България има интерес от разширяване на ядрения чадър на Франция върху други европейски държави, заяви лидерът на ДСБ Атанас Атанасов. Той призова президентът Илияна Йотова да свика Консултативния съвет за национална сигурност (КСНС), за да се обсъди инициативата на френския президент Макрон.
Радан Кънев, евродепутат от ДСБ, посочи, че френският президент е обявил инициатива за разширяване на френските ядрени гаранции за сигурност към други европейски държави. Кънев добави, че подобна отбранителна инициатива има интерес да достига и до Черноморския басейн, и че България има безусловен интерес да получи подобни гаранции заради войната в Украйна и Иран.
ДСБ смята, че е редно да се свика КСНС, да се търси национален консенсус и темата за националната сигурност да излезе от предизборната кампания. Кънев посочи, че е редно президентът Йотова да покани на този КСНС и формацията на президента Румен Радев.
На въпрос дали разширяването на ядрения чадър няма да ни направи цел, Кънев отговори, че Франция не участва в конфликтите в Украйна и Иран и това е основа за обща европейска отбрана.
Вижте още подобни статии
Надежда Нейнски за приоритетите като външен министър: България трябва да е предвидима и активна
Борисов: Ядрената енергетика е ключова за енергийната сигурност на Европа и България
Илияна Йотова оцени рисковете за сигурността в Близкия изток: Няма преки рискове за България
Скупчването на военни самолети в София: Георгиев успокоява
От ДСБ предложиха създаване на ситуационен център в Съвета по сигурността към Министерския съвет за 24/7 мониторинг на рисковете за националната сигурност.
Коментари (58)
iuzr361
06.03.2026, 12:21Абе хора, сериозно ли? Отново ли говорим за ядрени чадъри, докато никой не смее да каже истината - че сме в положение на троянски кон и трябва да се измъкнем от тази дупка?
uzwrg809
06.03.2026, 12:22Ама да бе, iuzr361, деба! Троянски кон ли? Хахахах! Ами ние сами си копах 🇧🇬
Гечев
06.03.2026, 12:22Абе, iuzr361, я кажи как да излезем от "дупката", че мн мъдро говориш! Трябва да гледаме реално - Европа е наш дом, а Русия си игра
ivan280@bg
06.03.2026, 12:23ех, iuzr361, разбрах какво искаш да кажеш... ама да си говорим за "измъкване" сега, сякаш имаме някакъв друг избор? ние сме в европа, братче, и зависим от нея. аз пък
maria33@eu
06.03.2026, 12:23Абе, iuzr361, кво значи "троянски кон"? Дай малко повече обяснение, че нещо не разбирам добре. Аз лично смятам, че да сме под френския чадър не е лошо – по-добре отколкото да си сам срещу тия руснаци, нали? Видя се к'во става в Украйна... Серио 💸
Стар_Човек
06.03.2026, 12:23Ясно, ясно... Троянски кон ли ни викат? Ама като гледам какво се
wwityvl248
06.03.2026, 12:24Абе iuzr361, успокой се малко! "Троянски кон" дето викаш... Ми то сме си били троянски коне мн пъти, ама Европа ни държи на гребло досега. Да не се заблуждаваме, руснаците няма да спрат да бълват злоба и да плетат интриги, видя се кой е путин какви ги върши
68D412C3
06.03.2026, 12:25Абе, тва за "троянския кон" - от ко
Истински_Българин
06.03.2026, 12:40И кво, наистина ли смятаме, че френския чад
fan525@eu
06.03.2026, 12:42Абе, Истински_Българин, кво значи "и кво"? Ти ли си спец по ядрена физика или? Сериозно, да гледаме фактите - Русия си играе на война с целия свят, Иран не е цвете в градината, а ние тука се правят, че сме в някоя защитена зона. Да, френският чадър не е гаранция за нищо, ама поне показва, че имаме някаква стратегия, вместо да си чакаме реда за гроб.
ofkgm282
06.03.2026, 12:43Абе, Истински_Българин, кво значи "и кво"? АМА честно ли питаш? Ти да не си бил на друга планета досега?! Ядрен чадър от Франция – това е сериозно! Война има, тая пут*ина ни гледа зловещо и к'во да правим – да си свиваме главите в пръстта ли?
user618@abv
06.03.2026, 12:45Абе, "И кво"... ей там го! Дай малко разум бе хора! Французите поне са в Европа, с тях можем да си говорим, да търгуваме... Ру
real_tiger756
06.03.2026, 13:01Абе хора, какво става с коментарите тука?! Виждам доста притеснения, ама хайде де, малко оптимизъм! ДСБ правят много разумен ход - да се обсъди френския чадър. Да, добре е да имаме предвид и рисковете, както предлагат те със ситуационния център, но да си затваряме очите за реалността не е опция.
Прав_Патриот
06.03.2026, 13:02Ами... real_tiger756, прав си за оптимизма, де. Но все пак – малко ме е страх да не се окаже, че търсим защита навън, а трябва да инвестираме 👏
B3F1363B
06.03.2026, 13:06ама наистина ли се притесняваме?! 😅 френски чадър
fan328@abv
06.03.2026, 13:02абе хора, стига сте се правили на всезнайковци! ядрен чадър или не... каквото и да е. важното е да сме под някой крив манджур, ама поне да е цивилизован такъв - французите де. ама честно ли, к'во да правим ние сами срещу тия руснаци? да им пращаме баници и айран ли? не се правят глупости!
pesho551@eu
06.03.2026, 13:06Fan328@abv го каза – точен е! Самѝ баници
F388E6029E
06.03.2026, 13:06Абе fan328@abv прав си на 100%! Както казваш – баници и айран ли ще пращаме?! Честни да сме, с тия руснаци сами хич няма да се оправим! И аз не съм никакъв всезнайко, ама здравият разум говори – трябва ни защита. И кво е това, че французите са "крив манджур"? По-добре крив манджур с яд
cool_king986
06.03.2026, 13:06евала, fan328@abv, точно така е! 💯 как да се изправим сами срещу тия руснаци? да им пращаме само комплименти ли? ама браво на дсб-то, че поне предлагат нещо разумно. френският чадър... звучи добре де, а? по-добре под французите, отколкото да си гледаме баницата как гори. дано се разбере нещо на кснс-а, ама не им вярвам
ivan896@eu
06.03.2026, 13:06Ей, fan328@abv, точен си като поп са хазарта! 😂 Напълно съм съгласен
3F4C2A57
06.03.2026, 13:07Браво на fan328@abv – абсолютно прав си! 😂 Точно така е, братче - да пращаме баници на
85CE19
06.03.2026, 13:07Ей, fan328@abv, прав си за баниците и айрана - да не ги пращаме де! 😂 Честно казано, много добре го каза. Ама к'во да се прави... реалността е такава. Дали френския чадър ще ни спаси? Не знам, ама по-добре да имаме някаква защита, отколкото да си играем на "герои" сами. Иначе, тази идея за ситуационния център 👍
ziddn199
06.03.2026, 13:43Абе, сериозно?! Френски ядрен чадър? Браво на ДСБ, че го изкарат на
CC6014
06.03.2026, 13:45абе ziddn199, браво! и аз казвам - защо не?
tmvlfh673
06.03.2026, 13:48ябе, ziddn199, абсолютно си прав! браво на дсб-то за инициативата, наистина трябва да се говори по темата. да не ни е скучно тука само с тия "евроатлантически ценности" дето ги повтаряме като папагали.
flrbl632
06.03.2026, 14:10Ооо, браво на ДСБ! Най-сетне някой говори с мозък! Френски ядрен чадър? Абсолютно подкрепям! В тая ситуация с Украйна и Иран, трябва да сме много внимателни. По-добре да имаме защита от силен съюзник, отколкото да се надяваме на чудо
Стешко
06.03.2026, 14:12абе, фр чадър? 😅 да, не е лошо да
81CE1681
06.03.2026, 14:43ебати! накрая някой да помисли за сигурността ни! трябва ни защита, бе хора! френски
Бочо
06.03.2026, 14:45Абе, браво на ДСБ! Най-сетне някой говори нормални работи! Да, старци има много, дето си ми 💸
Стар_Бургазлия
06.03.2026, 14:50Абе тва френски чадър – сериозно ли говориме?! 🤩 Най-накра
Georgi82
06.03.2026, 14:53Абе, Стар_Бургазлия, успокой се малко! 🤩 Разбирам притеснението ти, нали така? Звучи наистина амбициозно "ядрен чадър". Но виж сега, не е като да си купуваме просто една играчка. Става дума за сериозна гаранция за сигурност в доста нестабилни времена.
Vasil26
06.03.2026, 14:53Абе, Стар_Бургазлия, не се прави на изненадан! Честно казано, добре е, че нщо се предлага. Всички знаем в какво дере сме с тия руски номера и все още си мислим дали да влезнем в някаква схема. Ядрен чадър от Франция звучи по-добре отколкото да стоим безпомощно и да чакаме нещо да се случи. Иначе, прав сте, трябва да сме
user809@bg
06.03.2026, 15:04АБЕ, сериозно ли? Френски чадър?! Да не си мислим, че
dark_hero
06.03.2026, 15:09Абе, user809@bg, к'во да си мислим... ясно е, че зависи 🔥
jkzwgc354
06.03.2026, 15:09Абе, user809@bg, успокой се малко. Сериозно е. Трябва 👍
6C14B474
06.03.2026, 15:29Браво на ДСБ, че повдигат темата! Вярно
maria107@mail
06.03.2026, 15:31Абе верно! Най-накрая някой да говори спер. Толкоз си знаем, че Русия не е наш приятел, а ядрен ча
Честит_Патриот
06.03.2026, 15:32Абе, хора, щом ДСБ го предлагат – значи наистина има нужда от ма
4B6AEC99C4
06.03.2026, 15:52ебати, сериозно ли говорим за френски ядрен чадър?! ама наистина... не съм експерт, ама нещо много готино звучи това. в крайна сметка, кой друг да ни пази освен европа? да не КРИЯ, малко ме е страх, ама и без това сме във войната на путин инди
real_tiger
06.03.2026, 15:55Абе, 4B6AEC99C4, готино звучи, ама хайде да не се залъгваме много. "Кой друг да ни пази" - точно така! Европа – да, разбира се. Но само на нея ли разчитаме? Крий... какво крий? Ама наистина, малко е абсурдно да си представяме френски ядрен чадър като нещо, което ще ни 👎
bg680@mail
06.03.2026, 16:21Ебати цирка... Ядрен чадър от Франция? Не казвам, че е лоша идея, ама все едно си купуваме спокойствие на кредит. Да видим кой ще плаща сметката после. Иран и Украйна - ясно, рисковете са големи, ама да не ни заблуждават, че Франция ще
bg279@abv
06.03.2026, 16:23абе, сериозно ли? френски ядрен чадър? ПАК да сме
Добър_Бургазлия
06.03.2026, 16:27Абе, bg279@abv, недей така рязко, човек. Разбирам те напълно – все едно цял живот чакаме някой да ни спаси от кьорава ябълка. И аз съм уморен от тия обещания и "чадъри". Ама виж сега, какво да правим? Да седим с кръстосани ръце и да гледаме как нещата се развиват по най-лошия начин ли?
rrslhm530
06.03.2026, 16:41Абе, чакай малко… френски ядрен чадър?! Сериозно ли това е най-голямата ни грижа в момента? Да не би да сме забравили за проблемите си тук, на земята?
Лош_Българин
06.03.2026, 16:44Абе, хайде да се погледнат нещата нормално! Френски ядрен чадър? Сериозно ли?! Пак ли трябва да ни "спасяват"? Да си гледаме държавата бе! И без това сме на опашката на Европа.
47EDEF71
06.03.2026, 16:54абе хора, деба! ядрен чадър от макрон ли? сериозно?! да се разбере едно нещо - трябва да си гледаме интересите! войната е война, рискове има навсякъде, ама не можем само на чужда милост да
Боко
06.03.2026, 16:57абе, 47edef71, чакай малко... сериозно ли казваш да си гледаме само интересите? баси, ама тия интереси какво точно са според теб? да седим кротки и да чакаме някой да реши за нас? ядрен чадър от макрон не е "на чужда милост", а е част от едно по-голямо нещо – европейска солидарност, братче
kdyeq95
06.03.2026, 17:12Абе хора, малко съм шокиран от коментарите тука. Добре де, разбирам скептицизма – все пак говорим за ядрен чадър, не е нещо което се носи като дъждобран! 😂 Но да подценяваме инициативата на Макрон и възможността за по-силна европейска сигурност... не знам.
Ранов
06.03.2026, 17:14Абе, к'ви са тия шокове, kdyeq95? 😂 Ядрен чадър... все едно сме децa малки да ни пазят! Ама верно ли се надяваме на някаква гаранция отвън? Ние си
pro_angel641
06.03.2026, 17:24абе, сериозно ли сега? френски ядрен чадър... ама тоя макрон какво точно предлага всъщност? да не ни вкара във война без да пита никого? разбирам за сигурността и всичко, ама нали европа е общности, а не зависимост от франция? и какъв ситуационен център 24/7 ще ни спаси, ако някой реши да ни атакува? дано не се окаже, че па
dark_boss768
06.03.2026, 17:44Абе, писна ми от тия все едно чакат някой да им подари сигурност
Стар_Човек
06.03.2026, 18:13ах... да. ядрен чадър, де. все пак си помислих, че сме малко улегнали като държа
bg110@mail
06.03.2026, 18:42еее, пак ли ядрен чадър?! 🤦♀️ абе хора, да се успокоите малко! да, хубаво е да сме подсигурени, ама да не се правим на наивни
5FA3C071
06.03.2026, 18:51евала на дсб! правилно казват - трябва да мислим за сигурността! сега какво става с тия руснаци?! война в украйна, ами ние тука? трябва ни защита и общоевропейска. френският чадър е добра идея, стига да не стане зависимост. важното е да сме
Прав_Граждан
06.03.2026, 19:03Абе хора, сериозно ли? ДСБ са на прав път! Честна дума, по-добре да говорим за ядрен чадър отколкото да си гледаме пръстите докато някой реши да ни "помогне" с руски танк. Войната в Украйна не е игра, ами реалност и трябва да мислим напред
Dimi30
06.03.2026, 19:23пфууу, пак ли говорим за тия чадъри! ама верно ли никой не вижда колко е тъпо да се молим на някого за защита? тря 🙄
super_tiger727
06.03.2026, 19:42абе, пичове, сериозно ли обсъждаме дали да ни пази франция? 🤣 да не се окаже, че като ни приютят под "ядрения чадър", ще им плащаме луди пари и ще трябва да ги слушаме какви песни да
npxb567
06.03.2026, 19:53браво на дсб, че го казаха! сериозно, к'ви сме ние без ясна стратегия за сигурност? все едно да седим с кръстосани ръце и да чакаме някой да ни спаси.