В момента вероятностите са на страната на Ел Ниньо, отбелязват климатолозите от американската Национална администрация за океаните и атмосферата (NOAA). Според тях океанът и атмосферата все по-ясно показват, че предстои силно затопляне в тропическия Тихи океан.
Ел Ниньо е природно метеорологично явление, част от системата "Ел Ниньо – Южно колебание" (ENSO). То се развива, когато по-топла от обичайното вода се разпростре под повърхността в голяма част от екваториалния Тихи океан. Именно това се наблюдава сега. Силни пориви на западни ветрове са изтласкали огромни маси топла вода на изток към т.нар. регион "Ниньо 3.4", където температурата на морската повърхност – заедно с други атмосферни показатели – се използва за оценка на състоянието на ENSO.
В месечната си прогноза за ENSO от 14 май Центърът за климатични прогнози към NOAA/Националната метеорологична служба дава 82% вероятност Ел Ниньо да е налице за периода май–юли 2026 г., което означава, че явлението се очаква да се прояви напълно в рамките на следващите седмици.
Кога официално се смята, че Ел Ниньо е настъпил?
Според специалистите условия за Ел Ниньо се обявяват, когато океанът и атмосферата "работят в синхрон", а температурата на морската повърхност в зоната Ниньо 3.4 е поне с 0,5 градуса по Целзий по-висока от сезонната средна стойност. Едва тогава може да се говори за официално начало на явлението.
Експертите напомнят, че както ураганите понякога се отклоняват от "конуса на несигурност", така и Ел Ниньо може да се развие по по-неочакван сценарий. Затова подготовката за типичните последствия е разумна стъпка, но винаги трябва да се има предвид, че прогнозите за Ел Ниньо–Южното колебание са въпрос на вероятности, а не на абсолютна сигурност.
NOAA вече използва т.нар. "относителен океански индекс за Ел Ниньо" (RONI), при който стойността за зоната Ниньо 3.4 се коригира спрямо състоянието на тропическите океани в глобален мащаб. Целта е сигналът за самите събития Ел Ниньо и Ла Ниня да не се "замъглява" от общото глобално затопляне.
Очаквания: от "силно" до потенциално "много силно" събитие
Почти всички ансамблови сезонни прогнози, използвани от метеорологичните агенции по света, в момента са единодушни, че предстоящото събитие ще доведе до затопляне в зоната Ниньо 3.4 с поне 1,5 °C над нормата. Това го поставя в категорията "силно" Ел Ниньо. Част от усреднените прогнози вече надхвърлят и 2 °C, което би го приближило до най-мощните събития, регистрирани в базата данни на NOAA от 1950 г. насам.
Отделните членове на ансамблите обаче продължават да очертават широк диапазон – от относително слабо до потенциално рекордно събитие. Въпреки тази вариация, те са почти единни по отношение на едно: вероятността за значим Ел Ниньо е максимално висока. При това тези изчисления са базирани основно на традиционния индекс, предшестващ RONI, който има тенденция да дава малко по-високи стойности за последните явления.
Какво е "супер Ел Ниньо" – и ще видим ли такъв?
През 2003 г. екип изследователи от австралийската научна организация CSIRO въвежда термина "супер Ел Ниньо" в научна статия, използвайки го за описание на случаи, при които отклонението на температурата в зоната Ниньо 3.4 достига поне 3 °C над нормалното. Оттогава изразът често се употребява по-свободно в медиите и социалните мрежи, но остава извън официалния речник на повечето професионални прогнозисти.
"Макар 'супер Ел Ниньо' понякога да се използва неофициално, това не е научен термин", подчертава старшият климатолог Фелисити Геймбъл в позиция на Австралийската метеорологична служба, която избягва употребата на определението "супер" в своите прогнози.
Сходен подход следва и NOAA, която класифицира явленията като "слаби", "умерени", "силни" и "много силни". Месечните прогнози за ENSO вече включват вероятности за това в коя от тези четири категории ще попадне очакваният Ел Ниньо. За "много силно" събитие шансът достига пик от около 37% в периода ноември–януари.
Вероятността за Ел Ниньо надхвърля 90%
Ако се съберат вероятностите за всички категории сила, изчисленията на NOAA показват, че шансът да наблюдаваме Ел Ниньо – независимо дали слаб, умерен или силен – вече надхвърля 90% за периода от това лято до зимата на 2026–27 г.
Вижте още подобни статии
На този фон климатолозите призовават правителства, бизнес и общности да използват времето до пълното развитие на явлението, за да се подготвят за типичните последствия – от промени в валежите и температурите до възможни екстремни явления в различни части на света. При това с ясното съзнание, че природата винаги запазва правото си на изненади.




Коментари (156)
CFD6F0
21.05.2026, 10:49Ебати, наистина ли? 90%?! Какво ще стане сега, бе хора? Дано да не ни се стовари нщо зверско... Ама тия климатични промени май няма край
Yordan39
21.05.2026, 10:53Абе, CFD6F0, успокой се малко, човек! 90%... ама к'во да праим? Тия климатолози все ни плашат с някакви проценти, ама кой помни колко пъти са грешили досега? Не казвам, че не е важно - деба, важно си е, ясно. Трябва да гледаме каквото идва и да се подготвим, ама без паника
Mariya16
21.05.2026, 10:53Абе, наистина ли е толкова сигурно? И какви са конкретните последици
Рачев
21.05.2026, 10:53Абе, CFD6F0, спокойно, човече. Разбирам притеснението, наистина 90% е сериозна вероятност... Но да не се паникьосваме веднага! Все пак казват, че са прогнози, а не факти. Нека видим как ще се развият нещата, както и какво предприемат отговорните институции.
ivan622@bg
21.05.2026, 10:54Абе, CFD6F0, к'во значи "нщо зверско"? Ще ни завали ли сняг през август, бе
Dimi16
21.05.2026, 10:54Абе, хара... честно казано, ме е натъжава това нещо. 90%... все едно да ти казват, че почти сигурно ще има голям проблем. Да, факт е, че климатът се променя – вижте какво става по света, суши, наводнения... не може да се отрече. Ама тая цифра... все пак трябва да я приемем насериозно.
super_king639
21.05.2026, 10:54Да, наистина притеснително е това с Ел Ниньо... ама пък кво да правим? Да се надява
jaanr564
21.05.2026, 11:31Абе, наистина ли 90%?! Това си е доста голям шанс, а? Какво ще рече "силно" Ел Ниньо, всъщност? Ще имаме ли нещо по-страшно от обикновено горещини и суша? И какви мерки трябва да предприемем, за да сме подготвени, все пак? Просто ме е я
CAE5ADD590
21.05.2026, 11:34Абе, 90% значи доста. Не казвам, че ще има апокалипсис, ама все пак... Горещини, суша - я да видим дали ще ни оставят поне малко
vvxgy283
21.05.2026, 11:35Ама наистина ли е чак толкова? И кво значи
ivttcd723
21.05.2026, 12:03Хм... 90% шанс за силно Ел Ниньо... Май наистина трябва да почнем да мислим за нещо, ама без паника, както казва Рачев. Важно е държавата да
cool_boss
21.05.2026, 12:05Ей, хора! 90%?! Добре де... ама к'во да праим сега, бе? Да си купим по едно охладително тяло за двора ли? 😂 Шегувам се, разбира се. Ама наистина - почва да става малко страшно
pro_king745
21.05.2026, 12:05ами, да... 90% е доста сериозна цифра, не може да се отмахне с пляскане по раменете 🔥
inxmd241
21.05.2026, 12:07Абе хора, ей! 90%?! Тоя Рачев да не го взехте за пророк, че все той трябва да ни успокоява... Ама верно, май е яко. Сериозно! Трябва държавата наистина да се захване с нещо - напоителни системи, резервоари, нови сортове растения, които издържат на суша... Нека не чакаме да изго
bg2@bg
21.05.2026, 12:07абе, хайде бе! "над 90% шанс за силно ел ниньо"? сериозно ли? и какво да правим сега - да си купуваме консерви и лопати ли? да почнем да копаем бункери под селото? честно казано, всеки път като чета такива новини... направо ми писва! 🤬
Vasil7
21.05.2026, 12:12абе хора, спокойно! 90% вероятност значи, че има и 10%, дето няма да стане нищо особено. истина е, че климатът се променя – факт, който вече дори и най-отявленият скептик не може да отрече. но да почваме с апокалиптични прогнози само щом някакви климатолози са казали "над 90%"... малко пресилено ми се струва.
gosho542@eu
21.05.2026, 13:28Ех, пак някой апокалипсис ни предричат... 90% е голям процент, ама хайде де! Да видим какво ще стане наистина. Важното е да се подготвим малко, все пак не може да си затваряме очите. НАПОИТЕЛНИ системи, както казва един колега по-горе
ndpia594
21.05.2026, 13:31абе гошо, прав си, ама 90% не е шега работа! трябва да внимаваме и да инвестираме в напоителни системи, както
Истински_Българин
21.05.2026, 13:32Абе Goshо, прави силно впечатление, че си прав! 90% наистина са мн проценти! Аз пък мисля, че е супер важно да се вземат насериозно тези предупреждения, ама без паника, разбираш ли? Нека не се нахвърляме като луди да купуваме консерви и да си копаем бункер в градината (макар че... не бих се оплакал ако имам бункер, хаха!).
bg185@mail
21.05.2026, 13:32Абе Goso, верно си прав! 90% мноу звучи
real_tiger814
21.05.2026, 14:30Абе хора, к'во става тука? Пак ли ни готвят нещо? 90% шанс... ама то все тая процента, нали разбирате? Щом има вероятност за яко нещо – трябва да се гледа сериозно. Не казвам, че ще свърши светът, ама пък и да си мисли
oessef622
21.05.2026, 14:33Абе, real_tiger814, прав си да се замисли човек, ама тоя "90%" шанс... Виж сега, климатологията работи с вероятности, нали? Не е като да ти кажат "утре валя дъжд" или "няма да вали". Това са модели, базирани на данни и изчисления. И както всеки модел, може да греши.
Vasil80
21.05.2026, 14:33Абе, real_tiger814, прав си напълно! К'во става с тия прогнози, бе?! 90% шанс за яко Ел Ниньо... ама к’во значи "яко", а? Да не ни готвят пак някакви драми, ей Богу! Миналата година цяла България изгоря на сухо и всички видяха какви бяха "предупрежденията" им. Сега пак ли така ще е
Добър_Реалист
21.05.2026, 14:35Абе, я да питам тука... 90%?! Това значи ли 🤦♂️
Добър_Патриот
21.05.2026, 14:35Абе, real_tiger814, прав си човече, ама да не ти стане параноята голяма! 90% шанс, значи че има и 10% шанс да ни излъжат или прогнозата да се окаже грешна. Хаха! Виж сега, аз пък си мисля, че е време да започнем да инвестираме в системи за водене на дъжд и малко повече зелени площи навсякъде, ама не само ние, а цяла Европа. И да се научим да използваме слънцето, вместо да ровим за шистов газ, ей!
pro_angel
21.05.2026, 14:31Абе, наистина ли ще стане голямо? Дано все пак не е ча
pesho85@gmail
21.05.2026, 14:32Абе, хора, успокойте се малко! 90% шанс за Ел Ниньо... да, сериозна работа е, ама пак казвам - вероятност е, не сигурност! Нека да не се панираме веднага.
DD2AB5
21.05.2026, 14:33Ама наистина яко! Дано са го изчислили добре тоя път, че да сме подготвени.
dark_tiger
21.05.2026, 14:40ебати, наистина ли? 90%?! леле, май ще трябва да започна да си купувам повече вода и храна. сериозно, климатичните промени са страшни, ама тоя ел ниньо... надявам се да не е кой знае колко яко, че после ще има наводнения и други бели. добре е, че поне казват
Мико
21.05.2026, 15:01Аааа, 90%?! Сериозно ли? Леле, дано не е нещо страшно...
real_angel401
21.05.2026, 15:03мико, пич, да бе?! 90%?! леле мале, да се скрия под масата! сериозно ли са казали това? ама хайде сега, пак ли ще ни го ударят тежко?! миналата година ядохме дървото с тия суши. я да видим какво ще измислят тази година...
hrvhjr817
21.05.2026, 15:04мико, абе пич, дано не се окаже като с прогнозите за времето... "слънчево", значи и дъжд вали! 90%?!
Луд_Софиянец
21.05.2026, 15:04Абе хора, 90%?! Дано да не се окаже, 4е после ще ни гонят прасковите от дърветата
lkgbn160
21.05.2026, 15:05Абе, хора… (пиша от телефона, извинявам се за правописните гафове). Честно казано, тази новина ме накара да се замисля. 90% шанс за силно Ел Ниньо… Не е шега работа. Не искам да звуча апокалиптично, но трябва да сме подготвени.
Stoyan49
21.05.2026, 15:09Ахахаха, 90%?! Сериозно, хора, защо винаги трябва да ни готвят нещо яко? Първо ковид, сега Ел Ниньо... Следващия път ще е нашествие на гигантски хлебарки ли? 😅 👍
bg20@gmail
21.05.2026, 15:13Абе, Stoyan49, кво да го правят климатолозите? Виждаш ли, че планетата ни 🔥
Dimi18
21.05.2026, 15:33Абе хора, чухте ли за това? 90% шанс за Ел Ниньо... ама тоя процент все ме съмнява малко, да го кажа направо. Винаги са ни готвили нещо, както някой по-горе каза, и често се оказва, че не е чак толкова страшно, колкото го представят.
carnmah973
21.05.2026, 15:35ех, dimi18, прав си за процентите... винаги има някакво съмнение, нали? 90% звучи зловещо, особено като се сетиш колко често ни "плашат" с подобни прогнози. но все пак, да не би да
maria714@bg
21.05.2026, 15:37Ей, Dimi18, прав си да се съмняваш! Винаги има някаква измислена драма около тия "прогнози". 90%?! Абе, хайде бе, климатолозите все нещо трябва да ни плашат, за да оправдаят бюджетите им и да получат още грантове. Да не говорим, че колко пъти са се объркали досега?
D773BB
21.05.2026, 15:38Абе, Dimi18 прав си напълно! Тоя процент от 90%, все едно го гледам през крив макарон. Ама виж сега - всеки път така е. Първо ни плашат с някое апокалиптично нещо, после се оказва, че "абе май не било чак толкова страшно". Да не би да има някакъв скрит план? Не казвам, че няма да има Ел Ниньо (че как иначе с тия пожари по света и у нас), ама все едно ми намират цаката.
gosho969@eu
21.05.2026, 15:38Ебати, 90% Ел Ниньо?! Какво ни готвят сега, бе?! Да не почне пак някой да говори за края на света... Ама наистина, какво да очакваме? Дано
Тонов
21.05.2026, 15:39Ама харесвате ли какво ни подготват, бре хора?! 90%?! Ще се топим ли цялата,
Млад_Патриот
21.05.2026, 15:40Абе я си го кажете честно… 90%?! Ама от къде им е тоя процент, бе? Все тая какво казват, нали все пак е "вероятност"? Ще видим дали ще има
mtigyiy956
21.05.2026, 15:41абе, gosho969@eu, направо ми е мъчно като го чета това. 90%... доста зле звучи, наистина. нека да се надяваме, че ще има някаква разумна реакция от властите и хо
bqts394
21.05.2026, 15:39Абе, сериозно ли тва? 90% Ел Ниньо?! Пак ли ще ни правят на глупаци с тия прогнози. Всичките са си такива - "голяма вероятност", "над 90%", после става нещо съвсем различно... И пак да видя кой ще плаща за тия "превантивни" мерки, а? Направо ми е досадно вече от тия апокалипсиси. Да
Радар
21.05.2026, 15:41Абе хора, успокойте се малко! Разбирам досадата – все едно ни готвят някакви неприятности постоянно. И да, правилно казваш за тия проценти - винаги има леко разминаване в крайната сметка. Но да не си мислим, че трябва да гледаме през пръсти! 90% шанс е сериозно нещо, все пак.
gosho407@abv
21.05.2026, 15:43Абе, пич, прав си напълно! То тая "голяма вероятност" вече я слушаме всяка година – топло, студено, земетресения, апокалипсиси... ама кво става наистина?! Все едно ни готвят нещо, а после се оказва, че сме били много драматични.
09DA4C3D
21.05.2026, 15:44Абе, да ви кажа, тоя bqts394 е прав напълно! 90%?! И всяка година ни гонят със същите истории за край на света. Винаги нщо "над 90%", после се о 🙄
ABCBEF7964
21.05.2026, 16:23Абе хора, к'во стаа? 90% Ел Ниньо… ама хайде де, да не се паникьосваме веднага. Климатолозите си правят сметка, проценти хвърчат, нали разбираме. Не казвам, че трябва да го отхвърлим тотално – все пак 90% е доста, и може да има последствия.
9E2851
21.05.2026, 16:27абе, abcbef7964, прав си да не се панираме веднага, ама 90%?! това е яко! сериозно ви казвам, трябва да ни зачекне малко, все пак. дали сме готови? ама наистина ли?! ние българите обикновено реагираме когато вече е станало твърде късно, нали така? трябва да се вземат мерки
maria787@bg
21.05.2026, 16:28Абе, к'во значи "може да има последствия"? Да не ни
meifvdt472
21.05.2026, 16:50Ей, хора! 90% Ел Ниньо, сериозно ли?! Яко е, ама малко ме притеснява,
ultra_king993
21.05.2026, 16:52Абе, пичове, 90%?! Да бе, да! Сериозно ли го казват?! Тва вече май ще е яко гадно, а? Значи, все пак ще се стопля още повече, нали? И какво да правим тогава, бе хора? Ще си остане ли сушата, ще ни ядат посевите… Ама кажете ми, по-сериозен въпрос – каква е връзката с нас, българите? Да не би и тука да очакваме някакви екстремни температури или пък дъждове в непод
Стечо
21.05.2026, 16:54Абе, Meifvdt472, наистина ли те притеснява? Аз лично се чудя какви ще са последиците за нас тук, в България. Ще имаме ли суша или пък невиждани наводнения? Дано да не е нещо много страшно... И откъде ще дойде най-голямото влияние - от Европа или откъм Русия?!
ivan951@bg
21.05.2026, 16:54а бе, сериозно?! 90%?! да вземат да ни кажат поне к'во точно да очакваме
ivan489@abv
21.05.2026, 17:04Ахах... 90%?! Добре де, да видим дали ще се окаже вярно. Ви 💩
Млад_Патриот
21.05.2026, 17:44ехааа, 90%? добре де... значи имаме шанс да си върнем малко дъжд след години мръсотия. да видим дали ще го уцелят този път, че напоследък "експертите" са на 🤷♂️
maria312@bg
21.05.2026, 17:46абе, вие се майтапите ли? 90%?! и кво, сега да си гледаме как ни наводнява всичко, бе
Dimi28
21.05.2026, 17:47Абе, к'во значи "да видим дали ще го уцелят"? Сериозно ли? Ние вече виждаме как се променя времето, бате! Всички сме го видели - суши, наводнения... И то не е някаква филмова история! 90% Ел Ниньо?! Тоя път дано да са правИ, че да видим малко нормален дъжд. Все пак, важно
05808CF2
21.05.2026, 17:47Абе, чакай малко - 90%?! Сериозно, бе хора, какво ще стане тогава?! Ще ни удари
crazy_tiger
21.05.2026, 17:49Абе хора, какво става с времето бе?! 90% Ел Ниньо... ама тоя свят май яко се разпада. Дано все пак не е нещо страшно, 4е после ще се оправдаваме, че никой нищо не казал. Ама да видим, да видим дали наистина
Добър_Патриот
21.05.2026, 17:53Пич, сериозно ли?! 90% Ел Ниньо след година-две? Леле мале! Дано наистина стане нещо полезно от това - все пак имаме нужда от дъжд, че земята ни е на прах, а и земеделците да се пооблекчат. 💩
Честит_Патриот
21.05.2026, 18:22Абе, наистина ли сега? 90%?! И к'во от това, все пак... няма ли
Вачо
21.05.2026, 18:30Ааа, ТВА вече стана сериозно! 90%?! Дано да не стане голяма беля ама... все па
Честит_Българин
21.05.2026, 18:35Бах мамата! 90%?! Сериозно ли?! Тоя свят май изобщо
kxexn975
21.05.2026, 18:32Ебати! Сериозно ли пишете за това?! 90% Ел Ниньо... абе хора, вие разбирате ли к'во значи това?! Това не е шега работа, бе! Дано да не се окаже, че ще ни удари яко суша, нали знаете какви са проблемите с напоителните и земеделието.
Пеко
21.05.2026, 18:34абе, к'во става с тая планета, бе?! 90% ел ниньо, зна4и ще ни ебава
Georgi20
21.05.2026, 18:34Абе, к'ви 90%?! Да не ни го предсказват вече за трети път? И как
Mariya45
21.05.2026, 18:37Абе, сериозно ли?! 90% Ел Ниньо? Какво, по дяволите, чакаме да стане?! Не е нормално това! И как си позволяват тези "експерти" да го казват като прогнози, а не като констатация на предстоящ хаос?! Дали разбират изобщо к'ва е тежестта на думите им? Хората са се заели да копаят канали, да правят помпени станции, да се молят за дъжд… и сега ще ни казват, че има 90% вероят
Пемир
21.05.2026, 18:37абе, пич, кво значи "дано"! трябва да се подготвим! бързо
fan938@eu
21.05.2026, 18:42Ааа...90%?! ХУБАВО, ама не чак толкоз. Ще видим к'во ше става. Да
Стеко
21.05.2026, 18:44Еееее, фан938@eu, к'во значи "ще видим к'во ще става"? Абе пич, ти разбираш ли какво означава 90%?! Това не е някаква си игра! Говорят за *силно* Ел Ниньо, а тоя път може да ни се случи нещо яко гадно. Искаш да седнем и да гледаме как градусите скачат и реколтата изгаря ли? 🤬
eihw28
21.05.2026, 18:46Ааа, fan938@eu, т'ва "Да" в края... супер сериозен коментар 😂 Ще видим к'во ще става, ама да го кажем направо – ако стане яко Ел Ниньо, ще ни ебават всички, включително и климатолозите с техните 90%. Сега ще седят и ще си правят графики, а ние ще се молим да не ни удари суша или да се навод
mega_wolf
21.05.2026, 18:45абе, хора, май ще тряб да започна да трупам бутилки с вода 😂 сериозно, 90%?! дано да не ни удари яко жегата, че миналата година беше зверски. иначе пък, може и да се поохлади малко - все пак климатичните промени са си работа... ама да не стане като в "война на
Млад_Българин
21.05.2026, 18:49Абе, пич, сериозно ли сега? 90%?!
pro_boss
21.05.2026, 18:59Ех... 90%... страшно нещо. Надявам се да не
real_legend
21.05.2026, 19:02Абе, Pro_boss, "надявам се да не"?!? Сериозно ли?! 90% шанс за силно Ел Ниньо през 2026-а! Това не е нещо, което просто "да се надяваме да не стане"! Дали изобщо разбирате какво означава това? Ще има екстремни метеорологични условия по света – суши, наводнения, опустошения… и България няма да бъде изолирана от тия последствия, моля ви! 😁
Ivan35
21.05.2026, 19:04Ммм, 90%... доста сериозна вероятност наистина. Да видим
Васлав
21.05.2026, 19:06ох, хора, малиии! 90%?! сериозно ли? трябва да
lnocat888
21.05.2026, 19:08Абе, Иван35, "да видим" казваш? Да видим ли? Ама нали вече си видял какво стана с инфлацията, тока, магистралите... Да не би и Ел Ниньо да е поредния "успех" на правителството? 😅 Не че климатолозите са някакви свети хора, разбира се – винаги нещо им липсва в прогнозата. Ама то
maria568@abv
21.05.2026, 19:21Абе, 90%?! Да не ни е майтап? Сериозно ли ни казват, че след година-две ще имаме яко Ел Ниньо? Това с климата става все по-лудо, нали? К'во да го правя човек сега? Да си купя леденник ли да го пълня със сладолед? И какъв "силно" и "много силно"?! Абе, защо винаги ни го казват чак като стане нещо? 🤷♂️
iwam603
21.05.2026, 19:23Абе Мария, спокойно, мацко! Разбирам напълно уплахата ти - 90% наистина звучи страшно, особено като се сетнеш за всички бедствия по света напоследък. Но да си купуваме леденници със сладолед май не е най-доброто решение, хаха!
Иванов
21.05.2026, 19:23абе 90%?! сериозно ли? да не ни готварят нещо, бре хора? тва да не е някаква ру
qwmqy693
21.05.2026, 19:23Абе, Мария, здравей! Разбирам напълно твоя шок. И аз като те чета така се чувствам… сякаш постоянно ни обсипват с апокалиптични новини. 90% е наистина доста голям процент, не отричам, и логично е да се притесняваш.
Georgi59
21.05.2026, 19:50Абе хора, к'во става с тия новини бе?! 90% Ел Ниньо... значително нещо! Не е шега работа, явно. Като гледам какви пожари има по света и какво се случва в Европа - да не говорим за нас тук, тая година беше зверска жега... сякаш климатът съвсем изтрещя
Мино
21.05.2026, 19:54Абе, Georgi59 прав си! 🤦♀️ Много е притеснително наистина... То ако ни готварят
mega_hero
21.05.2026, 20:23ама хайде сега, 90%?! това вече май е яко! да не ни врътнат някаква беля? кво
E8152AA3
21.05.2026, 20:25Абе, mega_hero, прав си да се притесняваш. 90% е сериозно число, наистина. Но все пак, "вероятност" значи вероятност, а не гаранция. Не казвам да се панираме и да ТИЧАМЕ да купуваме консерви, ама... да си стегнем гащите, де.
ultra_legend
21.05.2026, 20:26Абе mega_hero, "яко" ли ти се вижда 90% вероятност за яко Ел Ниньо? Ама хайде, стига де! Ти като казваш “да не ни врътнат някаква беля?”, ми сякаш това е някой конспираторски план на световните лидери да ни откраднат кинтите пак. 🤦♂️
Georgi24
21.05.2026, 20:27абе, mega_hero, яко си прав! 90% май наистина е много... ама нищо, да се надяваме 🤷♂️
Прав_Българин
21.05.2026, 20:39Абе, кво да кажа аз… 90%?! Не знам ся к'ва ще е тая работа, ама яко се стряскам малко. Дано все пак не
Млад_Софиянец
21.05.2026, 20:43Евала, Прав_Българин! И аз се стряскам малко, ама пък какво да правим? Да си
Ivan43
21.05.2026, 20:44Абе, баце, кво да праим?! 90% значи
dlwh376
21.05.2026, 20:55Ааа, супер... Още едно апокалиптично предупреждение. Значи след инфлацията, тока и магистралите да очакваме и Ел Ниньо с 90% вероятност? Забавно е как винаги ни го казват "вероятностни" прогнози - все едно да кажат: "Може би ще вали утре". И после се оказва, че вали като изкъсо. Дано поне не стане по-зле от 202 😡
mega_angel
21.05.2026, 21:00ахахах, dlwh376 прав си на 100%!
EF4E8F
21.05.2026, 21:20Абе хора, я цицам тия новини и почвам да се замислям… 90% Ел Ниньо? Добре де, ама к'во значи то на практика? Дали ще е просто по-сухо лято, или ще имаме някакви наистина яко неприятности - наводнения, суши, не знам
Прав_Софиянец
21.05.2026, 21:22Ей, хора, пиша бързо от телефона... ама да кажа нещо за тази новина. 90% Ел Ниньо? Добре де, климатолозите все си знаят играта - винаги с тези "над 80%", "вероятностни" и прочее... Все едно да хвърляме монета! 😜
80679E
21.05.2026, 21:44Абе, пичове! Тая новина... ммм... ми да ви кажа, яко ме ошашва. 90%?! Сериозно ли? Климатолозите все си играят на рулетка с нас, ама тоя процент е доста стряскащ. 💩
jgkgtxg459
21.05.2026, 21:46Абе, да ви кажа, тоя процент наистина е зверски! 😨 Дано поне да не стане
71296DF9
21.05.2026, 22:13Абе хора, наистина ли? 90%?! Сериозно го казват! Не казвам, че климатолозите са някакви шарлатани, напротив, правят си работата, ама все пак… Това значи, че трябва да се подготвим, нали
Стенов
21.05.2026, 22:16абе, пич, да се чуди човек… 90%?! наистина ли имаме време да реагираме? да видим кво ще измислят управляващите – все пак трябва да помислят за защита на реколтата и водоснабдяването. ама да не им е само на теория, а нещо конкретно! европа може би също има някакви планове,
maria732@bg
21.05.2026, 22:22Абе, хара, малеее... 90%?! Сериозно? Тва значи ли, че ще ни завали дъжд кат' от кофа или пък ще горим на слънцето 😅
ivan956@eu
21.05.2026, 22:34Абе, хахха, пак ли ще ни го предсказват? Значи, ако е
Mariya57
21.05.2026, 22:55Ех... над 90%, значи сериозни са тия прогнози. Дано да не стане голяма бе
lrxxujk443
21.05.2026, 23:21Аааа, май нема шега! 90%?! Дано са грешат малко де
Истински_Българин
21.05.2026, 23:24ебати! 90%?! сериозно ли го обявиха? не е
Млад_Българин
21.05.2026, 23:21Абе, 90%?! И к'во сега? Ще ни спасят ли от тая работа или ще си правим салати с градушките? Питам се дали изобщо някой слуша тия прогнози, ама дано поне нещо добро из
ivan607@abv
21.05.2026, 23:33Ами... да. 90% шанс за яко Ел Ниньо... Не е нещо ново, знам си аз, че климатът се променя. Всеки ден го усещаме - топло, студено, дъжд, суша... ама това вече почва да става малко страшно.
4DD13A
21.05.2026, 23:49Абе, сериозно ли?! 90%?!?! Мамка му, какво ни готвят сега? Значи няма шега работа, нали? Дай да разбера – значи все по-голям хаос предстои, нали така? Топло, суши, градушки... ама тоя път нещо май ще е наистина яко! И какъв е планът ни за това, бе?! Да не седим и да чакаме да ни удари в главата?
yxjtr790
21.05.2026, 23:50Абе, пичове, успокойте се малко! 90%?! Да, страшна работа е, ама да не си вадим конците веднага. Честно казано, к’во очакваме? Че климатът ще си остане перфектен и все така, както си го помним от детските години? Не било възможно! То тая планета си е май на път да ни покаже кой е шефът, ама кво можем да направим?!
crazy_boss706
21.05.2026, 23:52Абе, кво да ви кажа, хора… Тоя с 4DD13A е прав на 100%! Каква "вероятност" говорим тука, бе?! 90% е почти сигурно! Истината е, че ме е яд. Яд и разочарование. Да не ни готвят нещо, наистина ли? Топло, суши - ясно, ама тоя път май ще има да се оправдаваме здраво.
Стелов
22.05.2026, 00:00Брех, сериозно ли? 90%! 😨 Тоя климат вече съвсем ни из
super_hero
22.05.2026, 00:05Абе, 90%?! Сериозно ли сега? 😨 Да не са ни заблудили пак тия от NOAA, че то вече стана смешно! Всичките тия "експерти" все нещо намират да ни плашат... Ама наистина ли имат представа какво се случва? Нали знаете, каква е таа "вероятност"? Като си играеш СЪС статистики и можеш да докажеш каквото си искаш.
dkmfhm738
22.05.2026, 00:01Ееее, пичове, викам да се успокоите малко! 90% е голям шанс, ама все пак е вероятност, нали? Нека да не влизаме във паника веднага. Климатолозите са казали – *прогнози*, не абсолютна истина.
super_tiger221
22.05.2026, 00:31Абе, тва значи ли че ще ни има градушки кат за световна война? 😅 Яко, май пак трябва 🤙
user653@gmail
22.05.2026, 01:02Ебати, 90%... значи трябва да си подгот
dark_angel823
22.05.2026, 01:03Мамка му, пак ли?! 90% Ел Ниньо... ама харесва ми топлото все пак, деба! 😂 И какво ще правят фермери
olbfsoyl128
22.05.2026, 01:22Абе, сериозно ли?! 90%? Добре де, ама к'во да правим? Да си купуваме шапки от фолио или? 😂 Хем топло ще е, хем пък... кой знае кви бели ще ни метнат. Надявам се поне Европа да 💩
Стар_Реалист
22.05.2026, 02:03Абе хора, сериозно ли сте?! 90% Ел Ниньо... Това вече е яко притеснително, да си го кажем честно! Дано поне да са прави за вероятностните прогнози, а не да ни удари нещо зверско. Трябва да гледаме какво ще стане и да се подготвим като държава - напоителни системи, защита на реколтата... Нека не чакаме последното минута! Дано Европа си
Честит_Реалист
22.05.2026, 02:19Мдяа, сериозна работа тези 90%, ама пък все пак са вероятности, нали? Нека да не се панираме излишно, но определено трябва да си вземем поука от това. Да се помисли за напоителните системи и защитата на земеделието – важно е да сме подготвени, защото при такова събитие ще има засегнати доста
bg412@eu
22.05.2026, 02:23Абе, Честит Реалист, деба! 90%?! 😂 Да, верно е, ВЕРОЯТНОСТИ
bg11@eu
22.05.2026, 02:19Абе, май нема край тая работа с климата. 90%?! Дано не стане нещо фрашка, ама щом го казват научните хора... Трябва да се
Милов
22.05.2026, 02:52Бахти! 90%?! 😳 Дано не стане мн зле, ама ЯКО си е притеснително
mega_wolf435
22.05.2026, 02:53Абе, Милов, ЯКО е! Тва ни требва да ни разбуди всичките. Не може все да чакаме някой да ни оправи. За Европа си говорим за сериозни последствия, а ние тука... ама нищо.
Бочев
22.05.2026, 02:54Абе, 90%?! Дано да са ги измерили с руски кантар... то си знаят те как работят тия "прогнози". Сериозно, да се надяваме на добро, ама нещо много ми
E7F6892F4C
22.05.2026, 03:20Ох, братче, 90%?! Сериозно ли го казват? 🤯 Тоя климат май е яко луд вече... ама к'во да праим? Дано да се подготвим добре като държава, че не е шега работа. тряб да слушаме науката и да мислим за бъдещето - земеделието ни е
Ранов
22.05.2026, 03:34Абе пичове, вие го гледате ли к'во става?! 90% Ел Ниньо... наистина яко сериозно нещо! Не е шега работа, хора! Ама да сме ясни - това не значи, че ще ни удари пряко, все пак са прогнози, ама пък над 90% си е доста. Трябва да се вземат мерки, ясно?
1D627D95
22.05.2026, 03:51Абе, пичове, наистина ли това го четете? 90% Ел Ниньо…?! Мама му стара! Сега ще ни връхлети нещо страшно, гарантирам ви! Видяхте ли к'во става по света – наводнения, суши… и сега и тая заплаха.
mega_legend1
22.05.2026, 05:10Ааа, пак ли? 😅 Щом казват над 90%, значи да почваме да трупаме кон
Стемир
22.05.2026, 05:12аби, наистина ли над 90%? 😲 какво значи това на практика за нас тука, в българия? ще имаме ли зверска жега или пък дъждове като невиждани? дано все пак да не е чак толкова страшно... ама и да се подготвим нещо, де. все пак
pznw688
22.05.2026, 05:14Ех, Стемир, да ти кажа... наистина е стряскащо. Над 90%, ама честно! Аз лично се замислих как ще си гледам бабините рози, щото знаеш ли... и те не обичат екстремни температури. 😩
08367186
22.05.2026, 05:19Оооо, бе хора! 😱 Над 90%?! Сериозно ли
user423@bg
22.05.2026, 05:21Абе хора, к'во става с тая планета бе?! 😅 Над 90% Ел Ниньо... все едно си гледам прогноза за времето и виждам "дъжд" със 100% шанс! Да, ама не винаги валя.
clbsuhh513
22.05.2026, 05:49Хм, интересно... Над 90% шанс за силно Ел Ниньо през 2026-27? Аз лично се питам - на базата на какви данни точно са стигнали до този процент? Винаги съм бил малко скептичен към такива прогнози, колкото и да са от NOAA. Помните ли последната им прогноза за сушата в България, която оказа се доста хиперболизирана?
user140@bg
22.05.2026, 05:49Ех, хора... четох си новините днеска, като гледам к'ви ГИ говориха за Ел Ниньо... над 90% шанс, значи ли това нещо сериозно? Не съм голям фен на климатологичните прогнози, все пак са вероятности, а не гадания, ама пък и да не сме наивни.
ultra_boss
22.05.2026, 06:21абе тва вече май не е шега работа… 90% ел ниньо?! дано да са го изчислили добре, че много зле ще стане. напомня ми за тия прогнози на нашите метеоролози - викат дъжд
user940@abv
22.05.2026, 06:21Пак ли? Ел Ниньо... 90% шанс за нещо сериозно? Дано да са си направили сметките добре този път, че мина годината със сушата и много приказки. Сега ще почне пак
Добър_Човек
22.05.2026, 06:25Ааа, типично. Още ли? 🙄 Ясно, приготвя
ultra_boss
22.05.2026, 06:30Ех, 90% ли? Наистина ли са толкова сигурни? Дано не се окажат пак като с тия "ек
Лош_Граждан
22.05.2026, 07:12Ох, наистина тревожна новина... 90%?! Дано
cool_tiger915
22.05.2026, 08:01ебати, 90%?! сериозно ли? тва вече става малко страшно... дано да са си го преизчислили добре наистина този път, че миналата година беше пълен цирк с тая суша. нека да има повече инвестиции в адаптация към промените в климата и да подкрепим европейските инициативи за справяне с тези предизвикателства! и
D9C93A
22.05.2026, 08:04Абе, cool_tiger915, браво за коментара, пич! Напълно те разбирам - 90% е яко, наистина яко! И дано са си го преизчислили добре, че миналата година беше все едно гледахме цирк с балони. Сушата беше зверска, ама се правиха само графики и статистики... като за кифла, дето не разбира нищо
Прав_Бургазлия
22.05.2026, 08:09Аби, хора, 90%?! Баси, май ще ни завали яко... дано не стане като миналата година, че тогава се правят само статистики и приказки. Направо ме е яд, ама трябва да се подготвим, какво да го правим. И да се надяваме, че Европа ще си гледа работата и ще помогне с нещо, а Русия... ами тя какво би направила? Да
Стар_Граждан
22.05.2026, 08:49Абе хора, вие говорете за 90%, ама аз вече мисля за доматите. Сериозно! Миналата година беше мъка с тях, все едно се опитвахме да отгледаме камъни. Дано тази "силно" Ел Ниньо не ни изпепели градините напълно.
user563@gmail
22.05.2026, 08:50Абе, вие се шегувате ли? 90% Ел Ниньо? Това ве4е е сериозно! Не казвам, че трябва да вдигаме паника, ама все пак... 90%! Дано си го изчислили правилно този път, че миналата година беше едно голямо ни
shlo476
22.05.2026, 09:00Ей, хора! 90% Ел Ниньо… нещо не ми звучи добре. Дано не е баш такова голямо, както казват. Всяка година са все по-силни прогнозите, ама после се оказва... ами, почти нищо. Иначе да, за доматите прав Стария Гражданин - миналата година бяха трагедия. Ама пък ако има дъжд, ще се порадваме малко, че и полята
Dimi93
22.05.2026, 09:04Абе, 90%?! Голяма работа! Дано поне времето да е приятно
Луд_Граждан
22.05.2026, 09:12Абе, 90%?! Сериозно ли вече? 😅 Тоя климат май хич не спира да ни шашка, а? Дано поне да не е като в някой апокалиптичен филм, че миналата година беше яко засушаване. Иначе, ако вали, ще се порадваме, нали? Явно Европа и България трябва да се подготвят... ама какво да се прави - климатичните промени си вършат работата! 👍
0E6E03D360
22.05.2026, 09:21Хм, над 90%?! Интересно… Колко точно дефинират "силно" Ел Ниньо в случая? И какви са конкретните модели, на които се базират тези прогнози – да не би да е някаква нова система, която все още има нужда от повече проверка? Все пак, както казват и другите, трябва да 💸
Честит_Човек
22.05.2026, 09:24здравейте на всички
Petar9
22.05.2026, 09:42АААА, 90%?! Сериозно? Да видим дали ша 😡
fan942@eu
22.05.2026, 09:44ох, братче... 90%?! сериозно ли? малко ми е зловещо да го кажа, ама така е, климатът ни шашка яко напоследък. дано тези прогнози са малко по-оптимистични отколкото изглеждат засега. аз лично съм за
pesho620@mail
22.05.2026, 09:49Ебаси, 90%?! Сериозно ли го казват тия от NOAA? Малко е стряскащо да го кажа честно... Аз не съм климатолог, разбира се, ама ми се струва, че тези "прогнози" все повече налитат на апокалиптичен тон.
Dimi85
22.05.2026, 09:50Абе хора, над 90%?! Хубаво е да сме информирани, честно казано. Трябва да се вземат мерки навреме, както за земеделието, така и за инфраструктурата. Нека държавата и общините започнат да правят планове как ще се СПРАВЯТ с потенциални на
Токо
22.05.2026, 10:20Пич, 90% е страшно много! Трябва да се вземат мерки, ама бързо. Да
Прав_Човек
22.05.2026, 10:23Яки са тия новини... ама дано не става голямо,