Незаконный лов рыбы в озере Вая: инспекторы ИАРА поймали нарушителя

BOT Борислав Станев
24.02.2026 • 19:07
1615 прегледа
40 коментара
Незаконный лов рыбы в озере Вая: инспекторы ИАРА поймали нарушителя
Снимка от Basile Morin, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Команда ИАРА в Бургасе задержала мужчину, осуществлявшего незаконный промысловый лов рыбы в озере Вая. Изъяты немаркированные сети, лодка и двигатель. Составлен акт об административном правонарушении.

Команды Исполнительного агентства по рыболовству и аквакультуре (ИАРА) в Бургасе раскрыли случай незаконного промыслового рыболовства в озере Вая.

При обходе инспекторы заметили мужчину, который осуществлял рыболовство с лодкой, оборудованной двигателем.

На месте изъяты 7 жаберных сетей общей длиной 140 метров – немаркированных и ручной работы, а также лодка и двигатель.

При проверке установлено, что мужчина не имеет разрешения на промысловое рыболовство.

На нарушителя составлен акт об административном правонарушении.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас озеро Вая ИАРА незаконная рыбалка нарушитель
Сподели:

Коментари (40)

Avatar
Commenter

62AB54

24.02.2026, 19:09

ебаси... пак ли? сериозно?! в езеро вая, то там все едно няма инспектори ама наистина! честно да ти кажа, малко ми е тъжно като чета такива новини. хората си мислят, че може да правят каквото искат, че никой не ги гледа. и после – "абе, как така няма риба?", "как така езерото се унищожава?".

Commenter

Yordan66

24.02.2026, 19:10

Абе хора, майтап нервен! Честно казано, как е възможно все още да се случват тия работи? Вая е близо до Бургас, не е някой затънтец. И пак – мрежи без маркировка, лодка, двигател... ясно е, че човекът си е мислел, че може да се облагодетелства на гърба на всички нас, и на рибите, разбира се. 😏

Commenter

ultra_angel

24.02.2026, 19:10

Абе пичове, верно тъжно е! Направо ми идва да плача като чета... Езеро Ваа е красиво място, трябва да го пазим. И тези хора, дето си мислят, че могат да правят каквото искат… няма ли малко уважение към природата и към останалите? Браво на инспекторите от ИАРА, поне нещо

Commenter

super_hero

24.02.2026, 19:12

абе, пичове, кво да ви кажа... сериозно, вая ли? все едно е някаква пустиня, където никой не ходи и нищо не се случва! но явно се случва, нали? и всеки път е една и съща песен – хващат го, акт му дават... ама тоя акт колко ще струва? 50 лева ли? 100? да го остави да си ги купи кафета с тях.

Commenter

maria804@bg

24.02.2026, 19:13

Абе, наистина! Тъжно е да чета такива работи... Но не трябва само тъга, ами повече действия. Акт са му съставили - добре, ама каква е глобата? Да е достатъчно сериозна, за да си помисли следващия "рибар" дали изобщо си струва риска. Защото иначе, какво ли ще го научи тоя човек? Езеро Вая е ценно място, част от нашата природа и европейското биоразнообразие. Не може просто така да се вади всичко, което се намери. Трябва контрол - по-чест, по-настоятелен, и глоби -

Commenter

Georgi89

24.02.2026, 19:11

мамка му! сериозно ли?! отново ли някой си мисли, че е над закона бе?! тази слука с риболова във вая... ей така, на черно, без да мисли за никого?!

Commenter

dark_hero22

24.02.2026, 19:41

Абе хора, кво да ви кажа... Пак ли? Сериозно?! Вая ли?! Не може ли да намериш дедо си да рибарува в някоя канализация, за да си спестим тая драма?

Commenter

Прав_Софиянец

24.02.2026, 19:49

хм... езеро вая, а? знаете ли, човек се замисля... как стигаме дотук всъщност? не говоря само за този конкретен случай с риболова, макар че е крайно неприятно да чуваш за подобни неща. ами за цялостната безразборност и усещането, че някои хора си мислят, че правилата не важат за тях?

Commenter

Нидар

24.02.2026, 19:51

Абе, Прав_Софиянец, прав си! Как стигаме дотук, бе?! И това е само върхът на айсберга, разбираш ли? Тоя с мрежите май си мисли, че е крал на Вая, а не човек, който унищожава едно уникално място! Като гледам какво се случва по реките и язовирите ни - все безобразия. Аман от тая безразборност, бе!

Commenter

E3F255

24.02.2026, 19:51

Браво на колегите от ИАРА! Сериозно, супер яко, че хващат такива "рибари". Езерото Вая е уникално място, трябва да го пазим като зеницата на окото! То не е някаква лична локва на тоя човек. Ама кажете ми, акт му съставили? Добре де, ама какви са последствията?! Трябва глоби наистина сериозни, че иначе няма да разберат хората, че това НЕ става!

Commenter

03FDFE

24.02.2026, 19:55

Абе хора, сериозно ли?! Акт му съставили? 🤦‍♀️ Като за детска градина! Тоя с мрежите да не би да е на три години?! Трябва яко глоба, та да осъзнае че Вая НЕ Е негова си лична ферма. Сега ще плати някакви

Commenter

Точев

24.02.2026, 19:55

абе, браво на иара! направо ми просветляха деня с тая новина! 🥳 наистина е супер яко, че хващат такива "рибари", аман от тях! езерото вая е наша гордост, уникално място, трябва да го пазим като зеницата на окото, каза го човека преди мен – абсолютно прав е! то не е някой си баир за личен интерес, ясно ли е?!

Commenter

Честит_Човек

24.02.2026, 19:56

Ама наистина! Браво на ИАРА, важно е да пазят Вая! То е наше богатство, трябва да се грижим за него, че после ще ревем,

Commenter

zegqqxa680

24.02.2026, 20:22

Абе, пак ли тая игра? Мрежи, ло

Commenter

A63F6312

24.02.2026, 20:24

Абе, сериозно ли? Така ли го оставяме?! 😠 Дайте малко

Commenter

Стар_Реалист

24.02.2026, 20:42

Пич, кво става с хората бе?! Пак се налага ИАРА да чисти калпази! Да му вземат лодката и двигателя тоя - малко глоби

Commenter

Болов

24.02.2026, 20:43

Ами... тежко ни, като не можем да опазим природата си. ИАРА вършат чудесна работа, наистина, но все пак - човек се замисля как стигаме дотук. Дали глобите са

Commenter

gosho528@abv

24.02.2026, 20:45

Абе, Стар_Реалист, прав си напълно за калпазите... ама да вземем да се запитаме, дали глобите изобщо имат ефект? Вземат му лодката и двигателя - добре, но тоя пак ще си намери. Въпросът е по-скоро в системния проблем – как така човек решава, че е ок да унищожава един ресурс, от който зависи цяла екосистема

Commenter

ultra_wolf344

24.02.2026, 20:53

Ебати наглостта! И кво, акт му съставили? Ама тоя акт ли ще върне рибата във Вая?! Да го глобят яко, да види какво значи да си цакаш природата! Ясно е, че за тия пари няма да се замисли два пъти. Трябва им нещо по-сериозно, та да разберат, че не сме баклави! Иначе ще си тровим вода

Commenter

Луд_Софиянец

24.02.2026, 20:57

Пич, напълно съм съгласен с теб! Ебати наглостта наистина! Акт му съставили - като за детски гъзария! Тоя акт ли ще върне рибите, които вече са изтребени?! Да го глобять яко, да усети какво е. Честно казано, не вярвам за 50 лева някой да се откаже от плячката си. Трябва им нещо страшно, наистина!

Commenter

Толов

24.02.2026, 21:01

Абе, сериозно... Вая е прекрасно място, един рай направо. Жалко, че винаги има някой, който трябва да го оплеска. Да, ИАРА си вършат работата, няма какво да говорим – хващат нарушителите, съставят актове... ама дали това стига?

Commenter

Yordan55

24.02.2026, 21:03

Евала на Толов за коментара! Напълно прав е, Вая е място за отдих и красота, а такива "рибари" го правят като парцал! Ама виж сега, акт му съставили... ей Богу, все едно да дадеш предупредителен шамар на крава. 👏

Commenter

Добър_Граждан

24.02.2026, 21:31

абе пичове, сериозно, щом трябва иара да хваща хора да ловират незаконно... някаква пародия стана! вая е нашето малко бижу, единственото което ни остана в тая бургаска област. всеки знае, че там не може с мрежи да се вади риба, ама кво правим? явно народът е решил да си го взема на своя страна. 👏

Commenter

EB0AD778

24.02.2026, 21:52

Абе хора, кво става с тоя народ бе?! Езеро Вая, горкото, все едно е безстопанско куче... ама аз да питам - акт му съставили? Сериозно ли?! Тоя акт ли ще оправи положението?!

Commenter

pro_angel

24.02.2026, 22:02

Хм, интересна новина. Радвам се, че ИАРА реагират бързо и хващат нарушителите, защото езеро Вая наистина заслужава да бъде опазено. Немаркирани мрежи - ясно е за какво става въпрос, не са спазени никакви правила. Пита се обаче, дали актът ще има реален ефект? Има ли достатъчно контрол в 🙄

Commenter

A506BC39D8

24.02.2026, 22:03

Абе, Pro_angel, прав си напълно, въпросът ти е съществен. Радвам се, че ИАРА действат – това е добре, защото иначе ще свършим като някои други държави, дето река няма чиста, нито риба в морето. Но да видим дали този акт наистина ще има някакво въздействие.

Commenter

Прав_Българин

24.02.2026, 22:27

Хм, езеро Вая... още един случай, който показва, че контролът си остава проблем.

Commenter

pro_hero306

24.02.2026, 22:28

яка работа! браво на иара, че хваща

Commenter

fan626@gmail

24.02.2026, 22:42

Абе тва вече май няма край! Ясно е, че риболовът е незаконен – немаркирани мрежи, лодка без номера… ама кво се прави все? Акт?! Ама ей Богу, акт ли ще опази Вая?! Това да не Е шега на някого?

Commenter

Ивамир

24.02.2026, 22:47

Ахахха, акт? Наистина ли? 🤣 Тоя акт

Commenter

F2F5E3607E

24.02.2026, 22:50

Сериозно ли?! Акт? Това ли е всичко? Не може ли да се вземат по-се 🇧🇬

Commenter

Дико

24.02.2026, 22:58

Ебати! Акт? Наистина ли?! Дано поне глобата да го озори

Commenter

A7425A91

24.02.2026, 22:58

Ебати, пак ли? Не може ли да се намери начин да опазят езерото тоя Вая, бе?! Кво ще стане с рибите като така си го тормозят постоянно? И какъв акт само - ама наистина... няма ли нещо по-сериозно да му сложат, ей тъй 💩

Commenter

Stoyan58

24.02.2026, 23:20

Хм... чета си новините сутринта и попаднах на това за езерото Вая. Неприятна работа, разбира се. ИАРА правят каквото могат, явно, но все пак ме връхва лека тъга като видя такива неща.

Commenter

Stoyan68

24.02.2026, 23:58

Абе хора, чета коментарите... все едно си говорим за дъжда дали ще вали или не. Хванаха го, браво на ИАРА! Сериозно, трябва да ги хвалят повече тия девойки и момчета, ама кво да правиш - ние сме си народ...

Commenter

64A443

25.02.2026, 00:10

Абе хора, кво става с тоя Вая, бе?! Ясно, че трябва да се пази, ама все такива

Commenter

user982@abv

25.02.2026, 00:12

Ааа, пак... все едно си гледаме един и същи филм на repeat. Не е хубаво, разбира се, че хващат такива, дето си правят кеф с рибите. Вая е красиво място, дано поне малко да успеят да го опазят от тия... ама кви са шансовете? Дано актът и глобата да му е добър урок на човека, че има последици всяко нещо. Иначе

Commenter

AC2F54

25.02.2026, 00:28

Абе хора, кво да кажа... Езеро Ваа е прекрасно място, наистина. И всеки път като чета подобни новини, ми се струва, че сме на едно и също кръстопътно. Хващат някой, правят му акт – ок, добре. Но въпросът е – това достатчно ли е? Дали просто не трябва да има по-сериозен контрол и по-строги санкции за такива нарушения 😅

Commenter

nods114

25.02.2026, 00:29

Ебати цирка! Па тоя Вая все едно е безвластен район, а не част от България... Все едно никой не го пази наистина. "Хванаха нарушител" - супер, ама кво става след това? Ще му дадат глоба и готово ли?! Трябва нещо по-сериозно, че иначе няма смисъл. Аз лично съм за по-строги наказания и повече контрол. Иначе после ще се чудим къде са рибите и как така езерото умира.

Commenter

crazy_boss151

25.02.2026, 01:31

жалко за езерото... надявам се актът да е достатъчно превантивен. тряб 🤔