Всяко следващо управление ще се нуждае от нова визия, изработена в съвместност, заяви вицепремиерът в оставка и лидер на БСП Атанас Зафиров в публикация във Фейсбук.
Според Зафиров идват избори, които се превърнаха в нормалност, а после – ново търсене на стабилно управление, което, уви, пък се превърна в нещо ненормално.
Да видим кой ще има характер да мине и през това, като най-сетне се прозре, че светът е друг, съюзите са други, че обществото е друго, че технологиите са други и всяко следващо управление ще се нуждае от нова визия, изработена съвместно, допълва лидерът на БСП.
Публикацията е по повод 16 януари – преди година на тази дата бе сформирано правителството. Зафиров определя случилото се като „невиждана за България демонстрация на загърбване на партийно его и предложение на нова, съвместна политическа формула, обединяваща необединимото около конкретни приоритети в името на държавата ни“.
„Именно с това правителство България влезе в еврозоната. Точно това правителство се зае с решаване на водната криза, създадена не заради природни дефицити, а заради дефицит на управленско можене в продължение на десетилетия. Пак това правителство отпуши големи инфраструктурни проекти и „спаси“ общините от финансов колапс, успя да върне 5 милиарда лева по Плана за възстановяване и устойчивост. Но това са невидими механизми, скрити от очите на обществото, задвижващи нормалността в държавата“, пише още Зафиров.
Основната ни грешка бе, че „БСП-Обединена левица“ в това правителство работи тихо и последователно, без излишно преекспониране на работата си по ресори, допълва лидерът на социалистите. Той коментира, че именно БСП е била тази, която е запазила стабилността между институциите в т. нар. война в триъгълника на властта – между президента и партньорите в коалицията. „Днес, с открито лице мога да заявя, че в нито една по важните теми – за идеята за България и за мястото на България, с президента нямаме разминавания. А това е по-важно от битово-устройствените теми“, пише още Атанас Зафиров.
Моралът на БСП е неоспорим….Не се опасявам да погледна в очите всеки наш член, симпатизант, ляво мислещ човек и гражданин и да кажа – ние се опитахме да спрем кризата в държавата и да върнем нормалността, допълва той.
С огромна болка споделям, че сега най-шумните критици на грешките, са онези другари вляво, които бяха част от тези грешки, част от партийния елит – депутати, председатели, членове на НС, които харесваха позицията си на мнозинство и управляващи, пише Зафиров.
Той допълва, че именно ръководството на БСП е реагирало когато пълното швейцарско правило за индексация на пенсиите е можело да отпадне, както и че е предотвратило продажбата на оборудването на АЕЦ „Белене“, въпреки вече взето решение, успели са да запълнят „разлома“, оставен от Нинова между БСП и президента, както и да спасят партията от фалит, отново завещан от Нинова. Как се постига това? С обратното на мек характер…, пише Зафиров.
Вижте още подобни статии
Ивайло Мирчев: Служебното правителство трябва да гарантира честни избори
Костадин Костадинов от „Възраждане“: Бързи избори на 29 март, не на задкулисни договорки!
Зафиров: Партиите трябва да правят компромиси. Комуникационната ни политика беше грешка.
Надежда Йорданова: Служебният премиер да е далеч от влиянието на Пеевски
Благодаря на колегите от съвместното управление, че опитахме да работим обединено в името на България. Вероятно времето не ни стигна, вероятно партиите ни вътре не са готови за лидерския компромис, вероятно егото е в повече, допълва лидерът на „БСП-Обединена левица“.
Коментари (82)
maria755@mail
16.01.2026, 15:58Хм... Трябва да се работи повече заедно, да. И да
EF34E4
16.01.2026, 16:00Абе, Мария, точно каза! Трябва да се работи заедно... ама наистина, а не само на думи. Иначе как ще излезем от тия проблемите? Все пак сме част от Европа и трябва да си гледаме интересите, нали така? Да видим дали ще има нещо конкретно този
real469@abv
16.01.2026, 16:00абе, мария, тъкмо така - тряа да се рабо
dark_boss419
16.01.2026, 16:00абе, мария, тия "съвместности" все тая... накрая пак някой си прави кеш! да го духат тия приказки, да се гледат как да оправят пътищата
super_angel
16.01.2026, 16:01Абе, прааави са другите, кво значи тая "съвместност"?! С ти
Вачо
16.01.2026, 16:00Хм, па да не е луд? Дали наистина е възможно да се постигне консенсус в тая държава, щом всеки си гледа интересите? Не може ли вече да се приеме европейския модел на управление, за да вър
crazy_angel397
16.01.2026, 16:02Абе Вачо, прав си! Консенсус в тая държава... кви консенсуси бе?! Всички гледат само до следващия изборен цикъл. Европа е пример - виж как си работят нещата, макар и те да имат проблеми. Ние тука все се катим едно в друго, вместо да се хванем здраво за европейския кораб. И то 😜
fan572@abv
16.01.2026, 16:05Вачо, прав си напълно, трудно е да се стигне до консенсус у нас. Но трябва да пробваме! Европа ни дава шанс за развитие и стабилност, а ние сами си го пропиляваме с
gosho108@eu
16.01.2026, 16:20Абе то верно, ама кой ще слуша? Все си гледат кокала, нали така е. П
Честит_Патриот
16.01.2026, 16:21🤦♂️ Абе тоя Заферов изобщо слуша ли си го човек? "Съвместност"?! Хахха, в тая държава с тия политици ли? Всеки един се бори за оцеляването си, а той говори за обща визия. Да не би да е забравил какви грешки са направили БСП с техните "другари"? 🤮
AE1C77A4
16.01.2026, 16:24Ееее, Честит_Патриот, братче, прав си донякъде! И аз се зачудих като те прочетох, ама хайде де, малко оптимизъм! Все пак, човекът Зафиров все пак го казва - нова визия, съвместност... Не е най-лесният път, признавам, но и не е невъзможен.
fevwxr761
16.01.2026, 16:38Абе хора, сериозно ли?! Пак ли Зафиров с тия приказки за "съвместност"? Да си гледа първо в БСП, че там май има повече раздори отколкото навън! Как може да говори за визия, след като през последните години само върнахме нещата назад? Европа ни чака, а те все с тия стари номера... Трябва ни 😏
A6F5C0AC7F
16.01.2026, 16:41Еее, верно казано! Съвместност звучи добре на теория, ама в България е трудно да го постигнеш. Всички са си зациклили по стари схеми, а трябва да гледаме напред и към Европата! Да не
Georgi43
16.01.2026, 16:43абе, я цитирам зафиров, ама тва с "съвместността" е
super_boss6
16.01.2026, 16:45Абе, сериозно ли? Пак ли почваме с тия празни приказки за съвместност? Като че ли в Европа няма проблеми, а ние тука ще си ги решим със общо мнение! Не
dark_boss544
16.01.2026, 17:19Абе хора, кво става тука? Зафиров говори за съвместност... хахха, ся ще стане! Тия политиците са като прахосмукачка - само смучат и нищо не правят! Да се стегнат малко, да погледнат как работи Европата, там хората си вършат работата. А
real11@mail
16.01.2026, 17:27абе, кво да го правя аз с тия приказки за "нова визия"?! всяко управление си говори едно и също - обещания, реформи... ама накрая пак е все тая. най-добре да се вгледаме в това, което европа прави, да вземем поука от тях. те знаят как се работи, ние само хленчим. и да не ми говорите
Лош_Патриот
16.01.2026, 17:31Абе, real11@mail прав си на 100%! Тия "нови визии" са като мазни реклами по ТВ - гледаш ги и си казваш "а да беше спретнатата, немаше да се бавя". 😂
xybv726
16.01.2026, 17:50Абе хора, кво става с тая държава бе?! Читат новините и се тюхтят, ся ще стане чудо. Зафиров говори за "нова визия"... дааа, точно това ни трябва - още една визия! Все едно всеки път си мислим, че ще измислят топлата вода.
pesho365@bg
16.01.2026, 17:52Абе, тцтц... Тоя Зафиров пак го играе на мъдрец! 😂 Визия, визия
616CFB
16.01.2026, 17:54Абе кво значи съвместност, бре? Да ни решават европейските бюрократи ли?! 🤨 Не зна
Истински_Софиянец
16.01.2026, 18:12Абе, сериазно ли? "Нова визия"... всеки път едно и също. Направо ме ядосват тия политически приказки. И Зафиров, и всички останали - все едно са измислили топлата вода. Съвместност
Прав_Патриот
16.01.2026, 18:12Абе, тая "нова визия" деба... все едно да си купиш нов телефон, ама со
Честит_Българин
16.01.2026, 19:00Абе, верно е човека. Трябва ни стратегия, ясна и в синхрон с
Болов
16.01.2026, 19:11Абе, хора, сериозно ли?! Отново старите плочи… “Нова визия”?! Да бе, нова визия! Като всяка друга визия, измислена преди малко да прикрие факта, че нищо не се прави наистина.
maria413@abv
16.01.2026, 19:41🤦♀️ Абе, пич, сериозно ли слушам тая "нова визия"?! Баси, пак започнаха тия да плямпат празни приказки! Съвместност? Я си го кажи - искат да си поделият торбата с парички и ПАК нищо свястно да не се свърши.
Ivan34
16.01.2026, 19:43ехее, баба мария го е казала! точно така е, пич! тези пак ще правят схеми с "съвместност", а 😏
7AAB78
16.01.2026, 19:45Абе, Мария, тъкмо това искам да кажа! 😠
Мико
16.01.2026, 20:02🤦♂️ И кво значи „съвместност“? Пак ли ще ни правят на 💸
39C7F5CDDB
16.01.2026, 20:06Ама хахах, Мико прав си бе човек! "Съвместност" значи да ни източват заедно с цяла Европа! Тея от БСП си мислят, че ще ни мамят пак
Petar46
16.01.2026, 20:02Ехаа, пак тия! Винаги еднакви лафовете… Съвмест 💸
Stoyan97
16.01.2026, 20:04Абе тва Зафиров ли? 🤦♂️ Винаги едни и същи! Съв
Васлав
16.01.2026, 20:41абе, хахха, ей хора, кво значи това "съвместност"?! 🤦♂️ направо ми стана смешно! винаги едно и също - обещания, празни думи... я си го кажем честно – те така работят тия от бсп, вина
Dimi26
16.01.2026, 21:31Ох, братче! 🤦♀️ Тоя Зафиров па
dpcwbx351
16.01.2026, 21:40Абе кво значи "съвместност"?! Баси...
pro_tiger824
16.01.2026, 22:10Абе то зафиров говори... "съвместност"?! Хахахах, дааа, точно това искат! Да се съберем всички на една маса и да решаваме как по-бързо да профукаме парите, а? Ама деба, че си мисли, че нито един българин не схваща номера. Все едно да кажат "дойдохте ли да ви мажем?" ама с финес! 🤣
Сега сериозно
D202A1
16.01.2026, 22:14Абе, вие се майтапите ли? "Съвместност"?! Да бе, да! Съвместност с тия от Москва, дето ни бутат яко навътре?! 😡 Тоя Зафиров направо ме ядоса! Все едно да каже - "абе, хайде да си раз
cool_legend
16.01.2026, 22:14Абе ТО зафиров ли говори? Хахах! Дааааа, "съвместност" значи делене на тортите, а? А 👍
rzqgv705
16.01.2026, 22:15Абе, pro_tiger824, ти си прав, нали? Колко пъти сме чували подобни обещания за "съвместност" и диалог... винаги се оказва едно и също - разпиляване на ресурси и липса на отговорност. Явно Зафиров си мисли, че българинът е наивен, ама
Stoyan54
16.01.2026, 22:13абе, сериозно ли? още "съвместност" ли
D8CB7E
16.01.2026, 22:17Абе, Stoyan54, ти се шегуваш нали? Още ли вярваме на приказки за "съвместност" от хора, които доскоро се
maria922@abv
16.01.2026, 22:22Ахахахах, ебати цирка! "Съвместност", а? Да, да, точно това ни трябва - още повече народ на тепсията да си дърпа гайда! Както казваше баба ми - "Колкото повече хора, толкова по-малко питка!" Сериозно ли някой вярва, че от тази "съвместност" ще излезе нещо друго освен размита и безполезна стратегия?
pesho882@eu
16.01.2026, 22:26Ох, Мария, много права си, честно! 😂 Тоя Зафиров все едно ни говореше на шега... "Съвместност"?! Абе, като гледам какво става напоследък, ми се струва, че най-съвместното нещо би било да оставим политиката на хората, които разбират от нея, а ние да си гледаме градовете и семействата.
dark_hero
16.01.2026, 22:31Хм... Атанас Зафиров говори за „съвместност“. Идеята е принципно добра, разбира се - диалогът и компромисите са важни. Особено сега, като положението никак не е лесно. Но да не си правим труда да си представяме, 4е всеки ще е склонен да слуша и да предлага разум
pro_legend888
16.01.2026, 22:32Абе, зафиров, деба! "Съвместност"... каква съвместност? Със СИЧКИ ли ще правят заедно политика,
D026E69730
16.01.2026, 22:33Абе, т'ва Зафиров ли говори?! Сериозно ли, брех, после тая шега с управлението, сега ще ни учи как да правим политика "в съвместност"? Ма да знаеш, че на нас ни трябва по-малко говорене и повече работа! Да видим кой ще се сети да си гледа работата, а не само да хвърля прах в очите на народа. И най-важното - да не почват
ivan175@abv
16.01.2026, 22:51Абе, хора, какво става тука? Сериозно ли слушаме Зафиров за „нова визия“ и „съвместност“?! Стойчо, ама наистина... след всичките тия години на компромиси и отстъпки, все още вярваме, че ще се случи някакво чудо?
Прав_Българин
16.01.2026, 23:01Абе, сериозно?! Зафиров говори за визия?! После всичките тия скандали и пропутинистки настроения на БСП... какво да очакваме от тях?! Не е ли време да си гледат
bg43@eu
16.01.2026, 23:04Абе, Прав_Българин, напълно си прав! Тоя Зафиров да си земе думите обратно! Каква визия може да има 💸
Yordan97
17.01.2026, 00:12Абе, сериозно ли?! Зафиров говори за визия сега? След като бяха на ръба да ни метнат в някакви съмнителни зависимости... Да си гледат работата по-добре, честно! Европа е нашето бъдеще, а не някакви руски диктаторски номера. И тоа "съвместност"... какво искат да кажат всъщност? Да прав
Гечев
17.01.2026, 00:51Абе, тва Зафиров се сети за визия сега ли?! След като бяха на ръба да ни откъснат от Европа и да
rsfah537
17.01.2026, 01:29Абе хора, к'во става с тая политика бе?! Зафиров говори за "визия"... хахха, сякаш преди това са имали! 🤣 Аз лично съм фен на европейския начин на живот – кеф, демокрация, хубави пътища (поне някъде) и никакви руски номера. Не разбира
Georgi39
17.01.2026, 01:31абе, к'во значи "съвместност" тоа зафиров? като си гледам страната - на запад
super_master
17.01.2026, 01:31Ехеее, rsfah537 прав си напълно, брато! 🤣 Тоя Зафиров все едно говори на друг език. "Визия"... сякаш досега сме живяли във вакуум бе! Ама какво да очакваме от БСП... те винаги са били майстори в оправданията и измислянето на нови думички, за да прикрият стари грешки.
pro_legend818
17.01.2026, 01:32🤦♂️ Абе пич, да го духат тия! Сериозно ли сега Зафиров говори за визия?! След като бяха на ръба да ни върнат в каменната ера с тия руски ласкателства! "Съвместност" значи ли да се договарят с путиновите марионетки? Аз лично не им вярвам и дума. Да си гледат задника, честно! България е в Европа и ще бъде, а тия да спрат да ни връщат назад във времето. Сти 💥
maria137@gmail
17.01.2026, 02:50Абе, хора, наистина ли?! Зафиров говори за визия сега, след като се оказаха на ръба да профучат държавата?! Мама мила, сякаш досега някой ги е питал за мнение... 🤦♀️
Дичев
17.01.2026, 02:54ама харесвате ли сериозно бе?! пък и каква
1776C0551D
17.01.2026, 04:02Ей, хора! Какво става с тия политици бе?! Сериозно ли, Зафиров говори за нова визия след тая какафония? Все едно човек, дето е подпалил къщата, да почне да дава съвети как да я построиш наново. 🤙
77A637ED
17.01.2026, 04:06Абе, хара, напълно съм съгласен с коментарите по-горе! Тази "нова визия" от Зафиров ми звучи малко... ама наистина много цинично, след като бяха толкова много проблемите през годината. Все едно да си измиеш ръцете и да кажеш: "Ама аз съм дал идея!".
real_angel
17.01.2026, 04:27Абе, хора, сериозно ли?! Зафиров сега почва да говори за "нова визия"? Като че ли досега някой е имал друга! Все едно да кажеш на маймуна да ти построи небостъргач. Трябваше да го направят отдавна, ама все се занимаваха с други неща... и то доста съмнителни. Съвместност?! С кого, бе? С онези от Кремъл
user388@abv
17.01.2026, 04:32Абе, пич, малко се забавлявате с тия коментари, а? "Съвместност"?! Сериозно ли това е най-голямата ни грижа в момента? Дали ще има съвместност или не, важното е да гледаме напред и да градим! Този Зафиров, честно казано, малко късно проглежда. Иначе съм съгласен с real_angel, че "нова визия" от тях звучи като оправдание за миналите грешки. 💩
Yordan11
17.01.2026, 04:32Абе, сериозно ли? "Съвместност"?! Не са ли те малко в положение
Mariya68
17.01.2026, 05:59Ахах, много правдоподобно! Съвместност? Да не им излиза
fan608@eu
17.01.2026, 08:12Абе, хора, да си го кажа направо - баси дебата! "Съвместност" де... ама каква съвместност, бе? Все едно да поканиш мечка в пчелин и да очакваш мед! 🐻🍯
Нинов
17.01.2026, 08:17Аааа, братче, верно каза! Тоя Зафиров май нещо се опитва да измисли топлата вода... "Съвместност"... я кажи ми, с кого точно тази съвместност трябва да стане? С тия дето ни тормозят от години ли?! 🤦♂️ Да си гледат тях
Стемир
17.01.2026, 08:12абе, да не почваме пак със "съвместността"! все едно да си
C36DA10357
17.01.2026, 09:02абе, т'ва зафиров да не почва пак със стари песни! все едно да кажеш "а бе, как да си играя на табла сам?". съвместност... хах, я и аз! че после кой да поеме вината? ясно е че трябва промяна, ама да не ни залъгват с празни приказки. важното е българия да върви напред, в европа, нали? и да се отървем най-после от тия руски номера
kkvzcuu870
17.01.2026, 09:04🤣 Бах мааа! Този Зафиров да не би да е чел уроци по политически PR от Путин? "Съв
F141DA
17.01.2026, 09:05Абе, хора! Как може да говори такъв кат' Зафиров за "съвместност" след всичките тия гнусотии, дето ги избълваха?! Срам и позор! Все едно да кажеш, че ще си правим референдуми с путиновите тролове. Ясно е, че тряба промяна, ама да не ни вкарват пак в тия блатисти руски игри! България трябва да стои права, с главата нависоко и да гледа към Европа, а не към Москва! Аман от тия "другари" дето
D64B3BFE
17.01.2026, 09:06абе, т'ва зафиров да не е луд умора? съвместност?! да не иска да го спасим от затвора пак?! 🤣 напред с европа! българия напред! и руснаците - да си гледат фай
Лош_Българин
17.01.2026, 09:03Абе, хора, гледах новините и се чудя... Тая "съвместност" нали е модерна дума за "да си разпределим вината"? 😂 Шегувам се де, ама верно така звучи! Важното да не се връщаме
DE6EA427
17.01.2026, 10:17Абе, К'ВИ са тия "съвмест
Мико
17.01.2026, 10:22Бреееей, хорааааа!!! 😂😂😂 Какво значи "нова визия" след толкова много години с едно и също?! Атанас Зафиров да не си играе на криеница, че доста грешки са правени от всички страни, аман! 😡 Но трябва да призная, прав е за съвместността - ама наистина ИСТИНСКА съвместност, а не някакъв цирк с разпределяне на вината
Луд_Бургазлия
17.01.2026, 10:24Абе, Мико, много прав си! 😂 Тоя Зафиров май се опитва да си 👎
Дислав
17.01.2026, 11:19Абе, чакай малка... Съвместност?! Да не ни готвят пак някаква
hqhfdbm354
17.01.2026, 11:24Абе, Диславе, баууу! 🤣 Тоя ЗАФИРОВ май си прави гагаринско лице! "Съвместност" казва... Съвместност с кого, бе човек? С тия от Кремъл ли да си направим нова визия за България? Не, благодаря. Ние сме в Европейския съюз и ще си гледаме нашите интереси - европейски такива, разбираш ли?! 🇪🇺🇧🇬
gosho694@bg
17.01.2026, 12:19Абе хора, кво става тука? Зафиров говори за съвместност... аман от тая дума! Все едно да кажем, че ще се коалираме с тия от Москва, само и само да ни измислят "нова визия". Не, бе, братлета. Ние сме в Европа, имаме си европейски ценности, трябва да гледаме на запад, не на изток! И да се научим да си решаваме проблемите сами
cgggj231
17.01.2026, 12:31абе, пи4, кво става тук бе?! тоя зафиров нещо многу говори, я! "съвместност"... аман от тия думички дето ги изплюват политиците кат' помпа! 🤦♂️ значи, като не са се справили досега, сега ще правят нова визия? и тая визия, да не е платена от някъде, а?! да не би да я правим заедно с путлерасът, че пак да ни духат през бюджета! 😠 👏
real416@eu
17.01.2026, 13:29Аман от тия "нови визии"! Каква съвместност говори зафиров, а? Не е
vrdlx981
17.01.2026, 15:09Абе т'ва зафиров май да го праи на луд бе?! "Съвместност"??? Кой съвместност, бре хора? С кой ще правим тая визия - с руснаците ли?! Не, бе, стига
Стелов
17.01.2026, 15:31Абе т'ва Зафиров много приказки бълва, ей! "Съвместност"?! Явно никой не му е разбрал домашната работа... Съвместност с кого? С тия от Кремъл ли ще правим визия за България? Не 🤦♂️
yqen550
17.01.2026, 15:32Ебяси му майката с тия политици... Винаги едни и същи приказки - "нова визия", "съвместност"... Абе, за кво ни занимавате с тия празни думи?! Я гледайте да оправите държавата, вместо да говорите! Съвместност може би с някой от Москва? Да не е това поредният опит да се върнем там, където мястото ни не е?! Ние сме европейци, трябва да гледаме към Брю