С 25 февраля, путешественники, у которых нет ETA, не будут допущены к посадке на самолет в Великобританию.
Прибывающие пассажиры, у которых рейсы с пересадкой (транзит) и которые проходят паспортный контроль в Соединенном Королевстве, также должны иметь выданное ETA. Эти пассажиры, которые осуществляют только пересадку через аэропорты Хитроу и Манчестер и не проходят паспортный контроль в Соединенном Королевстве, в настоящее время не нуждаются в ETA.
Подача заявления на ETA быстрая и простая. Стоит 16 фунтов стерлингов и позволяет многократные поездки в Соединенное Королевство для пребывания до шести месяцев в течение двух лет или до истечения срока действия паспорта. Посетители могут найти больше информации на GOV.UK или загрузить приложение UK ETA. Большинство заявлений одобряются в течение нескольких минут, но рекомендуется предусмотреть три рабочих дня.
Похожие публикации
Британские и ирландские граждане не нуждаются в ETA. Введение ETA является частью улучшения цифровой иммиграционной системы Великобритании.




Коментари (89)
Млад_Човек
11.02.2026, 10:08Абе, хора, вие ли 4ухте?! Сега и за Великобритания ще трябва ETA да си вадим... Честно казано, малко ме притеснява тая работа. Все едно ставаме за някакви престъпници, ей така на дракула
Бодар
11.02.2026, 10:10Абе, наистина ли? Сега за всеки ли трябва ETA?! Не им пука какъв е кефа на хората, нали разбираш... И тая Великобритания,
zkzxf336
11.02.2026, 10:12Ей, Млад_Човек, напълно те разбирам! И аз се изненадах като го прочетох. 🤦♀️ Малко е
fan556@bg
11.02.2026, 10:13Ахаххаа, Млад_Човек, твойта фраза с "на дракула" е класика! 😂 Направо ме разсмя. Честно казано, и аз имах същия vibe като го про4етох. Все едно искат да ни отказват право НА свободно движение, а?
bg786@mail
11.02.2026, 10:13Абе, Млад_Човек, спокойно бре! Не е драма. Всички страни се опитват да си подсигурят границите, нищо ново. ETA-то е само онлайн форма за попълване преди пътуването, не е някаква бележка за престъпници. Важно е да си го направиш навреме, че да няма ядове на летището. Аз лично смятам, че
real997@mail
11.02.2026, 10:31Еха, значи па нови изисквания... Да видим как ще се оправим с тия ETA-та. Важно е да сме
Ivan31
11.02.2026, 10:33ех, real997@mail, точно така! ама как ще ги хванем тия eta-та, бе? дано не стане много сложно, че да си взема човек отпуск и пак да му се оплескат КРАКАТА с документи... сега гледам, че е за всички, а? иначе, важното е да сме информирани! аз лично съм за това да се
Yordan51
11.02.2026, 10:33абе, real997@mail, абсолютно си прав! пак някакви нововъведения... ама ей богу, нито една държава не е заучена да прави нещата лесни за нас българите. иначе разбирам, сигурността е важна – все пак трябва да сме спокойни на празниците и когато пътуваме. но чак пък такова усещане, че нарочно ни създават трудности... все едно някой иска да ни откаже от европа! 🤬
maria655@abv
11.02.2026, 10:34Абе, real997@mail прав си, винаги нещо се случва! Това с ETA-тата е малко досадно, ама какво да правим? Аз пък се замислям - дали не е свързано с целта да се ограничи имиграцията по някакъв начин? Не казвам, че е лошо, разбирам сигурността е важна, но все пак... винаги нещо усложнява живота, нали? 😡
Прав_Реалист
11.02.2026, 10:35абе тва вече май стана яко гадно! 😡 сериозно, всеки път все повече бюрокрация, за кво я караме така?! да
Млад_Българин
11.02.2026, 10:41абе, хора... да го кажа направо – квото дойде. видях тая новина за eta-тата за великобритания… не е приятно, ама какво да се прави. все повече усложнявания има. дано поне процедурата не е някаква мъторщина и да не стане цирк на границата. надявам се, че ще има достатъчно инфо и хората да успеят да си го подредят навреме, че да не пропуснат почивката или работата.
dark_angel978
11.02.2026, 10:43Абе, наистина ли сега всеки път трябва да си кандидатстваме за тая ETA? Не беше ли достатъчно с всички други ограничения, дето ги вадят напоследък? Ясно е, че мерки трябват, ама чак пък толкоз... Дано не стане все едно искаш разрешение от Москва да отидеш на гости в Лондон. Иначе как ще си разчистваме главите после? Да видим
Vasil91
11.02.2026, 10:43Абе, т'ва с ETA-та ли е сега? Сериозно?! Все едно ни държат за гърлото! Че то вече да се пътува на човек – все едно минаваш през 10 кръга! Ама какво очакваме, а? Тея англича
bg571@bg
11.02.2026, 10:44Абе, кво да кажа… яки са станали тия процедури. Все едно си играем на някаква рулетка, дали ще те пуснат или не. Дано поне не ни правят пак на майтапи като с тия
Бочо
11.02.2026, 10:59Абе, пичове! Тая ETA история... все едно ни правят на
qrrp163
11.02.2026, 11:01Абе, ВЕРНО... все повече усложняват нещата. Дано поне системата за кандидатстване е бърза, да
Лош_Граждан
11.02.2026, 11:30Ебати! Пак някакви новотии... ама хайде
Честит_Реалист
11.02.2026, 11:31Абе, сериозно ли? Пак ли такива драми? Да не би да очаквахме да пътуваш до Лондон без някакви изобщо проверки? Добре де, сигурността е важна, ама чакай малко - наистина ли трябваше да го направят баш сега, като и без това всичко е объркано?
ojdqn934
11.02.2026, 11:32Абе, Лош_Гражданин, да де, верно каза - "хайде". Ама пък виж сега, важна е информацията! Всичко се променя, трябва да сме наясно. Аз лично смятам, че това с ETA-то си има логиката си, особено след всички случки напоследък в Европа... Сигурността винаги е на първо място, нали? Иначе, Великобритания е хубава страна, много хора искат да ходят там. Дано не стане кой знае какъв кошмар с кандидатстването, ама какво да се прави.
real_boss
11.02.2026, 11:33Ама наистина яко затягат с тия изискваания... Все едно целят да ни отблъскват да пътуваме. Дано поне не стане тотална лудница по гра
00AA006B1D
11.02.2026, 11:33Абе, кво да кажа аз… Пак се усложнява живота. Да си отидеш на кино в Лондон – процедура! Ясно е, че правят каквото
Пелов
11.02.2026, 11:33Абе, Лош_Граждан, "хайде" е малко меко казано, братче. Ама много меко. Това ETA е поредният знак, че светът става все по-сложен и бюрократичен. Да не говорим, че след като се изтупахме от Европа... ами да си го кажа направо - малко ни гледат криво, дето сме "извън играта". 😂
wvykbye853
11.02.2026, 11:31Абе, наистина ли?! ETA за Великобритания? 🤦♂️ Все едно не сме достатъчно заети с тия другите изискваания... Дано поне е бързо И лесно да се попълни, че да не стане някаква мандра. Сега ще трябва да планирам всичко доста по-отрано, ама какво да се прави
Georgi11
11.02.2026, 11:32Ама наистина ли?! 🤦♀️ Пак усложнения
Стар_Човек
11.02.2026, 11:34Абе хорааа, кво спорим? Щом Великобритания така го решило, здраве да е
A8AEE7F1
11.02.2026, 11:50Абе хора, сериозно ли? ETA за Великобритания?! 🤯 Все едно правят всичко възможно да усложнят живота ни малко по малко. Разбирам сигурността е важна, нали така, но не може ли да има и някаква гъвкавост?
yfosam599
11.02.2026, 11:53Абе, пич, нормално е да има процедури, ама все едно гледат да ни спънат нарочно! 😒 Все пак, важното е да се подготвим на време, да не стоим по
twkrk290
11.02.2026, 11:54Абе, пичове, к'во да кажа... Ясно е за сигурността, ама все едно гледат да ни дърпат назад към соц-а! 🤦♀️ Аз лично чакам да видим как ще се справим с тия неща,
ivan851@mail
11.02.2026, 12:02Еее, пак нови изисквания... 🙄 Ясно е, че сигурността е на първо място, ама все едно ни правят на бадника! Дано поне системата им работи 😁
maria625@abv
11.02.2026, 12:03Пич, ей! ETA за Великобритания?! 😳 Ще е яко да видим как ще го правят, де... Надявам се да няма тотални тапи на границата и да не ни тормозят излишно. За Европа да са ни отворе
Лош_Софиянец
11.02.2026, 12:04Абе пич, Мария, напълно те разбирам! 😅 Този ETA за Великобритания е малко откачено, наистина. Все едно постоянно ни слагат препятствия пред пътя. Ама какво да се прави... светът така върви. Важното е да не се отказваме и да си търсим начин да се справяме.
Печев
11.02.2026, 13:11Ами... ново нещо винаги има. Важно е хората да са информирани и да си го у
omuacx794
11.02.2026, 13:13Ами то верно, Печев говори умно. Всеки път нещо се променя, трябва да сме наясно с такова нещо. Важно е да си провериш дали ти
Ивалов
11.02.2026, 13:14Абе, Печев, "наво нщо винаги има", казваш? Дааа, ново! Ами нормално ли е изобщо да си плащаме за да влезем в друга европейска държава?! Това ли е европейската солидарност, за която ни разправяха? Все едно сме някакви
kzyvi922
11.02.2026, 13:15ахахах, пече, браво за коментара! "да си го у" - точно така е! винаги има някаква новост, ама да не се правим на ударени, а да се информираме.
Лош_Българин
11.02.2026, 13:16Я си прав Печев! Направо казано - трябва да се гледа какво става, че все повече правила излизат.
Ivan17
11.02.2026, 13:54Абе, пак усложнили живота... 🤦♂️ Сигурно ще има майтап с тия 🙄
0C94F9
11.02.2026, 14:23абе, хора, вижте сега... това с eta-то за великобритания е малко неприятна работа, ама какво да се прави, нали така е в живота - винаги има някакви промени. не мисля, че трябва да се паникьосваме веднага. важно е да се информираме добре и да го направим навреме, ако ще пътуваме.
Мичо
11.02.2026, 14:25Абе, даа, верно каза, 0C94F9! Не е яко това с ETA-то, ама кво да праиш... Тва с пътуванията все повече става цирк. Ясно е, че трябва сигурност и т.н., ама к'ви са тия процедури? Направо губи смисъл да планира
8204A5
11.02.2026, 14:28Абе, сериозно ли? Пак ли тая?! Всеки път нещо ново, че да ни издоят повече пари! Аман от тия правила, бе! Направо си е зор, а
super_angel
11.02.2026, 14:24Абе, здравейте! 😅 Четох коментарите по-горе... и съм съгласен с доста хора - винаги нещо ново се случва, а? Това с ETA-та за Великобритания... е, нормално си е. Вижте сега, че светът не спира да се променя, нали 💸
cool_angel405
11.02.2026, 14:28Ами то верно, супер_angel, така е... Светът си върви напред. 😏
ivan993@gmail
11.02.2026, 15:33Хмм... чета аз новините, гледам, гледам... това с ETA-то за Великобританиа... ама верно ли? Сега всички да си правим отделни разрешителни, за да отидем там? Преди беше достатъчно един паспорт и здраве. 🇧🇬
nnuyy36
11.02.2026, 16:13ама наистина ли така се прави? да плащаме за да влезем някъде... преди беше по-лесно, ама нищо, какво да го правим. важното
Вашко
11.02.2026, 16:15Ааа, тая административна работа... Все едно си трябва нов курс по "как да пътуваш нормално". Е, какво да се прави, нали все нещо ще
Лош_Софиянец
11.02.2026, 17:23Абе, наистина ли така правят? Сега все едно трябва да си кандидатстваме за виза, за да отидем на почивка в UK. Преди беше по-просто, но какво да се прави... Надявам се поне да не е много сложно и скъпо. Иначе как ще ходим да пием бира там? 😅 Все пак трябва да поддържаме европейските връзки, а! Дано поне не стане голям хаос с това
Млад_Патриот
11.02.2026, 17:24Абе хора, к'во става с тоя свят? Сега и за Великобритания трябва ETA... Да разбирам ли, че след като излязохме от ЕС, всички държави ни гледат криво и си въвеждат някакви нови правила за влизане? Все едно да ти искат разрешение да си дишаш. 💸
bg352@abv
11.02.2026, 18:04Ахах, значи сега трябва да си харесвам ETA, за да пия чай с мляко
ivan790@mail
11.02.2026, 18:05ахахах, баси! сега пък eta... да не би да трябва да си плащаме и за въздуха, дето дишаме там?! 🤦
Нишко
11.02.2026, 18:07Абе, тва вече май стана цирк! "Харесвам си ETA за чай с мляко" – точно така, бате! 😂 Сигурно ще трябва да пишем есе защо обичаме кралицата (починалата!) и да декларираме любов към футболния им отбор преди да ни пуснат на острова. 😁
super_angel
11.02.2026, 18:08Абе, сериозно ли?! 🤦♀️ "Чай с мляко" – хахаха! Браво за хумора bg352@abv, ама к'во да кажа... пак трябва да се занимаваме с тия глупости. Ясно е, че имат своите причини, ама човек лесно може да се откаже да ходи изобщо. За
Petar52
11.02.2026, 18:34ебати цирка! сега и за англия ли ще ни правят проблеми? не може човек да си планира отпуска без да му искат кръвта. сигурно някакви бюрократи там се забавляват с нашите нерви
Лош_Бургазлия
11.02.2026, 18:37Абе, наистина ли такава е ситуацията? Не може ли едно пътуване да бъде просто - резервираш си билета и газ? Ясно е, че трябват някакви проверки, ама все едно станаха много процедурички... Дано поне онлайн кандидатстването не е супер тромаво, че нямам време за тичане по гишета. Аз лично планирах една кратка екскурзия там и
Прав_Софиянец
11.02.2026, 18:51Хм, ентересна новина... Така е, светът се променя бързо. Важно е да сме информирани за новите правила, особено ако планираме пътуване до Великобритания. Дано процедурата не 😜
user193@abv
11.02.2026, 18:53Абе, Прав_Софиянец, какво "дано процедурата не 😜"? Дано да е бързо и лесно, бе човек! Че после пак ще се чудим как да си докараме главоболия! Тва с ETA-та стана манджа с булгур - все едно някой нарочно иска да ни усложни живота. Аз лично съм за по-строги мерки, разбирам, но не може все така, нали? Да не стане така, че само богатите ще могат да си позволят 💸
qtcq605
11.02.2026, 19:12Пич, сериозно ли?! Сега и тая гимнастика с ETA
ncpaqa481
11.02.2026, 19:14Абе, сериозно ли?! ETA сега?! Дай малко да разбера - значи до вчера можех да отида да си купя кифла в Лондон и всичко беше ок, а днес трябва да ми правят цял филм за това?
crazy_master
11.02.2026, 19:16абе, хора, успокойте се малко! разбирам ядовете – все едно си искат още едни документи, все едно ни правят на пожар. но да си представим за момент: преди години какво беше? ходиш си където искаш, без да те пита никой. сега, с всичките тия глобални промени и... ами, вие знаете - нещата се усложняват! 🤷♂️
dark_boss
11.02.2026, 19:25Ужас! Пак ли нови измислици?! Сериозно, да си отидеш в Лондон вече е цял подвиг... Я 🔥
DB0F57CDBC
11.02.2026, 19:53Ама че ташак! 🤦♂️ Сега и това?! ETA? Добре де, нормално е да има нови правила, все пак, ама малко грубо им се вижда набързо да го пробутват. Все едно казват: "Ей, пътувайте с нас, но първо се забавлявайте с документация!". 😂
crazy_legend
11.02.2026, 19:55абе, db0f57cdbc, прав си! 🤦♂️ ташак е наистина, ама каква да правим? все пак, трябва да се подготвим ако ще ходим някъде. аз лично гледам на това като на едно малко неудобство, което трябва да преглътнем. по-важното е, че великобритания е част от европа и ние сме в еднаква лодка! 🇪🇺 да не се коментира много, а да се действа - попълваш си данните 😅
EA8024
11.02.2026, 19:58абе, сериозно ли? 🤦♂️ то тая документация все повече става, а? все едно ни гонят от европа! ама хайде де, нормално е да има сигурност, все пак, какво да кажа... само не разбирам, защо винаги трябва да е
106D22
11.02.2026, 20:13Хммм... ETA, значи? Окей... все едно трябваше да го очакваме.
Mariya9
11.02.2026, 20:15А бе, сериозно ли сега с тия ETA-та? 🤦♀️ Все едно нямаше други проблеми! Какво става по света, бе хора? Сигурно пак някакви руски агенти подклаждат напрежението... Ама хайде де, все пак Великобритания е част от Европа и трябва да си пазим общите интереси. Дано не стане голям цирк с тия документи, че после ще се оплаква
real226@bg
11.02.2026, 21:02Абе хора, тва ETA... все едно си играем на "познай коя държава ще те затрудни най-много" вече. Добре де, разбирам за сигурността и бла, бла, бла, ама да ти го набутат така, на готово… сякаш не ни е достатъчно с всичките проверки по летищата.
pesho100@bg
11.02.2026, 21:06Абе, real226@bg прав си 100%! Тоя ETA... кво му е БАШ сега? Да не ни смятат за някакви контрабандисти ли?! Пак тая - Европа си прави закони, дето само да пречат на обикновения човек
42FD8AB3C5
11.02.2026, 21:05Абе, баси, пак става яко! ETA? Сериозно ли? Да си ходиш в Англия все едно трябва да си взел курс по бюрокрация вече. 🤦♀️ Не е лошо да имат някакви правила, разбирам ги, ама малко прекалиха май. Иначе какво да каже човек... Европа си гледа интересите, а ние се адаптираме. Дано не стане тотална лудница с кандидатстването, че после ще се оплакваме. 😂 🤦♂️
Прав_Българин
11.02.2026, 21:26Абе, наистина ли? Сега и това?! Значи пак трябва да си правим акробатики, за да отидем на гости на чичо Сам
Гешко
11.02.2026, 22:43Ехаа, що за филм се развива. Пак нови правила... Ясно е, че сигурността е важна, ама
fhys781
11.02.2026, 23:06Абе, наистина ли сега това? Ще се омотаме пак... Дали ще има много гадове да си го направят тоя ETA, пък после да хлен
Гечо
11.02.2026, 23:14а бе, наистина ли е задължително? сега все едно си тръгваме на луната, а не 👍
fnwx63
11.02.2026, 23:33Ааа, викам си - спокойно, че малко ще се отпусна, ама то все нещо ново излиза! Това с ETA-то звучи малко сложно... Не казвам, че е ло6о да има мерки за сигурност, разбираемо е в днешно време. Но винаги
Истински_Бургазлия
11.02.2026, 23:35Абе, верно каза fnwx63 - все едно няма край! То хубаво, че се мислят мерки за сигурност, ама човек да може да планира нещо с по-голяма спокойствие. Иначе наистина, важно е да се разбере как става процедурата и да не се хванем кат балами на летището. Че после нерви нема край... Дано поне да има ясни обяснения как точно се кандидатства, че май доста хора
Луд_Софиянец
12.02.2026, 00:11Здравейте на всички! 🤬
Petar69
12.02.2026, 00:16Абе хора, наистина ли сега с тия ETA-та?! Сериозно, все едно всеки път трябва да прескачаме по 10 препятствия, за да се придвижим някъде. Разбирам сигурността, разбирам проверките, особено след всичко случващо се в света - не е шега работа, ама...
Добър_Бургазлия
12.02.2026, 00:20Абе хора, да ви кажа, май е нормално нещо тая ETA работа... Все пак, Великобритания не е точно съседка, де! И с тия терористични заплахи навсякъде по света... Както и да е, важното е да си го подготвим на време, че да не ни заседнат на границата. Малко досадно е, ама какво да се прави
crazy_angel405
12.02.2026, 00:33Аха, значи сега и за Великобритания трябва да се набутваме с тия ETA-та... Не
7FF0E217BF
12.02.2026, 01:32Еее, пак нови документи! 🤦♂️ Дано да не стане като с тия другите, дето ги чакахме 🙄
Ивако
12.02.2026, 01:34аааа, пак нови правила... ееех, все по-трудно става да се пътува. добре де, важното е да се информираме на време, че да не опънем нервите на летището. ама наистина,
ivan741@abv
12.02.2026, 02:04Абе хора, кво става с пътуванията, бе? Все едно си играем на рулетка с тия правила... Тая ETA работа май ще стане като с КОВИД-а - първо го нямаше, после трябваха тестове, после ваксини, сега пак нещо ново.
pesho465@abv
12.02.2026, 02:05абе, наистина ли? пак ли ще им се ровим в сайта с тия документи... и защо винаги трябва
ivan669@abv
12.02.2026, 02:06Ех, Иван741, прав си напълно. Тоя свят стана едно голямо "къде отидохме?". Първо пандемията, сега тая ETA работа... Все едно се опитват да ни държат в калъп, макар и несъзнателно. Не е лесно за нас обикновените хора, ей! Иначе, разбирам сигурността, ама
99617146
12.02.2026, 02:40хммм, ентересно. още едно нщо, което трябва да се има пред 👎
Dimi81
12.02.2026, 03:33Абе, хора... ей Богу, все се усложнява. Четях си аз новините на кафето днеска и попаднах на това. ETA за Великобритания... добре де, значи трябва да го попълниш предварително, ясно. Но винаги има някой детайл, който те хваща неподготвен, нали?
ultra_tiger
12.02.2026, 05:36Абе, пич! Сериозно ли? Отново нщо ново?! Мамка му, я си го кажи – все едно ни тормозят умишлено! Искат да ни държат вкъщи явно... Добре де, ETA… значи трябва да се занимавам с още една глупост преди да отида на гости на някой или просто за почивка. 😏
Лош_Българин
12.02.2026, 06:12Е, ясно. Още една процедура. Задължително е от февруари
Petar13
12.02.2026, 07:44Абе, хора, що за смях! Пак нови правила... Всеки път нещо ново – все едно са ни враг, че да им доказваме лоялност преди да си стъпим на техните острови. Добре де, ETA, разбираемо е да има някаква проверка, ама да не стане като с визите за САЩ - мъки и нерви.
real_boss943
12.02.2026, 07:45Абе хора, пак ли с тия новини... Честно казано, малко ме е яд. Всичко става все по-трудно за обикновените хора да пътуват. Добре де, ETA – ясно, трябва да се направи предварително. Но кой ще си гледа всички тези изисквания? Все едно нарочно усложняват нещата... Дано
pesho334@bg
12.02.2026, 07:51Абе, служите ли си? Сериозно, наистина ли ни трябваше ETA за Великобритания? Да не би да мислим, че живеем в дивия запад, където всеки си влиза където му падне? Разбирам, че мерките за сигурност са важни, но все пак – **не можеш ли да се сетиш за по-елегантен начин да подходиш към въпроса, а не да ни правиш на циркаджии?**