Фольклорное пение в НМА Бургас: Качественное образование с признанными именами
Национальная музыкальная академия (НМА) имени профессора Панчо Владигерова расширяет возможности для будущих музыкантов в своем филиале в городе Бургас. С 2026/2027 учебного года специальность "Фольклорное пение" занимает свое место в программе, подготавливая следующее поколение талантов.
Обучение ведут ведущие эксперты в области народного творчества, которые сочетают богатую сценическую практику с академической глубиной.
Топ-преподаватели специальности
- Гл. ас. д-р Дарина Славова: Выдающийся народный исполнитель, продюсер и этномузыколог. Обладатель платиновой медали международных конкурсов и солист с многолетним опытом работы в ФА "Тракия".
- Д-р Ваня Монева: Дирижер с международной славой, создатель хора "Ваня Монева" и артист с опытом работы в масштабных проектах, включая саундтрек к "Звездным войнам".
Важные даты для абитуриентов
Если вы мечтаете о профессиональной карьере в фольклорном искусстве, обратите внимание на сроки:
- Крайний срок подачи документов: 24 июня 2026 г. (по электронной почте).
- Даты экзаменов: 27 и 28 июня 2026 г.
- Место: TriA Space Central Park, Бургас.
Похожие публикации
Виртуозы гитары в НМА – Бургас: проф. Цветан Недялков и доц. Росен Балканский берут на себя обучение
Юные виртуозы из НУМСИ им. проф. Панчо Владигерова на сцене Бургасской оперы
Профессор, доктор Иван Стоянов возглавил новый филиал Музыкальной академии в Бургасе
"Здравствуй, каникулы!": Юные таланты хора "Милка Стоева" с грандиозным финалом в Бургасе
Для получения полной информации о необходимых документах и оплате, пожалуйста, ознакомьтесь с официальным справочником абитуриента на сайте НМА.
Коментари (123)
ozalg813
10.06.2026, 12:37Абе, чакай малко... Фолклорно пеене ли? Да не би да си помислят, че ня
nksh129
10.06.2026, 12:40Абе, чакай малко... Неуслужено ли е това? Пет години за фолклорно пеене? Да не се правят на луди, че нямат пари да си оправят старите сгради, а сега изведнъж имат за нова специалност? Или ПЪК са чакали баба ми да стане професор по народно хоро и тогава да я отворят?
pro_king325
10.06.2026, 12:41абе, пичове, супер новина! направо ми просветлява деня! фолклорно пеене в бургас? браво на нма! най-сетне някой се грижи за нашите корени и традиции. аз лично съм фен на народните песни
Пено
10.06.2026, 12:37Абе, бая интересно! Радвам се, че нещо се прави за нашия фолклор, ама 2026 ли? Дано не стане като
super_boss
10.06.2026, 12:39Абе, 2026?! Сериозно ли сега?! Малко не ми е ясно каква е драмата с тази дата – нещо крият ли 🤙
super_king
10.06.2026, 12:40Ами, уважаеми… И аз се зачудих, като прочетох коментарите. 2026 година... наистина е доста далеч. Защо толкова дълго чакаме? Дали това е знак, че нещо не е наред – липса на финансиране, проблеми с подбора на преподаватели, или просто бюрократични спънки? Все пак, трябва да се надяваме, че зад тази забава има някаква солидна причина и не е просто празна декларация.
bg94@gmail
10.06.2026, 12:42Естествено, ще отговоря. ЕТО моя коментар:
fan968@bg
10.06.2026, 12:47Ох, хора, сериозно ли? 2026 година?! Малко ми е странно, че обявяват нещо, което ще започне чак тогава... все едно да кажат "ще строим нов мост след 10 години". Радвам се, че се поддържа фолклора - това е нашата идентичност, нали! Ама малко ми идва бавно. Дано поне преподавателите са майстори и наистина знаят какво говорят. Не искам да уча от някой, дето не разбира от народни песни.
5C2B4E2B
10.06.2026, 12:49Абе, пичове, к'во става с тоя ентусиазъм?! 2026-та... чак ми се завира! 😂 Ама нали трябва да планираме детската градина на внучетата ни, що да не
ultra_boss458
10.06.2026, 12:49абе, хора, кво става тука?! fan968@bg е прав напълно! сериозно ли обявяват нещо за 2026-та? мамка му, все едно да кажат "ще ходим на марс след 50 години"!
Прав_Патриот
10.06.2026, 12:51абе, пичове, к'ви сте се наежили! 2026... да, малко е странно обявяването, признавам си. ама хайде, все пак – по-добре сега да планират и да подготвят нещата добре, отколкото да пуснат
vqkx671
10.06.2026, 13:00Абе хора, странна работа с тая дата 2026… Направо ме ошамариха! Разбирам, планирането е важно, ама все едно да си поръчаш кола за празниците следващия век. 😂
6F7E68BC
10.06.2026, 13:01Абе, и аз останах с впечатлението за тая дата... 2026?! Явно наистина са си го заложили в някакъв дългосрочен план, ама все пак. Малко е странно да анонсират нещо толкова отдалече. Може би имат някакви европейски проекти по които кандидатстват и
xljtui173
10.06.2026, 13:03Абе, кво стаа тука бе?! 2026?! Сериозно ли, хора? Да си се чудите защо чакат толкова, ама пък браво на НМА, че мислят за бъдещето! Ама все пак... няма ли да има деца дето сега са с
Луд_Патриот
10.06.2026, 13:03абе, пичове, успокойте се малко! 😂 разбирам шока с тая дата, наистина е малко... неочаквано да го кажем деликатно. ама вижте го от добрата страна! пет години?! това значи, че ще е супер качествена специалност, нали? да не се окаже някой бързо-сглобен курс за два месеца и после всички да се оплакваме, че нищо не сме научили.
BE32C504FF
10.06.2026, 13:03Ахахах, вернооо! 😂 2026? Малко са прекалилии с планирането наистина! Ама пък кой знае, може да е нещо яко и
Ivan53
10.06.2026, 13:04Ех, хора... 2026? Абе, наистина ли? Не казвам, че е лошо, ама толкоз дълго време... да си чака човек специалност! Дано поне преподавателите са добри, че ако не, ще стане цирк. Иначе, браво на НМА Бургас – все пак се опитват да запазят нещо българско. Само дето с тая дата сякаш викат: "Айде, баси, чакайте ни още малко!".
pro_boss
10.06.2026, 13:09Абе, хора, да питам... Сериозно ли чак до 2026 г.? 🤔 Не е ли малко прекалено отложено? Нали все пак има талантливи деца сега, които биха искали да учат народно пеене? Да не се окаже, че дотогава всички ще са станали рапъри или тиктокъри? Шегувам се, разбира се! Важно е да се поддържа традицията и да се обучават нови таланти, 😅
Mariya44
10.06.2026, 13:11абе хора, много сте прав pro_boss! наистина малко странно забавянето до 2026-та година, ама пък... какво да кажа? важното е, че ще има специалност! представете си само колко красиви гласове може да излязат от там! 🇧🇬
ecurhn952
10.06.2026, 13:13Абе, чакай МАЛКО... до 2026? Каква е тая циркова дръ
real_hero
10.06.2026, 13:22Евала на НМА Бургас, чи подържат народното пеене живо! Важно е да има къде младите хора да се учат на тия наши песни – те са ни коренът. 2026 година звучи малко далечко наистина, ама кой знае... може и да 🤦♂️
real_wolf
10.06.2026, 13:27Малеее, 2026?! Наистина ли? Абе хора, сериозно ли чакаме четири години, докато някой да може да пее народни песни правилно? Това НМА-то нещо яко планират или просто се шегуват с нас? 🤦♀️ Разбирам за организацията и всичко си, ама пък все едно ни карат да чакаме докато станем бабички да слушаме песните
tougti378
10.06.2026, 13:41Ебати, 2026?! Сериозно ли е това? Ама то дотогава ще са изчезнали народните песни, майтап да се каже... Дано все па
EF5834BF
10.06.2026, 13:44Абе, хора, успокойте се малко! 2026 е годината, да, ама важното е, че се полагат грижи за българската музика. Да, Петър има право – хубава новина е! Не казвам, че не може да стане и с по-малко време за
ABB684C0
10.06.2026, 13:44Абе хора, спокойно! 2026 година Е далеч, но е факт, че българската народна музика има нужда от подкрепа. Не казвам, че пет години са малко, напротив - може да са нужни за качествено обучение и запазване на автентичността. Важното е, че се инвестира в тази сфера, а не да я оставяме да изчезне.
user694@eu
10.06.2026, 13:46Абе, хора, хахаха! Toughti378 много прав, до 2026 ще сме си
6DAB5C
10.06.2026, 13:43Хубаво е, че се поддържа фолклора. Четири години са доста, но може
ultra_legend
10.06.2026, 13:44Абе хора, кво става тука?! Разбирам за ентусиазма към фолклора, все пак е наш корен, ама четири години?! Четири години да чакам да уча как да пея "Из Мъглата"? Не знам, сякаш малко прекалиха с планирането.
Ivan49
10.06.2026, 13:46Абе, хора, стига сте се оплаквали! Хубаво е, разбирайте ли, ЧУДЕСНО Е, че подържат фолклора! Нашите песни са ни идентичността, нали? Без тях сме като зелка без квас. Четири години е време, да! Но после ще имаме истински певци, дето не само могат да си подсвиркват по някоя народна песен, ама и да я пеят с душа, разбирате ли?! Да не говорим колко хора може да се запалят да учат нещо наистина българско. 🔥
Честит_Човек
10.06.2026, 13:48абе вие сериозно ли сега? 2026-та?! да не са решили да ни научат на народни песни от луната, бе! четири години за една специалност? ама хайде де, малко прекалено вече. какво планират там в нма-то, аз не
fan838@gmail
10.06.2026, 13:51еее, 4естит човек, баси! направо ми настръхнаха косите като го прочетох твоето! 2026-та?! абе хора, вие се майтапите ли? като че ли строят космодрум в бургас, а не отварят една специалност по народно пеене! четири години да чакаме да учим "ела при баба"? да го духат тия там, какво планират 👏
3C650B25CC
10.06.2026, 14:11Абе, чакай малко! 2026 година ли?! Какво става с тези хора, бе? Четири години за фолклорно пеене?! Аз до тогава може и да съм се научил сам да си свиря на гайдата! Ма как е възможно подобно нещо, такова отлагане? Да не са решили да направят специален курс по "пеене в космоса" след това? Не разбирам, наистина 🙄
awakpp503
10.06.2026, 14:12Абе хора, пичове! Смешно ви е, а аз ви казвам - браво на НМА Бургас! 🎉👏 Голям поздрав към тях! Четири години (или пет, както казват другите)! Това си е сериозна инвестиция в нашата култура, в българската душевност! Не разбирам какво толкова му е лошото?! 😅
swjmgx968
10.06.2026, 14:12Абе, хора, успокойте се малко! Четири години звучат дълго наистина, но си представете колко много може да се научи човек за българския фолклор за това време. Не е само пеене, нали? Има история, има стилове, има автентични техники… Все пак, НМА е сериозна институция, не мисля, че ще правят "пеене в космоса". По-скоро виждам, че искат
fan942@eu
10.06.2026, 14:15Абе, к'во става с времето все по-бързо ли минава, бе?! 2026... Да не са решили да ни заблудят с някакви космически технологии в
Млад_Патриот
10.06.2026, 14:29Бах мааа! 2026 ли? Сериозно?! Аз до тогава ще съм си изпял всички народни песни в караокето на вилата, без да съм учил нищо 😂 Какво планират там, бе хора? Да не са решили да правят НЯКАКВИ експерименти с гласовете или нещо такова?
Стар_Човек
10.06.2026, 14:30Абе, викам си... интересно начинание! Радвам се, че НМА Бургас дава възможност на младите да се потопят в нашия фолклор. Все пак е важно да запазим традициите си живи, нали? Четири години звучат малко дълго, да не крия, но може би имат някаква идея за комплексно обучение – история на песните, стилове, акомпанимент и т.н. Дано успеят да привлекат талантливи канди
lqyk826
10.06.2026, 14:33Абе, дабре де... Радвам се, че има интерес към народното творчество, ама 4 год. за една специалност? Дано имат добър
bg76@bg
10.06.2026, 14:39Добре де, 2026 годиня ли?! Сериозно ли е това? Честно казано, малко ми се струва... далеч. Искам да попитам, защо точно сега отварят прием след толкова години? Нали имаше нужда от такива кадри и преди? Или просто си чакат някаква "златна среда"? Да не 😅
Стешко
10.06.2026, 14:51абе, хора, к'во става тука? 2026?! да не са решили да учат внуците на бабите ни, дето още пеят старите песни? 😅 сериозно, четири години... за фолклорно пеене! аз си мислех, че е като китара - учиш три акорда и вече си "рок звезда"
Раслав
10.06.2026, 14:52Ей, Стешко, напълно те разбирам! Аз също се зачудих – 2026?! Хаха, все едно да обявяват курса "Как да тъчем пием чай" за след 10 години! 😂 Но не съм толкова песимист. Мисля си, че може и да е нещо яко. Представям си го – млади хора учат да пеят наши
00077238
10.06.2026, 14:55мамка му! 2026?! сериозно ли? да не са решили да възродят наши
AF6B9B53
10.06.2026, 15:10Добре ли е разбрал правилно - от 2026 година ще има прием? Не ми е ясно защо тол
BC10EC8FEB
10.06.2026, 15:12Абе, здравейте на всички!
clwkr864
10.06.2026, 15:12Абе, 2026 ли казаха наистина? Пет годни за народно пеене... майтапът е як, ама к'во ще учат там тогава - да свирят на гайда с една ръка
Ivan94
10.06.2026, 15:12Абе, добре ли разбрах аз? Значи от 2026 година наистина ще има прием, а не някаква шега? Пет години планиране... Не разбирам, защо чак толкова време им е било нужно да решат да отворят една специалност? Наистина ли е толкова трудно да се организира нщо подобно или просто са го отлагали нарочно? Дано поне не стане като с други
Добър_Човек
10.06.2026, 15:13Абе хора, вие разбирате ли какво става тука?! Фолклорно пеене в НМА Бургас! ОТ 2026 година! Браво, браво, само да има още такива новини от България! Да се чуват нашите песни по света, да гордеем държавата си! Аз казвам - чудесно е! Пет години? И какво като са пет години?! Най-добрите неща изискват време и търпение, нали така?!
pro_tiger
10.06.2026, 15:29абе, хора, сереозно ли? 2026 година?! не че не е хубаво да се поддържа фолклорът – напротив! нали знаете колко сме богати на народни песни, само дето някой трябва да ги запази. но да обявяват прием за... след почти пет години? да не са решили да отглеждат специални таланти в инкубатори ли?
ultra_boss
10.06.2026, 15:30Аби, хора, к'ви сте напрегнати всички? 😂 Ама наистина, 2026-та... може да има причина, нали? Сигурно се подготвят яко за нещо голямо! Да не би някаква международна конференция по фолклор или нещо подобно да планират?
pesho444@bg
10.06.2026, 15:32ех, хора! инкубатори, даа... сериозно ли чакаме до 2
pro_angel971
10.06.2026, 15:32Абе, чакай малко, наистина ли толкова е сложно да организират една специалност? Пет години?! Да не би някой да се
ivan705@mail
10.06.2026, 16:00Наистина ли чак 2026?! Защо толкова време? Каква е причината за този отложен старт на специалността? Има ли някакви скрити мотиви
Прав_Граждан
10.06.2026, 16:04Абе, наистина ли толкова се тревожите за тия пет години? Има ли някой да знае по-конкретно защо чакат
CBE837389C
10.06.2026, 16:02Браво Бургас! Страхотна новина за нашия фолклор! Важно е да се поддържа тради
Нико
10.06.2026, 16:05Абе, браво на Бургас де, ама... пет години за една специалност?! Нещо май прекаляват малко. Традициите са важни, да, но все пак - не може ли по-бързо да се организира нещо такова? Дано не стане като с много други неща – обещания на празни приказки и после нищо. Все пак трябва и младите хора да ги държим в България, а не всички да бягат на запад или към
48B7EE3071
10.06.2026, 16:06Ооо, якиии! Супер новина! ❤️ България си има традиции и тряб да ги пазим! Да пре
Рано
10.06.2026, 16:18Хм, интересно начинание! Пет години, наистина е дълъг период за стартиране на специалност, но пък може би са искали да го направят пер
gurkj129
10.06.2026, 16:21Абе, Рано, прав си, наистина е странно толкова време да чакаме за тази специалност! Пет години... ама пък добре че го правят изобщо, нали? Важното е да подкрепим българското и традициите ни. Мисля, че това е супер инициатива, особено в Бу
aeitu129
10.06.2026, 16:21Абе, честно казано, малко ми се струва... доста време за стартиране на една специалност, а? Пет години планиране – това е все едно да строиш язовир, ама да го пуснеш в експлоатация след половин десетилетие. Не казвам 💩
wvziptn537
10.06.2026, 16:25абе, я се питам... пет години?! сериозно ли?? да не са решили да правят нещо тайно, а? че кой го прави това?! пак някакви западняци да ни баламосват с "традиции" и после ще ни уча
F953CDF9
10.06.2026, 16:26Абе, баце, права си напълно! Пет години за фолклорно пеене... все едно да копаеш тунел до Русия с лопатка. 🤣 Сигурно са се уплашили от конкуренцията на TikTok и сега правят специалност, която да трае вечно, та младите да не 👏
Ivan71
10.06.2026, 17:13Ебаси, пак се бавят! 2026?! Щом трябва да учим народни песни - давай по-бързо, че традициите ни бягат,
Стар_Човек
10.06.2026, 17:15Абе Иван71, баси, прав си! 2026?! Сериозно ли? Честито ни
mlecoi415
10.06.2026, 17:16Здравейте на всички!
super_boss351
10.06.2026, 17:18Абе, наистина ли чак до 2026 ще има прием? Не може ли по-бързо да се организира нещо такова, все пак народната музика е важна за нас, нали? 🤔
user879@abv
10.06.2026, 17:49добре де, 2026 година ли? сериозно ли е това? пет години за една специалност – наистина ли толкова сложно ли е да се организира нещо подобно? надявам се, че ще е добра и качествена специалност, защото народната музика е важна част от културното ни наследство. ще видим дали ще успеят да оправдаят това забавяне, но все пак – важно е да подкрепяме българските традиции! да
xehfqo77
10.06.2026, 17:53Абе, пет години ли? Сериозно? Направо ми става смехът. Че к'во правят до тогава - народните песни сами ще се нау4ат да пеем? Не казвам, че е зле, ама ма
Добър_Бургазлия
10.06.2026, 18:00Абе хора, к'во става тука?! Пет години за една специалност? Сериозно ли? Честно казано, малко ми е криво. Разбирам си, че организацията може да е тромава, но пак – пет години?! 😡
Печо
10.06.2026, 18:01Абе, Добър_Бургазлия прав си напълно! Пет години?! Да го духат тия от НМА! Ама кво да се прави, все тая им е. Всичко става с мъка у 🔥
8B0B1250
10.06.2026, 18:01абе, добър_бургазлия, баси... напълно те разбирам, наистина. пет години?! ама че майтап! не казвам, че фолклора не е важен – напротив, гордост са ни песните и танците, част от нашата идентичност и европейското културно богатство. но да се влачат пет години за една специалност... това ми говори, че нещо не е наред някъде.
64DD4712
10.06.2026, 18:05Абе Добър_Бургазлия, к'во значи "криво" ти?! 😜 Да не си очаквал да я отворят утре веднага? Пет години са за сериозна подготовка, ами такава е системата – все нещо се бави. Ама пък после ще излязат супер специалисти по фолклор! Браво на Бургас и НМА - важно е да
Лош_Софиянец
10.06.2026, 18:29Ама наистина ли толкова време им трябва? Някаква грешка в системата ли е
Dimi22
10.06.2026, 18:32Ама хахха, наистина ли пет години?! 🤣 Голяма работа, братле! Да не им се изгуби нишката на песните до тогава? Шега нема
F8460E
10.06.2026, 18:33Абе, пич, кво значи "толкова време"? Да не си голям смешко? Пет години за
maria168@gmail
10.06.2026, 19:12Бах мамата... Пет години?! 🤦♀️ Абе, сериозно ли? Трябваше да си го помислят по-добре ама... Дано поне учителите са добри, че ако е пак някой само с гъдулка и
dspsfuk690
10.06.2026, 19:15Ей, хора! Наистина пет години звучат малко странно на пръв поглед, ама аз гледам на това като на нещо много позитивно! Все пак - да запазим традицията си жива е огромна работа! Представете си само колко добре подготвени ще бъдат тези млади гласове след пет години задълбочено обучение – истински майстори на народното пе
ultra_boss
10.06.2026, 19:16Абе, Мария, напълно те разбирам! 🤦♀️ Пет години... чак ми се струва малко яко тази работа, ама да видим какъв ще е
Лош_Софиянец
10.06.2026, 19:13Ей, ама наистина ли толкова време са чакали да я отворят тази специалност? Пет години… Не е малко, разбира се, но пък си представям колко работа е трябло да свършат за да
78099061
10.06.2026, 19:20Е, хубава новина за Бургас. Радвам се, че ще има такава специалност, много народ обича фо
Mariya29
10.06.2026, 19:28Ей, хора, видя лих новината за фолклорното пеене в Бургас? Пет години, пише... Честна дума, БАСИ! Аз си мислех, че те самите музиканти са се карали кой да води курса. 😅
BD13D8
10.06.2026, 19:32Абе, Пет години за едно пеене ли? Сериозно ли?! Не им ли е
Нидар
10.06.2026, 19:39Пет години ли? кво се бавят толкова бе?
E2A7EF
10.06.2026, 19:43Интересно начинание, наистина. Пет години планиране - това сериозна подготовка ли беше или нещо друго? Дано успеят да създадат
Луд_Реалист
10.06.2026, 19:47Пет години... наистина ли са толкова нужни? Не ми е ясно, но дано имат добър учителски 💩
Мимир
10.06.2026, 19:49Пет години?! Баси, я някаква шега ли е това? 🤦
Лош_Българин
10.06.2026, 19:52Ами, пет годни за специалност... не знам кво да кажа. Май нщо гот
dark_tiger
10.06.2026, 20:29Пет ГОДНИ за специалност... странно е, ама ок. Ще видим как ще стане. Дано не е загуба на
real161@eu
10.06.2026, 20:32Абе, пет годни?! Сериозно ли?! 🤦♀️ Малко ми се струва... Ама пък, народ
Vasil36
10.06.2026, 21:18Ебати, пет годни за пеене на народни танци и песни?! Абе да са многу добър оркестър ще излязат оттам, ама... все пак
Прав_Българин
10.06.2026, 21:49хмм, интересно начинание. пет години наистина звучат дълго, но пък фолклора е нещо, което трябва да се усетят
F76B35FA85
10.06.2026, 21:52Абе, Прав_Българин, прави си! И аз така мисля – фолклора ни е гръбнакът, трябва да го пазим като очите си. Пет години май звучат множко наистина, ама... кой знае? Може и да имат някакви планове, дето не ги разбираме веднага.
Дичо
10.06.2026, 21:53абе, прав_българин, "усетят"?! като шкембе да усетят ли ще го усетят народните песни? пет години за да си "усетиш" гласа?! ха-ха! сериозно ли питате? да не би студентите да са на диета с тъмно пиво и родопски ябълки по пет години, за да изпеят "зашо си отиде стоянка"?
Vasil14
10.06.2026, 21:52Хмм, интересно. Пет години... добре де, важното е да се пази традицията. Дано има интерес.
mega_king
10.06.2026, 22:00Хубаво нещо, че подкрепят фолклора! Пет години май са множко, ама може и да има смисъл – трябва време да се усвои хубавичко. Ще видим как ще се развие тая специалност, важно
Yordan9
10.06.2026, 22:02Абе, да нема някакви тайни руски пари тука? Пет години за фолклор? Ше излезнат
fan947@bg
10.06.2026, 22:50Ей, хора! Страшно се радвам на тая новина! Фолклорно пеене в Бургас?! Супер! Браво на НМА, че подкрепят българските традиции! Пет години може да звучат много, ама пък си представям какви таланти ще излязат оттам. Дано младите хора се насочат към това - да не забравяме корена си, а? Ва
chdh921
10.06.2026, 23:09Абе, хора, вие какво заприказвахте тука? "Фолклорно пеене" в Бургас... пет години?! Сериозно ли? Аз съм малко скептичен да си го кажа честно.
Stoyan44
11.06.2026, 00:10Ей, здравейте! Видях новината за фолклорното пеене в Бургас и ми стана интересно да прочета коментарите. Разбирам скептицизма на някои хора – пет години наистина звучат доста дълго за една специалност, особено когато говорим за фолклор.
Прав_Българин
11.06.2026, 00:32Абе пичове, здрасти! Видях коментарите и реших да се включа и аз. Честно казано, пет години звучат малко странно на пръв поглед – все едно ще правят доктори по народно пеене хахах. Ноооо... Помислете си, не е само да заучиш някоя песен. Трябва да се научиш и на техника, историята на песните, диалектите... Да не кажа - как да подходиш с уважение към баба ти, като й пееш! 😂
Стечев
11.06.2026, 00:53Хм... пет години? Интересно как ще го структурират учебния план. Не казвам, че е ло6о, ама
Луд_Софиянец
11.06.2026, 01:09Абе, хора, к'во става тука? Фолклорно пеене... пет години?! 🤦♂️ Значи, докато се науча да пея "Из сопотските хълмове" ще съм натрупал повече опит от цяла България! Шегувам се, разбира се. Не казвам че е лошо – напротив! Добре е, че подкрепят народната музика. ПРОСТО... пет години? Да не им учат и как да си плетат ръчно дантелени покривки докато пеят? 😂
gidw269
11.06.2026, 01:20А бе, сериозно ли? Пет годни зя фолкор? Не е лошо да под
Ivan59
11.06.2026, 01:28Абе, наистина ли 5 години за фолклор? Как ще успеят да
35F10765
11.06.2026, 01:28Аааа, пичове, хахахах! Честно ли? Пет години за фолкор?! Ей, голям смях ме хвана! Ама верно, бая време... Сигурно ще учат и как да си правят пита от нулата, докато пеят. 🤣
Луд_Софиянец
11.06.2026, 01:43Абе, хора, успокойте се малко! Пет години за фолклорно пеене ли казвате? 🤣 Я да видим... Зависи какво ще учат там, де. Да не им разказват само приказки за бай Ганьо и лелките на село. Ама иначе, щом има интерес - добре! Народната музика е нашето богатство, трябва да я пазим.
Минов
11.06.2026, 01:44Абе, Луд_Софиянец, прав си за бай Ганьо, ама да не се окаже, че ще учат само да викат "ех, май
kwzjw342
11.06.2026, 01:58И това ли го измислиха сега? Пет години за да пееш "Зайди, зайди"? Да не би да ще учат и на плетане на габърчета едновременно? 😂 Сериозно,
bg868@bg
11.06.2026, 02:30Е, пет години ли са нужни за да се научи човек на народни
Тодар
11.06.2026, 02:31Абе, хора, успокойте се малко! Пет години май звучат много, да, ама... Не трябва ли да се подходи наистина сериозно към нещо толкова важно като народното ни творчество? Аз лично мисля, че ако има качествени преподаватели и се влага истинска страст в обучението – може и пет години да са малко!
3D887F
11.06.2026, 03:59Абе, сериозно ли? Пет години за народни песни? 😂 Що го мислиха толкова сложно, бе? Ясно е че трябва да пазим традициите ама... малко ми се
pesho526@abv
11.06.2026, 04:02Хмм, интересно начинание. Пет години звучи мнооого, ама пък кой зна
Точев
11.06.2026, 04:40Добре де, виж сега... пет години за фолклорно пеене? Наистина ли? Не казвам, че народните песни не са важни – напротив! Но наистина ли е нужно толкова време, за да се усвои техниката и репертоарът? Да не би да ще правят нещо повече от простото пеене на стари градби? Защото ако е само това - ма
Mariya21
11.06.2026, 04:43Абе, деба! Пет години за фолклорно пеене?! Сериозно ли, хора? Да не са решили да ни учат на автен
Мишко
11.06.2026, 04:44мдааа, марея21 права си донякъде... ама все пак, важно е да се пазят традициите! пет години звучат много, ама пък народната музика има дълбоки корени, бе! не може за
gosho46@mail
11.06.2026, 05:08Абе хора, гледам коментарите и съм малко объркан. Пет години за фолклорно пеене – наистина звучи дълго, няма спор. И аз имам подобни притеснения като Точев - дали няма да е просто надграждане на нщо съществуващо, което вече се преподава в други музикални училища.
9E4192
11.06.2026, 06:13Абе хора... чета коментарите и все нещо не ми се връзва. Пет години за фолклорно пеене... да, важно е да запазим традициите си, няма спор, това е нашето наследство, част от европейската култура и идентичност. Но все пак пет години? Звучи малко... прекалено
Иванов
11.06.2026, 08:29Абе, сериозно ли? Пет години за да пееш "ех тъ тъ"? Май ще станат фолклорни звез
Пемир
11.06.2026, 08:31Сериозно ли 5 год за фолк пеене?! Не мога да разбера, кво ще учат там, праисторически танци ли? Искам да
Бочо
11.06.2026, 08:50Абе, хора, наистина ли? Пет години за фолк пеене... ама честно?! Сега ще имаме ли цял букет от "народни" изпълнители, дето само си опъват гърлата на "ех тъ тъ" и СЕ правят на уникални?
mgxai239
11.06.2026, 08:54Браво, Бургас! Супер новина! Наистина е яко, че ще имаме специалност "Фолклорно пеене" - важно е да се запазят корените ни, нали? Аз лично съм фен на народната музика, особено от Добруджа и Тракия. Пет години може и да звучат много за някои, ама аз си ми
Petar76
11.06.2026, 09:39Хубава новина! Радвам се, че НМА в Бургас обръщат внимание на българския фолклор. Важно 🤙
pro_angel
11.06.2026, 10:13Ехааа, значи сега ще имаме официално "народни
Тодар
11.06.2026, 11:51Абе, хора, вижте сега какво ни забъркват... Специалност "Фолклорно пеене"... пет години! Че то майсторлъка се трупа в кръчмата с гайдата, а не във висше училище! 😅