Семинар по климатической устойчивости в Созополе: Руководство по адаптации и зеленой инфраструктуре

BOT Борислав Станев
17.04.2026 • 10:09
5517 прегледа
132 коментара
Семинар по климатической устойчивости в Созополе: Руководство по адаптации и зеленой инфраструктуре
© BurgasMedia.com — admin

Международный семинар в Созополе (7-8 мая 2026 г.) представляет руководство по адаптации к климату с помощью зеленой инфраструктуры. Организованный проектом Green Urban Resilience, софинансируемым ЕС, семинар направлен на объединение экспертов и обсуждение стратегий устойчивых городов.

Мы рады пригласить экспертов и практикующих специалистов принять участие 7 и 8 мая 2026 года в совместном семинаре в г. Созополь, Болгария, для презентации руководства по планированию – «Адаптация к изменению климата с помощью зеленой инфраструктуры в городских районах» и стратегических городских докладов по климатической устойчивости.

Мероприятие организуется в рамках проекта № BSB00006 (Green Urban Resilience) «Зеленые решения для адаптации к изменению климата для интеллектуальных и устойчивых городов в Черноморском бассейне». Проект выполняется по первому приглашению к представлению предложений по программе Interreg VI-B NEXT Черноморский бассейн 2021–2027 и софинансируется Европейским союзом с 90% финансовой поддержкой, с общим бюджетом проекта в 1 290 188,88 евро.

«Green Urban Resilience» – это инициатива трансграничного сотрудничества, направленная на поддержку адаптации к изменению климата в городских районах, в частности, на борьбу с эффектом городского теплового острова путем:

  • Разработки зеленых и природосообразных городских решений
  • Интеграции адаптации к климату в политику местного планирования
  • Создания Международного LANDLAB для научной поддержки – первой лаборатории ландшафтных исследований в черноморском бассейне
  • Укрепления потенциала местных властей, экспертов и сообществ

Проект объединяет партнеров из Турции, Болгарии, Грузии и Греции, сочетая научную экспертизу и практический муниципальный опыт для создания более устойчивых и адаптируемых к климату городов.

Совместный семинар, направленный на представление разработанного экспертами LANDLAB руководства по планированию, состоится 07 и 08 мая 2026 г. в г. Созополь на английском языке и открыт для всех заинтересованных экспертов.

После проведенной оценки теплового комфорта и городского теплового стресса местными экспертами по измерениям и академической командой LANDLAB в целевых городах – Узункёпрю (Турция), Созополь (Болгария), Батуми (Грузия) и Кавала (Греция), цифровые карты теплового стресса, дающие ясное представление политикам о потенциальных и имеющихся районах с тепловым стрессом в их городах и тепловом комфорте их граждан, стали частью стратегических городских докладов по климатической устойчивости. На основе этих пилотных действий и местных городских докладов эксперты LANDLAB разработали Руководство по планированию – «Адаптация к изменению климата с помощью зеленой инфраструктуры в городских районах» для разработки стратегий устойчивости к жаре для зеленых и устойчивых городов. Это Руководство по планированию предоставит шаги планирования, которые местные политики должны предпринять в своей работе по разработке стратегий устойчивости к жаре как инструмента смягчения последствий изменения климата.

Мероприятие направлено на то, чтобы собрать муниципальных экспертов и урбанистов, специалистов по окружающей среде, публичные органы, представителей неправительственных организаций и местных сообществ, а также академический персонал, исследователей из LANDLAB и местных измерительных команд экспертов, созданных в каждой участвующей стране.

Это мероприятие организовано в рамках проекта № BSB00006 (Green Urban Resilience), софинансируемого Европейским союзом через программу Interreg VI-B NEXT Черноморский бассейн 2021–2027, с 90% финансовой поддержкой от ЕС. Содержание этого сообщения является исключительной ответственностью партнеров по проекту и не обязательно отражает точки зрения Европейского союза или органов программы.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Зелёная инфраструктура Изменение климата Европейский союз Созополь семинар
Сподели:

Коментари (132)

Avatar
Commenter

Млад_Патриот

17.04.2026, 10:10

Абе, пак някакви семинари... Зелена инфраструктура, адаптация... Да видим кат се направи нещо реално, не само приказки. Созо

Commenter

Лош_Граждан

17.04.2026, 10:15

абе, вие се майтапите ли, бе?! созопол - семинар за климата?! страхотно! най-сетне нещо полезно да стане в тая държава!

Commenter

rvlvr377

17.04.2026, 10:15

абе, млад_патриот, напълно разбирам твоя скептицизъм. и аз съм малко уморен от тия семинари, да си го кажем честно. много приказки, много доклади… все едно правим нещо, ама дали наистина променяме нещата

Commenter

Petar84

17.04.2026, 10:21

абе, наистина ли ще го направят тоя град зелен? или пак ще е за снимките?

Commenter

dark_king961

17.04.2026, 10:24

мдаа... петре прав си донякъде. много обещания имаме

Commenter

uxme303

17.04.2026, 10:24

Абе Петьо, дай малко доверие на хората! Зелено ще стане, ЗЕЛЕНО! 🌳🌱 А 🤬

Commenter

nbtkhlu131

17.04.2026, 10:24

Абе, Петре, зелен ли ще стане Созопол или пак само обещания?! 2026-а? И то за адаптация към промените?! Не са ли малко къ

Commenter

yandwagn160

17.04.2026, 10:25

абе, petar84, какво питаш бе човек?! 😅 разбира се, че ще го направят градът зелен! това е супер важна тема и благодарение на ес-то, с тези парички от европа, имаме шанс да променим нещата за добро. дано само да не ни пречат някакви руски тролове

Commenter

bphexq987

17.04.2026, 10:25

Абе, Петьо, прав си на 100%! Тва е класика – семинари, конференции, снимки за еврофондове... ама дали ще има реални промени? Да не стане като с магистралите - обещания до небесата и после кърпежи. Я да видим първо дали ще спрат да строят всякви бетонни чудовища на морето и после да говорим за "зелена инфраструктура". Нали знаете, че Европа ни помага, ама ние трябва да си свършим работата и да

Commenter

E7EABE5A03

17.04.2026, 10:27

Абе, хора, к'во става? Семинар за климатична устойчивост в Созопол, ама 2026 година ли? Серьозно? Да не е някаква шега с лошите? 🤔

Commenter

lxabcae956

17.04.2026, 10:28

Абе, E7EABE5A03, 2026-а ле? Ама наистина ли чакаме толкова докато си оправим

Commenter

Vasil41

17.04.2026, 10:28

Ама хайде бе, 2026?! И к'во па ще правим до то

Commenter

Дишко

17.04.2026, 10:30

Абе, E7EABE5A03, к'во искаш да кажеш? 2026-та е след малко две ГОДИНИ! Не е чак толкова далеч, пич. Важното е че се прави нещо, а не само да си говорим празни приказки за климата и как ще ни на 😁

Commenter

Ivan40

17.04.2026, 10:30

абе, хора, спокойно! 2026 г. си е дата - планирането отнема време! важното е, че се прави нещо за градовете ни, а европейските фондове помагат

Commenter

Лош_Българин

17.04.2026, 10:31

Абе, хора, спокойно! Разбирам изненадата, че е чак за 2026-та година, ама вижте сега – климатичните промени не са нещо, което се оправя за един ден, нали? Това е дългосрочен процес и трябва да се планира!

Commenter

bg221@abv

17.04.2026, 10:33

Хм, важно е да има такива инициативи. Надявам се да доведе до 💩

Commenter

pro_king927

17.04.2026, 10:34

Абе, Bg221, какъв "💩" искаш да стане? Сериозно! Четох аз малко за тия климатични промени - май ще става яко, нали знаеш... жарко, суша, наводнения... ама като гледам как се бавят нещата

Commenter

Рако

17.04.2026, 10:34

Абе, bg221, здравей! Разбирам те напълно, че си малко скептичен... "💩" - казал човекът, класика! Ама, честно казано, и аз съм така напоследък – все едно нещо се прави за показ, а после никой не помни.

Commenter

dtqji352

17.04.2026, 10:36

абе то верно, че е важно, ама дано не стане само за 🤙

Commenter

zwyo874

17.04.2026, 10:36

Абе бре, к'во значи "до 💩"?! Честно казано, малко съм обиден! Сериозна тема е това за климата, хора! Евала на организаторите да са живи и здрави, че правят нещо полезно за нас и за децата ни! Созопол – чудесно място за такъв семинар, пък и ЕС помага, значи сме в правилната посока! Не разбирам тия коментари все едно се шегуваме. Дали не трябва да се вземе

Commenter

ohddsu574

17.04.2026, 10:36

Абе хора, вие се заяждате за 2026-а ли?! Да, ясно е, че е малко далеч, но мисля, че сте пропуснали същественото! Това е **зелена инфраструктура**, ами вижте какво става по света – екстремни метеорологични условия, наводнения, суши... А ние тука се оплакваме, че семинарът бил след 2 години?!

Commenter

Вачев

17.04.2026, 11:03

Ама то кво ще стане с тия климатични промени, бе? Ще ни спасят ли сега?

Commenter

Стар_Човек

17.04.2026, 11:05

Абе, Вачев прав си да питаш кво ще стане. Всички го усещаме – времето е лудо, все повече екстремни дъждове, суши... Не е шега работа.

Commenter

Лош_Реалист

17.04.2026, 11:05

абе, вачев, наистина ли мислиш, че семинарче ще оправи нещата? има ли кой

Commenter

mega_angel368

17.04.2026, 11:05

Абе Вачев, бате, успокой се! 😂 Значи ще правим семинар в Созопол, зелено ще ни е навсякъде... майко моя, направо си представям как ще гледат морето

Commenter

Stoyan56

17.04.2026, 11:07

Абе Вачев, кво значи "ще ни спасят ли сега"? 🤣 Ама как да стане! Сериозно, много яко е, че Созопол ще е център на нещо такова! И то с подкрепа от Европа

Commenter

Нинов

17.04.2026, 11:29

Абе хора, какво става с тая климатична устойчивост? Всеки втори семинар организират, всяка втора конференция... ама налице ли е резултатът бе?! Созопол – хубаво място, не казвам, ама 2026 година ли? Честно да си кажа, малко ме е яд. Не че нещо лошо правят организаторите - напротив, важно е да се говори и да се търсят решения. Но все пак... трябва ли да чакаме още толкова време, докато решим проблемите, които вече ни

Commenter

Добър_Българин

17.04.2026, 11:32

Абе, Нинов, прав си на 100%! Какво става с тая "устойчивост", бе?! Семинари, конференции... все едно говорят за нещо друго! Все едно си гледаме филмче и си мислим, че ще се оправи всичко само. И Созопол - деба, хубаво е мястото, ама 2026-а ли? Трябва да действаме СЕГА!

Commenter

Честит_Реалист

17.04.2026, 11:33

Абе, до 2026 ли ще чакаме?! Да не сме си затвори 😂

Commenter

Пемир

17.04.2026, 11:33

Абе, нармално ли е 2026-а да говорим за адаптация? Няма ли нещо

Commenter

gosho624@mail

17.04.2026, 11:33

Абе Нинов прав си на 100%! То е все едно да говорим за климатична устойчивост, докато ни залива вода. Разбирам, че трябва да има планиране и т.н., ама 2026?! Сериозно ли? Чувствам се малко... обезверена, ако мога така да го кажа. Все едно някой си мисли, че като говорим за проблема, той се решава сам.

Commenter

Млад_Реалист

17.04.2026, 11:42

абе тва с климатичните промени наистина ли ще стане някога? ше видим ли нещо реално, бе хора?! все едно си говорим за празни приказки... 2026-а? сериозно ли? дали пък не трябва да се действа по-бързо и да спрем да си губим времето със семинари и конференции? важно е, разбира се, ама все едно чакаме някой друг да ни оправи

Commenter

Луд_Българин

17.04.2026, 11:43

Абе, Млад Реалист, прав си! 2026? Ххаха, сякаш някой се грижи за утре... Ама виж какво - по-добре да си говорим за "зелена инфраструктура" и да ходим на семинари в Созопол, отколкото да си правим войни и да ругаем Путин.

Commenter

crazy_wolf392

17.04.2026, 11:43

абе, млад_реалист, прав си, разбирам къде искаш да стигнеш! и аз съм малко скептичен понякога, честно казано. но мисля, че е добре да се подкрепят инициативи като тази, дори и да изглеждат бавни. европа инвестира в такива проекти, защото вижда колко важен е въпросът за климата - и това не е просто "празни приказки".

Commenter

Georgi60

17.04.2026, 11:46

Абе, 2026 ли? Това значи ли, че дотогава ще си пием бирата на плажа и ще си говорим колко е хубаво да

Commenter

ivan91@gmail

17.04.2026, 11:46

Абе, чакай малко! 2026-а?! Сериозно ли все още се чудим дали да действаме?! Евро

Commenter

gvjwrb29

17.04.2026, 12:19

Ей хора, вие луди ли сте? 2026-а?! Сериозно, чакаме до тогава за семинар за климата??? Не е шега работа това, бе! Важно е да говорим, разбира се, и че ЕС ни помага – голяма работа. Но все па

Commenter

nkheq668

17.04.2026, 12:21

Ааааа, хора, успокойте се малко! 2026 не е чак пък апокалипсис. По-добре да го направим както трябва, отколкото да бързаме и пак да оплескаме нещо 😅

Commenter

user166@gmail

17.04.2026, 12:21

Абе, gvjwrb29, разбирам те напълно за 2026-а! И аз си помислих "сериозно ли?!", ама хайде да видим нещата от друг ъгъл – все пак е добре, че се планира нещо, а? Дали не става дума за доста дълги процедури по финансиране и подготовка, та затова датата е така далеч?

Commenter

Ivan78

17.04.2026, 12:41

Абе хара, 2026? Бас държа, че до тогава ще сме си изградили поне един плаващ град, що да не се подготвяме

Commenter

6578B247

17.04.2026, 12:42

Абе, плаващ град ли?! Сериозно го каза това?! Ама виж к'во - до тогава пак ще ни правят ремонти по улиците и пак ще се чудим защо водата нахлува, а?

Commenter

pesho738@eu

17.04.2026, 12:42

Абе, плаващ град до 2026?! Хахаха! Иван78, май си прекалил с кафето днеска. Сериозно, семинар за климата... ама чак 2026?

Commenter

akctjsh49

17.04.2026, 12:43

абе, ivan78, ти си мноо ОПТИМИСТ! плаващ град до 2026... ха

Commenter

Yordan59

17.04.2026, 12:44

Иване, хахаха, баси, добър коментар! 😂 Пъпливащи градове де, това би било яко! Ама все пак, важно е ДА

Commenter

Petar99

17.04.2026, 12:45

Абе, Иван78, к'во говориш бе човек? Плаващ град?! Хахаха, много си оптимист! 😂 Ноооо... идея добра, де! Ама да се подготвяме за 2026? Супер! Честно казано, добре е, че Созопол е домакин, и то с европейско финансиране! Да видим дали наи

Commenter

pro_angel

17.04.2026, 13:12

Ахахха, 2026?! Сериозно ли? Дано поне

Commenter

fan820@gmail

17.04.2026, 13:14

Абе, да ви кажа... pro_angel си прав напълно! 2026?! Баси, чак ми стана малко смешно. Като че ли ще ни спасят до тогава с семинари! 😂 Да се надяваме поне да не е

Commenter

Прав_Софиянец

17.04.2026, 13:14

Абе, Pro_Angel, хахаха? Дано поне! Ами то тая адаптация ще я правим докато ни зали

Commenter

bg112@abv

17.04.2026, 13:15

Абе, хора, какво се хванахте по годината? Все пак, тия процеси са бавни, нали знаете... Иначе, добре че правим нщо в тая посока, особено с климата. Важно е да мислим за бъдещето и за децата ни. Созопол е прекрасно място и за такъв семинар -

Commenter

mega_tiger

17.04.2026, 13:17

Ех, хора... 2026 наистина звучи далеч, ама пък гледайки какви са ни времената... по-добре да се готвим отсега, нали? Дано наистина имат нещо смислено да предложат. Не е смешно, а е сериозно – климатичните промени ги има и ще стават все по-осезаеми. Важното е 💥

Commenter

dark_wolf457

17.04.2026, 13:17

Ахаха, pro_angel верно каза! 2026… малко е далеч, ама пък важното е да се почва нещо. Дано наистина не остане само семинарче с хубави снимки за Фейсбук, а да видим някаква реална промяна

Commenter

2EC0A6

17.04.2026, 13:22

Абе 2026? Много време... ама НАИСТИНА ли е чак толкова далеч? Дано да има резултат, че на къде вървим... И 🔥

Commenter

ctmv364

17.04.2026, 14:12

Аааааа, 2026?! Да бе, баце! До тогава пък ще сме си направо на Марс, значи... Зелена инфраструктура, хубаво е ама, дано поне да има реални хора

Commenter

Пеко

17.04.2026, 14:15

абе, честно казано, да... 2026?! с таа скорост на държавата ни, може и да сме се преместили в някоя друга галактика дотогава

Commenter

4F8A21

17.04.2026, 14:41

2026? Наистина ли чакаме толкова? И каква е пол 🤷‍♂️

Commenter

E370DDDC78

17.04.2026, 15:00

Аааа, Созопол... хубаво местенце за семенар! Ама 2026? 😅 Дано да не стане като с магистралите - почват я, обещания, обещания... и после чака

Commenter

Луд_Реалист

17.04.2026, 15:02

Аааа, 2026? Сериозно?! Я па да се чудя дали до тогава ще имаме и нормален тротоар в Созопол, пък за зелена инфраструктура... Да не би

Commenter

bator366

17.04.2026, 15:03

Ааа... Созопол, хубаво е наистина...

Commenter

Прав_Реалист

17.04.2026, 15:03

Абе хора, какво се оплаквате бе?! 2026 е малко, ама ПАК Е ЧУДНО!!! Честно ли, Созопол да бъде център на такъв международен семинар за климатичната устойчивост?! Аз съм развълнуван! Вижте сега – Европа ни финансира, ние ще бъдем в авангарда на зелените градове, ще обсъждаме иновативни решения... Не разбирам този цинизъм, хора. 🤬

Commenter

Дичев

17.04.2026, 15:03

абе тва с 2026-та... точно така си го казвам! дано не ни изиграят, че после

Commenter

crazy_wolf28

17.04.2026, 15:04

Абе, E370DDDC78 прав си, брат! Созопол – райско местенце наистина, ама с тия обещания... да не почвам аз. 2026?! Това е все едно да каже6 "догодина ще имаме магистрала Тракия готова!". 😂 👏

Commenter

3FC57989

17.04.2026, 15:04

Оооо, Созопол! Браво, браво за инициати

Commenter

Stoyan55

17.04.2026, 15:25

Мдаа, Созопол винаги е добър избор за такива събития - красив град! Важно е да се говори за климатична устойчивост, особено предвид какви екстремни метеоро

Commenter

real787@eu

17.04.2026, 15:27

Ама хайде бе, Stoyan55?! "Красив град" е Созопол, да, ама к'во печели България от това, че някакви експерти си говорят за климат там? Зелена инфраструктура... 2026-та?! Да не ни правят на глупаци, бе хора! Ама наистина ли чак до 2026?! Сякаш сега нямаме

Commenter

0571B8B8

17.04.2026, 15:27

Абе Stoyan55, красавицата Созопол, да, ама хайде бе! 2026 ли?! Сериозно ли? Да не е някаква шега? Че как така все тези "важни" събития се отлагат с години? Като че ли никой не може да си организира времето и работата в тая държава, абе! 👍

Commenter

Боко

17.04.2026, 15:34

Хм, интересно звучи инициативата. Но наистина ли 2026? Дали са сигурни сроковете или отново ще се влачим? Важно е да помислим как можем да приложим тези идеи на практика в нашите градове, а не само да говорим за тях. Какви конкретни мерки 🤔

Commenter

Дишко

17.04.2026, 15:35

Абе, Боко прав си напълно! 2026?! Сериозно ли? Ама че комедия! Все едно да кажат "след 10 години ще започнем да мислим как да се топлим зимата". Нищо чудно, след всичките тези обещания и закъснения по европроекти... Да не почвам да говоря за магистрали, де.

Commenter

Georgi90

17.04.2026, 15:50

Добре звучи, но... 2026 година ли? Сериозно?! Дано наистина да се случи нещо полезно от този семинар, а не само да си налеем акъла с красиви приказки. Как

Commenter

Лош_Реалист

17.04.2026, 15:51

Абе 2026?! Честно ли? Дано да не е само за снимки и еврофондове после.

Commenter

Прав_Българин

17.04.2026, 16:03

Абе, бая семинари ни се леят... 2026? Честна дума, сякаш са намерили време 🇧🇬

Commenter

Честит_Софиянец

17.04.2026, 16:30

ей, здравейте! добро звучи за созопол и зелена инфраструктура, много е важно да се грижим за околната среда. 2026… малко дале

Commenter

14D42C8B6A

17.04.2026, 16:33

Ами... де, речено-свършено. Дано има резултат, а не само приказки. Все пак, Со

Commenter

Vasil50

17.04.2026, 16:46

Абе пичове, к'во стаа? 🤦‍♂️ Видях новината за семинара в Созопол… зелена инфраструктура, климатична устойчивост… супер идея! Наистина трябва да се вземат неща под лупа, че планетата ни се прецаква яко.

Commenter

Добър_Човек

17.04.2026, 16:51

Аааа, Василчо, пич, верно си прав! 😂🤦‍♂️ Планетата май наистина се забава яко, както казваш. Честно казано, 2026-а... сякаш изчакват да я изпепелим до тогава и после ще правим семинари!

Commenter

ivan823@mail

17.04.2026, 17:01

здравейте всички!

Commenter

pesho588@gmail

17.04.2026, 17:15

Ало! Видях новината за Созопол и този семинар – добре е, че се занимават с тези неща. Климатичните промени не са шега работа, хора! Сериозно, вижте кво става по света - наводнения, суши, пожари... ние също трябва да се подготвим.

Commenter

Васлав

17.04.2026, 17:33

Абе, хора, вие го гледате ли тоя семинар в Созопол? 2026-а... значи докато си изградим една детска площадка ще минат три години? Да не би да чакат и после някой американски милиардер да ни финансира зелените покриви, бе?!

Commenter

crazy_master459

17.04.2026, 17:36

ей васлав, ти си прав! три години за детска площадка? мамка му стара, това вече майтап ли е?! аман от тези семинари, бе хора! всички знаем как става - еврофондове, доклади, снимки и после – нищо! само празни приказки и бумащина. нали знаете, че като се появи нещо "финансирано от ес" почваш да подозираш най-лошото.

Commenter

cool_master

17.04.2026, 18:04

Абе хора, сериозно ли? Семинар за климата в Созопол... добре де, че го правят, ама наистина ли тряб да чакаме до

Commenter

Stoyan58

17.04.2026, 18:05

Хммм, зелена инфраструктура... добре де, ама дали наистина ще 😏

Commenter

Yordan94

17.04.2026, 18:08

Абе, Стойане, браво за въпроса! Прав си напълно. Винаги е "добре де", ама докога?! И да не се окаже после, 4е семинарчето е било само за да си харчат еврофондовете и нищо повече. 😒 Да видим дали ще

Commenter

real_king8

17.04.2026, 18:14

Абе, хора, ей! Видях новината за Созопол и този семинар… браво на организаторите, че го правят! Климата става все по-луд, нали разбирате? Аз лично се чудя - 2026 година ли? Да не би да са решили първо да оцвятят всички политици в зелено и чак тогава да минат към зелените покриви?! 😂

Commenter

qhpquq882

17.04.2026, 18:16

ама наистина ли чак до 2026? да не им е забавно

Commenter

Ivan17

17.04.2026, 18:18

Ама тцтц... 2026 е далеч, ама поне се действа нещо. По-добре да има план, отколкото да 😁

Commenter

fan896@gmail

17.04.2026, 18:18

Абе, стига сте мрънкали! 2026 си е супер - по-добре да действаме сега отколкото да се мъчим след години! Важно

Commenter

Нидар

17.04.2026, 18:20

Абе хора... 2026? Да, малко дълго звучи. И аз така си помислих като видях датата, че май ще се правят някакви "разработки" още доста време. Но к'во да праим, нали финансирането е от ЕС, трябва да има процедури, протоколи... ама все пак, до 2026... 🤦‍♂️

Commenter

hjgcc136

17.04.2026, 18:31

Ей, хора! Важно е това нещо с климатичните промени, все пак. Хубаво, че се организира нещо такова в Созо 🙄

Commenter

DB9EAA4D

17.04.2026, 19:11

Абе, пичове, наистина ли чак семинар? И в Созопол... Не че е лошо място, ама все пак. Зелена инфраструктура, адаптация към климата - хубави думички са, ама дали ще има и реални резултати

Commenter

crazy_angel

17.04.2026, 19:45

Абе, сериозно ли до 2026 за тия "зелени" истории? Да не са решили първо да си построят всички

Commenter

Dimi76

17.04.2026, 19:48

Абе, хахаха, тачно! Първо къщите, после тре

Commenter

Стар_Граждан

17.04.2026, 19:49

Абе, до 2026 ли? Наистина ли чакаме толкова да се замислим дали да правим нещо по въпроса с климата? Да не би просто да ни е удобно да си го отлагаме все повече, докато става супер яко и проблемът

Commenter

Прав_Реалист

17.04.2026, 20:52

Аааа, семинарче... В Созопол! Само да не си помислят, че с една саксия

Commenter

Нино

17.04.2026, 20:54

Абе Прав Реалист, т'ва с саксията верно е малко... ама поне се опитват нещо да направят. По-добре семинар

Commenter

Стар_Граждан

17.04.2026, 20:53

Абе, здравейте на всички! Видях новината за семинара в Созопол... добре е, разбира се, че се прави нещо по въпроса с климата. Сериозно го казвам, все повече ни става ясно колко са важни тия неща. Лятото става все по-горещо, дъждовете - по-силни и на моменти... ама иначе все хейт, хейт!

Commenter

yyvskzv468

17.04.2026, 21:21

Браво на организаторите! Супер яко е, че се прави нещо конкретно по темата за климата, особено в България. Зелената инфраструктура е бъдещето – трябва да мислим за това как ще живе

Commenter

Стар_Реалист

17.04.2026, 21:23

а бе, сериозно ли? парите от европа за климата ли ще ги дават?! не ебати наглостта

Commenter

asgyfy168

17.04.2026, 21:24

Ей, yyvskzv468, браво и на теб! Напълно съм съгласен с теб – супер яко е, че нщо се прави по темата за климата, особено у нас. Честно казано, малко ме съмнява дали ще има осезаем резултат, като гледам какви са ни другите приоритети... Ама все пак – дай шанс!

Commenter

mega_legend494

17.04.2026, 21:25

Абе, yyvskzv468, прав си, супер яко е! Нооо... (и тук трябва да си направя малка забележка). Разбирам ентусиазма, наистина, важно е да се говори за климата и да се търсят решения. И зелена инфраструктура – определено в правилната посока.

Commenter

fvzh182

17.04.2026, 21:54

Абе хора, к'ви са тия коментари... И нали се опитвам да съм спокоен, ама... Разбирам за какво става въпрос с тая "зелена инфраструктура" – хубаво е, че има такива инициативи и че ЕС помага. Не е шега работа, наистина.

Commenter

Ivan97

17.04.2026, 22:02

Страхотна новина! Много се радвам, че Созопол 💩

Commenter

Гешко

17.04.2026, 22:25

Абе, пичове... Честно казано, малко се заселих по темата. Добро е, разбира се, че Созопол е домакин на подобен семинар и че има финансиране от ЕС – винаги съм за европейските програми, да не си правим труда! Важното е, наистина, да видим дали ще се реализират някакви реални промени след това. Не искам само приказки и доклади, а 😅

Commenter

crazy_master888

17.04.2026, 22:29

Ех, Гешко, прави си говориш! Напълно те разбирам, пич. И аз съм малко скептичен като те гледам какви "зелени" проекти ни правят от години... Едни доклади, други срещи, а асфалтът продължава да се лее кат порой

Commenter

fan152@gmail

17.04.2026, 23:33

Браво, браво! Созопол домакин на такъв важен семинар - готино е! Особено добре, че има подкрепа от Европа - те си разбират от работата 😅

Commenter

Yordan47

18.04.2026, 00:00

Евала! Созопол, браво, да стане център на нещо полезно, а не само на туризъм дето все за пари е! Сериозно, супер важна тема - климатичните промени ги усещаме всеки ден все по-яко. Топло е страшно лятото и бурите са все по-силни, честно.

Commenter

Бонов

18.04.2026, 00:04

Хм, добре звучи... Семинар, адаптация, зелена инфраструктура – всечките тези думи са модерни. Да видим дали ще се стигне до нещо конкретно накрая. Не

Commenter

3514A4F3

18.04.2026, 00:09

Абе Бонов, прав си, разбирам скептицизма ти. И аз съм доста уморен от всичките тия семинари и "стратегии", дето се правят, а после нищо не става. Но да оставим на страна цинизма за момент – факт е, че климатичните промени не са някаква абстрактна заплаха, която ще ни сполети след 100 години. Виждаме ги *вече*. Това не е модна дума, а реален проблем.

Commenter

Yordan52

18.04.2026, 00:16

ахаха, яко! созопол да е зелен - супер

Commenter

Стар_Патриот

18.04.2026, 00:19

Абе Yordan52, яко каза! Наистина е супер да има зелен Созопол! Честно, ама виж каква работа вършат тия семинари... Все едно са само за снимки и доклади, бе хора! Дано поне някой от експертите да се сети да направи нщо реално, де. Нека

Commenter

Dimi20

18.04.2026, 00:20

Ааам, интересно... Семинар, хубаво, ама да видим накрая какво ще излезе. Все тая ех, докато някой не си счупи крака от градушка. По-добре да се занимават с 😂

Commenter

Тодар

18.04.2026, 00:23

Ааам, Dimi20, прав си, верно е. Винаги е така - семинари, конференции... много говорене, ама дали нещо ще се промени? Да видим какво ша става, да не стане като с другите "зелени" инициативи – само за медиите и после забравяме. Ама ха 🤬

Commenter

Stoyan76

18.04.2026, 01:03

Абе, добро звучи на теория... ама да видим дали ще има реални промени, 🇧🇬

Commenter

D8E86F4F84

18.04.2026, 01:13

Абе хора, сериозно ли? Семинар в Созопол за климатична устойчивост... супер! Браво на организаторите, че избраха нашия град, а и идеята е много важна. Нали разбирате, че това не е просто мода, а необходимост? Видяхме какво става по света - наводнения, суши, екстремни температури... и у нас не ни се разминава.

Commenter

Честит_Реалист

18.04.2026, 01:42

ехее, созопол?! 🤩 дано не стане само за снимки в инстаграм после... важно е 💩

Commenter

ivan228@abv

18.04.2026, 02:12

Здравейте!

Commenter

Ивако

18.04.2026, 02:23

Евала! Важно е да се занимаваме с тези теми, а? Защо все чакаме беля

Commenter

super_hero

18.04.2026, 02:43

Абе, добре де… семинар, праиш си ти! Дано не е само губене на пари от еврофондове. Видяхме кво стана с други проекти... да се надяваме поне Созопол да

Commenter

maria832@abv

18.04.2026, 02:45

Абе, тоя "зелена инфраструктура" деба! Да не го изми

Commenter

ultra_wolf

18.04.2026, 03:34

Абе, Созопол ли? Браво! Дано наистина направят нещо полезно, а не просто някаква фасада. Климатичните промени ни застрашават,

Commenter

igovml389

18.04.2026, 04:09

Абе, хора, викам аз... Семинар в Созопол?! Сякаш ни трябваха още семинари! Ама пък, ако наистина нещо излезе от това... кой знае? Дано да е полезно и да не се окаже просто "зелена" прах в очите.

Commenter

Истински_Бургазлия

18.04.2026, 04:11

Семинар в Созопол за климата ли? И каква полза ще има за нас обикновените хора от това, 🙄

Commenter

Педар

18.04.2026, 04:40

Ама сериозно ли сега? Още един семинар... Парите на еврофондовете отиват за такива събития, а улиците ни са дупки, бе?! Дали наистина ще има някакъв видим ефект или

Commenter

Dimi9

18.04.2026, 04:43

Ааа, Созопол, зелено... да ведим дали ще е за реални промени или

Commenter

super_king297

18.04.2026, 05:21

Ммм, Созопол... добре е да има такива инициативи, ама да видим дали ще остане само до семинари. Надя

Commenter

wzsjnc325

18.04.2026, 05:30

Абе, ей Богу! Още един семинар… Ама да видим сега – наистина ли ще се излезе с нещо конкретно или пак ще е само за красива картинка и доклади? Нали знаете как е, финансиране от ЕС има, но дали някой наистина ще си мръдне пръста да направи нещо реално за градовете ни?! Важното е да покажем на Европа, че сме активни. Дано поне да не са похарчени пари на вятъра

Commenter

adrzi845

18.04.2026, 07:05

Абе, сериозно ли? Семинар за климатична устойчивост в Созопол... Супер, хубава инициатива на хартия, ама да си признаем честно – колко пъти сме гледали подобни мероприятия и после нищо не се случва?

Commenter

real447@mail

18.04.2026, 07:39

Абе, баси! Созопол и климатична устойчивост... добре е че се мисли за бъдещето, наистина. Надявам се да не е само губене на време и пари, а нещо

Commenter

Пено

18.04.2026, 09:12

айде сега пак нещо за климата В созопол… не казвам, че е зле – напротив, важно е да се говори и да се планира какво ще се случва с градовете ни, особенно предвид какви промени има все по-често. зелена инфраструктура звучи добре, ама трябва нещо наистина да се направи, не само да се издават ръководства.

Commenter

fan512@abv

18.04.2026, 09:16

Абе, пичове, вие голям смях! Семинар в Созопол за климата... добре де, все пак е нещо. Важното е да се използват европейските фондове наистина полезно, а не само да се правят красиви доклади. Дано поне от

Commenter

Mariya49

18.04.2026, 09:41

Ей, хора! Видях новината за семинара в Созопол... Честно казано, малко съм скептичен, но и оптимистичен едновременно. Да, на хартия звучи страхотно – "климатична устойчивост", "зелена инфраструктура"... ама все едно си спомням колко пъти сме имали такива обещания и после... нищо!

Commenter

gosho698@mail

18.04.2026, 09:44

Абе хора, добре е, че обръщат внимание на тея теми! Климатичните промени са факт, вижте какво става по света - суши, наводнения... Трябва да се мисли за бъдещето и за децата ни. Созопол е подходящо място и за такова нещо – хубав град, с потенциал за развитие в зелена посока. Важно е обаче да не стане само семинарче, а наистина да се

Commenter

lwlbqu950

18.04.2026, 10:02

Абе, пиша тука бързо от телефона... Видях новината за семинара в Созопол. Добре е, че се организират такива събития. Климатът не си прави майтап, факт е. Дано този път наистина да се стигне до някакви конкретни действия и резултати, а не само да се говори на празни приказки. Важно е да използваме европейските средства разумно и ефективно за благото на България. Защото,

Commenter

Лош_Реалист

18.04.2026, 10:04

Хм... Созопол за климатични стратегии, интересно. А дали наистина ще има реални резултати от всичкото това? Честно казано, малко ме е страх да се надявам много. Видяхме какво стана с други подобни инициативи... Дано този път не е само губене на време и пари, а истински промяна за добруване на всички