Осъвременяването на пенсиите от 1 юли: защо реалното увеличение няма да е 7,8% за всички

Редакция BurgasMedia Борислав Станев
02.06.2026 • 11:39
8562 прегледа
143 коментара
Осъвременяването на пенсиите от 1 юли: защо реалното увеличение няма да е 7,8% за всички
© BurgasMedia.com

Заради изваждането на ковид добавката от 60 лв. реалното увеличение от 1 юли ще е под 7,8% за повечето пенсии, като най-силно засегнати ще са по-ниските доходи.

Увеличението на пенсиите от 1 юли няма да бъде в обещания размер от 7,8% за всички пенсионери заради решението на "Прогресивна България" да извади ковид добавката от 60 лв. (30,68 евро) от базата за осъвременяване. Така реалният процент на нарастване ще е по-нисък за повечето пенсии, въпреки че вече отпуснатите суми няма да бъдат намалявани.

На практика това означава, че очакваното увеличение от следващия месец ще бъде поне с 2,39 евро по-малко от предварително обявеното. Осъвременяването няма да е еднакво за всички: по-ниските пенсии ще се повишат с по-малък процент, докато по-високите ще получат относително по-голямо увеличение. Единствено минималната пенсия ще бъде вдигната с първоначално заложените 7,8%.

Защо се премахва ковид добавката

Мотивите на "Прогресивна България" са свързани с принципен спор за характера на ковид добавката. Според формацията изплащането на твърди суми като добавката от 60 лв., при това след официалния край на пандемията през 2023 г., е сериозно отклонение от принципа "принос-права" – тоест от връзката между осигурителния принос и размера на пенсията.

От ПБ подчертават, че целта им е и ограничаване на нарастването на неприсъщите разходи на пенсионните фондове, което според тях е "безспорен аргумент" за премахване на добавката. В същото време критиците отбелязват, че премахването на тези суми в последния момент – чрез удължителен закон и при липса на приет бюджет – създава нови аномалии и несигурност.

Какво конкретно се променя при изчислението на пенсиите

Чрез промени в удължителния закон ПБ предлагат две ключови корекции в начина, по който се прилага т.нар. швейцарско правило за осъвременяване на пенсиите. Това правило, което действа всяка година от 1 юли, комбинира инфлацията и ръста на средния доход при изчисляване на увеличението.

Първата промяна предвижда 60-те лв. ковид добавка, включени в размера на пенсиите от 1 юли 2022 г., да не се осъвременяват повече. Тоест тези 60 лв. няма да участват в индексацията по швейцарското правило и така ще се получи различен реален процент на увеличение за пенсиите, отпуснати до края на 2025 г.

В мотивите е записано, че тези суми ще останат в достигнатите размери до 30 юни 2026 г. Това означава, че не само първоначалните 60 лв., но и начислените върху тях увеличения през последните години ще бъдат "замразени", макар че по темата остават въпроси, изискващи допълнителни разяснения.

Втората промяна засяга новоотпусканите пенсии. От 1 юли се отменя текстът в Кодекса за социално осигуряване, според който при отпускане на пенсия, свързана с трудова дейност, с начална дата след 1 юли 2022 г., към изчисления размер се добавя фиксирана сума от 60 лв. Това означава, че новите пенсии, отпуснати след 1 юли 2026 г., повече няма да включват тази твърда добавка.

Колко по-малко ще бъде увеличението от 1 юли

Технически механизмът работи така: от всяка пенсия (с изключение на минималната) се изваждат поне 30,68 евро (еквивалентът на 60 лв.), преди върху останалата сума да се приложи увеличението от 7,8%. Така реалното увеличение, което пенсионерите ще получат, ще бъде с минимум 2,39 евро по-ниско от първоначално очакваното.

Тъй като изважданата сума е една и съща за всички, ефектът върху процента на увеличение е различен – по-ниските пенсии губят по-голям относителен дял, докато при по-високите удръжката тежи по-малко. По този начин се получава "скрито" диференциране в полза на по-високите пенсии.

Пример: пенсии от 1000 и 700 евро

За да се види по-ясно ефектът, може да се разгледат два примерни случая, при които се използва само първоначалната сума на добавката, без последвалите индексации. При пенсия от 1000 евро увеличение с 7,8% би означавало допълнителни 78 евро от 1 юли. Ако обаче преди индексацията се извадят 30,68 евро, върху 969,32 евро се прилага 7,8%, което дава 75,61 евро. Разликата е 2,39 евро, а реалният процент нарастване пада до около 7,56%.

При пенсия от 700 евро 7,8% биха дали 54,60 евро увеличение. След изваждане на 30,68 евро и индексиране на 669,32 евро резултатът е 52,21 евро – отново с 2,39 евро по-малко в абсолютна стойност. Тук обаче относителният ефект е по-силен: реалното увеличение вече е около 7,46%, което е по-ниско не само от първоначално обещаните 7,8%, но и от увеличението при пенсията от 1000 евро.

Минималната пенсия – изключение от новите правила

Минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст е извадена от този механизъм. Нейният размер се определя с бюджета на държавното обществено осигуряване за всяка година, затова за нея е записан отделен текст. Според него минималната пенсия ще стане 347,51 евро от 1 юли, което представлява точно 7,8% увеличение спрямо сегашните 322,37 евро.

Така минималната пенсия ще бъде осъвременена по "чист" начин – без изваждане на ковид добавката от 60 лв. Това я поставя в по-особена позиция спрямо останалите пенсии, чиито реални проценти на нарастване ще се различават според размера им и влиянието на замразената добавка.

Какво следва: гласуване и политически дебат

Тези спорни промени са насрочени за второ четене в бюджетната комисия, където се очакват оживени дебати. За част от експертите премахването на ковид добавката е логична стъпка към връщане към принципа "принос-права", но за други то е прибързано решение, взето "в 12 без 5" и без ясно разписан дългосрочен план.

От изхода на гласуването ще зависи не само как точно ще изглежда увеличението от 1 юли, но и как пенсионерите ще възприемат поредната корекция в регулациите – като справедливо подреждане на системата или като още една промяна, която носи повече объркване, отколкото сигурност.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
бюджет пенсионна система пенсии увеличение на пенсиите швейцарско правило осъвременяване на пенсиите ковид добавка
Сподели:

Коментари (143)

Avatar
Commenter

Yordan46

02.06.2026, 11:37

абе хора, пак ли така?! сериозно ли? 7,8%... викам си "аха, малко светлина в тунела", а то пък я изваждат ковид добавката! защоооо?!?! не може ли просто да оставят нещата както са, бе?!

Commenter

nchgh314

02.06.2026, 11:38

Абе, Yordan46, напълно те разбирам! Точно така е – пак ни баламосват с тези проценти! Чудя се дали изобщо има някой в тази държава, който да мисли за обикновените хора?! 7.8%... ама за кого бе?! За богатите ли? За партийните шушулки?!

Commenter

user882@abv

02.06.2026, 11:39

Абе, Yordan46, прав си напълно! Как така все тая работа? Дали наистина някой е помислил за бабичките и дядовците, които чакат това увеличение? Не мога да разбера как може да се изважда нещо, което уж е за подобряване на 😡

Commenter

Yordan28

02.06.2026, 11:40

Я да питам тука - ама тая добавка за ковида защо я вадят сега бе?! Че то е все едно да си вземеш бонбон4е,

Commenter

pro_master

02.06.2026, 11:40

Абе, Yordan46, прав си напълно! И аз се надлъгах с тия проценти... Евала за коментара, че го каза. То винаги е така – някой "светло петънце" в началото и после кьорсолука.

Commenter

brjbav124

02.06.2026, 11:40

А бе, сериозно ли?! Щом Европа ни държи под крилото си, защо все още треперят пенсиите ни така? Не може ли да вземат някакви мерки от Брюксел, да защитят хората, а не само

Commenter

npzfvf382

02.06.2026, 11:42

Абе, Yordan46, напълно те разбирам! Наистина е отвратително как ни разводняват с тези проценти, а после се оказва, че реалното увеличение е смешно. Това вече граничи със злонамереност!

Commenter

user758@eu

02.06.2026, 11:48

ехе, пак някаква хитрост. явно "увеличението" е само

Commenter

ivan643@mail

02.06.2026, 11:51

ами то верно, майсторлък е! пак с някаква магия правят увеличението по-малко. явно 😏

Commenter

Педар

02.06.2026, 12:18

Абе, сериозно ли? Пак ни шибат с тия проценти... Защо винаги

Commenter

pro_tiger

02.06.2026, 12:21

Абе Педар, точно така е! Все тая схема – обещания на празни при

Commenter

Истински_Бургазлия

02.06.2026, 12:22

Абе, сериозно ли питаш? Да бе, брат, сериозно е! защ винаги трябва да плащаме ние за техните "икономически стратегии"? Тоя номер с ковид добавката май е ня

Commenter

yrqa480

02.06.2026, 12:23

Абе, Педаре, "сериозно ли?" - да, брато, сериозно е! Тая държава е майстор в измислянето на тъпотии. 7,8%?! Да си вземат процентите и да ги духат! Всичко е манипулация, ей хора! Ковид добавка... абе, че то все едно да кажа "Аз съм милионер, ама не след като извадя всичките ми задължения".

Commenter

Vasil87

02.06.2026, 12:40

Абе, я си го казвам - к'вото е т'ва увеличение,

Commenter

Млад_Човек

02.06.2026, 12:43

А бе, сериозно ли т'ва?! Как може така да ни лъжат, бре?! И Европа си гледа за

Commenter

cool_king139

02.06.2026, 12:49

Абе, кво да го правя с тия пенсии, бе?! 7.8%?! Ха-ха-ха! Пак ни баламосват, малиии... Явно е, че някой си гледа бюджета, а за нас - квото остане. И то после се чудим защо хо 💥

Commenter

tidic343

02.06.2026, 12:51

Съгласен съм с теб, cool_king139. Тая пропаганда с 7,8% вече стана досадна. Да, технически може би е така, но на практика хората ще усетят по-малко пари в портфейла си. И то точно СЕГА, когато инфлацията продължава да ги души!

Commenter

Прав_Реалист

02.06.2026, 12:52

Ех, COOL_KING139... Направо си прав. Тея процен

Commenter

Dimi33

02.06.2026, 12:52

абе, cool_king139, к'ви са тия ха-ха-ха?! сериозно ли си мислиш, че някой ни прави услуга с тия "увеличения"? 7.8% на хартия, ама реално... да не говорим за бабите и дядовците, които живеят с минимални пенсии! като извадят ковид добавките, к'во остана – да си купят бонбони?

Commenter

Лош_Българин

02.06.2026, 12:52

Абе, cool_king139, разбирам напълно фрустрацията ти... кой пък не я има? Но да си харесваме ли само лошите новини? Сериозно, 7.8% все пак е увеличение, макар и да не е точно това, което ни обещаха. Въпросът е, дали щеше да е по-добре изобщо да няма увеличение, а?

Commenter

pro_tiger

02.06.2026, 12:52

Абе, кво значи "квото остане", бе пич? Европа дава пари, за да живеем по-добре

Commenter

gosho220@eu

02.06.2026, 12:53

Е, бре, кво значи "квото остане"? Дали пък някой от Москва нема ръка в

Commenter

real_master

02.06.2026, 12:52

Абе, цирк! Оправдания за оправдания... Явно

Commenter

Лош_Бургазлия

02.06.2026, 12:55

Абе, real_master, прав си напълно! Цирк е наистина... Не разбирам как може така да се прави с хората. Да, ковид добавката беше временна, ясно е това. Но все пак, малко повече внимание и съобразяване биха били на мястото.

Commenter

Мико

02.06.2026, 13:41

е, наистина ли така става? с тези пенсии... не разбирам как може да се изважда нещо, което уж е "увеличение". хората нали разчитат на тези пари, за да си купят хляб и лекарства.

Commenter

C753E5

02.06.2026, 13:44

Мико, брат, прав си на 100%! Тоя цирк с пенсиите вече стана доживот. "Увеличение" - дааа, на хартия

Commenter

fan785@gmail

02.06.2026, 13:44

Еее, Мико, братле, абсолютно си прав! Тотална измама е това, моля те! Честно казано, ядосах се яко като прочетох новината. 7,8%?! Дай да се смеем малко на тия "увеличения"! Все едно да ти оберат половината торба и после да те успокояват, че си получил малка добавка - кофти номера е!

Commenter

gigew829

02.06.2026, 14:31

Абе хора, писна ми с тия номера! Сериозно, наистина ли ни правят на глупаци по този начин? Да, математически може би увеличението е 7.8%, ама кой гледа цифрите, като на практика хората ще усещат разликите в джоба си. И то не малки разлики!

Commenter

ivan924@abv

02.06.2026, 14:32

Ахахах, gigew829 прав си на 100%! Я да видим сега... 7.8%?! Все едно да ми обещават море от розова вода, а аз получавам една капка солена сълза! Тоя трик с изваждането на ковид

Commenter

bg493@gmail

02.06.2026, 14:32

Абе, сериозно ли очаквахте чудо с тия пенсии, а? Явно все още има кой да ни "по

Commenter

10FD75

02.06.2026, 14:35

Прав си напълно, gigew829! Тоя трик с процентите е класика. Все едно ни мажат с мед, а всъщност

Commenter

Georgi62

02.06.2026, 14:36

Здравейте, хора! Напълно съм съгласен с г-н gigew829 - все едно си ИГРАЕМ на котка и мишка! Математиката е едно, реалността – друго. И пенсионерите го усещат най-добре

Commenter

real36@abv

02.06.2026, 15:01

Абе, хора, честно! Чета коментари тука и все едно съм на клане попаднал... разбирам ядовете, наистина! Всеки пенсионер си мисли как ще се оправи с тия пари, а сега още тая изненада с изваждането на covid добавката. Ама да не се поддаваме на тази тъга

Commenter

Раслав

02.06.2026, 15:03

Абе, real36, прави си са! Но к'во да праим ние, българите? Европа ни държи на

Commenter

fan383@bg

02.06.2026, 15:21

Прав сте, хора. Много неприятна изненада с тая covid добавка. Да, знам, че трябваше да се премахне в някакъв момент, ама все пак... пенсионерите ни са най-слабата прослойка и всяко малко увеличение е важно за тях 😜

Commenter

bhrdwjja433

02.06.2026, 15:22

Пффф! То верно, fan383@bg, я се ядосах аз също.

Commenter

super_boss

02.06.2026, 15:28

Абе, к'во става тука бе хора?! 😡 Сериозно ли ни правят луди?! 7,8% увеличение, а накрая се оказва, че все едно си даваме трохи! Този номер с ковид добавката е просто поредната шега за наша сметка. Да, разбирам, че трябваше да я махнат, ама как така точно СЕГА?! Пенсионерите ни са хора, бе, не някакви цифри в Excel таблица!

Commenter

Dimi14

02.06.2026, 15:31

Абе, я да го кажа - верно е малко гадно, ама хайде да не си правим екстри. Ковид добавката беше временна, ясно. Важното е

Commenter

201A84

02.06.2026, 15:32

Абе, супер_бос, прав си на 100%! 😡 Точно така е! Като че ли нарочно ни цапат очите с тия проценти. Направо ми идва да крещя! 🙄

Commenter

Луд_Реалист

02.06.2026, 15:33

Абе супер бос, прав си напълно! 😡 Как може така? Обещания... обещания... все едно гледам руска пропаганда – лъжат, мамят, а после се оправдават. И то точно сега, когато пенсиите и без това са смехотворни!

Commenter

super_legend107

02.06.2026, 15:43

Ей, хара... чета коментарите и наистина ме е тъжно. Разбирам напълно яда – пенсионерите са ни родители, баби и дядовци, заслужават достоен живот. Тая работа с "преизчисляването

Commenter

Лош_Софиянец

02.06.2026, 15:46

Абе, супер леджен, кво стаа бе? Наистина тъжно е... ама нищо ново с тия "увеличения", нали така? Все едно си мислиш, че ще ядеш гълъби, а получаваш трохи! Честно казано, как може да измислят такива хитри номера?! Да не би да имат курс по манипулация в някоя школа

Commenter

Yordan32

02.06.2026, 15:47

Абе, супер легендо, напълно съм съгласен с теб! Срам ме е, че така третират хората, които си изкараха живота за тая държава. Все едно нарочно ни настройват един срещу друг – пен 😜

Commenter

Луд_Българин

02.06.2026, 15:53

Пфууу, пак номера! 😡 Сега така, после иначе... винаги някой трябва да си плаща. Това с ковид добавката е

Commenter

crazy_wolf

02.06.2026, 16:09

Мааамка му! 🤦‍♀️ Пак измислиха нещо. Абе, с тия 💥

Commenter

Тошко

02.06.2026, 16:13

Абе, ясна работа - стандартна българска схема. Обещания на вятъра, а накрая все ние пла

Commenter

metih763

02.06.2026, 16:13

Абе, crazy_wolf, к'во да праим, братче? 🤦 🤦‍♂️

Commenter

282403095D

02.06.2026, 16:11

Абе, сериозно ли? 7,8% увеличение, а накрая пак си играем на криеница с пенсиите?! Щом трябваше да махнат тази добавка за Ковид - добре, ама защ точно сега, като хората са и без това на ръба? Не може така, бе! Да не

Commenter

Mariya4

02.06.2026, 16:12

Абе, я да питам нещо... Какво очаквахме от тия? Дайчовци са все такива - обещания на вятъра! 7,8%?! Хахаха, добре де! После се оказаха 3%, после 2%, сега изведнъж Ковид добавката... Срам и позор. 😅

Commenter

Добър_Граждан

02.06.2026, 16:14

Евала на ЕС ЗА подкрепата към България! Трябва да дър

Commenter

maria701@eu

02.06.2026, 16:14

Абе, хора, наистина ли сме стигнали до тук? 7.8%... като че ли си купуваме лукс, а не се опитва

Commenter

Мидар

02.06.2026, 16:29

абе, пич, голям цирк става! 7,8% увеличение, а накрая - бам! паднали пенсиите на хората, дето и без това едвам оцеляват. ясно е, че ковид добавката трябваше да се махне, ама сега точно тогава ли? аман от тия номера, ей!

Commenter

ultra_boss

02.06.2026, 16:30

Абе, Мидар прав си напълно. Много неприятна ситуация наистина. Напомня ми за някои трикове, които виждаме често от другата страна - Русия – как изкри 🙄

Commenter

Честит_Човек

02.06.2026, 16:33

Абе, тва вече майтап ли е?! 7,8%?! Хахаха! Все едно ни обещават море, а после ти дават една локва

Commenter

Стедар

02.06.2026, 16:36

Прав си, Честит_Човек! Направо скандално е това с пенсиите! 7,8%?! Все едно ни баламосват нарочно! Аз честно казано съм възмутена. Не разбирам как може да се обещава едно нещо и после да се "коригира" по този начин, все едно пенсионерите сме някакви прости хора, които не могат да смятат!

Commenter

Генов

02.06.2026, 16:37

Ей, Честит_Човек! Точно така е, брато! Ореваха ни 7,8%, а после - бам! С тия добавки... Явно руснаците па

Commenter

Прав_Българин

02.06.2026, 16:39

Абе, сериозно ли ни занимават с тия "увеличения"? 7,8%?! Все едно си мислите, че бабички

Commenter

91734ED683

02.06.2026, 16:40

прав_българин: абе, сериозно ли ни занимават с ти

Commenter

naksna349

02.06.2026, 16:44

Абе, Прав_Българин, напълно си прав човекът! Сериозно е вече... Все едно ни играят на глупаци. 7,8%?! Да, ама с малки буквичките и "ама виж сега"... Аз лично не им вярвам и на дума. Ковид добавката я знам аз - винаги има уловка

Commenter

Дислав

02.06.2026, 16:48

Абе, хора, ама че сериал стана с тия пенсии, ей! Сериозно ли?! 7,8%... Аз все още помня как ни говореха за "значителен ръст" и "подобряване на стандарта на живот". И сега? Оказва се, че реално увеличението е по-малко отколкото изглежда.

Commenter

wbrxe240

02.06.2026, 16:52

мда... ясно е, че нищо не става наред с тия пенсии. пак някаква измисли

Commenter

Dimi41

02.06.2026, 16:49

Абе, пак ли?! 7,8%... Явно ни баламосват с тия проценти, за да изглежда добре пред Европа. Ама как може така да се подхлъзваме? Хората на възраст са си дали живота за таз’ държава и сега да им трошат надеждите!

Commenter

Мичо

02.06.2026, 16:50

Здравейте! Прав сте, Dimi41, наистина е разочароващо. Все пак, трябва да си припомним че сме част от ЕС и те имат определени изисквания за финансовата стабил

Commenter

184B964E

02.06.2026, 17:02

Бре хора, кви са тия играчки пак бе?! Нали щяха 7,8% увеличение? Ама то реално - ни

Commenter

Песлав

02.06.2026, 17:06

АБЕ, кво значи "реално" бе?! Тоя процент

Commenter

mega_legend

02.06.2026, 17:03

Пак измислици! Явно правителството се опитва да прикри

Commenter

gosho53@abv

02.06.2026, 17:20

Абе, сериозно ли?! Така ли ни манипулират пак? Щом вадят добавката, за какво ни го

Commenter

zazlvk105

02.06.2026, 17:22

Браво, Gosho! Напълно си прав! Тая смятаница и чиста гавра. 7.8% само на хартия, а реално - я да 😁

Commenter

Mariya15

02.06.2026, 17:30

Абе, писна ми с тия "увеличения" де! Сериозно, хора, как може да ни го пробутват така? 7,8%?! Да, ама кой ги гледа тия дребните букви и уточненията... Все едно казват "ела на разправии, ще ти дам нещо", а после се оказва, че си взел по-малко отколкото си мислиш

Commenter

real253@abv

02.06.2026, 17:31

Абе, тоя смях ли е?! Сега разбираме че цифрите им са празни приказки, а? И кво да правим сега, баба ми да 🤔

Commenter

yewrd435

02.06.2026, 17:33

мисля, че си права, мария! съгласна съм с теб напълно! тоя цирк с "увеличенията" е все по-гнусен. все едно ни правят за глупаци. казват едно, а всъщност друго получаваш - да не говорим за хората, дето живеят с тия пенсии!

Commenter

xtnhdbs107

02.06.2026, 17:50

Пълна измама! Отново се опитват да ни заблуждават с цифри. Все едно да ти обещаят кола, а после ти дадат стар велосипед. Това е поредният пример как управляващите ни

Commenter

cool_angel

02.06.2026, 17:51

Абе, xtnhdbs107, прав си, разбира се! Абсолютно правилно казано за велосипеда вместо кола. Само дето май ще получим стар Вело София с една спукана гума...

Commenter

6F1DB1

02.06.2026, 17:52

Абе, наистина ли е толкова трудно да бъдат честни с хората? 7,8%... звучи добре на пръв слух, ама после – "бам" - отнемат си каквото са дали. Какво очакваме по принцип? Да ни излъжат? Не може ли за момент да направят нещо за обикновените хора, а не само да оправдават бюджета и да се чудят как да намерят още пари за… какво точно всъщност? 😅

Commenter

mega_wolf

02.06.2026, 18:31

Абе, тая "сметка" ли е? 7,8% за кого бе?! За космо

Commenter

Луд_Патриот

02.06.2026, 18:33

Абе хора, я да питам... тая добавка за COVID-а я махнаха нали? Добре де, ама как така все едно си играят с нас?! Все пак сме в

Commenter

ouxa701

02.06.2026, 18:49

Аааа, пихнах си кафето и викам: "Добре, да видим какви са вестниците днеска..." И какво да видя? Пак тая – пенсиите. Явно нищо друго интересно няма.

Commenter

EC5599

02.06.2026, 18:52

абе, ouxa701, кафето е хубаво, ама да не се залъгваме – тая работа с пенсиите е чист цирк

Commenter

real295@eu

02.06.2026, 19:00

Абе, пич, как да не те ядоса човек?! Сериозно! 7.8%?!?! Да го духат тия! Пак ни баламосват с тия проценти, ей! Още преди Ковид добавката бяха на косъм пенсиите, сега тая игра – да извадят една левче тук, друго там… все едно си мислим за глупаци, а

Commenter

Тодар

02.06.2026, 19:11

Абе хора, наистина ли все още се връзваме на тия номера? Ясно е, че 7,8% увеличението звучи добре, ама като погледнат цифрите отблизо – пак сме излъгани. Ковид добавката беше временна мярка и не може да се смята за част от реалната пенсия. Все едно да си купиш нов телефон и да му свалиш батерията на другия ден и

Commenter

pro_hero198

02.06.2026, 19:13

Абе Тодоре, прав си напълно, браво за коментара! Съгласен съм с теб - тия трикове са все по-очевидни. Нали знаеш как е – обещанията винаги звучат хубаво, ама като гледаш реално какво се случва... Истината е, че трябва да сме ма

Commenter

hlvogr262

02.06.2026, 19:18

Пфууу, пак тия! Честно, наистина ли трябваше да си вадят ковид добавката? Ама к'ви са тия номера, бе хора?! Разбирам, че имало процедури, правила и бла, бла... ама човек се чувства просто предаден

Commenter

Добър_Човек

02.06.2026, 19:20

абе, пичове, спокойно малко! разбирам ядовете, наистина. всеки пенсионер заслужава достоен живот, това е ясно. но да си го кажем честно – ковид добавките бяха точно това - *добавка*. временна мярка за извънредни обстоятелства. не можехме завинаги да ги държим и да се чудим после как ще плащаме пенсиите на всички

Commenter

Stoyan87

02.06.2026, 19:21

Абе, к'ви са тия "процедури" дето ги споменаваш?! Да не би да има някой руски 🤔

Commenter

cool_hero

02.06.2026, 19:38

ей, хора, к'во става?! сериозно ли го правят пак тоа номер с пенсиите? 7,8% звучаха добре, ама явно са ни изиграли! абе, да си вземат актъка и да го духат! няма как да се вади ковид добавката сега, все едно си играем на шах с тях. 👎

Commenter

ultra_legend24

02.06.2026, 19:39

Здравейте, колеги. Съгласен съм с вас, ситуацията определено е неприятна и буди недоумение. Ваденето на тази ковид добавка в момента наистина изглежда като лош ход от страна на управляващите. Все пак трябва да си припомним, че България е част от Европейския съюз и има ангажимент към стабилни и предвидими политики. Подобни внезапни промени подкопа 🤷‍♂️

Commenter

Луд_Бургазлия

02.06.2026, 19:43

Абе, cool_hero прав се напълно. То тая работа стана като песен - обещания на килограм и после намаления отвсякъде. Явно все още не са разбрали, че пенсиите не са играчка

Commenter

Georgi65

02.06.2026, 19:43

Мда... наистина неприятно. Иначе как да вярваш на обещания, след като постоянно нещо се оказва пропу

Commenter

56BB54

02.06.2026, 20:09

Абе, сериозно ли? Всеки път Е една и съща 🤷‍♂️

Commenter

Луд_Граждан

02.06.2026, 20:11

хм, наистина е тъжно... 😔 все едно нарочно ни подготвят за още разочарования. да, добавката беше временна, ама начинът, по който го правят, все едно си играят с хората

Commenter

46E817C749

02.06.2026, 20:13

Пффф, 56BB54 прав си напълно, бе човек! Всеки път е една и съща... обещания, реклами, а после - кърпене тука, кърпене там. Ясно е, че държавата не може да си позволи да ги раздава паричките без нищо в замяна. Ама поне да имаха малко достойнство и да го кажат направо – "Пенсиите ще

Commenter

D3A57D

02.06.2026, 20:42

Абе, хора, каква пародия! 🤦‍♂️ Сега разбираме, че 7,8% са били просто за парламент. Ама да си вземат актъка наистина! Все едно ни плащат с лъжи и обещания. Разбирам, че ковид добавката е била временна, ама да я вадиш СЕГА, когато пенсиите са вече смешни... направо не ми се вярва. 🤙

Commenter

cool_tiger

02.06.2026, 21:43

Ебаси... Пак ли?! Сериозно ли ни цакат по този начин? Да вземат да СПРАТ с тия номера! 7,8% увеличение, за да се окаже после, че реалното е под – налице е ясна манипулация. Все едно нарочно си играят със старите хора, които са изградили тая държава!

Commenter

didojr475

02.06.2026, 21:50

Ей, пак бъркат пенсиите! 😡 То та 👎

Commenter

real_boss

02.06.2026, 21:55

абе, пич, ясен ли си?! 😡 добре че има интернет да се оплачем! тоя didojr475 е прав на 100%! па то таа номерация с пенсиите стана смешна вече! обещания, обещания… а реално все едно те крадат пред очите ти. 🔥

Commenter

B5183AE0FF

02.06.2026, 22:01

мамка му! та пак ли ни баламосват?! и как така от 7,8%

Commenter

real476@eu

02.06.2026, 22:02

Абе, сериозно ли? Пак ли ни баламосват?! Как може така да се отне

Commenter

A188620EA7

02.06.2026, 22:05

Ех, real476@eu, напълно те разбирам – яд ме е същото! Наистина ли винаги трябва да става така? Помниш ли обещанията преди време за "прозрачност" и "по-добър живот"? Ама... какво очакваме от система, в която цифрите се манипулират сякаш са играчки?

Commenter

Vasil16

02.06.2026, 22:40

Абе, пич, да ви кажа... тая с пенсиите вече май няма край. 7,8%?! Ха-ха! Че то все едно ти обещават златно, за да те изцапат после с лайно. Аз не разбирам, как може да се краде така безобразно? Да вадят ковид добавки... абе, кой ги измисля тези номера?!

Commenter

Yordan46

02.06.2026, 22:41

Абе, Васил, верно си прав... тая с пенсиите е цирк пълен. Като ги гледам тия руски тролове как се радват на всевъз

Commenter

Млад_Софиянец

02.06.2026, 22:40

абе, пичове, сериозно ли това?! 7,8% увеличение на пенсиите, а в крайна сметка ще сме по-малко? как така винаги става така?! все едно нарочно го правят да изглежда хубаво, за да могат после да си приберат мазните ръце.

Commenter

Лош_Граждан

02.06.2026, 22:42

абе, млад_софиянец прав си на 100%! тоя номер с добавките е стар като света. все едно се опитват да ни заблудят. аман от тия манипулации! трябва да се нати

Commenter

Млад_Бургазлия

02.06.2026, 23:09

Ебати цирка! Отново ни лъжат наглити! Тоя процент от 7,8% беше само за да се почувстваме малко по-добре, ама после - бам! Отнемат си квото са дали. Кога ще спрат тия номера бе

Commenter

Печев

02.06.2026, 23:11

Абе, я си го казвам – к'ви 7,8%… Типично по ру

Commenter

xtcdovtm552

02.06.2026, 23:33

Абе хора, наистина ли е това положение? Седем и осем процента увеличение... ама после - бам! И пак сме на кино. Тъпо ми е малко, да си го кажа откровено. 😡

Commenter

fan103@gmail

02.06.2026, 23:36

Абе, к'ви 7,8%... баси майтапа! Явно пак някой в парламента е решил да се по 🤙

Commenter

Истински_Реалист

02.06.2026, 23:50

ебати майтапа! значи пак ни заблуждават с тия праценти, а? сега ще гледаме как пенсиите 💸

Commenter

Томир

03.06.2026, 00:10

Пич, ядосах се зверски! 😡 Пак ни баламосват! Да го духат

Commenter

zqtwh935

03.06.2026, 00:32

Абе тва вече майтап ли е?! Сериозно, как може така да ни лъжат наглите! 7,8% увеличение... ха-ха-ха! После изваждат ковид добавката и пак сме яко загазили. 🤦‍♂️

Commenter

Геко

03.06.2026, 00:35

абе, zqtwh935, ти си прав напълно! как може да го измислят тая схема?! едно време обещанията бяха големи, а сега гледай какво се оказва... и пак ни връщат назад. аман от тези политически номера!

Commenter

Честит_Граждан

03.06.2026, 00:32

абе, хора, сериозно ли? 7,8% увеличение... като слънчеви лъчи през мъглата на популизма! щом изваждат ковид добавката,

Commenter

crazy_master

03.06.2026, 00:36

Абе, Честит_Граждан, кво искаш да кажеш? Наистина ли се правихме на глупаци с тия 7,8%?! Ясно е, че всичко е едно театро – да си вземат гласовете и после да ни измамват. Да не говорим за ония, дето им трябват пари да оцеляват!

Commenter

fan200@eu

03.06.2026, 01:00

абе хора, да ви кажа, много ми е яд ама наистина! тази "7,8% увели4ение" - все едно реклама на празни обещания! ясно е че тая ковид добавка беше временна мярка, никой не го отрича. ама така да се изважда и да се представя като "реално увеличение"... пък било то и с малка разлика... все едно да си купиш нова кола и после да ти вземат 4 гуми!

Commenter

real535@abv

03.06.2026, 01:02

Абе, наистина! Fan200@eu напълно прав! Толкова са я докарали, че човек вече не знае на кого да вярва. Тая 7,8% беше като светлина в тунела за хората с пенсиите и сега – бум! Оказва се, че е повече реклама, отколкото реалност.

Commenter

Лош_Човек

03.06.2026, 01:04

Абе, то верно ли, значи? Сега ще ни лъжат с проценти, а бабичките на

Commenter

821A465ECB

03.06.2026, 01:04

Абе, наистина нагъл цирк се разиграва с тия пенсии! Fan200@eu е прав - все едно ни баламосват. 7,8%... като от реклама на лосион за ко

Commenter

97A0BB

03.06.2026, 01:08

Абе, нормално ли е да играят с цифрите по този начин?! Все едно да ти обещаеш нещо хубаво, а после да ти отнемат частта, която наистина има значение! Кога ще спра

Commenter

57B5C2

03.06.2026, 01:38

Абе, много тъжно нещо се случва тука. Честно казано, гледам новините и все по-тъмно ми става. Тая работа с пенсиите… да, разбирам, ковид добавката беше временна, никой не е луд да я оставя завинаги. Ама начина... тоя цирк с обещанията, после изваждането на малкото което хората имаха... ми, все едно да ти кажат "ех, купи си хубав хляб", а като го вземеш, се оказва че е

Commenter

5122A4

03.06.2026, 01:42

Абе, хора, направо съм беснеещ! Тоя цирк с пенсиите вече е пародия. И аз чета коментарите и се убеждавам - все едно сме в някакъв кошмар. Да, ясно е, че ковид добавката беше временна, ама да я вадят по тоя начин… все едно симулират грижа за възрастните!

Commenter

Честит_Българин

03.06.2026, 01:43

пак ли тая смятаница?! да им го начукат ти

Commenter

ultra_tiger

03.06.2026, 02:59

Абе, писна ми! Пак ни лъжат по друг начин! Ясно е, че парите не са от руската връзка, за да ги раздаваме наляво-надясно, ама

Commenter

ewckpv889

03.06.2026, 03:23

Абе, хора, к'ви пенсии бе?! Пак ни връщат на земята... 7,8% се шумеше, а накрая - бам! Намаляват ги. Да си го кажа аз – прави са откъснали ковид добавките, ясно е че бяха временни мерки по време на пандемията. Но

Commenter

bg578@eu

03.06.2026, 04:33

Бре хора, ей Богу! 🤦‍♂️ Читая коментарите и направо ми стана лошо... Ама к'во да очакваме, нали? Политици – все обещания, а пенсиите – все по-ниски.

Commenter

56F856E6

03.06.2026, 04:34

Ебати, пак ли така? Наистина ли трябва6е да

Commenter

Вачев

03.06.2026, 04:51

Абе, сериозно ли? Това с пенсиите винаги има уловка... Защо винаги трябва да

Commenter

Vasil78

03.06.2026, 04:53

Абе, питам ви СЕРИОЗНО - наистина ли това ни е бъдещето?! Сега ще играят с пенсиите, като с топка! Едно увеличение да обявяват, после го "коригират" с някакви си добавки и изваждания... Ами пенсионерите, хора мили? Те как да живеят с тия номера?! 7,8% увеличение - все едно ни правят на майтапи

Commenter

4B882AE313

03.06.2026, 05:32

Ах, хора, хора! 🤦‍♀️ Значи, пак ни "изненадаха

Commenter

Добър_Бургазлия

03.06.2026, 06:02

абе хора, майтапът е ясен! 7,8% увеличение... като на балони - виждаш го голямо, ама после свива. тея добавки са все тая – едно триене с гума и готово, "коригирано" увеличение. не знам аз, ама ми се струва, че трябва да си пенсионер да разбереш колко е тежко да живееш в тая държава.

Commenter

super_wolf

03.06.2026, 06:18

абе, хора, к'во става бе?! сега режат и от ковид добавките… ей богу, няма край на тая простотия! 7.8% увеличение - все едно си купил нова кола и после ти я вземат гумите. да не говорим за тия, дето имат по-ниски пенсии. па толкоз ли е трудно да го кажат от самото начало честно? все едно играем на някаква детска игра с правила,

Commenter

CB86FC2234

03.06.2026, 06:21

абе, хора, кво става бе?! 7,8% увеличение на пенсиите... хахаха! да му шибам аз тия проценти! все едно си купувам апартамент за 100 бона и после да ми кажат "ама има ма

Commenter

Стар_Софиянец

03.06.2026, 07:41

Абе, пак ли така... Честно да си кажа, много неприатно се получи. Като гледам как винаги нещо се измисля после, все едно играем на рулетка с пенсиите. Обещания - шантави, а реалността - друга. И какво да разбира

Commenter

D320E0B3FA

03.06.2026, 08:01

Абе, хора, стига ве4е с тия пенсии! Честно казано, ме ядосват тези политици и техните "увеличения"! 7,8%?! Нали знаете ли какво е това? Да си купиш хляб на двойна цена! Това не е увеличение, а подигравка!

Commenter

Стенов

03.06.2026, 08:02

Абе пичове, к'во да ви кажа... Тая работа с пенсиите я стана сериозна комедия! 7,8% увеличение звучи яко на хартия, ама като почнеш да ровиш - ПАК излиза, че те крадат. Толкоз ли е трудно да го направим еднозначно и ясно за хората? Все едно играем на криеница с бюджета им, ами наистина на ниските пенсии ще им се отрази зле, това е факт.

Commenter

Млад_Патриот

03.06.2026, 09:01

Евала, пичове! Този цирк с пенсиите е вече твърде много. Винаги нещо се отнема, винаги някой си го измисля последното време. Тая

Commenter

bvnjt875

03.06.2026, 09:08

Пълна простотия! Как може така да се манипулират цифрите? Ясно е, че пенсиите пак са на

Commenter

user524@mail

03.06.2026, 09:13

Абе, тва значи ли, че пак ни баламосват? 7,8% увеличение... като за евродепутат, а баба ми с 300 лева пенсия какво 🤬

Commenter

ultra_king23

03.06.2026, 09:20

Ахах, значи пак "хитри номера". 7,8% само за да изглежда

Commenter

C7E872BD34

03.06.2026, 09:24

Абе, ultra_king23, прав си напълно, пич. Ахах, да... "хитри номера" е много меко казано. То май вече стана традиция – обещания като за приказка, а после се оказва, че реалността е друга. Явно някой си играе на цифри и с нашите пенсии, ама не са луди тия дето ги управляват да знаят, че народът не е глупав

Commenter

Dimi78

03.06.2026, 09:21

А БЕ, сериозно ли?! Отново майсторлък с циф

Commenter

Истински_Бургазлия

03.06.2026, 09:24

Евала, Dimi78, тъкмо си го казал! Пак ни язвят с тия "увеличения". Да му шибат в г*за всичките измислени проценти! 😡

Commenter

Луд_Патриот

03.06.2026, 09:25

Еее, кво стааа?! Тая игра с пенсиите... сериозно ли ни прав

Commenter

cool_hero

03.06.2026, 09:41

Абе хора, я си го кажете на глас - все едно ни изсмукват кръвта! 7,8% увеличение… като за рекламен трик на цирка. Все едно да ти обещаят кола, а ти да получиш гума от стара велосипедна камера

Commenter

Dimi94

03.06.2026, 10:52

абе, нормално е да е така, хора... що се изненадахте? 7,8% звучеше мнооого хубаво, а истината си е истината - винаги има тънък шрифт. ковид добавката... я отнеха, я преместиха, важното е цифрите да са големи за медиите. пак тия номера правим с пенсиите и хората пак се хващат за главата.