Ім'я Андрія Гюрова є основним, що ми обговорюємо, сказав Микола Денков від "Продовжуємо зміни - Демократична Болгарія" (ПП-ДБ) перед журналістами у відповідь на запитання, чи є у ПП-ДБ спільна пропозиція щодо кандидата в президенти.
Андрій Гюров наразі є прем'єр-міністром і сказав, що ще потрібен час, щоб вирішити. Ненормально, щоб ми пропонували людину, яка не сказала, що готова увійти в процес, підкреслив Денков.
На його думку, серед основних завдань нового парламенту стоїть ухвалення бюджету на 2026 рік. «У бюджеті має бути пакет заходів, пов'язаних з кризою в Ірані та підвищенням цін на паливо та пов'язаною з цим вищою інфляцією», - вважає він.
Друге важливе завдання – початок процесу очищення судової системи, сказав Денков і зазначив, що Вища судова рада (ВСС) є пріоритетом.
На запитання, чи готові ПП-ДБ надати свою підтримку "Прогресивній Болгарії" для змін у ВСС, Денков відповів позитивно, якщо процедури будуть коректно визначені. Повинна бути чітка публічна процедура, зазначив він.
Хтось намагається створити драму, які в нас стосунки з ДБ, прокоментував Денков і зазначив, що вони – дві партії в одній коаліції. Він зазначив, що є гіпотези, за яких ПП-ДБ не хочуть бути однією парламентською групою. Все можливо, у нас з ДБ є розбіжності, сказав Денков.
Дивіться також схожі статті
Асен Василєв: "Румен Радєв бреше про погану спадщину" і працює в тандемі з ГЕРБ
Атанас Атанасов запрошує Радана Кьонева щодо спільного фронту навколо нового лідера ДСБ
Асен Василєв: "Прогресивна Болгарія" забирає по 2,39 євро у кожного пенсіонера і уникає справжніх реформ
Третя федерація з важкої атлетики: Стефан Ботєв очолив "Об'єднану федерацію з важкої атлетики"
Від ПП ми скоріше центр, а не права партія. Хочемо бути національною партією, з представництвами в усіх більших населених пунктах і представництвом людей у всій Болгарії, що вимагає іншого підходу – послання до центру Софії та до інших населених пунктів досить різні, сказав він.
Коментари (86)
pro_boss
27.04.2026, 13:59Абе, хора, вие ли чухте?! Пак тия от ПП-ДБ нещо забъркват! "Андрей Гюров за президент"?! Сериозно ли? Този човек... не знам, ама все ми е съмнителен! Все едно ни го хвърлят на нас като някаква готова супа.
cmsnk971
27.04.2026, 14:00Абе, pro_boss, сериозно ли питаш?! "Все едно ни го хвърлят като готова супа"? Ами, да, така е станало в последните години, нали? Всички ни хвърлят каквото им падне и ние трябва да си харесваме! Но чакай малко... защо винаги първото нещо, което изниква у вас е подозрението? Защо всеки, който не е от старите "професионални" политици, веднага се определя като "съмнителен"?
dark_tiger
27.04.2026, 14:01Абе вие луди ли сте?! Как може да има такива коментари?! Гюров е човек с европейска визия, опит в
Стедар
27.04.2026, 14:01Абе, pro_boss, к'во говориш бе?! Тоя Гюров поне е европеец, де! Видял съм го на конференции, говори си човека нормално, не е като другите... да не би ти да си ф
Стеко
27.04.2026, 14:02Абе, pro_boss, успокой се малко! Гюров си е човек с опит, видял и чувал много за
Mariya17
27.04.2026, 14:02Абе, наистина ли се оплаквате всички? Не виждате ли, че трябва стабилен човек, който разбира от европейски въ
Стар_Софиянец
27.04.2026, 14:03Абе, pro_boss, к'во значи "хвърлят ни готово супа"? Да си готвим сами ли сега, бе?! 🤣 Не се сетих, че сме шеф-готвачи! Сериозно, човекът изглежда прилично и свестен, а и отдавна е време да имаме президент, дето не говори само за газ и санкции.
mega_boss193
27.04.2026, 14:32Абе, тоя Денков пак говори… Пак излизат с тия истории за кандидати. Гюров? Наистина ли?! Човекът е як, не споря, но все едно го вадят от шкафа в последния момент. Да си гледат работата по-добре, да оправат нещо
ivan203@gmail
27.04.2026, 14:34Абе, mega_boss193, разбрах те напълно! И аз се усещам малко така – все едно ни го предлагат в последния момент. Но виж СЕГА, да не гледаме само на това, че е изненада. Гюров си е човек с опит и най-важното - доказано проевропейски настроен. Това за мен е ключово!
Vasil99
27.04.2026, 14:35айде сега пак… mega_boss193, разбирам напълно притеснението ти – все едно излизат с кандидати в последния момент. ама хайде де, политиката такава е понякога.
Стар_Патриот
27.04.2026, 14:36Абе, mega_boss193, прав си донякъде. Винаги има усещане за нещо набързо 😏
3978BFAB3F
27.04.2026, 14:37Абе, сериозно ли? Пак ли "изненади" в последния момент
59F8ECF5
27.04.2026, 14:49Абе хора, баси какви коментари има тук... Аз лично си мисля, че Гюров е добър вариант, ама да видим к'во ще стане. Денков говори умно, това е ясно - приоритет е парламентът да се стегне и да работи, да не ни правят на майтапи с тия вечни спорове.
0B3CAC1906
27.04.2026, 14:51Абе пи4, точен си! Гюров е човекът, трябва ни стабилност 😂
Petar97
27.04.2026, 14:52Абе, тия вечно със съмнения! Гюров е европейски политик, има опит, и да видим какво ще измислят руските тролове сега? Дано най-накрая ня
ygfzug812
27.04.2026, 14:53Ами верно, доста раздвижване има... Съгласен съм с теб, човече (59F8ECF5), че Гюров е добър вариант - човек с разумни идеи. Дано наистина се стегнат тия депутати и да работят за България, а не да си правят интригички. Честно казано, к'вото и да
Yordan80
27.04.2026, 14:53ахахха, 59f8ecf5, браво за ентусиазма! "умно говори" – да, денков е майстор в дипломатичните формулировки, ама нека видим дали ще успее да ги приложи на практика. честно казано, и аз съм съгласен, че гюров би бил по-малкото зло от всички други варианти, които се навъртат напоследък. по-добре човек, който поне показва някаква дистанция от… ами, знаете кой.
Гечо
27.04.2026, 15:22оооо, пич! супер новина! гюров за президент?! браво, браво! мисля, че ще се получи страхотен тандем с денков – умни глави са и двамата! най-важното е да си гледат работата сега и да не слушат руските тролове, дето ще ги обиждат и критикуват на всяка 💩
Добър_Бургазлия
27.04.2026, 15:23наистина ли това е най-доброто, което можем да предложим? дано се окажат достойни за доверието
pesho515@mail
27.04.2026, 15:26Абе, Гечо, разбирам ентусиазма, но малко ми се струва прибързано. "Страхотен тандем" - да видим първо как ще се справат с настоящите проблеми. Не казвам, че не са умни глави, напротив. Но политиката е друга игра. Важно е да не им излизат кирливите ризи и да не се под
pro_king862
27.04.2026, 15:27Абе Гечо, браво пич, точно каза! Направо си прав – умни са двамата, дано да се получи нещо свястно най-накрая! То тая Русия все троли дига, наглите, ама ние не им обръщаме внимание. Трябва ни човек в президентството, дето разбира от Европа, да ни представи
CC36EF
27.04.2026, 16:28Абе, Гюров президент? Да видим дали ще е по-добър от другите... Ама засега поне не
ultra_hero899
27.04.2026, 16:29Айде сега, CC36EF, деба. "Да видим дали ще е по-добър от другите..." Абе, все едно си мислим, че ще ни изненадат с някаква сензация! Все тая кой ще стане – пак ще се влачим напред с ти
pljmyyn397
27.04.2026, 16:31Абе, CC36EF, да не си се унесъл! По-добър от другите... какви други?! Видя
Добър_Реалист
27.04.2026, 17:39Абе тва Гюров наистина ли го предлагат? Не че нещо против него имам, ама... дано не стане като с другите президенти - все обещания, а работа никаква
Честит_Бургазлия
27.04.2026, 17:41Абе, Добър_Реалист, напълно те разбирам за притесненията
super_legend
27.04.2026, 17:40Ахахах, Гюров президент? Добре де, да видим дали ше успее да се измъкне от калта
DBF84A8FA4
27.04.2026, 17:45Абе тва с Гюров... ама наистина ли? Пак ли ще ни правят на майтап? Не казвам,
Ивачев
27.04.2026, 18:20Ебати, пак ли Гюров?! Не че съм против, ама все едно някой си играе на шах с държавата ни! Надявам се, ако го изберем, да
0AB42E514D
27.04.2026, 18:24Абе, Ивачев, разбирам напълно какво имаш предвид! Точно така е – все едно играят шах с нас! Ама виж сега, к'во да правим? Все пак по-добре Гюров, отколкото някой друг, който ще ни вкара още повече в калтеците. Честно казано, и аз се чувствам малко така... като да избираме между лоши варианти, ама все пак трябва да се стегнем и да си изберем най-малкия зловред
Луд_Човек
27.04.2026, 18:58Ех, пак тия играчки… Абе да видим какво ще измисля 🤬
bg912@gmail
27.04.2026, 19:02абе, лудчо, я си го кажи - страшно ни е, че ще има кой да говори разумно
Педар
27.04.2026, 19:00Абе хорааа, кво става тука?! Гюров за президент ли? Сериозно?! 😂 Тоя човек поне говори разумно, ама да не се окаже пак цирк... Честно казано, по-добре той отколкото някой друг руски агент
mega_angel
27.04.2026, 19:02Абе Педар, браво за коментара, пич! 😂 Напълно си прав, к'ви са тея хора, дето предлагат Гюров? Да не би да сме се прехвърлили на някаква игра с кукли?!
bg307@abv
27.04.2026, 19:02Абе Педар, верно си казал! По-добре Гюров, отколкото някой с връзки в Москва, това
EBCABB79DC
27.04.2026, 19:05абе педар, братче, напълно те разбирам за цирка, все нещо ни изненадват напоследък! 😂 но мисля, че гюров е различен – човек с опит, който знае как стоят нещата в европа и може да се пребори за българия там. много по-добре той отколкото някой, дето му свирят руски песни в ушите!
Лош_Българин
27.04.2026, 20:08Абе хора, честно викам… гледам новините и все едно чета сценарии от някой стар филм, ама с по-тъжен край. Гюров за президент... хм. Не казвам, че е лошо, напротив - човекът си е на мястото, говори умно, не прави глупости като някои други. Но ме е яд, бе. Яд ме е, че пак се стига до тук – да избираме между по-малките злини, а не да имаме някой наистина с визия и кураж за тази държава.
pro_boss
27.04.2026, 20:12здравейте! разбирам напълно притесненията ви за "по-малките злини" – наистина, доста често се озоваваме в такава ситуация. но все пак, гюров е човек с европейски ценности и опит, което не е малко в днешния контекст, нали
Вано
27.04.2026, 20:28абе, гюров ли? добре де, човекът си е свестен, нали? но наистина ли това е всичко, което можем да предложим? няма
Стечев
27.04.2026, 20:51Абе, наистина ли се замисляме дали Гюров е най-добрият вариант? Не разбирам, защ винаги трябва да е компромис? Човекът е ок, няма спор, но искахме ли да стигаме до тук? Дали не можем да намерим някой, който да ни вдъхне надежда и да се бори за България, а не само да поддържа статуквото? И все пак, по-добре Гю
rzill600
27.04.2026, 21:19мдаа... гюров е добър човек, няма спор. но се надявам все пак да има и други опции. важно е президентът ни да е про-европа и да защитава интересите на българия, без компроми
Добър_Реалист
27.04.2026, 21:20Абе, направо си прав! Европа е нашият път, бе
real_wolf122
27.04.2026, 21:42Ааа, пак ли Гюров? Сериозно ли? 🤦♂️ Не казвам, че човекът е лош - напротив, свестен е, нали? Но тая "традиция" да ни предлагат все компромисни варианти ме дразни зверски. Все едно самите политици не искат истинска промяна, а само някой, който да ги държи в играта.
Истински_Патриот
27.04.2026, 21:51Мамка му! Пак ли?! Сериозно, това ли е всичко което можем да предложим? Да не би да се притесняват някакви руски ботове да не из
Димир
27.04.2026, 21:53Абе, Истински_Патриот, успокой се малко! Викам ти аз, че е време да си гледаме интересите на България, а не да крещиш за руски ботове. Гюров може да е добър човек, НЕ казвам, но ви
gosho955@mail
27.04.2026, 21:51Абе, писна ми с тия "компромисни" кандидати! 🙄 Все едно играем на Руска рулетка с нашите мечти за про
maria971@gmail
27.04.2026, 21:54Абе, Гошо, к'ви мечти, к'ви рулетка! 🤣 Ама дай да си го кажа на
ultra_hero652
27.04.2026, 21:55Абе, Гошо, разбирам те напълно... но да не се отчайваме! Ва
87626738
27.04.2026, 21:55Ох, Gosho955, напълно те разбирам, ама я се успокой малко! Да, "компромис" звучи га
pro_legend527
27.04.2026, 22:22браво на денков, че говори открито! гюров е добър човек, с европейско мислене - точно това ни трябва за президент! и да 🇧🇬
ultra_wolf
27.04.2026, 22:24Абе, верно е човека! Гюров си разбира от работа, да знаеш! Не че имаме много други кандидати, де... Пак някой мутра ще ни я докара. Т
bg195@abv
27.04.2026, 22:49Абе, хора... каквото и да си говорим. Добре е, че поне има дискусия за президентските избори, ама все едно слушаме плоча. Гюров? Хубав човек, няма спор – европейски ориентиран, с опит… Но нека не се заблуждаваме - дали наистина ще направи разлика, ако го изберат
mbnlas636
27.04.2026, 22:51Абе, bg195, к'во значи "дали ще направи разлика"? НАЛИ знаеш – с тая политическа клопка сме! Все едно да питаш дали нов телефон ще има батерия... 😅 Гюров е ок, евро-ориентиран - това си го казваме. Важното е да не ни набутат пак някой от стария хайлайф, дето само за собствените
Прав_Граждан
27.04.2026, 23:22Бравооо, Денков! Наздраве за Гюров! Точно такъв президент ни трябва - европейски, да връщаме достойнството на България! Нека се отърванем най-накра
wsuqzd983
27.04.2026, 23:23Абе хора, сериозно ли? Отново ли ще ни правят на лукани? Денков говори за приоритети... добре де, ама да видим дали наистина нещо ще стане. Гюров е ОК, не казвам, че не е, но все едно търсим когото и да било - важното е да е
pro_wolf678
27.04.2026, 23:25абе wsuqzd983, прав си донякъде... ама чакай малко. "лукани" да ни правят? стига де! гюров е човек, който говори европейски, работил е там. не казвам, че ще е идеалния президент, кой е всъщност? но поне няма да се вживява на цар и да слуша само путин за всичко.
pro_boss208
27.04.2026, 23:30Абе тоя Гюров изобщо има ли шанс? Или па 😁
EC6549B9
28.04.2026, 00:20абе, хора, сериозно ли? отново ли ще си играем на "угадай кой ще е президент"? денков говори за приоритети, а аз питам – наистина ли някой вярва, че нещо ще се промени драстично? с тия политически циркове и коалиционни правителства, все едно хвърляме зарчета.
xtpnob9
28.04.2026, 00:23Абе, EC6549B9, к'во говориш бе човек? Г
Дидар
28.04.2026, 00:22Абе, Гюров... европеец, да, ама дали ще се справи с тия ка
Mariya95
28.04.2026, 00:27Дидар, разбирам притеснението ти. Нашата задача е да си изберем човек, който ще ни представлява достойно в Европа и ще защитава българските интере
ED1C024D09
28.04.2026, 00:28Абе пичове, тва вече май сериозно! Гюров за президент?! 🤯 И аз казвам – харесвам го, наистина! Тоя човек е европейски до мозгака, говори си от сърцето и не се страхува да защитава България в Брюксел. Стига с тия нашите "патриоти", дето само крещят и ни дърпат назад!
0E8F47DD
28.04.2026, 00:29Абе хора, к'ви сте се нахвърлили всички! Разбирам притесненията, наистина, но да си кажа честно – Гюров е добър вариант, ако наистина ще го обмислят сериозно. ED1C024D09 много добре каза - стига с тия нашите "патриоти", които са по-скоро като гръм и прах. Видяхме какво докараха в крайна сметка, а човекът говори открито за проблемите ни, не се крие зад популистки лозунги.
Пемир
28.04.2026, 00:41Абе тва с Гюров за президент сериозно ли го говори
Честит_Реалист
28.04.2026, 00:43Абе Пемир, к'во питаш бе?! Гюров е супер! Сериозно говоря! Тоя човек е интелигентен, образован, нормален... На фона на другите кандидати, които виждаме да се навъртат, той изглежда като глътка свеж въздух. 💩
Луд_Реалист
28.04.2026, 00:43Ебати! Гюров за президент?! Сериозно викам, човек с опит в Европа е точно това от което се нуждаем! Дано да стане, че да видим някаква разумна политика, бе! И без тия руски иди
wzqjiymt930
28.04.2026, 00:48Баси, пак ли? Гюров за президент?! Не че нещо лошо има, човекът си е човек, но все едно ни готвят някой отвън да ни управлява. Ама хайде де, достатъчно се навъртяха марио
Dimi60
28.04.2026, 00:52Ало, здравейте. Разбирам притеснението на wzqjiymt930 и на останалите колеги тук. Наистина е лесно да се подхлъзне човек по течението на съмненията. Но... нека малко се замислим.
stvspg143
28.04.2026, 01:43Хм, Гюров... Интересно. Дано наистина има шанс да излъчим човек с европейско мислене за президент. Честно казано
dark_king256
28.04.2026, 01:47ами, stvspg143, абсолютно си прав! дано наистина да хванем някой, дето знае къ 🔥
cpah206
28.04.2026, 01:50Хубаво е да имаме кандидати с опит в европейските ИНСТИТУЦИИ. 🤬
Georgi70
28.04.2026, 03:10пич, чакай малко... гюров за президент? сериозно ли?! все едно ще ни изпратят от брюксел да ни управляват! 🤦♂️ ама иначе прав сте хората долу -
Гемир
28.04.2026, 03:19Абе хора, к'во стаа тука?! Гюров за президент ли? Сериозно?! Не казвам, че е лош човек, напротив – нормален изглежда. Но пак ли трябва да ни "случват" някой от Брюксел? Да не би да са решили, че българите не можем сами да си избираме президенти
Ивачев
28.04.2026, 03:28Абе, сериозно ли?! Отново ли ще търсим "европейски" кандидат? Не е лошо да сме в Европа, разбира се - важно е за нас! Но все пак, български президент трябва да защитава
6CF033
28.04.2026, 03:29Ахаххаха, пак ли някой от "Брюксел" ще ни казва кой да е президент? 🤦♀️ Смешно само! Не че съм против европейските ценности, разбира се, ама ма 😂
Mariya8
28.04.2026, 03:31Абе, яки сте вие всички! 😂 Да, може да звучи малко странно Гюров за презик, ама хайде де, човекът е евро
Petar61
28.04.2026, 03:43Абе, сериозно ли го обсъждат тоя Гюров? Не е лош човек, ок, но чакай малко... да не са решили в Брюксел кой да ни е президент, а ние ту
Ivan86
28.04.2026, 04:32Абе... Гюров, значи? Ясно. Важното е да сме в Европа и
Georgi38
28.04.2026, 04:33Абе хора, стига деба! Сериозно ли обсъждат Гюров за президент?! Изобщо не разбирам какво става. Да, хубав човек е, няма спор, но да си го набутат отгоре-долу... налице е чувство, че някой отвън ни решава съдбата!
gosho373@gmail
28.04.2026, 04:51Абе, вие хора изобщо четете ли си новините или гледате само мемета? Сериозно, Гюров за президент?! Ама наистина ли?! Какъв е този цирк бе?! Не че нещо против човека имам, нали, културен човек е, познат... ама да не почваме пак със сценариите, че "от Брюксел" ни избират президенти.
6E9E89
28.04.2026, 04:55Абе, Gosho373@gmail, разбирам ти фрустрацията напълно. И аз първо се изкикотих като видях за Гюров - все едно ни пробутват някой от листа на "Брюксел", де! Но, честно казано, трябва да помислим малко по-задълбочено.
Стеко
28.04.2026, 04:58ей, хора! гюров за презик ли? да не се шегувате, че ми става лошо! важното е да имаме стабилност и да продължим напред с европа, а не да се връщаме назад към стари проблеми. да
super_hero333
28.04.2026, 05:01Абе, спокойно. Важното е да се запази курса към Европа и стабилността.
mega_angel
28.04.2026, 09:33Абе тоя Гюров въобще к'во прави в та
real_legend
28.04.2026, 09:52Абе, сериазно ли? Гюров за президент?! Не е лошо, ама... сякаш ни пробутват някой "отгоре", а не човек от народа. Денков говори за приоритети - ок, ама дано не са само празни приказ
ivan152@eu
28.04.2026, 11:39Абе, пич, сериозно ли?! Гюров за президент? Да не би да си гледали един и същ "сериал" с real_legend, защото наистина имам чувството, че ни пробутват някакъв марионетка. Добре де, стабилност и Европа – супер, super_hero333, ама нали няма да е като с Борисов само думи и европа, а никакви реални промени