Създадени са дежурни звена за координация между прокуратурите в Бургас, Областната дирекция (ОД) на МВР и Териториалната дирекция (ТД) "Национална сигурност" (НС) в града за противодействие на престъпленията срещу политическите права на гражданите. Това бе съобщено на работна среща между апелативния прокурор на Бургас Любомир Петров, окръжния прокурор Георги Чинев, районния прокурор Мария Маркова, директора на ОД на МВР – Бургас старши комисар Николай Ненков и директора на ТД "НС" Любомир Вълков, информираха от пресцентъра на Апелативната прокуратура.
Информация ще бъде обменяна и с Районната избирателна комисия в Бургас, като получените данни ще бъдат анализирани и обобщавани с цел постигане на максимална ефективност в противодействието на този вид престъпления.
Идеята е да бъде засилено взаимодействието между институциите, отговорни за работата срещу престъпленията срещу политическите права на гражданите и други нарушения, свързани с изборния процес. Винаги сме работили в синхрон по тези теми, ще го направим и сега, посочи прокурор Любомир Петров.
Предстои прокурор Петров да проведе работни срещи и с ръководителите на прокуратури, МВР и ДАНС в Сливен и Ямбол – другите две области, съставляващи Апелативен район – Бургас.
Вижте още подобни статии
МВР разби схема за купуване на гласове във Варна: Открити 200 000 евро и списъци с лични данни
МВР Бургас: Иззети 105 000 евро в операции срещу купуване на гласове
Конституционният съд: 35 години страж на демокрацията и правовата държава
Янкулов: Прокуратурата проверява министри по сигнали от жълти медии и притеснения за злоупотреби
Няма да допуснем нарушения, свързани с политическите права на гражданите - всеки сигнал ще бъде разгледан, заяви преди дни и.д. главен секретар на МВР Георги Кандев.
Коментари (95)
Лош_Българин
03.04.2026, 14:22Евала Бургас! Браво на хората там, че се захващат здраво! Най-сетне нещо полезно и адекватно! Ама честно ли, колко пъти сме гледали изборни махинации, все едно си играем на "угадай коя е номера"? Все някой трябва да вземе нещата в ръце.
Пенов
03.04.2026, 14:23Абе, Лош_Българин, пич, ама много си прав! Евала за ентусиазма, наистина! Дано този път да е различно, че ми писна от тия изборни циркове с балони и обещания. Все едно гледаме "Сделка или не" със страната ни - дали ще се докараме на хазарт или поне нещо свястно ще изкараме.
real_tiger425
03.04.2026, 14:24Абе, Лош_Българин, ама верно ли, бе?! Честно казано, нали знаеш как е - все едно си хвърляме боб с надеждата нещо да се промени... Ама да видим де! Бургас са се размърдали, това е добре. Важното е да не ни излизат
crazy_boss
03.04.2026, 14:24Абе, Лош_Българин, прав си! Накрая ще ни из
Стемир
03.04.2026, 14:25Абе, гнусам си! Най-накрая някаква реак
pesho537@gmail
03.04.2026, 14:26Абе, Лош_Българин, прав си бе! Честно! Колко пъти сме гледали как се "играе" с гласовете ни? Все едно да хвърляме зарчета за бъдещето на държавата! Браво на Бургас, че поне опитват нщо. Дано не е само параван, да не са някакви "козметични" поправки, както казва един колега горе.
kfeloji291
03.04.2026, 14:26Абе, Лош_Българин, прав си напълно! Все едно си гледаме цирк с тия избори... ама наистина. Да видим сега дали ще има ефект това дежурно звено в Бургас. Не че не им желая успех, разбира се, но помним всички кво става обикновено. Наистина
482E242A
03.04.2026, 14:26Баси, значи сериозно ли ще пазят изборите? Наистина ли?! Иначе как така винаги има 🤬
obko373
03.04.2026, 14:42Абе, хахах, дежурни звена? Да не са ни пратили руски шпиони да гледат как работим сега? Сериозно
bpytsf362
03.04.2026, 14:44Евала на властите! Накраа нещо свястно правят, ама дано наистина работят, а не само за снимки. Руснаците със сигурност се надяват да ни саботират изборите, така че трябва
ivan63@abv
03.04.2026, 14:45Абе, обко373, недей така! Разбирам твоя скептицизъм, че мн звена се създават ама накрая нищо не правят… Но все пак – по-добре да са и да работят, отколкото да нямаме. Видя ли какво става в други страни, как се месят отвън? Дали ще е срещу руски подривни дейности или пък някакви
E9B708
03.04.2026, 15:01Абе, к'во става тука? Дежурни звена, дежурни... Ама сериозно ли сега? Все едно ни хванаха някаква зараза, че трябва да пращаме армия по улиците! 😂
AE0B681113
03.04.2026, 15:02Ей, E9B708, кво значи "ни хванаха зараза"? Ама браво, че поне нещо прав
Yordan49
03.04.2026, 15:03ей, e9b708, кво се извънил! 😂 не е армия, бе човек, а
Тоно
03.04.2026, 15:03Е9B708, хахах, много прав! Само да не
Стар_Патриот
03.04.2026, 15:04Ей, E9B708, разбирам ти шегата, ама все пак по-добре предпазливо! Все едно да кажеш - "Абе, к'во става с полицията?" Нали иска
Прав_Софиянец
03.04.2026, 15:05ей, да бе! добър ход на властите, значи сериозно гледат на демокрацията и честните избори. все пак, важно е да се пазят правата на всички гражда 👎
34C7C8EF
03.04.2026, 15:06Ей, E9B708, кво си се разсмял, бе? 😂 Да пращат армия?! Абе то ако трябва да пазим гласовете от тия дето "не са съвсем
user556@mail
03.04.2026, 15:21Ама това дежурни звена наистина ли ще работят ефективно или пак ще е цирк? Да не се окаже, че са създадени само за да си правят отчети и нищо повече 🤷♂️
Токо
03.04.2026, 15:22абе, user556, ти си мислиш ли че с дежу
C7CB8686
03.04.2026, 15:23Абе, user556@mail, прав си, разбирам те напълно! Ама кво да правим - трябва да се опитва
real_tiger653
03.04.2026, 15:24Абе, user556, прав си! Да не се окаже, че пак е празна гимнастика... Честно казано, к'во друго да очакваме? Видяхме ги тези "ефективни" звена и досега. Все тая дали ще работят или не, важното е да има нещо "за народа", да се види активност.
22A2C2E9
03.04.2026, 15:47Абе, пич, сериозно ли?! Отново ни правят някакви "звена" дежурни... Да не би пък да е за сплашване, а? Честно казано, малко ме
Petar55
03.04.2026, 15:50абе хора, успокойте се малко! разбирам притеснението – все едно си играем на "намери разликата" с тия звена преди всеки избор. но все пак, по-добре да са и да не потрябват, отколкото да ни хванат някой в краката след като е станало!
gosho785@bg
03.04.2026, 15:50абе, 22a2c2e9, сериозно ли питаш дали е за сплашване? ами нормално, де! когато гледаме какво се случва в
cool_king
03.04.2026, 15:52Абе, хора, к'во става с тая държава? Отново ли ни готвят някакви номера? "Дежурни звена" - все едно сме на война, а не избираме депутати! Да не би пък да е някой руски трик да подкопаят доверието в изборите ни, да 🤷♂️
Добър_Реалист
03.04.2026, 16:22абе, чакай малко - наистина ли е нужно толкова дежурни звена? да не им се струва на тия, че русия ще пра
Песлав
03.04.2026, 16:25Ама хайде бе, Добър_Реалист! Като си чул за Русия... всеки път едно и също. Явно ти още вярваш на тия пропагандни теории! Да не би да четеш само руски сайтове?
D9DAFF322F
03.04.2026, 16:26Абе, Добър_Реалист, к'ви са тия сега? Русия ли ще прати?! ЧЕСТНО ли?! Да не си се гледал на някакви про-руски сайтове да си го изсмукал от ада!
Млад_Реалист
03.04.2026, 16:22Браво Бургас, респект! Най-после нещо полезно! 🤝 Да видим дали ще се работи наистина, а не само за снимки. Важно е да няма манипулации на изборите
CF297A3FAB
03.04.2026, 16:24Абе, Млад Реалист, браво за ентусиазма! 🤝 Точно така е - тряб да има респект към усилията! Но, да те питам, наистина ли си мислиш, че с дежурни звена ще се реши ПРОБЛЕМЪТ? Аз лично съм малко скептичен 😡
C6A9BB
03.04.2026, 16:25Абе, пич, какво става с тая държава бе?! "Дежурни звена"... сякаш досега някой си е давал особен зор да пази гласовете ни. Да видим дали ще има реални хора там, а не само чиновници дето ша пращат доклади и ще си гледат заплатите. Ама се сетих... к'ви избори, к'ви политически права... да не би някой да се готви да ни "помогне" от 👎
pro_legend
03.04.2026, 16:27евала за бургас, наистина! 👏 трябва да се внимава много по време на избори, че има доста хора, които искат да бъркат. радвам се, че мвр и прокуратурата работят заедно
real830@abv
03.04.2026, 16:58Абе хора, вие го ли чухте?! Дежурни звена в Бургас! Браво на бургазлии, че поне там се опитват да вземат мерки. Ама честно, вече наистина ме дразни как всяка година правим едно и също – създаваме "специални" екипи, "координираме", а накрая пак нещо се объркава
real_master656
03.04.2026, 17:00абе, real830 прав си! все едно си купуваме нова четка за зъби всеки месец и пак ни заливат кариеси. да, дежурни звена - хубаво е на хартия, ама да не се окаже, че
super_legend262
03.04.2026, 17:00Прав сти, real830@abv. Трябва да се действа решително. Да
maria77@mail
03.04.2026, 17:02Абе, наистина ли е нужно всеки път да почваме от нулата?! Дали няма някой в парламента да си направи труда да види какво се случва *след* тези "дежурни звена"? Иначе все
Гено
03.04.2026, 17:03Абе, това значи ли, че накрая пак ще гледаме
pro_tiger301
03.04.2026, 17:04Абе, Гено, ти си прав. Все тая работа... ама все пак, трябва да се опитваме! По-добре дежурни звена, отколкото никакви. Да видим дали ще имат реални правомощия и ще действат бързо – че то "накрая" стават само циркове, а хората губят вяра в системата.
AE09E1
03.04.2026, 17:05Абе, Гено, ти питаш "това значи ли, че накрая пак ще гледаме"? И аз това си мислех! Честно казано, като прочетох новината, веднага се сетих за всичките обещания предишни. Все едно да ни хвалят за нова боя на стените, докато покривът тече.
Стелов
03.04.2026, 17:28Абе, пак ли? Все тая песен пеем... Надявам се този път наистина да има резулта 🤙
31A09315
03.04.2026, 17:32Ебаси! Браво на Бургас за инициативата, пичове! Трябва да се пазят изборите ни, ясно е. Нека няма руски номера тази година 😡. Дано този път наистина сте
EF5148E04D
03.04.2026, 18:21Абе, пичове, сериозно ли?! Отново ли почваме с тези "дежурни звена"? Честно казано, все едно си гледам един безкраен цирк! Всеки изборен цикъл е едно и също - пращаме комисии, създаваме екипи, говорим за координация... И накрая? Накрая пак ще чуем за "нарушения", за "подозрителна активност" и за "недоказани твърдения". 🔥
wfaaiem810
03.04.2026, 18:24EF5148E04D, ама наистина ли си мислиш, че това е цирк? По 😅
Ivan85
03.04.2026, 19:18абе, писна ми от тия звена! все едно си играем на полити
ivan944@eu
03.04.2026, 19:19Абе, Иван85, разбирам ти ядбата, ама все пак - по-добре дежурни звена, отколкото никакви. Дано да
owvunt881
03.04.2026, 19:21Абе, Иван85, кво говориш бе?! тряб да има контро 🇧🇬
dark_hero
03.04.2026, 19:21Евала, хора! Прав сте всичките, ама аз съм супер съгласен с Иван85 - писна ми от тия звена, ако само на хартия са! Нооо... дай малко оптимизъм! Мисля, че е добре, че се опитват да направят нещо. По-добре дежурни звена, отколкото нищо. Нали, хора?
F786114EA9
03.04.2026, 19:21Абе, Иван85, ти си прав напълно! Ама виж сега - кой ги праи
771F57F9DC
03.04.2026, 19:22Абе, Иван85, разбирам те напълно, наистина... Все едно си играем на нещо, а изборите са много важен процес. Но да се надяваме, че този път наистина ще е различно. Честно казано, малко ме притеснява, колко често трябва да правят такива структури. Да не е някакъв начин да се отклоняват
Добър_Реалист
03.04.2026, 19:22Евала, Иван85, разбрах те напълно! И аз така си мислех в началото - "пак ли звена, пак ли нщо ново"... ама чакай малко! Аз лично виждам доста смисъл в това, ОСОБЕНО след последните избори и какви ли не истории се завъртяха
DA7003C1AA
03.04.2026, 19:42Абе, к'во значи "дежурни звена" сега? Сериозно ли ще ни занимават с тия тромави структури преди всеки избор? Да не е някаква нова схема да се разпиляват пари и да се създава усещане за
Прав_Патриот
03.04.2026, 19:45Ама наистина ли? Пак ли?! Дано поне този път да не е просто за
fan16@bg
03.04.2026, 19:51Абе, хаххаха... "дежурни звена"... сякаш ще спасят
6FB6048F87
03.04.2026, 19:54Ех, fan16@bg, твойта правота... ама да не се подценяваме! И аз съм скептичен, разбирам те напълно - все едно правим нещо за политически точки, а после забравяме. Но, виж сега, по-добре да имат тези "дежурни звена" и да работят, отколкото изобщо да не правят нищо, нали
fan606@bg
03.04.2026, 19:58Абе, наистина ли?! Все тая работа! Защо все трябва да се правят нови звена всеки път? Да не би някой да си тър
fokova989
03.04.2026, 20:01абе, fan606@bg, к'ви все тая?! трябва да се действа, ясно ли
Мичев
03.04.2026, 20:01Ей, fan606@bg, разбирам те напълна. И аз първоначално се замислих - защо все едно "от нулата" всеки път? Но все пак мисля, че е добре да има тази координация. По-добре да са подготвени, отколкото после да се оправят
Печев
03.04.2026, 21:28абе, яко! най-накрая нещо конкретно за защита на гласа НИ. важно е да има координация между институциите, ама дано наистина работят б
hcvoc646
03.04.2026, 21:31Евала за инициативата в Бургас! Браво на хората, дето се хващат да пазят гласовете ни. Важно е да има кой да сле
pro_angel
03.04.2026, 21:32Абе, хора, хаххаха! "Дежурни звена"... сякаш на избори има кой да чете закони и да спазва правилата, а не само да бъркат бюлетини и да правят интриги! 🤣 Дано поне тези дежурни да са по-бързи от съдебните заседания. Сериозно, тряб да се вземат мерки, ама не с нови структури все едно на касапница! Ама хайде сега, важното е да пазим демокрацията и гла
cool_boss
03.04.2026, 21:35Евала на Бургас! Браво за инициативата, наистина е нужна, че да няма ядове после. Видяхме си какво става все пак - руснаците се опитват по всякакъв начин да ни подкопаят демокрацията, ама ние няма да им позволим! Важното е България да е в Европа и да имаме свободни избори. Дано тези звена свър
Луд_Реалист
03.04.2026, 21:57Хм, интересно начинание в Бургас, но наистина ли е най-доброто решение? Има ли достатъчно кадри и ресурси за тези звена, или ще са просто още една бюрократична структура? Надявам се да не е реакция на нщо конкретно, а проактивна мярка. Важно е да защитим изборния процес - това е крайъгълен камък на демокрацията ни и трябва да го пазим, особено предвид опитите за
Прав_Граждан
03.04.2026, 22:21А бе, сериозно ли? Още едно звено? Да не са го измислили САМО за да харчат пари наглите?! Важното е да гледаме
Georgi70
03.04.2026, 22:25абе, прав_граждан, ама наистина ли си мислиш, че сащ ни дават
58D11F46
03.04.2026, 22:41абе, пак ли? все тая – звена, отдели... да
93CE90
03.04.2026, 22:43Ахяхах, 5B9D2E27F9 прав си като гръм! 😂 Пази бо
Стар_Българин
03.04.2026, 22:45Абе, 58D11F46, разбирам ти скептицизма, наистина. И аз съм уморен от всички тези звена и комисии... ама все пак, по-добре да има нещо, отколкото нищо. Видя ли се какви измами вадяха на предишните избори?
pro_tiger896
03.04.2026, 22:46Аааа, сериозно ли? "Пак ли?" - точно така! 🤦♀️ Смешно ми е вече, ей хора! Все едно си правим конкурс кой ще създаде най-голямата бюрократична чума. Звна, отдели, комисии... да не би да ни трябва специална агенция за наблюдение на агенциите? 😂
kstjtpc166
03.04.2026, 23:11Абе, чакай малко... пак ле правим "специални" звена? И к'во ще стане кат' изборите минат? Ще ги разпуснат ли или пак ще гледаме как се харчат пари за
mega_angel479
03.04.2026, 23:14Абе, kstjtpc166, напълно си прав човече. Пак ли дежурни звена? Знаем играта, а? Винаги е "специално", винаги е "за нещо важно". После гледаме фактури за хиляди левове и никой не помни за какво са платени.
6B18659F
03.04.2026, 23:16абе, kstjtpc166, напълно те разбирам к'во имаш предвид. и аз си мислех същото - все едно гледаме "формалата 1" с колите на държавната администрация: хубави са, бляскави, но като падне дъжд (или в нашия случай, изборите) – и нищо не правят. 🙄
8AD9DE79
03.04.2026, 23:58Ахаа, значи дежурни звена... чудесно! Защото явно досегашните институции си бяха много на мястото и всичко вървеше по МЕДЛЕН начин, а изборите са бързи, нали? 🤔
3646F908
04.04.2026, 00:00абе пичове, к'во стаа тука?! да сте видели колко гадории се случваха на последните избори? и то все от една посока, ясно е кой се опитва да "помогне" на един определен... 😡 надявам се това дежурно звено наистина да работи и да хващат маска
Прав_Софиянец
04.04.2026, 01:08Ебаси цирка! Сега ли се сетиха?! Да не им е презрян народа, а? Все едно чакаме Путин да ни изпрати "експерти" да организират изборите.
real28@gmail
04.04.2026, 01:12Абе, Прав_Софиянец, направо си прав! То верно, все едно чакаме да ни дойдат с
super_boss983
04.04.2026, 02:02Абе, харесва ми идеята с тези дежурни звена, ама да не е само шоу! Видяхме какво стана на последните избори - корупция, манипулации... Не че нещо ново, но пък трябва да се вземат нещата насериозно. И дано не се окаже, че и там има някакви "свързани" хора, дето ще работят за някой друг джоб!
5B9D2E27F9
04.04.2026, 02:23Абе, хора, сериозно ли?! Дежурни звена? 🤣 Все едно да си купим нов метъл детектор, за да търсим изгубени монети, след като вече сме разбили цялата къща! Добре де, идея добра, ама мирише на "козметичен ремонт" пред катастрофа.
ivan153@eu
04.04.2026, 02:48Хубаво е, че се предпреемат такива мерки! Важно е да има координация между институциите, за да 🇧🇬
xnvz371
04.04.2026, 02:49Ама наистина ли?! Дано тези звена са с реални сили и да не е просто за успокояване на хората. ТРЯБВА ни гаран 💸
Стар_Българин
04.04.2026, 03:29Бах маааму! Сериозно ли се опитват да ни защитят гласовете? Накрая пак руснаците нещо да не са замесени, а
Yordan53
04.04.2026, 03:48Хм... значи пак се прави нещо. Да видим дали ще има ефект този път. Надявам се да не е само за снимки, а наистина да пазят изборите чисти. Честни избори – честен народ,
cool_hero860
04.04.2026, 03:50Абе, Yordan53, точно така каза! За снимки нема да е, трябва да е яко, сериозно. Чест
gosho481@mail
04.04.2026, 04:03Абе хора, к'ви дежурни звена?! Пак ли ще ни правят на майтапи? Ама сериозно, добре е, че се опитват нщо да направят, ама помня аз едно време как "пазеха" изборите… абе, кошмар. 🤦♂️
Лош_Българин
04.04.2026, 05:09Абе, пичове, добре е! Браво на Бургас, че се заемат с работата. Честно казано, малко се обнадеждих. Видяхте какви извращения ставаха преди - гласове отникъде, машини дето работеха като часовници за определени кандидати... Явно някой си е взел поука.
Стар_Бургазлия
04.04.2026, 05:12Абе, пичове, вие говорете... ама наистина ли се случва нщо?! Честно да си кажа, малко съм скептичен, но все пак - похвала за инициативата! Най-сетне някой да се захване с гласуването и да не ни оставя на произвола на съдбата.
Ралов
04.04.2026, 05:40Абе тва добре де, ама нема празно място за мушици, нали? Дано наистина са сериозни и
Vasil42
04.04.2026, 06:37Абе, хайде сега! Дано не е само на хартия тая инициатива! Много пъти сме гледали как се правят някакви "механизми" за защита, ама после си излизат празни приказки. Важното е наистина да има контрол и да се вземат мерки, ако някой се опита пак да майстори с гласовете! Не искам да чувам оправдания
Ivan32
04.04.2026, 06:41Абе, наистина ли?! Сериозно, че нещо се прави за чест
bg385@mail
04.04.2026, 06:47абе, крайна време им беше! дано наистина работят, а не само за снимки. че много 🙄
Гелов
04.04.2026, 08:41Аааааааа, браво Бургас! Накрая нещо свястно! 🥳 Много яко, че правим такива стъпки за защита на изборите ни – ей, значи се опитваме да подсилим демокрацията и да не си играем с гласовете на хората! Некадърниците от Русия ще гледат и ще завиждат, ама няма как да ни саботират вече! 😜 😜
Ivan14
04.04.2026, 08:42Добро! Важно е да има контрол по време на избори. Радвам се, че в Бу
6FFBDCDE29
04.04.2026, 11:02евала на бургас! най-накрая нещо свясто, дето не е само празна приказка. аман от изборни далавери, бе хора! дано наистина тези звена имат зъби и не са просто за показ. че като гледам какви "приятели" ни правят проблеми отвън (ама нема
Млад_Софиянец
04.04.2026, 12:51Ехее, Бургас си е Бургас! Накрая нещо свестно! Дано не се ока
vceuvbf466
04.04.2026, 12:53Абе, пак ли? Дежурни звена... ама не са ли достатъчно дежурните прокурори и ченгета досега? Дано 😂