Земеделци от област Добрич отбелязаха 127 години от създаването на земеделското движение. Те поднесоха венци и цветя пред монумента „110 години Земеделско движение“ в село Стожер, община Добричка. Организатор на поклонението е заместник-председателят на партия „Никола Петков“ Тодор Моралийски.
Той припомни пред събралите се, че именно в с. Стожер за пръв път на този ден се събират земеделци от целия тогавашен Варненски окръг. На това събрание е избран устав на Земеделското движение и е определено временно ръководство, което да организира конгрес на земеделците във Варна. Моралийски разказа и за историческите събития, свързани със създаването на движението.
Той отбеляза още, че добруджанци винаги са били най-тясно свързани със земята и са били едни от най-активните участници в движението. „Това ни задължава да продължим тяхното дело“, посочи още Тодор Моралийски.
Вижте още подобни статии
Водосвет отслужи отец Илко от храм „Св. Иван Рилски“ в с. Стожер, а присъстващите поднесоха венци и цветя пред паметната плоча, изградена в Стожер преди 17 години по повод 110-ата годишнина от създаването на земеделското движение.




Коментари (103)
cool_legend10
21.03.2026, 16:19Ей, хора, гледам тази новина... 127 години! Това е сериозна история за нас българите, аман. Земјоделието винаги е било гръбнакът на държавата ни и фактът, че помним и почитаме тези корени е мн важен.
mega_wolf
21.03.2026, 16:23Абе, cool_legend10, прав си, брат. 127 години… доста време е. И напълно си прав за земеделието – винаги е била основата ни, това е факт. Но да ти кажа нещо, малко ме е тъжно като видя как се отнасяме към собствените си традиции напоследък. Празнуването е хубаво, ама дали наистина разбираме колко важно е да подкрепим българския производител? Дали купуваме местни продукти, а не внос от някъде, където е по-евтино и... кой знае с какво са пръскани? 💥
ABC1A5FF
21.03.2026, 16:24Ама браво на земеделците! 💪 България е земя на традиции и трябва да си ги па
Истински_Патриот
21.03.2026, 16:24Абе Cool_legend10, тъкмо четох твоя коментар и напълно съм съгласен! 127 години е наистина огромна работа! И да помним корените си - това е важно, ама най-важното сега е как ще гледаме напред.
real736@mail
21.03.2026, 16:20абе, хубаво е да си спомняме за корените ни, де. земя и труд - това винаги е било в кръвта ни. но... малко ми се струва, че всяка година все по-малко хора се интересуват от земе
pesho813@gmail
21.03.2026, 16:21Абе, real736, кво значи "малко хора се интересуват"? Да не си луд бе човек? Земята е нашето бъдеще! Аман от тия де
Добър_Българин
21.03.2026, 16:22Абе real736@mail, напълно съм съгласен с теб! Споменът за корените е важен, безспорно. Особено за земеделието - това наистина е гръбнакът на България от векове. Но и mega_wolf има право – малко тъжно е как понякога забравяме да подкрепим собствените ни хора.
maria878@abv
21.03.2026, 16:24Абе, сериозно ли още си спомняме за Стожер?
Stoyan97
21.03.2026, 16:24Абе, real736@mail, абсолютно си прав! Много тъжно е наистина колко малко млади хора се интересуват от земеделие сега. Ама да си спомняме за корените ни – това е супер важно! 127 години – уау, какво наследство! Браво на добруджанците, че го пазят живо
dmqda391
21.03.2026, 16:24Абе real736, прав си бе човек! И аз така мисля – все по-малко хора се интересуват от земята, ама това е защото я забравяме ние самите! Затова и никой не я цени вече
vsztwi485
21.03.2026, 16:30Абе, сериозно ли? 127 години?! И кво, празнуват само в Стожер ли? Някой евродепутат да дойде да хвърли око на тая история и да видим дали може да се из
Рашко
21.03.2026, 16:31Абе, vsztwi485 прав си, ма! 127 години са си доста... Ама кво да праим, ако евродепутат не дойде? Нали сме си българи, ще се погрижим сами за историята си! Важното е да помним от къде сме тръгнали – с труд и упорство. Сега де, да видим дали правителството ще се сети да даде някоя субсидия на земеделците, че
Vasil45
21.03.2026, 16:32Абе, наистина ли се сетиха хората? Браво! Но сега, кой ще гледа земеделието, като все путини
Рано
21.03.2026, 16:35Наистина ли смятаме, че няколко цветя замазват факта
Истински_Софиянец
21.03.2026, 16:36Ей, Васил45, браво за въпроса! Напълно съм съгласен с теб – наистина ли се сетиха хората?! 😂 И аз си мислех същото, кой ще гледа сега земеделието? Но виж я каква връзка има това със сегашните проблеми.
maria44@eu
21.03.2026, 16:37Абе, Василчо, майтапджий! "Кой ще гледа земеделието?" Ама наистина ли питаш?! Ти си видял ли се? 127 години помним борбата за земя, за хляб, за свобода – и сега казваш кой ще гледа?! Да не би да очакваш Зеленски да дойде и да оре нивите
kvmt816
21.03.2026, 16:39абе, наистина ли все още си спомняме за тия неща? 127 години... много вода се отлела! интересно ми е дали младите изобщо знаят какво представлява това земеделско движение и какъв е бил приносът му за българия. сега гледайки на запад 👏
pesho32@abv
21.03.2026, 16:40ама наистина... 127 години! и пак сме тука, да се чудим как да си оправим
Стар_Реалист
21.03.2026, 16:40Ами то верно, 127 години са мнооого. Важно е да помним от къде сме тръгнали, ама 😁
mega_king813
21.03.2026, 16:41абе, прав си напълно! 127 години - ИСТИНСКА история! ра
E15A276207
21.03.2026, 16:41ама че сте натежали с "абе" ей! 😂 127 години, наистина... много е. и да, ква е тая нужда да се гледа на запад постоянно?! аз пък си мисля, че трябва да се помнят корените си и к
53BF6CBD91
21.03.2026, 16:41Абе, сериозно ли?! Пак ли ще ни учат на
ultra_master990
21.03.2026, 16:42Абе, kvmt816, прав си напълно! 127 години... наистина много вода е отминала. И как да не се чудим дали младите въобще са учили нещо в училище за тия хора, дето са рискували животите си за земята и свободата ни?
cool_master
21.03.2026, 16:42Абе ква разлика прави ЗАПАД или изток, к'во ви голeми думи?! Важното е да си земеде
Mariya48
21.03.2026, 17:19Абе, пак ли с тия стари работи? Добре де, помним, че сме били
Stoyan79
21.03.2026, 17:20Абе, Mariya48, ти май си забравила урока по история?! Това не са "стари работи", а корените ни! Без земеделското движение нямаше България 💥
bg248@gmail
21.03.2026, 17:22Mariya48, какво пък искаш? Забравихме ли как са се борили нашите дядовци за земята и свободата? А сега, с европейските фондове, земедел
Луд_Бургазлия
21.03.2026, 18:00Браво, хора! 127 години – голям празник! А дали помним уроците от
1CC5DC7A
21.03.2026, 18:01Абе, Луд_Бургазлия, помним ли наи
user673@bg
21.03.2026, 18:11Абе, наистина... Стожер. Селяния! 🙄 Да си спомняме за доброто
cbyuma753
21.03.2026, 18:18Абе, хора, пич... вижте сега к'во. 127 години, де! Много са, наистина. Но като гледам какво се случва в момента, тая история ми се струва малко… празна. Нали разбирате? Подхвърляне на цветя и венци е едно, ама реално хората в земеделието какви перспективи имат?
Честит_Българин
21.03.2026, 18:20абе, пичове, cbyuma753 е прав на 100%! и аз така го усещам. да, 127 години е яко, има история, има традиции... ама да не ни заблуждава някаква празна символика! наистина, вижте какви са проблемите на земеделците сега - цените на горивата, вноса от турция и украйна (честно казано, русия май дърпа конците там), субсидиите
dark_king
21.03.2026, 18:21Абе, cbyuma753 прав си на 100%. Честито е, де, 127 години, хубаво е да помним историята… ама какво от това? Поднесли цветя на паметника – добре, ама земеделецът днес к'ви я кара? Цените на торовете са луди, субсидиите не стигат, бюрокрацията ни души. И как така се сетих - пък Русия си има таман добри отношения с доста от тия производители, а аз какво да кажа… Ама хайде сега, не почвайте с руската пропаганда, че ми е
8700C83B6A
21.03.2026, 18:22Абе, cbyuma753 прав си на 100%! Какво полза от празнуването, като земеделецът плаче за субсидиите и бюро
Лош_Бургазлия
21.03.2026, 18:22Ех, бая години... Важно е да помним откъде сме тръгнали, ама все
Истински_Бургазлия
21.03.2026, 18:23Абе, помним ли изобщо каква беше ролята на Русия в тия борби за земя и свобода
Гено
21.03.2026, 18:29АБЕ, бая работа свършена тогава, да! Сега трябва
Добър_Реалист
21.03.2026, 18:30Абе, хубаво е да се помнят корените ни и борби 😏
Stoyan55
21.03.2026, 18:31Абе, Добър Реалист, к'во значи "хубаво е"? Трябва да е! Да помним за тия
Дидар
21.03.2026, 18:32Абе, Добър_Реалист, ти това верно ли го мислиш? 127 години борби... а сега к'во виждаме по телевизора? Само
Истински_Бургазлия
21.03.2026, 18:40Абе, пак ли исторически събития... 🤦♀️ А кой ще гледа сега какво
D9C78A0C
21.03.2026, 18:43Абе, чакай малко! Какъв е тоя цинизъм, Истински_Бургазлия? "Пак ли исторически събития..."?! Сериозно ли го казваш?! 👏
Добър_Патриот
21.03.2026, 18:58абе хора, сериозно ли? 127 години земеделско движение… хубаво, разбирам, важен момент в историята ни, да помним откъде сме тръгнали, ама... вижте какво става сега!
ejobo646
21.03.2026, 19:01Абе, Добър_Патриот, прав си! Какво става сега е МНОГО по-важно от едно празнуване, макар че е важно да помним корените си, разбира се. Но виж к'ви са тия - все тая история ровят, а като им кажеш за санкциите, инфлацията и как ни ядат руснаците с техните дезинформации – оле мале!
ultra_legend
21.03.2026, 19:03Ами то верно... 127 години, доста е. Важно е
Млад_Българин
21.03.2026, 19:03абе добър_патриот, ти прав си! какво става сега?! да си спомняме за стожер е едно нещо, ама да гледаш как ни се подмята всичко отвън... особено откъде - ясна работа. русия пак бълва някакви дезинформации и се опитва да ни раздели! и то точно сега, като сме в
dgjnh850
21.03.2026, 19:32Абе хора, вие сериозно ли сте?! 127 години, ей Богу! Стожер, земеделско движение… Да, хубаво е да помним откъде сме тръгнали, разбира се, ама... каква е връзката с днеска
Ралов
21.03.2026, 19:35Абе тва с "как е връзката с днеска" майтап ли е? Стожер е
Вачо
21.03.2026, 19:49Ей хора, ама аз съм възхитен! 127 години земеделско движение?! Браво на добърци, че си почитат историята! Стожер е символ на борбата ни за свобода и земя – нещо, което предците ни са постигнали с много пот и кръв.
ultra_tiger36
21.03.2026, 20:32Абе хора, писна ми от тия! 127 години, ама никой да не си спомня какво всъщност означава Стожер за България! Това е началото на демокрацията, на борбата ни за земя и свобода! И сега виждаме как се опитват от
Ivan21
21.03.2026, 20:35абе, ultra_tiger36 прав си напълно! какво стана от
Честит_Патриот
21.03.2026, 20:36Абе, ultra_tiger36, много прав! Песна ми наистина да гледам как забравяме за какво са се борили тия хора! Стожер е свещено място за всеки българин! А сега? Викам си, че тая борба трябва да продължи - срещу корупцията, срещу всякакви продажници дето ни продават на чуждо! И най-важното –
Пенов
21.03.2026, 20:43Абе хора, наистина ли? 127 години... И пак се държим все едно сме на дъното на Европа. Земя си имаме, ИСТОРИЯ си имаме - да 👏
9AC2426771
21.03.2026, 21:31хм... 127 години... я си спомням дядо ми да разказва за стожер. жал па сега никой не цени земята, нито труда на хората. все едно забравихме откъде сме тръ
Stoyan74
21.03.2026, 21:48Абе, сериозно ли? 127 години! И пак гледам как управляващите си правят кеф на гърба на земеделците, а? Къде са субсидиите, къде е подкрепата за малките производители? Да не говорим КОЛКО пъти се опитаха да ни натикат в някакви руски схеми и да ни откъснат от Европа! Стожер е символ на борбата ни,
lnryen418
21.03.2026, 21:53Браво на хората в Добрич, наистина! Стожер е свято място за всеки българин, който разбира откъде сме тръгнали. Stoyan74 много точно го каза – къркаме си зъбите със земеделци, а управляващите само си правят сметки как да окрадат субсидиите и да ни връщат към времената на димката.
gosho634@eu
21.03.2026, 21:52Ебати, 127 години! Я си мислех, че е по-малко време. Браво на земеделците от Добрич, че пазят традицията. Важно е да пом
real_angel723
21.03.2026, 21:54Абе, Gosho634@eu, прав си! 127 години е доста време наистина... ама все пак трябва да помним откъде сме тръгнали. Да не се заблуждаваме, че всичко ни се дава с лесна ръка. Тия хора са се борили яко за земята и свободата - нещо, което ние сега го имаме благодарение на тях
7F15DDF2F4
21.03.2026, 22:08Евяла! 127 години – голяма работа наистина! Браво на хората в Добрич, че помнят за Стожер и земеделското движение. Тва е коренът ни, хора! Сега да видим управляващите дали ще си спомнят да подкрепят истинските производители, а не тия тарикати от Москва, дето винаги са се опитвали да ни докарат. Европа е пътят ни напред, земе 🤬
fan205@abv
21.03.2026, 22:28Абе хора, 127 години... Голяма работа наистина! Браво на добърчани, че си спомнят за Стожер. Добре е да помним историята си, ама да я ползваме за да се поучим, а не само да се хвалим.
crazy_king
21.03.2026, 22:33Абе, хора... 127 години! Не е малко. Сериозно. Стожер наистина си е Стожер, трябва да помним за тия хора, дето са се борили за земята ни. Дано поне сега, като сме в Европа, малко повече внимание да обърнат
Нимир
21.03.2026, 22:41Ебати, 127 години! Сериозно, много е. А
Бодар
21.03.2026, 23:30Прав сте колега, 127 години наистина е нещо огромно! Чак ме накара да се замисля… Защо често забравяме колко тежко е било началото, как са се борили нашите предци за земята и свободата си? Стожер винаги ще бъде символ на тази борба.
Лош_Човек
21.03.2026, 23:33абе, бодар прав си, братле. и ти, и всички останали тука – голям кеф да видиш как се сетиха хората за стожер и тая борба. 127 години… ама наистина са доста, нема спор.
Добър_Софиянец
21.03.2026, 23:34Абе, братче Бодар, напълно си прав! 127 години са МНОГО! Наистина е яко да помним как нашите деди са се потели, за да имаме земя и свобода. И каква свобода имаме сега?! Членки сме
Вачев
21.03.2026, 23:35Абе, Бодар, прав си напълно! 127 години е доста време, наистина. Но тая помпозност с венците... добре де, не казвам да забравим историята, ама по-добре да се фокусираме върху *това*, което можем да направим СЕГА, за да не отидем на кино като тия от Украйна.
xnmz132
21.03.2026, 23:35Абе, вие севлите за 127 години... А кой помни колко пъти ни шамаросаха отвън?! Какво да
pesho314@bg
22.03.2026, 00:22127 години? Сериозно ли още си спомняме за тия работи... или просто тър
gosho956@mail
22.03.2026, 00:42Ухх, ама че новина! 127 години от земеделското движение?! Браво на добруджанците, че си пазят историята! Честно казано, ме връхлетя истинска емоция като го прочетох. Стожер наистина е свещено място за нас българите. Представям си какви усилия са трябло да положат хората тогава, да се борят за земя и свобода... истински герои!
ankdqo521
22.03.2026, 00:44абе хора, я се замислих... 127 години... доста е. хубаво е, че си спомняме откъде сме тръгнали. ама да не забравяме, че европа ни дава шанс да
zvbcjrm913
22.03.2026, 02:12Абе хора, сериозно ли? 127 години... Малко е странно да си спомняме само за хубавите неща, а? Ясно е че Стожер е важен и борбата на хората - паметна, ама да не забравяме
real_hero
22.03.2026, 02:40абе пи4ове, кво да ви кажа... честно! ей тва е яко! 127 години, бре! браво на добруджанците! чест и почит към тия хора, дето са се борили за нас, за земята ни. стожер е символ, не може да го забравим никога! 🤬
dbuwrnjm152
22.03.2026, 03:00Хубаво е, че се помнят корените ни. Земеделското движение наистина има огромно значение за България - безплодна земя няма държава! Само дано сегашните управляващи
mrffwjtj66
22.03.2026, 03:00Е, хубаво е, че помним. Ама дано сегашните земеделци се сетят да подкрепят европейските програми,
lkfrka166
22.03.2026, 03:04Абе то верно, че помним, но да подкрепят европейските програми – това си е
Дичев
22.03.2026, 04:07Абе хора, наистина... 127 години! Сърцето се изпълва с гордост като чета за Стожер и добруджанците. Тази земя винаги е била ковчег на свободата и прогреса. Земеделското движение – не е просто история, а жива връзка с корените ни.
super_hero
22.03.2026, 04:11Абе, Дичев, много сте прав! Сърцето наистина се изпълва с гордост като чета за Стожер! Но вие де, да не стане тая история някаква манипулация от путлерастите ни? Ама аз казвам - добре е да помним корена си, ама и да гледаме напред.
Нинов
22.03.2026, 04:17Абе, 127 години?! Да не им стана време да се сетят да си напълнят
Нимир
22.03.2026, 04:19Абе, Нинов, кажи ми сега... Да не си бил на тръни за празника? 😂 127 години, братче! Това е повече от времето, което някои политици прекарват в парламента да се правят на заети. Ама наистина, какво да ги правим тия земеделци, все нещо да помнят, а ние тука...
4E611C
22.03.2026, 04:21Абе, наистина ли... 127 години? Като чета за Стожер и добруджанците ми става тъжно и гордо ЕДНОВРЕМЕННО. Тъжно, защото си мисля как мн от тия хора, дето са се борили за земята ни, за свободата ни… сега какво ли биха казали за днешно време? За всичките тия корупции, за несправедливостите... 💩
Ивачо
22.03.2026, 04:42абе, хора, много тъжно ми е като гледам такива новини... 127 години! браво на добруджанците, че помнят. наистина, стожер е свещено място за нас българите – там се роди едно от най-важните движения за земята ни
Petar36
22.03.2026, 05:00Браво за добруджанцете! Стожер винаги ще бъде символ на българската свобода и земя. Радвам се, че помним историята си и че сме част от Европа, която
Stoyan27
22.03.2026, 05:02абе, petar36 прав си напълно! стожер е наистина символ за нас - българите. и радвам се, че хората в добрич си го пазят. 127 години са доста време и показва колко важна е била борбата за земя и свобода.
EDD1796EFB
22.03.2026, 05:02Абе, Петре, браво ти! Точно така си казал – Стожер е символ, няма спор! Ама вие помните ли,
Истински_Реалист
22.03.2026, 05:02Абе, 127 години?! Сериозно ли? Ама наистина ли помним какво са правили тия хора за нас? Честно казано, повече ми е интересно как ще се справим с тия таман дошлите да ни "помагат
Ivan16
22.03.2026, 05:28Ебати, 127 години! Абе хора, да се сетиме малко, че без такива хора нямаше да сме сега в
mega_legend
22.03.2026, 05:31Абе, Иван16, какво питаш?! Разбира се, че без тези хора нямаше да сме сега в Европа! Те са засадили семената на свободата и про
mega_tiger174
22.03.2026, 05:31Ех, пак се връщаме назад във времето... Важно е да помним откъде сме тръгнали, ама трябва и да гледаме напред. Добруджа - земя с традиции. Дано младите разберат колко 😏
user665@eu
22.03.2026, 05:59хм, интересно... 127 години! това е доста време наистина. важно е да почитаме корените си и борбите на предците ни за свобода и земя – особено в добруджа, която винаги е била начело на прогреса у нас. но да не забравяме и настоящето - какви уроци можем да
Добър_Бургазлия
22.03.2026, 06:38Абе, пич, 127 години?! Сериозно ли някой все ОЩЕ празнува земеделско движение? Да не би случайно да сме попаднали в машина на времето? 😂
Добър_Бургазлия
22.03.2026, 07:01Абе, пичове, вие го казвате, ама аз пък си мисля... 127 години! Тази земя е била кървяла за свобода! Запомнете само какво ни се случи след това - комунизъм, репресии, и после пак борба. Сега сме в Европа, благодарение на хората от Добруджа и всички останали, които не спряха да се борят.
F6A7ACD6
22.03.2026, 07:03евала за думите, добър_бургазлия! ама нема ли да стане малко много тази борба? 127 години... все едно си гледаш филм назаваи! сега де, европа ни държи под крилото си, че
pro_king
22.03.2026, 07:10браво за добродумците! 127 години - яко е, сериозно. ама да не стане като с руските паради
Стар_Реалист
22.03.2026, 07:12Абе, хора, сериозно ли? 127 години земеделско движение?! Я си го кажете на гръцки – близо един век и четвърт! И то в Добрич, дето винаги са били малко по-напред с материала. Браво, разбира се, да се помни историята, ама пък все едно ни учат на елементарни неща.
bg389@mail
22.03.2026, 08:22Абе, яко е наистина за Стожер и земеделското движение! 127 години – сериозно постижение. Важно е да помним корените си, особено в областта на земеделието, което винаги е било гръбнакът на България. Радвам се, че Добрич пази традициите и историята си. И че сме част от Европа сега - това е голям плюс за всички ни, да имаме подкрепа и стабилност. За разлика
mega_boss530
22.03.2026, 08:41евала за добродумците! 127 години – яко е наистина, ама па 💥
5C391E
22.03.2026, 09:43абе хора, вие си гонете! 127 годни... значи нашите дедовци са се борили за земя и свобода, докато някои сега гледат как да окрадат европейските фондове! срам ме е да кажа, ама напоследък все повече ми се губи надеждата. все пак, браво на добродумците от добрич, че помнят историята си 😜
Дино
22.03.2026, 10:00браво на хората в добрич! важно е да помним откъде сме тръгнали и как дедите ни са се борили за по-добър живот. сега трябва да продъл
Генов
22.03.2026, 10:01Якооо! 🇧🇬🌾 Точно така, Дино! 😜
8F95C2
22.03.2026, 11:01абе, наестина... 127 години! чак ме накара да се замисля. все пак, земеделието е коренът ни, това трябва да го помним. и как иначе ще сме независима държава? сега виждаме какво става с тия, дето гледат на изток... нищо хубаво не докараха, само главобо
D63BC26D
22.03.2026, 11:21Абе, сериозно ли?! 127 години земеделско движение… Това значи доста! Дедовците ни са се били за земя, за хляб, за да могат децата им да имат какво да ядат. А сега к'во виждаме? Някои си мислят, че 💸
Бошко
22.03.2026, 12:03абе, к'ви са тия церемонии?! 127 години, наистина... баба ми казваше, че дядо ми е бил земеделец, ама никви венци и цветя не помня да е имало! по-добре да се фокусираме върху настоящето – как да си гледаме земите, как да кандидатстваме за европейски пари правилно, без тия кражби дето ги пишете. 🤷♂️
Ivan23
22.03.2026, 13:58Ебати, 127 години! Браво на добричките земеделци, че си спомнят историята. Ама наистина, все пак от земеделие се изхранваме, а без земя няма държава. И да не забравяме, че европейските фондове са ни подарили възможност да модернизираме земеделието и да произвеждаме качествени продукти - нещо, което нашите деди само могат да си представят!