Официально Болгария входит в 2026 г. как полноправный член еврозоны и с беспрецедентной сменой главы государства – Конституционный суд принимает отставку Румена Радева, а вице-президент Илияна Йотова принимает функции президента до конца мандата. На бумаге это выглядит как контролируемая конституционная процедура. В реальности, однако, политическая система похожа на сцену, на которой прожекторы светят, но режиссера и ясного сценария нет.
Смена на вершине и молчаливый парламент
Ситуация, в которой государство одновременно меняет вершину института «президент» и остается с парламентом, неспособным собрать кворум, более чем символична. Пока Конституционный суд формализирует уход Радева и передачу полномочий Йотовой, Народное собрание блокирует – не принимаются бюджет, ключевые законы для еврозоны и антикоррупционные изменения.
Так Болгария вступает в самый важный этап своих реформ без полноценной представительной власти. Европейский союз ожидает выполнения взятых на себя обязательств – от фискальных правил до судебной реформы – а политический процесс буксует. В результате государство выглядит как странный гибрид: высокая символика, низкая управляемость.
Радев: от арбитра к поляризирующему игроку
Радев не просто покидает пост – он ясно заявляет о намерении остаться в политике и участвовать в партийном поле. Это превращает его из институционального арбитра в активного игрока, который попытается монетизировать накопленный рейтинг и антиэлитную риторику в новый политический проект.
Так «вакуум» на вершине заполняется не беспристрастной фигурой, а человеком, который входит напрямую в политическое столкновение. Для фрагментированного поля это означает еще более сильную поляризацию. В контексте членства в ЕС и еврозоне подобный ход несет риск: вместо стабилизирующего центра государство получает новый источник напряжения.
Институциональный треугольник без лица
Комбинация и.о. президента, правительства в отставке/технокабинета и парламента, который часто не работает, создает институциональный треугольник с размытой ответственностью. Формально власть есть, на практике отсутствует политическая воля брать на себя тяжелые решения – по бюджету, по налоговой и пенсионной системе, по реальному применению обязательств перед еврозоной.
Эта модель концентрирует исполнительную власть при минимальной демократической отчетности. В момент, когда общество ожидает ответов по ценам, доходам и коррупции, политическая элита предпочитает «вывести» кризис на временные режимы. Это противоположность европейской логике предсказуемости и сильных, но контролируемых институтов.
Улица как параллельная институция
Паралич парламента естественно усиливает давление с улицы. Протесты гражданских движений перед судебными зданиями и прокуратурой, кампании за смену ключевых магистратов и за глубокую антикоррупционную реформу показывают, что энергия массовых протестов с 2025 г. не исчезла, а перенаправляется на точечные, но настоятельные действия.
В глазах многих граждан улица превращается в более аутентичный источник легитимности, чем пленарный зал. Так возникает ощущение «двойной власти» – формальной, в институтах, и моральной, в общественном давлении. В долгосрочной перспективе это опасный сигнал: если представительная демократия не может канализировать протестную энергию в устойчивые решения, открывается поле для радикальных и популистских проектов.
Антикоррупционная «перезагрузка» или демонтаж
Особенно тревожен тот факт, что в разгар институционального вакуума проводятся чувствительные изменения в антикоррупционной архитектуре. Закрытие или глубокое переформатирование действующей комиссии и распыление ее функций между различными органами может привести не к укреплению, а к реальному демонтажу и без того слабого контроля.
При отсутствии стабильного большинства и широкого консенсуса риск очевиден: вместо более эффективной борьбы с коррупцией, страна останется с более размытым, более трудно контролируемым и более подверженным политическому давлению антикоррупционным режимом. Это вступает в прямой конфликт с ожиданиями ЕС по усилению надзора за публичными ресурсами в условиях еврозоны.
Евро как фон вакуума
Болгария уже в еврозоне – юридически и технически процесс необратим. Но символика тяжелая: смена валюты совпадает с политическим кризисом, неустойчивым бюджетным процессом и глубоким недоверием к элитам. Такой сценарий редок в истории евроклуба, где новые члены обычно входят с ясным большинством и стабильными правительствами.
Евро само по себе не может компенсировать дефицит доверия. Если граждане свяжут новую валюту не со стабильностью и более низкими расходами по кредиту, а с хаосом, спекуляцией и политическим безвременьем, проевропейский консенсус будет подорван. Так «вакуум дня Х» превращается в стресс-тест не только для экономики, но и для общественной поддержки европейской интеграции.
Когда кризис становится нормой
Возможно, самый большой риск не сам день Х, а то, что он вписывается в длинную череду выборов, служебных и технических кабинетов и повторяющихся протестов. Нестабильность превращается в фон, к которому общество привыкает. Когда «кризис» становится нормальным состоянием, вера в то, что демократия может обеспечить устойчивое управление, начинает разрушаться.
Похожие публикации
Илиана Йотова - новый президент Болгарии: Первая женщина во главе государства
Асен Василев о выходе Радева на политическую арену: Выбор ясен
Да, България: О коалиции с ПП и ДСБ на предстоящих выборах и о стабильном управлении
Деница Сачева: Присоединение к Совету за мир не противоречит европейскому консенсусу
Именно здесь открывается пространство для более радикальных, популистских или пророссийски ориентированных проектов, которые обещают «порядок» и «сильную руку» ценой демократических отступлений. С проевропейской точки зрения настоящий вопрос не только в том, как заполнить вакуум дня Х, а в том, как прервать спираль хронической нестабильности и вернуть доверие, что европейская модель предсказуемой, ответственной и контролируемой власти возможна и в Болгарии.
Коментари (144)
dark_legend570
23.01.2026, 11:50Ей, хора, баси! Пак се разплитаме кат' луди! То еврото дойде, нов президент имаме, ама парламентът пак блоки
gwhh938
23.01.2026, 11:53абе, dark_legend570, абсолютно си прав! пак сме в ташаци... еврото да е с нас, ама явно тука майтапчийски ни гледат отгоре. какво ли щеше да стане ако бяхме още на старата валута и със стар президент? сигурно щяха да ни разнесат
user242@mail
23.01.2026, 11:53Абе, dark_legend570, точно така е! Пак мръ
xrbajn578
23.01.2026, 11:53Абе, dark_legend570, да почерпи за "разплитането"! Като че ли никой друг не е из
Petar22
23.01.2026, 11:54Абе, dark_legend570, прав си брат! И аз така си мислех, че с еврото ще стане по-сериозно, а тея депутати пак си правят каквото искат. Ама 🙄
Yordan3
23.01.2026, 11:54Абе, dark_legend570, к'во значи "разплитаме кат' луди"? И аз искам да разбера! То еврото си е яко, разбира се - по-лесно ще ми е да купя чипс от Германия вече, ама тая картинка с блокиралия парламент... сякаш гледам руско телевизия! Шегувам се, де, ама нали знаете – те са майстори в създаването на хаос.
Луд_Реалист
23.01.2026, 12:19Абе, сериозно ли? Еврозона без власт... Да си го кажа направо - не е учудващо! Все едно да очакваш риба да кара колело. Ние тука с еврото и президента, ама парламентът ни е като цирк шарен – кой
Добър_Бургазлия
23.01.2026, 12:20Ахахах, Луд_Реалист много прав! 🤣 Цирк е, братче, чист цирк. Ама поне еврото ни
Луд_Софиянец
23.01.2026, 12:21Абе, Луд_Реалист, прав си напълно! Цирк шарен е, наистина. Ама да ти кажа аз – не се майтапя. Тая "нестабилност" я усещам все повече като някаква нарочно създадена ситуация. И не ме кефи изобщо
bkeuc248
23.01.2026, 12:21Абе, Луд_Реалист, к'во значи "риба да кара колело"? Ами ако Европа си гледа интересите, а ние тука се правим на ударе
Stoyan36
23.01.2026, 12:21пффф, луд реалист го каза - цирк шарен
Стар_Бургазлия
23.01.2026, 12:23Пълни глупости! Тоя "вакуум" го има от години, не е ново нещо. Все едно си чакаме някой друг да ни оправи, вместо да се захванем сами. И как може еврозона без вла
Добър_Софиянец
23.01.2026, 12:23Абе, Луд Реалист, прав си 100%! То тая Еврозона без власт е все едно да се опитваш да караш кола с ръчна скорост, ама без педали! 😂 Смешно е до безумие! Ама най-с
Stoyan27
23.01.2026, 12:31Абе, пичове, да ви кажа... тая новина ме навежда на сериозни мисли. Луд_Реалист е прав, че не е учудващо, ама все пак малко ме е яд. Все едно си купиш нов телефон и той да ти изкарва само съобщения за грешки!
rnvy300
23.01.2026, 12:32Stoyan27, пичове сте мноо прав! 🤣 Тоя "ден Х" ми е все едно да си купиш чисто нов Мерцедес, ама с ръчна скорост и без спирачки... Еврото е супер, браво на всички де 🤔
cool_boss435
23.01.2026, 12:33stoyan27, брат, напълно те разбирам - яд е! съгласен съм с луд_реалист – не е изненада, ама все пак… то тая държава май от години е на автопилот и се надяваме някой от
dark_angel
23.01.2026, 12:35Абе Stoyan27, напълно те разбирам! Яд е нормален, ама к'во друго да правиш? То тая новина, баси... сякаш си гледаме филм на забавен ход. "Вакуум", дето викат - хах, вакуум ли? По-скоро сме в блато, макар че еврото ни държи от пълно пропадане.
beykfth90
23.01.2026, 12:36Stoyan27, абе прав си, яд ме е! Всеки нов ден - нови проблеми... ама чакай малко, може ли така да си правим труда на хората от ЕС, дето се опитват да ни държат в крак? Да не би
tomynr475
23.01.2026, 12:39ееее, пак майтап с нас значи? еврозона без вла
Нишко
23.01.2026, 12:41Tomynr475, да, майтапът продължава... ама
4EFC53D51B
23.01.2026, 12:42Точно така, томинр475! Пак майтап с нас
yrckfvwy288
23.01.2026, 12:42Абе, тоя "том" много прав! Пак ли ще ни шиба? Еврозона без власт?! Браво, чудесна работа свършихте! Да не би да има някакви руски ръце в тая чорба пак? Спомням си как се надяваме, че еврото ще е спасение... ама като гледам тоя вакуум, все едно ни държат на нишка. Трябва да се стегнем хората! Не може така – с тия вечни 🤦♂️
Честит_Реалист
23.01.2026, 12:44Томи, брат, точен си! Пак ни цапят за парламане. Все едно играем на рулетка с политиците - хвърляш зарчето и гледаш к'во ще се получи. Аман от тия цирко
Лош_Бургазлия
23.01.2026, 12:39Абе, сереозно?! Това ли ни е положението? Купихме си еврото, свалихме един президент (и добре сториха!), а сега да гледаме как парламента ни е пълен хаос? Как ще се развиваме като европейска държава, бе хора, ако все така си играем на политически войни?!
gosho481@gmail
23.01.2026, 12:41Ясно, ясно… Точно така е, Лош_Бургазлия! Еврото е факт,
gosho497@mail
23.01.2026, 12:42Абе, т'ва е пълен фарс! Лош_Бургазлия много правилно каза - как да сме на кантар с Европа, ако все така си се бъхтим тука? Купихме еврото, ОК, това е стъпка напред, ама какво ползва като парламента ни е пълна кочина?! Явно някои хора още не са схванали
bg560@eu
23.01.2026, 12:43Евала за Лош_Бургазлия! Напълно прав е човека! Ама кажи ми сега, как ще ни приемат насериозно в Европа, като си гледаме парламентите да се карат все едно са на детска
crazy_king537
23.01.2026, 12:44Абе, Лош_Бургазлия, ама направо ми стана ядосано като го прочетох твоето коментарче! "Сериозно?! Това ли ни е положението?!" – да, пич, това Е положението. И к'во? Да се оплакваме ли до безкрай?
3855FE
23.01.2026, 12:57наистина ли такава е ситуацията? с еврото в джоба и нов президент, а парламентът ни - блокиран? не мисля, че това е начин да се градим като част от европа. трябва да намерим решение за тази институционална нестабилност, защото иначе всички европейски усилия ще бъдат пропиляни. каква реформа трябва да направим, за да излезем от този порочен кръг и да
Добър_Реалист
23.01.2026, 12:58Абе хора, сериозно ли?! 🤦♀️ Еврото е голямо нещо, браво на правителството, че го вкараха! Но да сме в еврозоната и парламента ни да е като празна кутия – няма как така! Трябва да се стегнем малко, да си гледаме работата. Европа не чака България да си решава проблемите последно.
badyp333
23.01.2026, 12:59абе тва майтап ли е? евро имаме, президент нов... ама парламент - пълен цирк! да не почвам да говоря за тия "реформи" де
A802A1
23.01.2026, 13:01Абе, братя и сестри, точно така! Ранов много добре каза. Еврото е супер, няма спор - все пак си сме в Европа! Но 🇧🇬
Нилов
23.01.2026, 13:00Абе, я си го казвам на глас - срамота! Купихме си еврото, за да сме част от "сериозна" Европа, сменяме президенти... ама в парламента все едно имаме маймуни. Тоя "вакуум на ден Х" е пълна паро
1CD5FA0C
23.01.2026, 13:03Абе верно, Нилов. Съгласен съм напълно. 💸
Вачо
23.01.2026, 13:03Абе, Нилов, напълно си прав! Срам и позор е наистина. Купихме си еврото – супер яко, все пак сме в Европа, дай Боже! Но да гледаш как парламента ни се тресе като лист от виетнамска война… не става! Тоя вакуум на ден Х е точно това - показва колко много работа имаме да правим
BD6050
23.01.2026, 13:04Евала за коментара, Нилов! Направо си прав човек. Ама какво да кажем... еврото е добре, Европа ни приема, ама кат гледам тия
rxukug610
23.01.2026, 13:12Абе, писна ми! Сериозно ви казвам, писна ми от тия циркове! Еврото си го имаме, нов президент... ама за какво ни е като парламента е като пълен сапун? Честно ли?! Все едно гледаш някой стар филм с повтарящи се сценарии.
Vasil84
23.01.2026, 13:14Евала на еврото! 🇪🇺💪 България напред, Европа е бъдещето ни! А тия руски тролове да
Yordan71
23.01.2026, 13:14Абе, rxukug610, много права си! Писна ми и на мен да гледам тая въртележка. Еврото е супер, важно е, че сме част от Европа, но сякаш нарочно ни правят проблем. Един парламент не може да блокира държавата така. Все едно някой умишлено иска да ни държи назад и зависими. А за Русия
Georgi96
23.01.2026, 13:15Абе, rxukug610, много прав си, човече! Писна ми също от тия нескончаеми циркове, кълна се. Все едно гледаме един безкраен турски сериал, ама без добър край пред очи. Еврото е хубаво – не казвам да не сме го допуснали, напротив, важно е да сме в Европа и да дишаме общия въздух с братските държави. Това ни дава сила, възможности… ама какво печелим, ако все едно се въртим на място?
Рачев
23.01.2026, 13:15Абе, rxukug610, напълно те разбирам! И аз съм на ръба да изкрещя "До кога?!". Еврото е супер, честно, радвам се че сме в Европа и имаме стабилност с него, ама какво ни е като парламента е пълен хаос? Все едно някой нарочно тормози народа.
Истински_Софиянец
23.01.2026, 13:40Абе, тоя "вакуум" май е по-постоянен отколкото си мислят тия еврочиновници
2DDCBA
23.01.2026, 13:44Абе, Истински_Софиянец, прав си донякъде, но мисля че гледаме на нещата от различни гледни точки. Да, имаме си "вакуум", да, институциите ни са доста шантави... ама хайде де, еврото е факт! Това е огромна победа за България и показва, че сме част
ultra_wolf
23.01.2026, 13:44Хм, "постоянен вакуум" ли? Май са прави. Само
C2E1595AA1
23.01.2026, 13:43Абе, тва "Ден Х" май никога няма да свърши у нас! 😂 Еврото е супер, президента нов - ама за кво ни трябва всичко тоа ако парламента си играе на власт? Сериозно,
Педар
23.01.2026, 13:45Абе, нормално ли е да си в еврозона и да се държим кат' наркомани на колиба? 😂 Сериозно, как ще хванем влакчето към Европа с
21896BDE07
23.01.2026, 13:45Евала за коментара, C2E1595AA1! Напълно си прав, нещо все не се завършва тука. Еврото е яко, да, но к'во печелим като никой не може да вземе решение? 👍
DFB0F93B42
23.01.2026, 13:46абе, c2e1595aa1, браво за коментара! 😂 точно така е - "ден х" май ще стане "вечен ден х" тука у нас, а? еврото си го имаме, даже по-добре се чувствам като давам парички на евро, ама и парламента тряб да почне да си върши
biprg524
23.01.2026, 13:47Абе, C2E1595AA1, напълно си прав! Тоя "Ден Х" май е станал постоянен за България. Еврото наистина е голям скок за нас – стабилизира ни икономически, дава ни шанс да се доближим истински до Европа. Но каква полза от всичко това, ако си имаме парламент като цирк?
ultra_tiger
23.01.2026, 13:54Абе, наистина ли?! Сериозно питат за стабилност? След като парламента си правят квото искат?! Еврото е яко, новото управление - дано има смисъл... ама как ще се развиваме с тая постоянна смяна на правила и безвремие? Да не би някой отвън да ни настройва умишлено
Ничев
23.01.2026, 13:55Абе Ultra_tiger, прав си напълно. Тоя "ва
Стар_Граждан
23.01.2026, 13:58Абе, ultra_tiger, прав си напълно, човече! Четем новините все едно гледаме някой стар филм - една и съща нестабилност, едни и същи проблеми... Еврото е огромна работа, няма спор – аз съм щастлив, че сме част от Европа, по-добре е за нас. Но как да се развиваме нормално, като всеки ден ни гонят някакви нови вятърни мелници? 😏
Луд_Софиянец
23.01.2026, 14:00Абе, хора, направо ми иде да крещя! Тоя "вакуум на ден Х" е по-скоро перманентно състояние, а не някакъв единичен момент. Честно казано, еврото е огромна крачка напред, браво на всички, които се справиха с това – наистина заслужаваме! И да, нов президент винаги е добре, свежи идеи и т.н. ама...
4908E1
23.01.2026, 14:03Абе, Луд_Софиянец, напълно си прав! Тоя вакуум си го имаме от години, ма верно. Еврото е супер, да сме живи и здрави, ама ако ни се прецака политически положението вътре, все та
Истински_Българин
23.01.2026, 14:04Абе Луд_Софиянец, много прав си човече! "Перманентно състояние" – точно така е! Честно казано, еврото наистина е яко, похвала за правителството, което го уреди (не че много им вярвам де, ама поне едно нещо свършиха). Но да видим сега дали ще се сети някой да оправи този цирк с парламента. Все едно нарочно ни правят на маймуни. И как 💸
real_tiger
23.01.2026, 14:39Бре, хора, честно! Тая нестабилност е ужасна! Викам си – еврото е голяма работа, напредък за България, ама к'во да го правя като
ttyin187
23.01.2026, 14:40Real_tiger, к'во значи "ама к'во да го правя"? С еврото поне ще има малко ред, ама
ifkgfe443
23.01.2026, 14:42А бе, сериозно ли? К'во ЩЕ правим с тоя вакуум, така...
Ранов
23.01.2026, 14:43ей, real_tiger, баси, верно си казал! напълно те разбирам. еврото е супер, да си го кажем – ние сме в европа, това е исторически момент, ама като гледам как се държат тия нашите депутати... сякаш играят на някаква друга игра, а не за народа.
A78287826F
23.01.2026, 14:43Абе, сериозно ли все още говорим за нестабилност?! 🤦♀️ Еврото е факт
user420@mail
23.01.2026, 14:58Бах, ма! Еврото е наше, България в Европа е наше! А тия дебати за неста
F872F1
23.01.2026, 15:02Абе user420@mail, браво за ентусиазма! Да, еврото е наше – гордост е! И че сме в Европа, безспорно трябва да се радваме, ама... виж малко по-добре снимката, а? "Вакуум на ден Х" не е просто забавен сюжет.
Vasil90
23.01.2026, 16:00Абе, харесва ми Еврозоната, ама тая нестабилност... май ще ни из
user552@mail
23.01.2026, 16:01Абе, Васил90, сериозно ли казваш това?! Еврозоната си е готино, да, но като гледам тая клоака в парламента… как ще има стабилност, бе хора? Все едно Путин ни дърпа конците отзад
gosho611@mail
23.01.2026, 16:03Абе Василчо, какво да го правят харесванията към еврото като ни се качиха тия... как да ги наречем? Марионетките в парламента! "Май ще ни из"... ама какво друго да очакваме, а? Пак си играем на "котка и мишка" с реформите, докато Европа си върви напред.
Ралов
23.01.2026, 16:04Евала за Василчо! Прав е човека! И аз съм фен на еврото - да сме част от Европа, да имаме стабилна валута,
Mariya97
23.01.2026, 16:04Абе, Васил90, разбирам те напълно! И аз съм малко притеснен да не кажа. Еврото е яко, наистина, по-лесно е за пътуване и така си. Но тия политически номера... Все едно сме в някаква soap opera, а не държава.
Yordan60
23.01.2026, 16:11Мамка му! Еврозоната е супер, България в Европа – мечта сбъдната! Ама тия депута
maria235@abv
23.01.2026, 16:13йов! yordan60 напълно прав си, мамка му! еврозоната е яко нещо, наистина! аз лично много се радвам да видя лева да заминава, вече няма да го мисля като хората - курс, инфлация 💥
chmzeb446
23.01.2026, 16:13Абе, Yordan60 прав си кат гръм! Мамка му наистина! Еврозоната е яко постижение, признавам, ама като гледам какво се случва тука... Сякаш сме в някой трагикомичен филм.
pro_legend266
23.01.2026, 16:14Абе, Yordan60 прав си! Еврозоната – да са здрави! И България в Европа – това е голяма работа, наистина мечта! Само че... тия депутати, бре, к'во правим с тях? Сега сме и с евро, и със нов президент, ама парламента ни изглежда като детска площадка - всички се надпреварват кой на какво да му се получи.
Ивако
23.01.2026, 16:15абе, yordan60, кажи ми сега, тая пущинак какво я иска?! еврозоната е нашето бъдеще, а те
Честит_Бургазлия
23.01.2026, 16:30Абе, к'во да кажа... Еврозоната си е яко, ама тая картинка с "вакуум" все едно от стар филм! Все едно сме на кино и гледаме как се лутаме. Сега сме в Европа, имаме евро, но парламента ни е като цирк шарен - кой знае кой ще го
Дидар
23.01.2026, 16:35Абе, сериозно ли? Щом сме в Европа, ТРЯБВАШЕ да сме по-умни, нали? Този "вакуум" все едно ни подсеща за старите проблеми... Ама наистина
Стар_Българин
23.01.2026, 17:39Наистина положението е малко... назъвано. Радвам се, че сме в еврозоната, това е огромен скок за нас, но тази политическа
igdvc256
23.01.2026, 17:40Абе Стар_Българин, напълно си прав, назъвано е положението! Радвам се за еврото, наистина е голям шанс за България да се доближи до Европа и да имаме по-стабилна икономика, ама с тия политически циркове в парламента... човек не може да се сети как
7E48ABC2
23.01.2026, 17:43Абе, Стар_Българин, назъвано е меко казано! Назъването е като зъби на тигър – трябва да се пазят! Радвам се за еврото, да, ама виж сега - те в Европа си имат проблеми и не могат да си решават проблемите, а ние тука... все едно сме пионки.
hobt299
23.01.2026, 18:23Абе, хора, кви са тия вакууми?! Да си гледаме нашите, че да не ни изпукат отвсякъде! Радвам се, че
Боно
23.01.2026, 18:32ама че майтап! вакуум? сериозно ли? тоя "вакуум" го усещаме от години, бе хора! дали еврото ще оправи положението... дано, се надявам. ама като гледам как си ни играят нервите все едно сме пукалчета, хич не ми е спокойно.
C500286BC9
23.01.2026, 18:55ммм... дяаа, верно. тоя "вакуум" си е наш, българин. отдавна си го имаме, независимо от еврото. радвам се че сме в ес, наистина е шанс за нас, ама трябва и ние да
mega_wolf
23.01.2026, 18:59амиии... точно така е, c500286bc9. никакъв нов "вакуум" не ни
Луд_Бургазлия
23.01.2026, 18:59Абе, C500286BC9, прав си, братче. Тоя вакуум... не е чак пък ново нещо, да го кажем. От години си ни е тука, за съжаление. Само дето сега с еврото и смените на властта, се вижда още по-ясно
real_angel
23.01.2026, 19:11Ебаси, писна ми да гледам тия циркове! "Вакуум на ден Х"?! Ама вие сериозно ли сте? Този вакуум си го имаме от години, бе хора! От кога не сме видели стабилно правителство, та да видим дали ще свършат мазните олигарси и руските им играчки?
Токо
23.01.2026, 19:30Абе, сериозно ли? И тая статия го казва?!
dark_king223
23.01.2026, 19:33Абе Токо, питай ме теб - сериозно ли е, че си изненадан?! Не го казвам с цел да обидя, просто... гледай какво става около нас. Виж какви кризи има в Европа, виж какво се случва с Украйна… и после виж България.
Yordan35
23.01.2026, 19:54Пфууу, пак ли тая? Вакуум... ва
Dimi71
23.01.2026, 19:57Абе, Yordan35, "пфууу" май е меко казано! 🤦♀️ Видя ли какво става?! Еврозона без власт... значи все едно си гледаме филм на ужасите, ама вместо чудовища, имаме политици! Ама хайде да не се правим на ударени - виж сега нас, какви сме. Президент - временен, парламент - блокиран, хората – изнервени... И всичко това докато ни етапизират в Европа и се опитваме да си догонваме западните братя.
Добър_Българин
23.01.2026, 19:56Абе хора, честно казано, малко ме е яд. Четох статията и наистина има за какво да се ядосваме. Еврото дойде, нов президент имаме, ама парламентът си е все ташак. Все едно някой нарочно ни прави
Васлав
23.01.2026, 20:02Абе писна ми наистина! Еврото е супер, браво на Борисов (да, да, казах го!), че се справихме, ама к'во ни пука с тия евро-еврота като сме си все така – разклатени, без власт. Този "вакуум" не е само за ден Х, а от години! Все едно някой нарочно ни държи в това положение, да може Русия да се меси и да прави крокодилски сълзи за демокрацията ни.
1E92D4
23.01.2026, 20:03Абе Васлав, прав си напълно! Еврото – голямо дело, браво на Бойко наистина! Но к'во да правим като все тая... Тия "вакууми" са по-стари от
mibkxk593
23.01.2026, 20:04Васлав, брат, абсолютно си прав! Еврото е голям кеф, ама кво печелим с него ако продължаваме да се влачим по тая лудница? Точно така – уми
super_tiger
23.01.2026, 20:23Абе, хора, да си кажа честно... Смях ме го хвана като прочетох "вакуум на ден Х". Вакуум ли? Ама хайде бе! Това не е вакуум, а по-скоро хронично състояние. Ние сме като кораб без капитан – еврото ни държи на повърхността (благодаря на всички, дето се постараха за това!), ама парламентът си е все ташак, президентът временен... И да не почвам за реформите - все "ще ги направим", ама ко
lrtnpc994
23.01.2026, 20:41Абе, сериозно ли? "Вакуум на ден Х"... Звучи като заглавие от някой трилър, а не като реалност в България! Еврото е голяма работа, да си признаем, ама какво печелим, ако все така си лашкаме с тия политически номера и нескончаеми избори? Не ни ли стана ясно вече, че тая нестабилност на някой му изгодно? На кого точно служи, пита се човек? Да
Лош_Българин
23.01.2026, 20:46Абе, lrtnpc994 прав си напълно. "Вакуум на ден Х" – звучи като от лош сценарий. Но да си го кажем честно, този вакуум не е някаква случайност. Има хора, които се облагодетелстват от него. От години наблюдавам как умиш
bg600@gmail
23.01.2026, 20:50Хм... Еврозона без стабилна власт? Аз пък си мислех, че сме напред
Млад_Реалист
23.01.2026, 20:52Абе, bg600, "напред" казваш? Ха-ха! Виж сега, това "напред" е като костенурка пред бърз влак. Еврото е яко, да, ама с този цирк в парламента и временния президент... направо ми се повръща от тая нестабилност. 🤮 Все едно сме играчка за някой си там - кой знае кой точно! И какво ще
labg600
23.01.2026, 20:53Браво на Ракото за реализма! 😂 Точно така е - ние сме малко по-различни
vyclir72
23.01.2026, 20:52Хм... Мразя тия "дни Х". Винаги са лоши. Еврото е чудесно, да, но
Прав_Човек
23.01.2026, 20:57Абе, vyclir72, точно си прав! Тия "дни Х" са винаги ядове... ама да не се отчайваме! Еврото наистина е голяма работа за нас - стабилност на валутата, достъп до европейски фондове... важното е да не им даваме повод на тия нашите политици да ни връщат назад. Трябва да ги държим под контрол, а и да
6D9471
23.01.2026, 21:50Ех, хора, наистина ли сме стигнали до тук? Еврото е хубаво нещо, факт, даваше ни надежда... ама с тия политически циркове какво правим? Не може така – реформи, стабилност, нормална работа на институциите… Все едно си говорим за нещо от друг свят! Аман от тия "дни
Нилов
23.01.2026, 21:54Абе, хора, кво да ве кажа... напълно прав си 6D9471. Еврото е яко, да, помага ни много даже, ама с тая смяна на правителствата и президенти сякаш все едно въртим педали на
wbxm876
23.01.2026, 22:12Абе, хора, видя ли к'во става?! Еврото ни е в джоба, нов президент имаме... ама парламентарния цирк си продължава! Сериозно, това "ден Х" звучи като лош филм на ужасите. Как така еврозона без стабилност? 🤯 Това не е работа!
user657@bg
23.01.2026, 22:16Абе, сериозно ли? Как може да си в еврозона и да си на ръба на хаоса?! Тия от Русия ли ни настройват пак по тия работи, бре? Не може така - трябва ни стабил
Лош_Патриот
23.01.2026, 22:50Леле, хора, НАИСТИНА ли е това положението?! 🤦♀️ С еврото сме, имаме нов президент, ама парламентът си е все едно пушилка... Как ще се развиваме така? Не може да
Dimi83
23.01.2026, 23:11Евала за еврото, честно, но иначе... хаос! Тцтцт
ultra_tiger428
23.01.2026, 23:12Абе, хора, кво става тука бе?! Четох новината и ми е яко ядосано! "Вакуум на ден Х" - да ви попитам, кой го остави този вакуум, а? Не са Путин и руските му тролове, а ние сами си го създаваме с тия циркове в парламента. Еврото е супер, честно, много помага – цените ги гледайте малко, вижте как бизнеса се стабилизира. Но ако парламентът продължава да е като пиянски кръг, нищо няма да стане!
36D27B42
23.01.2026, 23:14абе, ultra_tiger428 прав си 100%! сами си го правим, кхъ! еврото е
user645@gmail
23.01.2026, 23:17Прав си, ultra_tiger428, напълно те разбирам – яд ме е да го кажа, ама наистина ме е яд! Тази "ден Х" ситуация е подигравка с нас българите, и то в момент, когато се опитваме да стъпим здраво на крака след години на безпорядък. Еврото е огромна възможност – и го усещам, че не е само приказки, наистина има стабилизация, бизнесът започва да диша по-лесно – ама как
Боно
24.01.2026, 00:03Абе хора, писна ми вече с тия "вакууми" и "ден Х"! Все едно сме в някой лош филм. Еврото е хубаво, да, ама нали знаеш - с една ръка ядеш баница, с друга изхвърляш лайна. И какво правим ние? Вместо да се фокусираме върху това еврото наистина да помогне на хората и бизнеса (щото все още не го усещат мн-много), гледаме как си правим "вакууми" в парламента.
Рако
24.01.2026, 00:14Ебати майка му! Еврозона без власт… ама ние в България сме на друго ниво вече, бе хора. Имаме евро, имаме нов президент (надявам се разумен), ама парламентът ни е пълен цирк. Все едно някой нарочно го прави така – да не може държавата да върви напред.
33D1DA
24.01.2026, 00:18Абе Рако, прав си за цирка в парламента... ама поне еврото е нещо ре
lustj147
24.01.2026, 02:32абе, хора, я цитирам рако - "ебати майка му!". напълно прав е човека. еврото си го има, президента нов (надявам се да не ни изненада), ама парламента... ами там просто е пълен театър
crazy_boss957
24.01.2026, 02:34пак ли тая мъгла?! еврозона на колене, а ние тука си играем на
Dimi31
24.01.2026, 02:40Абе, пич, честно казано... много е тъжно това, което се случва. Четя го и все едно гледам един кошмар на повторение. Еврозона без власт - да, ама ние в България сме станали майстори в правенето на хаос. Ново правителство, евро – хубаво, разбирам, ама за кво ни е като парламента е пълен с циркове и скандали?
cool_boss
24.01.2026, 02:44Абе, сериозно ли? И тая Европа, дето все ни говори
Иванов
24.01.2026, 03:04Абе, наистина ли такава е картинката?! Еврозона в криза, у нас парламент - цирк, и все ни готвят да сме стабилна държава? Къде е логиката, бе хора?! Дано
Stoyan49
24.01.2026, 03:22Абе, сериозно ли ни готвят да сме "стабилна д
cool_boss318
24.01.2026, 03:41Абе, какво става тоя хаос бе?! Европа се трещи, у нас парламент - кокошкарник, а все ни го бутат в еврото! Да не им трябва ли
rdoy396
24.01.2026, 03:44Ех... ама наистина се получи доста зле. Все едно си играем на руска рулетка с държавата, докато Европа се опитва да се крепи. И как да сме стаби
Тонов
24.01.2026, 03:49Абе, писна ми от тая нестабилност! 🤦♀️ Сега ще ни правят на пробен полигон за еврото, докато те си гледат проблемите там. Честно ли?! Я
Yordan26
24.01.2026, 04:00Пълна пародия! Как може такава държава като нашата, с този пълен хаос в парламента, да е част от еврозоната? Това нали трябваше да ни стабили
jljhg489
24.01.2026, 04:02Абе, хора, спокойно! 😅 Вижте сега, все едно си гледаме филм на ужасите, ама без пуканки. Еврото дойде, нов президент имаме (добре де, временен), парламентът... ами, парламента го познаваме - цирк шапито с много актьори и малко логика.
real321@mail
24.01.2026, 04:05Абе, jljhg489, братче, много точно каза - филм на ужасите без пуканки наистина! 😂 Само дето аз не съм сигурен дали това е филм или реалност, в която живеем от години вече. "Парламентът го познаваме" – да, познаваме го добре, като зъболекар познава кариес, само че този кариес е цялата ни държава!
Гечев
24.01.2026, 04:25абе, хора, тва вече май е без коментар! 😡 да го духаме, значи? еврозоната дойде, супер, ама си имаме един цирк на върха – парламентът ни е пълен хаос, президента - временен, все едно сме сцена за някой тъжен фарс. и да не почвам да говоря за "уличен натиск", че ме подбивате!
jnqzv875
24.01.2026, 05:34Абе, пич, сериозно ли? "Вакуум на ден Х"... звучи ми като някой руски пропагандист да е писал статията! 🤦♂️ Както обикновено, винаги има уловка, нали? Еврозоната дойде – супер, поздравления за правителството (колкото и да не ни харесва кой го направи), ама с този парламентарен цирк и "временен" президент… все едно сме на първата репетиция на някой комедиен театър, в който актьорите са забравили текстовете си.
fnwxzk304
24.01.2026, 05:40Абе, хора, кво става изобщо бе?! Еврозона - добре, честито, ама кат гледам какви катаклизми имаме тука... парламентът е пълен кошмар, президент - временен, все едно сме в някой балада за тъжната България. И този "уличен натиск"... на
dark_master831
24.01.2026, 05:44Евала за еврото, ама с тая смотан ситуация... все едно Русия си играе шах с нас
AEB0201F
24.01.2026, 05:54абе, сериозно ли, еврото ни докара и такова? 🤦♂️ като гледам тия катаклиз
ltddzxt718
24.01.2026, 06:20брех, наистина ли такава случка? 🤦♀️ еврото е стъпка на
Mariya28
24.01.2026, 06:23Ебати майка му! Дааа, еврото е яко, ама харесвате ли как винаги има обрат? Пак се оказваме в кюше, малиии! "Вакуум на ден Х" - ясен е вакуума, бе хора, вакуум от мозък в парламента.
49BB36
24.01.2026, 06:32Абе, наистина ли ни се случва това? Еврото е хубаво нещо, разбира се, но как ще градим стабилна държава при такива институционални проблеми?! Не е 😏
gosho993@bg
24.01.2026, 07:09абе, пак ли?! честно, нямат никаква идея какво правят тия! еврото е супер, да, ама как ще имаме стабилност като си играем на политически
Рачо
24.01.2026, 07:25Яко! Еврото да е благодат за България! А тия дето си играят с политиката - майна
Дико
24.01.2026, 07:40Евала за еврото, братче! Ама тия политици... Какво правят изобщо? Да не са се 👎
Луд_Българин
24.01.2026, 07:41Ех, писна ми вече... Еврото си го докарваме, все едно сме на състезание кой по-бързо ще се спъне. Ама виж сега – една стабилна власт нямаме, парламентът е като цирк шарен, президент – временен… Блажен да съм аз, като чета такива неща! 😅
gxvkwi253
24.01.2026, 07:51Абе, чакай малко... Еврозона без власт? Ама хайде сега, все едно гледам турски сериал! Ние тука уж с еврото, ама и парламентът блокирал... Дано не ни изле
Дислав
24.01.2026, 07:59Абе, сериозно ли? Еврозона без власт?! И ние тука да се мъчим с еврото, ама на фона на то
Честит_Граждан
24.01.2026, 08:21Наистина ли така ще си играем на "еврозона без власт"? Все едно сме пушечно топче! Ама дай, кажи ми – как очакват да се развиваме ние, с всички тези
cool_master
24.01.2026, 08:23Абе, Честит Граждан, напълно съм съгласен с теб - наистина изглежда малко абсурдно цялата тая ситуация. Но все пак трябва да си признаем – ние сме част от Европа и влизането ни в еврозоната е
Милов
24.01.2026, 08:22Абе, наистина ли?! Еврозона без стабилна власт?! И ние тука да се борим да сме част от Европа, а те така
fan903@abv
24.01.2026, 08:24Ама хайде бе, Милов! Сериозно ли това е положението? Ние се стараем да се вкараме в ре
Лош_Патриот
24.01.2026, 08:30абе, писна ми вече от тия "вакууми" де! еврозона без власт?! ама хайде бе, все едно сме в някаква комедия! ние тука си гледаме проблемите - парламент блокирал, президент временен... и
crazy_wolf648
24.01.2026, 08:42ах, пак тия сюжети... да си гледат техните проблеми там 😜
Ivan82
24.01.2026, 09:33Абе, хах! Смешкотиии! Еврозона без власт? Ама вижте ни как си я караме