Повышение пенсий с 1 июля не достигнет обещанного уровня в 7,8% для всех пенсионеров из-за решения «Прогрессивной Болгарии» исключить ковидную надбавку в размере 60 левов (30,68 евро) из базы для индексации. Таким образом, реальный процент роста будет ниже для большинства пенсий, несмотря на то, что уже назначенные суммы не будут сокращены.
На практике это означает, что ожидаемое со следующего месяца повышение будет как минимум на 2,39 евро меньше, чем было объявлено ранее. Индексация не будет одинаковой для всех: более низкие пенсии вырастут на меньший процент, тогда как более высокие получат относительно большее повышение. Только минимальная пенсия будет увеличена на изначально заложенные 7,8%.
Почему отменяется ковидная надбавка
Мотивы «Прогрессивной Болгарии» связаны с принципиальным спором о характере ковидной надбавки. По мнению этой политической силы, выплата фиксированных сумм, таких как надбавка в 60 левов, тем более после официального окончания пандемии в 2023 году, является серьезным отклонением от принципа «взнос-права» — то есть от связи между страховым взносом и размером пенсии.
В ПБ подчеркивают, что их целью также является ограничение роста необоснованных расходов пенсионных фондов, что, по их мнению, является «бесспорным аргументом» для отмены надбавки. В то же время критики отмечают, что отмена этих сумм в последний момент — через продлевающий закон и при отсутствии принятого бюджета — создает новые аномалии и неопределенность.
Что конкретно меняется при расчете пенсий
Через поправки в продлевающий закон ПБ предлагает две ключевые корректировки в способе применения так называемого «швейцарского правила» для индексации пенсий. Это правило, которое действует ежегодно с 1 июля, объединяет инфляцию и рост среднего дохода при расчете повышения.
Первое изменение предусматривает, что 60 левов ковидной надбавки, включенные в размер пенсий с 1 июля 2022 года, больше не будут индексироваться. То есть эти 60 левов не будут участвовать в индексации по «швейцарскому правилу», из-за чего возникнет разный реальный процент повышения для пенсий, назначенных до конца 2025 года.
В мотивировке указано, что эти суммы останутся на достигнутом уровне до 30 июня 2026 года. Это означает, что не только первоначальные 60 левов, но и начисленные на них за последние годы повышения будут «заморожены», хотя по данной теме остаются вопросы, требующие дополнительных разъяснений.
Второе изменение касается вновь назначаемых пенсий. С 1 июля отменяется текст в Кодексе социального страхования, согласно которому при назначении пенсии, связанной с трудовой деятельностью, с начальной датой после 1 июля 2022 года, к расчетному размеру добавляется фиксированная сумма в 60 левов. Это означает, что новые пенсии, назначенные после 1 июля 2026 года, больше не будут включать эту фиксированную надбавку.
Насколько меньше будет повышение с 1 июля
Технически механизм работает так: из каждой пенсии (за исключением минимальной) вычитаются не менее 30,68 евро (эквивалент 60 левов), прежде чем к оставшейся сумме будет применено повышение в 7,8%. Таким образом, реальное повышение, которое получат пенсионеры, будет как минимум на 2,39 евро ниже первоначально ожидаемого.
Поскольку вычитаемая сумма одинакова для всех, эффект на процент повышения различен: низкие пенсии теряют большую относительную долю, тогда как для высоких пенсий удержание весит меньше. Таким образом получается «скрытая» дифференциация в пользу более высоких пенсий.
Пример: пенсии в 1000 и 700 евро
Чтобы яснее увидеть эффект, можно рассмотреть два примерных случая, при которых используется только первоначальная сумма надбавки, без последующих индексаций. При пенсии в 1000 евро повышение на 7,8% означало бы дополнительные 78 евро с 1 июля. Однако если перед индексацией вычесть 30,68 евро, то 7,8% применяются к 969,32 евро, что дает 75,61 евро. Разница составляет 2,39 евро, а реальный процент роста падает примерно до 7,56%.
При пенсии в 700 евро 7,8% дали бы 54,60 евро повышения. После вычета 30,68 евро и индексации 669,32 евро результат составляет 52,21 евро — снова на 2,39 евро меньше в абсолютном выражении. Здесь, однако, относительный эффект сильнее: реальное повышение теперь составляет около 7,46%, что ниже не только первоначально обещанных 7,8%, но и повышения при пенсии в 1000 евро.
Минимальная пенсия — исключение из новых правил
Минимальная пенсия за страховой стаж и возраст выведена из этого механизма. Ее размер определяется бюджетом государственного социального страхования на каждый год, поэтому для нее прописан отдельный текст. Согласно ему, минимальная пенсия с 1 июля составит 347,51 евро, что представляет собой ровно 7,8% повышения по сравнению с нынешними 322,37 евро.
Таким образом, минимальная пенсия будет проиндексирована «чистым» способом — без вычета ковидной надбавки в 60 левов. Это ставит ее в особое положение по сравнению с остальными пенсиями, реальные проценты роста которых будут различаться в зависимости от их размера и влияния замороженной надбавки.
Что дальше: голосование и политические дебаты
Эти спорные изменения назначены на второе чтение в бюджетной комиссии, где ожидаются оживленные дебаты. Для части экспертов отмена ковидной надбавки — логичный шаг к возвращению к принципу «взнос-права», но для других — это поспешное решение, принятое «без пяти двенадцать» и без четко прописанного долгосрочного плана.
Похожие публикации
Обновленные пенсии за июль начнут выплачивать с 7 июля, также повышена социальная пенсия по старости
«Я работал всю жизнь, а пенсии не хватает» – где разрывается связь между взносами и доходом?
Пенсионная реформа в Болгарии: как европейский опыт может спасти систему?
Бюджет-2026: Какие изменения ожидаются в пенсиях, зарплатах и страховых взносах?
От исхода голосования будет зависеть не только то, как именно будет выглядеть повышение с 1 июля, но и то, как пенсионеры воспримут очередную корректировку регулировок — как справедливое упорядочивание системы или как еще одно изменение, которое приносит больше путаницы, чем уверенности.
Коментари (143)
Yordan46
02.06.2026, 11:37абе хора, пак ли така?! сериозно ли? 7,8%... викам си "аха, малко светлина в тунела", а то пък я изваждат ковид добавката! защоооо?!?! не може ли просто да оставят нещата както са, бе?!
nchgh314
02.06.2026, 11:38Абе, Yordan46, напълно те разбирам! Точно така е – пак ни баламосват с тези проценти! Чудя се дали изобщо има някой в тази държава, който да мисли за обикновените хора?! 7.8%... ама за кого бе?! За богатите ли? За партийните шушулки?!
user882@abv
02.06.2026, 11:39Абе, Yordan46, прав си напълно! Как така все тая работа? Дали наистина някой е помислил за бабичките и дядовците, които чакат това увеличение? Не мога да разбера как може да се изважда нещо, което уж е за подобряване на 😡
Yordan28
02.06.2026, 11:40Я да питам тука - ама тая добавка за ковида защо я вадят сега бе?! Че то е все едно да си вземеш бонбон4е,
pro_master
02.06.2026, 11:40Абе, Yordan46, прав си напълно! И аз се надлъгах с тия проценти... Евала за коментара, че го каза. То винаги е така – някой "светло петънце" в началото и после кьорсолука.
brjbav124
02.06.2026, 11:40А бе, сериозно ли?! Щом Европа ни държи под крилото си, защо все още треперят пенсиите ни така? Не може ли да вземат някакви мерки от Брюксел, да защитят хората, а не само
npzfvf382
02.06.2026, 11:42Абе, Yordan46, напълно те разбирам! Наистина е отвратително как ни разводняват с тези проценти, а после се оказва, че реалното увеличение е смешно. Това вече граничи със злонамереност!
user758@eu
02.06.2026, 11:48ехе, пак някаква хитрост. явно "увеличението" е само
ivan643@mail
02.06.2026, 11:51ами то верно, майсторлък е! пак с някаква магия правят увеличението по-малко. явно 😏
Педар
02.06.2026, 12:18Абе, сериозно ли? Пак ни шибат с тия проценти... Защо винаги
pro_tiger
02.06.2026, 12:21Абе Педар, точно така е! Все тая схема – обещания на празни при
Истински_Бургазлия
02.06.2026, 12:22Абе, сериозно ли питаш? Да бе, брат, сериозно е! защ винаги трябва да плащаме ние за техните "икономически стратегии"? Тоя номер с ковид добавката май е ня
yrqa480
02.06.2026, 12:23Абе, Педаре, "сериозно ли?" - да, брато, сериозно е! Тая държава е майстор в измислянето на тъпотии. 7,8%?! Да си вземат процентите и да ги духат! Всичко е манипулация, ей хора! Ковид добавка... абе, че то все едно да кажа "Аз съм милионер, ама не след като извадя всичките ми задължения".
Vasil87
02.06.2026, 12:40Абе, я си го казвам - к'вото е т'ва увеличение,
Млад_Човек
02.06.2026, 12:43А бе, сериозно ли т'ва?! Как може така да ни лъжат, бре?! И Европа си гледа за
cool_king139
02.06.2026, 12:49Абе, кво да го правя с тия пенсии, бе?! 7.8%?! Ха-ха-ха! Пак ни баламосват, малиии... Явно е, че някой си гледа бюджета, а за нас - квото остане. И то после се чудим защо хо 💥
tidic343
02.06.2026, 12:51Съгласен съм с теб, cool_king139. Тая пропаганда с 7,8% вече стана досадна. Да, технически може би е така, но на практика хората ще усетят по-малко пари в портфейла си. И то точно СЕГА, когато инфлацията продължава да ги души!
Прав_Реалист
02.06.2026, 12:52Ех, COOL_KING139... Направо си прав. Тея процен
Dimi33
02.06.2026, 12:52абе, cool_king139, к'ви са тия ха-ха-ха?! сериозно ли си мислиш, че някой ни прави услуга с тия "увеличения"? 7.8% на хартия, ама реално... да не говорим за бабите и дядовците, които живеят с минимални пенсии! като извадят ковид добавките, к'во остана – да си купят бонбони?
Лош_Българин
02.06.2026, 12:52Абе, cool_king139, разбирам напълно фрустрацията ти... кой пък не я има? Но да си харесваме ли само лошите новини? Сериозно, 7.8% все пак е увеличение, макар и да не е точно това, което ни обещаха. Въпросът е, дали щеше да е по-добре изобщо да няма увеличение, а?
pro_tiger
02.06.2026, 12:52Абе, кво значи "квото остане", бе пич? Европа дава пари, за да живеем по-добре
gosho220@eu
02.06.2026, 12:53Е, бре, кво значи "квото остане"? Дали пък някой от Москва нема ръка в
real_master
02.06.2026, 12:52Абе, цирк! Оправдания за оправдания... Явно
Лош_Бургазлия
02.06.2026, 12:55Абе, real_master, прав си напълно! Цирк е наистина... Не разбирам как може така да се прави с хората. Да, ковид добавката беше временна, ясно е това. Но все пак, малко повече внимание и съобразяване биха били на мястото.
Мико
02.06.2026, 13:41е, наистина ли така става? с тези пенсии... не разбирам как може да се изважда нещо, което уж е "увеличение". хората нали разчитат на тези пари, за да си купят хляб и лекарства.
C753E5
02.06.2026, 13:44Мико, брат, прав си на 100%! Тоя цирк с пенсиите вече стана доживот. "Увеличение" - дааа, на хартия
fan785@gmail
02.06.2026, 13:44Еее, Мико, братле, абсолютно си прав! Тотална измама е това, моля те! Честно казано, ядосах се яко като прочетох новината. 7,8%?! Дай да се смеем малко на тия "увеличения"! Все едно да ти оберат половината торба и после да те успокояват, че си получил малка добавка - кофти номера е!
gigew829
02.06.2026, 14:31Абе хора, писна ми с тия номера! Сериозно, наистина ли ни правят на глупаци по този начин? Да, математически може би увеличението е 7.8%, ама кой гледа цифрите, като на практика хората ще усещат разликите в джоба си. И то не малки разлики!
ivan924@abv
02.06.2026, 14:32Ахахах, gigew829 прав си на 100%! Я да видим сега... 7.8%?! Все едно да ми обещават море от розова вода, а аз получавам една капка солена сълза! Тоя трик с изваждането на ковид
bg493@gmail
02.06.2026, 14:32Абе, сериозно ли очаквахте чудо с тия пенсии, а? Явно все още има кой да ни "по
10FD75
02.06.2026, 14:35Прав си напълно, gigew829! Тоя трик с процентите е класика. Все едно ни мажат с мед, а всъщност
Georgi62
02.06.2026, 14:36Здравейте, хора! Напълно съм съгласен с г-н gigew829 - все едно си ИГРАЕМ на котка и мишка! Математиката е едно, реалността – друго. И пенсионерите го усещат най-добре
real36@abv
02.06.2026, 15:01Абе, хора, честно! Чета коментари тука и все едно съм на клане попаднал... разбирам ядовете, наистина! Всеки пенсионер си мисли как ще се оправи с тия пари, а сега още тая изненада с изваждането на covid добавката. Ама да не се поддаваме на тази тъга
Раслав
02.06.2026, 15:03Абе, real36, прави си са! Но к'во да праим ние, българите? Европа ни държи на
fan383@bg
02.06.2026, 15:21Прав сте, хора. Много неприятна изненада с тая covid добавка. Да, знам, че трябваше да се премахне в някакъв момент, ама все пак... пенсионерите ни са най-слабата прослойка и всяко малко увеличение е важно за тях 😜
bhrdwjja433
02.06.2026, 15:22Пффф! То верно, fan383@bg, я се ядосах аз също.
super_boss
02.06.2026, 15:28Абе, к'во става тука бе хора?! 😡 Сериозно ли ни правят луди?! 7,8% увеличение, а накрая се оказва, че все едно си даваме трохи! Този номер с ковид добавката е просто поредната шега за наша сметка. Да, разбирам, че трябваше да я махнат, ама как така точно СЕГА?! Пенсионерите ни са хора, бе, не някакви цифри в Excel таблица!
Dimi14
02.06.2026, 15:31Абе, я да го кажа - верно е малко гадно, ама хайде да не си правим екстри. Ковид добавката беше временна, ясно. Важното е
201A84
02.06.2026, 15:32Абе, супер_бос, прав си на 100%! 😡 Точно така е! Като че ли нарочно ни цапат очите с тия проценти. Направо ми идва да крещя! 🙄
Луд_Реалист
02.06.2026, 15:33Абе супер бос, прав си напълно! 😡 Как може така? Обещания... обещания... все едно гледам руска пропаганда – лъжат, мамят, а после се оправдават. И то точно сега, когато пенсиите и без това са смехотворни!
super_legend107
02.06.2026, 15:43Ей, хара... чета коментарите и наистина ме е тъжно. Разбирам напълно яда – пенсионерите са ни родители, баби и дядовци, заслужават достоен живот. Тая работа с "преизчисляването
Лош_Софиянец
02.06.2026, 15:46Абе, супер леджен, кво стаа бе? Наистина тъжно е... ама нищо ново с тия "увеличения", нали така? Все едно си мислиш, че ще ядеш гълъби, а получаваш трохи! Честно казано, как може да измислят такива хитри номера?! Да не би да имат курс по манипулация в някоя школа
Yordan32
02.06.2026, 15:47Абе, супер легендо, напълно съм съгласен с теб! Срам ме е, че така третират хората, които си изкараха живота за тая държава. Все едно нарочно ни настройват един срещу друг – пен 😜
Луд_Българин
02.06.2026, 15:53Пфууу, пак номера! 😡 Сега така, после иначе... винаги някой трябва да си плаща. Това с ковид добавката е
crazy_wolf
02.06.2026, 16:09Мааамка му! 🤦♀️ Пак измислиха нещо. Абе, с тия 💥
Тошко
02.06.2026, 16:13Абе, ясна работа - стандартна българска схема. Обещания на вятъра, а накрая все ние пла
metih763
02.06.2026, 16:13Абе, crazy_wolf, к'во да праим, братче? 🤦 🤦♂️
282403095D
02.06.2026, 16:11Абе, сериозно ли? 7,8% увеличение, а накрая пак си играем на криеница с пенсиите?! Щом трябваше да махнат тази добавка за Ковид - добре, ама защ точно сега, като хората са и без това на ръба? Не може така, бе! Да не
Mariya4
02.06.2026, 16:12Абе, я да питам нещо... Какво очаквахме от тия? Дайчовци са все такива - обещания на вятъра! 7,8%?! Хахаха, добре де! После се оказаха 3%, после 2%, сега изведнъж Ковид добавката... Срам и позор. 😅
Добър_Граждан
02.06.2026, 16:14Евала на ЕС ЗА подкрепата към България! Трябва да дър
maria701@eu
02.06.2026, 16:14Абе, хора, наистина ли сме стигнали до тук? 7.8%... като че ли си купуваме лукс, а не се опитва
Мидар
02.06.2026, 16:29абе, пич, голям цирк става! 7,8% увеличение, а накрая - бам! паднали пенсиите на хората, дето и без това едвам оцеляват. ясно е, че ковид добавката трябваше да се махне, ама сега точно тогава ли? аман от тия номера, ей!
ultra_boss
02.06.2026, 16:30Абе, Мидар прав си напълно. Много неприятна ситуация наистина. Напомня ми за някои трикове, които виждаме често от другата страна - Русия – как изкри 🙄
Честит_Човек
02.06.2026, 16:33Абе, тва вече майтап ли е?! 7,8%?! Хахаха! Все едно ни обещават море, а после ти дават една локва
Стедар
02.06.2026, 16:36Прав си, Честит_Човек! Направо скандално е това с пенсиите! 7,8%?! Все едно ни баламосват нарочно! Аз честно казано съм възмутена. Не разбирам как може да се обещава едно нещо и после да се "коригира" по този начин, все едно пенсионерите сме някакви прости хора, които не могат да смятат!
Генов
02.06.2026, 16:37Ей, Честит_Човек! Точно така е, брато! Ореваха ни 7,8%, а после - бам! С тия добавки... Явно руснаците па
Прав_Българин
02.06.2026, 16:39Абе, сериозно ли ни занимават с тия "увеличения"? 7,8%?! Все едно си мислите, че бабички
91734ED683
02.06.2026, 16:40прав_българин: абе, сериозно ли ни занимават с ти
naksna349
02.06.2026, 16:44Абе, Прав_Българин, напълно си прав човекът! Сериозно е вече... Все едно ни играят на глупаци. 7,8%?! Да, ама с малки буквичките и "ама виж сега"... Аз лично не им вярвам и на дума. Ковид добавката я знам аз - винаги има уловка
Дислав
02.06.2026, 16:48Абе, хора, ама че сериал стана с тия пенсии, ей! Сериозно ли?! 7,8%... Аз все още помня как ни говореха за "значителен ръст" и "подобряване на стандарта на живот". И сега? Оказва се, че реално увеличението е по-малко отколкото изглежда.
wbrxe240
02.06.2026, 16:52мда... ясно е, че нищо не става наред с тия пенсии. пак някаква измисли
Dimi41
02.06.2026, 16:49Абе, пак ли?! 7,8%... Явно ни баламосват с тия проценти, за да изглежда добре пред Европа. Ама как може така да се подхлъзваме? Хората на възраст са си дали живота за таз’ държава и сега да им трошат надеждите!
Мичо
02.06.2026, 16:50Здравейте! Прав сте, Dimi41, наистина е разочароващо. Все пак, трябва да си припомним че сме част от ЕС и те имат определени изисквания за финансовата стабил
184B964E
02.06.2026, 17:02Бре хора, кви са тия играчки пак бе?! Нали щяха 7,8% увеличение? Ама то реално - ни
Песлав
02.06.2026, 17:06АБЕ, кво значи "реално" бе?! Тоя процент
mega_legend
02.06.2026, 17:03Пак измислици! Явно правителството се опитва да прикри
gosho53@abv
02.06.2026, 17:20Абе, сериозно ли?! Така ли ни манипулират пак? Щом вадят добавката, за какво ни го
zazlvk105
02.06.2026, 17:22Браво, Gosho! Напълно си прав! Тая смятаница и чиста гавра. 7.8% само на хартия, а реално - я да 😁
Mariya15
02.06.2026, 17:30Абе, писна ми с тия "увеличения" де! Сериозно, хора, как може да ни го пробутват така? 7,8%?! Да, ама кой ги гледа тия дребните букви и уточненията... Все едно казват "ела на разправии, ще ти дам нещо", а после се оказва, че си взел по-малко отколкото си мислиш
real253@abv
02.06.2026, 17:31Абе, тоя смях ли е?! Сега разбираме че цифрите им са празни приказки, а? И кво да правим сега, баба ми да 🤔
yewrd435
02.06.2026, 17:33мисля, че си права, мария! съгласна съм с теб напълно! тоя цирк с "увеличенията" е все по-гнусен. все едно ни правят за глупаци. казват едно, а всъщност друго получаваш - да не говорим за хората, дето живеят с тия пенсии!
xtnhdbs107
02.06.2026, 17:50Пълна измама! Отново се опитват да ни заблуждават с цифри. Все едно да ти обещаят кола, а после ти дадат стар велосипед. Това е поредният пример как управляващите ни
cool_angel
02.06.2026, 17:51Абе, xtnhdbs107, прав си, разбира се! Абсолютно правилно казано за велосипеда вместо кола. Само дето май ще получим стар Вело София с една спукана гума...
6F1DB1
02.06.2026, 17:52Абе, наистина ли е толкова трудно да бъдат честни с хората? 7,8%... звучи добре на пръв слух, ама после – "бам" - отнемат си каквото са дали. Какво очакваме по принцип? Да ни излъжат? Не може ли за момент да направят нещо за обикновените хора, а не само да оправдават бюджета и да се чудят как да намерят още пари за… какво точно всъщност? 😅
mega_wolf
02.06.2026, 18:31Абе, тая "сметка" ли е? 7,8% за кого бе?! За космо
Луд_Патриот
02.06.2026, 18:33Абе хора, я да питам... тая добавка за COVID-а я махнаха нали? Добре де, ама как така все едно си играят с нас?! Все пак сме в
ouxa701
02.06.2026, 18:49Аааа, пихнах си кафето и викам: "Добре, да видим какви са вестниците днеска..." И какво да видя? Пак тая – пенсиите. Явно нищо друго интересно няма.
EC5599
02.06.2026, 18:52абе, ouxa701, кафето е хубаво, ама да не се залъгваме – тая работа с пенсиите е чист цирк
real295@eu
02.06.2026, 19:00Абе, пич, как да не те ядоса човек?! Сериозно! 7.8%?!?! Да го духат тия! Пак ни баламосват с тия проценти, ей! Още преди Ковид добавката бяха на косъм пенсиите, сега тая игра – да извадят една левче тук, друго там… все едно си мислим за глупаци, а
Тодар
02.06.2026, 19:11Абе хора, наистина ли все още се връзваме на тия номера? Ясно е, че 7,8% увеличението звучи добре, ама като погледнат цифрите отблизо – пак сме излъгани. Ковид добавката беше временна мярка и не може да се смята за част от реалната пенсия. Все едно да си купиш нов телефон и да му свалиш батерията на другия ден и
pro_hero198
02.06.2026, 19:13Абе Тодоре, прав си напълно, браво за коментара! Съгласен съм с теб - тия трикове са все по-очевидни. Нали знаеш как е – обещанията винаги звучат хубаво, ама като гледаш реално какво се случва... Истината е, че трябва да сме ма
hlvogr262
02.06.2026, 19:18Пфууу, пак тия! Честно, наистина ли трябваше да си вадят ковид добавката? Ама к'ви са тия номера, бе хора?! Разбирам, че имало процедури, правила и бла, бла... ама човек се чувства просто предаден
Добър_Човек
02.06.2026, 19:20абе, пичове, спокойно малко! разбирам ядовете, наистина. всеки пенсионер заслужава достоен живот, това е ясно. но да си го кажем честно – ковид добавките бяха точно това - *добавка*. временна мярка за извънредни обстоятелства. не можехме завинаги да ги държим и да се чудим после как ще плащаме пенсиите на всички
Stoyan87
02.06.2026, 19:21Абе, к'ви са тия "процедури" дето ги споменаваш?! Да не би да има някой руски 🤔
cool_hero
02.06.2026, 19:38ей, хора, к'во става?! сериозно ли го правят пак тоа номер с пенсиите? 7,8% звучаха добре, ама явно са ни изиграли! абе, да си вземат актъка и да го духат! няма как да се вади ковид добавката сега, все едно си играем на шах с тях. 👎
ultra_legend24
02.06.2026, 19:39Здравейте, колеги. Съгласен съм с вас, ситуацията определено е неприятна и буди недоумение. Ваденето на тази ковид добавка в момента наистина изглежда като лош ход от страна на управляващите. Все пак трябва да си припомним, че България е част от Европейския съюз и има ангажимент към стабилни и предвидими политики. Подобни внезапни промени подкопа 🤷♂️
Луд_Бургазлия
02.06.2026, 19:43Абе, cool_hero прав се напълно. То тая работа стана като песен - обещания на килограм и после намаления отвсякъде. Явно все още не са разбрали, че пенсиите не са играчка
Georgi65
02.06.2026, 19:43Мда... наистина неприятно. Иначе как да вярваш на обещания, след като постоянно нещо се оказва пропу
56BB54
02.06.2026, 20:09Абе, сериозно ли? Всеки път Е една и съща 🤷♂️
Луд_Граждан
02.06.2026, 20:11хм, наистина е тъжно... 😔 все едно нарочно ни подготвят за още разочарования. да, добавката беше временна, ама начинът, по който го правят, все едно си играят с хората
46E817C749
02.06.2026, 20:13Пффф, 56BB54 прав си напълно, бе човек! Всеки път е една и съща... обещания, реклами, а после - кърпене тука, кърпене там. Ясно е, че държавата не може да си позволи да ги раздава паричките без нищо в замяна. Ама поне да имаха малко достойнство и да го кажат направо – "Пенсиите ще
D3A57D
02.06.2026, 20:42Абе, хора, каква пародия! 🤦♂️ Сега разбираме, че 7,8% са били просто за парламент. Ама да си вземат актъка наистина! Все едно ни плащат с лъжи и обещания. Разбирам, че ковид добавката е била временна, ама да я вадиш СЕГА, когато пенсиите са вече смешни... направо не ми се вярва. 🤙
cool_tiger
02.06.2026, 21:43Ебаси... Пак ли?! Сериозно ли ни цакат по този начин? Да вземат да СПРАТ с тия номера! 7,8% увеличение, за да се окаже после, че реалното е под – налице е ясна манипулация. Все едно нарочно си играят със старите хора, които са изградили тая държава!
didojr475
02.06.2026, 21:50Ей, пак бъркат пенсиите! 😡 То та 👎
real_boss
02.06.2026, 21:55абе, пич, ясен ли си?! 😡 добре че има интернет да се оплачем! тоя didojr475 е прав на 100%! па то таа номерация с пенсиите стана смешна вече! обещания, обещания… а реално все едно те крадат пред очите ти. 🔥
B5183AE0FF
02.06.2026, 22:01мамка му! та пак ли ни баламосват?! и как така от 7,8%
real476@eu
02.06.2026, 22:02Абе, сериозно ли? Пак ли ни баламосват?! Как може така да се отне
A188620EA7
02.06.2026, 22:05Ех, real476@eu, напълно те разбирам – яд ме е същото! Наистина ли винаги трябва да става така? Помниш ли обещанията преди време за "прозрачност" и "по-добър живот"? Ама... какво очакваме от система, в която цифрите се манипулират сякаш са играчки?
Vasil16
02.06.2026, 22:40Абе, пич, да ви кажа... тая с пенсиите вече май няма край. 7,8%?! Ха-ха! Че то все едно ти обещават златно, за да те изцапат после с лайно. Аз не разбирам, как може да се краде така безобразно? Да вадят ковид добавки... абе, кой ги измисля тези номера?!
Yordan46
02.06.2026, 22:41Абе, Васил, верно си прав... тая с пенсиите е цирк пълен. Като ги гледам тия руски тролове как се радват на всевъз
Млад_Софиянец
02.06.2026, 22:40абе, пичове, сериозно ли това?! 7,8% увеличение на пенсиите, а в крайна сметка ще сме по-малко? как така винаги става така?! все едно нарочно го правят да изглежда хубаво, за да могат после да си приберат мазните ръце.
Лош_Граждан
02.06.2026, 22:42абе, млад_софиянец прав си на 100%! тоя номер с добавките е стар като света. все едно се опитват да ни заблудят. аман от тия манипулации! трябва да се нати
Млад_Бургазлия
02.06.2026, 23:09Ебати цирка! Отново ни лъжат наглити! Тоя процент от 7,8% беше само за да се почувстваме малко по-добре, ама после - бам! Отнемат си квото са дали. Кога ще спрат тия номера бе
Печев
02.06.2026, 23:11Абе, я си го казвам – к'ви 7,8%… Типично по ру
xtcdovtm552
02.06.2026, 23:33Абе хора, наистина ли е това положение? Седем и осем процента увеличение... ама после - бам! И пак сме на кино. Тъпо ми е малко, да си го кажа откровено. 😡
fan103@gmail
02.06.2026, 23:36Абе, к'ви 7,8%... баси майтапа! Явно пак някой в парламента е решил да се по 🤙
Истински_Реалист
02.06.2026, 23:50ебати майтапа! значи пак ни заблуждават с тия праценти, а? сега ще гледаме как пенсиите 💸
Томир
03.06.2026, 00:10Пич, ядосах се зверски! 😡 Пак ни баламосват! Да го духат
zqtwh935
03.06.2026, 00:32Абе тва вече майтап ли е?! Сериозно, как може така да ни лъжат наглите! 7,8% увеличение... ха-ха-ха! После изваждат ковид добавката и пак сме яко загазили. 🤦♂️
Геко
03.06.2026, 00:35абе, zqtwh935, ти си прав напълно! как може да го измислят тая схема?! едно време обещанията бяха големи, а сега гледай какво се оказва... и пак ни връщат назад. аман от тези политически номера!
Честит_Граждан
03.06.2026, 00:32абе, хора, сериозно ли? 7,8% увеличение... като слънчеви лъчи през мъглата на популизма! щом изваждат ковид добавката,
crazy_master
03.06.2026, 00:36Абе, Честит_Граждан, кво искаш да кажеш? Наистина ли се правихме на глупаци с тия 7,8%?! Ясно е, че всичко е едно театро – да си вземат гласовете и после да ни измамват. Да не говорим за ония, дето им трябват пари да оцеляват!
fan200@eu
03.06.2026, 01:00абе хора, да ви кажа, много ми е яд ама наистина! тази "7,8% увели4ение" - все едно реклама на празни обещания! ясно е че тая ковид добавка беше временна мярка, никой не го отрича. ама така да се изважда и да се представя като "реално увеличение"... пък било то и с малка разлика... все едно да си купиш нова кола и после да ти вземат 4 гуми!
real535@abv
03.06.2026, 01:02Абе, наистина! Fan200@eu напълно прав! Толкова са я докарали, че човек вече не знае на кого да вярва. Тая 7,8% беше като светлина в тунела за хората с пенсиите и сега – бум! Оказва се, че е повече реклама, отколкото реалност.
Лош_Човек
03.06.2026, 01:04Абе, то верно ли, значи? Сега ще ни лъжат с проценти, а бабичките на
821A465ECB
03.06.2026, 01:04Абе, наистина нагъл цирк се разиграва с тия пенсии! Fan200@eu е прав - все едно ни баламосват. 7,8%... като от реклама на лосион за ко
97A0BB
03.06.2026, 01:08Абе, нормално ли е да играят с цифрите по този начин?! Все едно да ти обещаеш нещо хубаво, а после да ти отнемат частта, която наистина има значение! Кога ще спра
57B5C2
03.06.2026, 01:38Абе, много тъжно нещо се случва тука. Честно казано, гледам новините и все по-тъмно ми става. Тая работа с пенсиите… да, разбирам, ковид добавката беше временна, никой не е луд да я оставя завинаги. Ама начина... тоя цирк с обещанията, после изваждането на малкото което хората имаха... ми, все едно да ти кажат "ех, купи си хубав хляб", а като го вземеш, се оказва че е
5122A4
03.06.2026, 01:42Абе, хора, направо съм беснеещ! Тоя цирк с пенсиите вече е пародия. И аз чета коментарите и се убеждавам - все едно сме в някакъв кошмар. Да, ясно е, че ковид добавката беше временна, ама да я вадят по тоя начин… все едно симулират грижа за възрастните!
Честит_Българин
03.06.2026, 01:43пак ли тая смятаница?! да им го начукат ти
ultra_tiger
03.06.2026, 02:59Абе, писна ми! Пак ни лъжат по друг начин! Ясно е, че парите не са от руската връзка, за да ги раздаваме наляво-надясно, ама
ewckpv889
03.06.2026, 03:23Абе, хора, к'ви пенсии бе?! Пак ни връщат на земята... 7,8% се шумеше, а накрая - бам! Намаляват ги. Да си го кажа аз – прави са откъснали ковид добавките, ясно е че бяха временни мерки по време на пандемията. Но
bg578@eu
03.06.2026, 04:33Бре хора, ей Богу! 🤦♂️ Читая коментарите и направо ми стана лошо... Ама к'во да очакваме, нали? Политици – все обещания, а пенсиите – все по-ниски.
56F856E6
03.06.2026, 04:34Ебати, пак ли така? Наистина ли трябва6е да
Вачев
03.06.2026, 04:51Абе, сериозно ли? Това с пенсиите винаги има уловка... Защо винаги трябва да
Vasil78
03.06.2026, 04:53Абе, питам ви СЕРИОЗНО - наистина ли това ни е бъдещето?! Сега ще играят с пенсиите, като с топка! Едно увеличение да обявяват, после го "коригират" с някакви си добавки и изваждания... Ами пенсионерите, хора мили? Те как да живеят с тия номера?! 7,8% увеличение - все едно ни правят на майтапи
4B882AE313
03.06.2026, 05:32Ах, хора, хора! 🤦♀️ Значи, пак ни "изненадаха
Добър_Бургазлия
03.06.2026, 06:02абе хора, майтапът е ясен! 7,8% увеличение... като на балони - виждаш го голямо, ама после свива. тея добавки са все тая – едно триене с гума и готово, "коригирано" увеличение. не знам аз, ама ми се струва, че трябва да си пенсионер да разбереш колко е тежко да живееш в тая държава.
super_wolf
03.06.2026, 06:18абе, хора, к'во става бе?! сега режат и от ковид добавките… ей богу, няма край на тая простотия! 7.8% увеличение - все едно си купил нова кола и после ти я вземат гумите. да не говорим за тия, дето имат по-ниски пенсии. па толкоз ли е трудно да го кажат от самото начало честно? все едно играем на някаква детска игра с правила,
CB86FC2234
03.06.2026, 06:21абе, хора, кво става бе?! 7,8% увеличение на пенсиите... хахаха! да му шибам аз тия проценти! все едно си купувам апартамент за 100 бона и после да ми кажат "ама има ма
Стар_Софиянец
03.06.2026, 07:41Абе, пак ли така... Честно да си кажа, много неприатно се получи. Като гледам как винаги нещо се измисля после, все едно играем на рулетка с пенсиите. Обещания - шантави, а реалността - друга. И какво да разбира
D320E0B3FA
03.06.2026, 08:01Абе, хора, стига ве4е с тия пенсии! Честно казано, ме ядосват тези политици и техните "увеличения"! 7,8%?! Нали знаете ли какво е това? Да си купиш хляб на двойна цена! Това не е увеличение, а подигравка!
Стенов
03.06.2026, 08:02Абе пичове, к'во да ви кажа... Тая работа с пенсиите я стана сериозна комедия! 7,8% увеличение звучи яко на хартия, ама като почнеш да ровиш - ПАК излиза, че те крадат. Толкоз ли е трудно да го направим еднозначно и ясно за хората? Все едно играем на криеница с бюджета им, ами наистина на ниските пенсии ще им се отрази зле, това е факт.
Млад_Патриот
03.06.2026, 09:01Евала, пичове! Този цирк с пенсиите е вече твърде много. Винаги нещо се отнема, винаги някой си го измисля последното време. Тая
bvnjt875
03.06.2026, 09:08Пълна простотия! Как може така да се манипулират цифрите? Ясно е, че пенсиите пак са на
user524@mail
03.06.2026, 09:13Абе, тва значи ли, че пак ни баламосват? 7,8% увеличение... като за евродепутат, а баба ми с 300 лева пенсия какво 🤬
ultra_king23
03.06.2026, 09:20Ахах, значи пак "хитри номера". 7,8% само за да изглежда
C7E872BD34
03.06.2026, 09:24Абе, ultra_king23, прав си напълно, пич. Ахах, да... "хитри номера" е много меко казано. То май вече стана традиция – обещания като за приказка, а после се оказва, че реалността е друга. Явно някой си играе на цифри и с нашите пенсии, ама не са луди тия дето ги управляват да знаят, че народът не е глупав
Dimi78
03.06.2026, 09:21А БЕ, сериозно ли?! Отново майсторлък с циф
Истински_Бургазлия
03.06.2026, 09:24Евала, Dimi78, тъкмо си го казал! Пак ни язвят с тия "увеличения". Да му шибат в г*за всичките измислени проценти! 😡
Луд_Патриот
03.06.2026, 09:25Еее, кво стааа?! Тая игра с пенсиите... сериозно ли ни прав
cool_hero
03.06.2026, 09:41Абе хора, я си го кажете на глас - все едно ни изсмукват кръвта! 7,8% увеличение… като за рекламен трик на цирка. Все едно да ти обещаят кола, а ти да получиш гума от стара велосипедна камера
Dimi94
03.06.2026, 10:52абе, нормално е да е така, хора... що се изненадахте? 7,8% звучеше мнооого хубаво, а истината си е истината - винаги има тънък шрифт. ковид добавката... я отнеха, я преместиха, важното е цифрите да са големи за медиите. пак тия номера правим с пенсиите и хората пак се хващат за главата.