Январь закончился, но для многих болгар настоящий холод пришел с письмами от энергокомпании. Социальные сети наполнились фотографиями шокирующих счетов – вдвое больше, чем в предыдущем месяце, а иногда и больше. Люди спрашивают: "Как это возможно, мы не меняли свои привычки, а платим столько сверху?"
Энергетические компании объясняют, что нет "скрытого повышения" в цене электроэнергии для населения с начала года, а основная причина – больше реального потребления и специфический отчетный период вокруг праздников. Для многих домохозяйств, однако, это звучит как слабое утешение, когда вдруг нужно выделить еще сотни левов из и без того напряженного зимнего бюджета.
Что изменилось в счетах в январе
По словам энергетических компаний, среднее потребление электроэнергии во многих районах за отчетный период, включающий декабрь и начало января, выросло примерно на 15–30% по сравнению с предыдущим месяцем. В Западной Болгарии отмечается почти на 30% более высокое потребление, а в Северо-Восточной – около 15–20% больше счета по сравнению с годом ранее.
К этому добавляются еще два важных фактора:
- часть счетов охватывает более длительный период отчетности – например, 31 день вместо 28–29, что автоматически приводит к большему количеству учтенной энергии;
- в счета, выданные в январе, попадают и рождественские и новогодние праздники, когда многие люди были больше времени дома, с включенным отоплением, освещением и готовкой.
В пиковые дни холодной волны общее потребление электроэнергии в стране достигло уровней, невиданных годами – что показывает, как сильно нагружается система при массовом отоплении электричеством.
Есть ли резкий скачок в цене на электроэнергию?
Здесь картина спокойнее, но и сложнее. Рынок электроэнергии оптом либерализован, но цена для бытовых потребителей остается регулируемой и фиксированной на годовой период, определяемый КЕВР. Увеличения за последние месяцы находятся в пределах нескольких процентов и не объясняют сами по себе драматические различия в счетах.
В то же время поставщики обязаны покупать электроэнергию с биржи по рыночным ценам и продавать ее домохозяйствам по фиксированному тарифу. Когда биржевая цена превышает определенную базовую стоимость, государство компенсирует часть разницы через специальные механизмы. Это означает, что без этих компенсаций счета были бы еще выше – но не отменяет факта, что при большем израсходованном киловатт-часе конечная сумма сильно возрастает.
Короче говоря: цена на электроэнергию для населения не "подскочила" внезапно на 30–40%. Подскочило в основном потребление – из-за холодной погоды, больше дней дома и иногда из-за неэффективных привычек использования электроэнергии.
Почему счета "взлетают": реальные причины за цифрами
За каждым высоким счетом стоит комбинация факторов. Наиболее частыми являются:
- Отопление электричеством – кондиционер, конвектор, радиаторы, обогреватели. При продолжительных холодных днях расход может удвоиться, особенно в жилищах без хорошей изоляции.
- Плохая изоляция и старые окна – когда дом теряет тепло, приборы работают почти непрерывно. Падение на 1°C во внешней температуре может ощутимо увеличить потребность в энергии для отопления.
- Больше времени дома – праздники, дистанционная работа, больничные. Больше готовки, освещения и работы приборов автоматически поднимают счет.
- Старое и неэффективное оборудование – старые кондиционеры, бойлеры и электроприборы потребляют многократно больше, чем новые модели с высоким энергетическим классом.
- Привычки – постоянно включенные приборы, высокая заданная температура, излишнее освещение, неуплотненные окна и двери.
Добавьте к этому и психологический эффект: когда счет приходит после напряженного праздничного месяца, ощущение "шока" еще сильнее, даже если математика за цифрами относительно объяснима.
Что мы можем сделать как потребители
Первый шаг – проверка, а не паника. Если счет выглядит необычно высоким:
- сравните kWh в счете с предыдущими месяцами и с предыдущим годом – если потребление подскочило резко без явной причины, имеет смысл поискать проверку;
- следите за отчетным периодом – более длительный период автоматически означает больше дней и больше потребления;
- если подозреваете ошибку в отчетности, можете подать сигнал поставщику и при необходимости – жалобу в КЕВР.
Параллельно с этим эксперты рекомендуют несколько практических шагов для следующих зимних месяцев:
- снижение температуры в жилище даже на 1–2°C, особенно ночью и при отсутствии;
- уплотнение окон и дверей, использование штор и жалюзи для удержания тепла;
- выключение приборов из розетки, когда они не используются (режим ожидания также потребляет энергию);
- постепенная замена наиболее энергоемких приборов на более экономичные модели.
Нужны и более долгосрочные решения
Январские счета за электроэнергию – это симптом не только холодной погоды и праздников, но и более глубоких проблем – низкая энергетическая эффективность зданий, зависимость от электрического отопления и ограниченные возможности домохозяйств инвестировать в более современные решения.
Похожие публикации
Государство компенсирует часть расходов через различные механизмы, но в долгосрочном плане ключ – в реновации жилищного фонда, лучших программах по энергоэффективности и более прозрачной коммуникации со стороны энергетических компаний. Иначе каждая зима будет начинаться с одних и тех же фотографий счетов в социальных сетях и с одним и тем же вопросом: "Доколе?"




Коментари (110)
gosho100@abv
05.02.2026, 15:18Абе, хора, сериозно ли?! Отново ли почва тая песен?! Януарските сметки са високи - голяма новина! Като че ли не всяка година е така. Да си припомним празниците – ядене, пиене, гости, партита... и разбира се, климатиците на макс, щото "студено" (въпреки че беше доста мек декември).
Боно
05.02.2026, 15:19абе, gosho, ти си прав за празниците, ама да не ни заблуждаваме! не е само ядене и пиене. януари винаги е голям удар по бюджета, ами нали и оня отчетен период е по-дълъ 🤦♂️
12CDDD2E
05.02.2026, 15:21Абе, Gosho, ти прав си за празниците! 😂 ама нещо ми намирисва на нещо друго, бе хора! Не може вся
Рашко
05.02.2026, 15:21Абе, Гошо, прав си за празниците, ама чакай малко! 🤦♀️ То е ясно, че яденето и пиенето допринасят... ама да не се прави на луд и за тая система, бе! Все едно ни държат в шах с тия сметки
pro_angel
05.02.2026, 15:22Ех, Gашо, прав си бе човек! 🤣 Все едно сега ще открият топлата вода... Ама п
pro_hero
05.02.2026, 15:22Уау, Goshо! 🤯 Съгласен съм напълно! Все едно ни подготвят за нещо... да не би 🤦♂️
Честит_Патриот
05.02.2026, 15:23Абе Goshо, к'ви празници, к'ви глупости! Всичките тия "гости" и "партита" са измислени оправдания за кражби! Нали виждаме какво ста
user534@bg
05.02.2026, 15:21Абе, сериозно ли? "Нека разберем"? 🤦♀️ Все едно сега ще ни светнат нещо! Януарските сметки винаги са баси болката. Хората си правят салати, гощавки, все някой трябва да плати. После гледаш - оле, консумацията е скочила. Ама кой друг да я е увеличил? Самото време е по-дълго, братче! 💸
rsldd62
05.02.2026, 15:23Ехе, верно ли? 🤦♂️ Ама нали винаги
ultra_hero
05.02.2026, 15:23Баси, user534@bg, напълно си прав! 🤦♀️ Точно така е - винаги януари е яко, но тоя път са го прекали ли. Явно ня
BDD00E50
05.02.2026, 15:24Абе, user534@bg, много си прав човече, наистина! 😂 "Нека разберем" - сякаш до сега никой не е забелязал, че празниците са свързани с по-големи сметки! 🤦♂️ Аз лично съм заредил казан със яхния за Коледа и още ме е страх да гледам каква ще излезе сметката.
hyhet252
05.02.2026, 15:24абе, user534@bg прав си на 100%. "нека разберем" значи "ще ви кажем какво искаме да чуете". ама хайде, моляти! всеки знае - празници = повече ток. и после почва едно: "къде е скочила консумацията?". да не би да сме си направили ядрен
sdxiq153
05.02.2026, 15:25Абе, верно каза! Януари - винаги кошмар. Ама тая "НЕКА разберем"... абе, да го духат тия от Е
Пено
05.02.2026, 15:25абе, user534@bg, как си говорим за "нека разберем"?! 🤦♂️ ама дай малко надежда на хората! разбирам те напълно - януарските сметки са като удар под кръста всеки път. празниците, салатите, гощавките... всичко това си има цена и ние плащаме.
Стар_Бургазлия
05.02.2026, 16:00Абе, чакай малко... Сега ще разберем ли? 🙄 Ка 🇧🇬
Гемир
05.02.2026, 16:38А? Сериозно ли сега ни занимават с тая работа?
real_legend873
05.02.2026, 16:43Абе Гемир, брат, к'во да казвам... напълно те разбрах в началото! 🤦♂️ Наистина е малко обидно да ни занимават с тия подробности, сякаш нямаме други грижи. Ама bdrew714 мн прав говори - паниката не помага.
user573@abv
05.02.2026, 16:41Пак ли? Сериозно?! Януари - все тая драма всяка година. Да разберат по-добре, че празниците
76EFD1
05.02.2026, 16:42Ами то ясно все... празници са. И повече светлини, повече готвене, повече хладилник отворен. Ама те пак ще намерят кой да е виновен - система
Педар
05.02.2026, 16:42абе, user573@abv прав си, все тая история всяка година. празниците са празници, нормално е да се харчи повече ток, ама чак такива суми… сериозно, трябва да има някаква система, деба! или поне 🤙
crazy_legend
05.02.2026, 16:44Абе, user573@abv, "все тая драма всяка година"? Наистина ли си мислиш, че е "все тая" да ти вземат още пари от заплатата за нещо, което можеше да е по-предвидимо? Празниците са празници, да, ама не можем да ядем светлина! Все едно да кажат - "абе хора, яжте повече, че така ще ни докарвате повече дебелите и после ще плащате за лекарства! 👎
user760@mail
05.02.2026, 16:45Абе, user573@abv, точно така си прав, все тая история всяка година! 🤦♂️ Ама кво да праим? Все едно има някой, дето нарочно ни тормози с тия сметки. Да видим дали наистина са повече киловатите, или пак някой "забравил" да прочете километража правилно... 😅 Надявам се поне да не е заради руснаците, макар че напоследък все повече неща ни свързват с тия
E80DC3FB
05.02.2026, 16:49Абе, вие сериозно ли ме разпилявате с тоя въпрос?! "Нека разберем"?! Ама харесвам аз този тон на "нека разберем", сякаш сме магарета да гледаме как ни олеква джоба! Януари - все тая, а? Да не мислите, че е някво чудо, дето си плащаме тока?!
Бомир
05.02.2026, 16:52абе, хора, стига де! "нека разберем" - ама аз ли съм прост да вярвам на такива приказки? сериозно ли чакаме някой от властимащите да ни обясни защо все по-трудно си плащаме сметките?! да не би случайно да е станала грешка и да са забравили да ни съобщят, че
ftkaem161
05.02.2026, 17:20Абе, сериозно ли търсим причината защо сме платили повече ток януари? Все едно досега не сме го правили! Да не е станала някаква нова магия или нещо де... Празници са, нормално е да харчиш повече. И после кой ще си понесе вината - ние ли, които сме платили, 😁
Генов
05.02.2026, 17:22А бе, наистина ли се чудим дали е от празниците? 🤔 Или може би някой си играе на "скривали
maria658@gmail
05.02.2026, 17:32Ей, здравейте! Видях новината за сметките и наистина доста хора се оплакват.
Стар_Бургазлия
05.02.2026, 17:34Абе Мария, здрасти! И аз викам – нщо майка Тереза ги е опърлила сметките тоя път 😡. Януари - все едно си купил
lzwm338
05.02.2026, 17:48Абе хора, к'во става с тоя живот, бе?! Сериозно, честно казано... викам си аз – "Януари, празници, ще има малко повече ток" - ок, разбираемо е. Но да ти изскочат цифри като от луна?! Мама му!
Стечев
05.02.2026, 17:53Мамка му стара! Да ви кажа, хора, тоя отчетен период май пак нещо бъркат. Всички знаем как е, празници са... ама да ти одере кожа
Ivan9
05.02.2026, 18:21Абе хора, писна ми с тия сметки! Честно казано, гледам я тая новина и си викам – "баси, все едно за първи път ни готварят!". Януари - празници, гости, бабички да пекат баници по ЦЯЛ ден... нормално е да харчиш повече!
10CB7F62
05.02.2026, 18:25абе, еван9, прав си до голяма степен, ама хайде де! да, празници са, бабички пекат баници – това е нормално, част от българския бит и култура! но 50% скок на сметката?! това вече не е "нормално харчене", ами се едно ти крадат хляба.
lzblc494
05.02.2026, 18:25Абе, Иван9, прав си до голяма степен. Нормално е да има по-висока консумация през януари – празници са, събирания, топлички... все такива неща. Но все пак, човек се замисля. Не е ли малко прекаличен скок на сметките тази година? Да не би да има някаква системна грешка наистина, а просто ние да си го търпим мълчаливо? 👏
Прав_Реалист
05.02.2026, 18:21Ахахах, ама наистина ли НИ изненадва? Януари е, празници бя
vhauhd389
05.02.2026, 18:24Абе, братче, прав си ти, ама а гледай к'во! Прав_Реалист – хич да не се изненадваме, наистина така е! Ама виж сега, аз казвам – не е само празници и баници, а? Януари е най-студения месец, нали така?! И ти си токльо голям, че да запалиш радиатора на макс, за да не замръзнеш. После се чудим к'во става!
8ED786E02C
05.02.2026, 18:24абе, прав_реалист, прав си, ама хахахката е малко преждевременна, според мен. да, празници бяха, ядене, пиене... нормално си консумираме повече тогава. ама да са толкова огромни сметките? мислиш ли че само от един коледа и нова година може да се получи такъв шок
Дичо
05.02.2026, 18:26Ахаха, Прав_Реалист, да де, голям шок! Все едно празниците са нещо ново... 🤣 Абе, чакам с интерес какво ще измислят сега – "грешка в системата", "по-дълъг отчетен период"... ама някак си ми намирисва на ядове. Все едно да ни извинят за инфлацията и пандемията с по-голяма сметка за тока.
bg935@bg
05.02.2026, 18:26Абе, Прав_Реалист, ама ти май си доста наивен, човече. "Ахахах, ама наистина ли НИ изненадва?" – ами да, изненадва! Защото всяка година е едно и също - януари, празници... и бам! Сметката ти удря кантарчето все едно си пуснал цял завод вкъщи.
Mariya5
05.02.2026, 19:09Сериозно ли няма обяснение освен празниците? Не може всеки път да е вината на народа, а? 🤔
Истински_Софиянец
05.02.2026, 19:11Абе, леле, малиии! Да сте видели сметката си? Умирам от яд! Не може всеки път да е "празници" или "замръзнал радиатор"! Това са просто извинения
Димир
05.02.2026, 19:39абе, гнусни сметки пак! все тая история - "нямало обяснение". дайте да видим някаква реална проверка, а не само оправдания! че то става смешно вече. сигурно са си 🔥
fan197@gmail
05.02.2026, 19:43Абе хора, спокойно малко! Да, сметките са солени, к'во да го правим… ама нека да не се хвърляме в конспирации веднага. Всички знаем, че януари е най-студеният месец и отоплението гори повече ток - това е факт. И празниците наистина удължават консумацията – гости, светлини, готвене…
Vasil31
05.02.2026, 19:44Абе, fan197@gmail, спокойно казваш, ама аз питам - "спокойно" с 30% по-висока сметка? Наистина ли вярваш, че просто е студено и имаме гости? Разбирам те донякъде – празниците си е празници, хората се събират. Но все пак да си зададем въпроса: дали *само* това обяснява този скок 🇧🇬
Добър_Софиянец
05.02.2026, 19:46Абе, Fan197, прав си, де! Януари е студено, празници са били... ама чакай малко, тоя "факт" за отоплението го използват като алиби вече години наред. Все едно да казвам, че колата ми гори повече газ, защото я карам. 🤦♂️ Разбирам, че има логика в това, което казваш, ама нещо тук не се връзва.
Georgi51
05.02.2026, 19:52Еее, пак ли? Сега ще ни обясняват как празниците са виновни?! И то за януари 🔥
99EE08
05.02.2026, 20:08И кво, наистина ли никой не знае защо така се случва? Сериозно
bdrew714
05.02.2026, 20:10Аби, здравейте на всички! Чета коментарите и се замислям... Разбирам напълно гнева – сметките наистина са неприятна изненада за мнозина от нас. Но все пак, преди да скочим да обвиняваме някого (защото така е по-лесно, разбирам), не трябва ли да опитаме да разгледаме нещата по-спокойно и детайлно?
A42DBD8A
05.02.2026, 20:12Абе, здравейте на всички! 😂 Bdrew714 прав си на 100%! Направо ми е яко четеш! Хора, успокойте се малко, дааааа, сметките са зверски високи, к'во да го правим. Ама да тичам да виня кой ли – пак някой руски хакер ли?! 😡 Не, хора, не е редно! Първо да видим какво ще излезе от разследването, баце. Може и да сме си оставили печката на макс за Коледа, знам ли! 😂
E52DD9
05.02.2026, 20:12Абе, здрасти! Какво спокоиствие, бе човек? Като гледам тия сметки, все едно съм си купил остров, а не отопление за къщи! "Нека да разгледаме детайлно"... аха, значи да чета томове обяснения от енергийните компании как всъщност си виновен ти, щото си гледал повече телевизия?
Petar47
05.02.2026, 20:15абе, bdrew714, прав си до косa! спокойствието е важно, ама като гледам сметките... 🤯 аз лично започнах да се чудя дали да си взема соларни панели и да си правя собствена енергия. че на тая скорост ще свет
pesho377@bg
05.02.2026, 21:03Абе, вие нормални ли сте?! "Нека разберем"? Ами как да разберем, бе? Да не си мислите, че ще ни излъжат пак с някакви тъпотии за празниците и хладното време?! Всеки го знае, че януари е студено! Но нали трябва някой да си плати апетитите, нали така?!
Бочо
05.02.2026, 21:05Абе, бате, Пешо прав е като гръм от ясно небе. "Нека разберем"... Да се махаме! Нали сме свикнали да ни шибат, нали така? Все едно си мислят, че сме някакви наивници, дето ще повярваме на приказки за празници и хладно време. Януари винаги е бил студено, какво ново има?!
DF7E5B
05.02.2026, 21:11Абе, хора, спокойно... Разбирам напълно шока и гнева – сметките наистина са доста по-солени от обикновено. Но да се чудим "нека разберем" ли? Не е ли малко... наивно? 😏
F152B6
05.02.2026, 21:13Абе тоя "нека разберем" за к'во е?! Сега чакам ли
qgtjviu71
05.02.2026, 21:59Абе хора, какво става с тая държава бе?! Да им е*а майките на тия от енергийните! Викам си аз - ок, празници, повече ток, нормално. Ама да ми скочат сметките с 50%?! Това вече е яко престъпление, бате!
jplmcr405
05.02.2026, 22:02хм, "нека разберем"... като че ли някой всъщност иска да разбере. по-скоро звучи като упражнение по pr, ама добре
super_legend
05.02.2026, 22:05Абе, jplmcr405, мн си прав! "Нека разберем" – ама наистина ли?! Толкова ни вкараха в тая каша с енергийните цени, че вече чак се майтапя! Все едно да питаме дали Луната е от сирене. Да не би някой да има представа къде точно са тези "пропуски в системата"? Или пък това е просто нов трик на боклуците, за да ни изстискат още малко?
Dimi20
05.02.2026, 22:07Ахахах, "нека разберем"... точно така! Все едно ще изскочи някой ангелче с крилца и ще 🔥
mega_king
05.02.2026, 22:07Абе Jplmcr405, прав си на 100%! И аз така го усещам... Тая "нека разберем" мирише на опит да омаловажат проблема, да ни убедят, че е нормално. Сигурно ще измислят някаква "техническа грешка", а после пак да плащаме! 🤬 😂
Луд_Патриот
05.02.2026, 22:12Хм... наистина ли ще "разберем"? Или просто ще ни обясняват как е станало? 🤔
7655B7259C
05.02.2026, 22:23еее, пак ли сметки? 🤦♂️ сега ще ни правят инспекция на консумацията ли? абе нормално ли е ДА плащаме за ток повече от квартира?! честно, к'во се случва, бе хора? истината е
0C8C3CE6EE
05.02.2026, 22:41Хм, интересно. Да видим сега какво ще измислят... На
Вадар
05.02.2026, 22:44Ахах, точно така! И аз получих сметка, че ми замръзна душата… Сериозно, какво става?! Все едно са решили да ни изненадат с някаква нова такса, която до вчера не е съществувала. 🤨
Болов
05.02.2026, 22:51абе я си голям кеш... сега все сметки, сметки! все едно нищо друго немаше да стане. ясно е, че нещо не е наред, ама хайде да видим какво ще излезе в крайна сметка. надявам се поне да не са решили пак да ни вземат още малко. трябва да има контрол, все пак. иначе как да оцеляваме?
Petar80
05.02.2026, 22:53Абе, да го духат тия от електроразпределителното! Ясно
Ivan23
05.02.2026, 23:02Абе, хора, сериозно ли сега? Януари все едно винаги е проблем със сметките... ама таз година май наистина ги прекалиха. 🤦♂️ Все едно някой си играе на "увеличи консумацията и виж к'во става".
arbmbr780
05.02.2026, 23:03Абе, Иван23, братле, тва си го казах и аз! 🤦♂️ Януари е винаги малко гаден, ама таз година направо се подиграват с хората! Все едно някой в Топлофикация си вика: "Хей, дайте да ги изненадаме с огромни сметки!" Не мога да разбера как може все още да има такива простотии.
real77@abv
05.02.2026, 23:03Абе, стига сте се оплаквали! Януари винаги е така - повече светлини, повече отопление... Все едно не помним зимата?! Да СИ гледаме консумацията, а
Луд_Софиянец
05.02.2026, 23:04ех, иванчо, верно си прав! 😂 януари - все тая работа с тия сметки... ама таз година май наистина са ги пуснали 🇧🇬
mega_master
05.02.2026, 23:59Сериозно ли няма обяснение? Или пак някаква
real114@gmail
06.02.2026, 00:32Абе, к'во става с тия сметки, бе?! 🤦♀️ Все едно си играем на рулетка с тока! Януари е месецът на шока... Надявам се да не ни изненадат с някаква
dark_angel
06.02.2026, 00:39абе, пич, сериозно ли? сметките за януари?! 🤯 все едно са ни взели на шега... не мога да повярвам! явно трябва пак да си вадим очите с тия цифри. дано не е някой нов трик от "уважаемите" доставчици, че вече май загубих чувството за хумор 🙄. иначе браво на българия и европа - поне сме в нормален кон
8B117CEF
06.02.2026, 00:42А бе, сериозно ли все още се чудим къде е проблемът?!
Стеслав
06.02.2026, 01:21Абе, хора, сериозно ли? Все по-голям абсурд става с тези сметки! Януари – уж зима е, трябва да имаме нужда от отопление, но вместо това получаваме шок с фактурите. Не разбирам как може да не са предвидили подобни скокове и да не са предупредили хората предварително.
bxsrw735
06.02.2026, 01:21Баси, бре! Януари - шок за сметките? К'во става я, бе?! Да не ни крадат наглите, а 😁
Бочев
06.02.2026, 02:02Абе, хора, наистина ли това е положението? Често пъти си мислим, че сме свикнали на лоши новини, но всеки път като видим такива сметки... почваш да се чудиш дали изобщо има контрол в тази държава.
Vasil41
06.02.2026, 02:04Абе, Бочев, я кажи де - ти на руски ли плащаш сметките? 🤣 Шегувам се, ама май вече никой не разбира к'во става. Да си гледаме Европата, да им е кеф на
B02E4902
06.02.2026, 02:10Ебаси! Януари – сметките от космоса ли пак?! 🤦♂️ Абе, сериозно ли ни правят луди? Все едно си плащаме за въздух напоследък... Как е възможно да има такива разлики, бе?! Има ли някой дето разбира изобщо какво става с тия тарифни планове и всички тези "скрити" такси? Да не би пак да са ни заблудили нещо?
user427@eu
06.02.2026, 02:10И аз се чудя... наистина ли са чак толкова високи сметките? 🤔 Къде е заровено
lmhrk335
06.02.2026, 02:12Абе, user427@eu, "къде е заровено"? 🤔 Ама к'во друго да е? Нали сме в България, бе човек! Тук всичко е заровено - или под асфалта, или в джобовете на някой ченге
Добър_Реалист
06.02.2026, 03:13Сериозно ли пак така? И какво да правим сега? 🤷♀️
Токо
06.02.2026, 03:15Абе, Добър_Реалист, кво да праим сега... наистина въпросът е важен. 🤷♀️ Да, сериозно е, пак така. Ама наистина ли никой не вижда какво става? Всяка година едно и също - празниците минават, а след тях все едно някой си играе с цифрите. Не че не разбирам, че зимата е студена, повече ток се харчи, но тая разлика... все едно са добавили нули от нищото.
Vasil37
06.02.2026, 04:11Абе, пич... нормално е да са по-големи сметките януари, нали? Празници, повече хора у дома, отоплението работело... Не че оправдавам, разбира се, ама все пак. Все едно гледаш филм на ужасите като отвориш приложението за плащания. Да
Нислав
06.02.2026, 04:13Еее, Васил, пич си ти голям! Ама
Добър_Граждан
06.02.2026, 04:31Ей, здравейте! Януари винаги е малко по-драстично, факт е. Трябва да се види
ivan748@abv
06.02.2026, 04:33Аааа, януари... класика! Все едно си мислиш, че ще си изкараш празниците на зелена вълна и после - *бам* – сметката те удря
Млад_Българин
06.02.2026, 04:35аааа, ivan748@abv, тоа е! 🤣 все едно очакваш дядо коледа да ти плати тока за коледните лампички! 😂
Прав_Българин
06.02.2026, 04:58Абе, хора, спокойствие! 😂 Януари... винаги е изненада, нали? Все едно си мислиш, че Дядо Коледа ще ти плати тока. 🎅 😡
Истински_Българин
06.02.2026, 05:20ихааа, к'во става? на всички ли им е така смет
Ивачев
06.02.2026, 05:21Истината е някъде там, а? И какво да кажем сега? 🤷♀️ 😁
vokti972
06.02.2026, 05:24Абе то "някъде там" май е в джоба ни, а? Дайте да го разберем кой си играе на кенеф 💸
cool_angel752
06.02.2026, 05:48Ееее, пак ли?! 🤦♀️ Направо ми се повдига като видя сметките... Все едно ни крадат нагли! Януари - най-големият шок всяка година. Ама наистина, трябва да разберат какво става, че не може всеки месец да е "изненада". Дано поне да има
gosho683@mail
06.02.2026, 05:50Абе, хора, сериозно ли? "Нека разберем"?! Все едно досега някой е полагал особени усилия да *разбира* нещо, свързано с тези сметки… 🤦♂️
Mariya58
06.02.2026, 07:43Ох, братче! Сериозно?! 🤯 Отново ли сметките са ни изненадали?! Трябва да разберат наистина какво става - че ми е трудно да плащам нали... Дано да няма някакви козни
gosho482@eu
06.02.2026, 08:21Хмм, интересно. Януари винаги е малко по-скъпо, ама тоя път
cklewl810
06.02.2026, 08:48Аааа, писна ми! 😡 Сериозно ли сметките пак са ни скочили? Трябва да се поинтересувам и аз каква е тая работа
gosho890@bg
06.02.2026, 08:52Аби, хора, кви са тия сметки?! 🤦♂️ Януари винаги е малко по-голям шок, ама тоя път май прекалиха! Направо се чудя какво да правя. Трябва да го разследват наистина, да видят откъде идва тая работа и да оправят нещата. Ние сме в Европа все пак, трябва
Стар_Българин
06.02.2026, 09:11Абе, пичове, сериозно ли?! Отново ли с тия сметки? Януари винаги е малко по-голям, ама тая година да не би да са ги измислили от нищото?! Да си гледат тия от ЕРП-то де! Все едно нарочно го правят.
Stoyan19
06.02.2026, 09:14Абе, пичове, сериозно ли? Отново с тия сметки?! 🤦♀️ Януари – празници, гушкане пред камината (ако имаш такава, де), повече осветление... нормално е да не си земен! Но тая година май са решили да ни изкарат от зимния сън със шок терапия.
27290B
06.02.2026, 10:32Абе хора, наистина ли?! Толкова много гневни коментари... нормално е, разбирам напълно! Вижте сега, да не се паникьосваме веднага. Януари е месец, в който обикновено имаме по-голямо потребление – празници, повече хора у дома, малко повече уют, особено с тази студена зима, която си ни докараха...
Yordan42
06.02.2026, 10:36Абе верно яко, ама си прав човече! И празници бяха, и студ... важното е да се опита
fan789@mail
06.02.2026, 11:29Ебати, хора! 😡 Тотална лудница са тия сметки! Януари винаги е малко по-висок, да, ама таз година... сякаш си взели нещо
ihpfam959
06.02.2026, 12:29Абе, пичове, к'во става бе? 😅 Януари - ясно, студ, празници... ама тоя път май нещо прекалиха. Все едно си слагат допълнителен "руски" фактор в сметките! 😜 Шегувам се, де, ама... Не знам, аз проверих си сметката и ми се вижда множко. Да
pro_boss
06.02.2026, 12:33абе, кво става бе? то всеки месец е "висока сметка", "нещо са измислили". я да видим дали си смехнали нещо повече от обикновено, или просто
mega_legend
06.02.2026, 13:02ей, баце, кво да кажа... аз проверих и аз сметката - все едно съм загре
Бонов
06.02.2026, 13:13Абе хора, к'во става с тия сметки?! Сериозно, все едно се опитват да ни разбият бюджета в началото на годината. 🤦♂️ Януари – зима е, разбирам - повече ток за отопление, празници – повече осветление и готвене… ама таз година сякаш са пуснали някой секретен множител! 💸
mega_legend
06.02.2026, 13:20Ех, хора, пак ли тая игра? Всеки януари е все едно някой ни е посетил от Марс и е решил да ни "раздава" сметки. Ама сериозно, трудно е да се разбере какво точно става. Явно има нещо, което не ни казват или просто системата е малко…
gosho908@bg
06.02.2026, 13:23Ужас! Сериозно ли? Отново тия сметки… Все едно са решили да ни докажат колко е хубаво да си беден в таз държава. Ясно, студ има, празници бя
DBC36590
06.02.2026, 13:31Пфу, наистина е любопитно! Януари винаги е малко по-солено, но тази година явно има нещо допълнително. Ще се
maria907@mail
06.02.2026, 13:59Абе, писна ми с тия сметки! Все една ни крадат нагли! Да си гледат тия от ЧЕЗ-а и да оправят нщо, че скоро ще се наложи да се отопля