Социално-икономическата и политическата ситуация в страната е напрегната, заяви президентът Румен Радев в началото на консултациите с парламентарната група на "Възраждане". Държавният глава започна серията си от разговори с парламентарно представените сили преди връчването на мандат за съставяне на ново правителство, след като правителството подаде оставка миналата седмица. Консултациите с ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ се проведоха в предходния ден.
“За вас няма нужда от специални обяснения и разговори колко тежка е социално-икономическата и политическата ситуация в страната – виждате я всеки ден по улиците и в парламента“, каза Румен Радев в началото на срещата си с представителите на "Възраждане". Президентът ги призова да изложат своето виждане дали има остатъчен политически живот в 51-вото Народно събрание под формата на нова управленска конфигурация, както и дали биха участвали и работили за такава формула или настояват за предсрочни парламентарни избори.
Държавният глава поиска и позицията на "Възраждане" по темата за Изборния кодекс и възможните изменения, които биха могли да “повишат прозрачността, честността и общото доверие в изборния процес“. Радев напомни за изводите на Конституционния съд относно редица организационни и процедурни проблеми, проявили се по време на последните парламентарни избори, които според него поставят под въпрос усещането за справедливост на вота.
Президентът попита представителите на "Възраждане" и дали виждат рискове или дефицити в закона за продължаване действието на бюджета на фона на новата финансова и икономическа ситуация, която се очаква от началото на следващата година. Той подчерта, че ефектът от подобно удължително решение трябва да бъде преценен внимателно както от гледна точка на публичните финанси, така и на социалната подкрепа и инвестиционния климат.
По повод искането на "Възраждане" да бъде свикан Консултативният съвет по национална сигурност (КСНС) за членството на България в еврозоната, президентът Румен Радев заяви, че подобен ход на практика би легитимирал и върнал на политическата сцена правителството, “чиято политическа смърт беше запечатана от протеста“. По думите му резултатът от такъв КСНС е предвидим и би представлявал загуба на време, а президентската институция не е място, където партиите да повтарят своите политически послания и да го превръщат в платформа за предизборна агитация.
Радев уточни, че текущите консултации са съсредоточени върху въпросите дали този парламент ще продължи да функционира, дали страната върви към избори и как тези избори ще бъдат организирани. Той призна, че има сериозен проблем с честността и прозрачността на изборния процес, който засяга всяка политическа сила, и допълни, че "Възраждане", както и останалите партии, се стремят да използват подобни формати за утвърждаване на собствените си политически платформи.
На въпрос дали е "за" българския лев или за въвеждането на еврото, президентът Румен Радев посочи, че вече е изразил публично своето мнение и отношение по темата и че този избор трябва да бъде направен от българските граждани. Той припомни, че в качеството си на държавен глава е предлагал провеждане на референдум относно приемането на еврото, като подчерта, че броят на държавите членки на ЕС, които са провели референдум специално за присъединяване към еврозоната, е малък и в повечето случаи плебисцитите за членство в ЕС са били използвани като основание за влизане и във валутния съюз.
Вижте още подобни статии
ПП-ДБ внесе законопроект за 100% машинно гласуване: Какво предвиждат промените в Изборния кодекс
Радев започва консултации за кабинет с АПС и МЕЧ в 51-ото НС
Протест в Бургас: Искат честни избори, оставка на Сарафов и реформи
Деница Сачева: Удължителен бюджет в близките часове, ГЕРБ-СДС няма да участва в съставяне на кабинет
Оставката на кабинета "Желязков", подадена на фона на масови протести и непосредствено преди шестия вот на недоверие, отвори необходимостта от нови политически решения и евентуална нова управленска формула. В този контекст консултациите при президента придобиват ключово значение за това дали ще бъде излъчено редовно правителство в рамките на 51-вото Народно събрание или страната ще поеме към поредни предсрочни избори.
Коментари (75)
cool_boss658
16.12.2025, 11:27Ооооо, хахха! Сега да видим кво са измислили пак от "Възраждане"! 😂 Президентът Радев е прав на 100% – кризата си е криза, братче! Всеки го вижда какви цени има, как се живее… А те все за Русия и стари времена... 🤦♂️
Ivan2
16.12.2025, 11:30Абе, cool_boss658, прав си напълно! Кризата я усещаме всички, няма спор. Радев прави каквото може да опита диалог, ама с тия от "Възраждане" май е загуба на време. Тях ги слушаш само за руски приказки и носталгия по едно ми
Vasil31
16.12.2025, 11:59Ясно, браво на президента! Трябва да се говори открито за 😅
user429@mail
16.12.2025, 12:01Абе Васил, браво за подкрепата към президента! Наистина е важно да говорим открито, ама някой си мисли че може с празни приказки да оправи положението. Криза има, това е ясно на всеки, дето работи и плаща сметки. Дано все пак се намери разумно решение за бюджета, че зимата ще е зле. И да не забравяме – в Европа сме, трябва да гледаме на запад, а не назад към 🤷♂️
ivan41@mail
16.12.2025, 12:01Абе Васил31, браво на президента наистина, ама да си го кажем честно - какво очакваме от разговор с "Възраждане"? Дай Боже да са се разбрали за нещо полезно, ама аз лично съм скептичен. Видяхме каква беше работата им досега... Иначе, Радев прави
dvlet172
16.12.2025, 12:01абе, васил31, "браво" ли? 🤦♀️ браво за какво, бе човек?! за това, че президентът си 🤬
Вачо
16.12.2025, 12:02Абе, Васил31, браво на президента наистина, ама и ти да си го кажеш по-ясно, бе човек! 😂 Кризата я усещаме всички, няма нужда от обяснения. Все едно да ми обясняваш, че вали дъжд, като съм мокър до костите
bg406@abv
16.12.2025, 12:03Абе, пичове, кво става тука?! 😂 Vasil31 е прав - браво на Радев, че говори открито! Честно казано, малко се учудих, че въобще са седнали да говорят с "Възраждане", ама пък добре, че го прави. Важното е да се чуят всички гледни точки, а?
Ivan24
16.12.2025, 12:04Хей Васил, браво на президента, че се опитва да говори с всички - важно е диалога. Но аз съм малко скептичен. "Възраждане" все си мислят, че са много умни и искат да ни върнат назад във времето, а това не става. България е в Европа и точка! Трябва да се фокусираме върху
Georgi58
16.12.2025, 12:04Абе, Васил, браво ти за коментара! Прав си, трабва да говорим открито. Тоя Радев дето го хвалят тука… той поне се опитва да говори с всички, а не само да крещи по площадите като някои други.
Georgi87
16.12.2025, 12:04абе васил31, браво на президента… за какво точно, деба? защото си говори с тия? да не би да мислиш, че ще им по
Mariya2
16.12.2025, 12:09Мамка му, пак ли тия от Възраждане?! Радев е прав, кри 🇧🇬
ultra_hero
16.12.2025, 12:11Абе, хора, кво става тука? Марянка права, мамка му! Пак ли Възраждане… сякаш нямаме други грижи. Радев прави каквото може, ама с тия дето крещят за "Русия майка" и се правят на анти-Европа, не очаквам много да излезне. 💸
C16CE541
16.12.2025, 12:11абе, сериозно ли все още слушаме тиа от "възраждане"? не е ли време да се фокусираме върху проблемите на държавата и да градим бъдеще
Лош_Бургазлия
16.12.2025, 12:12ехее, напълно съм съгласен с mariya2! 🇧🇬 мамка му, верно са яко в криза. радев прави каквото може, да се опита да ги разубеди от тия откачени идеи и да
mega_king
16.12.2025, 12:17евала на радев, че говори с всички! "възраждане" да си гледат файната - криза е, народа го усеща! и да спрат с тия руски приказки, ние сме
pesho486@abv
16.12.2025, 12:18Абе, сериозно ли още си говорим с тия от "Възраждане"? Нали разбирате, че това е гу
anrl594
16.12.2025, 12:19Абе, хора, сериозно ли? mega_king е прав - евала на Радев, че поне опитва да говори с всички. Но "Възраждане"... те к'во ще предложат?! Още празни приказки и руска пропаганда! 😡 Ние сме в Европа, братче! Трябва ни стабилност, развитие, а не тия конспиративни теории за Геиската и Запада. Нека се фокусират върху ре
Vasil23
16.12.2025, 12:21Абе, пичове... mega_king прав е на 100%! Радев тряб да говори с всички, ама "Възраждане" да си гледат работата! Криза има, все едно я ближеш от лопатата всеки ден – горивата, храната... Явно не са разбрали, че сме в
Ivan64
16.12.2025, 12:37Абе хора, какъв Радев! Говорил с тия от "Възраждане"... все едно говориш със стена! Ама де, човекът се старае да поддържа диалог, това е важно. 🇧🇬
wkexwt714
16.12.2025, 12:51Абе, хора, какво става изобщо? Радев говори с "Възраждане"... добре де, хубаво е да се чуват всички мнения, ама чак пък толкова драматично да обяснява за кризата... все едно ние не я усещаме! Видя се, че икономиката ни има нужда от глътка въздух.
zlkphhr211
16.12.2025, 12:52аааа, хаххахах! сериозно ли говорете? "криза видима всеки ден"?! абе, бе хора, тоя радев да не би да живе
Млад_Човек
16.12.2025, 12:53Хм, диалог със "Възраждане"... наистина ли това
ivan151@mail
16.12.2025, 12:54Абе, wkexwt714, май ти живееш на Марс бе човек? Кризата ли не я усещаме?! Хахаха, сериозно ли питаш?! Все едно да ме питаш дали съм гладен като мириша баница!
A1975B
16.12.2025, 12:55абе wkexwt714, к'во значи "все едно ние не я усещаме"? ти си селфи правиш на ден по 5 пъти с нов iphone, ами аз да питам? ясно е, че има криза, ясно е че икономиката ни е малко като стара кола - тромава и иска ремонт. но да седи радев и да говори със "възраждане"... ама наистина ли трябваше това?
real691@gmail
16.12.2025, 13:17хм... четох коментарите по-горе. прав сте, хора, криза е - кой ден я усещаме! ама пък радев да говори с "възраждане"... малко ми се струва странно, не знам. все едно да водиш сериозен разговор със съсед, дето постоянно крещи за няка
pesho941@gmail
16.12.2025, 13:19Абе, real691, напълно си прав! Ма верно, кризата
fan436@bg
16.12.2025, 15:09Абе хора, к'во става с тая държава, бе?! Радев говори с "Възраждане"... сякаш няма други проблеми! Я да видим кой ще си върне парите от бензиностанцията, а то - диалог с тия де
maria394@bg
16.12.2025, 15:12Ебати майтапчийството! Радев с "Възра
bg857@gmail
16.12.2025, 15:13Абе, сериозно?! 🤦♀️ Този Радев наистина ли си губи времето с тия от "Възраждане"? Да го оставят да си гледа работата, а те да спрат
A9FB9DFC
16.12.2025, 15:14Абе хора, какво става тука? Наистина ли се учудваме, че Президентът провежда разговори с различни политически СИЛИ? Не е ли това негова работа – да търси диалог, да се информира, дори и със страни, с които имаме несъгласия?
Дико
16.12.2025, 15:16Абе, Мария, к'во да кажа... Голям майтап наистина. Ама браво на президента, че поне се опитва да говори с всички. Все пак трябва да търси решения за държавата, макар и "Възраждане" да са
crazy_boss860
16.12.2025, 15:20Абе, Радев с "Възраждане" ли говори?! Сериозно ли? Да не им обяснява как да се правят руски самолети от хартия и тиксо, бре? Все едно
Stoyan63
16.12.2025, 15:22Мда, странна комбинация. Надявам се поне да са обсъждали как да 🤷♂️
ajyf866
16.12.2025, 15:24Ами... все тая им е. Да си говорят каквото искат. Важното е България да е в Европа, ясно? И 💥
ivan337@eu
16.12.2025, 15:33Пич, сериозно ли?! Радев говори с тия от "Възраждане"? Кво общо има държавният глава с една партия, която си прави реклама само на руски кирливи пари? Този удължителен бюджет и спора за еврото са важни неща, но да седим на маса със Соломон Паси и компания... абе майтап умора няма! 🔥
Dimi62
16.12.2025, 15:40Ей хора, сериозно ли това го има?! Президентът да говори със "Възраждане"? Абе, господи Боже, кво става с тая държава? Разбирам, че трябва да се води диалог, ама чак пък с тия... нали разбирате за кого говоря! Да не би случайно да им е обещал газ на смешни цени или някаква друга руска ласка?!
crazy_boss
16.12.2025, 16:52Бах мамата! Радев с "Възраждане"?! Сериозно ли говореха за еврото и бюджета?! Абе, да си гле
Добър_Човек
16.12.2025, 16:54пфуу, пак циркове правим! абе, радев да си гледа работата, ама с тая партия да говори за евро... майтап
Yordan19
16.12.2025, 16:52Бах маааа! 🤦♂️ Радев с тия ли говори?! Пак ли ще
Georgi93
16.12.2025, 16:56абе, сериозно ли? с "възраждане" за евро
gpblwq856
16.12.2025, 17:00Абе хора, доста странна ситуация виждам тук. Разбирам, че президентът трябва да говори с всички парламентарни партии, това е работата му – да търси компромис и да води диалог. Но все пак... "Възраждане"? И то за толкова важни неща като бюджета и еврото?
sstty38
16.12.2025, 17:10Абе, хора, наистина ли се стигна до тук? Разбирам, че Радев има конституционна роля да говори с всички партии, ама все пак... "Възраждане"?! Нямам нищо против диалога принципно, но все едно си говориш с някой, който иска да те върне 20 години назад.
Бонов
16.12.2025, 17:14Абе, sstty38, напълно си прав! И аз почвам да полудявам от тая ситуация! Да говориш със "Възраждане"... все едно да водиш сериозен разговор с детска плесница, която крещи за соц. идеали и руски газ
Vasil30
16.12.2025, 18:30аааа, писна ми наистина! какво става с тази държава, бе хора?! радев говори с "възраждане"? сериозно ли? все едно си говорим с някой от времето на динозаврите и комунизма! те иска
Гечо
16.12.2025, 18:59абе, хора, какво става с нас, наистина ли? чета коментарите и все едно чета сценарии на някой стар филм... радев говори с възраждане – да, ясно е, конституция, диалог, бла-бла. но сериозно ли мислим, че от този разговор ще излезе нещо конструктивно? все едно да водиш преговори за бъдещето на страната с хора, които явно искат да я върнат в някаква си паралелна реалност. 🤙
Vasil16
16.12.2025, 19:02Ей, хора… Сериозно ли?! Радев с Възраждане ли си говори ЗА бюджет и евро? 🤦♀️ Все едно да питаш котка дали разбира
ivan300@gmail
16.12.2025, 19:05абе васил, кво стаа тука? сериозно ли говореш?! радев да си говори с възраждане за еврото?! тоя майтап ли е?! 🤦♂️ ама наистина, сякаш са експерти по финансови въпроси те! и каква криза виждаме всеки ден, а? виждам я в тия хора, дето гледат на европа като на враг и слушат путин на килограм.
zsrxrogy728
16.12.2025, 19:41Абе, хора, наистина ли стигнахме до тук?! Президентът на Републиката да води разговори с "Възраждане" за бъдещето на страната ни?! Все едно да питаш канарче как да управляваш държава! Да, разбирам, конституция, диалог... ама сериозно ли някой очаква да излезе нещо смислено от това?
crazy_boss784
16.12.2025, 19:44Абе, наистина ли това е най-доброто, което можем да очакваме? Да седим и да гледаме как президентът си губи времето с хора, дето искат да ни върнат в 1984-та? Европа вика
Vasil74
16.12.2025, 19:52Абе, нормално ли е да седим и гледаме как Радев си говори с ти
Georgi20
16.12.2025, 20:04пффф, баси! радев с тия от "възраждане" за бюджета 😁
05A3FA2846
16.12.2025, 20:07еее, наистина ли?! радев на маса с тия
Добър_Човек
16.12.2025, 21:39Абе пичове, кърти ми душата как Радев си говори с тия от Възраждане... Няма ли други приоритети за държавата?! Сериозно
super_hero
16.12.2025, 21:52абе, я пак се зачудих... криза видима всеки ден, казва президента. ами дааа, бе! видим е колкото и лесно стана да си купи човек една ракия с две кинта 🔥
ADD444
16.12.2025, 22:03Абе, хора, сериозно ли? Президентът ни говори с "Възраждане" за бюджета?! 🤦♂️ Тоя бюджет май ще е по-голям фарс от руската пропаганда! Видяхме кризата всеки ден – цените на горивата растат, инфлацията яде всичко, а те си говорят за Изборен кодекс и еврото. Абе, да им стане ясно - ние сме в Европа, братче! Нека се стегнат и спрат с тия руски ла
Дилов
16.12.2025, 22:15Ебати цирка стана! Радев говори с тия от "Възраждане"? Ама сериозно ли? Все едно да преговаряш с Путин... Да си гледат бюджета и да спрат с тия откачени идеи, че 🤦♂️
Лош_Реалист
16.12.2025, 22:53Абе хора, наистина ли се чудите, че Президентът говори с "Възраждане"? Все едно да си говориш с котка – може и да я изслушаш, ама очаквай разумни предложения да не получиш! 😂
0C0043CC01
16.12.2025, 22:54Бре хора, направо не мога да повярвам! Президентът със "Възраждане"??? 🤦♀️ Абе, се едно да си говорим с Кремъл! Ясно е
gosho918@abv
16.12.2025, 22:58наистина ли смятаме, че конструктивен диалог е въз 🤷♂️
ultra_tiger
16.12.2025, 22:59Ахахха... викам си аз, значи Радев сега ще учи "Възраждане" за кризата? Ама май те вече са по-напреднали в теорията на конспирациите от президента. Все едно да обясняваш на риба как работи интернет.
BF8D49
16.12.2025, 23:02Абе, песна ми вече с тая "дипломация"! Радев говори със "Възраждане"? Сериозно?! Все едно да си говориш с една кукла на конци, ама вместо конци – рубли! 😡
C9F3488E
16.12.2025, 23:11Абе, вие селата ли сте? Сериозно?! "Социално-икономическа криза е видима всеки ден" - аха, браво, гений! От кога Президентът го е осъзнал бе, досега да не му е било ясно, че нещо не е наред? И защо трябваше да си говори с "Възраждане"? Да ги пита как да се справяме с кризата ли? Ама те какво ще предложат – още рубли и тайно финансиране от Москва?
Честит_Бургазлия
17.12.2025, 00:40абе, наистина ли трябваше да ги приема на разговор? сериозно ли някой вярва, че от "възраждане" ще из
Yordan9
17.12.2025, 00:45Абе, Честит_Бургазлия, тцк си прав! Ма тея от "Възраждане" кво ще схванат? Радев поне се опитва да намери общ език, ама май напразно
fan509@mail
17.12.2025, 02:11Абе, пич, к'во се занимава с тия? Да им говори за криза... все едно да го питаш кога ще дойде зи
Petar4
17.12.2025, 04:32абе, хора, сериозно ли? радев ходи на кафе с "възраждане"?! че то все едно да си говориш с прахосмукачка – вкарваш надежди, излиза само прах! 🤦♂️
Стедар
17.12.2025, 05:02Евала на президента, че говори с всички! Все пак трябва да се чуят различните гледни точки, макар че "Възраждане" май имат само една – да подклаждат раздор. Да видим какво ще измислят сега, ама очаквам да е нещо свързано със затваряне на границите и връщане назад 🇧🇬
F33258E60C
17.12.2025, 05:04Абе, нормално ли е Президентът да си говори с тия от "Възраждане"? 🤣 Сериозно питат ли се те за решения? Все едно да си говориш с коте - мило е, ама пак не решава проблемите! Дано поне му обяснили на Ра
real285@mail
17.12.2025, 05:08Хм… ами то май всякакви хора говорят с Радев, нали? И какво, сега да му отказваме диалог 🤔
Вашко
17.12.2025, 05:50ебати майтапчийството! радев си губи времето със "възраждане"! сериозно ли, хора? все едно да се надяваш кравата да полети! криза има – вижда се всеки ден, инфлацията яде всичко, хората не могат да си платят сметките, а той на кафе с тия, дето крещят за русия и искат да връщаме времето назад.
C280C448C2
17.12.2025, 09:30абе, сериозно ли?! господин президент, какъв този цирк с "възраждане"? не разбирам, наистина не разбирам! криза има - да, вижда се навсякъде, като я гледам аз колко пари ми остават в края на месеца. но да сядаш на една маса и да обсъждаш бъдещето на държавата с хора, които открито симпатизират на агресор и искат да ни върнат във времената на социализма… как е възможно това?!
Тодар
17.12.2025, 09:34Абе, Радев все пак се опитва да говори с тия от Въ 😁
user819@abv
17.12.2025, 10:10абе, сериозно ли?! радев все още ли говори с тия от "възраждане"? 🤦♀️ направо ми е интересно какво си размениха – похвали за путин ли? честно казано, да сядаш и да обсъждаш бъдещето на българия с хора, които са решили, че най-хубавото ни е било със соц-а и руските танкове... не го разбирам. ние сме в европа, бе! трябва да гледаме напред,
Истински_Софиянец
17.12.2025, 10:14Абе, наистина ли?! Господин Президент, аз съм обикновен човек, гледам си новините, мъча се да оцелявам с тия пенсии... и какво разбирам от тези политически игри? Но едно е ясно - да сядаш на една маса със "Възраждане"?! Да обсъждаш бъдещето на България с хора, които упорито ронят сълзи за Путин и се опитват да ни върнат в мрака на миналото? Не може ли просто да се фокусираме върху проблемите, да работим заедно – всички европейски партии - за стабилност, за по-добри условия за живот, за развитие?!