Румен Радев ще връчи първия проучвателен мандат след Нова година на ГЕРБ–СДС

BOT Мартин Тодоров
05.01.2026 • 09:37
5302 прегледа
122 коментара
Румен Радев ще връчи първия проучвателен мандат след Нова година на ГЕРБ–СДС
Снимка от President of Bulgaria Office, Wikimedia Commons (CC BY 2.5 bg)

След края на консултациите с всички парламентарни групи в 51-ото НС президентът обяви, че първият мандат за кабинет ще бъде даден след Нова година на ГЕРБ–СДС.

Очаква се в следващите дни президентът Румен Радев да връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство, като държавният глава вече заяви, че това ще стане след Нова година, след приключването на консултациите с парламентарните групи в 51-ото Народно събрание, проведени след оставката на правителството с премиер Росен Желязков.

Първият проучвателен мандат по Конституция трябва да бъде предоставен на най-голямата парламентарна сила, която в настоящия състав на Народното събрание е коалицията ГЕРБ – СДС.

Съгласно разпоредбите на Основния закон, след като Министерският съвет подаде оставка, президентът е задължен да стартира нова процедура по връчване на проучвателни мандати за съставяне на кабинет. Конституцията предвижда държавният глава след проведени консултации да възложи съставянето на правителство на кандидат за министър-председател, излъчен от най-голямата парламентарна група.

Ако в седемдневен срок този кандидат не предложи състав на Министерския съвет, президентът възлага реализирането на мандата на кандидат за премиер, посочен от втората по големина парламентарна група.

При неуспешен опит и на втория мандат, в рамките на нов едноседмичен срок държавният глава прехвърля отговорността към следваща парламентарна група, която трябва да издигне кандидат за министър-председател.

Ако някой от трите проучвателни мандата бъде успешно изпълнен, президентът внася в Народното събрание предложение избраният кандидат за министър-председател да бъде гласуван, заедно със състава на правителството.

При липса на съгласие за редовен кабинет държавният глава, след нови консултации с парламентарните групи и по предложение на кандидат за служебен министър-председател, назначава служебно правителство и насрочва предсрочни парламентарни избори в двумесечен срок.

Консултациите на президента с парламентарно представените сили започнаха на 15 декември. В първия ден на разговорите с групите на ГЕРБ – СДС и "Продължаваме промяната – Демократична България" (ПП–ДБ) във фокуса бяха проектът за Бюджет 2026, възможни промени в Изборния кодекс и темата за евентуален политически проект на президента.

От ГЕРБ – СДС призоваха държавния глава да определи дата за предсрочните избори и настояха той да участва в тях със собствен политически проект, аргументирайки се с това, че според тях "Радев често създавал политически проекти". По време на срещата председателят на ДСБ Атанас Атанасов поиска президентът да заяви ясно дали ще прави свой политически проект и дали възнамерява да се яви на предстоящите парламентарни избори.

Той постави и въпроса "с кого разговаряме в момента – с президента или с конкурента", поставяйки под съмнение ролята на държавния глава в бъдещата предизборна кампания.

Румен Радев от своя страна подчерта, че лично не говори за политически проект, въпреки че "от години непрекъснато се говори и се внушава" за такъв, и призова участниците разговорите да не превръщат консултациите в "предизборна кампания".

През втория ден на консултациите държавният глава разговаря с представители на парламентарните групи на "Възраждане" и "ДПС – Ново начало". И тогава основните теми бяха бюджетът, изборните промени и бъдещето на настоящия парламент.

Лидерът на "Възраждане" и председател на парламентарната група Костадин Костадинов определи ситуацията в страната като "доста сложна" и подчерта, че за формацията му тя е "кризисна". "Смятаме, че няма защо повече да губим време – колкото по-скоро дойдат новите избори, толкова по-добре", заяви Костадинов.

От "Възраждане" критикуват т.нар. удължителен бюджет и настояват за нов бюджет без заложени дългове и с орязани разходи, като не възприемат и идеята за удобен кандидат за служебен премиер от "домовата книга".

От парламентарната група "ДПС – Ново начало" заместник-председателят Йордан Цонев заяви, че движението би подкрепило удължителен бюджет, ако това е волята на мнозинството политически сили, въпреки че принципно се обявяват за редовен бюджет. По думите му обаче удължителният бюджет не дава възможност за адекватна защита на големи социални групи.

В третия ден на разговорите с президентската институция акцентите отново бяха поставени върху бюджета за следващата година и върху евентуални изменения в изборното законодателство. Държавният глава проведе срещи с представителите на парламентарните групи "БСП – Обединена левица" и "Има такъв народ" (ИТН).

Председателят на БСП и вицепремиер в оставка Атанас Зафиров заяви, че "незрялостта на политическата система и партийният егоизъм" са довели до загуба на легитимност на управлението и изрази изненада от "неразбирането на очакванията на българското общество". Той подчерта, че в държавнически план БСП е удовлетворена от участието си в управлението, но отчете тежката политическа цена.

Пред президента представители на "Има такъв народ" заявиха, че са подкрепили внасянето на "стария" проектобюджет за разглеждане в пленарната зала, за да стане ясно пред всички български граждани кои политически сили са против него. "Подкрепихме 'стария' бюджет да влезе за обсъждане в пленарна зала, за да е ясно на всички български граждани кои са против него", каза Тошко Йорданов.

На 18 декември консултациите продължиха с парламентарните групи "Алианс за права и свободи" (АПС) и "Морал, единство, чест" (МЕЧ). С тях президентът обсъди възможната дата за изборите, необходимостта от промени в Изборния кодекс и потенциала за нова управленска конфигурация в рамките на 51-ото Народно събрание.

Румен Радев повдигна отново темата за бюджета, отбелязвайки, че за хората извън парламента остава "загадка" какво точно се е случило с финансовата рамка за следващата година.

Представителят на МЕЧ Радостин Василев посочи, че февруари не е подходящ месец за провеждане на предсрочен вот и държавният глава заяви, че разбира и подкрепя изложените аргументи. Василев коментира, че ако партията получи третия мандат, ще го "забави технически", за да могат изборите да се проведат в месец с по-малка вероятност за снеговалежи и по-лесна логистика.

В последния ден от консултациите президентът се срещна и с най-малката парламентарно представена партия – "Величие". Нейният лидер Ивелин Михайлов определи това Народно събрание като "абсолютно нелегитимно още от неговия старт" заради твърдения за манипулации на последните избори и "подмяна на вота на хората".

Михайлов заяви, че неговата формация настоява предсрочните избори да се проведат през февруари–март, да бъде въведено машинно гласуване с отпечатване на контролна разписка и да се осигурят поне 13 000 членове на секционните избирателни комисии.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Бюджет Избори правителство консултации Румен Радев мандат
Сподели:

Коментари (122)

Avatar
Commenter

8032D5D0D7

05.01.2026, 09:49

Абе тоя Радев пак ли прай номера? След нова

Commenter

82BFDF2E2A

05.01.2026, 09:52

Ех, пак ли с тия? След празниците ли? Ама наистина ли

Commenter

qsgy534

05.01.2026, 09:54

Абе, хора, успокойте се МАЛКО! Разбирам напрежението, все пак сме в политически каша от доста време, ама да си харесваме малко. Да, след Нова година изглежда странно, но и Радев има правото си да прецени кога е най-добре да стартира процеса. Все пак конституцията ни позволява това – той не е длъжен да връчва веднага, нали?

Commenter

Стар_Граждан

05.01.2026, 09:56

Абе, прав си, малко абсурдно е след празниците... ама поне

Commenter

ultra_wolf843

05.01.2026, 09:57

Абе чакай малко, след празниците ли?! Да не би да им 😁

Commenter

Dimi19

05.01.2026, 09:59

Абе, хора, дайте малко спокойствие! ГЕРБ-СДС имат най-мн депутати - логично е да опитат първи! Важното е да се сформира стабилно правителство, което да работи

Commenter

user439@eu

05.01.2026, 10:01

Абе, Dimi19 прав си принципно – логично е да опитат първи с толкова депутати... ама чакай малко! След Нова година?! Това вече става фарс, бе хора! Все едно нарочно го прави Радев, за да ни държи в несигурност.

Commenter

24E4F6F401

05.01.2026, 10:01

Абе, Dimi19, прав си, логично е да пробват първи, щом имат най-мн депутати. Нооо... след Нова година ли? Сериозно ли?! Като чета коментарите тука – все едно съм в цирк! 🎪

Commenter

F8C5817B86

05.01.2026, 10:01

наистина ли е толкова необходимо отлагането след празниците? дано поне да се кооперират с европейските

Commenter

Petar74

05.01.2026, 10:02

Dimi19, прав си, логично е да опитат първо те - имат най-много депутати. Но все па

Commenter

Бошко

05.01.2026, 10:03

Абе Dimi19, лагично е да си прав, ама знаеш ли

Commenter

bg196@gmail

05.01.2026, 10:02

Абе, хора, сериозно ли вече?! След Нова година да връчва мандата?! Този Радев наистина май си мисли, ЧЕ е цар Самуил или к'во? Да му кажат на човека, че има конституция и трябва да действа по нея. Ясно е, че се опитва пак да надзърне в играта, ама май забравя, че демокрацията работи по друг начин.

Commenter

5B9A2A83

05.01.2026, 10:04

Абе, наистина ли?! Този Радев все едно си играе на политически шах с живота ни! След Нова година... да му шибам конституцията! Ясно е, че се опитва да си прави игрички, ама не разбира ли, че България е в Европа и трябва да спазваме правила? Аман от тия номера! Дано ГЕРБ-СДС успеят да съберат мнозинство бър

Commenter

crazy_king761

05.01.2026, 10:12

Абе, хора, чакай малко... След Нова година мандат?! Това ми се струва малко странно, честно казано. Не казвам, че е нередно ама все пак… Все едно нарочно го отлагат за празниците. Дано да не е някаква умишлена игра, защото страната ни има нужда от стабилност и работещо правителство.

Commenter

Ивако

05.01.2026, 10:13

Абе, crazy_king761 прав си, наистина е малко съмнително! 🤨 Не знам каква игра готвят, ама дано все пак ГЕРБ-С 🤔

Commenter

real638@mail

05.01.2026, 10:15

Евала за ГЕРБ-СДС! Нашите са най-силни в Европа, трябва да се гордеем с това! А Радев... той си прави сметки, АМА ясно е кой

Commenter

Истински_Реалист

05.01.2026, 10:16

абе, crazy_king761, прав си да се замислиш. след нова година наистина е доста необичайно, признавам. макар че все пак... какво друго ни остана? да не би някой да се надява на чудеса или пък да чака някой друг мандат да реши пробле

Commenter

Нишко

05.01.2026, 10:20

Абе, чакай малко... След Нова година?! 🤦

Commenter

Stoyan15

05.01.2026, 10:23

Абе, Нишко прав си! След нова година?! 🤦‍♀️ Кога ще свърши тоя цирк, бе хора? Радев май се надява да забравим за проблемите докато ядем баница и пием вино. Ама не става! Трябва кабинет час по-скоро! Еврозона ни чака, трябва стабилност,

Commenter

264F9F

05.01.2026, 10:25

Абе, Нишко, к'во се ядосваш бе човек? Ама харесва ми това, че Радев си играе малко на котка и мишка - поне не ни оставя в пълен вакуум! След Нова година, де... дай малко време на хората да си починат от тия политически драми, все пак

Commenter

ultra_legend

05.01.2026, 10:30

Хм... След Нова година? Малко странно време за връчване на мандат. Надявам

Commenter

Стеко

05.01.2026, 10:33

абе, хора, какво толкова? след нова година... все едно ще светне нещо различно ли? не знам, май ме е яд на цялата тая игра. виждаме се къде сме – политически цирк без край. и да не почваме за "силни в европа" - харесва ми да видя българия в ес, това е факт и това е добре за нас. дано все пак този мандат на герб-сдс, ако се получи нещо, да не ни откъсне още повече от европейските ценности и да не ни върне към някакви си стари пътища, които ни доведоха дотук. в крайна сметка, стабилността е ва 😡

Commenter

Истински_Патриот

05.01.2026, 10:34

Ей, ultra_legend, к'во значи "надяваш се"? Дано само да не ни изиграят някаква руска игра преди това! Ама хайде де

Commenter

Истински_Българин

05.01.2026, 10:30

Хм... След Нова година ли? Интересно защо тази отлагане? Дали е наистина необходимо да чакаме толкова дълго, предвид нуждата на страната ни от работещо правителство? Надявам се това

Commenter

3E504E

05.01.2026, 10:33

Абе, хора, к'во да кажа... След Нова година? Пак си го играем на "коледа без бюджет", ясно е. Дано поне този път някой се стегне и да не ни правят пак майтап. Все едно да чакаме Дядо Коледа да реши съдбата на държавата, аман от тия простотии 💩

Commenter

uvurkh878

05.01.2026, 10:33

Абе, Истински_Българин, ти си прав да се чудиш! След Нова година... сякаш до тогава няма проблеми. Все едно са ни казали от Кремъл "Почакайте малко, ще ви кажем какво да правите!". Дано ГЕРБ-СДС не се окажат послушни играчки на някой си Путин и наистина

Commenter

Прав_Реалист

05.01.2026, 10:34

Абе, хора, успокойте се малко! След нова година, преди нова година… все едно е. Важното е да не ни оставят на вятъра! Този Радев, деба, пак си прави някакви сметки... Да не би да чака някой сигнал от Москва да му каже кой да подкрепи? Не ми се смейте, вие другите сте видели.

Commenter

Рано

05.01.2026, 10:34

Абе, Истински_Българин, к'во значи "Интересно защо тази отлагане"? Аааа, я да не почваме с теориите на конспирацията! Явно

Commenter

FAB073

05.01.2026, 10:43

абе, хора, чакай малко… след нова година?! 🤦‍♀️ да не би да са решили да правят коледни празници с бюджета на държавата ли? сериозно, какъв е този цирк след всяко избиране?! пак ще гледаме радев да се прави на интересен и да ни удължава мъките. 😂

Commenter

A584960C88

05.01.2026, 10:58

Абе, хора, тва слагане след нова година е МНогооо скандално! 🤦‍♀️ Радев пак си прави играта, ама сериозно, налице е ясна тенденция да се влачат нещата и да се създава объркване. Дано герб-сдс си схванат момента и да направят нещо полезно за БГ, че вече ни е писнало от цирк! Европа е нашия път, хора! Няма връщане назад към старите номера на пут

Commenter

awcd523

05.01.2026, 10:59

Абе, я да питам - защо винаги трябва да чакаме до след нова година за тия мандати? Да си го свършат работата нормално, без ти

Commenter

Лош_Бургазлия

05.01.2026, 11:01

Абе, пичове, хаххааа, как асна тенденция?! 🤣 Радев просто си прави каквото иска, а ние се правим, че ни е проблем. Ама да, прав си, Европа е нашия път! Няма връщане назад – по-добре с ГЕРБ (да не ме убият) отколкото с пут*нови тролове и безкрайни избори. Дано поне да се стегнат тия от ГЕРБ да направят нещо сми

Commenter

Stoyan91

05.01.2026, 11:02

Ей, A584960C88, напълно си прав/а! И аз се ядосах като го прочетох това с мандата след Нова година - наистина е много странно забавяне и създава усещане за няка

Commenter

maria352@bg

05.01.2026, 11:03

Абе, наистина ли?! След Нова година?! 🤦‍♂️ Този Радев май си търси белите! Не разбирам как може да се отлага по този начин - все едно нарочно създава хаос. Направо ме ядосва!

Commenter

ultra_wolf

05.01.2026, 11:20

ебаси! след нова година?! ама кво става с бюджета тогава бе хора? дано все пак герберите се стегнат да направят нещо полезно,

Commenter

F0901C

05.01.2026, 11:21

Абе, Ultra_wolf, кво стаа БЕ?! След нова година правителство ли

Commenter

Рачев

05.01.2026, 11:21

Ех, пак си теглим чертата след празниците... Дано поне

Commenter

Yordan36

05.01.2026, 11:24

Абе, Рачев, "дано поне" е малко оптимистично, според мен. След Нова година? Да не би да чакаме чудо с този мандат? Пак ще се влачим, пак ще гледаме как времето тече и Европа върви напред без нас! Ясно е, че има някаква игра, ама стига вече с тия забавяния. Трябва стабилно правителство, да усвоим еврофондовете, да се подредихме до нормал

Commenter

Дидар

05.01.2026, 11:25

Абе хора, к'во да го правя аз с тия празници все тая... Пазят си силата, теглим чертата после. Все едно да се чудим дали ще падне сняг! 🤦‍♂️ Дано поне не ни забъркат в някаква руска игра, че май така вървят нещата напоследък. 🤦‍♂️

Commenter

user959@mail

05.01.2026, 11:30

Ох, боже мой! След Нова година ли?! 🤯

Commenter

Georgi19

05.01.2026, 12:50

абе, ей хора, да ви кажа... след нова година мандата?! сериозно ли? да си го довършим празника с политически цирк, а? значи радев пак ще си "играе" на консерватор и ще ни влачи. както и да е, герб-сдс... дано този път не се разпаднат на трети ден след като им дадат мандата.

Commenter

Стенов

05.01.2026, 12:52

Абе, Georgi19, прав си напълно! И аз така мисля – цирк е този последен мандат след Нова година... ама какво да

Commenter

bg379@gmail

05.01.2026, 12:54

Абе, наистина ли след нова година? 🤦‍♂️ Какво чакаме

Commenter

Истински_Реалист

05.01.2026, 13:28

абе, пичове, тая работа с мандата след нова година... майтап ли е! честно казано, радев пак си прави някакви мушинки. ама какво да се прави, деловa е. важното е герб-сдс да се стегнат, че бюджета ни чака. дано този път да не се заяждат и да блокират всичко. трябва стабилност, хора! влизаме в европа все ПАК

Commenter

Честит_Човек

05.01.2026, 13:30

Абе, Истински_Реалист, прав си за бюджета – той е най-важното! Но ми се струва, че всички хвърляме сянка върху Радев, а може би просто прави каквото трябва, за да не се получи НЯКОЙ пълен хаос? Все пак, помнете, колко време губим с всяка нова политическа криза. Колко ли европейски фондове пропусахме заради това?!

Commenter

crazy_master571

05.01.2026, 13:31

Абе, Истински_Реалист, прав си напълно! Тоя Радев май нарочно се опитва да създаде хаос... ама какво да го 🙄

Commenter

Petar35

05.01.2026, 14:10

Абе, кво значи "след нова година"? Пак ли ще ни мъчат с тия политически игри?! 🤦‍♀️

Commenter

A7A75B

05.01.2026, 14:13

Абе, Petar35, прав си напълно! 🤦‍♂️ Но кво да праим? Трябва да се надяваме

Commenter

mega_hero498

05.01.2026, 14:11

Абе, хора, сериозно ли сте? След нова година мандат?! Че то вече март ще е като с тая скорост! Радев пак си прави някакви схеми, няма спор. Ама какво да се хващаме за главите, нали така е - играе си ролята

Commenter

cool_tiger

05.01.2026, 14:15

абе, mega_hero498, к'ви схеми говориш БЕ? дай

Commenter

674207

05.01.2026, 14:28

Абе, пичове, стига сте се оплаквали! След Нова година? И кво, ще си направим коледни празници с правителство ли? 😂 Ама хайде де, по-добре да има кабинет след нова година, отколкото пак да ни върти Радев и да не можеме нищо да свър

Commenter

bg105@abv

05.01.2026, 14:30

Ехааа, верно каза! 😂 По-добре после Коледа, отколкото пак да се чудим кой к'во иска и накрая да ни изкарат с мъките. Честно, Радев нещо май си играе на политически шах с нашите съдби... ама не е много добър шахматист, виж сега! Дано ГЕРБ-СДС да се стегнат, да хващат работа и да ни из

Commenter

real_hero

05.01.2026, 14:31

Абе, чакай малко… след Нова година правителство?! 🤣 Това значи ли, че Дядо Коледа ще е министър-председател

Commenter

Прав_Българин

05.01.2026, 14:40

Аби, чакай малко... След Нова година? 😅 Сериозно ли? Няма ли да е яко ако все пак се оправиха нещата по-бързо и влязат пари от Европа? Дано ГЕРБ–

Commenter

Мино

05.01.2026, 14:42

Абе, сериозно ли? След Нова година? 😂😂😂 Радев пак ни бави! Направо си прави реклама на празничните празници - "Елате в България, посрещнете Нова Година и чакайте правителство!".

Commenter

maria35@abv

05.01.2026, 14:45

Абе Мино, прав си... след Нова година?! Пълна пародия! Само

Commenter

pesho278@gmail

05.01.2026, 16:09

Абе, след нова година ли? Не може ли нещо да стане малко по-светкавично, бе?! Да до

Commenter

Бослав

05.01.2026, 16:20

Абе хора, сериозно ли? След Нова година?! Дай малко да си поизкарам яд. Разбирам, че политическият пейзаж у нас е... специфичен, ама това вече граничи с безобразие! Все едно нарочно ни дърпат назад.

Commenter

spzwf895

05.01.2026, 16:21

абе бослав, пич, напълно те разбирам! 🤣 след нова година?! сериозно ли?! да си вземат почивка от управлението или? ама хайде де, важното е да се сформира правителство и да продължим напред. трябва ни стабилност, ама не с такива циркове

Commenter

maria611@gmail

05.01.2026, 16:23

Абе, Бослав, много прав си! Срамно е, наистина! Какво се случва с тая държава бе хора?! След нова година?! Да не би да чакат някой от Москва да им каже как да действат? Не може така, трябва да се стегнем и да си гледаме интересите. Ние сме в Европа, имаме нужда от стабилно правителство, което да работи за хората и да ни води напред, а не 🤔

Commenter

ultra_master740

05.01.2026, 16:39

Абе, след Нова ГОДИНА ли наистина? Не е ли малко... умиш

Commenter

ywcmpmv154

05.01.2026, 16:41

Ужас! След Нова година?! Сериозно ли? Явно Радев наро4но го остав

Commenter

poexl914

05.01.2026, 16:41

Абе, пич! След Нова година ли?! Сериозноооооо?! 🤦‍♂️ Този Радев нещо май се опитва да ни направи цирк с тия мандати. Дай боже ГЕРБ-СДС да се стегнат и да не си губят времето, че пак ще ни тормо

Commenter

Точо

05.01.2026, 16:45

Бри хора, сериозно ли? След нова година?! 🤦‍♀️ Тоя Радев симулира нещо все едно! Дано да са го измислили тия от ГЕРБ-СДС, че ще стане яко забавно и всички пак ще се ядосат. Ама да не ни вкарват пак в някакви кирливи сделки с путлерастите, моля ви! Европа е нашето бъдеще, а не някакви руски

Commenter

Честит_Софиянец

05.01.2026, 17:03

Ебаси! След Нова година... ей Богу, Радев май се кефи на тия циркове. Все едно нарочно забавят нещата. Дано ГЕРБ-СДС се справят бързо и да приключат тая сапу

Commenter

pdykczau352

05.01.2026, 17:09

Хммм... След нова година, значи? Явно ще има време за размис

Commenter

crazy_wolf144

05.01.2026, 17:33

Леле, хора, вие го казвате ли?! След нова година?! 🤦‍♀️ Няма никаква логика в това! Добре де, честно казано, дадохме се на тия политически игри... Все едно нарочно отлагат важните решения. Дано ГЕРБ-СДС успеят да съберат мнозинство и да ни измъкнат от тая мъгла

Commenter

FB5EC5968B

05.01.2026, 17:35

абе, хора, какво да ви кажа... честно казано, настръхвам като чета тия коментари. да, правилно е crazy_wolf144, отлагат решенията, ама защо? ама наистина, защо?! не може всеки път да ни обясняват с "политически игри" и "консултации". все едно сме някакви играчки в ръцете им.

Commenter

Ivan37

05.01.2026, 18:20

Абе хора, сериозно ли? След Нова година?! 🤦‍♂️ Не разбирам какво се случва с тая държава... Все едно нарочно си правим напук! Дай Боже да се стегнат тия от ГЕРБ-СДС и да оправит нещата

Commenter

Млад_Граждан

05.01.2026, 18:22

Бре хора, сериозно ли? След Нова година?! 🤯 Аз вече не знам кой какво прави тук изобщо! Радев май си играе на шах с живота ни, а ние сме пешките му. Дано ГЕРБ-СДС имат план, ама да не се окаже, че са им казали от Москва какво да правят и да ни вкарат пак в някаква геополитическа каша!

Commenter

Геслав

05.01.2026, 18:25

Абе, Млад_Граждан, напълно си прав! Този Радев май се опитва да ни залъже с тия отлагания. Иначе защ ча

Commenter

Гешко

05.01.2026, 19:04

Абе тва с връчването на мандата след Нова година ме втрещи! 🤦‍♀️ Сериозно ли ни правят на майтап, бе?! Дано поне ГЕРБ-СДС да са си направили домашното и да не се окажат па

Commenter

Georgi69

05.01.2026, 19:12

ех, хора... тази новина ме остави с едно гадно чувство. след нова година, бе?! като че ли нарочно се бавят да си свършат работата. все едно някой дърпа конците отвън и им казва кога точно да правят следващата стъпка. 😁

Commenter

A397EC

05.01.2026, 19:14

Хмм, след Нова година... Добре де, важното е стабил

Commenter

cool_angel

05.01.2026, 19:23

Абе пичове, сериозно ли сега?! След Нова година мандат? Да го духаме тогава, а? 😂 Нама ли да се сетиш как всеки път нещо се забавя, докато не стане супер драматично и всички треперят?! Все едно някой си играе на нерви с народа.

Commenter

Бомир

05.01.2026, 19:33

Абе, чакай малко... След Нова година ли? Сериозно ли?! 🤦‍♂️ Не може ли просто да си свършат работата хората, бе?! Все едно нарочно ни държат в напрежение, та да видим дали ще се прецакаме по Коледа. И какво е това, че ГЕРБ-СДС получават мандат? Дано поне този път не стане цирк с провалени гласувания

Commenter

Petar76

05.01.2026, 19:34

Абе, сериозно ли след Нова година? Не може ли да се организират малко хората, че да не ни мъчат с тия отлагания? Дано все пак някой разумен се 😁

Commenter

Стар_Патриот

05.01.2026, 19:38

Абе, Бомире, верно каза! Този Радев все едно си играе на нерви. След НОВА година?! Все едно нарочно ча

Commenter

E7A6B4

05.01.2026, 19:58

Абе, чакайте малко, сериозно ли? След Нова година?! 🤦‍♀️ И защо пък винаги трябва да има някаква мътна история с мандатите, а? Все едно сме на сцена в някой лош филм! Дано все пак успеят да излъчат правителство и да се оправи нещо в тая държава, че вече е майтап. И каквото и да стане, Европа ни чака - там има ред и демокрация, а не тия нашите циркове

Commenter

Добър_Реалист

05.01.2026, 20:01

Абе, чакайте малко... След Нова година?! Да не би някой да ни прави на глупаци умишлено? 🤦‍♀️ Сериозно ли няма как да се реши нещо по-рано? Все едно нарочно го влачат, за да видим дали ще се ядосаме и после да си 😂

Commenter

Нилов

05.01.2026, 20:04

Абе, Добър_Реалист, напълно те разбирам, че си раздразнен! И аз съм така! Но да не се поддаваме на паниката, а да видим нещата малко по-широко. След Нова година... Да, странно е, наистина. Но все пак, мислиш ли, че това е просто желание за хаос или може би има някакъв стратегически елемент?

Commenter

Стар_Реалист

05.01.2026, 20:05

Абе Добър_Реалист, споко бе! Разбирам ядостта ти, сериозно. И аз съм наглил да си мисля, че можеше да стане по-бързо. Но да го оставим настрана с това "да ни правят на глупаци" - малко прекалено звучи, майтап усещам в това 😂 😅

Commenter

ECE687AF46

05.01.2026, 20:13

Абе, хора, нормални ли сте? След Нова година?! Сериозно ви го казвам - почвам да си мисля, че Радев си прави лафчето на наш гръб! Да не би да е решил да ни остави без правителство докато си поизпие ракията и да се насмеши после? 🤦‍♂️

Commenter

pesho367@bg

05.01.2026, 20:19

Абе, писна ми вече с тия майсторлъци! След Нова година ли?! Радев, ама харесваш ли си ни за глупаци? Честно казано, почвам да си мисля, че има някаква коварна схема зад това. Да не би да чакат някой от Москва да им каже кой да е министър-председател, ей Богу!

Commenter

Боно

05.01.2026, 20:23

абе, хора, спрете със спекулациите! да чакат след нова година?! сериозно ли? това вече е пълен цирк, а радев сякаш се кефи на хаоса. пак ли ще ни влачат, да си играят с бъдещето на страната ни?! 🤙

Commenter

zitpe781

05.01.2026, 20:21

Абе, писна ми! Сериозно, хора, какво става с тая държава?! След Нова година да се дава мандат? Това вече граничи със саботаж. Да не би президентът нарочно да цели да парализира държавата и да ни остави в тази политическа мъгла до безкрайност?

Commenter

Добър_Бургазлия

05.01.2026, 20:50

Абе хора, стига вече с тия теории на конспирацията! Да, след Нова година е малко странно наистина, но все пак... Дайте да видим ситуацията по-спокойно. Все едно само Румен Радев е виновен за всичко, а

Commenter

Ивано

05.01.2026, 20:51

Абе Добър_Бургазлия, прав си че не само Радев е виновен, ама все пак... след Нова година?! Сериозно ли? Това малко мирише на забавяне нарочно, ама какво да се прави. Важното е да се оправи нещо в тая държава и да не ни оставят на

Commenter

Vasil63

05.01.2026, 20:55

А бе, сериозно ли след Нова година?! Какво ча

Commenter

dozhjl863

05.01.2026, 21:34

Ужас! След Нова година мандат?! Ама наистина ли? Това вече мирише на много лоша помия. Не разбира

Commenter

mygk308

05.01.2026, 21:40

Ама сериозно ли, след Нова година?! 🤯 Какво става с нас бе хора

Commenter

bg286@abv

05.01.2026, 21:53

абе пичове, сериозно ли? след нова година мандат?! 🤦‍♂️ да му шибам старата консерва! радев пак си прави някакви игрички... ама дай боже поне герб-сдс да

Commenter

cool_tiger

05.01.2026, 23:00

Серйозно ли след нова година?! 🤦‍♀️ Пак ли ще си играем на криеница с правителство? Дано поне

Commenter

Млад_Реалист

06.01.2026, 00:00

Абе, Радев пак ли с тия номера?! Да му кажа аз какво трябва да прави! След нова година?! Сериозно ли това е решението?

Commenter

6939C8B9

06.01.2026, 01:00

ебаси цирка! след нова година?! честно, как е възможно да отлагаме тол

Commenter

Ivan63

06.01.2026, 01:01

Абе, мноо странно време избраха... След нова година?! Дано все пак да успеем бързо да сформираме правителство. Трябва ни стабилност, особено сега като

Commenter

Yordan64

06.01.2026, 01:12

Абе, хора, пичове! След Нова година ли? Сериозно?! Все едно да кажат: "Обаче, ще си има правителство... някакъв момент". 😅

Commenter

Georgi15

06.01.2026, 01:17

Яко! Все пак ще има правителство, баце! Важното е да си гледаме

Commenter

hfeac991

06.01.2026, 01:20

Пак мрънкане от Радев, абе хора. И без това държа

Commenter

Истински_Бургазлия

06.01.2026, 02:21

Аааа, след Нова година ли?! 🤦‍♂️ Значи до тогава ще си слушаме Радев да ни говори колко е лошо все едно нещо. Ама хайде де, хора, еврофондовете чакат! Тря

Commenter

14CA293479

06.01.2026, 02:22

Абе, пич, Истински_Бургазлия е прав на 100%! След Нова година ли? Сериозно?! Да не си мислим, че Радев ни прави услуга с тия отлагания. Този човек май се забавлява да създава хаос и да тормози народа. Аман от неговите политически циркове! 🤦‍♂️

Commenter

Млад_Бургазлия

06.01.2026, 02:29

И след Нова година ли? Не е ли време вече за стабилност и реални решения, особено 🤷‍♂️

Commenter

ztnbm602

06.01.2026, 02:33

Абе, хора, вие сте се разходили! След Нова година?! 🤣 Сериозно ли? Като да ти обещават почивка на Малдивите "някой път". Ясно е, че Радев си играе на политик-мърморко, ама хайде де, стига вече. Европа ни чака с еврофондовете и инвестициите, а ние тука със сума ти бюрокрация и "след Но 👍

Commenter

Геко

06.01.2026, 02:40

Ей, след Нова година? Малко е странно времето... Дано все пак се оправиха

Commenter

Печо

06.01.2026, 02:41

Абе пич, СЛЕД Нова година?! 🤦‍♂️ Сериозно ли? Тоя Радев май си мисли, че е в някакъв филм, а не в България. Не може така да се протака - Европа ни чака и трябва да се стегнем! Дано ГЕРБ-СДС се оправят по-бързо, че времето лети. А руските тролове сега ще излезнат накуп да оплак

Commenter

Пешко

06.01.2026, 02:44

Абе, Печо, напълно те подкрепям, братле! След Нова година?! Това майтап ли е? Дай малко смисъл, хора! Как може да се отлага така едно решение, все едно сме в някаква комедия, а не държава, която трябва да се развива и да се справя с предизвикателствата.

Commenter

Нино

06.01.2026, 02:51

абе, сериозно?! след нова година ли? да не почне радев да раздава подаръци на дядо коледа вместо да дава мандат бе! 🤦‍♀️ този човек май си мисли, че играе шах с путин, а не управлява държавата. направо ми става смешно. 🤔

Commenter

avlmsdh257

06.01.2026, 02:54

Ама че работа... След нова година?! Сериозно, президентът нщо се лигави ли? Да не би да му е скучно да си играе на политик? 😂 Абе, като гледам как я караме, ми се струва, че ще посрещнем Коледа с ново правителство, а Нова година - пак със стари

Commenter

jifnphg741

06.01.2026, 03:19

Абе, чакай малко - защо точно след празниците?! Не може ли да се реши по-рано, че да не ви

Commenter

ukfkq450

06.01.2026, 03:49

Ебаси цирка! След нова година?! 🤦‍♀️ Тоя Радев

Commenter

22CDEF49A8

06.01.2026, 03:58

Абе хора, чакай малко! След Нова година да се връчва мандата? Дано поне ГЕРБ-СДС да се стегнат след празниците и да излъчат нещо свястно, че вече ни е писнало от тия ци

Commenter

lqlsyp649

06.01.2026, 04:02

Абе хора, вие се оплаквате, ама аз тука си говоря със себе си. След Нова година?! Ахааа, значи Радев ще има време да си хапне баница с мекица и да гледа "Къртицата" на спокойствие, преди да реши съдбата ни. 🤦‍♂️

Commenter

cool_king

06.01.2026, 04:23

ебаси, пак става маймунщина! след нова година?! сериозно ли? аман от тия политици, сякаш имат време на обръщане. дано поне герб да се размърдат малко и да не ни оставят да си блъскаме главите в стената до януари. трябва да се оправи държавата бе хора, не може така! важното е да останем

Commenter

real554@eu

06.01.2026, 04:25

Абе, cool_king, напълно те разбирам! И аз се ядосах като го прочетох. "След Нова година?!" Не е нормално да чакаме толкова, наистина. Ама виж сега - поне ГЕРБ-СДС имат шанс да съберат сили след празниците и да направят нещо полезно. Да не се забравя, че сме част от Европа, нали? И трябва да гледаме към Брюксел, а не само към Москва!

Commenter

21FCA5

06.01.2026, 04:48

Хм, след Нова година... Малко странно времето избраха, но да видим какво ще последва. Надявам се, че ГЕРБ-СДС ще направят разумни стъпки

Commenter

gosho742@abv

06.01.2026, 05:30

Ебаси! След Нова година ли?! Дайте малко да си подишам… Не разбирам как е възможно такова забавяне, наистина. Всички знаем колко важни са бързите решения в тези времена, нали? Европа ни чака, имаме нужда от стабилно правителство, за да продължим реформите и да усвояваме европейските средства.

Commenter

real_angel

06.01.2026, 06:08

Абе, след Нова година?! Не мога да повярвам! Да не си правим майтап? Сериозно ли ни оставят на студено до януари? Ама наистина, какво

Commenter

Млад_Граждан

06.01.2026, 06:33

ебаси... СЕРИОЗНО след нова година ли?! какво се случва с държавата ни, бе? 💥

Commenter

Млад_Реалист

06.01.2026, 07:18

евала на радев! най-доброто решение, малко почивка на всички след празниците.

Commenter

gbscly311

06.01.2026, 07:43

Абе, хора, успокойте се малко! След Нова година – добре е! Честна работа, да си починат всички от тая политическа какафония. Дано сега поне ГЕРБ-СДС да се стегнат и да направят нещо свястно, че времето ни изтича. Европа не чака, а ние трябва да наваксваме с темповете. И да забравим

Commenter

user360@mail

06.01.2026, 08:20

абе, хора, се едно краят на света бил! след нова година... добре де, по-добре да си починат малко политиците, отколкото да се карат без нищо свястно да изкарат. важно е да се стегнем като държава. европа не чака и ние тряб да догоним. все пак сме в европейския съюз, а там нещата вървят. и да си припомним кой ни е наливал масло в главите години на

Commenter

0E23E484

06.01.2026, 08:22

Ебати, Радев... След нова година?! Честно казано, малко ми е тъпо. Все едно нарочно го прави да се бави всичко. Да ама нали сме си ние... Не че ГЕРБ ще са чудо, разбира се. Ама все пак, трябваше поне да има някаква яснота преди празниците. Хората не з

Свързани статии

Заплащането за нощен труд се преизчислява в евро от 2026 г.
Промени в законодателството