Агенцията за социално подпомагане е готова да окаже помощ на пострадалите от наводненията в Бургаско. Министър Гуцанов обяви, че ще бъдат извършени проверки за наличните средства и ще се предприемат действия за осигуряване на помощ на нуждаещите се.
По закон пострадалите имат право на помощ до трикратния размер на линията на бедност (1914 лв.).
По предложение на министър Гуцанов ще има и допълнително подпомагане от 3000 лева за хората, чиито имоти са единствено жилище и са законно построени.
Предстои обявяването на нова програма за подпомагане на общините по европейски програми, която ще включва почистване на сухи дерета и залесяване с цел превенция.
Вижте още подобни статии
Премиерът Росен Желязков анонсира специална мярка за подпомагане на общините при превенция на сухи дерета.




Коментари (96)
ED1A9
07.12.2025, 21:28браво на министерството
56A53200
07.12.2025, 21:30абе, ed1a9, "браво" е малко, мисля! хора са останали без покрив над главата си, а ние тука с едно "браво"... сме6но е, но в никакъв случай не е достатъчно.
943
07.12.2025, 21:30ивала
KIROV89
07.12.2025, 21:33Ами браво, ама да има и таваните да не текат
FFFB
07.12.2025, 21:28факт!
Пешко
07.12.2025, 21:31абе, "факт"?! факт е, че хората в бургаско са загубили всичко! сериозно ли си мислите, че с "линия на бедност" ще оправим положението? хора, къщи се рушат, животни се давят, а ние говорим за линии на бедност?! дано гуцанов и цялата му клика наистина се стегнат и да отделят реални пари, а не някакви трохи.
Лош_Бургазлия
07.12.2025, 21:31Абе, факт е... ама к'ви са тия дъждове, бе?! Да му шибам наводненията! Хубаво че нещо се прави, ама дано
Petar59
07.12.2025, 21:32абе тва е добре де, че помагат на хората - все пак са си наши съседи! но дано наистина стигне помощта до нуждаещите се, а не да я изяде
zlata_koti
07.12.2025, 21:40😂
fan924@gmail
07.12.2025, 21:41Злата, кво стааа? 😂 Да, жалко е много, ама поне нещо правят,
fan555@abv
07.12.2025, 21:44Еее, zlata_koti 😂, що да се смяха? Наводнение е, хора са загубили домовете си! Ама като гледам какви "помощи" сме свикнали да получаваме... Сериозно, линия на бедност ли е решението за хората, които буквално са останали с нищо
Ничо
07.12.2025, 21:45Искрено се надяваме помощта да стигне бързо до хората, на
4. стоянов
07.12.2025, 21:41Браво
Мидар
07.12.2025, 21:43Абе, "Браво" - разбирам ентусиазма, наистина! Но все пак, да видим дали ще е достатъ4но за всички засегнати? Не че не трябва да се радваме на всяка помощ, ама и да не забравяме, че отвън (знаете си кой) винаги има някой, който чака да ни спъне.
dark_king
07.12.2025, 21:44Абе, "Браво"?! Сериозно ли, стоянов? Браво за какво точно? За това, че държавата *накрая* реши да реагира, след като хората са останали без домове и имущество? Все едно да кажеш "браво" на пожарникаря, след като сградата вече е изгоряла. 😂
Вадар
07.12.2025, 21:44Абе, хора, браво на Гуцанов и на министерството! Честно казано, много съм развълнуван от тази новина! Наводненията са ужасни неща, наистина – видя се какво става в Бургаско… Ама пък е важно да има държава, която реагира бързо и да помага на хората. Браво им, че предвиждат помощ в рамките на линията на бедност и допълнително за тези, дето са си загубили всичко!
Doktora2012
07.12.2025, 21:44Абе браво, ама да не е само "браво
Nqkoi1976
07.12.2025, 21:45евала
krisko_bg2015
07.12.2025, 22:10Браво 🇧🇬
mega_master
07.12.2025, 22:13Абе, къртица! Браво на Гуцанов и министерството, ама дано не е само "на думи". Да видим дали наистина ще стигне помощта до хората в Бургаско, а не някъде другаде, както обикновено става. И да се надяваме, че Европа ще помогне с нещо повече, защото тая година пак ни наводни
Истински_Бургазлия
07.12.2025, 23:01абе хора, сериозно ли? наводнения има, хора са останали без дом и вие тука с "браво"?! да, хубаво е, че министерството помага, ама да не се заблуждаваме – това е абсолютно нормално. трябва да го правят
49FC3579
07.12.2025, 23:03Яко сте се разпасале с "браво" ама хайде бе хора! Наводнение има, народ страда! Нормално е да помагат, ама да не си мислим, че ще ни оправиха всичко с едно министерство. Тря
Геслав
07.12.2025, 23:22Ей, хора, сериозно ли сте, че още има нужда от помощ
wjco967
07.12.2025, 23:23Геслав, не разбирам какво искаш да кажеш с този коментар... Хората са загубили домовете си, а ти ги питаш дали "още има нужда от помощ"? Държавата 🙄
Млад_Реалист
07.12.2025, 23:31Абе, хора, сериозно ли питате дали трябва да помагат?! Какъв въпрос изобщо е това? Наводненията са трагедия, хората са загубили всичко! Радвам се, че социалното министерство реагира и ще помогне. Важно е държавата да стои зад своите граждани, особено в такива тежки моменти.
super_legend
07.12.2025, 23:34Абе, Млад_Реалист, ПРАВ си на 100%! Няма спор - хора са останали без покрив над главата, трябва да им се помогне веднага! Радвам се, че министерството действа бързо и ще окаже подкрепа.
crazy_tiger571
07.12.2025, 23:35Абе, Млад Реалист, абсолютно си прав! Как изобщо може някой да пита дали трябва да помагат?! Все едно да питаш дали трябва да спасяваш куче от пожар! 🤦♂️ 😜
csnnv829
07.12.2025, 23:35Абе, сериозно ли? Да не ни питат дали да помагат на хора, дето са загубили всичко?! Този Гуцанов май го осенило нещо... Дано наистина стигне помощта до хората и да
bg749@bg
07.12.2025, 23:32Абе, сериозно ли? Хора са на ръба, губят всичко си, а тука кой за каквото... Добре че държавата – европата - помагат малко, ама да видим дали ще стигне! Нали не па
4547DD
07.12.2025, 23:40Абе, наистина ли толкова ли бързо ще стигне помощта? Дано не стане като с другите
Милов
07.12.2025, 23:43Абе, питай ме ти! Дано наистина стигне помощта БЪРЗО, а не кат' обикновено - после се оправят работите! Чести
CF2279E9
07.12.2025, 23:44Абе, 4547DD, прав си! Много пъти сме гледали как обещанията остават само на хартия. Но дай шанс на Гуцанов и хората там, наистина изглежда, че се хващат за работа. Важно е да има контрол и отчетност - да знаят всички къде отиват парите, кой получава какво. Нека не бъдем скептични само защото
98863C8AE4
07.12.2025, 23:49Аман с тия обещания! Да видим дали ще е реално,
real_master649
07.12.2025, 23:50Абе Васлав прав си на 100%! ЕС е яко нещо, макар да го мърморим понякога. Хубаво е, че има някой, който може да помогне в такива ситуации. Дано наистина
2BB7A3
07.12.2025, 23:53Абе наистина ли толкова трудно е да се помогне на хората, след като са преживели подобен кошмар? Нека да видим дали
ultra_king18
08.12.2025, 00:39абе, пичове... да видим сега дали наистина ЩЕ има реална помощ, а не само говорене. всички знаем как са тия неща – обещания наливат като вода, а после хората си остават с празни ръце. явно времето ни е яко шантаво и климатичните промени ги усетихме в пълен масовка.
5CA36D52
08.12.2025, 00:59добре де, прочетох новината. наистина е тъжно какво се случва в бургаско – сърцето ме стисна като видях снимките. хубаво, че социалното министерство реагира и предлага помощ. надявам се да не е само на думи, разбирате ме
owxiov93
08.12.2025, 01:02абе, хора, сериозно ли?! да видим сега - "ще помогнат"... какво значи "ще"? кога точно? с какви суми наистина ще подпомогнат тези хора, които са си загубили всичко?! нали знаете как е – обещания на вятъра, после някакви смехотворни левчета и хората пак остават с празни ръце! 🤷♂️
Истински_Софиянец
08.12.2025, 01:00Абе хора, наистина ли все трябва да сме скептични на всичко? Разбирам притесненията – много пъти са ни разочаровали с обещания… ама все пак, дайте шанс на хората в министерството да свършат работата си. Наводненията бяха сериозни, наистина хора пострадаха и е нормално да има недоверие, но да не броим вече всичките като еднакви! 🇧🇬
6B9FA31E41
08.12.2025, 01:02Абе Истински_Софиянец, напълно съм съгласен с теб! То верно, имаме си опит с обещанията... ама все пак трябва да се надяваме на доброто. Всеки греши, важно е да се учим и да действаме. Аз лично мисля, че това е добър първи ход от страна на министерството - да помогнат на хората, които са загубили всичко си.
crazy_angel469
08.12.2025, 01:03Наистина ли сме толкова бързи да отричаме всяко добро? Дано наистина успе
xwhkxl806
08.12.2025, 01:21Ахах, значи сега все едно са супер добри, щом дават пари на хората... Яко! Пак ни се поднася нещо като "голяма грижа". Да видим дали наистина ще стигне помощта до нуждаещите се или ще изчезне
Нилов
08.12.2025, 01:24Абе, кво значи "сега все едно са супер добри"? Хората имат нужда от помощ, а държавата трябва да помага! Нека сме благодарни, че реагират, макар и с малко закъснение. По-добре да дадат нещо, отколкото да се правят на ударени, както обикновено става.
fan613@abv
08.12.2025, 01:49Абе хора, я да кажа едно... Много хубаво, че министерството реагира, наистина. Важно е да се помогне на хората в Бургаско – те са наши съседи все пак. Но нещо ме гложди. Видяхме какви дъждове бяха, не беше шега работа и мисля, че трябва да се замислим за по-големите неща тука.
Ivan24
08.12.2025, 02:21Ей хора! 👊 Хубаво е, че държавата помага на хората в Бургаско - наистина ги осени тая беля. Трябва да сме солидарни с тях. Аз съм за Европа и България, трябва да се подкрепяме взаимно. Да не си представяме, че някой отвън ще дойде да ни спасява, ами ние сами! И да, на фона на всичките истории - особено от изток... 🇷🇺 - е
Луд_Бургазлия
08.12.2025, 02:22Пълни глупости! Бах мамата, пак ли трябва държавата да чисти
zvmzywh616
08.12.2025, 02:23Мамка му стара! И да чисти държавата, кво друго?! Не може ли да се оправи
Честит_Реалист
08.12.2025, 02:26Абе, Луд Бургазлиа, успокой се малко! Разбирам ядостта ти, наистина... ама хайде сега, не е време за псувни. Държавата трябва да помага,
dark_master176
08.12.2025, 02:27Абе хора, как да стане такава беля... Сърце ми стана на парчета като гледах снимките от Бургаско! Много е хубаво, че министерството се намесва, наистина трябваше да реагират бързо и адекватно. Но не може само с пари да приключваме, хора. Трябва ни цялостна система за предпазване от такива стихийни бедствия!
crazy_king980
08.12.2025, 02:29Абе, пичове, кво треперим тука?! Да, голям зор е в Бургаско, сърцето яко ме заболя като гледам кадрите! Ама вие сте пропуснали един много важен момент - тоа министър Гуцанов и цялата администрация работят в рамките на Европейския съюз! Вижте как реагират други държави при такива бедствия – все по-бавно, все повече бюрокрация. А ние тука сме българи, с европейски ценности и солидарност 😁
pro_wolf488
08.12.2025, 02:29Абе, dark_master176, напълно си прав! Сърцето ме стисна като гледах снимките... Ужас просто! И какво значи "в рамките на линията на бедност"? Ама сериозно, това ли е най-доброто, което можем да предложим? На хората им трябва покрив над главата, а не някакви жълъци, с които да
ivan399@abv
08.12.2025, 02:27Абе, хора, браво на министерството! Наистина, голям кеф е да видиш държавата да помага на хората в беда! Това в Бургаско наистина ги осени яко - чух какви поражения са... Боже мой, само дано стигне помощта до всички нуждаещи се и да не отиде някъде извън рамките.
fan381@gmail
08.12.2025, 02:32Абе, пичове! Много добре направиха от министерството наистина! Радвам се да видя държавата да реагира бързо и адекватно – все пак това е задължението им! Познавам Бургас и знам колко са засегнати хората. Дано помощта стигне до всеки, който има нужда.
Честит_Бургазлия
08.12.2025, 03:32Добре е, че се реагира бързо. Наводненията показват колко важна е инфраструктурата ни и колко трябва да инвестираме в предпазни мер
Dimi46
08.12.2025, 03:32Абе, хора, много тъжно за Бургаско наистина! Тоя дъжд беше като по поръчка, все едно някой го пусна умишлено... 🙄 Шегувам се, разбира се, ама човек се чуди понякога.
gosho839@eu
08.12.2025, 03:58мамка му! 😭 наводнения?! в бургас? дай боже, да помогнат бързо на хо
Мидар
08.12.2025, 04:02Абе, писна ми вече с тия природни бедствия! Явно някой си играе с климата, а ние плащаме с главите и имуществото си. Добре че ЕС ни държи, иначе
471C5139
08.12.2025, 04:28Браво на министерството! Важно е държавата да подкрепя хората в такива ситуации. Европа ни 😜
dqhi750
08.12.2025, 04:31Ей, хора! Страшни са тия дъждове... Добре че държавата помага, ама
Васлав
08.12.2025, 04:34Абе, да! Добре че има ЕС да подпомага
wkljsii799
08.12.2025, 05:21Мда... Жалко за хората там. Беше си ясно, че ще стане беля, като гледам какви дъждове ни валят напоследък. Хубаво, че държавата се включва, ама дано наистина стигне помощта до нужда
pesho700@bg
08.12.2025, 05:59ебати, ужасна работа за хората там... дано наистина помощта е бърза и реална, а не някакви празни обещания. аз съм за да помагаме на пострадалите,
B0BFC169
08.12.2025, 07:00Абе, вие сериозно ли сте?! Наводнения, хора без дом, ами какво чакахме? Да се удави цяла Бургаска област да започнат да действат?! Добре де, Гуцанов говори за помощи… ама наистина ли ще стигне нещо до хората или пак ще я отплеснат някъде
9DB583D7
08.12.2025, 07:05Абе, B0BFC169, прав си на 100%! Честно казано, чакам и аз да видя дали наистина ще има нещо реално за хората. "Линия на бедност"… ама сериозно?! После гледаме колко народ живее под прага на бедността, ама тогава не им помагат адекватно, сега пък след като са загубили всичко – пак линията
super_master
08.12.2025, 07:07Ааааа, пич! 🤦♂️ Наводнения... винаги в най-лошия момент! Хубаво, че нещо се прави, ама да
Mariya61
08.12.2025, 07:10Абе хора, супер яко е, че министерството реагира бързо и помага на хората в Бургаско! Наистина страшно се е случило, видял съм снимките – все едно апокалипсис! Важното е, че държавата не ги изоставя, особено сега. И да, разбирам ядовете на някои - защо са останали хора да живеят в тия зони, кой им разрешил... ама все пак, човешки животи става въпрос!
pro_wolf
08.12.2025, 07:11Абе супер мастър, верно каза - винаги в най-лошия момент! Трагедия, няма спор. Хубаво е, че министерството реагира, ама все пак... да не се окаже само за медиите, а? Да видим дали наистина ще стигне помощта до хората, които са загубили всичко.
36FF30A2
08.12.2025, 07:11Ебати майка му! Какво става с тая държава бе хора? Наводнения, разрушения… Все едно сме в някой апокалипсис. Хубаво, че Гуцанов говори за помощи, ама к'ъв е тоя "в рамките на линията на бедност"? Абе, пич, хората са си загубили всичко! Къщи, имущество… Каква линия на бедност тука?! Трябва да им се осигури нормално жилище, не някакви трохи!
Georgi92
08.12.2025, 07:12абе, я да го кажа направо – прав е тоя човек от коментара по-горе (36ff30a2). "в рамките на линията на бедност"?! сериозно ли?! това все едно да дадеш чаша вода на човек, умрял от жажда в пустинята! разбирам, че процедури трябват, бюрокрация е, ама ей хора, хора, вижте какво става!
Пелов
08.12.2025, 07:41Ами добре де, "в рамките на линията на бедност"... Това ли е най-доб
Добър_Бургазлия
08.12.2025, 07:42абе, сериозно ли?! "в рамките на линията на бедност"?! това ли е всичкото съчувствие, което можем да очакваме от държавата?! 😡 хората са загубили буквално всичко – къщи, спомени, живот! и сега ще им дадем някакви минимални помощи, колкото да оцелеят до края на месеца? да не говорим, че и да се усетим защо въобще се е случило това?!
61961759
08.12.2025, 07:47абе, хора успокойте се малко! 🤦♀️ държавата си действа, важното е
pesho430@bg
08.12.2025, 07:51Абе, хора, сериозно ли? Дайте малко разум! Разбирам, че е тъжно и хората са загубили всичко - аз самият съм съпричастен напълно, Бургас е близо до нас! Но да крещите "ебати майката му" и да псувате Гуцанов не решава проблема. Да, помощите в рамките на линията на бедност са малко, абсолютно си е така. Но това е *първата* стъпка, ясно ли е?
mega_angel250
08.12.2025, 07:53Абе, Пешо прав си напълно. Тоя Гуцанов... ама все тая, каквото и да обещае, все ще е малко. Важното е, че се мърда нещо. И аз съм съпричастен, Бургас
tiykao367
08.12.2025, 07:54Аби, Пешо прав си 100%! Яко е да се съ 🤦♂️
mega_tiger258
08.12.2025, 08:49Много жалко за хората... Дано държавата и европейските фондове оси
F82970
08.12.2025, 09:18абе пич, много тъжно за хората там. сериозно. наводнения са гадни неща... ама да не се хващаме на опорките веднага! да видим дали наистина ще има реална помощ, а не само
Нимир
08.12.2025, 09:20Евала на министерството, ама да не ни баламосват! "Линия на бе
Пемир
08.12.2025, 09:23Браво на министерството, че реагират бързо! Важно е да помагаме на хората в нужда, особено след такива трагедии. И дано европейските фондове също се включат с помощ, за да може
Рако
08.12.2025, 10:49Абе, помощ винаги има, ама дали ще стигне до хо
82161A
08.12.2025, 10:59Мда, гадно е да се случват такива неща. Важно е да
Точо
08.12.2025, 11:01ебати, много тъжно! тоя дъжд си е направо зверски. радвам се, че министерството реагира бързо, наистина. и дано повече хора помогнат, ама не само с думи а с реални неща – дрехи, храна, каквото трябва.
pxhflv813
08.12.2025, 12:09Мама му стара! Какво ле още трябва да ни се случи на тая държава?! Наводнения, пожари... все нещо се случва! Добре де, че Гуцанов си е отворил очите и ще помагат, ама аз питам - кой ги остави да живеят в тия рискови зони? Да не би някой да си запълнил д
Ралов
08.12.2025, 12:10Абе, наистина ли винаги трябва държавата да чисти после нас? Не може ли хората малко да
pmuzlh11
08.12.2025, 13:22Абе, добре че реагират, ама тая помощ по линията на бедност... абе хора, сериозно ли? Дали стига за нещо наистина след тоя хаос? Трябва малко повече от "съчувствие" и празни 🇧🇬
super_boss691
08.12.2025, 13:54евала на гуцанов и министерството! важно е да се реагира бързо в такива ситуации, хората са останали без дом и имат нужда от помощ веднага. ама дано не е
super_boss
08.12.2025, 14:43Добре е, че министерството се включва, наистина. Жалко за хората в Бургаска област - голяма беля са тия наводнения. Ама дано тази помощ стигне до тези, които наистина имат нужда и не отиде по други начини... Трябва малко повече бързина и координация между институциите, все пак говорим за хора, останали без
Вако
08.12.2025, 14:44Абе хора, к'во става с тая държава, бе?! "Помощ по линията на бедност" – сериозно ли? Тия хора са си загубили къщите, животни, имайки предвид и какви кални потоци ги е затрупало… Каква бедност сега?! Да не би да им дават парички за хляб и масльо, докато гледат останките от домовете си?!
Истински_Бургазлия
08.12.2025, 14:44Абе, писна ми с тия "линии на бедност"! Хора си нямат къ
Бодар
08.12.2025, 14:54ахахах, "помощ по линията на бедност"... 🤣 явно никой не е видял какви са щетите всъщност. добре де, че нещо правят, иначе щяхме да слушаме само "съчувствия" и обещания. дано поне наистина стигне до хората, а не се изпари някъде по пътя. и чакаме да видим какво ще кажат от европа - май трябваше да сме готови за тия
Вачев
08.12.2025, 14:59Сериозно ли това е всичко?! Линия на бедност за хора, които са загубили всичко? Дано поне европа да се вклю
04BB0E
08.12.2025, 15:00Абе, да бе, разбира се, че ще помогнат по линията на бедност... 🙄 То е ясно, че винаги има някакъв "стандарт" за помощ, ама тоя стандарт хич не отговаря на реалността след тия дъждове. Наводненията бяха зверски! Дано поне наистина се разпределят парите както трябва и да стигнат до всички
Стар_Патриот
08.12.2025, 15:20Браво на министерството! Важно е да се подкрепят хората в нужда 😁
Прав_Човек
08.12.2025, 17:55ебаси! сериозно ли това е?! "помощ по линията на бедност"? ама вижте малко, хора, какво стана там до бургас! човеци са си загубили къщите, всичко имат - ко шо сега ще им давате някакви минимални помощи? да не би да мислите, че с тия пари ще си оправят покривите и ще си купят нови мебели?! 🤬
68BDBE
08.12.2025, 19:10абе, пичове, честно! "линия на БЕДНОСТТА" след това бедствие ли?! 🤦♂️ няма ли някоя европейска солидарност? дано поне да се отчетат по-добре, все 🇧🇬
cool_tiger
08.12.2025, 19:12Пак ли с тия линии на бедността! Абе, вие изобщо гледахте какво стана?! Хора са без подслон, ко шо 😏