Помощь Украине: Реалии и возможности
Болгария последовательно оказывает гуманитарную и военно-техническую помощь Украине в соответствии с имеющимися национальными ресурсами. Заместитель министра иностранных дел Велислава Петрова заявила, что наша страна не может проявлять лицемерие, обещая невозможное, но остается приверженной своим обязательствам через инструменты ЕС и НАТО.
Мы не можем проявлять лицемерие и обещать то, чего у нас нет, — прокомментировала министр Петрова.
Несмотря на бюджетный дефицит, Болгария не отказалась от своей поддержки. Правительство делает ставку на трезвый анализ и активное сотрудничество с партнерами по ЕС и НАТО.
Внешняя политика и стабильность
Петрова отметила, что наличие стабильного большинства в Болгарии было позитивно воспринято международными партнерами в Берлине, Париже и Брюсселе. Предсказуемость страны имеет ключевое значение для ее роли в региональной безопасности.
- Позиция по войне: Поиск прочного мира и единства с партнерами.
- Безопасность: Осуждение атак беспилотников вблизи границ НАТО (случай в Румынии).
- Визовый режим с США: Продолжение работы на техническом уровне без предъявления ультиматумов.
Похожие публикации
Радев: у Болгарии нет финансовых возможностей для помощи Украине в 2026 году
Теменужка Петкова: «Прогрессивная Болгария» должна гарантировать строительство завода Rheinmetall
Радев из Парижа: Болгария не будет участвовать в коалиции по оказанию военной помощи Украине
Илияна Йотова: Болгарская оборонная промышленность является ключевой для НАТО
Министр подчеркнула, что вопросы о пророссийских или антироссийских настроениях являются инструментом политических оппонентов, в то время как реальные действия кабинета министров четко определяют место Болгарии в рамках ЕС и НАТО.
Коментари (76)
Стар_Българин
30.05.2026, 08:50Абе, бряво на министърката! 💯 Точно така трябва да се говори - без да обещаваме нещо невъзможно, ама ДА показваме, че сме с Украйна до край! 💪 Важното е да подкрепяме, както можем, защото това е правилното.
Добър_Граждан
30.05.2026, 08:52Браво на министърката, наистина! 👍 Точно това ни трябва - да сме солидарни с Укра
Stoyan80
30.05.2026, 08:52Съгласен съм напълно със стар_българина. Правилно е да се говори ясно и честно за възможностите ни. Важно е България да продължава да стои до Украйна, осо
pesho973@bg
30.05.2026, 08:53Абе, Стар_Българин, да си прав, ама... 😅 Тва "според възможностите" звучи малко като оправдание, нали? Не казвам че е лошо, разбирам бюджета ни кът кат нож, ама все пак… трябваше да го каже по-добре. Все едно се извиняваме, че помагаме, а не че сме длъжни!
0B90748A52
30.05.2026, 08:54абе, стар_българин прав си на 100%! браво на министърката, че говори отговорно! няма смисъл да обещаваме чудеса, а после да се излагаме. важното е да сме до украйна и да ги подкрепяме с каквото можем
ultra_angel548
30.05.2026, 08:58Ей, хора... Честно казано, малко ме ядоса тази новина, ама пак по един специфичен български начин. Разбирам напълно, че бюджета ни е тесен, разбирам за инфлацията и т.н., но "според
Petar48
30.05.2026, 09:01Абе, ultra_angel548, к'во значи "според"? Честно ли? Да не си мислиш, че някой отвън ни гледа на сериозно с тези "според възможностите"... ама точно! Винаги имаме възможности. Само трябва да ги видим и да ги използваме правилно.
user726@mail
30.05.2026, 09:01Абе, Ultra_angel548, няпълно си прав… ама наистина ли трябваше да се стига до това постоянно обяснение? Не може ли просто да помогнем, без да изглеждаме сякаш ни е трудно
Georgi39
30.05.2026, 09:02Абе хора, успокойте се малко! Разбирам ядостта, наистина… тази фраза "според възможностите" звучи много тъпо и като извинение. Все едно да кажеш: "Ще ти дам хляб, ама според това колко ми остане".
tlqf670
30.05.2026, 09:03Абе, Ultra_angel548, напълно те разбирам! Тоя "според възможностите" вече ми е до гуша. Все едно се извиняваме, че помагаме! Срам ме е малко, но истината е, че 🤷♂️
cool_master
30.05.2026, 09:09Абе, хора, к'во става? Сега ли се сетиха тия нашите политици, че имало бюджет и финансови възможности?! 😂 Добре де, добре, честно казано, радвам се, че поне някой говори правдоподобно. "Според възможностите си" - даааа, това е точно описанието на българската политика! 🤦♀️
D7323DE5
30.05.2026, 09:11абе... оххх, много прав си cool_master, кълна се! 😂 тоя "според възможностите" стана като мантра на всички политици. все едно да казваме: "ще помагаме, ама малко, че ни е криза". 🤦♂️
ivan369@mail
30.05.2026, 09:11Абе, cool_master, май си прав... ама к'во да правим ние?! Тва е политика, пич! Видяхме какво става с Украйна - руските орки ги бият яко
Прав_Бургазлия
30.05.2026, 09:11браво на велислава, че го каза пряко! напълно съм съгласен – трябва да гледаме бюджета, ама без да се лигавим! помагаме кол
CA6EA900
30.05.2026, 09:11Абе, cool_master, успокой се малко! 😂 Разбирам ти ядбата, наистина – все едно политиката ни е на някакви филцърчета, дето се търсят с пинсета. Но да не си мислиш, че Петрова говори празни приказки! Правилно казва - трябва да сме реалисти. Иначе ще се озорим яко
real579@mail
30.05.2026, 09:19Ех... тая Велислава поне говори малко по-разсъдливо, де. "Според възможностите"... ама виж сега, все едно го казваме нарочно да изглеждаме скромно. Ама нали сме си ние, какво да я правим. Важното е да не оставим Украйна сама, все пак. Те са в тежка ситуация и трябва да им помогнем колкото можем
Пенов
30.05.2026, 09:22Да, real579, права си… ама к'ви са тея "възможности"? Все едно нарочно се огранича
Добър_Човек
30.05.2026, 09:51Абе, хора, к'во става с тоя свят? Украйна гори, а ние тука се правим на ударени и гледаме бюджета. Дааа, "според възможностите"... ама честно ли, пичове? Все едно да казваш: "ще ти дам хляб, ама само една филийка, че ми е скъпо!".
Бочо
30.05.2026, 09:53Абе, Добър_Човек, баси! Напълно те разбирам, нали? Тая работа с Украйна е мн тъжна... Гори си гори, а ние тука все за бюджета, бюджета... Ама хайде де, да не се правим на неразбиращи.
gosho128@abv
30.05.2026, 09:53абе, сериозно ли? "според възможностите" ли?! щот все пак тряб
Рачев
30.05.2026, 09:55Абе, сериозно ли? Филийката за Украйна вече май е на изчерпване, А? 😂 Дайте да видим
Стар_Реалист
30.05.2026, 09:55Абе Добър_Човек, прав си донякъде. И аз се ядосах като го прочетох това с "според възможностите". Но виж сега – важно е да сме реалисти. Държавата ни не е Швейцария, де. Имаме си бюджетни ограничения, има си и вътрешни проблеми.
awjzr249
30.05.2026, 10:01Абе, пичове, я се замислете малко... "Според възможностите"... Че то все едно си говорим с дявола насаме, ама го правим пред всички! Нали сме в Европа, а? Има програми, има фондове, има солидарност. Нека да видим дали наистина използваме тези инструменти, за да помогнем на Украйна, а не просто да
Бочев
30.05.2026, 10:30ама наистина ли чакаме някой друг да ни каже кол
CF4B3B142D
30.05.2026, 10:39Абе, то верно... "според възможностите" значи колкото ни остане след като се издържим сами, нали? Пак си говорим за пари, а там хора умират. тряб да се стегнем малко повече и
Добър_Патриот
30.05.2026, 10:41Абе хора, к'ви сте напрегнати! Разбирам ядовете, наистина. Все едно се оправдаваме пред някой... ама то верно, кой да ти е крив като все още се чудим дали да си купим нов трактор или да помогнем на съседите.
real_hero582
30.05.2026, 10:42Абе, CF4B3B142D прав си до болка, брат! "Според възможностите"... тоя израз вече ме дразни повече от тиквите на Кирил Петков! 😡 Да, разбирам, че България не е Швейцария да раздава пари като оризка, ама чакай малко - хора се убиват там! Какво значи "според възможностите"? Значи колкото ни остане след като се побършем за нашите пътища и болници, които и те са на кантар?
cool_king749
30.05.2026, 10:42Ясно, ясно... ама верно, брато! Нека да помогнем кол
Dimi81
30.05.2026, 11:00Абе хора, чакай малко! Разбирам ядовете на всички, наистина така звучи – все едно се оправдаваме. Но да не прекаляваме с критиките към министъра Петрова. Да, "според възможностите" звучи слабо, ама никой от нас не е бил на нейно място и не знае какъв е реалния бюджетен капацитет в момента.
ultra_legend
30.05.2026, 11:03Евала на Dimi81, прав си! Няма как да я оправдаваме тотално, ама пък и да я бием по главата не е редно. Да, "според възможностите" звучи тромаво и като извинение, к'вото и да значи това. Все едно казваме: "Ами, да сме помогнали, ама много ни е тежко.
maria259@mail
30.05.2026, 11:19Абе пичове, много яко! Петрова го каза – България с Украйна сме! Важното е да помагаме, колкото можем. Разбирам коментарите за "според възможностите", ама то верно, какво друго може да направи? Трябва да си гледаме и бюджета,
Petar3
30.05.2026, 11:22Абе, Мария, верно каза - трябва да си гледаме бюджета. Ама дали
B23D73
30.05.2026, 11:24абе мария259, верно каза! 💯 напълно съм съгласен с теб - българия с украйна сме! няма спор. важното е да СТОИМ до тях, макар и според възможностите ни. иначе как ше се представим пред европа? трябва да си гледаме и бюджета де, ама не можем
pro_hero990
30.05.2026, 11:27Абе, пичове... какво да кажа... Доброто дело е добро дело, ама "според възможностите" звучи малко тъпо на фона на случващото се там. Все пак трябва да покажем солидарност с Украйна, братски народ
dark_legend22
30.05.2026, 11:32АБИ, про_hero990, "братски народ" ли? Сериозно ли още вярваш на тия приказки? Все едно да кажеш, че Путин е миротворец! Да, добре е, че
F6DA42EE
30.05.2026, 11:32Абе, pro_hero990, кво да говорим... разбирам какво искаш да кажеш, ама пич, я се сети кви пари източваха за тия руски газопроводи
Лош_Реалист
30.05.2026, 11:31Абе, ей Богу! Чета коментарите и ми идва да крещя! "Според възможностите"... Според възможностите на кого, бе?! На нашите политици да се облагат с още един милион долар от нещо? Далавери ли ще правим, за да помогнем на Украйна?! 🤔
Педар
30.05.2026, 11:33Абе, Лош_Реалист, напълно разбирам разочарованието ти! И аз се ядосах като прочетох "според възможностите". Но да си го кажем ЧЕСТНО, колко още можем да помогнем? Бюджетът ни наистина не е от най-здравите, а и имаме други приоритети – образование, здравеопазване… Нека не се правим на такива, сякаш можем да изсипем злато върху Украйна.
Дичо
30.05.2026, 11:34Браво на министърката Петрова! Напълно подкрепям! Реалисти4но
Mariya59
30.05.2026, 11:34Абе, ясно е, че парете трудно се намират, нали? Но все пак, наистина ли си мислим, че трябва
Ивадар
30.05.2026, 11:49абе, сериозно ли? "според възможностите" - ама наистина ли това е всичко, КОЕТО можем да
Yordan84
30.05.2026, 11:50Абе Ивадар, успокой се малко! Разбирам я твоята тревога, наистина. Но ей там, гледай нещата по-широко. "Според възможностите" не значи, че нищо не правим, а че сме реалисти. България е малка държава, в ЕС сме, имаме си задължения към общността и към собствените граждани! Да се хвърляме безразсъдно в нщо, да празни касите – това не е разумно.
ultra_master
30.05.2026, 11:51Ивадар, пич, разбирам те напълно! И аз искам да пратим цялата държавна хазна до Киев, ама...
60A39E
30.05.2026, 12:00Абе хора, спокойно! Разбирам напрежението и коментарите за "според възможностите", ама все пак тряб да се замислим малко по-задълбочено. Петрова е права - България не е титан с безкрайни ресурси. Все пак
gosho469@gmail
30.05.2026, 12:20абе, пич, сериозно ли? "според възможностите"... все едно си играем на прасета в калта! разбирам, че бюджета ни е крив като гьон, ама далаверите с руските интереси трябва да спрат веднъж завинаги. трябва да гледаме на запад - ес и стабилността са нашето бъдеще, а русия... ами те си го
Yordan8
30.05.2026, 12:24Хм... Гошо прав си до голяма степен. И аз съм малко ядосан от тая фраза "според възможностите". Звучи като оправдание, а не като ангажимент. Но в същото време, да бъдем реалисти – бюджета ни
Истински_Българин
30.05.2026, 12:24Абе Goshо, напълно си прав! Далаверите с тия руssи са ядове кат гьон! "Според възможностите" - баси трагикомитедията! Ние сме в Европа,
Stoyan13
30.05.2026, 12:32А бе, пич, тая "според възможностите" дето я изплю Велислава...
user466@bg
30.05.2026, 13:10Пффф, "според възможностите"... Ясно, ясна работа! Винаги има някаква ца
Yordan48
30.05.2026, 13:11Абе, наистина ли? Защо винаги трябва да има "но
gosho81@mail
30.05.2026, 13:23Абе хора, я седнах да чета коментарите и наистина ми стана малко тъпо. Разбирам накъде сочат всички - прави сте, фразата "според възможностите" е супер клиширана и звучи като бягане от отговорност. Но нека бъдем малко по-обективни за момент.
Ивано
30.05.2026, 13:25Абе, Gosho81@mail, к’ви сте се разгневили всички?! 😅 Разбирам, че фразата "според възможностите" звучи малко... не знам, леко лигаво може би? Ама вие се замислихте ли, че всъщност министърката казва нещо супер важно
ovdzn28
30.05.2026, 13:27Абе, Goshо, как може да си "обективен" като гледа
Добър_Бургазлия
30.05.2026, 13:42Абе, наистина ли трябва винаги да има "според възможностите"? Не е лошо да помагаме на Украйна, ама нещо май се правихме на скъперници... Какво ще кажете, може би малко повече инвестиции в отбраната и помощта за съседите ни щя
Радар
30.05.2026, 13:53Евала на Велислава! 💪 Браво за евроатлантическата позиция! 🇪🇺🇧🇬 тряб да сто
Валов
30.05.2026, 14:30Ей, хора! Четох коментарите и си помислих да се включа и аз. Абсолютно подкрепям позицията на министър Петрова – България трябва да е солидарна с Украйна. Нека сме ясни – това не е просто хуманитарна помощ, а инвестиция в нашата собствена сигурност!
bg594@mail
30.05.2026, 14:38Абе, браво на министърката! Прав е да казва, че тряб да гле 😁
D3D41F
30.05.2026, 14:38абе, хора, пич! 😂 викам си аз: "евала на велислава, ама нещо тая фраза 'според възможностите' ми е яко натрапчива!". все едно да кажеш: "айде, ще ти дам една ябълка... ако имам!" 😅
kfsox299
30.05.2026, 14:47Абе, сериозно ли? "Според възможностите"... ама то все едно казваме "ще помагаме, ако ни остане нещо". Да, разбирам фискалните ограничениа, но малко срамно звучи така. Трябва да
Ivan13
30.05.2026, 15:22Абе, пичове, да ви кажа, тая "според възможностите" ми звучи като оправдание предизвикано от някой голям натиск отгоре. Да, разбирам за бюджета, ама все едно гледаме филм назаден и се надяваме някой герой да извади магическа торбичка с пари! 😜
Ivan90
30.05.2026, 15:25Абе, Иван13, кво значи "натиск отгоре"? Сериозно ли? Мислиш ли, че България ще си спре да помага на Украйна само защото някой там нещо казал? Няма как! Трябва ни стабилна Европа, а това значи и подкрепа за Украйна. Тия хора се защитават от една агресия, която е абсурдна, нали разбираш?!
wluxg537
30.05.2026, 15:22Ами... така е. Да, трябва да се гледа бюджета. Но все пак, важното е да помагаме на Украйна. Това е наш дълг към Европа и към демокрацията. Русия трябва да спре тази война - няма оправдание за агресия
Лош_Софиянец
30.05.2026, 15:42Евала на Велислава, ама тая фраза с възможностите вече ми е по-
3718E65F
30.05.2026, 15:43АБЕ, хора, много правилно казано от министърката!
user84@eu
30.05.2026, 16:00Абе, наистина ли?! "Според възможностите"... Г-жо Петрова, простете ми, но това звучи все едно четем прессъобщение на някой корпоративен гигант, а не обяснение от български външен министър!
Стар_Българин
30.05.2026, 16:40Абе пичове, к'во става?! Чета коментари тук и ми се повръща от тая "според възможностите"! Да де, разбирам бюджета, ама честно ли? Видяхте ли к'ви пари източват за глупости покрай пътищата, за тоя или онъя скапания проект?! А за Украйна – "според възможностите"... Срам!
Yordan84
30.05.2026, 16:43Абе хора, кво става тука? Напълно съм съгласен с министърката Петрова! Честно казано, очаквах да се оплакват повече, ама виждам, че има разумни гласове като #3718E65F.
Georgi46
30.05.2026, 18:00и кво да кажа... разбирам за бюджета, наистина. но все пак – не може ли да се намери нещо повече? европа ни подкрепя, ние трябва да подкрепяме украйна. ама хайде де, по 😅
dark_master592
30.05.2026, 18:00Абе, пичове, сериозно ли?! Чета коментарите и ми е трудно да повярвам какво виждам! Велислава Петрова много правилно говори – трябва да сме реалисти, хора! Държавата ни не е Швейцария, деба! Имаме си бюджет, имаме си приоритети. Да, може би има пари за излишни проектени, но това са отделни въпроси, нали
cool_king
30.05.2026, 18:20Абе, чакайте малкооо! Сериозно ли се карате с министърката? Да де, разбирам сички - искаме да пратим камиони златни дупки на Украйна, нали?! 🤦♀️ Ама хорааа, мислите ли си, че сме милиардери? Видяхте ли как се разпиляват пари за тия "еврофондове" и "проекти"? Чета тука коментари - все едно сте извън реалността 😂
bg186@mail
30.05.2026, 18:40Абе хора, спокойно! Напълно съм на страната на министърката Петрова. Разбирам притесненията за бюджета, наистина има много къде да се стегнем в тая държава... ама да подкрепяме Украйна е абсолютно задължително. Не само заради солидарността, а и защото става дума за нашата сигурност и европейската стабилност.
B551552DB4
30.05.2026, 20:19Хм... чета коментарите и все едно си говорим в кръг. Разбирам напълно министърката Петрова - парите наистина са малко, а нуждите големи. Но да гледаме истините в очите – Украйна се бие за нас всички. Ако те паднеха, после ще видим кой
user161@bg
30.05.2026, 20:19Абе хора, наистина ли разбирате колко е важна стабилността на Европа? Да, бюджета ни е малко, да, има много дупки... ама ако Украйна падне, какво ще стане с нас тогава? Ще седим и ще пием чай докато Русия си прави кеф? Сериозно ли някой смята, че това е опция? 🤷♀️ Ва
crazy_king
30.05.2026, 21:01Абе, наистина ли си мислите, че Русия ще спре да тормози хората ако спрем 💩
gthv305
30.05.2026, 21:01абе, нали уж сме в европа? щом така, нема ли някой да ни помогне да помагаме, бе?!
6E25325B62
30.05.2026, 21:30абе хора, честно! да не почвам да говоря... разбирам напълно министърката, наистина бюджета ни е пробит като решето. но все пак – "според възможностите си"?! ами ако увеличим малко тези "възможности"? не казвам да обеднеем, ама к'во гледаме?