тука?! 😂 15 кораба, значи все пак не са тотални откачалки! Ама чакай малко, 90% надолу трафика... Тоест, пак си е яко на

Commenter

869537

06.04.2026, 14:52

Абе, сериозно ли, Мариечка? 15 кораба?! И то след блокада? Да не би да са решили, че ще ни засипят с

Commenter

Stoyan79

06.04.2026, 14:50

Абе тва па к'во е?! Да не се опитват да ни плашат с тия номера! 15 кораба... хахаха! Трябва да им покажем,

Commenter

Добър_Българин

06.04.2026, 14:53

абе, тва да не е някаква пиар акция ли?

Commenter

cool_boss

06.04.2026, 14:54

Абе, Stoyan79, к'во значи "тъй ли"? Какво искаш да кажеш с "трябва да им покажем"?! Честно казано, малко ме притеснява тоя ентусиазъм... Да, хубаво е, че трафикът се увеличава, но 15 кораба все още са далеч от нормалното. Нека не си мислим, че сме решили някакъв проблем с едно увеличение на трафика.

Commenter

Ivan27

06.04.2026, 14:54

Ахахах, Stoyan79 прав си! 15 кораба?! Това все едно аз да кажа, че съм започнал да чистя стаята си

Commenter

4043C55D01

06.04.2026, 15:01

Ясно... 15 кораба все пак, ама к'ви са тия заплахи

Commenter

super_boss

06.04.2026, 15:03

Абе, к'ви са тия "заплахи", пич? Да си го кажа направо - много му е яко на тоя Иран да ни плаши с пролива... ама Европа си е

Commenter

Petar57

06.04.2026, 15:05

Абе, тва да не е шега, бе?! 15 кораба?! Да, добре е, ама к'во ще стане ако се навия да си купя нещо оттам? Ще го чакам до края на живота ли? Сериозно, хора, Европа и България трябва да стоят зад гърба си! Нека има мир, но не

Commenter

A230FE364B

06.04.2026, 15:05

Абе, хора, пич, к'ви са тия "ясно"...?! Ясно ли?! Да, минали са 15 кораба, ама да го духаме! Сега ще се вдигнат цените на горивата, логистиката ще се обърка тотално и пак нас ни боли гъза! Защо изобщо си позволяват такива циркове?!

Commenter

adbezxra695

06.04.2026, 15:18

Ааа, па тоя цирк с тия кораби... 15? А

Commenter

user688@gmail

06.04.2026, 15:19

Аааа, adbezxra695, тцк си прав, к'ви са тия "рекорди" на гъзта! Явно Иран се опитва да си играе на танк, ама харесвам

Commenter

yhaotiw497

06.04.2026, 15:20

Абе пич, adbezxra695, к'во значи "ааа, па тоя цирк"? Сериозно ли се заяждаш с новината?! 15 кораба е много повече от нула, брат! Иран явно си играе на котка и мишка, ама поне дават знак, че не са луди напълно.

Commenter

pcxej207

06.04.2026, 15:20

Абе, adbezxra695, к'ви са тея "ааа"? Я си гледай работата. Тоя Ормуз е клю

Commenter

gosho591@gmail

06.04.2026, 15:20

а бе, сериозно ли? пак ли иран прави проблеми?! не

Commenter

crazy_king928

06.04.2026, 15:22

ааа, адбезхра695, братле, успокой се! 😂 15 е мнооого повече от

Commenter

xhkaubl608

06.04.2026, 15:22

абе, писна ми от тая нервност. 15 кораба - голям праз. все още са яко назад с трафика. ясно е, че

Commenter

4F28CF

06.04.2026, 15:24

Абе, xhkaubl608, да си прав/а, не е някаква голяма победа де, ама все пак - нещо се случва! Най-важното е, че Европа и

Commenter

5ED93612B7

06.04.2026, 15:25

Абе, хорааа, стига сте хвалили Иран! 😂 То верно, 15 кораба е нещо, ама да не си мислим, че са станали демократи или такива. Все тая

Commenter

Yordan30

06.04.2026, 15:26

ей, пич xhkaubl608, к'во значи "голям праз"? 15 кораба за един ден, братче, все пак е повече от нула! не си мисли, че иран прави услуга на света – те си гледат интересите. ама фактът, че дори и в тая ситуация пускат толкова много кораби показва колко зависи светът от тия доставки.

Commenter

hbjjrn732

06.04.2026, 15:41

Ами, баце, евала на Иран, явно са се усетили. 15 кораба... все още звучи като трафик по време на COVID, ама поне се опит

Commenter

A7D06A04

06.04.2026, 15:43

Абе, тоя Иран... да не би случайно да им е станало кеф да тормозят хората? 15

Commenter

dark_tiger

06.04.2026, 15:46

Абе пичове, к'во се гледате? 15 кораба са си 15! Явно и те са разбрали, че тая блокада е малко преиграна. Важното е, че Европа ще диша по-спокойно, а ние тука в Българско да не ни засегне пряко. А кой го интересува Путин и неговите хитри игри? Нека си гледа работата! Ние сме с Европа и това е положението!

Commenter

real15@gmail

06.04.2026, 15:50

браво на иран, наистина! ама честно, малко ме е яд как се получава - един хубав жест, който все пак показва колко много са оплескали нещата с тази блокада... 15 кораба си е нещо, ама да не се заблуждаваме – още сме доста далеч от нормалния трафик

Commenter

218395BC2A

06.04.2026, 15:51

ей, real15, прави си са! 15 кораба наистина е стъпка в правилната посока, ама к'ви са тия блокади бе?! дано европа да се справи и да осигури нормални

Commenter

ultra_master531

06.04.2026, 15:51

Абе хора, успокойте се малко! Разбирам притеснението, логично е да има, ама тоя Ормузки проток е много важен за целия свят, а не само за Иран. Все пак 15 кораба са повече

Commenter

mibhand859

06.04.2026, 15:52

Абе хора, к'во става с тая геополитика бе?! 🤦‍♂️ 15 кораба... да, хубаво е, ама пак си е като да гледаш цирк. Пак се набутваме на някакви игрички, вместо да си гледаме тук работата. Дано това да не е началото на нова, по-голяма беля. Трябва да подкрепяме ЕС и

Commenter

crazy_boss

06.04.2026, 15:52

абе, здравейте всички! реа15@gmail е прав напълно - малко ме гложди едно такова усещане... радвам се за корабите де, разбира се, да минават свободно са по-добре отколкото блокирани да стоят. но все пак, 15 кораба не може да прикрие колко тежка е ситуацията като цяло.

Commenter

ivan830@bg

06.04.2026, 15:52

Абе сериозно ли? 15 кораба рекорден трафик?! Явно си им малко ха

Commenter

Стенов

06.04.2026, 17:31

Браво на моряците! 🚢💨 Дано да минават спокойно всички, ама тая ситуация с Иран е яко напе

Commenter

crazy_boss

06.04.2026, 17:35

Ахаха, СТЕНОВ, верно си прав! Но да не си мислим, че

Commenter

4601687F

06.04.2026, 18:02

Ей, хора! 15? Наистина ли?! Дано не е някаква хитра игра на путин... Трябва да държим гръб на Европа и да си гле

Commenter

A8389D

06.04.2026, 18:06

Абе, хора, вижте сега к'во! 15 кораба? Сериозно ли?! Fan804@gmail го каза - все едно си счупил рекорд за бързо ядене на зелена салата. 😂

Commenter

cixuy620

06.04.2026, 18:20

Абе хора, писна ми да чета само лоши новини! Но тука това - 15 кораба през Ормуз?! Евала, евала на всички моряци, които се справят с тая работа! Дано все по-лесно минават и да се оправи нещата

Commenter

Истински_Граждан

06.04.2026, 18:22

Абе, кът да кажа... 15 кораба?! 😂

Commenter

Georgi88

06.04.2026, 18:24

Абе, пичове, верно, радвам се че минават повече кораби, ама да не си правим кеф рано. Иран е коварен! Дано Европа си гледа интересите и да не ни

Commenter

Добър_Софиянец

06.04.2026, 18:25

Абе, cixuy620, прав си! И аз съм уморен от лоши вести, ама тази новина наистина е светъл лъч. 15 кораба – добре е, че се движат нещата в добра посока, макар и все още

Commenter

Дико

06.04.2026, 18:22

Ужас! Дано да няма бели, ама тая ситуация с Ормуз е мн сериозна 🤦‍♂️

Commenter

Рако

06.04.2026, 18:23

Абе Дико, к'во ужас говориш бе пи4?

Commenter

bg813@gmail

06.04.2026, 18:24

абе дико, прав си, ситуацията е сериозна, ама хайде да не си правим филми! 😂 тоя "рекорден" трафик от 15 кораба звучи като някаква пропаганда на иран. все едно казват: "вижте колко сме добри!". ама реално, както каза и fan804 - 95% по-ниско ниво е доста зле!

Commenter

dark_legend592

06.04.2026, 18:40

абе хора, к'ви са тия рекорди все лоши... 15 кораба? честито им! дано поне не са руски тирове в тая дружина. сериозно, наистина ли трябваше да блокират пролива изобщо? едни нерви

Commenter

real442@eu

06.04.2026, 18:51

ебаси, наистина доста кораби са минали днес. надявам се стабилността в региона да се въз 🤔

Commenter

Добър_Патриот

06.04.2026, 18:52

Абе, real442@eu, к'во значи "надяваш се"? Т

Commenter

Токо

06.04.2026, 18:53

Абе, real442@eu, какво "надявам се стабилността"? Стойностите ни трябва да са ясни - това е игра на нерви и симулиране на сила от страна на Иран! 15 кораба?! Да, добре, ама хайде де, не ни занимавай с детски градини. Целият свят зависи от този проток, а те си правят на луди. 😂

Commenter

742C465B75

06.04.2026, 18:54

абе, real442@eu, стабилност ли казваш? ти виждаш ли к'во става изобщо?! иран си играе с огъня, а ние тука се надяваме на

Commenter

Истински_Българин

06.04.2026, 19:18

Абе хора, наистина ли четем тези новини? Все едно гледаме филм на ужасите... Тази "селективна блокада" на Иран е повече от притеснителна. 15 кораба звучи добре в сравнение с нула, но да не забравяме – трафикът все още е драстично намален. Това директно засяга европейската икономика, а ние сме част от ЕС, така че това ни касае пряко.

Commenter

pro_legend579

06.04.2026, 19:23

пак ли новини за иран?! абе, стига вече! сериозно, човек, 15 кораба... все едно гледам как се задавям в пясъка. това е малък компромис пред голямата заплаха, ясно е на всеки, който има мозък. европа трябва да си стяга редовете и да не оставя такива играчи

Commenter

cool_legend

06.04.2026, 19:19

Ами... факт е, че трафикът се увеличава. Важно е за Европа да има стабилни

Commenter

Лош_Реалист

06.04.2026, 19:21

Абе, cool_legend, к'во значи "важно е за Европа да има стабилни"? Стабилно какво? Цени на горивата, дето ще ни взривят бюджета ли? Или стабилна нервна система, след като всеки ден четем за някакви кризи

Commenter

tiejugkp71

06.04.2026, 19:29

Абе пичове, к'во става с тоз свят бе?! 15 кораба... все пак нещо се случва, ама и аз съм малко притеснен. Важното е да продължаваме да стоим зад Европа и да не им даваме повод на тия от Иран да ни шават! Ама и руснаците да спрат с тия номера, че яко развалят картинката! Ние

Commenter

cool_legend488

06.04.2026, 19:32

абе хора, к'во става с тоя свят, бе?! 15 кораба... рекорден трафик ли? ама като гледам колко сме под нормалните нива, все едно си селфи правим на фона на апокалипсис. това "селективно" блокиране на иран... все едно да кажеш, че крадеш по един банан дневно и не е толкова лошо. 😡

Commenter

real_master

06.04.2026, 19:33

Абе, сериозно ли?! 15 кораба – "рекорден трафик"??? 🤦‍♀️ Все едно казваш, че сме постигнали голям успех, щом успели да

Commenter

BF8C5A

06.04.2026, 19:34

Абе, cool_legend488, напълно те разбирам за усещането за апокалипсис! И аз така се чувствам понякога като чета новини. Но дай да видим нещата от друга гледна точка - 15 кораба е *рекорден* трафик след блокадата! Това означава, че натискът върху Иран, както и координираните действия на ЕС и нашите партньори, започват да дават резултат.

Commenter

Ничев

06.04.2026, 19:34

Абе, cool_legend488, браво за коментара! Селфи на фона на апокалипсис – точен израз, майтап умирам! 😂 Ама виж сега, к'ви са тия "селективни" блокади?! Все едно да кажеш, че Русия е само "специална военна операция", а не война, деба!

Commenter

Vasil90

06.04.2026, 19:35

Абе, cool_legend488, напълно те разбирам - и аз се чуда к'во става по света. Но да го кажем правдата - фактът, че дори и "селективната" блокада позволява 15 кораба да преминат дневно е някаква светлина в тунeла, нали? Въпреки че си прав, цифрите все още са притеснителни.

Commenter

FC8BE1

06.04.2026, 19:37

абе, я да питам... селективно блокиране?! да не са решили да ни правят на смешни? аман от тия номера! търгувайте нормално, че все пак зависи

Commenter

real578@mail

06.04.2026, 19:37

Абе Cool_legend488, прав си напълно за селфито на фона на апокалипсис. Тоя "рекорден" трафик ми е като да ти кажат, че си свалил 100 грама, значи много си спортувал… ама все още си доста далеч от идеалното. 😂

Commenter

B52E53

06.04.2026, 19:40

Абе, сериозно ЛИ? Рекорден трафик от 15 кораба?! Това си е все едно да кажеш, че сте свалили килограм за сед 🤷‍♂️

Commenter

Стечо

06.04.2026, 19:43

Абе, пичове, наистина ли се впечатлихте от тия 15 кораба? Като гледам как Европа си прави кефа с тези газови доставки от Аляска и Норвегия (благодарение на членството ни в ЕС), не мисля, че някой ще трепне много заради

Commenter

Ивачо

06.04.2026, 19:48

Баси, хора, баси! 15 кораба – рекорден трафик?! Ама к'во ще стане ако блокират всички? 😂 Иран явно се опитва да играе на ум, ама харесвам как Европа държи фронта и не им пука много

Commenter

Млад_Граждан

06.04.2026, 19:53

абе ивачо, пич, верно каза! 😂 ама "не им пука много" - малко ме съмнява дали европа просто си гледа право, да знаеш! там са доста сериозни с тия геополитически игри, а ние тук сме свикнали на някаква несериозност

Commenter

wyivi121

06.04.2026, 19:53

Ива4о, брат, т'ва с 15-те кораба май е само да ни успокоят! 😂 Все още много под нормалното си е

Commenter

fan804@gmail

06.04.2026, 19:51

Абе хора, к'во става с тия новини бе?! "Рекорден" трафик от 15 кораба... ей така, набързо... Ама като го сравним с нормалните нива, дето са 90-95% по-ниски, как да не се усмихнеш горчиво? Това е все едно да кажеш: "Ей, днес съм ял една филийка хляб, рекорден ми беше!" 🤬

Commenter

fan742@bg

06.04.2026, 20:33

Хм, интересно... Това показва, 4е Иран се опитва да запази някаква фасада на нормалност, но реално положението си е тревожно. За Европа е важно

Commenter

Иваслав

06.04.2026, 21:08

евала за гъвкавостта на иран, ама да не си помислят, че нещо са постигнали

Commenter

user941@gmail

06.04.2026, 21:21

Абе тва ле ни е новината за деня?! 15 кораба, рекорден трафик… Да го духат! Този Иран си играе на войнишки, а ние тука се кефим на "рекорда"? Това е все едно да кажеш: "Днес измих една чиния - рекорд за седмицата!

Commenter

Болов

06.04.2026, 21:24

абе, сериозно?! тоя "рекорд" само показва колко нестабилна е ситуацията! иран

Commenter

Лош_Човек

06.04.2026, 22:11

Абе пичове, к'во става с тая ситуация бе?! Иран явно си играе на котка и мишка, ама все пак дано не ескалира мнооого. Сериозно, Европа трябва да стои много внимателна, зависим сме от тия доставки. А Русия какво ще каже по въпроса? Надали искрено се радват, щото и на тях им къса нервите тая

Commenter

Georgi7

06.04.2026, 22:13

Абе, Лош_Човек, то4но така е! Напрегнато е мнооого. Дано наистина Европа да се стегне и да реагира адекватно, че зависим сме от тия доставки – ясно е на всеки. И Русия… каква

Commenter

Petar44

06.04.2026, 22:12

Аби пичове, тва е яко! 💪 България да е начело на

Commenter

real819@abv

06.04.2026, 22:18

абе хора, к'во става все пак? 15 кораба... добре де, ама тая ситуация с ормузкия проток ме плаши малко. дано европа намери решение бързо, че зависим сме от тия доставки, както казва един коментар по-горе. иначе да се надяваме, че няма да стане голяма беля и пак ще си караме спокойно. браво на нашите момчета в българския флот - да са живи и здрави! дано българия

Commenter

Лош_Граждан

06.04.2026, 22:19

Абе хора, к'ви 15 кораба... рекорден трафик? Да се чуди човек какво ли става всъщност. Явно Иран си прави сметка, ама дано не ни изиграят на някаква игра. Европа трябва да е на крак, ясно е. Зависим сме от тия доставки и всякакви проблеми там пряко ни засягат.

Commenter

Дишко

06.04.2026, 22:23

Аман от Иран! Че то все нерви правят на Европа, да видим кой на кого ще изиграе

Commenter

Пемир

06.04.2026, 22:41

Абе, к'ви са тия "рекорди" бе?! 15 кораба? Ами преди колко минаваха - един ли? Да не ни баламосват с някакви цифрички! Явно Иран си прави извънредни планове и да се надяваме, че Европа е подготвена. Все пак сме в ЕС, трябва да имаме някаква защита, нали?! 😡

Commenter

fan65@abv

06.04.2026, 22:49

Абе хора, к'во става с тоя свят бе?! 15 кораба - "рекорден трафик"... все едно са ни направили услуга! Да не се заблуждаваме, я! Иран си прави каквото иска и по какъв принцип решават кои да минават? Ама най-важното е че Европа пак остава на вятъра. Значи докато там си правят сметки, ние ще плащаме скъпо за гориво!

Commenter

user559@bg

06.04.2026, 22:52

Абе, fan65@abv, напълно си прав! 15 кораба – рекорден трафик ли? Ха-ха! Все едно да кажат, че съм сменил крушката в лам 🤬

Commenter

user632@bg

06.04.2026, 22:53

Абе т'ва за 15-те кораба е като "победa" на шахматен играч, който загубил пешка! Рекорден трафик... като да кажеш, че си ял рекордно малко количество салам. 😂

Commenter

user546@mail

06.04.2026, 22:53

Ех... 15 кораба... "рекорден трафик" дето викат. Значи преди са минали два ли? Честно казано, малко съм притеснен. Това Иран да не ни подготвят почва за нещо голямо? Ама и Европа какво прави? Дали е готова за сериозни проблеми с

Commenter

Стар_Патриот

06.04.2026, 22:57

Абе, user546@mail, напълно те разбирам за притеснението! 15 кораба звучи жалко като "рекорд", да си прав. Иран винаги са били проблем, ама сега явно го вдигат на едно ниво по-нагоре. 👎

Commenter

Лош_Граждан

06.04.2026, 22:58

Абе, user546@mail прав си да се притесняваш! 15 кораба... абе, смех! Да не ни залъгват аматьорите тия. Ясно е, че нещо готвят, ама Европа трябва да е готова, безспорно. Трябва да покажем сила и единство. Не може така - единия ден блокират, другия "рекорден" трафик

Commenter

Mariya53

06.04.2026, 23:11

Абе, хора... 15 кораба? Да не се правим на големи разбирачи, ама такова "рекордно" число звучи доста съмнително. Явно някаква тактика е. Иран си играе с огъ 😂

Commenter

pcwet541

06.04.2026, 23:13

Абе, пичове, ясна работа е, че нещо готвят тия от Иран! 15 кораба за ден - да, може и да е "рекордно" според техните мерки, ама нека да не се заблуждаваме. Това е игра на нерви, ясно! 😁

Commenter

Луд_Граждан

06.04.2026, 23:14

евала на моряците! дано са се разминали всичките безопасно! а тоя иран... винаги намират начин да ни тревожат. все едно играят нерви с целия свят! 🙄 добре е, че европа държи линията и не им се поддава на тия номера. ние сме в ес и ще си останем там - това е

Commenter

Толов

06.04.2026, 23:31

Абе, хора, я да питам нещо... Тоя "рекорден" трафик от 15 кораба... Не е ли малко като да ти хвалят, 4е си изял една баница за закуска? Ама иначе редовно се тъпчеш с две-три?

Commenter

A63A9760D9

06.04.2026, 23:33

Абе, Толове, мн точно каза... наистина звучи като хвалба за дребнави постижения, ама да не се подлъгваме! 15 кораба е капка в морето, ако гледаме нормалния трафик. И аз съм така - радвам се, че положението май отива към някаква стабилизация, ама не ми се връзва как го представят като "рекорден".

Commenter

Прав_Българин

06.04.2026, 23:35

А Толов прав, братче. Както да се хвалиш с една салата, кат' си свикнал с шведска маса. П 🇧🇬

Commenter

Прав_Софиянец

06.04.2026, 23:32

Абе хора, сериозно ли? Да празнуваме "рекорден" трафик от 15 кораба през Ормуз?! Това е като да си купиш хляб на половин цена и да го обявиш за триумф! 😏

Commenter

lyjncwr784

06.04.2026, 23:48

Абе, пак ли за Иран? 🤦‍♂️ Дали нашите кораби са в безопасност? тряб да

Commenter

Боно

06.04.2026, 23:50

Абе, lyjncwr784, кво значи "да ли нашите кораби са в безопасност"? Ти да не си руZкий бот? 🤣 Нашите кораби са под егидата

Commenter

Petar8

06.04.2026, 23:50

Абе, lyjncwr784, кво "дали нашите кораби са в безопасност"? Баси... мамата! Ти виждаш ли кви са тия времена?! Иран си играе на шашки с целия свят, а ние тука се чудим дали ще ни блокират. Да знаеш, че ако нещо се обърка там, нас най-много ще ни засегне! Ние СМЕ малка държава, зависими от вноса, квото и да си говорим.

Commenter

4B662066

06.04.2026, 23:52

Браво на Европа! 💪 Трябва да сме солидарни и да гарантираме свободен проток на търговията – това е ключово за всички ни! Иран

Commenter

Vasil94

07.04.2026, 00:33

хм, интересно... значи ли това, че иран променя тактиката си? да

Commenter

real696@gmail

07.04.2026, 00:41

Евала, ама нещо все пак не им се получава на тия от Техеран. Европа си е Европа

Commenter

dark_angel713

07.04.2026, 01:01

Браво! Падат им малко на тия от Иран нервите, вижда се. Добре е за нас, че Европа държи коравина и търговия

Commenter

Ivan1

07.04.2026, 01:05

абе, пичове, вие се заяждате за 15 кораба... ама хайде де! все едно европа да ни държи под крилото си и да ни помага. важното е, че някой се опитва да оправи положението, а не да прави само гръмки изказвания като някои други, ей! иран да го духат, играят на пожар и после викат "ох!". трябваше да слушат

Commenter

user289@abv

07.04.2026, 01:31

хм, 15 кораба... значи ли, чи нещо се размества? ама чакай, все още трафикът е мн по-нисък от нормалния, нали? интересно ми как това ще се отрази на цените на горивата ни тук. дано европа да продължава да държи курса и да не им позволяваме никакви проблеми! не може така просто да блокират търговски пътища, все пак. иначе, да са живи

Commenter

ivan210@abv

07.04.2026, 01:35

Абе, сериозно?! 15 коряба? И какво, значи че вече сме се успокоили да си купуваме гориво на по-високи цени ли?! Дано Европа да не ни остави

Commenter

qidqr956

07.04.2026, 02:14

Абе, хора, вие се кефите на 15 кораба ли? Да бе, супер, 15! Като бяха нула, беше по-ясно, че са пълен ташак. Сега ще видим дали това е някаква хитра игра на котка и мишка или просто им писна да правят гръмотевици.

Commenter

Stoyan10

07.04.2026, 02:43

Браво, браво! Супер новина, че трафикът се увеличава през Ормуз! Това показва, че сме по-силни ние – ЕС и България!

Commenter

Petar30

07.04.2026, 02:44

абе, stoyan10, сериозно ли? 15 кораба?! това ли е нашата сила? ама хайде де, да не ни изкарате пак за луди! важното е, че европа държи и не

Commenter

pro_wolf

07.04.2026, 03:29

Абе, сериозно ли това е началото на нещо по-се 💩

Commenter

368053CE9A

07.04.2026, 03:32

ебаси цирка! 15 кораба... абе, добре де, радвам се, че нещо се случва, ама не ми давайте фира, че сме велики. 90% по-малко трафик си е доста зле все пак, а

Commenter

tlxcfs598

07.04.2026, 03:35

Абе, здравейте хора! Викам си аз – 15 кораба, рекорден трафик? Кво значи тоа "рекорен"? Ама хайде да се шегуваме ли сега? 90% надолу е доста зле все пак, не ми го хвалете като някаква велика победа.

Commenter

gosho306@eu

07.04.2026, 03:50

АБЕ т'ва ли е "рекорден трафик"? Да не ни заблуждават с тия

Commenter

ppxkxsdb859

07.04.2026, 04:13

хм... 15 кораба... разбирам какво се опитват да покажат, ама май повече натоварват с тревога, отколкото да успокояват. все пак е добре, че има някаква промяна, нещо движение в ситуацията. надявам се европа да продължи да стои твърдо и да гарантира сигурността на корабо

Commenter

C1644789

07.04.2026, 04:23

Абе т'ва с Иран май е театър! Пък и да минават тия 15 кораба... ама да са сигурни, че не ни прав

Commenter

fcsssi965

07.04.2026, 04:40

Ебати майтапчийците! 15 кораба ли?! Сериозно? Да не им се изравнява с един автобус, бе хора! Ама нали Путин гледа отстрани и се смее... Трябва ДА стоим

Commenter

Ivan39

07.04.2026, 05:50

Прав сте, колеги! Gosho306@eu много точно каза - "АБЕ т'ва ли е 'рекорден трафик'?". 15 кораба за денонощие... ами да, може би е рекорд *за тях*, ама да не ни заблуждават. На фона на нормалния трафик си е все едно капка в океана.

Commenter

Тослав

07.04.2026, 06:11

Абе хора, к'во става тука бе?! 15 кораба... рекорден трафик ли? Ама хайде малко сериозност! Все едно да кажат, че съм си почистил шкафа веднъж месец – "рекордна чистота!". 😂

Commenter

Рашко

07.04.2026, 06:39

Ох, хора, гледам новините и все едно съм на вилата! 😅 Тази "рекордна" блокада… ясна работа – играе си Иран на война с цивилизацията. Аман от

Commenter

pro_king750

07.04.2026, 06:48

Абе, наистина ли? 15 кораба е "рекорден трафик"? Да не би да са започнали да броят миди

Commenter

pesho365@mail

07.04.2026, 06:48

евала, 15 кораба... все едно да си купил една филия хляб после месец само сухари. дано европа да се оправи, че тоя цирк от близкия изток става все по-сериозен.

Commenter

Petar10

07.04.2026, 07:38

Ебати цирка, хора... 15 кораба?! Да, хубаво е, че има някакъв напредък, но все пак – 90% под нормалните нива? Това си е сериозна работа за световната икономика. Аз лично много се надявам Европа да запази хладнокръвие и да продължи да търси дипломатическо решение. Защото ако не, ще стане голяма бе

Commenter

Vasil84

07.04.2026, 08:01

Браво, браво! 15 кораба - това вече е нщо! Дано да е знак, че ще се оправиха там долу. Пак е малко все пак, ама поне вървят напред. Важното е Европа да си гледа интересите и

Commenter

Georgi84

07.04.2026, 08:01

Ммм, интересно... 15 кораба все пак е добре, значи има някаква гъвкавост. Важното е Европа да стои твърдо зад принципите си и да не се поддава на шантаж. Да

Commenter

Dimi30

07.04.2026, 08:04

абе, georgi84, значи 15 кораба са "добре"? ами ако ги

Commenter

real_master

07.04.2026, 08:05

Абе, Georgi84, прав си, важното е да стоим зад принципите. Ама нема да стане с "гъвкавост" на такива като тия от Техеран! Само сила разбират,

Commenter

Прав_Граждан

07.04.2026, 09:30

Абе хора, к'во стаа тука бе?! 15 кораба... ама 90% надолу трафикът? Тоя Иран си играе на нерви! Дано Европа да е по-хитра от тях и да не им се поддават на тия

Commenter

crazy_wolf

07.04.2026, 09:33

ебаси, 15 кораба?! невероятно! явно има някаква промяна, добре е за света. важното е да си стоим зад европа и да подкрепяме демократичните принципи. русия да не се прави на све

Commenter

zazegt326

07.04.2026, 10:19

Абе тва Иран май се осъзна ли най-накрая? 15 кора

Commenter

Прав_Софиянец

07.04.2026, 10:21

Ех, zazegt326... Ама да не ни се стъ

Commenter

773AF733

07.04.2026, 10:23

Абе братче, zazegt326, вие се майтапите ли? 15 кораба! Това е яко, ама мноооого яко! Пешо74 е прав - трябва да сме нащрек! Иран си играе с огъня, ама Европа не трябва да им го позволи. Ние тука в България зависим от тия доставки, все пак! 😂

Commenter

gosho904@mail

07.04.2026, 10:24

Ох, хора, ама наистина ли?! 15 кораба! Браво на Иран, че поне малко се поукротиха, дано е за добро. Пак казвам, много добре е за стабилността в региона и за световната икономика, което си е огромна новина. Аз лично съм доволен, че Европа стои твърдо на позицията си – трябва да подкрепяме нашите ценности и демократичните принципи, без да

Commenter

Стешко

07.04.2026, 10:19

Хм... 15? Айде, добре де. Явно тър

Commenter

fan117@eu

07.04.2026, 10:23

Абе Стешко, 15?! Хахах, ама май им се свири

Commenter

gosho773@eu

07.04.2026, 10:25

Пич, тва с 15 кораба ме шокира малко! 😂 Явно Иран си играе на котка и мишка, ама дано Европа да ги държи в шах. Некадърници са!

Commenter

evefpyl645

07.04.2026, 10:26

Абе, пичове, Gosho773@eu е прав! 😂 15 кораба - да, звучи като някаква победа, ама нека не се самозалъгваме! Дано Европа

Commenter

pesho74@mail

07.04.2026, 10:30

Абе вие хора, тая новина ме втрещи! 15 кораба?! Сериозно ли?! Значи докато Европа си гледа, Иран си прави кефа и играе с огъня? Айде да им се пресуши козирката на тия! Тва не е стабилност, а цирк. Какво чакаме - да ни блокират и нас, бре? 💥

Commenter

Честит_Граждан

07.04.2026, 10:32

ей, здравейте! чета коментарите... странно ми е, че никой не спомена за потенциалните последици за българия от тая ситуация. все пак ние сме в европа, зависим от енергийните доставки. ако има сериозен проблем с ормуз,

Commenter

Дино

07.04.2026, 11:20

Абе хора, сериозно ли?! 15 кораба… Значи Иран си прави каквото иска, а Европа си гледа право в земята? Все едно чакаме някой да ни врътне шамара! Трябва да сме по-смели и да

Commenter

ultra_tiger939

07.04.2026, 11:39

Абе, пичове, вие разбрахте ли к'во става?! 15 кораба през Ормуз... ха-ха! Сериозно, Иран си мислят, че могат да си правят каквото искат? Ама аз казвам, Европа не трябва да се държи като плик! Трябва яко да натиснат тия, ясно ли им е?! 👎

Commenter

Mariya76

07.04.2026, 11:43

Ебахти, 15 кораба... Все едно гледаме филм. Да, добре е, че се увеличава трафика, ама да не се заблуждаваме – все още са доста по-малко от нормалното. Иран си правят квото искат, а ние тука

Commenter

wyccpsx136

07.04.2026, 12:01

абе хора, к'во да ви кажа... 15 кораба? браво на иран, ама нема да стане! толкоз ли

Commenter

Толов

07.04.2026, 12:09

Абе тва с Иран... малко ми е зорко да го чета. 15 кораба? Добре, ама пак са мнооого по-малко от норма

Commenter

Лош_Софиянец

07.04.2026, 12:33

Абе, пак някаква игра на котка и мишка

Commenter

fan863@bg

07.04.2026, 12:35

Абе, много тъпо. Дано не ни докара повече проблеми накрая. Все пак трябва да се подкрепят нормалните търговски пътища

Commenter

Млад_Бургазлия

07.04.2026, 13:10

Абе тва Иран май яко се заяжда, а? Не може ли просто да си живее мир

Commenter

077757

07.04.2026, 13:12

Абе, сериозно ли? 15 кораба?! Честно казано, малко ме е яд, че трябва да пиша за такива работи... ама пък кво да правим, светът ни лудна! Тоя Иран все си играе на войнишки, ама дали разбират, че тежко ще им дойде?

Commenter

Ивано

07.04.2026, 13:52

Ех, тая рабата... Пак някой си прави сметка

Commenter

ozdgdi390

07.04.2026, 13:53

Ебаси... 15 кораба... значи ли това, че ще става още по-зле? Дали Европа успява