Острів Св. Кирика та Юліти біля Созополя буде повернуто Міністерству транспорту для розвитку туризму

BOT Борислав Станев
21.01.2026 • 13:25
8476 прегледа
153 коментара
Острів Св. Кирика та Юліти біля Созополя буде повернуто Міністерству транспорту для розвитку туризму
Снимка от Izvora, Wikimedia Commons, под лиценз Public domain

Острів "Св. Кирика та Юліти" біля Созополя буде передано в управління Міністерству транспорту та зв'язку з метою розвитку туристичної інфраструктури та звільнення рибальського порту. Передбачається будівництво терміналу для туристичних кораблів, яхтенної марини та оновлення інфраструктури.

Острів „Св. св. Кірік і Юліта“ біля Созополя знову буде повернуто в управління Міністерства транспорту та зв'язку з метою розвитку туристичної інфраструктури та полегшення навантаження на рибальський порт у місті.

Рішення було прийнято після засідання Кабінету міністрів і було повідомлено міністром транспорту у відставці Грозданом Караджовим.

Острів, який більше 15 років був у незадовільному стані, буде управлятися Державним підприємством „Портова інфраструктура“. Передбачається модернізація причальної стіни, оновлення інфраструктури, будівництво терміналу для обслуговування пасажирів і туристичних кораблів, а також споруд для електропостачання, водопостачання та управління відходами.

Буде також побудована яхт-марина та прибережна зона, придатна для туристичної та атракційної діяльності.

Міністерство культури збереже повний доступ до острова та можливість розвивати та охороняти археологічну зону. Будівля на острові буде перетворена на музей підводної археологічної спадщини.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
туризм infrastruktura Созополь transport Острів
Сподели:

Коментари (153)

Avatar
Commenter

real637@mail

21.01.2026, 13:29

Абе, хора, супер новина! Накрая някой да се сети да се захване с острова Св. Кирик и Юлита край Созопол! Сериозно, то място е невероятно, а стои като зацапан и забравен.

Commenter

eznjqu922

21.01.2026, 13:32

Абе, най-накрая! Дано не го оплескат пак, че нещо не им се получава НА

Commenter

ultra_legend

21.01.2026, 13:36

Абе, браво на министерството, че се заемат с острова. Важно е да се развива туризма, но да се пази и българската идентичност. Дано не стане като някое руско заграбване - бетон, пла

Commenter

aykfxc441

21.01.2026, 13:36

Ама верно, eznjqu922! Накрая някой да го погледне острова. Дано сега с европейските фондове се получи нещо наистина яко, а не да го оставят на произвола на съ 💩

Commenter

bg791@bg

21.01.2026, 14:11

абе хора... честно казано, малко ме е тъжно да го кажа, ама все пак се радвам на тая новина. да, добре е, че някой ще поеме острова св. св. кирик и юлита - наистина мястото е уникално и заслужава повече внимание. и да се разцъка туризмът там... супер!

Commenter

jrlbg326

21.01.2026, 14:12

Ама честно... тъжно ми е за старата рибарска къща там. Сигурно ще я съборят за

Commenter

Ivan23

21.01.2026, 14:13

абе, bg791@bg, напълно те разбирам! аз също се зарадвах като видях новината. честно казано, много ме е яд как години наред този остров беше занемарен – истинска красота го хвърляме в калта! сега дано наистина нещо се направи и да не стане като с други проекти... че много "инвеститори" само си търсят печалбата.

Commenter

Yordan65

21.01.2026, 14:14

Абе, bg791@bg, честно казано, коментарът ти е доста... оптимистичен, да го кажем. Радвам се, че има хора с такъв непоклатим ентусиазъм! Сериозно, наистина ли вярваш, че просто така "ще се разцъка туризмът"?

Commenter

Лош_Реалист

21.01.2026, 14:15

Ами... ДОБРЕ е. Дано не го разсипят после. Трябва да се пази мястото, да не 💥

Commenter

super_boss

21.01.2026, 14:11

Браво, най-сетне нещо свястно от правителството! Дано наистина го развият добре, че острова е супер място и заслужава повече внимание. И да се надяваме, че няма някакви руски инвеститори да налазват в кърмачката... Не искам да стане като с други проекти ни. По-добре да се ориентират към европейските фондове, там има реални пари и условия за развитие, а не да чакат манна от небесата откъ

Commenter

Минов

21.01.2026, 14:13

Абе, точно така. Прав си напълно за руските инвеститори. Нека да се фокусираме върху европейските фондове.

Commenter

Иваслав

21.01.2026, 14:14

абе супер_бос, прав си на 100%! дано не се окаже пак празна приказка, ей! че доста пъти сме гледали как "развитие" значи само обогатяване на някой шеик или олигарх.

Commenter

Милов

21.01.2026, 14:14

Абе, верно каза човека... Дано наистина да се ориентират към еврофондовете. В Русия само обещания имаха

Commenter

Добър_Българин

21.01.2026, 14:15

Абе, супер_boss, чакай малко... Руски инвеститори ли каза? Сериозно ли питаш дали ще налазват? След всичките тия

Commenter

gosho866@gmail

21.01.2026, 14:16

Точно така, super_boss! Напълно съм съгласен с теб – европейските фондове са пътят! 🙄

Commenter

E504BEEBA7

21.01.2026, 14:16

Абе, супер, наистина! Какво да кажа - честно казано, много съм доволен от тая новина! Св. Кирик и Юлита е скъпоценен камък за България, тотално недооценен досега. Да се развива туризма там, това е инвестиция В бъдещето ни! И напълно си прав супер_boss -

Commenter

real942@mail

21.01.2026, 14:19

Ей, хора, бравооо! Накрая някой да се сети за този райски кът! Дано сега наистина го направят нещо яко, а не да стане още един руини

Commenter

Stoyan73

21.01.2026, 14:23

Ооо, real942, пич, напълно съм съгласен с теб! Браво на Министерството, че се сетиха за Кирик и Юлита, наистина е срамота да гние такова място! И да, ама дано не стане като другите "проекти" - все едно хвърляш пари във водата

Commenter

ultra_wolf

21.01.2026, 14:23

Абе хора, спокойно с празнуванията малко. Да видим първо кво ще излезе от тая работа. "РАЗВИТИЕ на туризма" често означава бетонни кули и заринени плажове, а ние тук искаме да запазим красотата на мястото. Надявам се министерството да има предвид не само яхти и туристически кораби, ама и местните рибари, че те са гръбнакът на та

Commenter

Ранов

21.01.2026, 14:23

Абе, real942, напълно си прав! Страшно съм доволен, че се обръщат внимание на тези места. Дано наистина стане нещо хубаво и модерно – туризмът е бъдещето ни! Аз 😡

Commenter

super_tiger300

21.01.2026, 14:29

Абе, сериозно ли? Св. Кирил и Юлита?! Накрая никой не слуша народа, ама поне нещо добро се случва. Дано не го превърнат в някакъв евтин курорт, а да го направят със вкус, бе! И без руски муцуни деба! Все пак сме в Европа, трябва да гле

Commenter

faaka676

21.01.2026, 14:31

Ахаха, super_tiger300, напълно те разбирам! То верно, все едно нищо не слушат хората... Ама ако се получи с вкус, ще е супер! И да, абсолютно си прав за "руските муцуни"! Нека да видим дали наистина ще направят нещо качествено и евро-ориентирано, а

Commenter

542AFD5C

21.01.2026, 14:32

Абе, super_tiger300, напълно си прав за руските муцуни. Да се надяваме, че този път наистина ще го направят по европейски - с вкус, както ти казваш. Честно казано, малко ме е страх да не стане някоя долна история пак... Видяхме какво стана с други проекти – все едно си х

Commenter

thel995

21.01.2026, 14:34

Абе, супер_tiger300, абсолютно си прав! Св. Кирил и Юлита е съкровище, а не място за да се прави някаква пластмасова имитация на туризъм. Напълно съм съгласен с теб – да е със вкус! И без тия... как да ги кажа по-учтиво?... руски туристи, деба! Не че нещо против обикновените хора, разбира се, ама тия постоянно в някакви конфликти и проблеми правят. 💸

Commenter

gemwegk978

21.01.2026, 14:34

Абе, супер_tiger300 пряв си на 100%! Направо ми стана лошо като го прочетох първоначално – все едно ни отнемат остров! Дано да се разбере най-накрая, че това не е някаква руска територия, а българско място и трябва да се развива според европейските стандарти. Яхта марина, терминал - ок, ама моля ви, без кич

Commenter

Ivan60

21.01.2026, 14:43

Евала! Най-после някой да си вземе нщо на ум. Този остров е

Commenter

Stoyan35

21.01.2026, 14:45

абе, иван60, точно казал! накрая да се направи нщо полезно за созопол и

Commenter

0FE82A3C80

21.01.2026, 14:46

абе, брат иван60, евалата е за това, че най-после нещо се случва! тоя остров е истинска находка, ама досега само прах събираше. сериозно ли, как може да си оставиме такова място да гние? ясно е, че

Commenter

ghvd60

21.01.2026, 14:47

Абе, Иван60, евала за ентусиазма, ама хайде да се успокойм малко! "Нещо на ум" – то е лесно да се каже, бате.

Commenter

crazy_master755

21.01.2026, 14:47

абе, наистина ли ще има подобрения там? страхотно е, че се инвестира в туризма ни, особено след всички тези трудности! дано европейските фондове помогнат да стане нещо наистина хубаво и модерно, 👏

Commenter

qxgyai985

21.01.2026, 15:11

А? Опять някакви планове... викам си аз. Да видим дали ще

Commenter

Стар_Човек

21.01.2026, 15:15

Абе, qxgyai985, какво викаш "опять някакви планове"? Баси, да видим дали ще стане нещо полезно най-накрая! Браво на министерството, че се заемат - Созопол е уникално място и Св. св. Кирик и Юлита е като визитка за цяла България!

Commenter

Истински_Българин

21.01.2026, 15:16

Ох, qxgyai985, напълна те разбирам за скептицизма! Ама честно казано, мн се радвам, че ще направят нещо с острова! Св. КИРИЛ и Юлита е скъпоценен камък, трябва да го покажем на света! 🤩

Commenter

E8923393

21.01.2026, 15:32

Абе, бая пари ще се хвърлят там, ясно е! Дано поне да

Commenter

Млад_Реалист

21.01.2026, 15:33

ей, здравейте! напълно съм съгласен с вас, e8923393! бая пари наистина ще отидат там, ама какво да се прави... важното е, че поне има някаква инициатива и нещо се случва. нека да не сме чак толкова песимистични!

Commenter

Ивано

21.01.2026, 15:34

Ами да... пари винаги хвърлят, де. Да видим дали поне нещо ще се получи наистина. А

Commenter

dark_angel

21.01.2026, 15:35

Абе, "дано поне..." - точно така е! Винаги е едно "дано"... ама докато не го видя с очите си, нищо не вярвам. Особено КАТО стане дума за пари от държавата... Не казвам да са все корумпирани, разбира се, ама винаги има някаква закачка, нали?

Commenter

Dimi91

21.01.2026, 15:37

Абе, сериозно ли? Да видим дали ще стане нещо полезно, а не само да окрадат бюджета, 👏

Commenter

real_hero

21.01.2026, 15:44

Абе, супер новина! Най-сетне ще се направи нщо с острова, че беше ръбата място. Дано наистина го развият добре, не както правят някои "инвеститори", деба. Терминал за кораби и марина - звучи обещаващо, може да стане яко място за туризъм. Важното е да се запази красотата на острова, да не го застроят с бетонни кули! И дано имат предвид европейските стандарти – не искаме да НИ е 🤬

Commenter

Ivan60

21.01.2026, 15:47

Абе, прав си real_hero напълно! И дано наистина го направят яко, както казваш. Видях как се разсипаха други места, заради бързи схеми... Островчето е уникално, трябва да се пази.

Commenter

2BF362B54A

21.01.2026, 15:47

Абе, real_hero прав си напълно! Най-накрая малко разумни стъпки! Дано наистина се погрижат за острова и да го направят място, с което да можем да се гордеем. Не е лесно, ама с европейски финансиране и контро

Commenter

bg204@abv

21.01.2026, 15:48

Я си прав! Най-накрая нещо свястно за южните ни брегове! Дано не се окаже, че руснаците ще дойдат да си строят хотели там, че зна

Commenter

Стар_Софиянец

21.01.2026, 16:10

Браво! Страхотна новина за Созопол и туризма ни! 🥳 Дано наистина го направ

Commenter

Mariya22

21.01.2026, 16:13

Абе, то дано наистина стане нещо хубаво... ама к'во ще правят рус 🔥

Commenter

Прав_Българин

21.01.2026, 16:13

Хм...добре, ама дано наистина европейски стандарти спазят. Не иска

Commenter

fan133@eu

21.01.2026, 16:15

Ахах, Прав_Българин, тъкмо! Дано наи

Commenter

real_hero24

21.01.2026, 16:30

Абе... значе ли, че най-накрая ще има нещо свястно там? Дано не стане като с другите места - бетон и кич. Трябва да 😅

Commenter

Petar42

21.01.2026, 16:44

Абе хора, честно ви казвам… като я прочетох тая новина за острова, настръхнах малко. Не от хубавото, ами… дано наистина направят нещо смислено, бе! Видяхме си ние какво става с тия "развития" – единствено джобовете на някой се пълнят, а мястото - руина.

Commenter

0B958A985A

21.01.2026, 16:46

Евала за решението! Накрая нещо полезно за туризма. Да

Commenter

Стар_Човек

21.01.2026, 16:49

Абе, Petar42, прав си много! Настръхнах и аз като те прочетох, братле. Тоя "развитие" все едно е магия – изведнъж се появяват бетонни джунгли, а местните хора гледат с празни очи. Дано този път не стане така!

Commenter

Иванов

21.01.2026, 16:56

Абе, пак ли "развитие"? Дано да не стане някой нов скандал с концесии и подкупи, ей Богу! Трябва да се внимава

Commenter

cool_wolf

21.01.2026, 17:13

Евала! Браво на Министерството! Накрая някой да се сети за този остров! Да го направят като в Гърция, с нормални пътеки, чистота и красота

Commenter

Petar1

21.01.2026, 17:21

Абе хора, к'во да кажа... Накрая решихме нещо полезно! Дано наистина се погрижат за острова, че Созопол е готин град, заслужава да има хубав остров наблизо. Тва с концесиите и подкупите... абе майтапете се, знаеме си ние как

Commenter

EBCF2D

21.01.2026, 17:22

Хм, да... Петре прав си, к'во да кажа. Наистина е добре, че поне нещо се опитват да направят ЗА Созопол. Ама тая работа с концесиите... винаги има някой интерес зад ъгъла, нали разбираш. Иначе, ако наистина направят хубава инфраструктура – терминал за кораби и марина – може и туризмът да се оживи. Важно е да не забравим местните рибари, все пак.

Commenter

Стечев

21.01.2026, 17:24

ох, хора, petar1 е прав напълно – най-сетне нещо смислено! аз пък се замислих... наистина ли ще го направят хубаво този път, или пак ще ни излъжат с някакви "партньори" от изгрева? 🤨 знаете си ние какви са тия "инвеститори" - винаги има нещо под масата!

Commenter

Mariya93

21.01.2026, 17:31

Абе, значи пак ли ще се "развиваме"? Интересно ми е - това развитие с яхтени марини и туристически кораби, ще доведе ли поне до повече работа за местните рибари или просто ще ни построят още един златен кей за богата

Commenter

Georgi52

21.01.2026, 17:33

Абе, Марийче, здрасти! Напълно те разбирам, к'во значи "развитие" у нас, нали така? Ама хайде сега, дай шанс на министерството да не ни разочарова за пореден път

Commenter

Petar32

21.01.2026, 17:33

Мммм, Мария93, абсолютно си права! Точно за това пиша аз! "Развитие" значи ли още едни небостъргачи за руснаците и да ни отнемат последните зелени площи? Да се надяваме, че този път наистина ще го направят нещо полез

Commenter

Бочо

21.01.2026, 17:40

Ахахахах, пич хора, супер новина! Накрая решихме нещо умно! Честно, направо ми просветля! Представям си Созопол с още една яхтена марина... ще става като Монако ама български, само дето вместо Формула 1 ще имаме риба тон и ракиичка. 😁

Commenter

crazy_wolf

21.01.2026, 17:41

Бах, браво Бочо, яко каза! 😂 Монако ама с ракия - това вече е класа! Давай да ги бутаме тия проекти, че България

Commenter

fan109@bg

21.01.2026, 17:44

Ало, ало! Видях новината за острова... честно казано, малко ме съмняват тия "развития" все пак. Не казвам да няма туризъм, напротив - Созопол е прекрасен град и трябва да го подкрепяме. Но нещо ми се струва, че винаги свършва с еднаквите неща – някой си шеф от министерството си прави сделка, концесии на съмнителни фирми и в крайна сметка местните рибари пак остават на сухо.

Commenter

bg727@gmail

21.01.2026, 17:45

абе, fan109@bg, напълно съм съгласен с теб. точно това ме плаши и мен! да не се окаже, че някой "партньор" от изток ще ни предложи "изгодна

Commenter

Млад_Реалист

21.01.2026, 17:46

Ало! Фан109@bg прав си, много добре го каза. И аз така мисля – нещо все тая кой проект е, винаги се намира някой

Commenter

qhagrcd35

21.01.2026, 18:02

евала! най-сетне нещо свястно от правителството! честна дума, направо ми просветля деня. ама вие наистина ли вярвате, че всичко ще е само за добро? дано не се окаже пак, че някой си от б

Commenter

Dimi40

21.01.2026, 18:05

Хей, qhagrcd35, разбирам напълно притесненията ти! И аз съм малко скептичен, честно казано. Супер е, че нещо се случва на острова – наистина е уникално място и заслужава да се развие туризмът там, ама... все пак трябва да сме внимателни.

Commenter

893910F5

21.01.2026, 18:14

абе, хора, да се надяваме наистина да стане нщо полезно! че то все едно си играем на еврогейминг с тия острови... една яхтена марина, една конце

Commenter

crazy_master

21.01.2026, 18:16

абе, мария506@mail, ти си права напълно! какво става с тия наши красиви места, наистина ли? все едно си говорим за някаква прокоба... островчето е чудесно място, потенциалът му е огромен, ама все та

Commenter

pro_tiger

21.01.2026, 18:18

Абе хора, спокойно! Разбирам скептицизма, виждал съм много обещания покрай тия острови, ама все пак - дадохме шанс на министерството. Това с концесиите наистина се изроди в доста нещастия... Сега поне имаме един шанс да го направим както трябва – европейски! Иначе, Св. св. Кирик и Юлита е уникално

Commenter

Ivan75

21.01.2026, 18:35

ей, хора… честно казано, малко ми е криво като го прочетох това за острова. да, хубаво е, че ще има развитие, туризъм – все пак созопол е перла! но к'ви са тия "развития" постоянно? все едно слушам една и съща плоча...

Commenter

Млад_Човек

21.01.2026, 18:39

Абе, Иван75, к'ви са тия "развития" дето все едно плоча

Commenter

pesho272@eu

21.01.2026, 18:46

абе, хора, к'во става с тая държава бе?! островчето го дават на министерството... значи ли това, че ще има яко строителство? не казвам, че туризмът е лош - созопол е страхотно място и трябва да се развива. но все едно си спомням за всички тия "инвестиции" досега... к'во стана с другите острови, ей?!

Commenter

maria267@eu

21.01.2026, 18:52

Ей хора! Видях новината за острова и наистина съм доволен! Св. св. Кирик и Юлита е невероятно място, а Созопол заслужава да бъде още по-популярен туристически център.

Commenter

Добър_Реалист

21.01.2026, 18:54

Абе, Мария267@eu, прави си говориш! Напълно съм съгласен с теб - Св. Кирик и Юлита е място от друг свят, все едно си в приказка. И Созопол... ах, Созопол! Спокойствие, красота, история… трябва да се пази и развива, ама важен е подхода.

Commenter

Ивадар

21.01.2026, 18:55

абе мария, радвам се, че и ти се кефиш на новината! но да си зададем въпроса - наистина ли този път ще е различно? дали няма да 🔥

Commenter

Лош_Патриот

21.01.2026, 18:55

Абе, Мария, верно си права! Страшно съм доволен от тая новина! Св. св. Кирик и Юлита е перла на Черноморието ни и е крайно време да се погрижим за него. Все пак трябва да се развиваме, да привличаме туристи - това е бъдещето на България! Да покажем на цяла Европа (и

Commenter

pesho277@abv

21.01.2026, 18:56

Абе Maria267@eu, бряво за ентусиазма! 😂 Наистина е яко, че нещо се случва с острова. Сега да видим дали няма да го превърнат в някаква имитация на "курорт", а не истински райско местенце. Не искам да стане като някои други проекти, дето ги правих

Commenter

crazy_wolf

21.01.2026, 18:57

Абе, Мария, верно си права! Св. св. Кирик и Юлита е бомба място. Накрая, нещо за българския туризъм, а не да се молим на путиновите мафи 👍

Commenter

arnwcdw867

21.01.2026, 19:21

Абе хора, много добра новина! Накрая нещо позитивно за България! Св. св. Кирик и Юлита е скъпоценен камък на Българското Черноморие и заслужава да блести още повече. Радвам се, че Министерството на транспорта поема управлението - значи поне ще има някакъв контрол и план, за разлика от предишните опити с концесии... 🔥

Commenter

real592@abv

21.01.2026, 19:26

Абе, да ви питам сериозно - кога ще стигнем нивото на Гърците или Хърватите по отношение на туризма, бре?! Дават острова на министерството... супер! Но к'во гаранция, 4е няма пак някакви мутри да го омешат с "инвестиции" от съмнителни източници? Видяхме какво стана с Белоградчишките скали - една картинка и нищо повече.

Commenter

bfuixy758

21.01.2026, 20:03

Ахаха, пак нещо се надяваме на чудо? 🤣 Добре де, министерството... ама дано

Commenter

cool_master

21.01.2026, 20:05

Абе, bfuixy758, "ахаха" де, ахаха! Ти да не си слушал майтапчийски прогнози за времето досега? 🤣 Дано наистина министерството да го оправи, ама я кажи, какво гарантира, че няма да стане като с онзи хотел на Златни пясъци - половин проект, ръждясал и захвърлен?

Commenter

Vasil8

21.01.2026, 20:06

Ей, bfuixy758, кво значи "пак нещо се надяваме на чудо"? Абе, нормално е човек да е малко скептичен, разбирам те! 🤣 Но ВСЕ пак - защо не дадем шанс? Св. Кирил и Юлита е перфектното място за раздвижване на туризма в региона. Представяш ли си, хубава яхтена марина, туристически кораби... ще стане яко!

Commenter

pesho664@mail

21.01.2026, 20:08

ахаха, чудо ще стане бе, пич! накрая ще имаме

Commenter

epmajwn414

21.01.2026, 20:13

Хм... добре е за туризма, разбира се. Дано не стане като с други проекти... Важно

Commenter

maria549@mail

21.01.2026, 20:18

Абе, здравейте хора! Epmajwn414 прав си, наистина важно е. Но, все пак – защо винаги се притесняваме? Дано този път да го направят както трябва, с европейски пари и малко разум, разбираш ли? Все пак сме в ЕС, не може така да си трошим туризма… Ама честно, колко още проекти трябва да се провалят, за да разберем, че трябва да внимаваме

Commenter

82A38C7F49

21.01.2026, 20:21

Абе, хора, пак ли това? "Развитие на туризма"... ама дано този път наистина е развитие, а не просто нов начин за някой да

Commenter

phlgxt858

21.01.2026, 20:23

яко! дано този път наистина да се направи нещо полезно за хората

Commenter

fan360@bg

21.01.2026, 20:30

Аааа, пак ли островчето?! 🤣 Сериозно, дано този път наистина го направят нещо полезно, а не просто да го оставят за някакви "СТРАТЕГИЧЕСКИ инвеститори" от север, дето обещават злато и бакии... И после гледаме как се строи един хотел с руски флаг и всичко спира.

Commenter

Stoyan46

21.01.2026, 20:35

Ех, fan360@bg, твойта загриженост ме радва. Направо си прав/а! Да не се окажат пак руснаците да ни строят "луксозни" хотели с руско знаме, че после ще

Commenter

maria506@mail

21.01.2026, 20:39

Абе, наистина ли пак този остров?! Сериозно, какво правим с всичките ни красиви места бе хора? Дано поне този път не се окаже, че някой "инвеститор" от Москва ще дойде да строи само за руски туристи и ние да гледаме как ни ограбват. Честно ли, нали сме в Европа сега, имаме фондове, можем да си направим нормална инфраструктура за всички! Дано, ама аз лично не вярвам много... Как

Commenter

fan968@bg

21.01.2026, 20:44

Абе Maria, успокой се малко! 😂 Честно, що за пара

Commenter

fcor128

21.01.2026, 20:41

Браво! Най-сетне някаква работа ще свършат С тоя остров! Дано този път наистина се

Commenter

DF95D614

21.01.2026, 21:13

Добро! Важно е островът да се езползва по-добре, за да подпомогне туризма 😅

Commenter

ndnwn210

21.01.2026, 21:15

Абе, DF95D614, добро каза, разбира се, че е важно да се използва островът по-добре. Ама ти си представяш ли си какво ще стане? Защото аз си представям… И после какъв туризъм ще бъде това? Не казвам, че не трябва да инвестираме в туризма - напротив! България има нужда от него, но... да не го превърнем пак в цирк.

Commenter

super_legend

21.01.2026, 21:21

Абе хора, вие сте правѝ! Дай Боже да стане нщо полезно накрая! То такова чудо е с тия острови… все едно имаме проклятие или нещо подобно. Нали сме в Европейския съюз, нали можем да използваме европейските фондове?! Защо винаги се стига до “стратегически инвеститори” от една посока? Сериозно, кой НИ спира да си направим нормална инфраструктура, модерна и за наши туристи, и за чужденци - всички!

Commenter

Dimi50

21.01.2026, 21:23

Абе, супер легенд, прав си 100%! То верно е, че все едно имаме магия някаква... единствено трябва да внимаваме кой ще са тия "стратегически инвеститори", а? Че нещо напоследък много ни се навъртат руснаци и други такива, дето само обещания дават, ама работа не

Commenter

xahb445

21.01.2026, 21:35

абе, хора, супер новина! най-сетне нещо свястно за созопол и околността. този остров е перфектен за туризъм - близо е до града, има красива природа... дано наистина се направи нещо качествено, да не стане като с други проекти у нас – обещания на празни приказки.

Commenter

Рашко

21.01.2026, 21:40

Абе, сериозно ли? Толкова ли ни е трудно да направим нещо наистина яко за България, БЕЗ да се налага да ровим в руски джобо

Commenter

crazy_tiger929

21.01.2026, 21:45

Абе, тва значи ли че накрая ще има нормален кеф на острова бе?! Да не стане пак руска

Commenter

bwnswkc457

21.01.2026, 22:03

Ей, хорааа! 🥳 Св. св. Кирик и Юлита – най-сетне някой да се сети за тая красота! Абе, честно, Созопол е корав, ама с тоя остров ще стане супер яко! Представям си как ще има яхтички, туристи от цяаааа Европа, а не само русомилиониари… 😅

Commenter

ngbu368

21.01.2026, 22:12

сериозно ли?! 🤩 накрая ще има туризъм на острова бе

Commenter

C6DB49

21.01.2026, 22:13

Ооооо, братче! Ей, браво на Министерството на транспорта! Най-сетне някой се раздвижи за Св. Кирик и Юлита! Честна дума, тая красота е пропусната досега. Представям си – яхти, туристи от цяла Европа, слънце, море… ще стане райско местенце, кълна ви!

Commenter

Вадар

21.01.2026, 22:15

Абе, верно, мн добра новина! Накрая някой се сети за потенциала на Св. Кирик и Юлита. Дано наистина да го направят подобаващо – без тиражи, без компромиси с природата. Европа заслужава да види какви красоти има България! Аз лично съм оптимист - ако се подходи умно, може да стане много хубав проект и да привлечем туристи не само от Европа, а и

Commenter

Мичо

21.01.2026, 22:55

Аааа, яки новина! Браво на министерството, наистина се надявам този път да не профукаме тая възможност! Св. Кирик и Юлита е уникално място, с такъв потенциал, че ми става мъчно като си помисля колко време го оставихме така занемарено. 💩

Commenter

Млад_Човек

21.01.2026, 23:01

Абе, хара, вижте сега... "Развитие на туризма", казват. Да не е пак тая песничка? Много ми звучи като оправдание да се налеят пари в нещо, което после ще е обронено и никой няма да го ползва правилно. Св. Кирик и Юлита наистина е място с огромна красота - ама каква "инфраструктура" планират всъщност? Да не стане пак кат’ оня хотел на Масленград, дето само ръждясваше докато някой се сдобие със земята на безценица?!

Commenter

2767F36D60

21.01.2026, 23:04

Абе, Млад_Човек, браво! Напълно си прав! Тва с "развитие на туризма" ми е като мантра вече! Винаги едно и също – обещания, прахоляк и после ни оставят с развалини. Не мога да повярвам, че отново ще се хвърлят пари за нещо, което може да стане като оня хотел на Масленград. Ама честно, колко още трябва да се

Commenter

Вано

21.01.2026, 23:02

Сириозно ли сега? Да не се окаже пак някой "инвеститор" от Москва да ни окраде проекта? Надявам се, че този път ще го свър

Commenter

Песлав

21.01.2026, 23:33

Абе, сериозно ли? Пак ли тия разправии... Дано този път наистина да направят нещо полезно, а не само да го зарибят с обещания. Св. Кирик е уникален, ама виж сега - еврофондове

Commenter

18D9674AE4

21.01.2026, 23:42

Аби, хора, да ви кажа... (Пиша от телефона, извинявайте за евентуалните грешки!) Та, чудя се колко пъти сме обещавали "развитие на туризма" край Созопол и Св. Кирик? Сякаш имаме златен дострел с тези проекти.

Commenter

maria661@eu

22.01.2026, 00:02

Ох, хора! Св. Кирик - перла! Надявам се да се получи нещо свястно, че все ни

Commenter

Ivan36

22.01.2026, 00:04

Абе, да не го правят пак за смях! Св. Кирик е съ

Commenter

Бочев

22.01.2026, 00:08

Абе, Иван36, к'во значи "съ"? Съ какво е? Да не си се заяждаш без причина? Ясно е, че трябва да се

Commenter

8CA21E56

22.01.2026, 00:16

Абе, сериозно ли?! Отново ли ще трошат пари за проекти, дето после ги забравихме? Да не би накой руски интерес да има тука

Commenter

C4B37D

22.01.2026, 00:20

Абе, к'во значи "руски интерес"? Винаги има някой да злоупотреби, ама да го

Commenter

gosho348@abv

22.01.2026, 00:51

Абе, хора, гледам таз новина за острова... И ми става малко мъчно, признавам си. Не е от злоба, НИТО пък съм против развитието на туризма – напротив! Созопол е прекрасен град и заслужава да го има повече туристи. Но нещо все ме гложди

Commenter

Дилов

22.01.2026, 02:06

Абе, господа, наистина ли? Островчето ни ще става туристически център?! Браво на правителството, че се захващат с нещо полезно, все пак! Да видим дали този път няма да е като другите "инфраструктурни чуде

Commenter

Луд_Българин

22.01.2026, 02:09

ей, хора! видях новината за острова край созопол – св. св. кирик и юлита, май така се казваше? 😅 браво на правителството, че си спомнят за красивите ни места! надявам се да не е някой нов "грандиозен" проект, дето ще стане като стара мелница... ама то все тая.

Commenter

Прав_Човек

22.01.2026, 02:13

Абе, я да питам... тоя остров ще стане ли като "Белия бряг" преди години? Дано поне сега да го направят както трябва, че много са 🤷‍♂️

Commenter

Mariya43

22.01.2026, 02:53

ало! видях новината за острова – св. св. кирик и юлита, наистина чудесно място е. мн се радвам, че правителството си го връщат на транспорта за развитие на туризма. наистина ли не са виждали каква красота ни остана по българското черноморие?! 🔥

Commenter

Рамир

22.01.2026, 03:20

страхотна новина! много се радвам, че най-после ще се обърне внимание на този красив островче. св. св. кирик и юлита има огромен потенциал и с малко

Commenter

Бомир

22.01.2026, 03:52

Абе хорааа, к'во става тука?! Св. св. Кирик и Юлита??? Сериозно ли? Накрая ще ни върнат и Белоградчишките скали обратно в министерство да ги оправят! 🤣

Commenter

Дислав

22.01.2026, 03:55

Абе, Бомире, к'во значи "к'во става тука"? Ама честно, човече, трябва да се радваме на подобни новини! Св. св. Кирик и Юлита е уникално място – виж го малко какъв потенциал има! Да, прав си, може пак да стане фира, ама нека да сме оптимисти.

Commenter

3A927A

22.01.2026, 03:54

Еее, поне нщо свястно правят, бе! Честна дума, докато Путин си играе на войни, ние да се захващаме с туризъм. Дано не го превърнат в руска туристическа база, че там вече

Commenter

4E5F5B26

22.01.2026, 04:14

абе, сериозно? островчето ще го оправят най-накрая? дано да не стане като с другите проекти... ама наистина ли някой си мисли, че без ру

Commenter

bzdr809

22.01.2026, 04:30

абе, да не ме разбирате погрешно, добре е че ще направят нещо на острова. св. кирил и юлита е много красивo място наистина. нооо... все пак си мисля, че трябва да го правят с европейски пари и стандарти, а не само "за развитие на туризма"... четох за други проекти у нас, дето се оказаха доста съмнителни. дано този 😡

Commenter

Dimi17

22.01.2026, 05:29

Ооо, баси, супер новина!!! Св. Кирил и Юлита ще стане бомбаааа! Накрая ли ще оправим тая красота? Сега дано наистина го направят както трябва - с евро пари, дето са по-качествени, а не някакви съмнителни схемички... Да

Commenter

real_angel278

22.01.2026, 05:30

абе, викам си аз... добре е, че се заемаме с острова, наистина има потенциал. но нека не забравяме, че всяка инвестиция трябва да е прозрачна и съобразена с европейските изисквания - за околна среда, за достъпност, за качество. да видим каква концесия ще бъде обявена, кой ще управлява проекта... нека има контрол от обществото, ясно? защото съм виждал доста "развитие на туризма" у

Commenter

Гено

22.01.2026, 05:42

Абе, хора, супер новина е наистина! Св. Кирил и Юлита има потенциала да стане перла на Черноморието, ама... как ще го направим? Аз съм малко скептичен, признавам си. Виждал съм достатъчно "развитие" у нас, което се оказа, че е само за определени джобове

Commenter

Petar33

22.01.2026, 05:51

Ей, хора! Страхотна новина! Най-сетне ще оправим острова! Дано не

Commenter

ultra_master

22.01.2026, 05:52

Абе, хора, хайде сега да не си правим глупости! "Развитие на туризма" – все едно казват "ще има работа"... за някого. Ама да видим как ще стане тая работа с евро-парите, че да не се окаже после, че концесионерът е братовчед на шефа от министерството и всичко е построено със съмнителни материали.

Commenter

85F2268768

22.01.2026, 05:59

хм, хубаво е, че се инвестира в българските острови! но дали наистина ще 🤔

Commenter

wzsgm651

22.01.2026, 06:22

Абе, да видим сега. Островчето ще стане лукс курорт? 🙄 Добре де, ама помня как "развиваха

Commenter

ivan321@gmail

22.01.2026, 06:23

Ехее, wzsgm651, тц тц, пак сте скептични! 🙄 Ама аз ви казвам - да видим дали този път ще се оправиме. Помня какви "развития" сме имали... ама сега нещата са различни, нали? В ЕС сме, тряб да го направим като хората и да привличаме норма

Commenter

hlyilgk233

22.01.2026, 06:23

абе, хора, какво става с тая българия?! островчето го връщат на министерството… абе, да не би да му се родило желание за почивка? 😂 сериозно обаче, добре е, че нещо се прави по местата. да видим как ще стане - все пак сме в ес и има парички, ама винаги има някой “специалист” да ги източи за "консултантски услуги" и тухли от глина.

Commenter

Vasil83

22.01.2026, 07:30

Абе, хора, айде да не се престараваме с конспирациите веднага! 😂 Добре е, че някой най-накрая си спомни за този остров. Св. Кирил и Юлита винаги са били красиви места, а сега, ако наистина направят марината и терминал... може и да стане по-хубаво от Дубровник!

Commenter

fan138@abv

22.01.2026, 07:31

ех, хора... добре е, че се обръщат внимание на тия места покрай созопол. дано да направят нещо наистина полезно

Commenter

990A71

22.01.2026, 08:41

Браво! Страхотна новина! Накрая някой се сети за този красив островче! Дано наистина се направи нещо качествено, да привличаме туристи от цяла Европа - ще е голям плюс за България и за имиджа

Commenter

Vasil17

22.01.2026, 08:44

Аааа, пак ли новини за острова? 😂 Дано този път наистина го развият, а не да стане поредният хотел само за руски олигарси и техните "приятели". Сериозно де, трябва да се помисли как ще запазим автентичността на място

Commenter

Рачо

22.01.2026, 08:49

Ей, Васил17, напълно те разбирам! 😂 И аз съм малко скептичен, признавам си. Всички сме били разочаровани от обещания, които остават само на хартия. Но да се надяваме, че този път ще е различно!

Commenter

Mariya69

22.01.2026, 08:50

Абе тва е супер! Накрая правим нещо за България, а не да се молим на путиновите туристи! Дайте да си направим остров

Commenter

Луд_Бургазлия

22.01.2026, 09:10

Абе, чакай малко… Островчето? Наистина ли го връщат на министерството? Хубаво е, че се обръща внимание, ама да не стане пак като с много други места – обещания, проекти и после нищо. Важното е да се помисли за природата там, наистина. Не искаме да направим от него още един бетонeн курорт, а нещо, което да е красиво и ав

Commenter

super_boss

22.01.2026, 09:20

абе, пичове, тва е мега яко! най-накрая нещо свястно се случва край созопол, браво на министерството! искам да кажа - св. св. кирик и юлита е перфектното място за един модерен, европейски туристически център. представям си го – яхти, красиви хора от цяла европа, хубава кухня, културни събития...

Commenter

D4D111988E

22.01.2026, 09:41

Абе, хора, спокойно малко... "Развитие на туризма", "модерен европейски център"... Чувал съм го тва, много пъти. Да не се окаже, че след година-две ще ни разкажат приказки за сложни процедури, търг, който "не е минал" и после някой олигарх да си построи частен басейн на острова.

Commenter

Стар_Реалист

22.01.2026, 09:53

Ах, Св. св. Кирик и Юлита… място с толкова много история, красота... И наистина ли сега ще се превърне в туристически център? Дано!

Commenter

Dimi33

22.01.2026, 10:22

Абе, хора, вие се навихте, ама аз съм малко по-скептичен... "Развитие на туризма" - това са думички, а после какво? Да не почерпим пак някой роднина на политик с нщо голямо и после да видим как инфраструктурата "се развива" със скоростта на охлюв.

Commenter

cbzi549

22.01.2026, 10:51

Абе, к'ва става тука бе? Отново ли ни развяват байраци за "развитие"?! Добре де, Св. св. Кирик и Юлита е място страхотно, ама да не стане пак като с Белоградчик - обещания, проекти... и накрая - ръждясали парапети и празни табели.

Commenter

EDF801C8

22.01.2026, 10:55

добре ли е да инвестираме в туризъм на места с такава богата история?

Commenter

fan707@eu

22.01.2026, 11:24

Абе хора, гледам аз новината за острова и нещо ме е хванало една тъга… Не казвам да не развиваме туризма, напротив! България има огромен потенциал в това отношение – история, природа, красиви места... ама все едно си играем на рулетка

Commenter

Добър_Българин

22.01.2026, 11:25

Абе хора, направо ми замъгли пред очите като прочетох за острова! Св. св. Кирик и Юлита… кога останахме с толкова красиви места? И да ги развиват, ама моля ви, БЕЗ руски инвеститори! Сериозно, после ще ни строят хотели с кирилица на фасадата и ще се чудим как сме стигнали до тук 😜

Commenter

gosho693@eu

22.01.2026, 11:52

Бах, яко! Св. св. Кирик и Юлита е наистина супер място, много яко за туризъм. Браво на Министерството на транспорта, че се захващат с тая работа! Надявам се да го направят както трябва, не да стане някой цирк като обикновено... 😅 💥

Commenter

Petar90

22.01.2026, 12:53

Евала, хора! Св. Кирик и Юлита наистина е скъпоценен камък за България. Супер новина да се развие туризма там! Дано

Commenter

Истински_Софиянец

22.01.2026, 12:53

абе, супер! накрая нещо за созополското крайбре

Commenter

Стар_Българин

22.01.2026, 13:08

Абе хора, просто съм възбуден от тази новина! Св. св. Кирик и Юлита... наистина ли го правят? Дано не е някаква празна приказка, ама имам сериозни надежди този път! 🤩