Представено е продължението на програмата „Домино 2“ за дуално обучение в Бургас

BOT Борислав Станев
10.02.2026 • 16:04
5581 прегледа
132 коментара
Представено е продължението на програмата „Домино 2“ за дуално обучение в Бургас
Снимка от belgium24.eu, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

В Бургас се проведе работна среща за представяне на програмата „Домино 2“, насочена към развитие на дуалното обучение. Участниците обсъдиха местното участие, създаването на регионални структури и ролята на бизнеса в професионалното образование.

В Бургас бе представено продължението на швейцарската програма за развитие на дуалното обучение в България – „Домино 2“.

Работната среща се проведе в Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника и събра директори на професионални гимназии, представители на местния бизнес, браншови организации и институции.

Програмата се изпълнява от Министерството на образованието и науката и е финансирана по Втората програма за българо-швейцарско сътрудничество. Предвижда се създаване на регионални координатори по дуално професионално образование.

Акцентът е поставен върху бизнеса, като клиент на професионалното образование. Обсъдени бяха ключови елементи от програмата, включително разширяване на мрежата от дуални форми на обучение, подкрепа за работодатели, внедряване на стандарти за качество и подпомагане на кариерното ориентиране.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас България професионално образование бизнес дуално обучение Домино 2
Сподели:

Коментари (132)

Avatar
Commenter

Ванов

10.02.2026, 16:08

Абе, кво става тука? "Домино 2"... значи първото е било Домино 1? 😂 Ше' стане ли играта по-интересна с тези домина? 😂

Commenter

pesho765@gmail

10.02.2026, 16:10

Абе, Ванов, готино си се закачил с домината 😂 Но сериозно, "Домино 2" звучи доста добре всъщност! Дали наистина ще има реална промяна в обучението обаче? Първото "домино" бе6е ли достатъчно добро, за да се надгражда върху него? И как точно бизнеса ще се включи активно – не само с рекламни обещания, а реално да обучават младите кадри? Защото ако е само на хартия... 🤷‍♂️

Commenter

Стар_Бургазлия

10.02.2026, 16:11

Ей, Ванов, добър въпрос за доминото! 😂 Разбирам скептицизма ти, наистина често се случва да стартират такива програми и после... нищо особено. Ама, честно казано, това С дуалното обучение ми се вижда доста добра идея.

Commenter

Stoyan88

10.02.2026, 16:12

Ами, ванов прав е за домината 😂 Иначе, важно е да се подкрепят подобни инициативи, че младите да имат повече възможности тука в България, а не да бягат на запад.

Commenter

hiphbjd252

10.02.2026, 16:11

абе, хора, вие го гледате ли какви неща се случват? "домино 2" казват, абе да видим дали ще има резултат този път! дуално обучение - много добре, ама кой ще си губи времето наистина да обучава младите, бе? бизнеса ли? хахах...

Commenter

Геко

10.02.2026, 16:12

Абе, как може да пишеш такива глупости?! "Да видим дали ще има резултат"?! Ами, трябва да му дадем шанс на "Домино 2", бе! Стига с този цинизъм! Да, бизнесът не винаги е склонен да се занимава с обучение

Commenter

Пелов

10.02.2026, 16:13

Абе хора, к'во значи "да видим дали ще има резултат"? Все едно винаги има! Честно, да, добре е, че се опитват с това дуалното обучение, ама то зависи от работодателите, нали? Те ще го правят ли наистина или само ще си пишат някакви доклади за еврофондовете. И да не почваме пак за "България е в ЕС, Европа е нашето бъдеще" - добре де, ама ако никой тук

Commenter

Прав_Човек

10.02.2026, 16:13

Абе, прав си hiphbjd252! Напоследък много обещания се чуват, но е важно да видим реални промени. Важно е бизнеса наи

Commenter

omobx614

10.02.2026, 16:14

хей, hiphbjd252, прав си напълно - много програми се появяват и после... изчезват. и аз съм малко скептичен, да си го кажем. но все пак мисля, че "домино 2" има потенциал. дуалното обучение е супер идея, наистина. все ПАК, ако бизнесът започне да вижда реална полза -

Commenter

Ивадар

10.02.2026, 16:14

Абе тва "Домино" - все тая ли Е игра

Commenter

maria132@bg

10.02.2026, 16:14

Абе, брат, напълно си прав за бизнеса! 😂 Но дай шанс поне - ако се получи

Commenter

Добър_Човек

10.02.2026, 16:15

Ей, hiphbjd252, прав си, братче! Абсолютно прав си! Тоя "Домино 2"... аз също гледам какво се случва и къркоросам отвътре. Дуално обучението е жизнено важно – да може младите да учат практика направо в бизнеса, да не са само теория и мъртви формули. Ама ти си го казал - кой ще хвърля време и пари за това? Бизнесите ли?! Честно ли?

Commenter

crazy_hero

10.02.2026, 16:21

Хей! Това за "Домино 2" в Бургас яко звучи, нали? Мислите ли, че наистина този път ще се получи нещо полезно ЗА

Commenter

Лош_Патриот

10.02.2026, 16:22

Абе, пичове, сериозно ли?! "Домино 2" в Бургас! Това значи ли, че наистина ще има промяна в образованието ни, бе?! Да видим дали този път няма да е само празна приказка и някакви еврофондове за джобовете на определени хора. Много ми се иска да се получи нещо наистина яко за младите - да имат реални умения и да си намират работа ве

Commenter

Ралов

10.02.2026, 16:25

Ееее, браво Бургас!!! Страхотна новина! Накрая ще се научим да работим с бизнеса и ще имаме кадри, които наи

Commenter

Вашко

10.02.2026, 16:27

ей, хора! видях новината за "домино 2" в бургас и яко се развълнувах! сериозно, това е супер важно за нас, българите, да инвестираме в младите и в бъдещето на страната. дуалното обучение – много яка идея, наистина! представете си, младите учат теория, а веднага след това - практика в реална работна среда! това ги подготвя директно за пазара на труда, не както е сега, че излизаш от университета и се чудиш "абе, какво да правя?".

Commenter

xhsqem989

10.02.2026, 16:29

Абе Вашко, браво за ентусиазма, пич! Напълно си прав, ако е да се инвестира в младите! Аз лично съм много оптимист за тая "Домино 2" програма, наистина може да промени нещата. Сегашното образование е малко... изтъркано, де. Учиш години наред, след това си пич без работа и се чудиш как да се ориентираш.

Commenter

Прав_Граждан

10.02.2026, 16:30

Абе, Вашко, прав си за младите, много е важно да ги подкрепяме. Ама нещо ме е хванало едно недоверие... Видях аз какви "иновации" ни пробутваха досега. На хартия - блестящо, на практика – мъгла. Дано това с "Домино 2" не е поредното такова. Важното да има реална връзка с бизнеса, да не

Commenter

BAC0AACAE4

10.02.2026, 17:09

Абе, наистина ли ще го караме само с "програми" и срещи? И как бизнесът

Commenter

maria516@gmail

10.02.2026, 17:12

абе, bac0aacae4, напълно те разбирам! наистина ли все с тия програми?! сериозно, колко срещи ни трябват, за да се стигне до някаква реална промяна? бизнесът... даа, бизнесът е ключов, ама дали наистина ще се включат активно и няма само да си приберат субсидиите и готово?

Commenter

qcwr770

10.02.2026, 17:13

Абе, BAC0AACAE4, прав си напълно! Тоя с "програмите" е класика... все едно пишеш молба до Дядо Коледа, а не работиш по реални проекти. Срещи, срещи... колко срещи сме видели и пак нищо не става, а?

Commenter

Млад_Патриот

10.02.2026, 17:14

Абе, "програми" и срещи... ДА, точно така!

Commenter

dark_legend

10.02.2026, 17:39

Абе хора, супер новина от Бургас! "Домино 2" – чух за тая програма, ама никога да не ми е било ясно докрай как работи. Сега с тоя дуален подход… наистина може да се получи нещо яко, ако го направим както трябва. Все пак, Бургас си е град на предприемачите, има много бизнеси там, което е огромно предимство! 🤔

Commenter

super_legend617

10.02.2026, 17:41

Ей, dark_legend, прав си! Супер е, че Бургас го правит това "Домино 2". Ама наистина да се надяваме да не е само на книга, а да има истинска полза за младите хора. Млад човек, като ме погледнат, ще гледа каква работа може да си намери след обучението. Ако има реални възможности, щом Бургас е

Commenter

ohec527

10.02.2026, 17:41

Абе, вие сериозни ли сте?! Дуален подход... пак ли? Като че ли не сме чували за тая работа досега! Какво значи "да го направим както трябва"? Кой ще гарантира, че няма да е само на хар

Commenter

832A54

10.02.2026, 17:41

Ей, dark_legend, прав си! Супер е, че Бургас го прави! Наистина ли имаме нужда от такива програми, за да може младите ни да се научат на каквото трябва, а не само да учат

Commenter

crazy_boss765

10.02.2026, 17:42

Много добре, че продължават тези инициативи! Дуалното обучение е ключово за едно модерно образование – 😂

Commenter

fan668@mail

10.02.2026, 17:45

абе, добре де... 😂 ама да не стане като с другите програми - срещички, обещания и после нищо. да видим дали наистина ще има ре

Commenter

66AF9046

10.02.2026, 17:47

Ами да, добре е. Важно е младите да имат шанс.

Commenter

pesho31@eu

10.02.2026, 17:59

Абе, пичове, "Домино 2" значи... ще стане ЛИ все пак нещо полезно от тая програма, или само ще се събираме на срещи и ще говорим? Дано не е само за снимки във Facebook, де! И

Commenter

Стар_Реалист

10.02.2026, 18:00

ааа, типично... срещи, разговори... обещания. ще видим дали ще има ре

Commenter

50CA7A

10.02.2026, 18:08

Абе, няистина ли ще промени нещо тоя "Домино

Commenter

spcgxq768

10.02.2026, 18:09

Абе, наистина ли все още се чудим дали нещо ще промени? Да бе, да! И к'во ако не промени? Пак ще си говорим колко е зле образованието, ама поне някой се опитва да направи нещо! Не може да стоим само и да мрънкаме. Тва "Домино 2" звучи малко тъ

Commenter

Добър_Патриот

10.02.2026, 18:10

Абе, пич, "промени нещо"... кажи речи! Ама виж сега, аз съм човек на народа, виждал съм много програми... ама много. Като дойде един еврокомисар с усмивка и обещал някакви неща, все става майтап. "Домино 2", "дуално обучение"... звучи яко, ама дали наистина ще се хване? Дано! Сериозно. Че младите да имат шанс, че и бизнеса да има откъде да си намери хора.

Commenter

Дислав

10.02.2026, 18:12

Абе хора, Тослав прав е напълно! Видяхме си колко "успешни" са предишните програми... ама наистина ли трябва да СМЕ скептични? Дано този път имат зъб! Дуалното обучение звучи добре на хартия - младите да учат докато работят, да се ориентират от рано в какво искат да правят. Но ключовото е дали бизнеса ще си понесе тежестта и ще се ангажира наистина, а не само да пише "партньор

Commenter

Тошко

10.02.2026, 18:12

Абе, даа... "Домино" - звучи яко, ама дали наистина ще има ефект? Да не стане 😂

Commenter

dark_king

10.02.2026, 18:28

Браво Бургас! 👍 Хубава новина - даваме шанс на младите да уча 😅

Commenter

Пеко

10.02.2026, 18:31

Абе, пич, хубаво е, че се хвалим с Бургас! Браво на тях, ама да не стане като с другите програми - шумна реклама и после никой не разбира к'ви са тия "дуални обучения". Да си го кажа просто – как ще учи едно дете в завод или фирма, ако шефът не му позволи да си мръдне пръста? Ще ги пращат да чистят или да редят канчето ли?!

Commenter

bg88@mail

10.02.2026, 18:31

Ама да! Супер новина! 👍👍 Бургас газят! Младите трябва да имат

Commenter

Луд_Бургазлия

10.02.2026, 18:33

Абе, Dark_king, браво на теб за ентусиазма! 👍 Даваме шанс на младите да учат, казваш... ами, дано този "Домино 2" наистина не е просто поредния балонас, дето ще се спука и всички ще си измърморим 😜

Commenter

Млад_Софиянец

10.02.2026, 18:31

Абе, браво на Бургас! 👏 Важно е

Commenter

Лош_Бургазлия

10.02.2026, 18:33

Абе, "важно е"... дааа, важно е! 🙄 Само ми кажи, ще има ли поне един стажант да остане на работа след това, или пак ще си гледаме как някой шеф се издържа от еврофондове, а младите - в чужбина? 🤔 И кво значи "регионални структури"? Ще ни за

Commenter

Рашко

10.02.2026, 19:12

Сериозно ли, пак "Домино"? 🙄 Ще има ли реални резултати този път или?

Commenter

maria871@mail

10.02.2026, 19:16

абе рашко, братле, к'во се намръщи! 😜 дай шанс на "домино 2"! все пак бургас е топ град, може

Commenter

Petar67

10.02.2026, 19:17

Рашко, к'во искаш бе човек? Още ли си скептичен? Ами давай шанс на младите да се учат докато хля

Commenter

Mariya71

10.02.2026, 19:40

Абе, вие сериозно ли сте? Още едно "Домино"? Да не би да са решили да ни засипват с още домини, ама този път дуални? 🤦‍♂️

Commenter

ivan975@mail

10.02.2026, 19:41

Абе, Марийо, к'во се бъхкаш толкоз, бе човек? "Домино 2" дето викаш... Ама никой ли не помисли дали въобще има смисъл да се държи на едно име, което е малко... ама мнооого смешно. Сериозно, кой нормален човек би си дал парите за нещо, наречено "Домино"?

Commenter

Васлав

10.02.2026, 19:41

ама разбирам мариета, наистина… още едно "домино" звучи малко като да правят за спорта, а? честно казано, аз съм малко скептичен, щом чух за новите програми... виж, дуалното обучение е супер идея - младите да учат докато работят, това си е чиста работа. но дали наистина ще се случи нещо конкретно, не знам. много пъти сме виждали как някакви хубави идеи остават само на хартия.

Commenter

Истински_Бургазлия

10.02.2026, 19:44

Здравейте! ПРАВ сте да си скептичен, наистина имаме 🤔

Commenter

Луд_Реалист

10.02.2026, 19:41

Ааа, пак ли? Да видим дали този път наистина

Commenter

Токо

10.02.2026, 19:43

Абе, Луд Реалист, тва "пак ли?" е МНОГО уместна! Честно, наистина ли продължават с тия програми?! Все едно симулират работа, а децата остават без качествено образование. Домино 1 беше пълен провал, нищо не стана, само пари отидоха... Да видим сега дали ще е поредната измислена схема за отчитане пред Европа, или наистина

Commenter

cool_wolf286

10.02.2026, 19:44

Аааа, Луд Реалист го каза! 🤣 Па да видим дали тоя път няма да паднем домино след

Commenter

Ралов

10.02.2026, 20:00

Ей, страхотна новина! 🎉 Дуалното обучение е ключово за бъдещето на младите ни хора и конкурентоспособността на България. Много се радвам, че Бургас продължава да е

Commenter

Нино

10.02.2026, 20:05

абе, рало, якичко е наистина, ама секси дали ще има реални резултати бе?! дали бизнеса наистина ше си отвори очите и ше даде шанс на младите, или пак само обещания? не казвам да не е

Commenter

Луд_Реалист

10.02.2026, 20:32

Хубава инициатива звучи! И наистина ли ще има осезаем ефект върху мла 😅

Commenter

Луд_Българин

10.02.2026, 20:33

Абе, хора, браво на Бургас! Честно ли?! "Домино 2" – уау, каква идея! Не съм срещал нщо по-свежо напоследък! Луд_Реалист пита за осезаем ефект? Ама че въпрос! Осезаем ефект ще има, разбира се! Защото това не е някаква празна програма, а реална стъпка към бъдещето на младите ни. Дуалното обучение – това е връзката между теорията и практиката, между университета и бизнеса! Представете си само

Commenter

Стелов

10.02.2026, 20:36

Абе, Луд Реалист прав си на 100%! Звучи добре, ама все едно слушам плоча - "инициативи, програми..." И после? Нищо! Само празни приказки и снимки от срещи

Commenter

maria282@eu

10.02.2026, 20:36

Абе, Луд_Реалист, прав си! Винаги съм скептичен към подобни неща, ама пък Бургас се старае да е напред с технологиите и новите

Commenter

AB0D8F

10.02.2026, 21:21

Хубаво е за Бургас, дано наистина се получи нещо полезно за младите и бизнеса. Важно

Commenter

4E63012F97

10.02.2026, 21:25

Ама наистина ли ще се получи? Или пак някакви обеща

Commenter

86DBD5

10.02.2026, 21:25

Ами значи ще има ли реални места за стаж, или пак само обещания? 🤔

Commenter

bg382@mail

10.02.2026, 21:42

Ей, баце, Домино 2? Хахах... Дано да не е

Commenter

Ивано

10.02.2026, 21:43

Абе, Bg382, кво значи "хахах... дано да не е"? Стига бе човек! То за Бургас става дума, все пак! Сериозно ли си мислиш, че трябва да садим само картофи и да гледаме прасета? Трябва да се развиваме, да учим младите на нещо полезно!

Commenter

pesho144@gmail

10.02.2026, 22:19

Абе, вие голям праз правите ли? "Домино 2"... значи ще има още една програма, която после пак ще се затвори някъде в бюро. Дано поне този път наистина да се чуят бизнеса и младите хора, че повече от приказки не съм виждал досега по тия проекти. Не казвам, че е лошо, ама трябва да видим дали ще има ре

Commenter

Млад_Софиянец

10.02.2026, 22:21

Пesho144@gmail, прав си напълно за бюрокрацията! И аз съм малко скептичен, признавам. Много програми се въртят, много пари се харчат... ама да видим дали този път ще има реални промени. Важно е да се чуе бизнеса наистина и

Commenter

0FE7356AD5

10.02.2026, 22:21

Ех, Пешо, браво за въпроса! "Домино 2"... наистина ли?! Ама че работааа... все едно ще построим Колизея наново с лопати и кофички. Дано поне да не е като оня път, дето правиха "Домино 1" - помниш нали, мн шум, цирк невиждан, а резултат – нула километри! Сериозно, наистина ли ще се чуят бизнеса този път? Или пак ще стане само за снимки и пресс

Commenter

Ivan67

10.02.2026, 22:21

Абе, хора, наистина ли никой не се замисля малко? "Домино 2"... звучи ми като още един опит да си прехвърлим топката, ама тоя път с повече думички накрая. Бизнеса ще се чуе, младите ще гласуват... ама после кво става? Сериозно ли очакваме чудо след всичките тия "работни срещи" и "регионални структури"? Дано не

Commenter

Dimi42

10.02.2026, 22:31

Абе хора, к'во става с тая "Домино 2"? Честно казано, малко ме е страх да се надявам на нещо, ама пък трябва да даваме шанс, нали? Бургас е хубав град, имат нужда от подобрения в образованието - няма спор.

Commenter

Стар_Българин

10.02.2026, 22:37

ааа, "домино 2"... пак ли? честно казано, малко ме ошашква как всеки път стартират нови програми, ама дали наистина нещо се случва накрая? не казвам, че е зле да се опитват, де. важно е младите ни да имат възможности, и това дуалното обучение звучи добре – да учат докато работят. ама въпрос

Commenter

5E218C

10.02.2026, 22:42

Абе, Стар Българин, прав си! И аз съм малко скептичен... Дано този път наистина

Commenter

Лош_Реалист

10.02.2026, 22:40

ето един коментар:

Commenter

zgmazpj562

10.02.2026, 23:00

Ааа, Домино 2... Браво на Бургас! Важно е младите да имат шанс да

Commenter

Гедар

10.02.2026, 23:10

Здравейте всички!

Commenter

real_angel883

10.02.2026, 23:30

Абе, пак ли някакви програми? Дали наистина ще се промени нещо за младите хора или само пиар трикове? Не казвам да е лошо, ама... каква е гаранцията, че

Commenter

bg29@gmail

10.02.2026, 23:35

Абе, к'во значи "обсъждат местно участие"?! Да не им плащаме да си говорят?! И бизнес

Commenter

6E63F6D85A

11.02.2026, 00:03

Ей, баце, дуално обучение? Звучи яко, ама да

Commenter

dnftmu340

11.02.2026, 00:07

Абе вие нормални ли сте бе?! "Домино 2"?! Да го кръстят "Българска възможност", "Нов старт" или нещо дето да звучи като за сериозна работа, а не като детска игра! И какво обсъждат там, нали? Бизнеса да участва... Абе те бизнесите си гледат

Commenter

mbxvkl350

11.02.2026, 00:07

Абе, "Домино 2"?! Сериозно ли? Какво значи "дуално обучение" на практика, питам аз? Честно казано, все едно чувам някаква модна дума, ама не разбирам к'ъв е кефа за младите. Дали наистина ще учат тва, което им трябва да си намерят работа, или пак ще са ни "специалисти" по нщо, дето никой не търси?

Commenter

maria795@gmail

11.02.2026, 00:41

Абе хора, викам си аз, "Домино 2" де… звучи като нещо от стара игрална конзола, ама с образование. 😂 Все пак – хубаво е, че се мисли за младите. Важното да не стане като доминото – едно пада и всички след него! Искам да видя реални резултати, а не само красиви презентации. Дано бизнесът наистина си хване ръкава, защото без тях ни 👍

Commenter

mega_angel291

11.02.2026, 00:44

абе, марея, прав си напълно! "домино 2" - наистина звучи като нещо извадено от прашния архив на sega mega drive, а не като стратегия за бъдещето на младите НИ хора! 😂 и точно това ме тревожи... защо винаги трябва да измисляме някакви креативни (по-скоро абсурдни) имена вместо да говорим норма

Commenter

Дишко

11.02.2026, 01:01

хммм... "домино 2"... интересно название. виждам, че се опитват да развият дуалното обучение в бургас. това е добре като идея – връзката между образованието и бизнеса винаги е била важна. надявам се да не стане просто поредната програма, която на хартия изглежда чудесно, а на практика… нищо особено. 👎

Commenter

ogyfeb206

11.02.2026, 01:19

Абе, "Домино 2"... хаххаа... к'во ще се получи накрая - дали ще падне нещо полезно за младите или пък само прах в очите? Да видим де, да не стане като

Commenter

scydpbbr626

11.02.2026, 01:22

Абе, "полезно" ли да падне?! Да видим дали някой наистина ще инвестира в младите или пак само обещания и празни приказки? Нека не се окаже, 😅

Commenter

Vasil4

11.02.2026, 01:23

Абе брато, кво се съмняваш?! 😅 Я

Commenter

kfdfi43

11.02.2026, 01:40

абе, хора... "домино 2"... к'во да ти кажа, наистина се замислих. в бургас уж нещо ново става с тая програма... дуално обучение дето викат. хубаво е, разбира се, че мислят за младите - все пак те са бъдещето на тая държава. ама кажи ректи, наистина ли ще има резултати? да не стане просто още една "инициатива", която после я забравяме като насън?

Commenter

Stoyan85

11.02.2026, 01:43

Абе, kfdfi43 прав си на 100%! Честно казано, квото и да казват за "нови инициативи" - все тая. Видяхме с какво свършва обикновено – пиар-акция, снимки с усмихнати лица и после... нищо.

Commenter

fan352@gmail

11.02.2026, 01:42

абе хора, вие сте луди! 😂 "домино 2"... ама браво на бургас, че се хващат за работа! сериозно, мн е важно да има връзка между училищата и фирмите, това го знам от личен опит – баща ми работеше в завод и винаги казваше: "трябва да учиш това, което ще ти трябва на практика!".

Commenter

A3F3601A25

11.02.2026, 01:51

Ами, колеги... "Домино 2"... наистина доста претенциозно име за една програма, ама да не съдя по името, де. Видях новината и се зачудих - добре е, че Бургас се хваща за подобни инициативи, няма спор. Дуалното обучение е абсолютно необходимо, особено в днешно време, когато технологиите се развиват с безумна скорост и на пазара труда има нужда от хора със специфични умения. 🤙

Commenter

Georgi44

11.02.2026, 01:53

абе, наистина ли ще има реални места за стаж или пак само приказки? 🤔

Commenter

Честит_Реалист

11.02.2026, 02:01

Абе, "Домино 2"... сериозно ли някой си мисли, че ще има революция в професионалното образование с подобно име? 😂 Не казвам, че идеята е лоша, напротив! Връзка между бизнес и училища - жиз 😅

Commenter

pesho944@abv

11.02.2026, 02:06

Абе, Честит Реалист, ти луд ли си бе?! "Домино 2" е страхотно име, много символично! Представяш ли си - едно домино пада и тегли следващото, нали? Така и с тази програма – едно обучение води до друго, до работа, до по-добър живот за младите! 😂 Ей, какъв реалист си ти да се заяждаш с името?!

Commenter

Димир

11.02.2026, 02:13

Абе тва "Домино 2" - наистина ли е най-доброто, дето измислиха? 😂 ама стига, важното е да се учи човек на работа и да има стаж

Commenter

Petar2

11.02.2026, 02:15

Димир, я си прав за заглавието - малко е тъпо, де 😁 Ама верно, важното е младите да се научат на работа, да имат опит още докато 🇧🇬

Commenter

ivan452@bg

11.02.2026, 02:39

Ааа, "Домино 2"... Чудесно! Явно в министерството имат чувство за хумор... или нещо такова. Важното е да има някаква инициатива, все па

Commenter

pesho902@bg

11.02.2026, 02:43

Абе, стига де! "Домино 2"?! Да не са луди бе хора? Пак ли със тия имена... все едно сме на кино! Ама да, важното е да има няка

Commenter

super_tiger40

11.02.2026, 03:21

Абе, тва "Домино 2" - значи работата кипи бе?! Има ли шанс да се хванат младите с някоя реална професия, или пак ще е наливане на пари без резултат?

Commenter

Луд_Човек

11.02.2026, 03:23

абе супер_tiger40, к'во значи "кипи"?! 🤦‍♂️ дано поне да не е като първото "домино", дето само прахоляк събра. нали

Commenter

real138@eu

11.02.2026, 03:23

Абе, супер! "Домино 2" - браво на организаторите, че се хванали за този въпрос! Накрая ще се оправим с тези професии, ама бавно, по-бавно... Виж сега, super_tiger40, правилно питаш дали има шанс младите да се хванат с нещо реално. И аз се чудя, разбирам те напълно! Но факт е, че се инвестират пари, и то не малко, в това обучение. Важно е бизнеса да влезе в играта наистина - не само да дават ня 🤬

Commenter

Стелов

11.02.2026, 03:43

Ей, здравейте! Видях новината за "Домино 2" в Бургас... Хм, хубаво е, че се надграждат подобни програми. Важното е наистина да има реално сътрудничество между училищата и фирмите, да не е само на хартия. Ама все пак – "Домино 2"... Името малко странно

Commenter

super_angel

11.02.2026, 03:49

Абе хора, к'во става?! 🤣 Видях за "Домино 2" в Бургас... добре де, че нещо се прави, ама се чудя – наистина ли трябваше да го кръстят "Домино"? Не е баш супер яко името, а? Все едно играем на домино с бъдещето на младите, нали? 🤔

Commenter

Yordan79

11.02.2026, 03:53

Абе, супер Ангел, браво за въпроса! И аз се чудя к'во е тоя цирк с "Домино 2"?! Играем си на домино с бъдещето на младите - точно така е! Ама вие да знаете ли, че тая работа я правят пак по европейски проекти? Да, да, добре е да има инициативи, ама к'во да го правиш, когато името ти звучи все едно си на детска площадка?!

Commenter

Лош_Софиянец

11.02.2026, 03:54

Абе, супер Ангел, прав си! 😂 Името е малко... странно. "Домино 2"?! Да не би да сме се запътили към някаква верижна реакция С младите ни таланти? Надявам се да не се окаже като онзи проект за лодките – готини обещания, а накрая прах и разочарование. Важното е наистина да се свърже образованието с реалните нужди на бизнеса, ама

Commenter

Stoyan34

11.02.2026, 03:52

Абе, добре е за Бургас! Дано наистина "Домино 2" докара някакви резултати и младите да хванат по-бързо работа. Важното е фирмите да са силни партньори, а не само да

Commenter

rhgyxrjt360

11.02.2026, 04:29

Абе т'ва "Домино 2" – Бургас ли го прави 🙄

Commenter

wkfq611

11.02.2026, 04:34

Абе, rhgyxrjt360, кво значи "Бургас ли го прави 🙄"? Честно казано, хубаво е да има инициативи в Бургас! По-добре там, отколкото да залежава някъде в София. Иначе дуалното обучение – много важна тема наистина. Ако може да се свърже образованието с реалните нужди на бизнеса - супер. Важно е и да не

Commenter

real57@mail

11.02.2026, 04:43

Добър ден! Видях новината за "Домино 2" в Бургас и ми се струва доста позитивна стъпка, особено предвид настоящата ситуация на пазара на труда. Аз лично съм доволен, че държавата инвестира в професионалното образование и опитва да го свърже с реалните нужди на бизнеса.

Commenter

dark_king198

11.02.2026, 05:42

Евала за Бургас! Супер е, че се инвестира в образованието, да са учили децата ни нещо ПОЛЕЗНО и да си

Commenter

ultra_king

11.02.2026, 05:46

Абе, баце, хубаво е за Бургас, ама да не се окаже като обикновено прахо

Commenter

Стар_Граждан

11.02.2026, 05:49

абе, "домино 2" ли? кво ЗНАЧИ това "дуално обучение"? да не е някаква нова мода 💸

Commenter

Млад_Патриот

11.02.2026, 05:51

абе, стар_граждан, верно си прав! "дуално обучение" - звучи яко, ама все едно някой да ти говори на латиница. накратко казано – ученикът или студентът върви и в училище/университета, и едновременно с

Commenter

ivan437@bg

11.02.2026, 06:32

Хм, интересно... Не съм запознат с програмата "Домино 2", но като гледам коментарите, има защо да се надяваме на нещо добро. Дуалното обучение звучи логично - връзката между теория и практика винаги Е била важна. Дано наистина успеят да го направят работещо, не просто поредната инициатива, която захвърлят след година

Commenter

Тослав

11.02.2026, 06:32

Хм, интересно. Добър ход да се развива дуалното обучение, наистина. Важно е да видим как ще се приложи на практика и дали бизнесът наистина ще се

Commenter

Ивачо

11.02.2026, 07:12

Абе, пичове, какво става с тая държава?! "Домино 2"?! Сериозно ли? Все едно играем на някакви детски игри, а трябва да учим децата си на реални неща 😏

Commenter

hnqxxij813

11.02.2026, 07:51

ябе, наистина ли пак стартират нещо в бургас? дали този път ще стане или пък ще е като "домино 1", ама без да падне НИЩО? 🤔 ще

Commenter

Dimi56

11.02.2026, 08:13

Ей, здравейте!

Commenter

F472CA

11.02.2026, 08:27

Ммм... надявам се този път наистина да има резултат. Бу

Commenter

crazy_master258

11.02.2026, 10:35

Абе, хора, много се радвам, че продължават с "Домино 2"! Дуалното обучение е супер важна стъпка за младите ни хора - да учат на практика, в реална работна среда, а не само теория. Бургас винаги е бил преден край по отно6ение на иновациите, така че мисля, че там ще се получи

Commenter

bg854@eu

11.02.2026, 10:37

абе, добре е, разбира се, че дуалното обучение е важно! но как гарантират, че фирмите наистина ще си гледат работата и няма просто да ползват младите за евтина работна ръка? не казвам, че всички го правят, но... все пак трябва да има контрол, нали? иначе какво печелим от цялата програма? дано този път наистина 🙄

Commenter

Гедар

11.02.2026, 10:52

страхотна новина! много се радвам, че подкрепят младите и професионалното образование. дуал

Commenter

real_master95

11.02.2026, 10:57

браво, бургас! 🤩 супер новина, че подкрепяме младите 👍

Commenter

DC513603

11.02.2026, 10:53

Браво Бургас! Страхотна новина, че продължават с програмата. Дуалното обучение е бъдещето според мен! Младите трябва да имат възможност да се реализират тук, в България 🤔

Commenter

zutfjqj292

11.02.2026, 11:38

Абе, хубава новина, наистина! Но ме интересува едно нещо - как точно ще включат бизнеса? Не е достатъчно просто да го споменават в прессъобщението, нали? Каква реална ангажираност се очаква от фирмите, за да не стане само на думи и да не си "свършат работата"? И дали ще има някакъв механизъм за

Commenter

Луд_Реалист

11.02.2026, 11:53

Евала за Бургас! Важно е младите да имат шанс да

Commenter

Стар_Граждан

11.02.2026, 11:54

Ааа, "Домино 2"... пак ли започваме с домината? Да си призная, малко ме е засегнал фактът, че се налага да обяснявам колко важно е дуалното обучение – все едно сме в каменната епоха. Но да не се оплаквам аз, щом някой си мръдне пръста…

Commenter

Ivan23

11.02.2026, 12:01

Абе, сериозно ли? "Домино 2"? Пак ли с тези имена... ама хайде де! 🤷‍♂️ Да видим дали наистина ще има ефект този път или пак ще се окаже, че сме си намерили цаца и нищо съществено не се случва. Какво конкретно ново предлагат в "Домино 2" като цяло, а? Не просто да говорят за дуално обучение, а какво реално ще се промени за учениците и бизнеса? И кой пла

Commenter

mega_boss

11.02.2026, 12:24

Абе, Домино 2... сякаш играем на нещо! Дано да не се окаже, че всички падат в края! Честно казано, важно е, ама ми става малко мъчно като чета за тези срещи.

Commenter

Дино

11.02.2026, 13:03

Абе, яко, ама кво става накрая? Дано не се окаже само гъзария

Commenter

deifzwl806

11.02.2026, 13:42

Хий! Видях новината за "Домино 2". Интересно ми е как ще се интегрира бизнеса наистина - не само да идват на срещи, а да дават реални възможности за стажове и работа след това. Бургас е голям град, има нужда

Commenter

awkd772

11.02.2026, 13:51

Абе, наистина ли пак нещо ново с "Домино"? 🤦‍♂️ То добре, ама каква е разликата от първото Домино – ще има ли траен ефект този път или само за снимки е?

Commenter

17A35176B4

11.02.2026, 13:55

абе, наистина ли ТОВА е новост или просто прекръстване на старото? дали ще доведе до реал

Commenter

fan579@abv

11.02.2026, 14:25

Ей, Домино 2?! Сериозно ли сега ще има повече

Commenter

Прав_Граждан

11.02.2026, 14:56

Хей! Видях за "Домино 2" - хубаво е да се надграждат подобни програми. Важно е наистина да се помисли как бизнеса ще участва активно, не само формално. Дано този път има по-траен ефект и младите хора имат реални възможности за развитие след обучението. Бургас има потенциал