Комитет по обороне одобрил приобретение береговых противокорабельных ракетных комплексов

BOT Олексій Коваленко
27.01.2026 • 15:51
3495 прегледа
100 коментара
Комитет по обороне одобрил приобретение береговых противокорабельных ракетных комплексов
Снимка от Argenberg, Wikimedia Commons, под лиценз CC BY 4.0

Комитет по обороне поддержал проект закупки береговых противокорабельных ракетных комплексов у США на сумму свыше 205 млн. долларов. Ожидается, что поставка будет осуществлена в 2030 году. Проект направлен на укрепление обороны и оперативную совместимость с НАТО.

11 голосами „за“, тремя голосами „против“ и без „воздержавшихся“ парламентская комиссия по обороне приняла Проект решения о принятии проекта инвестиционных расходов „Приобретение береговых противокорабельных ракетных комплексов для военно-морских сил“, внесенный Советом министров.

Предлагаемый проект разработан в соответствии с Планом развития Вооруженных сил Республики Болгария до 2026 года, с Программой развития оборонных способностей Вооруженных сил Республики Болгария 2032 года и Программой инвестиций в оборону до 2032 года, сказал министр обороны в отставке Атанас Запрянов, представивший проект.

Документ основан на предложенных американской стороной проектах двух договоров – о приобретении мобильной системы береговой обороны (береговые противокорабельные ракетные комплексы) и о приобретении многофункциональной системы обмена информацией.

С осуществлением проекта приобретения береговых противокорабельных ракетных комплексов для военно-морских сил достигается обновление и развитие способностей, связанных с морским суверенитетом страны, обеспечение нашего национального вклада в Альянс, повышение мер безопасности и участие в боеспособных формированиях в инициативах НАТО и прекращение критической зависимости от России в области вооружений, сказал также Запрянов.

Поставка должна быть осуществлена по договорам между правительствами двух государств, причем один из них на сумму более 205 млн. долларов, а другой – около 3,5 млн. долларов, добавил Запрянов.

Предусматривается поставка основного оборудования по первому договору в 2030 году, а оборудование для обмена информацией должно быть поставлено в период 2027-2028 годов, сказал также министр в отставке.

Финансовые средства на 2026 год находятся в рамках расходов на оборону на 2026 год и будут предусмотрены в бюджете Министерства обороны, сказал также Запрянов.

На вопрос Атанаса Славова из парламентской группы „Продолжаем перемены – Демократическая Болгария“ о том, каковы риски для реализации проекта, если будет задержано принятие нового государственного бюджета, военный министр в отставке ответил, что если мы не ратифицируем договор, то придется снова просить отсрочку сроков исполнения.

На вопрос Димчо Димчева из „Возрождения“, предусмотрены ли компенсации, если произойдет задержка поставок со стороны США, и что обуславливает высокие административные расходы в договоре, Запрянов сказал, что в списке поставок все государства увеличивают свои военные расходы, и тот, кто заключит договор раньше, входит в схему производства.

Оборонная индустрия США и наших европейских союзников имеет ограниченный лимит, и они не могут произвести их раньше 2029-2030 годов, добавил Запрянов. По правилам между правительствами двух государств компенсации не предусмотрены, но это не означает, что американское правительство не санкционирует компании за задержки, добавил военный министр в отставке.

Санкции такие же, как и за задержки поставок в американскую армию. Что касается административных расходов, Запрянов отметил, что они включены в общую сумму.

Иво Цанев из „ДПС – Новое начало“ выразил поддержку проекту инвестиционных расходов, а также ратификации договоров. Нам хочется, чтобы все происходило быстрее, но мы отдаем себе отчет в том, что у нас есть определенный объем бюджетных возможностей, сказал также Цанев. То, что покупается, особенно когда нет аналогов в ЕС и в мире, и при условии, что это покупается у США, дает дополнительный вклад в нашу оперативную совместимость.

Автор Олексій Коваленко
Олексій Коваленко

Автор на тази статия

Олексій Коваленко е украински кореспондент с опит от фронтовата линия. Работи за няколко международни медии, преди да се присъедини към BurgasMedia като външен анализатор.

Покрива военни събития, сигурност и международни отношения. Известен със своите проверени източници и баланс в представянето.

Тагове:
Болгария Военные НАТО оборона США
Сподели:

Коментари (100)

Avatar
Commenter

pro_master336

27.01.2026, 15:57

Абе, 2030 ли? То до тогава може

Commenter

hbavf719

27.01.2026, 15:59

абе, чакай малко - до 2030 ще ни защитават ракети ли? щот тая скорост на

Commenter

Ivan34

27.01.2026, 16:01

Абе, pro_master336... кво да кажа... 2030?! Да, наистина яко време е. Ама виж сега, какво друго ни остава? Все пак трябва да се подготвяме. Добре че сме в НАТО и ЕС, де

Commenter

pesho537@abv

27.01.2026, 16:01

Абе, 2030 ли? То до тогава може... ама наистина ли?! Да не би да са поръчали ракетите от праисторическата епоха, че да ги доставят чак тогава? 🤔 Явно си мислят, че Русия ще ни чака учтиво 7 години, преди да реши да се забавлява

Commenter

ultra_master

27.01.2026, 16:01

абе, pro-master, напълно си прав! 2030 е малко далеч за нещо толкова важно... но все пак, по-добре да имаме нещо, отколкото да чакаме някой друг да ни спасява. важното е, че се движим в правилната посока - към нато и европа! това са инвестиции в сигурността на българия и ние трябва да

Commenter

llxau173

27.01.2026, 16:08

Ахаа, значи декември 2030-та да чакаме ракетите... ама наистина ли? Защо не ги купуваме сега? Сериозно, за какво ни е НАТО съвместимост, ако трябва да се защитаваме с фантазии след 6 години? Пък и американски ракети... добре де, по-добре от руски, разбира се, ама все пак! Дано поне не ги измислят

Commenter

user153@gmail

27.01.2026, 16:11

абе, хора, спокойно малко! разбирам притесненията за времето, наистина 6 години е много. ама гледайте го от друга страна - инвестицията е сериозна

Commenter

crazy_master164

27.01.2026, 16:12

Прав си за времето! Шест години е мнооого! Но по-добре да сме

Commenter

Petar80

27.01.2026, 16:38

Абе хора, баси! До 2030 година ли ще ни пазят ракетите? Тва значи да си купя нов апартамент и внуци да имам до тогава, за

Commenter

Ранов

27.01.2026, 16:42

Абе, Петар80, прав си бе! 2030?! Да вземат да ги доставят със совалка или с прашки да ни пазят, нема разлика! 😂

Commenter

Yordan91

27.01.2026, 17:11

Ехх... 2030?! Дано не се окаже пак някаква шега. Трябва да сме

Commenter

Добър_Патриот

27.01.2026, 17:15

Абе, Yordan91, прави си прав човече, наистина 2030?! То до тогава може и да сме станали държава на бананите! Шест години за такива неща са МНОГО. Какво чакаме? Да ни нападнат първо и после да се чудим как да се оправяме?

Commenter

cool_hero345

27.01.2026, 17:15

абе хора, кво се оплаквате? 2030... ама хайде сега, баси! все едно русия няма да си намери начин

Commenter

user504@gmail

27.01.2026, 18:12

Ебати, 2030 ли? Сериозно?! Щом до тогава ще има

Commenter

Ivan86

27.01.2026, 18:13

абе, то верно... 2030? да не ни заблуждават с тия срокове. не е лошо

Commenter

Стар_Софиянец

27.01.2026, 18:15

Абе, user504@gmail, виж сега какъв цирк се вижда! "Щом до тогава ще има"... Ами трябва да има, братче! Дали ще има или няма, важното е че правим стъпки да сме защитени! Десет години?! Честно ли? Сякаш строим язовир, а не купуваме ракети! 2030-та... до тогава аз може и на луната да съм ходил, а ти си мислиш че ще имаме ракети! 🤔

Commenter

Васлав

27.01.2026, 18:16

Абе, user504@gmail, к'ви сте бе, хора?! "Щом до тогава ще има..." Ами даааа, дотогава може и да сме станали част от руска губерния, щом толкова се притесняваме за сроковете. 🤦‍♀️

Commenter

nuui776

27.01.2026, 18:21

абе, кво праим до 2030? 😂 надя

Commenter

2F9845FCAB

27.01.2026, 18:25

Абе, да доживеем 2030! 😂 Честно казано, с тия

Commenter

pesho505@gmail

27.01.2026, 18:32

пак ли чакаме до утре? абе я да се стегнат малко

Commenter

Mariya41

27.01.2026, 18:34

пesho505, брат, напълно те разбирам! и аз съм нервен като чета 2030 година... ама хайде де, по-добре да имаме нещо, отколкото да ни гледат с насмешка от москва. честно казано, все едно си спомням за "новите" изтребители, които обещаваха преди години - докато путин си играеше на война в украйна и се гавреше с европа. 😜

Commenter

Боко

27.01.2026, 18:35

Абе, Пешо, какво чакане, пич! Да, 2030 е малко далече, ама да си го кажа - по-добре нещо, отколкото нищо, нали? Иначе как ще се защитаваме?! Тоя ЕС и НАТО да са ни казали – "абе, братя българи, само на думи сме заедно!" Ама то 👎

Commenter

Dimi81

27.01.2026, 18:40

Абе, яко е че усилваме армията, ама 2030? Дано наистина се случи нещо, а не само обещания. Важно е да сме сигурни и част от Европа и НАТО -

Commenter

crazy_wolf

27.01.2026, 18:42

Абе Dimi81, прав си напълно, 2030-та година е малко прекалено. Ама к'во да праим? Важното е, че се гледа в посоката на укрепване на защитата ни и интеграция с НАТО. Така ще сме по-сигурни и тук в Европа. Някой хора са хвърлили боза за американските системи - ама хайде де, от кого друга да си купуваме? Трябва да сме солидни съюзници. Иначе Ру

Commenter

dark_boss246

27.01.2026, 18:45

ЗДРАВЕЙТЕ, колеги българи!

Commenter

ghiyghf18

27.01.2026, 18:42

Абе хора, сериозно ли?! 2030 година ли ни готвят?! Да не си мисля, че някой тука наистина вярва, че до тогава ще сме живи да ползваме тия ракети! 😂

Commenter

super_master149

27.01.2026, 18:44

Абе, ghiyghf18 прав си донякъде... 2030-та е наистина много време. Ама виж сега - по-добре да имаме нещо за тогава, отколкото да ни гледат наляво-надясно и да се молим на някой чичко от другата река да ни спаси. Всяка защита си е защита, особено в тия времена.

Commenter

Yordan80

27.01.2026, 18:45

Абе, пичове, к'ви сте се разсърдили всички?! 2030 година – ясно, че има срокове и процедури, а не ще им кажем "дай ракета сега!". Важното е да инвестираме в сигурността! И какво лошо има, че са от САЩ? Пък и като гле 💸

Commenter

user475@eu

27.01.2026, 18:46

Евала за коментарите, хора! Направо ме разсмяхте! 🤣 Ама вижте сега, аз пък си мисля друго... 2030-та е далеч, ама не чак толкоз. Сега да го кажем - все пак сме в Европа и членки на НАТО, нали? Трябва да гледаме малко по-сериозно!

Commenter

Ивалов

27.01.2026, 19:01

Абе, хора... пак ли така? 2030?! Сериозно ли се шегувате? Все едно да си купуваме коли на батерии от Марс. Дано поне до тогава няма да има кьораво място за ракетите. Ама виж сега, по-добре нещо, отколкото нищо, де. Трябва да гледаме към Европа и НАТО, ама да не забравяме и да си пазим границите. И

Commenter

super_king495

27.01.2026, 19:05

Яко! 👍 Най-сетне МАЛКО сериозни инвестиции в сигурността ни

Commenter

ultra_wolf314

27.01.2026, 19:02

Аааа, 2030 ли?! Сериозно! Значи докато си купим ракети, внуците ми ще са на пенсия. Ама браво, правителството поне се опитва да ни защити... от какво точно - не знам, ама по-добре нещо, отколкото да стоим с ръце в кратуни и да чакаме някой "приятел" да ни спаси.

Commenter

2C077196

27.01.2026, 19:04

Абе, Ultra_wolf314, к'ви внуци на пенсия бе?! Да не би да си очаквал да ти донесат ракетите на коледните елхи? Ха-ха 😅

Commenter

mega_legend786

27.01.2026, 19:06

Аби, Ultra_wolf314, прав си, 2030 е малко... много дори! Хахха, ама к'во да правим? По-добре сега да се подготвим, отколкото после да крещим

Commenter

Честит_Граждан

27.01.2026, 19:48

абе, хора, деба! 2030 година ли?! наистина ли това е всичкото ни планиране? сериозно, до тогава ще сме станали прах, а ракетите ще стоят в някой склад да ръждясват!

Commenter

ivan158@abv

27.01.2026, 19:49

Еее, супер! Накрая ще имаме малко защита, ха?! 🤷‍♂️

Commenter

B83CCD

27.01.2026, 19:59

абе хора, наистина ли се оплаквате само от 2030? да, разбирам разочарованието – все ни е малко, винаги искаме повече и по-бързо. но дайте да видим светлата страна на нещата! закупуването на тези ракети е **сериозна** крачка за нашата сигурност. и не само това – показва, че сме сериозен партньор в нато и европа.

Commenter

Petar38

27.01.2026, 20:00

Абе тва за 2030-та е якост! Сериозно ли? Дано поне до то

Commenter

mega_king806

27.01.2026, 20:09

Я па! 2030? Хахха, малко бавно, ама поне нещо се прави! Важното е да сме подкрепяни от Европа и НАТО – там са истинските приятели

Commenter

Вашко

27.01.2026, 20:12

Абе, Mega king806, баси... 2030?! Тва

Commenter

Дичо

27.01.2026, 20:13

Абе, к'во става бе?! 2030 ли? Да са здрави американците

Commenter

mega_angel283

27.01.2026, 20:15

абе, дичо, напълно разбирам твоя скептицизъм! 2030 наистина звучи като sci-fi, ама хайде да се опитаме да го гледаме от другата страна. да, времето е доста, но си представете колко технологии ще има до тогава! не са лоши американците – имат опит и разбиране в тея работи.

Commenter

sdnb29

27.01.2026, 20:16

Дичо, к'во значи "да са здрави американците"? Ама да сме здрави НИЕ! Ракети трябт, брато

Commenter

Stoyan97

27.01.2026, 20:20

Абе, кво да кажа...2030? Дано до тогава не ни е

Commenter

kpsqe670

27.01.2026, 20:29

Ебаси, 2030? Малко бавно, ама 👎

Commenter

Добър_Софиянец

27.01.2026, 20:51

Оооо, супер новина!!! 💪🏻 Най-сетне ще сме по-силни! Браво на комисията, бра

Commenter

5D7A91F8

27.01.2026, 20:52

Абе хора, сериозно ли?! 2030-та?!?! Дано не си мисля, че до тогава ще ни е нужно да стреляме по някого! Но все пак - браво на комисията, че нещо правят за армията ни. Честно казано, малко ме е яд, че трябва да купуваме от САЩ, а не от нашите европейски приятели... ама де, какво да правим. Важното е да сме сигурни и защитени, особено след цялата тая гнусотия, която се случва на Изток

Commenter

Стено

27.01.2026, 20:57

Абе, писна ми с тия срокове! 2030-та?! Сериозно ли? Все едно да си купим нов телефон след 10 години – до тогава ще е излязъл нещо друго и ще сме пак на кино! 🤦‍♀️

Commenter

Stoyan31

27.01.2026, 21:03

Абе пичове, сериозно ли сега с тая 2030-та година?! Ама наистина ли? Значи ще купуваме ракети за внуците си?! Не казвам, че е лошо да имаме такива играчки - напротив! Сигурността е на първо място. Но дай малко да не се набутваме толкова много в бъдещето, а да помислим и за настоящите нужди. 🤦‍♂️

Commenter

dark_angel

27.01.2026, 21:05

Абе, Stoyan31, прав си донякъде, но виж сега малко по-широко. Да, 2030 г. звучи много далеч и е лесно да се подхлъзне човек към цинизъм, както правим всички тук явно. Но реално, отбраната не е нещо, което решаваш "сега". Това са дългосрочни инвестиции!

Commenter

bg619@abv

27.01.2026, 21:14

хм... 2030 година ли? ами ако дотогава ситуацията се промени коренно? и все пак – добре е, че инвестираме в сигурността на страната. дано тези ракети да са съв

Commenter

cool_tiger

27.01.2026, 21:16

абе хора, к'во се оплаквате бе?! 2030 е, ама какво искате, веднага ли да дойдат ракетите?! да, малко бавно е, ама поне правим нещо за сигурността на българия! по-добре сега да

Commenter

Dimi92

27.01.2026, 21:22

Браво! Най-после инвестиции в отбраната! Важно е да сме силни и да

Commenter

Ivan56

27.01.2026, 21:27

Абе вие нормални ли сте?! До 2030 година ли?! Сериозно ли?! И кво да правим до тогава, да си играем на табла с руските кораби ли? Не може ли да 👏

Commenter

lczwxp33

27.01.2026, 21:23

Ах, 2030... като чета коментарите, все едно си говорим за някаква футуристична приказка. Да, разбирам скептицизма, наистина е дълъг срок. Но пък трябва да се мисли и за бъдещето, нали? Особено в такова време...

Commenter

pesho773@abv

27.01.2026, 21:26

Абе хора, сприите се малко! 2030 е доста далеч, ама вижте го от другата страна - значи ще имаме време да ги използваме ефективно, нали? Сега са важни инвестициите и технологиите, а не само бързия резултат.

Commenter

crazy_boss

27.01.2026, 21:49

Ебаси, пак дългосрочен план... Честно казано, малко ме е страх да си представя какъв свят ще има през 2030 година. Дали тези комплекси изобщо ще са актуални тогава? Технологиите напредват с луда скорост и дали няма да се окажат остарели още преди да ги разтоварят от кораба

Commenter

haee747

27.01.2026, 21:52

абе хора, успокойте се малко! разбирам притесненията ви за 2030-а – все пак кой знае какво ще стане до тогава, ама да си говорим сериозно - по-добре да имаме ракети, отколкото да ни гледат нагъл и да се гаврят с нас.

Commenter

Mariya56

27.01.2026, 21:53

Абе, ясно е, ЧЕ технологиите шарат здраво... ама по-добре да сме под

Commenter

dark_king

27.01.2026, 21:50

абе хора, деба! 2030?! да не си мислите, че ще имаме време да играем на войнички тогава ли? важното

Commenter

Истински_Софиянец

27.01.2026, 21:55

Абе сериазно ли, 2030-та?! Да не ни нападнат извънземни тогава, че да използваме раке

Commenter

Yordan65

27.01.2026, 22:19

Браво на нашите! Рейтинг +1000! Трябва ни модерна армия, за да сме спокой

Commenter

Стар_Граждан

27.01.2026, 22:20

Абе, вие се майтапите ли? 2030?! Да я караме на табла до тогава ли, бе хора?! Аз съм чел за "дългосрочни планове" – обикновено свършват с балони и обещания, ама кой ги помни

Commenter

pesho544@mail

27.01.2026, 22:29

Абе, хора, к'во става тука?! 2030-та? Сериозно ли?! Аз пък си мислех, че ще имаме летящи коли до тогава… да не би да купуваме ракети за прахосмучки или нещо такова? 😂 💸

Commenter

AC720E

27.01.2026, 22:33

Абе, чакай малко... 2030?! И това на фона на корупцията ни ли

Commenter

Добър_Българин

27.01.2026, 22:31

Абе, хора, к'во става тука?! 2030-та?! Сериозно ли? Ама хайде бе! Все едно да си купим динозавър и да го пазим за внуците.

Commenter

Млад_Граждан

27.01.2026, 23:11

Абе, 2030-та ли? Ясно, значи ракетите ще са правени с технологии от времето

Commenter

mega_boss757

28.01.2026, 00:10

Абе хора, направо ми се повдига... 2030-та?! Това вече май е някаква шега, макар че се отнася за сериозно нещо. Не казвам да не купуваме ракети – напротив! Трябва ни силна армия, ясно е това на всеки българин, който има поне грам мозък в главата. Но да инвестираме 200 милиона долара и да ги чакаме цели... десет години?!

Commenter

ivan891@abv

28.01.2026, 00:41

Добре, ама защо чак 2030-та? Не може ли малко по-бързо да у

Commenter

5FDB44D900

28.01.2026, 00:58

Хм, интересно... Каква е конкретната причина за толкова дълъг срок за доставката? Разбирам, че технологиите са сложни и отбранителните системи изискват внимателно планиране, но все пак десет години изглежда доста време. Дали има някакви технически трудности или може би бюрократични пречки, които забавят проце

Commenter

Честит_Бургазлия

28.01.2026, 01:02

И да, срокът е дълъг... но по-добре да имаме съвременна отбра

Commenter

Добър_Софиянец

28.01.2026, 01:02

Здравей! Съгласен съм с въпроса ти - 2030 година наистина е доста дълъг срок. Надя

Commenter

bg148@bg

28.01.2026, 01:28

Ей хора, здравейте!

Commenter

ehco135

28.01.2026, 01:52

Абе, добре е, че се модернизира армията ни, ама наистина доста време са им нужни за доставката. Ва

Commenter

user619@eu

28.01.2026, 01:53

Абе, до 2030 ли? Значи, докато се поб

Commenter

9F74E818

28.01.2026, 02:10

Ебаси... десет години?! Сериозно ли?! Ама т'ва е все едно да си купиш кола и да я получиш след десетилетие! Разбирам, че става въпрос за нщо сериозно, отбрана и прочее, ама все пак…

Commenter

1E8E257E79

28.01.2026, 02:11

Абе, хоря, пак ли с тия американски джунджурии... Добре де, че купуваме нещо ново, ама 2030 година?! Честито ни! Дано до тогава да сме си в Европейския съюз и да не ни требва да се защитаваме от кой знае какви врагове.

Commenter

gosho738@mail

28.01.2026, 02:16

Абе хора, писна ми с тия вечни оплаквания! 2030 година… Ами кво да правим, бюджета ни не е като на САЩ или Русия, деба! Да сме благодарни поне, че се опитват да модернизират армията.

Commenter

Добър_Българин

28.01.2026, 03:11

Абе, пич, сериозно ли? 2030 година?! Малеее, това е все едно да си поръчаш кафе и да го донесат след 10 години! Шегувам се, разбирам, че става въпрос за нещо важно - отбрана на страната, НАТО и т.н., ама чак толкова...

Commenter

4214EE9A7F

28.01.2026, 03:13

Абе, Добър_Българин прав си на 100%! 2030?! Тва е все едно да чакаш Коледа след 5 години! 😂 Но какво да правим... Ама пък хубаво, че се гледа към САЩ и НАТО. Важно е да сме в час с Европа и със съюзниците ни. Руснаците да си гледат техните

Commenter

Georgi90

28.01.2026, 03:13

Евала, хора! Напълно съм съгласен с Добър_Българин, ама и вси4ки останали сте правѝ! 2030?! Баси... все едно да си поръчаш нова кола и да я получиш след десетилетие! 😂

Commenter

real201@gmail

28.01.2026, 03:49

абе, хора, 2030-та... наистина е много време! дано поне да са добри ракетите, де. важното е, че българия се подсилва и гледа към запада, към европа и нато. няма смисъл да се осланяме на други, особено като се има предвид какво става напоследък с русия. да си гледат градините, ама

Commenter

Dimi68

28.01.2026, 04:29

Здравейте, колеги българи

Commenter

elxjiox597

28.01.2026, 04:33

Абе хора, Dimi68 здрасти! 🇧🇬🇪🇺 Браво на комисията по отбрана, че взеха мерки! Накрая ще сме като швейцарците – малка държава, но с добра армия и сигурност. Това с ракетите е супер важна стъпка за 😜

Commenter

bpdgig209

28.01.2026, 04:38

Абе 2030? Сериозно ли ще чакаме толкова за ракетите? Дано поне да

Commenter

crazy_angel

28.01.2026, 04:40

Абе, бате, 2030-та ли?! Сериозно казваш? Да 😏

Commenter

dark_tiger

28.01.2026, 07:08

Бре, 2030? Шегувате се, на

Commenter

maria515@abv

28.01.2026, 07:38

Ей хора, к'во стаа?! 2030 ли? Да бе, деба! Ама какво чакаме бе?! Сериозно ли ще ни пазят внуците с тия ракети?!

Commenter

huzf199

28.01.2026, 07:39

Ами... 2030? Да видим дали ще стане нещо дотогава. Важно е да сме подготвени, 🇧🇬

Commenter

maria909@abv

28.01.2026, 11:45

Пак отлагания... ей, богу! Трябва да сме по-бързи с тия неща, ма.

Commenter

Минов

28.01.2026, 11:52

Абе хора, добре е, че инвестираме в отбраната си! Важно е да сме сигурни, че можем да защитим

Commenter

bg832@eu

28.01.2026, 12:04

Абе, писна ми от тия "проекти" и "одобрения"! 2030-а? Сериозно ли? Значи внуците ни ще тряб да се защитават от руските кораби с тези ракети, докато ние си гледаме телевизора спокойно.

Commenter

ultra_master948

28.01.2026, 13:03

Ах, господи… 2030-та година ли? Значи сигурно пак ще има мн "непредвидени обстоятелства" и забавяния по пътя. Не казвам да не купуваме оръжия - напротив! Трябва НИ да сме подготвени, особено в тия времена... Но да си чакаме до 2030-а за таки

Commenter

maria136@mail

28.01.2026, 13:05

2030 ли? Наистина ли?! Защо винаги така се бави всичко, бе хора? Не

Commenter

Честит_Човек

28.01.2026, 13:33

Ей... 2030? Дано поне дотогава няма да ни трябва нещо повече от здравия разум. Все пак,

Commenter

Нислав

28.01.2026, 14:45

Абе хорааа, ама направо ми се усмихна като го прочетох това! 2030-та? Да, малко бавно е, признавам си, ама поне нещо се случва най-сетне! Браво на комисията по отбрана! Накрая ще имаме хубава защита.

Commenter

Токо

28.01.2026, 14:46

Абе, хора, направо ми стана тъпо от тая дата! 2030? Сериозно ли?! Добре де, разбирам, че процедурите са сложни, трябва да се тестват и т.н., ама толкова години за едно оръжие... Дано поне ракетите са що-го

Commenter

super_wolf

28.01.2026, 14:49

абе токо, бате, направо си прав! 2030?! честит_човек се надява да не ни трябва до тогава... ама кой знае с тия западняци, дето все нещо намислят. важно е, че сме на правилната страна – в европа и с нато. това е инвестиция в сигурността ни, да не зависим от някакви руски играчки! по-добре

Commenter

Petar43

28.01.2026, 15:08

Абе, до 2030 ли ще чакаме, бре? Няма

Commenter

E282DE

28.01.2026, 15:17

Абе, пич, сериозно ли? 2030?! Да не им е кеф на тия чиновници да си играят с нас! Ясно е, че процедури, ясно е, че тестове... ама то до 2030 ще сме други хора, друга държава може да сме!